handdator

Visa fullständig version : Har precis börjat styrketräna behöver ett bra schema


Emil W
2005-04-02, 13:03
Jag har precis börjat styrjeträna och behöver ett bra schema. Jag vill köra varannan dag. Sen de dagar jag inte styrketränar så går jag ut och går.

Jag har en fråga också: Hur viktigt är det att köra från midjan och neråt?
Jag vill helst bara köra från midjan och upp. En anledning är att nu när det är varmt cyklar jag till skolan som är ca 3-4 kilometer bort : P

Här är ett schema jag har tänkt på om det skulle funka bra:
Dag 1: Bröst, Biceps, Mage
Dag 2: Triceps, Rygg, underarmar, axlar.
Skulle det där schemat kunna funka tror ni?

skeletron
2005-04-02, 13:14
Vill bara säga; lycka till med träningen!

z_bumbis program är perfa.

... Och kul att se nya medlemmar

Baha
2005-04-02, 13:15
skulle rekomendera dig att även köra från midjan ned, annars är det helt ok tycker jag att dela kroppen på 2 o köra varannan dag, spec om man e nybörjare o inte vill köra hela kroppen varje gång.

cykling 4 km till skolan lär inte bygga upp din underkropp nämnvärt.

men som sagt, det gör du väl som du vill, vill du inte träna det som finns under midjan så kör varannan dag sådär, funkar säkert helt ok, vill du ha bra resultat så kör du ben oxå dock.

JoelR
2005-04-02, 13:18
Jag har hört att dansa disco ska vara väldigt bra för ben tillväxt med :em:

Jag tycker du ska träna benen på en gång annars kommer du bara att ångra dig senare.

Jorgen
2005-04-02, 13:20
Titta på http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=9555
Hur gammal är du och vad har du för mål med din träning?
Självklart skall du träna benen. Att cykla till skolan räknas [/U]inte[U] som benträning.

//Jörgen

Solle
2005-04-02, 13:36
Håller med vad dom andra skriver. Förutom det tycker jag du ska köra bröst,axlar,triceps första passet och rygg,biceps andra passet.

Emil W
2005-04-02, 17:26
Jag har tänkt om lite här och kommit fram till att jag ska köra z_bumbis tvådagars program med kanske någon förändring. Lalla jag har pratat med tycker att det är ett bra schema. Så det får bli det : ) Men tack för all hjälp