handdator

Visa fullständig version : Måste man träna oftare och mer?


fredde33
2005-04-02, 12:43
Har tränat i ca 4 år och har väl ökat vikterna något men inte så mycket så det stör, men vad som stör mig är att det syns stor skillnad mot när jag började (+20kg, även fettkilon förståss) borde inte vikterna öka lika mycket???
Har tränat mest basövningar och 7-10 dar mellan samma muskelgrupp, äter tillräckligt tycker jag eftersom fettet stannar på magen......?????

Baha
2005-04-02, 12:47
Hur mkt har du ökat vikterna då under samma period?

hur tränar du etc?

har du gått upp 20 kg fett o muskler bör vikterna iaf ha ökat rejält tycker jag, spec, om det skett under 4 år

fredde33
2005-04-02, 13:57
Har väl ökat kanske 30-40% på vikterna kanske mer om man räknar ett bättre utförande nu, det har varit som om man ökat 4-5 pass och sedan tappat det mesta igen....

Baha
2005-04-02, 13:58
Låter mysko, dock svårt att säga vad som är fel spec. eftersom du ökar i vikt oxå?

men l.iksom vilken styrkenivå ligger du på nu ca?

sköter kost, tränar regelbundet o sover ok? inte ens om man misssköter sig skall man ju tappa allt heller

man ökar ju såklart inte vikterna hela tiden heller när man tränat i 4 år om man e rätt stark, svårt att ens liugga på samma vikter hela tiden om man jämt kör tungt tycker jag, sliter liksom så mkt så att det tillsslut går tebax.

Jorgen
2005-04-02, 14:04
Hur tränar du nu? Har tekniken förbättrats under dessa fyra åren?

//Jörgen

hulken
2005-04-02, 15:56
Hur har du utvecklat träningen dom senaste åren ? kör du på samma sätt nu som då, kör du samma övningar, samma reps antal,samma set, du kanske skulle börja köra varje muskelgrupp var 5-6 dag ett tag istället, variation är mycket viktigt i träningen.

pellepedal
2005-04-02, 17:28
Vad är målet med träningen? Styrka eller massa?

fredde33
2005-04-02, 18:42
Jo jag ahr provat att köra strikt och ostrikt, tungt lätt....kör mest tungt nu (3-6 reps) för att komma nån vart, har väl kört ungefär samma övningar hela tiden, mest basövningar, kan väl erkänna att ben inte varit prioriterat pga av problem med knäna men nu funkar knäböj:)

fredde33
2005-04-03, 15:53
Måste bara tillägga att jag provade bänk idag (eft bara 3 dars vila) och ökade i alla set utom 2:a:) förra passet körde jag endast 4 set, kände mig även mycket rappare