handdator

Visa fullständig version : Ansiktets föråldring pga styrketräning!


Officer
2005-04-02, 12:19
Hur fan står det till egentligen? Under ett vanligt styrkepass tror jag att jag skrynklar till ansiktet/stönar m.m och gör olika mimiker så många gånger så det inte är sant, blir inte ansiktet typ ihoptryckt och skrynkligt tidigare pga styrketräningen med tanke på alla påfrestelser som den får stå ut med när man står där och ser bajsnödig ut i 70 min?

jesse
2005-04-02, 12:37
Hur fan står det till egentligen? Under ett vanligt styrkepass tror jag att jag skrynklar till ansiktet/stönar m.m och gör olika mimiker så många gånger så det inte är sant, blir inte ansiktet typ ihoptryckt och skrynkligt tidigare pga styrketräningen med tanke på alla påfrestelser som den får stå ut med när man står där och ser bajsnödig ut i 70 min?

joo... :D
Teoretiskt så kan de vara så att du får tydligare rynkor snabbare ju oftare du "rynkar ansiktet" men de kan knappast göra någon större skillnad.
Den största rynkboven är ju SOLLJUS, så passa dig för snart är de sommar :cool:

Officer
2005-04-02, 12:41
Den största rynkboven är ju SOLLJUS, så passa dig för snart är de sommar :cool:

Om du inte visste det så är jag en riktig hobbyneger dvs solar solarium regelbundet så rynkor är jag iofs inte RÄDD för jag bara undrar om min teori stämmer om det med rynkningarna under träningarna, :D

John M
2005-04-02, 12:53
jag inbillar mig att mitt ansikte ser mera "slitet" ut än dom flesta andras ansikten i min ålder. Är 20 år. Har blivit fetare i ansiktet sen jag började å träna också :cryout:

jesse
2005-04-02, 12:54
Om du inte visste det så är jag en riktig hobbyneger dvs solar solarium regelbundet så rynkor är jag iofs inte RÄDD för jag bara undrar om min teori stämmer om det med rynkningarna under träningarna, :D

He he ok, folk som t ex rynkar pannan ofta får ju efter ett tag kraftigare rynkor där än en som inte gör de lika ofta.
Men sen hur mycket den tid man rynkar pannan på gymmet spelar in kan ju va lite svårt o svara på :D

n1tro
2005-04-02, 13:12
äh ma nser lite grövre ut bara :hbang:

CoRe_85
2005-04-02, 13:31
joo... :D
Teoretiskt så kan de vara så att du får tydligare rynkor snabbare ju oftare du "rynkar ansiktet" men de kan knappast göra någon större skillnad.
Den största rynkboven är ju SOLLJUS, så passa dig för snart är de sommar :cool:

torde inte det kunna förebygga motsatsen också? ju mer du rynkar desto mer tränar du ansiktsmusklerna.

Allan
2005-04-02, 15:42
Äh, jag ser fortfarande ut som en barnunge *grr*


allan

Thony
2005-04-02, 15:47
Jag har sjukt mkt grovt skägg så jag ser inte hur jag ser ut. SJUKT MYCKET!

jesse
2005-04-02, 15:56
Äh, jag ser fortfarande ut som en barnunge *grr*


allan

Men de e ju för att du inte tar i ordentligt när du tränar.

:D

Allan
2005-04-02, 16:00
Men de e ju för att du inte tar i ordentligt när du tränar.

:D


*bs*



allan

Cilia
2005-04-02, 16:15
Jag har sjukt mkt grovt skägg så jag ser inte hur jag ser ut. SJUKT MYCKET!


du vet att det går att raka sig?



Annars är det väl så att om man konstant går omkring och rynkar pannan får det effekten att man får rynkor just där i förtid. Men annars gäller väl det att om man gymnastiserar ansiktet så tränar man dom musklerna precis som alla andra muskler så jag vet inte om det kanske är så att din träning får motsats effekt att du helt enkelt blir rynkig senare.

Sen att ngn skrev att dom blivit tjockare i ansiktet gör ju att det ser slätare ut och inte rynkigare.

Thony
2005-04-02, 16:21
[QUOTE=Cilia]du vet att det går att raka sig?


[QUOTE]


VA0=??¤&"#¤# *uppdate* ingen har berättat det för mej.

stahlberg
2005-04-02, 20:45
Jag tycker Thonys ansikte (om det är han på bilden) ser en aning åldrat ut. Rakningen har han dock skött om.

Undertecknad tränade faktiskt ett antal år på 1970- och 1980-talet. Detta har gjort mig extremt gammal. Jag kommer ihåg händelser redan från Napoleon Bonapartes tid (och Big_Vik har gjort sökning på intrnet och konstaterat att de, så långt det går att bevisa för dem som inte varit med själva, är sanna).

Mina knän är inte helt okay (har en lös broskbit i endera knäet, vet dock inte i vilket, men den måste finnas, det har konstaterats på röntgen). Insidan av huvudet måste skadats under något träningspass (jag har en skruv lös). Armarna har blivit både små och svaga. Jag ser ut att vara minst 35 år.

Det värsta är dock att min penis har krympt och blivit som på en 80-åring (och lika slak).

Undvik styrketräning, man åldras i förtid!!

Tricklev
2005-04-02, 20:49
Samma sak gäller ju om man går runt och gör en hemsk min, ansiktet fastnar så ;)

Thony
2005-04-03, 08:48
Jag tycker Thonys ansikte (om det är han på bilden) ser en aning åldrat ut. Rakningen har han dock skött om.




Tack,men jag kommer inte riktigt i mitt ese där, jag var lite full och kanske för glad ? Jag hade för första gången nästan fått se riktiga bröst (alltså på riktigt, inte på internet)

Officer
2007-04-15, 22:41
hahaha hittade min gamla tråd...

Baan
2007-04-15, 22:41
Ser du ut som en gammal gubbe nu då AP?

aliquis
2007-04-15, 22:44
Kan det inte vara tvärtom att dina grimaser bygger upp muskelmassan i ansiktet och därför spänner ut huden?

Sol är farligt! Inne ftw, köp brunutansol ;D

aliquis
2007-04-15, 22:45
hahaha hittade min gamla tråd...Ser du äldre ut nu då? Före- och efterbilder plz!

L-Sami
2007-04-15, 22:50
Om man andas ut under sina 70min, så tror jag inte att risken är så stor att man föråldras i ansiktet :D

Kwon
2007-04-15, 22:51
AP blir nog snyggare för varje år tror jag.

Officer
2007-04-15, 22:58
AP blir nog snyggare för varje år tror jag.

Daaaamn right :cool: Ska bli som allan!

Kwon
2007-04-15, 23:04
Om några år ser vi AP med mustasch och gråa slingor i håret precis som de turkiska actionhjältarna

Det ser jag fram emot att se

Och när han rör folk på stan låter det som kulsprutor :)

Jag_Emil
2008-06-30, 17:49
Äntlgien tråden jag har letat efter. Jag tycker att alla som styrketränar blir så gamla, särskilt i ansiktet. STÄMMER det? Allvarlgit och seriöst nu? Funderar på att sluta gymma nästan. Testosteronet kanske ändå gör en liten grej i "spelet" här?

Försök på apor har ju visat att de som äter mer åldras i förtid t.ex. Och de som tränar äter ju väldigt mycket? BRA att deffa med andra ord.

Jag_Emil
2008-06-30, 18:28
Jag hade rätt då.. I guess...

L-Sami
2008-06-30, 18:30
Jag hade rätt då.. I guess...

Ja, exakt. Träning är ändå skit.

kelk
2008-06-30, 18:31
Japp, alla ser äldre ut i ansiktet när man blir gammal. Samma fenomen sker dock även utan träning

Jag_Emil
2008-06-30, 18:33
Ni siktar fel. Jag menar att de som tränar speciellt styrketräning ser alltid äldre ut än de som inte tränar styrketräning. Jag tycker själv att det är så. Pga bland annat att det är överproduktion av hormoner. ERAN kommentar.

regus
2008-06-30, 18:41
Ni siktar fel. Jag menar att de som tränar speciellt styrketräning ser alltid äldre ut än de som inte tränar styrketräning. Jag tycker själv att det är så. Pga bland annat att det är överproduktion av hormoner. ERAN kommentar.

Håller inte med av den anledningen att jag inte har märkt det.
Förutom folk som är väldigt rippade. Dom brukar se några år äldre äldre. Förutom King grub, han ser ut som sjutton.
Edit: Eller jag vet inte riktigt om jag menar vad jag sa nyss. Ska googla lite rippat folk för att jämföra med styrkelyftare

Sniggel
2008-06-30, 18:44
Har blivit tillfrågad 2 ggr detta året om det var en vuxen-biljett jag skulle ha på bussen, jag är 27 och har tränat i 10 år. Visa leg i samband med köp av alkohol har jag sluppit undan en gång detta året. Det talar ju iaf emot det ursprungliga påståendet :-p

Björkvedens mästare
2008-06-30, 19:17
jAG SER YNGRE UT NU ÄN FÖR tjugo år sedan tycker jag. Ingen skäggväxt att tala om och får fortfarande visa leg när jag köper lättöl och mat samtidigt *screwy*

Är 33 år nu...

King Grub
2008-06-30, 19:28
Jag fick frågan om jag skulle ha reducerat pris på förköpsremsan jag köpte när jag skulle ta bussen till Stockholm förra veckan. :D

Bucyrus
2008-06-30, 19:59
Jag tycker att alla som styrketränar blir så gamla, särskilt i ansiktet. STÄMMER det?

Ja, du har rätt! Styrketräning fördröjer åldrandet, därför blir vi så gamla, även i ansiktet ;) ...

Jag_Emil
2008-06-30, 21:13
Ok. Men det är ju bra. Då är det ju bara att köra. Kan tänka mig att det är lite intag av kemiska substanser i ond saft som är orsaken för många...

Coldsmith
2008-06-30, 21:26
Jag fick frågan om jag skulle ha reducerat pris på förköpsremsan jag köpte när jag skulle ta bussen till Stockholm förra veckan. :D

Måste vara jobbigt när dom tror att man är pensionär :(.

Coldsmith
2008-06-30, 21:31
Generellt så tycker jag att dom är seriösa bodybuilders alltid ser yngre ut i ansiktet. Fitnesskillar också.

Däremot ser många tyngdlyftare och så äldre ut. Kanske är fettprocenten som gör det.