handdator

Visa fullständig version : produkt för bättre pump?


MFredde
2005-04-01, 20:14
Tja


Har börjat tappa min pump ganska mycket på senaste, får knappt pumpen längre. I början när jag tränade kunde jag knappt röra armarna när jag lyft lite så jävla pumpade var dom, nu är det dock långt ifrån som det var förut.. Så nu undrar jag om det finns produkter som bättrar pumpen?. Kan också tillägga att i början körde jag med glutamin men det tog slut och det gjorde pumpen med, har det något sammanhang eller är det bara psykiskt?

Mvh

King Grub
2005-04-01, 20:23
Glutamin är bara en aminosyra.

Här kanske? (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=32370&highlight=oxide)

Nismo
2005-04-01, 20:33
Swole eller V12.
Fast för mig ger det FÖR mycket pump.

mentzer
2005-04-01, 20:40
Varför inte bara köra 20-30 reps per set, massor av set för varje muskelgrupp, lägg mest energi på isolationsövningar, kör dropsets, supersets, triset, burns, forced reps m.m. ;)

Nismo
2005-04-01, 20:45
Det är inte så att du äter/dricker/sover/inte tränar intensivt nog/tränar för tungt?
Får jag pump är det för mig ett friskhetstecken och att man utför övningen korrekt. Samt ett tecken att man tränar tillräckligt intensivt.

mentzer
2005-04-01, 20:48
Det är inte så att du äter/dricker/sover/inte tränar intensivt nog/tränar för tungt?
Får jag pump är det för mig ett friskhetstecken och att man utför övningen korrekt. Samt ett tecken att man tränar tillräckligt intensivt.

Så bara du får pump så vet du att du tränat tillräckligt intensivt?

Nismo
2005-04-01, 20:52
Så bara du får pump så vet du att du tränat tillräckligt intensivt?

Typ ja

jesse
2005-04-01, 21:47
Det är inte så att du äter/dricker/sover/inte tränar intensivt nog/tränar för tungt?
Får jag pump är det för mig ett friskhetstecken och att man utför övningen korrekt. Samt ett tecken att man tränar tillräckligt intensivt.

De där beror ju mer på om du kör lågreps eller högreps. Kör du lågreps är de inte säkert att man får pump i alla övningar även om man kör intensivt.
Så de e nog ett otillförlitligt sätt att ta reda på om man tränar intensivt eller inte.

MFredde
2005-04-01, 23:46
Tack grub!


Mentzer: Hjälper inte om jag kör fler sets, då kommer mr.mjölksyra

Hades
2005-04-02, 00:14
Finns väl ingen anledning att hänga upp sig på om man får pump eller ej. Det gör ju inte direkt någon nytta för träningen annat än rent psykiskt kanske.

mangemani
2005-04-02, 00:25
superset tillsamans med kreatin monohydrat i kroppen ger mej en jäkla pump iaf.

throat
2005-04-02, 02:16
Tja


Har börjat tappa min pump ganska mycket på senaste, får knappt pumpen längre. I början när jag tränade kunde jag knappt röra armarna när jag lyft lite så jävla pumpade var dom, nu är det dock långt ifrån som det var förut.. Så nu undrar jag om det finns produkter som bättrar pumpen?. Kan också tillägga att i början körde jag med glutamin men det tog slut och det gjorde pumpen med, har det något sammanhang eller är det bara psykiskt?

Mvh
Adenergy är vad du ska ha. Från Optimum Nutrition. Bättre pump-produkt hittar du inte. Fast den ger bra mer än bara pump :hbang:

P.A.O.K.
2005-04-02, 10:18
Kreatin ger grymmmmmt tryck om du tillhör dom 80% som får effekt av det!!!!

MFredde
2005-04-02, 10:25
Finns väl ingen anledning att hänga upp sig på om man får pump eller ej. Det gör ju inte direkt någon nytta för träningen annat än rent psykiskt kanske.


Man försäkrar sig väl om att blodet pumpar som det ska. lite extra bra skadar inte, Sen är det så förbaskat skönt också

MFredde
2005-04-02, 10:26
Adenergy är vad du ska ha. Från Optimum Nutrition. Bättre pump-produkt hittar du inte. Fast den ger bra mer än bara pump :hbang:

Kanske skulle prova denna då. Tack för hjälpen