handdator

Visa fullständig version : Varit förkyld i 3 dagar förlorat 2kg !


Naom
2005-04-01, 19:09
som rubriken lyder så har jag nu varit förkyld i 3 dagar och förlorat 2 kg i vikt under dessa 3 dagar, jag har inte tränat någonting under dessa 3 dagar så jag har missat en del styrke och cardio pass. Håller just nu på att deffa så det kan inte ha varit det bästa i världen att ha gått ner 2 kg på 3 dagar ! , men när jag kommer i gång med träningen ( förhopnings vis på lördag) igen ska jag fortsätta att deffa som vanligt eller ska jag bygga upp dessa 2 kilo först och sen deffa bort dem igen ?? hoppas ni förstå min fråga :).

King Grub
2005-04-01, 19:24
Antagligen är det mest vätska du förlorat. Det är dock inte någon god idé att envisas med att ligga kvar på energiunderskott medan man har en infektion i kroppen, speciellt inte om man har feber, då energiförbrukningen och proteinnedbrytningen ökar rejält.

Hur du skall göra får du bestämma själv. :) Jag kan inte se att någon annan skall kunna göra det.

Naom
2005-04-01, 19:57
Antagligen är det mest vätska du förlorat. Det är dock inte någon god idé att envisas med att ligga kvar på energiunderskott medan man har en infektion i kroppen, speciellt inte om man har feber, då energiförbrukningen och proteinnedbrytningen ökar rejält.

Hur du skall göra får du bestämma själv. :) Jag kan inte se att någon annan skall kunna göra det.

Det är inte det att jag envisas med att ligga på energi underskott utan jag har inte kunnat äta, min matlust har varit helt borta och jag har känt mig mätt fastän jag inte har ätit något.
Men har inte dessa 2 kilon jag förlorat även beståt av en del fett och muskel förlust?

King Grub
2005-04-01, 20:49
Mest vätska, som jag skrev. På tre dagar hinner det inte hända så mycket annat, ens om du fastar, men det är klart att en del muskelmassa och fett har försvunnit. Hur stor del av viktförlusten törs jag inte ens gissa.