handdator

Visa fullständig version : Hur få bredare midja?


Lexus
2005-04-01, 17:55
Har ett rätt skumt problem. Jag har tränat upp ryggen lite nu så att jag LITE V-form samtidigt som jag har smal midja och breda höfter. Det ser ut som ett X ungefär bara att det är mina breda höfter som ger X-formen - inte mina "breda" ben. Så hur får man bredare midja?

sunkan
2005-04-01, 18:05
Har ett rätt skumt problem. Jag har tränat upp ryggen lite nu så att jag LITE V-form samtidigt som jag har smal midja och breda höfter. Det ser ut som ett X ungefär bara att det är mina breda höfter som ger X-formen - inte mina "breda" ben. Så hur får man bredare midja?

tunga knäböj och marklyft ger lite bredare midja. men bygg mycket ben/rygg/bröst så kommer det ätt bli bättre. Bli större helt enkelt så kommer problemet att försvinna :thumbup:

Sheogorath
2005-04-01, 18:29
Håller med föregående talare. Mer allmänmassa på främst korsrygg och raka bukmuskeln kommer göra susen, sen har aldrig ett par saftiga Serratus varit till nackdel för ditt problem, heller. Axelpressar ordineras härmed speciellt :). Fortsätt också bygga V-form så att du inte blir för rak i kroppen. Och håller dig borta från att specifikt bygga upp dina sneda bukmuskler. De kommer bara lägga sig som korvar framför/över dina breda höftben och förvärra problemet.

Lexus
2005-04-01, 18:39
Tack för tipsen. Problemet är att jag i princip gjort som ni säger - enda problemet är att arslet och ryggen har växt, men midjan har inte ändrats... Jaja, jag gör väl kanske någon övning fel.

Sheogorath
2005-04-01, 18:40
Nej, du har antagligen inte gjort fel. Du har antagligen inte gjort rätt tillräckligt länge, bara :thumbup:

qwioutd
2005-04-01, 20:20
Kan folk med detta problem "bli" proffsbyggare ? Har aldrig sett nån sådan med breda höftben... en liten fundering bara, (posta gärna bilder om ni har nått bra exempel på någon)


jonas