handdator

Visa fullständig version : Kommentera Bartolls Journal!


Joachim B
2002-01-08, 21:34
Här kan ni ge kommentarer, ställa frågor eller läxa upp mig rejält. ;)

Direktlänk:
Min träningsjournal (http://www.kolozzeum.com/joachim/joachim_bartoll.htm)

The Dwag
2002-01-08, 22:09
Ser bra ut !

Fick se en ny sorts Triceps Push Down… den skall provas tackar

Då man fick läxa upp dig -RAKA dig under armarna ;)

Regards / The Dwag
:D

tn22aj
2002-01-08, 22:50
Väldigt inspirerande! Du passar förresten i rakat huvud. ;)

Joachim B
2002-01-08, 23:13
The Dwag: raka mig under armarna? ska raj raka bröstet, magen, armarna och benen också. Nä, det är alldeles för tidskrävande. man får se till sommaren då man ska vara i "form" på alla sommaraktiviteter inom branschen. Chefredaktören måste ju vara "representabel". :)

Tessan: Tack! Men jag passar nog bäst i det när jag är smalare i ansiktet. Vi får se till sommaren. ;)

Har förresten lagt till någon ny bild i arkivet...

[ 08 Januari 2002: Inlägget har ändrats av: Joachim Bartoll ]

Pernilla_L
2002-01-09, 00:15
Ursakta att jag varit borta ett tag. Jobbar just nu sedan nagra manader i Tyskland och har bara tillgang till internet hos en kompis.

Din journal är super, och du likasa.
Jag ringer! ;)

VillBliGrov
2002-01-09, 00:32
Tycker Du har en mycket bra muskelutveckling (om man tittar på dina foton och läser dina texter) genom åren. Stark är du också ;)

Men Du äter som en häst (+4000 kcal) och blir inte så fet verkar det som. Själv väger jag 90-92 och äter ungefär 3000 kcal (äter jag mer blir jag fet direkt...).

Lycka till med träningen och tidningen,
Jocke

razores
2002-01-09, 06:55
Tjena!

Är också imponerad av bilderna! Riktigt grov vid bara 68kg! Vad har du som mål nu och din nuvarande vikt är...?
Kör på!
/Kristian

[ 09 Januari 2002: Inlägget har ändrats av: razores ]

Joachim B
2002-01-09, 08:24
Min nuvarande morgonvikt pendlar omkring 84 kg och 86-87 på dagen. Målet är något kilo muskler till och sedan att komma i bra form till våren/sommaren med tanke på alla aktiviteter och evenemang. :)

I ditt tidigare inlägg nämnde du något om att skicka brev. Det går bra att skicka insändare och dylikt till:

Joachim Bartoll
Chefredaktör, Svenska Ironman
Girovägen 13
175 62 JÄRFÄLLA

Cuddly
2002-01-10, 11:10
Hej Joachim,

Hur långt ifrån failure (antal reps ifrån) brukar du vanligtvis köra? Kör du någonsin till failure?

/Thomas

Joachim B
2002-01-10, 11:25
Jag kör vanligtvis några uppvärmningsset där belastningen ökar och repsen sänks för varje set. Efter det kör jag 2-3 övningar med 2-3 set per muskelgrupp. På dessa arbetsset kör jag alltid till absolut positive failure. I sista setet kör jag ibland cheating eller negativa reps med hjälp av någon på gymmet. Detta verkar fungera bäst för mig, men det tar hårt på CNS, så varje muskelgrupp tränas var 6-7:e dag beroende på hur kroppen känns.

mangs
2002-01-10, 11:49
Tjena Jocke. Precis det träningsupplägget som jag kör. Måste säga att jag är imponerad av din tillväxt de senaste 2 åren. Man ser ju lite skillnad på korten. :)

Kör hårt!
mangs

Cuddly
2002-01-10, 12:18
Ursprungligen skickat av Joachim Bartoll:
<STRONG>Jag kör vanligtvis några uppvärmningsset där belastningen ökar och repsen sänks för varje set. Efter det kör jag 2-3 övningar med 2-3 set per muskelgrupp. På dessa arbetsset kör jag alltid till absolut positive failure. I sista setet kör jag ibland cheating eller negativa reps med hjälp av någon på gymmet. Detta verkar fungera bäst för mig, men det tar hårt på CNS, så varje muskelgrupp tränas var 6-7:e dag beroende på hur kroppen känns.</STRONG>

Intressant. Brukar du periodisera din träning med lättare perioder eller kör du på detta sätt året om?

/Thomas

Joachim B
2002-01-10, 12:29
Jag periodiserar min träning. Ofta blir det 6-8 veckor av träning som nämndes ovan följt av 2-4 veckor med lättare träning. Med lättare träning menar jag att jag ökar reps antalet från 4-8 till 8-12 och aldrig kör till positive failure eller där bortom. När jag känner att det går tungt och jag max kan få ett reps till så avslutar jag det setet. Både kroppen och CNS behöver en lättare period med jämna mellanrum. Dessutom tror jag det bara är bra att variera träningen med sådana perioder för bästa muskeltillväxt. Även en vilovecka kan vara att rekommendera några gånger om året - framförallt när man kör tungt och bortom total muskelutmattning.

Nä, nu ska jag, Jessica och Lasse (Fairing) till Haninge Hälsostudio. Därefter bär det av på en liten tur ut på landet och på lördag är det visst meningen att jag och Jess ska vara i Bålsta?! Åtminstone enligt Martin och Kattis. De har väl hittat på något dumt igen... ;)

Cuddly
2002-01-10, 13:28
Ursprungligen skickat av Joachim Bartoll:
<STRONG>Jag periodiserar min träning. Ofta blir det 6-8 veckor av träning som nämndes ovan följt av 2-4 veckor med lättare träning. Med lättare träning menar jag att jag ökar reps antalet från 4-8 till 8-12 och aldrig kör till positive failure eller där bortom. När jag känner att det går tungt och jag max kan få ett reps till så avslutar jag det setet. Både kroppen och CNS behöver en lättare period med jämna mellanrum. Dessutom tror jag det bara är bra att variera träningen med sådana perioder för bästa muskeltillväxt. Även en vilovecka kan vara att rekommendera några gånger om året - framförallt när man kör tungt och bortom total muskelutmattning.

Nä, nu ska jag, Jessica och Lasse (Fairing) till Haninge Hälsostudio. Därefter bär det av på en liten tur ut på landet och på lördag är det visst meningen att jag och Jess ska vara i Bålsta?! Åtminstone enligt Martin och Kattis. De har väl hittat på något dumt igen... ;)</STRONG>

Tackar för svaren! Dessvärre föder de fler frågor men du får hojta till om det blir för mycket... ;)

Hur ligger repsantalet under din nuvarande (tunga) period? Kör du samma antal set under dina lätta perioder?

Har du tidigare testat att kombinera tung och lätt träning under samma period? Isåfall, hur fungerade det relaterat till hur du kör nu och hur tränade du då?

Hur är det med aerobisk träning? Om du överhuvudtaget använder dig av det, har du mer intensiva perioder av konditionsträning också? Din förbränning verkar ju vara extrem ändå så jag kan tänka mig att du ligger lågt på denna front off-season.

Mycket frågor som sagt...men förhoppningsvis har du vilat ut i Bålsta under helgen så du orkar med dem! ;)

Trevlig helg,

Thomas

CHEF
2002-01-10, 13:45
Jocke! Vad Kattis har tänkt vet man aldrig. Bäst att ta med sig tandborste och överlevnadskittet + några proteindrinkar så klart. Nu är det iallafall slut på två månaders konditionträning och dags att börja bygga lite muskler igen. Har ett härligt bröstpass i eftermiddag att se fram emot.
Och kan bara hålla med: den där tricepspressen är en riktig cheefövning! :D

Fairing
2002-01-10, 20:19
Chef !
Lägg ner konditions träningen det är inne att låta som en Hjärt & Lungmaskin ;) .

Forest
2002-01-10, 20:33
Din journal är toppen Jocke men jag hamnar liksom inte där så ofta :)

Man går ju hit! Som du ser på responsen på denna tråden så är det här det är interaktivitet!

Ett förslag. Låt din journal ligga HÄR i en månad. Flytta sedan över det bästa (kan även vara synpunkter och kommentarer från andra) till "framsidan" och kör vidare här en månad till.

CHEF
2002-01-11, 12:12
Fairing! Klaga inte på min konditionsträning!
Jag käkar ju ditt CIC under dessa perioder, vilket för övrigt funkar utmärkt för uthålligheten. :p

Stile
2002-01-11, 12:34
Vad jag tänkte på när jag kollade måtten var att din handled ökat 3 milimeter. Inte mycket kanske men att man kan få större handleder trodde jag var omöjligt. Jag skulle gärna öka lite kring handlederna om det är möjligt.

Du har ju tränat en del år så det är ju därför intressant om man kan öka lite kring handlederna och inte bara en mindre ökning som sker när man börjar träna. Har nu själv mätt min handled och ska mätta varje månad för att se om det händer nåt.

Frank
2002-01-11, 14:06
Otroligt många viktpendlingar. Tänk om man kunde gå upp så mycket på så lite tid?. På det sisttagna bilderna ser det väldigt bra ut! Fairinggym verkar enorm den med..., fräsch och med feta hantlar...måste åka dit!

Fortsätt med hårdträningen, jag har precis börjat med min!!

Mvh

:D

donga
2002-01-11, 19:19
Jävligt kul med din journal, man får inspiration som satan. Blir sugen o träna lite extra varje gång jag bläddrar igenom ditt bildarkiv och läser lite här o där.

Har jag tur så hinner jag kanske ens sväng till gymet ikväll...tack vare din journaler. Så du får det yttersta ansvaret över min hälsa... :D :D :D

Skämt o sido, kul o läsa litegrann och keep up the good work med Ironman, alltid lika bra läsning.

Joachim B
2002-01-11, 19:29
Cuddly: Under min tunga uppbyggnadsperiod ligger repsantalet mellan 3 och 10. Ofta kör jag någon basövning svintungt på 3-5 reps och sedan en annan övning med lite högre reps för att komma åt så många muskelfibrer som möjligt. Det brukar bli samma antal set under den lätta perioden, ibland till och med färre.
Min aerobiska träning består av promenader till och från pendeltåget samt en cykeltur någon gång i veckan. :) Med andra ord ganska obefintlig. Men det ska bli ändring på det. Kommer snart att lägga in två konditionspass i veckan.
Min förbränning ökade efter jag hade kört en CDK diet och upptäckt att jag mår bättre och svarar bättre på ett högt proteinintag. Dessutom innehåller min astmamedicin lite T4 som stimulerar sköldkörteln att öka förbränningen något.
Vila ut i Bålsta? Det blir hårdträning och sedan ska vi fira Kattis på kvällen. Jag hoppas Martin har mycket mat hemma. :D

Forest: din idé är god! Min syn är dock att det blir en jäkla massa redigeringsarbete. De som tycker det är kul och inspirerande med min journal får fortsätta att klicka på länken medan de som tycker den suger kan låta bli. :)

CHEF: I morgon ska jag träna dig och din bror i bitar! Jag har träningsvärk i hela kroppen men kommer att ge allt. Prepare for war! :D

Stile: handlederna har mycket liten potential att växa. Musklerna är extremt smala. Variationerna jag upplever beror nog snarare på både fettökning och vätskeretention när jag svullar för mycket kolisar och mjölkprodukter.

Fresh: Viktpendlingarna beror på min ansträngningsastma som nästan nockar mig vid kallt väder. Den påverkar även immunförsvaret negativt så jag blir lätt sjuk under vinterhalvåret. Men jag har en bra grund och svarar alltid snabbt när jag kommer tillbaka från ett uppehåll.
Säg till om du kommer till STHLM så ska vi köra "skiten" ur lilla Lasse på hans gym!! :D

Donga: Tusen tack! Kul att folk uppskattar att man bjuder lite på sig själv. Nu väntar vi bara på Ove Rytters journal... :)

Frank
2002-01-11, 20:58
Det är väl klart vi kommer att köra skiter ur Lasse hehe...kommer ner till sthlm i slutet av januari och i mitten av februari så nog kommer jag att hinna hälsa på Fairings gym.

Klart det är kul att du bjuder på dig själv, håller med Donga

Kör hårt

Frank

AnderssoN
2002-01-11, 23:00
Herr Bartoll,

Väldigt roligt att följa dina framsteg på gymmet (och då menar jag verkligen framsteg med stort F). Ibland står jag på gymmet och tycker synd om mig själv när jag har lite ont i en handled, men att gå till gymmet och veta att man kommer få det jävligt tufft pga en årligen återkommande astma kan jag bara tänka mig hur det är. Du måste vara envis som en åsna om du ursäktar uttrycket.

Undrar förresten om bekanta, som du inte träffat på 2-3 år, känner igen dig idag? :)

Fortsätt att ge inspiration med din träningsdagbok!

Joachim B
2002-01-11, 23:20
AnderssoN:
Tack! Envis som en åsna passar in ganska bra på det mesta jag gör. ;)

De flesta gamla bekanta man träffar på tycker att man blivit ganska bitig... och rund i ansiktet. :) De har alltid varit vana med att se mig rippad. Men vad sjutton, vi får väl se till sommaren. :)

ToXY
2002-01-11, 23:22
Hur mkt har du tänkt att tappa till sommaren då????

/MVH Martin

Joachim B
2002-01-11, 23:29
Ursprungligen skickat av ToXY:
<STRONG>Hur mkt har du tänkt att tappa till sommaren då????</STRONG>

Det beror på hur fet jag hinner bli under de kommande 6-8 veckorna. :)
Men under 10% kroppsfett ska jag i.a.f. Har legat på närmare 6% förr, så så jäkla svårt ska det väl inte vara... :rolleyes:

ToXY
2002-01-11, 23:34
Vissa ligger ju på 10,1% nu ;)

Men det fixar du nog, som sagt du har varit jävligt hård innan!!! Mitt mål è väl att vara så hård som du var "en gång i tiden" ;) ..fast 10kg tyngre!

Danne
2002-01-12, 12:41
kom ihåg att det funkar oftast inte så bra att jämfära fettprocent med andra om inte samma metod har använts vid samma tillfälle.. använd det som ett riktmärke för dina egna framsteg.

Joachim B
2002-01-14, 00:21
Journalen och galleriet är uppdaterade. Och ToXY, jag har tappat lite kroppsfett de senaste väckorna. :D
Så det blir väl bara till att äta ännu mera... :D :D :D

The Dwag
2002-01-14, 00:33
Men vad i helvete vad det tränas då :D

Nu blir jag peppad… skall följa din träning under våren skall bli kul att se dina resultat !

Jag får nog lägga i en växel till :D

Lycka till !

Regards / The Dwag
:D

Joachim B
2002-01-14, 10:20
Kul att höra Dwag!! Dessvärre försov jag mig i morse, vaknade 07:10 i stället för 05:00... Så benträningen får bli i kväll på något sätt... Är bortbjuden på middag, men träningen måste ju klämmas in! :D

Cuddly
2002-01-14, 14:57
Ursprungligen skickat av Joachim Bartoll:
<STRONG>Cuddly: Under min tunga uppbyggnadsperiod ligger repsantalet mellan 3 och 10. Ofta kör jag någon basövning svintungt på 3-5 reps och sedan en annan övning med lite högre reps för att komma åt så många muskelfibrer som möjligt. Det brukar bli samma antal set under den lätta perioden, ibland till och med färre.
Min aerobiska träning består av promenader till och från pendeltåget samt en cykeltur någon gång i veckan. :) Med andra ord ganska obefintlig. Men det ska bli ändring på det. Kommer snart att lägga in två konditionspass i veckan.
Min förbränning ökade efter jag hade kört en CDK diet och upptäckt att jag mår bättre och svarar bättre på ett högt proteinintag. Dessutom innehåller min astmamedicin lite T4 som stimulerar sköldkörteln att öka förbränningen något.
Vila ut i Bålsta? Det blir hårdträning och sedan ska vi fira Kattis på kvällen. Jag hoppas Martin har mycket mat hemma. :D
</STRONG>

Tack för svaren! Det blir bara värre och värre det här för frågorna verkar aldrig sina. ;)

Du har redan nämnt att du alternerar mellan tung och lätt träning. Har du något periodmässigt upplägg i övrigt med makrocykler med olika tonvikt etc?

Angående din konditionsträning, kommer dina framtida konditionspass att vara inriktade på just det, kondition, och med högre intensitet än traditionell fettförbränningsinriktad träning som är mer lågintensiv?

<STRONG>
Stile: handlederna har mycket liten potential att växa. Musklerna är extremt smala. Variationerna jag upplever beror nog snarare på både fettökning och vätskeretention när jag svullar för mycket kolisar och mjölkprodukter.
</STRONG>

Ökad bendensitet kan också vara en orsak även om effekten av den är marginell på kort sikt.

Tack på förhand!

/Thomas

Cuddly
2002-01-14, 15:04
En till fråga till Joachim...

Du nämnde att din ämnesomsättning ökat efter en period av CKD. Kan detta bero på att den fasen tvingade dig att äta mer protein och att du även efteråt ökade ditt "normala" proteinintag?

/Thomas

adde
2002-01-14, 18:22
Har du testat att jämföra dina bioimpedansmätningar med kaliper?
Skriva gärna ut din fett% i dina tabeller också (lättare att se förändingar).

/adde

razores
2002-01-14, 18:41
Vad det verkligen ett smart drag att starta detta inlägg? ;)
Det verkar som om du tar åt dig mer och mer hela tiden... Som jag har förstår så har du redan ett ganska stressigt liv med lite tid.

Du har det inte lätt Joachim... ;)

Cuddly
2002-01-14, 19:20
Ursprungligen skickat av razores:
<STRONG>Vad det verkligen ett smart drag att starta detta inlägg? ;)
Det verkar som om du tar åt dig mer och mer hela tiden... Som jag har förstår så har du redan ett ganska stressigt liv med lite tid.

Du har det inte lätt Joachim... ;)</STRONG>

Jag tror Joachim inser att han inte behöver svara på mina eller andras inlägg.

För övrigt så är detta forum inte bara ett sätt att hjälpa andra utan även skapa bra goodwill för IronMan. Konstigt att inte Ove Rytter fattat galoppen...

/Thomas

razores
2002-01-14, 20:57
Cuddly&gt;&gt;&gt;

Jag hoppas att du förstod ironin i mitt föregående inlägg... Det var tänkt som ett skämt till Joachim då jag fått uppfattning om att han har en ganska stressig tillvaro.
Självklart inser ju jag också att han inte behöver svara är om han inte vill. Men det kan vara svårt att inte göra det när man väl börjat. Och då blir det bara en massa måsten...
I varje fall så vill jag inte skapa konflikter så jag hoppas ingen annan tog åt sig pga detta inlägg. Annars får an väl skippa sarkasmen hädanefter och hur kul e nu det?
/Kristian

AnderssoN
2002-01-14, 23:19
Tänkte fråga något som rör Bartolls träning lite, lite vagt... kan man köpa den där coola Ironman-tröjan du har på dig på bilderna? Den skulle sitta fint på mig med :D

Annars ser träningen bra ut. Måste nog skaffa mig en digitalkamera och plåta några träningsbilder själv. Det är ruskigt kul att gå tillbaka senare för att se hur man såg ut.

Cuddly
2002-01-15, 10:12
Ursprungligen skickat av razores:
<STRONG>Cuddly&gt;&gt;&gt;

Jag hoppas att du förstod ironin i mitt föregående inlägg... Det var tänkt som ett skämt till Joachim då jag fått uppfattning om att han har en ganska stressig tillvaro.
Självklart inser ju jag också att han inte behöver svara är om han inte vill. Men det kan vara svårt att inte göra det när man väl börjat. Och då blir det bara en massa måsten...
I varje fall så vill jag inte skapa konflikter så jag hoppas ingen annan tog åt sig pga detta inlägg. Annars får an väl skippa sarkasmen hädanefter och hur kul e nu det?
/Kristian</STRONG>

Ingen fara, jag förstod ironin. Dock ligger det mycket i att man kan pressa sig till att göra saker som man gärna vill men inte borde.

/Thomas

Joachim B
2002-01-15, 10:31
Razores:
Ha ha, nej jag har det knappast stressigt. Visst kan det blir arbetsdagar på 10-12 timmar eller mer, men det är roligt arbete! Andra dagar jobbar jag kanske bara 6 timmar för att hinna umgås med nära och kära. Är det riktigt lugnt kan jag t.o.m. jobba hemifrån. Men visst, när jag inte är bortrest på semester så jobbar jag alltid något varje dag, 7 dagar i veckan. Man pratar mycket i telefon, svarar och skriver 20-30 mail/dag och möter hela tiden nya intressanta människor. Sedan är det så att man måste "offra" lite för att komma någonstans här i livet och få en trygg framtid med ett arbete man trivs med. Givetvis blir det alltid fråga om prioritering och jag skriver på forumet när jag har tid helt enkelt. Ibland kan jag avsätta lite tid varje dag medan andra dagar är fullbokade med andra "viktigare" saker. :)

Jag brukar säga följande:

Placera ditt tänkande ovanför triviala saker. Fokusera din uppmärksamhet på de stora objektiven. Innan du blir involverad i obetydliga småsaker, fråga dig själv "Är detta verkligen viktigt?"

Koncentrera dig på "Hur kan jag göra mer?". Kreativa svar kommer att dyka upp. Såsom, planering, organisering, intelligenta genvägar, och eventuellt att sluta med vissa onödiga aktiviteter. (Slötitta på tv, prata nonsens i telefon, osv.)

Eliminera ord såsom "omöjligt", "kommer inte att fungera", "kan inte", "ingen idé att försöka", från ditt tänkande och vokabulär.

Låt inte traditionellt tänkande paralysera ditt sinne. Var mottaglig för nya idéer. Var experimentell. Prova nya tillvägagångssätt. Var framåtskridande i allt du gör.
Fråga dig dagligen "Hur kan jag göra bättre?" Det finns inga gränser till självutveckling.
Ställ dig frågor såsom "Vad var underbart med denna dag?", "Vad var ännu inte perfekt med denna dag?", "Hur kunde jag ha gjort dagen mer njutbar?" Skriv ned svaren. Analysera.

Sådär, nu har jag svävat ut ordentligt. ;)

Cuddly:
Nej, jag har inte sett någon nödvändighet att gå så djupt i periodisering så att jag delar upp året i olika micro och macro cykler. En elitidrottare som förbereder sig inför olika tävlingar/säsonger gör detta. Själv alternerar jag bara tunga perioder med något lättare. Känns som om ligamenten och lederna skulle få för mycket stryk annars.
Konditionsträningen blir just konditionsträning. Givetvis förbrukar det kalorier, men det huvudsakliga syftet är att höja konditionen och därmed träna hjärtat lite också. :)
Att min ämnesomsättning ökat beror nog på ett högre energiintag och protein intag. Jag ser ingen annan orsak. Förr hade jag alltid omkring 36,5-36,7 grader på morgonen. Nu för tiden har jag mellan 37,2 och 37,4 och under dagarna omkring 37,6. Jag märkte denna skillnad just under min CKD diet, då jag varje morgon kollade min temperatur för att se att ämnesomsättningen inte minskade. I stället ökade den något och efter dieten har den krypigt upp något och sedan legat stabilt där den ligger i dag.

Adde:
Angående kalipermätning är det en god idé! Får se om jag har tid. Kanske gör någon jämförelse en gång i månaden.

AnderssoN:
Tyvärr är de tröjorna slut. Vi tryckte upp 100 exemplar inför SM 2001 där vi sålde dem, det fanns även något enstaka exemplar kvar på Fitness Expo, men de såldes slut första dagen. M.a.o. är de ganska exklusiva. :D Men givetvis finns det planer på nya omgångar med tröjor.

[ 15 Januari 2002: Inlägget har ändrats av: Joachim Bartoll ]

Stile
2002-01-15, 10:38
Ursprungligen skickat av Cuddly:
<STRONG>Ökad bendensitet kan också vara en orsak även om effekten av den är marginell på kort sikt.

Tack på förhand!

/Thomas</STRONG>

Vad menas med ökad bendensitet, jag tror jag vet men är inte säker. Please förklara någon så att jag vet säkert.

Cuddly
2002-01-15, 11:58
Ursprungligen skickat av Stile:
<STRONG>Vad menas med ökad bendensitet, jag tror jag vet men är inte säker. Please förklara någon så att jag vet säkert.</STRONG>

På motsatt sätt som osteoporos, benskörhet fungerar kan motståndsträning kombinerat med korrekt kost- och näringshållning öka bendensiteten och även mätbart skapa ökningar av skelettmassan.

/Thomas

Cuddly
2002-01-15, 13:11
Ursprungligen skickat av Joachim Bartoll:
<STRONG>Razores:
Ha ha, nej jag har det knappast stressigt. Visst kan det blir arbetsdagar på 10-12 timmar eller mer, men det är roligt arbete! Andra dagar jobbar jag kanske bara 6 timmar för att hinna umgås med nära och kära. Är det riktigt lugnt kan jag t.o.m. jobba hemifrån. Men visst, när jag inte är bortrest på semester så jobbar jag alltid något varje dag, 7 dagar i veckan. Man pratar mycket i telefon, svarar och skriver 20-30 mail/dag och möter hela tiden nya intressanta människor. Sedan är det så att man måste "offra" lite för att komma någonstans här i livet och få en trygg framtid med ett arbete man trivs med. Givetvis blir det alltid fråga om prioritering och jag skriver på forumet när jag har tid helt enkelt. Ibland kan jag avsätta lite tid varje dag medan andra dagar är fullbokade med andra "viktigare" saker. :)

Jag brukar säga följande:

Placera ditt tänkande ovanför triviala saker. Fokusera din uppmärksamhet på de stora objektiven. Innan du blir involverad i obetydliga småsaker, fråga dig själv "Är detta verkligen viktigt?"

Koncentrera dig på "Hur kan jag göra mer?". Kreativa svar kommer att dyka upp. Såsom, planering, organisering, intelligenta genvägar, och eventuellt att sluta med vissa onödiga aktiviteter. (Slötitta på tv, prata nonsens i telefon, osv.)

Eliminera ord såsom "omöjligt", "kommer inte att fungera", "kan inte", "ingen idé att försöka", från ditt tänkande och vokabulär.

Låt inte traditionellt tänkande paralysera ditt sinne. Var mottaglig för nya idéer. Var experimentell. Prova nya tillvägagångssätt. Var framåtskridande i allt du gör.
Fråga dig dagligen "Hur kan jag göra bättre?" Det finns inga gränser till självutveckling.
Ställ dig frågor såsom "Vad var underbart med denna dag?", "Vad var ännu inte perfekt med denna dag?", "Hur kunde jag ha gjort dagen mer njutbar?" Skriv ned svaren. Analysera.

Sådär, nu har jag svävat ut ordentligt. ;)
</STRONG>

Det där var inspirerande läsning. Mer dylikt mellan varven!

<STRONG>Cuddly:
Nej, jag har inte sett någon nödvändighet att gå så djupt i periodisering så att jag delar upp året i olika micro och macro cykler. En elitidrottare som förbereder sig inför olika tävlingar/säsonger gör detta. Själv alternerar jag bara tunga perioder med något lättare. Känns som om ligamenten och lederna skulle få för mycket stryk annars.
Konditionsträningen blir just konditionsträning. Givetvis förbrukar det kalorier, men det huvudsakliga syftet är att höja konditionen och därmed träna hjärtat lite också. :)
Att min ämnesomsättning ökat beror nog på ett högre energiintag och protein intag. Jag ser ingen annan orsak. Förr hade jag alltid omkring 36,5-36,7 grader på morgonen. Nu för tiden har jag mellan 37,2 och 37,4 och under dagarna omkring 37,6. Jag märkte denna skillnad just under min CKD diet, då jag varje morgon kollade min temperatur för att se att ämnesomsättningen inte minskade. I stället ökade den något och efter dieten har den krypigt upp något och sedan legat stabilt där den ligger i dag.
</STRONG>

Tack än en gång för svaren!

/Thomas

[ 15 Januari 2002: Inlägget har ändrats av: Cuddly ]

The Dwag
2002-01-15, 17:20
Provade dina Triceps pressar igår måndag …har döpt dem rätt och slätt till ”Bartoll extansion” hehe

Då redan Triceps smärtar när jag rör armen fram eller drar armen bakåt så känns det en sån där fin smärta ”det tog bra”

Bra övning tack för tipset… Efter tränat i flera år så kan man fortfarande hitta några nya roliga övningar då och då, för att variera sin träning !

Tackar :D


Regards / The Dwag
:D

gymrat
2002-01-16, 02:03
Ursprungligen skickat av Cuddly:
<STRONG>För övrigt så är detta forum inte bara ett sätt att hjälpa andra utan även skapa bra goodwill för IronMan. Konstigt att inte Ove Rytter fattat galoppen...</STRONG>

Thus answered Ove Rytter:

Angående mina "frånvarande inlägg..." på diskussionsforum:

Direkta frågor till mig är alltid välkomna på min mailadress ove@bk-sportsmag.se. Jag besvarar alla. Svarets dignitet beror dock på graden av "höjd" som frågan ställs med - och krävs av svaret.

Frågor av typen "ge mig ett kost- eller träningsprogram", kan ej besvaras fullödigt, av flera skäl:

För det första måste ett seriöst svar, med tillräcklig höjd, bygga på en personlig kontakt som ligger ovanför ett tangentbord och en skärm. Personen ifråga måste, för att behandlas seriöst, besvara en rad frågor, samtidigt som en tränare, som vill ge en viss kunskaps- och seriositetshöjd, även gör sin adept sällskap under några träningspass. Detta för att slipa teknik, testa smärttålighet, vilja och psyke.

Att svara med mindre bakgrund än så är på gränsen till oseriöst.

Vi på B&K har under åren bland annat drivit olika testgrupper, se http://www.bk-sportsmag.se/testgruppen1995/, för att göra realitet av de svar som annars endast hade varit någon minuts spekulerande på ett forum.

Och, naturligtvis, gett ut två månatliga träningstidningar, många böcker, arrangerat träningsläger, tävlingar och skapat fysiska mötesplatser.

Om det finns direkta frågor till mig "av mer personlig karaktär" i ett forum, så är frågan inte längre så personlig, eftersom den ej ställs till mig personligen. Vill man ha personliga svar bör personen ifråga, som förväntas svara så, kontaktas direkt.

Är det sedan en fråga av seriös natur, där endast jag bör - och kanske kan - svara, så gör jag så. Alltid. I annat fall får den samlade kunskapen utanför min person sköta den filosoferande och spekulerande biten avseende olika frågor.

B&K Sports Magazines främsta språkrör är än så länge den tryckta papperstidningen, medan webben kompletterar densamma. Jag sysslar främst med den förstnämnda, och svarar däri bland annat på läsarfrågor, skriver cirka 12 sidor presspytt, och skapar mänsklig softwear, varibland Scandinavian Fitness Expo och Luciapokalen är två.

Utöver detta försöker jag då och då få bokalster ur min hand. Alster som förhoppningsvis kan hjälpa långt fler till framgång, än ett inlägg på ett forum.

För att sköta den interaktiva komunikationen har, då uppgiften svämmat över de senaste åren, två stycken webbmasters anställs. Magnus Branzén för B&K Sports Magazine (som besvarar majoriteten av de mängder av mail som inflyter till redaktionen varje dygn) och Björn Lindgren för Fitness Magazine (vilken är den andra delen av den träningsinfluerade tidningsvärlden jag för närvarande ägnar mig åt).

Att svara på personliga mails, eller brev, tillhör hyfs, puts och studs. Och jag är glad att än så länge alltid sköta den biten.

Och till sist: Inget gör mig så glad som frågor och nyfikenhet. Ty det är just dessa pusselbitar, i kombination med vilja, genetik, intellekt och målmedvetenhet, som gör en vinnare. Både inom idrott och yrkesliv.

mvh
Ove Rytter

[ 16 Januari 2002: Inlägget har ändrats av: Magnus Branzén ]

[ 16 Januari 2002: Inlägget har ändrats av: Magnus Branzén ]

Helen@
2002-01-16, 02:18
"Vi på B&K har under åren bland annat drivit olika testgrupper"

Ja Du Ove Rytter..nu när Du ändå är här inne o "kollar läget".....vad hände med testgruppen som B&K utlyste i majnumret för snart 2 år sedan????.....Jag har ju försökt att få ett svar av både Dig och Alan ang. det, ett flertal ggr, (har dock gett upp nu) men får ju inga svar utan blir fullständigt nonchalerad hela tiden. Jag är säker på att fler läsare undrar vad det blev av det :confused:

Mvh Helena
(En av de nominerade)

[ 16 Januari 2002: Inlägget har ändrats av: hean65 Q ]

razores
2002-01-16, 06:55
Jag måste faktiskt försvara Ove Rytter här då han bla alltid svarar på mail och liknande.
Under ett erbete som jag hade i gymnasiet där vi skulle ta reda på hur en tidning var uppbyggd och dess bakgrund finansiellt mm så valde jag att arbeta opm B&K.
Jag skickade då flera frågor till Ove Rytter om B&K:s förhistoria och mål bla.
Någon dag senare fick jag tillbaka ett långt svar där han utförligt hade svarat på alla frågor och jag fick gott om underlag till mitt framförande, vilket jag faktiskt fick MVG för :).
Vad jag vill få fram är att Ove Rytter också bryr sig om oss tränande individer...
/Kristian

Helen@
2002-01-16, 07:14
"razores"
*gäsp*

[ 16 Januari 2002: Inlägget har ändrats av: hean65 Q ]

Stile
2002-01-16, 10:53
Att Over Rytter svara på alla mail stämmer inte, jag har personligen mailat Over tidigare efter en artikel i BK. Nåt svar dök aldrig upp. Kanske en tillfällighet men säger man att man alltid svara på mail så ska man också göra det.

daja
2002-01-16, 13:35
-------------------------------------------
Ja Du Ove Rytter..nu när Du ändå är här inne o "kollar läget".....vad hände med testgruppen som B&K utlyste i majnumret för snart 2 år sedan????.....Jag har ju försökt att få ett svar av både Dig och Alan ang. det, ett flertal ggr, (har dock gett upp nu) men får ju inga svar utan blir fullständigt nonchalerad hela tiden. Jag är säker på att fler läsare undrar vad det blev av det

Mvh Helena
(En av de nominerade)
--------------------------------------------

Fattar du inte piken Helena?!

;)
:D

Joachim B
2002-01-16, 13:39
Om ni vill ställa frågor angående Ove eller B&K så föreslår jag att ni gör det på deras forum. Eller skapar en tråd för det.

The Dwag:
Kul att du gillade triceps övningen! Du får komma upp till STHLM och köra ett pass! Kanske kan vi visa lilla Lasse hur man ska träna armar! ;)

JJ
2002-01-16, 13:50
Vilken övning pratar ni om? Jag skulle behöva en ny tricepsövning.

Joachim B
2002-01-16, 13:58
Ursprungligen skickat av jj:
<STRONG>Vilken övning pratar ni om? Jag skulle behöva en ny tricepsövning.</STRONG>

Kolla mitt bildarkiv i träningsjournalen. Bilden tagen 01-11-28 visar övningen. :)

The Dwag
2002-01-16, 17:47
Självklart talar vi om den nu mera klassiska övningen ”Bartoll extension”

Min Triceps är fried idag med :D

Törs man komma till Stockholm? Lasse vill nog göra force feed med sin Complete Protein efter mitt Soja inlägg ”hehe” :D

Däremot skall jag åka upp på någon mässa i år och kika in i IRONMAN montern! Så ni kan väl skriva på forumet när ni skall närvara på någon mässa ?


Regards / The Dwag

JJ
2002-01-16, 18:33
Vanliga pushdowns? Det kör jag redan, helt suveränt.

The Dwag
2002-01-16, 19:30
Muhaaaa ibland får jag bara lust och…

Nej nej lugn och fin nu Dwag :D

Nej JJ
Det var handtaget som används som var nytt… jag har tränat sen 1993 så jag vet vad en Push Downs är… Dock hade jag aldrig sett den utföras med ett V-drag handtag som används i Lat Pulldowns eller seated row.


Regards / The Dwag
:D

JJ
2002-01-16, 21:13
Jocke refererade till en bild, på den bilden tycker jag mig se att han kör med rak stång. Hur du lyckades få det till att jag ifrågasatte dina kunskaper vet du bara själv.

Joachim B
2002-01-16, 23:12
Ursprungligen skickat av jj:
<STRONG>Jocke refererade till en bild, på den bilden tycker jag mig se att han kör med rak stång.</STRONG>

Det är två bilder tagna den dagen. I den första kör jag med V-handtag - en övning som jag rekommenderat tidigare. Därav skriverierna omkring den. Kul att du gillar den Dwag!

muskelbyggarn
2002-01-17, 00:38
&gt;The Dwag

På vägen dit får du stanna till i fellingsbro så skall du få dig ett riktigt träninspass. Ny-Tro PRO-40 står på menyn då, utan soya =)))

Vänl,,,
Tobbe

The Dwag
2002-01-17, 00:56
Jag skall till Örebro på Lördag

kanske skulle svänga förbi och handla av dig IRL om det går ?

Sen får jag sen om du är en liten tjockis som Wyvern säger :D

IIiiiiar du när du tar IIiiiiiiee ?

haha

Regards / The Dwag
:D :D

muskelbyggarn
2002-01-17, 01:30
HAHAHA, tjockis, tja det kanske man är, men mr. W är i varjefall en 58kilogrammare vad än han säger :D :D :D

Du kan svänga förbi och handla, så tillvida vi inte är på "road"tour med "lillan".

Vänl,,,
Tobbe

Petrus
2002-01-17, 06:05
Vilken del av triccarna är det som får stryk med V-handtaget? Har lite svårt att föreställa mig det...
Mhv

The Dwag
2002-01-17, 08:29
Jag förstår din oro Thinner !
Man vill inte att ena delen av Triceps skall börja växa något enorm. :D Tyvärr så kör jag fler en just en Triceps övning per pass, men den kändes riktigt bra direkt! Det beror också på hur väl du har utvecklat din mind/muscle contact. Jag brukar känna direkt hur en övning passar mig !

Tobbe !
Skoja Wyvern har inte sagt det ;) Tycket det var kul at retas lite med dig !


Regards / The Dwag

kraftsport
2002-01-17, 08:51
Fråga till Joachim Bartoll.

Använder du dig av i olika reps tempo i din träning?

Vilken typ av träning har givit dig bäst resultat (tung, lätt, m.m)?

Petrus
2002-01-17, 09:15
Jag förstår din oro Thinner !
Man vill inte att ena delen av Triceps skall börja växa något enorm. Tyvärr så kör jag fler en just en Triceps övning per pass, men den kändes riktigt bra direkt! Det beror också på hur väl du har utvecklat din mind/muscle contact. Jag brukar känna direkt hur en övning passar mig !
Tobbe !

Anledningen är att min undersida på triceps är ok, men utsidan upp mit biceps (hästskon) ligger långt efter i utvecklingen... :(
Tänker man rörelsen verkar den ta bra på utsidan iaf...
Mvh

AnderssoN
2002-01-17, 18:59
Tjenare Bartoll!

Tänkte bara fråga hur du gör när du mäter bröst/rygg; blåser du upp dig och spänner dig med "utfällda lats" osv? Jag har tagit mitt mått utan att spänna mig (helt avslappnad m.a.o.), men vill testa den andra varianten också.

Har precis samma problem med min axel som du har f.ö.. Kan tyvärr inte köra några som helst pressövningar, får då ploppar den ur sitt ställe på en gång. Inte skitkul precis, men men...

Joachim B
2002-01-20, 02:53
Journalen är uppdaterad. Svar på frågorna kommer snart. Men nu måste jag sova lite (02:52)...

Petrus
2002-01-20, 14:29
Tjena Big Man!
Stressigt liv, lite sömn, dålig mat etc...
Lider med dig, synd att du inte kan ta det lika lugnt som vi Smålännignar... ;) Tycker trots allt att du verkar öka ganska bra. Appropå Jessicas kommenatar om att bli "för stor"... Vänd på det och ta det som en komplimang. Det gjorde jag på julafton när morsan, farsan och tjocka(!) släkten sa samma sak till mig. :D Ös på bara!!!
Mvh Petrus

Joachim B
2002-01-21, 01:24
Tack Tinner! Så dålig mat äter jag inte. Visst, i bland hinner man inte äta så mycket som man skulle vilja, men för det mesta funkar det bra. Nu är det mest sömnen som stör mig. :(
Det där med att jag börjar blir "för stor" beror på att hon inte tycker att för mycket muskler är snyggt - men det ska vi snart ändra på. :D
Har förresten uppdaterat journalem med dagens bravader på Hälsostudion och Fitness Center...

Loco 2
2002-01-21, 01:42
Skönt att det inte bara är jag som inte kan sova....Jag skulle prova din tricepsövning förra veckan...den dära omvända med V-handtag...Jag fick inget rejält grepp om handtaget, och när jag skulle pressa ner, slant jag med greppet och handtaget flög upp i ansiktet och jag slog nästan ut en tand... :eek: får nog göra nåt annat i fortsättningen....

Sen så väntar jag fortfarande på den senaste IRONMAN tidningen..alla jag känner fick den för ett par veckor sen.... :confused:

knas....Aja hade bra/ Loco 2


obsessed is just a word the lazy use to describe the dedicated

Joachim B
2002-01-21, 01:46
Loco2:
Hur kunde du lyckas med att slinta med greppet? Jag har kört dropset till svetten sprutat med den övningen. Du hade väl händerna på ovansidan och tummarna runt?

Angående Ironman så ring till oss eller skicka ett mail med din adress eller pren. nummer.

Joachim B
2002-01-21, 11:49
Tinner:
Jag tycker tricepsövningen med V-hantaget tar bra på övre insidan av triceps. För den köttiga delen rekommenderar jag varmt smala bänkpressar, stående EZ-pressar, dips, pushdowns med rak stång och smalt grepp eller med V-handtag.

Kraftsport:
Ja, jag använder mig av olika tempo i träningen. Förr följde jag det väldigt noga, i dag går det på rutin. Jag har fått bäst resultat med basövningar runt 4-6 reps samt någon komplement/isolationsövning på 8-12 reps under samma pass. På så sätt arbetar jag igenom de flesta muskelfibrer. Men det är också lite individuellt mellan olika muskelgrupper. Hamstrings svarar enbart på låga reps medan framsida lår svarar bättre på lite högre, som exempel.

AnderssoN:
Ja, jag trycker ut bröstkorgen och spänner latsen när jag mäter. Jag spänner alltid muskeln jag ska mäta och tar måttet på det största stället för minsta möjliga felmarginal.

The Dwag
2002-01-21, 11:59
Haha
Loco2 där fick man sig ett gott skratt, ser framför mig hur det måste sett ut :D

Hoppas det gick bra… vet inte hur du lyckades slinta men du kanske lanserade en improved version ? ;)

Regards / The Dwag
:D

Joachim B
2002-01-22, 00:27
Då är den uppdaterad igen. Tog ett helkroppskort på kvällen helt utan pump efter en rejäl middag med en tjejkompis. Man var verkligen slät som en säl. (finns i galleriet.) Men ni får er nog ett gott skratt - men vänta bara till sommaren. :D

Lite finns det väl därunder... :rolleyes:

Spud
2002-01-22, 07:07
jocke du har blivit mycket hårdare verkar det som om man jämför med bilden den 20:e denna månad mot för den 19:e september.

man kan ju skönja lite magmuskler under allt späck :D

adde
2002-01-22, 16:15
slutar dina middag ofta med att du står i bara kalsongerna?

/adde

Joachim B
2002-01-22, 16:32
Spud:
Tack - "skönja lite magmuskler under allt späck." Jo, så kan man beskriva det. :)
Men jag är sådan som först tappar fett på armar, axlar och ansikte. Sedan kommer ryggen, magen och låren. Men som sagt, det ska bli intressant att se hur sommarformen kommer att bli. Många roliga evenemang och beach partyn kommer det att bli!!!

Adde:
Jo, eller med mindre. ;) Jag är inte direkt den blyga typen. :)
Men man måste ju våga visa offseason-formen!

gasoliner
2002-01-22, 16:37
vilken BF% ligger du på nu tror du? eller du kanske vet? Skulle var intressant att veta,då jag ligger nånstans i närheten..ok,då något slätare är jag nog.. :D

Joachim B
2002-01-22, 16:59
Ursprungligen skickat av gasoliner:
<STRONG>vilken BF% ligger du på nu tror du?</STRONG>

Jag ligger på strax under 13%. Ska testa en kaliper-mätning innan deffen för att göra en kontroll vs. omron mätaren.

[euphoria]
2002-01-22, 17:47
ser fram emot din deff Bartoll :)

AnderssoN
2002-01-22, 18:37
Funderar lite på det här med deff och bulk och så vidare. Måste man käka en massa mat och gå upp i vikt och lägga på sig fett för att sedan deffa bort och få fram konturerna? Jag har (under mina 1 ½ år som seriös styrketränande) aldrig försökt med detta.

Jag har iofs käkat väldigt mkt i perioder, men oftast så pass "nyttigt" att jag knappt lagt på mig fett, utan bara muskelmassa. Är det en jobbigare väg att gå om man vill växa?

Har aldrig så att säga varit i "off season"-form...

F.ö. ser det mkt mkt bra ut på den senaste bilden. När det runt midjan försvinner kommer du vara i grym form. Du ser redan deffad ut på armarna faktiskt.

Joachim B
2002-01-22, 19:39
AnderssoN:
Tja, bulk och bulk. Det gäller att äta lite mer än vad kroppen gör av med för att växa. Viktigaste är givetvis proteinet. Jag har just nu inget behov av att vara extrem noggrann med min kost och dessutom är det inte så jobbigt att deffa bort några kilo. För mig räcker det med 5-6 kg för att komma i riktigt bra form, vilket bör ta cirka 8 veckor. (Men jag vill helst inte gå under 80 kg... =))

Det trevliga med deffen är att man sköter kosten mycket bättre och känner sig till och med piggare i bland. Man får inte lika ofta samma blodsocker svängningar som när man äter allt man kommer över. =) Oftast sköter jag kosten så bra att jag lyckas lägga på mig lite muskler i början av deffen, något som nästan är omöjligt - åtminstone efter några veckor på diet.

Efter deffen kommer jag dock att försöka hålla mig i hyffsat bra form året runt.

Och tack för dina kommentarer! Armarna är som sagt alltid någorlunda deffade, vilket gör att kroppsfettsprocenten blir något lägre fastän magen hänger. =)

megarexi
2002-01-23, 08:25
Hej Joachim !

Det skulle vara kul att få veta dina mått, nu då man har sett dina bilder(ser bra ut).

MVH

Joachim B
2002-01-23, 08:32
Ursprungligen skickat av Megarexi:
<STRONG>Hej Joachim !

Det skulle vara kul att få veta dina mått, nu då man har sett dina bilder(ser bra ut).

MVH</STRONG>

Alla mått finns i min journal. De är tagna direkt på morgonen utan pump. Under träningen sväller man oftast några cm, i.a.f. jag. :D

adde
2002-01-24, 11:00
Man är ju slav under sitt program. "Jag har ju vilodag i morgon, jag kör som vanligt idag..."

Brukar det vara en bra ide'? nej!

Men frågan är väl om man inte blir sjuk i alla fall, då kan man ju lika gärna få det överstökat så fort som möjligt.

/adde

nina
2002-01-26, 21:01
Hej Jocke,
Tycker det känns bra att se att det går att bli vältränad trots astma..ibland känns det hopplöst. Precis när man kommit igång så gör astman det också.
Det gäller att vara envis.
Nina :)

The Dwag
2002-01-29, 10:04
Hur går det med Journalen Bartoll.
Den har ju stannat av… inte har du väl blivit sjuk igen ?

Regards / The Dwag
:D

AnderssoN
2002-02-01, 22:53
Såg att du postade ett inlägg precis, så jag passar på att fråga dig hur det går med träningen? Antagligen har du varit sjuk eller upptagen med annat...

Well, ser fram emot nya uppdateringar i din journal!

Joachim B
2002-02-01, 23:04
Jag har haft ansträngningsastma denna vecka och har legat mycket lågt. Men jag borde vara igång igen på måndag!

Joachim B
2002-02-03, 21:37
Nu är den uppdaterad igen, dock bara med lite "roligt" nonsens från helgen. I morgon kommer jag dock att köra hårt igen!!!

Nina:
Kan bara hålla med dig! Man måste vara envis. Som tur är känner jag bara av astman när det är kallt och fuktigt (och i bland av pollen). Så egentligen borde man flytta söderut... :)

TM
2002-02-03, 22:19
Hallå Bartoll

Skönt att höra att det är fler än jag som vågar visa offseasonformen, nu var du iofs hårdare och större än jag, men ändå.

Det börjar se riktigt bra ut nu
;) När börjar deffen på allvar om du redan börjar släppa späck?

Mvh Magnus
Träna väl

Joachim B
2002-02-04, 23:15
TM:
Tack! Jag har bytt program fr.o.m. denna vecka. Det innehåller lite mer set och övningar samt kortare vila mellan seten.
Deffen börjar nog om cirka en till två veckor...

TM
2002-02-04, 23:25
Hallå igen

Hade varit roligt att veta hur många reps du kommer köra under deffen, alltid intressant och se hur de erfarna gör och jämföra med sig själv.

Lycka till men det behövs väl knappast ;)

Mvh Magnus
Träna väl!

Peter
2002-02-07, 15:14
Va börja smygdeffa redan nu? Vad hände med att vänja kroppen vid +100 kg och sen långsamt deffa ner sig till 90?

Är det något speciellt datum du ska vara i form till eller är det bara sommarens evenemang i stort?

Peter

Joachim B
2002-02-07, 15:27
Så det finns alltså några som läser min journal. :eek: Tinner skickade ett mail och kallade smygdeff för "fusk". :)

Nä, jag har ju varit lite krasslig och dessutom dragits med lite skador, så jag känner att jag behöver ett break från uppbyggnadsträningen. Jag kommer givetvis att köra tungt och till failure även under deffen, men inga reps under 6.
Samtidigt känner jag för att börja deffa lite smått. Första veckorna blir som sagt "smyg deffning" och förhoppningsvis kan jag lägga på mig något gram muskler under den tiden.

Hade tänkt att vara i bra form till början av April, t.ex. till Fitnessdagen och min 28-års dag dagen efter. Sedan ska formen finslipas inför ett roligt fotoreportage i början av maj med mig och Hean65 Q som lovat att ställa upp då - och i grym form. :D

nina
2002-02-07, 15:45
jag tror nog att alla läser din journal.

Jag tittar iallafall på bilderna..hihi

Joachim B
2002-02-07, 16:27
Ursprungligen skickat av Nina:
<STRONG>Jag tittar iallafall på bilderna..hihi</STRONG>

Tack Nina! Det kommer att bli en spännande resa under deffen. Får se om det blir något kvar av mig. :) Bilder kommer givetvis att tas med jämna mellanrum - får väl skaffa ett par pose-brallor också... ;)

Det värsta blir dock att raka av kroppshåret så att man kan se eventuella förändringar. Usch, känns lite omannligt på något sätt... :)

nina
2002-02-07, 17:39
som gammal simmare så säger jag bara -håll
tyst.

Ingen rakar sig mer än simmare.
Vilket betyder att man måste fortsätta annars så ... ja du kan väl tänka dig.

Tänk på simmarna och cyklisterna när du är omanlig och rakar dig.

Tänk att nått som är så kvinnligt kan var så omanligt.

Joachim B
2002-02-07, 22:34
Nina:
Okej, okej, jag ger mig. Men det kommer ändock att kännas lustigt att raka bort i stort sett allt... :)

JJ
2002-02-08, 09:32
Varna mig innan du drar på dig ett par posebrallor och rakar dig. Ibland äter jag framför datorn ;)

haddocken
2002-02-08, 15:07
Samma gamla visa - somnade sent och gick upp vid fem tiden, fick i sig lite glutamin, protein, ALC, Retibol, 7-keto, kreatin, vitaminer och mineraler samt blandade en flaska med sloow carbs och inositol att dricka på under resan till gymmet.

Käkar du aldrig mat?!? :eek:

Joachim B
2002-02-08, 15:11
Ursprungligen skickat av Kapten Haddock:
<STRONG>Käkar du aldrig mat?!? :eek:</STRONG>

Jo visst, men aldrig innan ett träningspass på morgonen. Det tar för lång tid att bryta ned mat. Vid dessa tillfällen behöver jag något snabbt och lättsmält. Först protein för att ge en anabol signal och sedan kolhydrater för att ge lite extra energi under och efter passet.

Bateman
2002-02-08, 15:33
JOACIN BARTOLL... du vill inte adda mig på din icq ... eller?

skulle behöva din hjälp!

kolla på din icc, så ser du att jag frågat dig ang... att adda mig.

Joachim B
2002-02-08, 15:39
Joacin? :)

Jag har alldeles för mycket att göra för tillfället och har inte använt eller startat ICQ på någon vecka. Kanske finns där i bland senare i vår.

En kort summering av en vanlig vardag:
Gå upp 05:00
Träna 07:00
Är på kontoret 09:00
Kommer hem mellan 18:00 och 21:00
Svarar på en massa telefonsamtal och mail.
Ringer upp ev. viktiga missade samtal.
Sover

Knappast tid för en massa chattande.

Bateman
2002-02-08, 16:12
Joachim Bartoll
ok jag förstår. Men var du tvyngen att märka ord.. ja stavade fel på ditt namn visst... men va de så farligt då? ehh.."!

Joachim B
2002-02-08, 16:19
Missade du smileyn???

Bateman
2002-02-08, 16:22
Ja tydligen!

jebu
2002-02-08, 16:35
farbror ooachim :D är 7-keto bra vid deff ?? har ej själv provat detta eller läst så mycket oberoende forskning om detta.

/martin

Joachim B
2002-02-08, 16:40
Det finns studier som visar attdet har en fettförbrännande effekt. Vi får väl se framöver om det hjälper till. Började med det först i dag...

e34
2002-02-08, 16:45
när ska du raka hela kroppen?

haddocken
2002-02-08, 17:06
Bartoll: Blev lite orolig för din mage bara ;)

Petrus
2002-02-08, 17:29
&gt;Jocke,
Hmmmm, så du har börjat smygträna Bodypump åxå? ;) 400*12 i vadpress? Det är ju aerobics för dig... :D Du får väl be några killar sätta sig på släden åxå nästa gång du kör den övningen.
Jävulskt imponerad av vikterna du hanterar med vaderna, men det är väl en av dina bästa muskelgrupper om ajg inte har fel.
Mvh

Helen@
2002-02-09, 01:02
"Sedan ska formen finslipas inför ett roligt fotoreportage i början av maj med mig och Hean65 Q som lovat att ställa upp då - och i grym form"

Va???....hade jag ingen aniiiiing om http://www.freakygamers.com/smilies/s2/contrib/guus/gluur.gif
.....he he....skojar bara....väntar på att Du ska höra av Dig så jag får veta lite planer etc etc........

Joachim B
2002-02-10, 00:35
Tinner min vän:
Jo, mina vader har alltid varit starka. Genetiskt kanske. Har kört stående vadpressar med 680 kg på maskinen - allt som fick plats. Klarade omkring 8 reps, men det kändes i hela kroppen med den vikten på axlarna. :)

Hean65 Q:
Någon dag under första veckan i maj. Eller tidigare om du törs. ;) Jag är flexibel, ganska i.a.f. :)

Kan förövrigt meddela att min journal är uppdaterad med första dagen på deffen med nytagna kort helt rakad på allt synligt kroppshår... :eek:

Fairing
2002-02-11, 09:49
Bartoll!

Hur kommer det sig att du är lika stark i Bicepscurl som i marklyft (75 kg) ?

Eller har kör Haninge Hälsostudio med pounds vikter ??

Bara undrar liksom. ;)

Joachim B
2002-02-11, 10:42
75 kg i marklyft... Fan va go du é Lasse! Det där ska du få för i morgon! Då får du allt bjuda på en dubbel complete!

adde
2002-02-11, 15:05
Ang. raka sig...

Fösta gången satte jag hyveln till låret och började det raka... det tog tiiiiddddd... kunde ju bara dra 2-3 cm innan hyveln var full. Nu vet jag inte hur du gör, men jag kör med en trimmer. Blir lika 'barnrumpe' känsla (känns ju som sagt 'ovant'...) men det tar knappt någon tid... vill man vara helt rakad kan man efterraka med hyvel, blir mkt bättre.

Vad sägs om att raka hamstrings? Jävlar vad svårt det är... Kanske skulle stretcha mera...

/adde (...jag ska raka vägen hem till dig... om den är hårig...)

gymmet
2002-02-11, 21:17
Har Bartoll & Linda Ekwall samma biccemått (32 cm)? dom kör ju på samma vikter sägs det.....!?

Joachim B
2002-02-11, 21:24
Jaha, som om det inte räckte med Fairing Lasse... Nu har den störste retstickan av dem alla kommit. Hej Janne W... Nästa gång behåller jag varuproverna själv. :p

Freestyle
2002-02-11, 21:31
DIna bilder är bra jocke men du e fan bulkigare än mig ahha.... eller tja släpper jag ut magen e vi nog lika fetknopp :)

SJälv e jag lite krasslig idag va kämpigt på bröstpasset..... men men ibland går de tungt bara jag itne e sjuk i morgon för jag kör ju på bra nu...

ha d gött Jocke..... och lycka til med deffen..

va kör du föresten med för kostillskot när du deffar?

Bamse
2002-02-20, 19:12
Hittade detta i Fairings gästbok :D

-------------------------------------

Namn magnusPT
Stad Oslo
Skickat 14.04 - 20/2 2002

Är Bartoll eran största & starkaste byggare??

Joachim B
2002-02-20, 22:28
Ha ha, Magnus... Nja, Tor Lundsten är väl några nummer större än mig.

nina
2002-02-21, 21:30
det finns ju inget att komentera länge...länge sen du skrev nått.
Nina

Joachim B
2002-02-21, 23:40
Vad kan man säga... Har jobbat en hel del med att få iväg nästa nummer. Har inte hunnit skriva helt enkelt.

e34
2002-02-22, 10:13
lägg upp lite nya bilder :p

Joachim B
2002-02-24, 00:36
Har precis lagt upp en ny bild. Dock ingen rolig sådan... Det skedde en liten olycka i fredags - läs mer i journalen.

gymrat
2002-02-24, 00:37
Men vafan har du gjort karl! Joachim... You are unbelievable. Asså... Ngh! Fan, krya på dig så snabbt du bara kan.

En lärorik upplevelse kanske.

Bamse
2002-02-24, 00:42
Jocke!!! :( Vet Du inte att om det är nånting man ska hålla sig undan för, så är det ju armbrytning :( Skit också, jag lider verkligen med Dig :mad: :( :(

6 månader utan träning, är det verkligen så illa? :o

Spud
2002-02-24, 00:43
nej men herregud! lider med dig verkligen.... :( :( :(

muskelbyggarn
2002-02-24, 00:44
Fy Fan alltså. Inte roligt!

Hoppas det tar mindre tid än 6 månader...

Vänl,,,
Tobbe

Peter
2002-02-24, 00:48
Vilken jävla historia!!! Verkligen trågikt att höra.

Du får väl göra som några andra och chocka hela läkarkåren med glutaminets påverkan av läkningstiden.

Peter

The Dwag
2002-02-24, 00:50
Muhaa inte kul...
6 månader är ju en evighet =(

Lider med dig ! Hoppas det inte blir några men av skadan

Krya på dig / Nicklas

Helen@
2002-02-24, 02:40
ehhh.....vad ska man säga för att trösta?! Första gången här som jag råkat ut för tunghäfta
http://www.duhspot.com/users/smiley/s/contrib/corky/smilies22.gif

.....lider verkligen med Dig....måste ju säga nåt så jag får väl säga som min mamma alltid sa till mig när jag var liten och slog eller skadade mig
"Det går över tills Du gifter Dig"



Mvh Helena

[ 24 Februari 2002: Inlägget har ändrats av: hean65 Q ]

razores
2002-02-24, 10:23
Som alla andra redan skrivit....

Jag lidet med dig Jocke... Hoppas du kommer tillbaka innnan de 6 månaderna.

Jen liten fråga bara.... Vad ska du göra nu?
Vill inte göra dig ledsen eller så men jag vet inte vad jag hade tagit mig till i din situation...
Krya på dig!
/Kristian

e34
2002-02-24, 10:23
kan du inte köra ben vader och mage endå? :confused:

haddocken
2002-02-24, 10:59
Det är ju förjävligt Jocke! Hade det varit jag som lyckats med en sån grej hade ingen blivit överraskad. Ibland känns det som man går omkring med ett mörkt regnande moln ovanför huvet som bara regnar på just dig!
Känner du igen dig?
Det blir mao inget av med deffen...ska du ta tag i kostdelen och cardioträningen ändå och kapa några kilon eller skiter du i det?
Kan ju förstå om deff är det sista du tänker på just nu...

AnderssoN
2002-02-24, 11:24
Om det är någon som kan komma igen både starkare och större än tidigare efter en sådan här händelse så är det du Jocke.

Med ditt muskelminne och din envishet kommer du vara back in business snabbare än jag hinner säga "marklyft".

Micke

Frank
2002-02-24, 11:44
Riktigt tråkigt att läsa vad som hänt!
just precis innan deffen oxå..men men..hälsan går före! hoppas det läker utan operation!

Ha det bra

:D

chrgel
2002-02-24, 12:23
Kan bara instämma med de andra.

Se nu för fan till att följa läkarnas råd. Jag har en kompis som inte gjorde det, vilket ledde till att man fick bryta upp den felaktiga läkningen (i underarmen), med längre konvalescenttid som resultat.

JJ
2002-02-24, 12:32
Ja, vad säger man. Jävligt tråkigt :(
Men jag tvivlar inte på att du snart är tillbaka och kör hårt igen. Du kanske kan köra marklyft med en arm? Då behöver du inte lassa av vikter när du kör med Lasse :)

Freestyle
2002-02-24, 13:55
Jocke, de här som hänt va itne roligt men enligt bilden att dömma så me allt bandage och grejer på så blev armen mö grövre :) alltid något att va glad för. me en stor tjcom träja på dig så lär armen se groteskt stor ut :eek:

men som saggt man går in i väggen verklign när sånt händer så se till att inte lägga ner träningen när armen väl e bra utan kör på igen så e du snabbt tillbaka. även om det känns hopplöst.

Petrus
2002-02-24, 14:21
Tjena Jocke,
Du har precis tagit över förstapaltsen på min topp-5 av mest otursdrabbade personer jag känner. Precis för Jarod! :D
Jävligt otursamt, men vila nu ordentligt och följ läknarnas råd även om det kliar lite i musklerna. Hoppas som sagt att det inte tar 6 månader utan att det går snabbare. Under tiden är det bara att käka en burk glutamin om dagen och ha tålamod.
Jag vet att du har viljan och är envis så kom tillbaka sen med BESKED!!!
Krya på dig!
Vänligen,
Din moderator-broder... :D

jebu
2002-02-24, 14:37
vad skall man säga jocke fan vad tråkigt!!!!
hoppas bara att det läker bra så att du kan komma tillbaka!!??

/martin

Fairing
2002-02-24, 15:38
Fa`n vilken otur Jocke!
Vet vad du går igenom tack vare alla mina benbrott.
Bara att gå på toaletten är ett helvete när man har brutit armen, laga mat är en pina osv.
Du får göra som jag gjorde vid sista benbrottet: vräk i dig Glutamin

Har jag lite tid över så kommer jag och hälsar på :)

/Lasse

GhostFace
2002-02-25, 00:29
Ja, vad ska man säga...höjden av otur....?!

Krya på dig Joachim och hoppas att du slipper framtida komplikationer.
;)

Danne
2002-02-25, 08:50
lider med dig har gjort samma sak fast jag pajade axeln... håll er undan armbrytning !!!

TommyBoy
2002-02-25, 10:18
Tråkigt Jocke....

Bryter själv aldrig arm eller ställer upp på "styrkeuppvisningar" Maxlyft ouppvärmd är att be om problem.

Tränade sjuk en gång, fick hjärtmuskelirritation, steget innan inflammation enligt läkaren. Blev anfådd bara jag satte mig upp i sängen. Gick ner 30 kg, rekord???

GhostFace
2002-02-25, 10:27
30 kg??!!

var lugn, det var nog bara vätska.... :D :D

mangs
2002-02-25, 11:46
TAskigt läge. Vi lider med dig och snart är du säkert tillbaka igen. Jag skall ta i för dig på dagens pass.

Ha det bra!

donga
2002-02-25, 12:03
Krya på dig Jocke, hoppas det går snabbare än 6 månader att få fixat det. Fan va synd just innan deffen. :(

Stile
2002-02-25, 14:16
Tråkigt, hoppas att det läker fortare än 6 månader. Som redan sagts, glutamin.

Be dina polare komma över med filmer så att du kan fördriva tiden. Är ju jobbigt att bara ligga och ha ont.

nina
2002-02-25, 15:19
krya på dig

daja
2002-02-25, 15:19
Jäkligt trist!
Du verkar vara riktigt otursförföljd!

Men bryt inte ihop, du kommer garanterat tillbaka!

Zacke
2002-02-26, 06:24
Jävligt trist att höra att du bröt av armen. Otäckt det där. Du får väl bli Quadzilla nu istället...

Krya på dig Jocke.

Zacke

Helen@
2002-02-26, 23:48
"Fysiskt mår jag piss men psykiskt är allt på topp som vanligt. Jag har redan börjat planera min träning efter rehabiliteringen och försöker enbart att se de positiva sidorna av denna olycka."

Beundransvärt
http://216.40.201.155/s/otn/ez/pi_thumbsup.gif

...själv hade jag varit knäckt om jag tvingats till en träningsfrånvaro på 6 månader och förmodligen blivit totalt odräglig för min omgivning....he he...ja ja..lite mer än vanligt då´ra....

Kanon, Bartoll, härligt att humöret Ditt ändå är på topp
http://216.40.201.155/s/contrib/ruinkai/biggthumpup.gif

Joachim B
2002-02-27, 00:16
Helen@ och alla andra:

Tack till Er alla för Er uppmuntran! Självklart kommer jag att återgå till träningen så fort jag läkt och rehabiliterat armen. Under tiden får jag tid över till andra saker som att tänka, läsa, umgås mer med vänner, se film och skriva haltande med en hand - något som jag blir bättre och bättre på dagligen. :)

Här följer ett litet utdrag ur ett kompendium jag började skriva på för några år sedan då jag började bli säker på vad jag ville med mitt liv. Kanske kan någon finna meningen i det och få inspiration - samt en inblick i vem jag är och hur jag tänker...

"Alldeles för ofta blir vi härledda till att tro att händelser kontrollerar våra liv och att vår miljö har skapat den vi är idag. Ingen större lögn har någonsin uttalats. Det är inte händelserna i våra liv som formar oss, utan hur vi uppfattar betydelsen av dessa händelser.

Två män blir nedskjutna i Vietnam och fängslade i det ökända Hoa Lo fängelset. De är isolerade, kedjade till cementblock, och kontinuerligt misshandlade med rostiga rör och torterade för information. Fastän dessa två män mottar samma smädelser, formar dom radikalt skilda uppfattningar om deras upplevelse. Den ena bestämmer sig för att hans liv är över, och för att undvika mer smärta, tar han sitt liv. Den andra formar en djupare tro i sig själv, sin nästa, och i sin skapare än vad han någonsin tidigare har haft. Kapten Gerald Coffee använder sin erfarenhet för att påminna folk över hela världen om att kraften i det mänskliga sinnet kan övervinna i stort sett alla grader av smärta, alla sorters utmaningar, eller vilket problem som helst.

Du ser, det är aldrig miljön; det är aldrig händelserna i våra liv, utan meningen som vi klistrar på händelsen – hur vi tolkar dessa – som formar den vi är i dag och vem vi kommer att vara i morgon.

Allt detta handlar om att agera kraftfullt, koncentrerat och följdriktigt så att det leder till utomordentliga resultat. Man kan sammanfatta allt jag skrivit med två ord: Åstadkom resultat! Fundera på det. Är det inte just det som du verkligen är intresserad av? Du kanske vill förändra på ditt sätt att se på dig själv och din omvärld. Du kanske vill blir bättre på att kommunicera, skapa ett bättre förhållande, förbättra din förmåga till inlärning, bli friskare och tjäna mer pengar.

Men innan du kan åstadkomma nya resultat måste du inse att du redan har åstadkommit resultat. De kanske bara inte är de resultat som du önskar. De flesta av oss tänker på våra sinnestillstånd och på hur det mesta som utspelar sig i våra psyken som något som händer utan att vi kan kontrollera det. Men i själva verket kan du kontrollera din mentala aktivitet och ditt beteende i en utsträckning som du aldrig tidigare trott vara möjligt.
Om du är deprimerad är det du som har skrivit och producerat det skådespel som du kallar depression. Om du är strålande glad, är det också du som har åstadkommit detta.

Det är viktigt att minnas att känslor som depression inte är något som man bara råkar ut för. Man ”får” inte depression! Man skapar den genom specifika mentala och fysiska handlingar. För att kunna bli deprimerad måste man betrakta tillvaron på ett speciellt sätt. Man måste säga saker till sig själv i just det rätta tonläget. Man måste lägga sig till med en speciell kroppshållning och andningsrytm. Om man strävar efter att vara deprimerad hjälper det exempelvis i hög grad om man låter axlarna sjunka ihop och går och tittar i marken. Det är också till god hjälp om man talar med en sorgsen röst och ständigt går och föreställer sig det värsta som skulle kunna hända en. Om man skapar tumult i sin biokemi genom dålig kost, få måltider eller överdrivet bruk av alkohol, tobak eller droger så hjälper man kroppen att åstadkomma låg blodsockerhalt, vilket nästan är en bergsäker garanti för att man skall bli deprimerad.

Vad jag menar är att det helt enkelt krävs ansträngning för att bli deprimerad. Det innebär hårt arbete och förutsättningen är att man tilltar vissa åtgärder. En del människor har emellertid frammanat detta tillstånd så ofta att det går lätt för dem att åstadkomma det. De har dessutom ofta kopplat samman detta mönster för inre kommunikation med allehanda yttre händelser. Somliga får så stora sekundära vinster – uppmärksamhet från andra, medkänsla, kärlek och så vidare – att de tar detta kommunikationssätt som sitt naturliga sätt att vara. Andra har levt med det så länga att det faktiskt upplevs som behagligt. De identifierar sig med sitt sinnestillstånd. Vi kan emellertid förändra våra mentala och fysiska handlingar, och på så sätt kan vi omedelbart förändra våra känslor och beteenden.

Du kan bli strålande glad genom att omedelbart lägga dig till med ett synsätt som ger upphov till den känslan. I ditt inre kan du föreställa dig allt som ger upphov till ett sådant sinnestillstånd. Du kan ändra på tonläget och innehållet på din inre dialog. Du kan lägga dig till med det speciella sätt att hålla kroppen och att andas som ger upphov till detta tillstånd inom dig – och voilâ! Du blir strålande glad!

Du bestämmer själv vad du skall känna och hur du skall handla, därför att allt beror på hur Du väljer att uppfatta livet. Ingenting har någon innebörd i sig självt; det är vi själva som ger allting dess innebörd."

"Some men see things as they are, and say, ´why?´
I dream of things that never were, and say, ´why not?´"
- George Bernad Shaw

P.S. Kul att se dig här Zacke!! Du vet väl att du är med i nästa Ironman? :D Försök att få Big A att skriva lite här också!

[ 27 Februari 2002: Inlägget har ändrats av: Joachim Bartoll ]

nina
2002-02-27, 09:00
Du annar inte hur rätt du har när du beskriver olika sorters sinnesbilder. Har jobbar med en tjej som alltid såg allt negativt och jobbar nu med dess motsats. Behöver jag säga att jag mår betydligt bättre nu.

Ang att ta kontroll över sitt liv så har jag (igår) ansökt om att vara tjänstledig för att plugga och äntligen bli det jag vill.-
Känns både läskigt och bra.

Kram

Zacke
2002-02-27, 11:49
Lysande Jocke...

Tack vare den där bilden kommer jag bli mobbad av AJ resten av året :)

Han körde några riktigt bra tvåor i knäböj till bänk på 335 i måndags, han var nog lite sliten tror jag.

Annat att rapportera: Marcus Hirvonen gjorde en trea på 260 i slutpress i fredags. Det är ganska okej.

Get well, Quadzilla.

Zacke

adde
2002-02-27, 17:01
Jaha du Jocke, det här var ju lite synd... med tanke på alla events i sommar.

Jag försöker tänka mig in i hur det känns när armen går av... fan vad läbbigt.

Hoppas att du orkar plita med tidningen! Kanske dags att plocka in gästartiklarna?

Hoppas på en snabb läkning, och tänk på glutaminet. Många studier kring glutamin handlar faktiskt om minskade läktider efter t.ex. operationer...

mvh adde

e34
2002-03-06, 21:48
HEj,jag undrar om farbror bartoll hänger på irc? ;)

Joachim B
2002-03-07, 01:00
Tjena Beast!

Tyvärr hinner jag inte. Jag har precis planerat aprilnumret och har två veckor på mig att översätta samt skriva närmare 40 sidor - med bara en hand dessutom. Samtidigt startar jag ett nytt bolag. Vi får se när det börjar lugna ned sig.

e34
2002-03-07, 08:59
Ok! hur går det med armen? kan du mäta den när du byter gips ? :confused:

Joachim B
2002-03-07, 10:40
Gipsade armen igår. Läs mera i min träningsdagbok.

razores
2002-03-29, 21:02
´Bara undrar hur det är med dig nuförtiden. Det var ju ett tag sen nån skrev här... Hoppas du har återhämtat dig och kan komma igång så smått med någon form av träning snart... Eller du kanske redan har börjat med nåt?
Ha det bra iallafall!
MVH
Kristian

Joachim B
2002-03-29, 21:11
Tack Razores.

Jag har haft fullt upp med både Ironman, Ironmag samt lite nya firmor och bolag. Att behöva göa allt med vänster hand tar tid och kraft. Så jag håller mig sysselsatt, i annat fall skulle man bli galen.

Armen känns bättre. Den 5:e april blir det röntgen utan gips - då får vi se hur läkningen gått. Har jag tur får jag ett ledat gips och kanske kan börja träna ben och vader i.a.f. ;)

Forest
2002-03-30, 17:01
Bra jobbat att hålla humöret uppe Joachim!

Gör det för ont att träna lite ben nu? Om du kör en i taget så kan man göra mycket med sin egen kropsvikt.

Det skall bli spännande att se vilken omkrets du har på armen när de slutligen tar av gipset. 25-30 cm? Det kommer dock att gå rekordfort att få upp storleken igen. Du behöver inte vara orolig för att den alltid kommer att släpa efter eftersom det är högern.

Kul att läsa om dina mentala funderingar. Du har helt rätt. Om du nu hade haft tid över så hade jag haft ett förslag. Tänk ut vid vilka tillfällen du skulle tränat, sätt av den tiden till ett helt specifikt projekt. Något du vill men aldrig haft tid eller tillfälle till. Lära sig ett nytt språk, tex. Med rätt inställning kan du komma ur detta starkare än innan!

Bamse
2002-04-07, 11:54
Grattis på 28-årsdagen! ;)

Fairing
2002-04-08, 08:54
Grattis Joachim din åldersman.
Dyker ut under veckan då får du bjuda på tonfisk och ris för dieten har börjat :(
Så spara ingen tårta.

MVH/Lasse

PS vill du verkligen ha den där produkten från TV-SHOP??? :eek:

gasoliner
2002-04-17, 22:49
Grattis Jocke och kul att du kommer kunna börja mosa lite lätt igen! måste varit rekordsnabbt..glutamin? du måste ätit med slev direkt ur burken? :D

Joachim B
2002-04-17, 22:56
Tack allihopa!

Gasoliner:
Jag fick kasta av mig ortosen i måndags då den skavt upp halva min överarm och lämnat den blodig och varig. :( Dock har den läkt riktigt bra och nu använder jag enbart ortosen när jag går utanför lägenheten. Bilder kommer snart. :)

Kan säga att armen minskat från 43,5 cm till 33 cm!!! Vänster har minskat från 43,3 till dryga 40 cm. Det är lite kontrast det. Ser bra lustigt ut.

Och ja, mycket glutamin har det blivit - och någon burk complete och protec. :D

Petrus
2002-04-18, 00:03
Precis vad som förespråkats av "vissa personer" sedan länge. (Glutamin-intaget alltså) ;)
Ser ju verkligen lovande ut trots allt! Hang in there och du är snart back on track där du slutade. :cool:
Vänligen,

Petrus

Petrus
2002-05-13, 18:52
Härligt att ha dig tillbaka Jocke!!! :)
Kan bara tänka mig känslan att få komma ner på gymet igen och träna... Känslan som innfinner sig efter passen när man sipprar på sin proteindrink är oslagbar.
Nu kommer troligtvis läkningen att gå ännu bättre dessutom, men kom ihåg att skynda långsamt även om det skulle vara frestande att rycka tag i 70kg´s-hantlar och köra hantelrodd... :D
Rock on!!!
...och jag håller tummarna för ditt +90kg´s-mål. (Då kommer jag vara mest deffad under Älvsjö i alla fall... :D )
Vänligen,

Petrus

gasoliner
2002-06-06, 10:25
!!tandpetare!! jag har ju för böveln bara 39 armar.. ;)
kul att se att du är på väg tillbaba jocke! när får vi lite info om "nya företaget"?

Joachim B
2002-06-06, 10:39
Ursprungligen skickat av Gasoliner:
<STRONG>!!tandpetare!! jag har ju för böveln bara 39 armar.. ;)
kul att se att du är på väg tillbaba jocke! när får vi lite info om "nya företaget"?</STRONG>

:D :D :D
Jo, men just nu har jag bara drygt 34 cm!!! Det är fan tandpetare det med tanke på att den varit +43 cm. :(

Företag? Well, har ett eget, har ett media företag tillsammans med Jessica och har ett nytt på gång utomlands. Men det är fortfarande under planering. ;) :D

Arne Persson
2002-06-06, 10:42
Ähum Joakim.... Öh våra greppbilder hm hm ... :rolleyes:

Joachim B
2002-06-06, 11:00
Ursprungligen skickat av Arne Persson:
<STRONG>Ähum Joakim.... Öh våra greppbilder hm hm ... :rolleyes:</STRONG>


:o *skämmmms*
Well, jag har haft så mycket att göra att jag helt enkelt har glömt bort det.
Ska se om jag kan smälla upp en snabb webbsida om det under Kolozzeum. Måste dock fixa Deltagarnas hemsidor i Talangjakten först... Skicka gärna mail eller ring mig (hem/kontor) för att påminna mig. :) (mobilen krånglar satan, så ring inte på den!)

[ 06 Juni 2002: Inlägget har ändrats av: Joachim Bartoll ]