handdator

Visa fullständig version : Flytande "Talk" Magnesium


ops
2005-03-31, 19:41
Får inte använda vanligt magnesia där jag tränar nu, har hört att det börjats säljas en flytande variant, vet någon om den går att köpa i sverige och isåfall var?

nordland
2005-03-31, 20:24
den flytande varianten grisar och fastnar lik förbannat i stången när den torkar (gjorde den jag provade ialla fall).. Kolla annars med Deleted! Som vanligt gäller: Inga länkar till web-butiker som säljer kosttillskott! /Jörgen

norlund
2005-03-31, 20:29
Prova Barnpuder(talk) , så får du bra fäste ska du se! :D

Styrkebyggare
2005-03-31, 20:34
Prova Barnpuder(talk) , så får du bra fäste ska du se! :D

:D :D :D


Skämt åsido - det behövs ju egentligen bara små mängder magnesium för att ge bra fäste. Brukar gå att smyga lite med det om man sköter det snyggt.

randig
2005-04-01, 06:26
testa sånt där rehband gripspray eller vad det nu heter håler händerna torra

stahlberg
2005-04-01, 07:46
Betalar du för att träna i en sal/ett gym så ska du för helvete ha rätt att använda magnesium och därmed basta.

pellepedal
2005-04-01, 07:50
Det är precis som Nordland skrev. Flytande krita (Magnesium) skitar ner utrustningen mer än pulver. Men det blir renare i luften och på golvet....

Kolla lite klätteraffärer. Där hittar du oftast flytande krita till bra priser.
Tror det finns på bla. www.highsport.se

Tror jag har några gamla flaskor hemma som ligger och skräpar om du inte hittar nån annanstans.

ops
2005-04-01, 13:00
Tack, men det löser sig! smugglar in min puderpåse från prana den ser "cool" ut, som nått häftigt bihang till min i övrigt mindre häftiga klädsel.

nordland
2005-04-01, 14:13
den flytande varianten grisar och fastnar lik förbannat i stången när den torkar (gjorde den jag provade ialla fall).. Kolla annars med Deleted! Som vanligt gäller: Inga länkar till web-butiker som säljer kosttillskott! /Jörgen

Sorry.... trodde dessa var okej då bägge finns/funnits med i länksamlingen över styrkelyftutrustning..

EvilDarkLord
2005-04-01, 14:16
den flytande varianten grisar och fastnar lik förbannat i stången när den torkar (gjorde den jag provade ialla fall).. Kolla annars med Deleted! Som vanligt gäller: Inga länkar till web-butiker som säljer kosttillskott! /Jörgen


Nu kanske jag har missförstått dej totalt men.......vadå kletar du på stången alltså? Flytande krita är hyfsat använt bland klättrare(typ jag). Smörj in händerna och låt det torka in. Greppa därefter stången.

nordland
2005-04-01, 23:59
Nu kanske jag har missförstått dej totalt men.......vadå kletar du på stången alltså? Flytande krita är hyfsat använt bland klättrare(typ jag). Smörj in händerna och låt det torka in. Greppa därefter stången.

Du missförstod totalt... Du smörjer in det på händerna och greppar stången. Efter några reps och lite glidande med händerna så är ändå lättringen på stången vit. Du har bra grepp tills greppstyrkan börja tryta. Då börjar stången glida och du skaver av magnesiat på stången...

Det dammar ju inte lika mycket som vanlig magnesia, men stängerna/redskapen blir ändå "Vita"