handdator

Visa fullständig version : Champions-League Feber


crux
2005-03-31, 19:07
Ja jag tänkte starta en liten tråd till alla fotbollsnördar som mig. Som ni vet börjar det dra ihop sig till kvartsfinal! :hbang: ojojoj vilka höjdare.*popcorn*

läste idag att José Mourinho avstängs i 2 matcher för trakasserierna mot Anders Frisk. Chelsea måste även betala ½ miljoner kronor i böter.

Skriv på nu! vad ni vill som handlar om champions league samt spelare.

svårt att gissa vilket lag jag håller på samt kommer att vinna? :D *rolleyes*



skriv så det ryker!

Sparrisen
2005-03-31, 19:55
När spelar Juve?

crux
2005-03-31, 20:20
När spelar Juve?
på tisdag (kl 20.30 tror jag)

Nismo
2005-03-31, 20:26
Rätt sjukt att Juventus mötte Real Madrid i 1/16 final!
Och det är också sjukt att så många bra lag inte ens tog sig dit.

crux
2005-03-31, 20:39
Rätt sjukt att Juventus mötte Real Madrid i 1/16 final!
Och det är också sjukt att så många bra lag inte ens tog sig dit.
håller lätt med. men realmadrid har tappat allt i mina ögon. ingen fotbollsglädje!
önskar dock att barca fortfarande var klar. mest för att se ronaldinho.

menmen Sheva är bäst :) :booty:

Nismo
2005-03-31, 20:54
håller lätt med. men realmadrid har tappat allt i mina ögon. ingen fotbollsglädje!
önskar dock att barca fortfarande var klar. mest för att se ronaldinho.

menmen Sheva är bäst :) :booty:

Sen tycker jag det är så tråkigt att det är så ojämt om första platsen i serie A

mmartin
2005-03-31, 20:56
Än konstigare var det väl att se United-Milan direkt???

Nåväl vinner gör Milan, pga att i CL har de utan minsta tvekan övertygat mest och spelade en sanslös fotboll mot united, av de lag som e kvar är dessutom milan mest komplett.

Finns även en liten rolig kuriosa att det lag United åker ut mot, är oftast det lag som vinner på senare tiden....

Att lag som Liverpool är med och tex barca och united är ute är dock skrattretande och ett hån mot fotbollfansen....

Mighty
2005-03-31, 21:36
Att lag som Liverpool är med och tex barca och united är ute är dock skrattretande och ett hån mot fotbollfansen....
Eller också tjusningen med fotboll beroende på hur objektiv man lyckas vara trots att sitt favoritlag inte är med längre... ;)

Man and Machine
2005-03-31, 21:45
Detta med att topplag möter topplag tidigt har väl bland annt Sir Alex gnällt om? Tror mig läst att han vill seeda lagen så dom "bättre" möter dom "sämre" och på så sätt får fler "bra" lag kvar. Verkar iofs lite vettigt. Vill ju gärna inte uppleva en final mellan två blåbärsgäng igen.

Liverpool har iofs övertygat så vi önskar all lycka mot Juve.
United har spelat rostigt hel turneringen så att dom äkte ut var ju varken oförtjänt eller oväntat. Synd att barca åkte ut dom kunde gott varit kvar men inte på chealseas bekostnad.

scythe
2005-03-31, 22:53
http://www.soccersucks.org/soccer_gay.jpg

casper_tfg
2005-03-31, 23:32
vinner gör chelsea :booty: betalar böter gör ryssen :hbang:

Mccartney
2005-04-01, 00:02
håller lätt med. men realmadrid har tappat allt i mina ögon. ingen fotbollsglädje!
önskar dock att barca fortfarande var klar. mest för att se ronaldinho.

menmen Sheva är bäst :) :booty:

Reals ledning har gjort vissa riktigt usla köp och säljande......Makelele var det största misstaget. Sedan köpte man Beckham....Beckham är bra i engelska ligan men passar inte in i spanskaligan pga av att han inte är tillräckligt individuell skicklig så som tex Figo och zidane.

n1tro
2005-04-01, 00:07
Inter är favvolaget :hbang: ... men Lyon ser äcklitg farliga ut. vad blir det mot PSV? 17-2 sammanalgt? :D

Johan O
2005-04-01, 00:12
Tycker Milan ser jävligt vassa ut. Maldini är STABIL! :bow:

Rocco
2005-04-01, 08:17
Att lag som Liverpool är med och tex barca och united är ute är dock skrattretande och ett hån mot fotbollfansen....

Ja, det beror ju på hur man ser det... Om Ferguson inte hade ställt upp med ett b-lag i sista gruuppspelsmatchen så kanske man hade vunnit, och därmed sluppit att möta en gruppetta som var bättre på alla plan.

Liverpool ställdes mot ett Leverkusen som vann sin grupp före Real Madrid, Dynamo Kiev och Roma. Detta var kanske den på förhand svåraste gruppen så vi kanske inte ska skriva ner Liverpools insats i åttondelsfinalen. Inför matchen hade dessutom BL en bra formkurva, men blev neutraliserade av ett bättre Liverpool.

Alltid ska det gnällas när United åker ut. Premier League och Champions League är vitt skilda ting...

crux
2005-04-01, 10:34
Sen tycker jag det är så tråkigt att det är så ojämt om första platsen i serie A

Vafan menar du?!
I spanska ligan leder ju barca med 11 poäng, det e klart vem som vinner.
milan och juve är ju på samma poäng så säg inte att det e ojämt och trist *kissass* :D

Mccartney>> håller med. engelska spelare kan bara spela i england.

mmartin>> det beror på vilka fan. liverpoolfansen e säkert rätt glada!

hammer95
2005-04-01, 10:38
Hoppas på Juve! Kul att få se Zlatan spela i finalen!

balder
2005-04-01, 12:13
Chelsea har champions leauge som i en liten ask nu :) .
Synd dock att Arjen Robben gick och skadade sig igen :cryout:

daja
2005-04-01, 12:18
Hur lottades kvarten?

crux
2005-04-01, 13:40
Hur lottades kvarten?

Liverpool - Juventus
Lyon - PSV
Milan - Inter
Chelsea - B. München

daja
2005-04-01, 14:03
Liverpool - Juventus
Lyon - PSV
Milan - Inter
Chelsea - B. München

Ok, då blir de Juventus, Lyon, Milan och Chelsea i semi.

crux
2005-04-01, 14:48
Ok, då blir de Juventus, Lyon, Milan och Chelsea i semi.
nej så kan det inte bli.

om de är dessa lag går vidare blir det:

Milan - Lyon
Juventus - Chelsea

evil
2005-04-01, 15:04
Chelsea har champions leauge som i en liten ask nu :) .
Synd dock att Arjen Robben gick och skadade sig igen :cryout:

Haha skulle Chelsea vinna Champions League? Mycket skall man höra :D