handdator

Visa fullständig version : Gainer V proteinpulver


jodå
2005-03-31, 19:00
Vet att detta säkerligen vart uppe tidigare.. Och ber om ursäkt om jag borde ha letat innan detta inlägg.

Men min fråga gäller detta.. Varför köpa en gainer? Tänkte köpa whey 80 och själv tillsätta socker som kolhydrater? Någon som har en kommentar ang detta?

Vilka fördelar är för respektive "format"?

Tacksam för svar.

Mvh Jodå

abjorn
2005-03-31, 19:02
det finns tom poster om detta på första sidan...

KIRE
2005-03-31, 19:14
det finns tom poster om detta på första sidan...

jepp 3st trådar och typ 30 poster kanske

jodå
2005-03-31, 19:16
jepp 3st trådar och typ 30 poster kanske

Har Ni en bra länk kanske?

King Grub
2005-03-31, 19:37
Välj inte strösocker bara, utan druvsocker. Strösocker är långsamma kolhydrater.

jodå
2005-03-31, 19:41
Välj inte strösocker bara, utan druvsocker. Strösocker är långsamma kolhydrater.


Whey 80 plus maltodextrin eller dextros har jag fått tips om....

King Grub
2005-03-31, 19:42
Fungerar fint.

Prankie
2005-03-31, 21:01
Det är oftast lättare att blanda och smaka bättre med en gainer. 80gram druvsocker är så sött att man kanppt vill dricka det. Maltodextrin är inte heller så billig med frakt i små påsar. 25kg på en gång känns lite overkill. Men säljer de det där du bor är det en anann femma.

Metal_boy_
2005-03-31, 21:31
vill du inte ha nån form av socker till proteindrinken, så kan jag föreslå riskakor(vanliga), bakad potatis, potatismos m.m som är snabbt, då ju många gillar det lite mer matiga efter ett pass. Och mat är ju allra bäst och godast :thumbup:

King Grub
2005-04-01, 06:14
Och mat är ju allra bäst och godast :thumbup:

Inte direkt efter träning, då fiber och annat "skräp", som är utmärkt i andra fall, gör magsäckstömningen långsammare, och riskakor ger inte ett insulinpåslag som motsvarar GI:t; generellt sett ger alltid stärkelsebaserade kolhydratkällor mycket lägre insulinpåslag än enkla sockerarter som druvsocker. Undantaget är maltodextrin, men där finns det heller inte fiber och liknande.

Mat är alltid bäst... utom i direkt anslutning till hårt kroppsarbete.

Metal_boy_
2005-04-01, 14:11
Inte direkt efter träning, då fiber och annat "skräp", som är utmärkt i andra fall, gör magsäckstömningen långsammare, och riskakor ger inte ett insulinpåslag som motsvarar GI:t; generellt sett ger alltid stärkelsebaserade kolhydratkällor mycket lägre insulinpåslag än enkla sockerarter som druvsocker. Undantaget är maltodextrin, men där finns det heller inte fiber och liknande.

Mat är alltid bäst... utom i direkt anslutning till hårt kroppsarbete.

Ok, mat duger och är godast :)

King Grub
2005-04-01, 14:41
De flesta som tränat hårt är nog inte sugna på att sätta i sig kanske 100+ gram kolhydrat från riskakor eller potatis direkt efteråt.

Metal_boy_
2005-04-01, 21:06
De flesta som tränat hårt är nog inte sugna på att sätta i sig kanske 100+ gram kolhydrat från riskakor eller potatis direkt efteråt.

Kan va gott som variation, jag har inget emot ett fat med varm potatismos efter ett pass och en proteindrink. Under sommarn är det väl godast med en drink tycker jag iaf :) Sen så har ju inte pulver funnits i all tid. Arnold och Lou klarade ju sig utan på 70-talet :)

King Grub
2005-04-01, 21:08
Sen så har ju inte pulver funnits i all tid. Arnold och Lou klarade ju sig utan på 70-talet :)

Det gjorde dom inte alls det. Har du inte läst gamla Muscle Builder där dom står med en Crash Weight Gainer eller Dynamic Muscle Builder i handen? ;)

"As a testament to the simplicity of the '60s compared to today, bodybuilders then talked about Crash Weight Gain #7 and Weider's Super Pro 101."

Dave Draper

Sparrisen
2005-04-01, 21:48
Vet att detta säkerligen vart uppe tidigare.. Och ber om ursäkt om jag borde ha letat innan detta inlägg.

Men min fråga gäller detta.. Varför köpa en gainer? Tänkte köpa whey 80 och själv tillsätta socker som kolhydrater? Någon som har en kommentar ang detta?

Vilka fördelar är för respektive "format"?

Tacksam för svar.

Mvh Jodå

Köper gainer för jag "orkar" inte bry mig om att inta olika mycket socker efter olika pass, därtill är det smidigt och inte speciellt dyrt (finns ju billigare varianter än twinlab). Därtill använder jag inte proteinpulver någon annan gång än efter just träningen, så jag behöver aldrig rent proteinpulver. Förr blandade även jag eget jox - dvs vassle och malto.

Metal_boy_
2005-04-02, 03:00
Det gjorde dom inte alls det. Har du inte läst gamla Muscle Builder där dom står med en Crash Weight Gainer eller Dynamic Muscle Builder i handen? ;)

"As a testament to the simplicity of the '60s compared to today, bodybuilders then talked about Crash Weight Gain #7 and Weider's Super Pro 101."

Dave Draper


fan då *grr27* dock är mat gott :D