handdator

Visa fullständig version : Kan jag köra på ?


brolinho
2005-03-31, 13:56
Detta är första veckan sedan viruset som jag tränar ( Har haft ett uppehåll på 6-7 veckor p.g.a det. )

Körde på direkt med bröst, axlar och triceps i måndags och fick en otrolig träningsvärk i brösten som inte släppt helt ännu. Skall i kväll köra ett likadant pass och undrar om det är ok att köra fastän man har lite träningsvärk ?

Sen i tisdags körde jag biceps, och i går när jag vaknade kändes det som om en sena eller va de kan vara i armbågsvecket hade blivit 5 cm kortare och det sitter i idag också. Alltså jag kan inte sträcka ut armen helt för de typ tar stop och gör ont.

Ska ju som ovan, köra bröst, axlar och triceps idag. Är det inte farlig att köra bänkpress om man har ont i armbågsvecket ? Triceps kan jag inte köra, måste sträcka ut helt i övningen vilket inte går, samma sak med axlarna. Så jag funderar på att skippa passet eftersom jag har träningsvärk i brösten, och ont i armbågsvecken.

Ska jag köra eller vila ?

Bengan
2005-03-31, 14:05
Jag hade i alla fall vilat. Känns meningslöst om du har värk i hela kroppen.

30cm
2005-03-31, 15:33
Jag hade vilat ett tag.

edit: eller köra ben istället kanske.

JoelR
2005-03-31, 17:54
ska du dansa disco elä? :devil:
Skämt åsido, gör som 30cm föreslog, träna ben :D

brolinho
2005-03-31, 19:03
Körde ben och mage igår. Kanske bäst o skita i passet idag, och köra dubbelt imorgon ?

JoelR
2005-03-31, 19:06
Körde ben och mage igår. Kanske bäst o skita i passet idag, och köra dubbelt imorgon ?

Kör som du finner bäst.

brolinho
2005-03-31, 20:49
Så det är ok att köra Biceps, Bänkpress, Hantelrodd, Chins, Militärpress och Tricepspress på samma pass. I sånt fall gör jag det.

Langster
2005-03-31, 21:18
Så det är ok att köra Biceps, Bänkpress, Hantelrodd, Chins, Militärpress och Tricepspress på samma pass. I sånt fall gör jag det.
Inte mer eller mindre OK än att köra resten av kroppen om du känner dig sjuk.

brolinho
2005-03-31, 22:30
Jag tror att du missuppfattat det hela.

Jag har varit sjuk i 6-7 veckor och började känna mig ok förra torsdagen. Började då köra på nu i måndags. Men det var inte frågan, och nu är kvällen förbi och jag kör dubbla pass i morgon.