handdator

Visa fullständig version : dosering


t-ni
2005-03-31, 13:10
jag väger 98 kg, alltså ska jag ta ca 50g maltodextrin för passet och 50 efter.
hur mycket protein ska jag ta?

King Grub
2005-03-31, 13:17
Varför skall du ta så lite kolhydrat?

Jag tror att en bra fördelning är runt 0.8 gram kolhydrat per kilo kroppsvikt tillsammans med 0.2 gram protein per kilo kroppsvikt både före och efter passet är en bra dosering.

En normal måltid en timme innan passet och sedan smutta på halva ovan nämnda mängder i en drink under en 10-minutersperiod innan passet. En likadan halva till smuttande på under passet, var 15:e minut eller så.

Efter passet en sådan drink till under en 10-15 minuters period, kanske medan man stretchar eller något.

t-ni
2005-03-31, 14:13
Varför skall du ta så lite kolhydrat?

Jag tror att en bra fördelning är runt 0.8 gram kolhydrat per kilo kroppsvikt tillsammans med 0.2 gram protein per kilo kroppsvikt både före och efter passet är en bra dosering.

En normal måltid en timme innan passet och sedan smutta på halva ovan nämnda mängder i en drink under en 10-minutersperiod innan passet. En likadan halva till smuttande på under passet, var 15:e minut eller så.

Efter passet en sådan drink till under en 10-15 minuters period, kanske medan man stretchar eller något.

ok då dricker jag 100 g just innan och 100 just efter. nu är jag jäkligt bakis så jag tänker inte så bra just nu, men hur menar du? en innan å en efter? är det dom jag ska smutta på eller ska jag ha en till drink med mig?

ne jag gör bara så att just innan passet dricker jag halva å efter halva.
alltså ska jag ta 20g protein innan passet och 20 efter?


en annan grej också, har tänkt börja ta kreatin också, kan jag blanda in kreatinet i gainern och låta den stå färdigblandad under passet, alltså jag dricker ju halva gainern+ kreatin före och halva efter.

King Grub
2005-03-31, 14:17
En drink före, en drink efter. 0.8 gram kolhydrat per kilo kroppsvikt tillsammans med 0.2 gram protein per kilo kroppsvikt i varje drink. Ungefärliga siffror. Föredrinken sveper du halva direkt innan passet och smuttar på resten då och då under passet. Blanda med rejält med vatten.

t-ni
2005-03-31, 17:59
okej, hur gör jag med kreatinet då?