handdator

Visa fullständig version : Lellas första försök till deff!


Sidor : [1] 2 3

Lella
2002-04-19, 12:10
*tar djupt andetag*

Nu har jag försökt komma igång ett par veckor, hoppas jag kan motivera mig bättre genom att skriva här?? Har fått hjälp av en PT att räkna ut vilket energiintag jag bör ligga på nu under "deff" (1700 kcal) och nu vore det skoj med peppning från er?! *hoppas*

Har aldrig gillat onyttigheter (undantag: köttfärssås, mums-mums å kexchoklad) utan äter nyttigt men MYCKET. För lite fett, borde säkert ta fiskolja eller nåt annat - ska kolla upp det.

Å träningsmotivationen finns där, sviker inte.. :)

Så då kan man ju tro att en deff blir lätt.. nixpix.. är nämligen kolhydratberoende och har gjort tappra försök med att slopa bröd å gröt (ja, ni läste rätt.. det är bra saker men inte om man äter för mkt så att energiintaget ständigt är för högt). Nu provar jag med gröt endast på morgonen (grötberoende tös annars). Äter för mkt frukt, för lite grönsaker.

Tänker inte krångla så mkt med siffror här, utan mest föra protokoll över hur det går med käkandet och tränandet.

En vanlig deffdag:
liten proteindrink, 60-90 min prommis, Frukost (gröt, kanel, minimjölk - kanske frukt).
Mellanmål: 1 glas mjölk + frukt.
Lunch: pasta + magert protein.
Middag: ris + magert protein.
Träning: Styrka 4 dagar/vecka (20 min prom, 45-1 h styrka + 30 min cykel+20 min prom), aerobics/step de dagar jag inte tränar styrka. Vilodag fr gymet=2 h prom extra).
E träning: proteindrink.
Kvällsmål: Magert protein.

Problem: våldsamt grötbegär + stoppar i mig frukt emellanåt - vilket leder till för mkt engergi totalt. Låter inte så farligt kanske, men jag har (pga leverskada) låg förbränning. Träningen känns bra, och jag har länge tränat så här mycket och blir inte övertränad.

Skillnaden mot mitt vanliga leverne är att jag äter % mer protein och att jag tar morgonpromenader + lågintensiv träning efter styrka.

Tips hur jag blir av bröd å grötberoende mottages tacksamt! :D

[ 05 Maj 2002: Inlägget har ändrats av: Lella ]

Lella
2002-04-19, 12:32
Hmm, såg att ni andra har mer info så jag lägger till lite.. *ler*

23 årig tjej, studerar + jobbar + har kul! :)

Har vägt allt mellan himmel å jord.. *skrattar* Nä, men skämt å sido har jag både vägt för lite å för mycket - bantade en gång ner mig 20 kg till undervikt..sen blev jag normalviktig.. sen överviktig..sen 30 kg lättare och är numera (sen ett par år)normal (- och skitviktig! ;)). Men vikten orkar jag alltså inte bry mig om, har lärt mig "the hard way" att den är oviktig (haha..) och jag vet vilka mått jag trivs bäst med - det är det jag eftersträvar.

Mitt träningsprogram:

1: Baksida axlar, rygg, mage
2: Vila (=aerobics/step)
3: Armar (bic,tric)
4: Vila (=aerobics/step)
5: Bröst, mage
6: Axlar (mellersta, lite framsida), baksida lår.
7: Vila (=+ 2 h prom)

Går 60-90 min/morgon + 2 timmar till å från jobb, skola osv.

Tränar inte framlår el vader pga att de redan är stora. Speciellt vader.. tips på hur man koppar ur dem när man tränar annat? El vilken träning som inte ökar vader??

Mål: kortsiktigt= förbättrad symmetri och nu i och med deffen: bättre definierade muskler, större baksida axlar. Långsiktigt: Välproportionerad, uthållig och en kropp som håller läänge. :D

Lella
2002-04-19, 20:16
Pust.. vilken jobbig dag.. *ler* Träningen var som vanligt jätteskoj (veckans roligaste aerobicspass) men vägen hem.. ujuj.. var inne i 3 affärer och kollade (klämde, luktade..*skrattar*) på bröd. Sååå sugen.. men väl hemkommen var jag brödlös!!! Och jag har inte kokat gröt utan ätit det jag planerat. Mest för att kunna skriva här att jag var duktig.. :D

Tänker inte ropa hej, men jag lägger mig nog snart så jag slipper tänka på bröd *suckar längtansfullt* mer! :(

Att det ska vara så svårt.. :rolleyes: men jag är envis! (intalar mig själv att en proteindrink kommer göra susen om jag vaknar runt tolv med brödsug :confused: ).

Är jag bara konstig eller finns det fler som är lika knäppa?!

nina
2002-04-19, 20:25
näää du är nog lite rubbad som drömmer om bröd...skämt å sido. Äter du vitaminer och sånt? Hörde att om man är sugen på samma sak hela tiden så kan det vara så att man har vitamin/mineral brist. Är du säker på att det är sug och inte en noja? Nojor går att arbeta bort. Jag slutade röka för 1år sen tex.

Nina

Lella
2002-04-19, 21:01
Hmm.. vitaminpiller tar jag inte pga att min lever krånglat (enda tillskotten jag tar är proteinpulver & CLA), fick rådet att äta varierat istället.

Tror att det är en nojja, tycker bröd (grovt, gärna pumpernickel, men ändå - det är ju energirikt..) är så vrålgott! :p Å tidigare har det inte varit något problem, men nu vill jag deffa å då kan man inte äta en "limpa" om dan typ.. :o

Så jag får väl kämpa på.. *envis*

nina
2002-04-19, 21:06
det blir nog bättre ska du se...nu för tiden så tänker jag knappt på cigg längre...förut ca 1000gg om dagen- det går framåt.

Nina

Lella
2002-04-20, 18:28
-> Nina
Som tur är det inte såna limpor som frestar iaf.. så en ska väl inte klaga egentligen!

Klarade mig utan gröt igår, blev ett kokt ägg på kvällskvisten däremot!

I dag: (inte kul för andra att läsa, skriver för att ha koll på mig själv)

Proteindrink
80 minuters morgonprommis
Grötfrukost(havregryn, linfrön, psyllumfrön, kanel lite minimjölk)+ ett ägg
Mellanmål:1 kesella med 2 msk jordgubbsfunlight.
Träning: armar + testade benabduktor + aduktor, följt av 60 min aerobics.
Lunch: Kornris, makrill i tomatsås, tomat.
Middag: Kornris (mumma juh!), torsk och sås på krossade tomater, färska champinjoner, pizzakrydda och curry.

Nu blir det plugg resten av kvällen (plugga en lördagskväll :eek: =dålig planering!!!). Å så morot vid sug å proteindrink 3 h efter middagen.

Längtar redan (med middan puttrande på spisen) efter gröten imorrn.. dagens bästa stund! :D :p

Lella
2002-04-21, 18:55
Idag käkar jag på känn, och så blir det nog framöver.. orkar inte räkna (lat).. så det vore kanske synd att kalla detta en "deff"-dagbok, men jag gör det eftersom det är minskad fettprocent jag är ute efter i första hand! (kommer räkna de dagar jag inte har huvudet fullt med annat)

Rörig dag detta.. ("100 min rask promenad"=stressa till jobbet för att komma på att jag kokar ris därhemma :eek: , hem å stänga av å rusa tillbaks till jobbet.. :rolleyes: )

Proteindrink, 20 min senare ->(behövs denna väntan då jag inte tar koffein? *funderar* Får kolla upp det..)
90 minuter morgonprommis
Grötfrukost (havregryn,linfrön, loppfrön+kanel, lite minimjölk)
100 min rask promenad
Lunch :(halvbränt) ris, tonfisk, såsen från igår+ lite ketchup..
Träning: bröst, mage+ ½ h cykel.
"Middag": puffat ris å så mixade jag soyaproteinpulver + lite havregryn med lite apelsinjuice,minimjölk å råa äggvitor. Slurp!! (de hade inga bananer i affären vilket förhindrade en banan+pulver+mjölk+kaneldrink.. denna smakade ändå hyfsat, har mindre koll på näringsvärdet..:confused :)

Sen mumsar jag nog i mig lite tonfisk antar jag! :)

Detta har förresten varit en stråålande solskensdag :D , vilket gör min halvtimma i solarium till ett mysterium.. :eek:

[ 21 April 2002: Inlägget har ändrats av: Lella ]

Lella
2002-04-22, 14:35
Jahapp.. den dagliga redovisningen.. :)

Proteindrink, 20 min->
Morgonprommis 90 min
Vanliga frukostgröten
Lunch: vanlig pasta+ makrill i tomatsås, tomat *tycka om*
1 h prommis (SOL :D )

Nu ska jag:

käka Middag: korngryn + tonfisksås (tonfisk, krossade tomater, strimlad paprika, rosepeppar, lite svartpeppar).
Träna: Aerobic kondition
Kvällsmål: proteindrink
Nån äggvita lite senare

Är grymt sugen på bröd å allmänt gnällig - den tiden i månaden.. stackars stackars mig..
:( :rolleyes:

Lella
2002-04-23, 18:27
(glömde skriva igår att det blev nån näve puffat ris till proteindrinken å att det med äggvitorna blev en gula)

Idag= Ont i magen (dvs allt som det ska..)+vilodag.. :mad:

Proteindrink, -> 30 min
55 min prommis
Rågflingegröt (fick inte i mig allt, magont)
Lunch: korngryn, tonfisk, lite ketchup
Två timmars prommis
"Middag": kesella, päron, kanel
tuggade på 1 msk havregryn, fungerade rätt bra mot grötsug faktiskt!
Kvällsmellis: 2 hela ägg

Nu=slappar framför tv:n..*ont*

Senare ikväll: grillad kycklingfilé

Ska bli grymt skönt att träna imorrn! :D

(apropå så ingenting så har jag ju inte skrivit att jag tar 1 CLA till frukost, lunch å middag.. sådär! Fixat..)

[ 23 April 2002: Inlägget har ändrats av: Lella ]

Lella
2002-04-24, 17:20
OJ va gött å träna!! Fick en trevlig kommentar på gymet, blev glad å skrev inlägg under "Allmänt".. ja, man FÅR va gla! :eek: :)

Proteindrink, 20 min ->
morgonprommis 90 min
Grötfrukost m kanel + minimjölk och kycklingfilérest.
Träning: axlar, baksida lår + 30 min cykel
Proteindrink, 2 bananer
90 min prom
Lunch (hungrig!!): pasta, tonfisk, burksparris.

Nu städar jag, surfar och fixar middag=
Vitkålssoppa (enkelt;strimlad vitkål, vatten, soja.. koka länge) + tonfisk.
Kvällsmål:äggvitor

Ååå, tänk.. jag får träna imorrn också! *knäppglad*

Rob The Man
2002-04-24, 20:19
Hejsan!!
Din deff ser verkligen bra ut.Bra kämpat har man satt ett mål så går det lättare och sedan är det roligare med :D :D .

Kör hårt imorn

/Robban

Lella
2002-04-25, 16:39
Igår kväll kollade jag tv:n, surfade, pratade i telefon och skulle äta äggvita samtidigt.. tydligen har jag världens sämsta simultanförmåga..
När jag pratat klart i telefonen hade jag bara skalet kvar?! Blev sur för hade jag tänkt på vad jag åt så hade ju kunnat njuta av gulorna iaf.. nu var de bara..*poff* borta... :mad:

Idag:
Proteindrink, 30 min ->
90 min morgonprommis
Grötfrukost, minimjölk, kanel.
Lunch: Potatis, tonfisk, paprika.
120 min rask prommis *varmt!*
Middag:Potatis, vita bönor,lökkeso.
Mellanmål:Mild naturell yoghurt (0,5% viktprocent fett)+ päron, kanel.
Nu ska jag träna kondition 1½ timma, sen blir det proteindrink.

Hade fått för mig att det var styrketräning idag men jag får längta tills imorrn!
:cool:

Lella
2002-04-25, 20:20
"Nu ska jag träna kondition 1½ timma, sen blir det proteindrink."

Hrrmm.. ja, träning blev det ju självklart (sååå kuuul!!) men proteindrinken lyckades jag byta ut mot jordgubbar, minimjölk å socker (som är en viktig ingrediens under deff?!?).. inte bra å skriva dagbok i förväg.. är väl inte Saida heller.. hade 21 spänn på mig å skulle köpa banan till frukosten men så hade de färska jordgubbar för 21 spänn..ödet juh! :o :D

Frazze
2002-04-25, 20:29
mmm...jordgubbar... Jordgubbar och minimjölk går väl bra?

Sockret kan dock ställa till det ibland.

Har själv ätit två msk jordnötssmör! Herregud vad gott, herregud vad dumt. Så nu får inte jag äta mer idag.

nina
2002-04-25, 21:51
jag som älskar jordgubbar men tål dom inte....prata inte om jordgubbar. :D

Lella
2002-04-26, 18:49
Ursprungligen skickat av Nina:
<STRONG>jag som älskar jordgubbar men tål dom inte....prata inte om jordgubbar. :D</STRONG>

Tja, ju närmre sommarn kommer desto mer sånt prat kommer det bli - tyvärr..(?) Älskar gubbarna! :)

Jaha.. den här dagen var ju ingen hit.. bläää.. vill inte skriva. Men men..

Pga tidigare struligt privatliv ringde det i min porttelefon inatt, så sömnen blev..hmm..bristfällig? Försov mig, stressade upp - åt gröt..
Promenad 50 snabba minuter
Lunch: kornris, tonfisk, tomatpure.
"Middag": fullkornsbröd med kalkon, sallad, tomat, keso. Äpple.
90 min prommis.

Sen barkade det.. kompis kom å ville prova fettfritt (hmm.. var äggulor i. Men inget tillsatt fett iaf) muffinsrecept. Ena satsen åt vi som den var. :eek: Andra gräddade vi innan vi åt...

Träna hann jag inte (gymet stänger 19.. hallåå...dum tid). Första gången på ett halvår som jag inte hinner igenom hela kroppen på en vecka. Det är väl inte hela världen men jag är inte nöjd med dagen so far.. Jaja. Nya tag. Nu vet jag hur fettfria muffins smakar i både flytande och fast form. Alltid nått.. :cool:

Nu ska jag ta en promenad och ikväll vet jag inte vad jag ska äta (nte muffins iaf!!). Hade planerat ätardag till tisdag (trerätters! ).. nu känns det inte lika skoj.

Ont i magen och olust. No good.. :mad:

Här tänkte jag skriva nåt klämkäckt men det besparar jag dagboken.. *over and out*

Lella
2002-04-27, 12:10
Sitter å väntar på en kompis.. en timme sen nu.. (blir så trött..hade jag vetat det hade jag sluppit stressa från gymet å hade kunnat köra längre förbränningsträning..kör nämligen nu under deffen 30 min cykel + 20 min prom efter styrketräning. Idag 10 min mindre cykel).

Å så är jag lite sur över att jag åt så massor igår.. onödigt. Det blev vita bönor i tomatsås och päron, kiwi, kesella med fun light på kvällen.. man behöver ju inte äta ALLT man ser.. :(

Morgonprommis 60 min
Grötfrukost (grynblandning)
Träning: baksida axlar, rygg, lite mage.
Proteindrink, lite tonfiks.

Nu kokar jag korngryn å torsk. *hungrig* Vet inte vad det blir ikväll.. men idag ska min kära vän inte få mig på dumma tankar och det blir inga muffinsar här inte!! :mad: :)

Träningen gick bra, men jag ska nog ta å minska ner på antalet reps. Blev för mkt för axlarna idag, testade en ny övning och blev överentusiastisk.. :rolleyes:

emmzan
2002-04-27, 20:08
Det bästa med såna där "misslyckade" dagar då man inser att man stoppat i sig en hel del för mycket (trots att det inte är ätdag)är den rejält ökade motivationen för fortsatt deff...

Drar mig till minnes sist jag och kompisen skulle göra pannkakor. Det är ju jättenyttigt. Inget smör i och lättmjölk etc. Problemet var väl att det blev ca 1 liter glass, keso samt sylt till också. Sen salta pinnar av någon anledning.

Ditt gym verkar ha lika fantastiska öppentider som mitt. dock har de öppet till kl.22 mån-tors men öppnar inte förrns 8 på morgonen och helgerna kan man bara gråta över.

Tips till torsken och korngrynen!. Fräs upp lite grönsaker i stek- el. wokpanna typ strimlad morot, paprika, purjo och vitkål tillsammans med soja (sojawok-sauce). På med lite vatten och buljong och låt koka en liten stund, sen rör du ner korngrynen och käkar till torsken. MUMMA!

Lella
2002-04-28, 09:34
--&gt; Emmzan

Ja, men helst vill man ju inte äta alls - fastän man vet att det ju det får motsatt effekt. Men det känns inte bra att peta i sig som vanligt när man vet att man har ett "överskott"..

Förresten, är det bara jag som har tjejkompisar som blir vVÄLDIGT provocerade och tar personligt illa upp om man inte vill frossa i pizza eller godis när tillfälle bjuds - utan tackar nej å hänvisar till ätardagen isf?! Och så framställs man som konstig tråkig asket.. (men det är ju mer fel att äta sånt man absolut inte vill ha..). Är nästan lite glad över det här larmen om chipsen å allt, man kan ju skylla på att man inte vill ha cancer.. :rolleyes:

Igår.. ett par kompisar kom över och hade bestämt att vi skulle äta massa jox (kokosbollar, godis och glass). Jag sa att jag helst sparade mig till lördagen och frågade om de ville ha kesellaröra.. (kesella + frysta blåbär å hallon). Tabu! Åt några vingummin och en kockosboll vilket kändes helt sjukt och jag ångrar att jag inte stod på mig. Brukar kunna stå på mig, och borde ha gjort det. Fjant man är som inte pallar grupptryck.. :mad: Ser allt mindre fram emot trerättersmiddagen, som sedan följs av min födelsedag, och därefter kommer mina föräldrar på besök. Men på min födelsedag bestämmer JAG och då blir det gotter från "Fitnessköket" (nyttig gourmetkokbok).

Tack för receptet förresten! *glad* (syftar inte på pannkakorna.. ;) )

Alltså, det blev korngryn+tomatsås+torsk igår. Följt av kokosboll och vingummin.. :(

Å en massa fun light.

Idag: Proteindrink.
90 min prom.
Grötfrukost.

Skriver upp ikväll hur bra jag skött kosten och hur kul å bra det gick att träna! :D

Citat från "jagvetintevemtyvärr":"Livet är en attitydfråga mer än något annat"

Åse Columbus
2002-04-28, 10:28
Nej du är inte den enda som har såna vänner...på jobbet så har de så svårt med mig på fredagar då vi har fredagsfika, där alla turas om att baka nåt eller köpa ...som man vill..jag köper för min fredag...men äter ALDRIG....de tjatar ..och det känns rentav skönt att säga nej tack....stå på dig..såsmåningom vänjer de sig...

Åse :D

nina
2002-04-28, 14:30
det där känns igen....har jobbar kompisar som köper bullar till mig och ställer på mitt skrivbord och säger att nu har jag köpt fikabröd åt oss...va fan.

Sist så sa jag att den här får stå här tills på Lördag då... :D :D

Sen så frågar dom....vad ska jag äta för att gå ned i vikt och så förklarar man och två timmar senare går de till godisautomaten...

Nina :)

Lella
2002-04-28, 15:16
-&gt; Åse & Nina

Saken är den att jag är så TRÖTT på att känna mig tråkig och fixerad när jag faktiskt inte ÄR det! Jag äter det jag vill, när jag vill, bestämmer själv.. och vissa respekterar det. En del respekterar det efter mycket om och men.. Men vissa blir värre å värre, nästan provocerade och snackar skit.. :mad:

Då kan jag känna (om jag är på fest etc) att jag äter för att visa andra. Inte för att jag är sugen på just det jag äter, eller för att det är gott.. utan för att få tyst på eländet.. *titta, jag äter chips istället för tonfisk..tyst nu*

Men det tänker jag inte göra mer. Nä, folk får väl tjata å gnälla å hålla på då.. jag vill känna att jag äger min kropp och tar hand om den. Det är ju jag som får dras med den, jag ska bli bättre på att stå på mig! :D

För det gör man ju i andra situationer. Problemet är väl också att ibland sviktar motivationen, och då är det lättare att tacka ja när någon för femtielfte gången trugar.. så det är ju i grund å botten bara en fråga om att tacka nej.. :)

Har postat en fråga om bra repliker på det allmänna forumet!

Åse Columbus
2002-04-28, 18:01
Jag har helt enkelt slutat att svara de när de tjatar....en blick räcker nu...och i o med att de inte får nåt mothugg så har jag tagit udden av deras argument...

funkar för mig ....

Ge inte efter under tryck från omgivningen, var ärlig mot dig själv och känn dig stolt i att veta att det är faktiskt bara du som kan bestämma vad du stoppar dig.

Lycka till...och vet att du har stöd från oss här!!

Åse :cool:

Lella
2002-04-28, 22:22
-&gt; Åse: Ja, jag ska bli snällare mot mig själv - fast jag tycker att det ÄR jättetrist att det ska klagas.. men jag kan ju gotta mig åt att min kropp mår fint! :)

Forts på daglig "rapport":

Lunch: kornris, kycklinfile med tacokrydda å tomat. Yummie!

Mellis: kesella + fun light (peach passion.. usch va gottigt!!).

Träning: Armar; gick såå bra så!! *nöjd* Fast jag fattar inte vad jag gör för fel när jag kör tricepspressar i drag med rep.. får kramp i underarmarna så jag får alltid byta till sån där stång.. får fråga nån instruktör.. Men det gick bra även om jag fortfarande har lite problem med kontakt med hela triceps i början, biceps får jag nästan "för" bra kontakt med.

Efter träning: Proteindrink, bröd (japp, trillade dit. Snabbt bröd å det var efter träning.. Fast jag åt självklart upp allt.. :( ).

Kvällen: Kesella med funlight (skogsbär.. det äär ju så gott.. behövs så lite "fun" för att det ska bli massa *mums*..).

Lite problem med hunger.. men rätt kalorimängt.

Imorrn siktar jag på en perfekt dag.. Såg i ett inlägg att det var många som åt äggviteomelett till frukost under deff. Ska härma (å ta lite mindre gröt). Ska bli gott! :p :D

Nu blir det skönhetssömn.. :)

leiap
2002-04-29, 08:43
Jag känner verkligen igen mig i att man hela tiden måste fixa och trixa för att folk inte ska "hålla på" när man tackar nej till mat.

Ursäkterna varierar, ibland har jag glutenintolerans (det är inte ens en lögn egentligen jag får ont i magen av vitt mjöl numer eftersom magen inte är van). Då går ju det mesta bort såsom bröd, kaffebröd, tårtor osv osv.
:D Precis som du har jag också börjat skylla på att jag är rädd för cancerlarmet! Där har man en bra ursäkt att inte äta chips och pommes. Om folk tycker att jag är mesig säger jag bara att jag väntar med att äta chips tills det finns entydiga uppgifter på vad som är säkert och vad som är hälsofarligt.

:( Ibland har det tyvärr blivit så att jag tackar nej till att äta middag, säger att jag inte hinner och kommer senare. Det är den absolut tristaste lösningen och får mig verkligen att känna mig helt fixerad och jobbig. Men jag har tröttnat på andras avundsjuka när man vill gå ner lite i fettvikt och VERKLIGEN GENOMFÖR DET.

Det är ofta avundjuka som driver folk att klanka ner på oss som dietar. De önskar att det var de själva som filade fram magrutorna! De blir så nöjda så om de ser oss äta nåt som vi egentligen inte vill. Jag VÄGRAR att göra dem nöjda!

STÅ PÅ DIG! :D Vi får stötta varandra!

Lella
2002-04-29, 11:24
Galadriel: så rätt så rätt! :)

Kände mig jättestor, ville inte väga å mäta efter helgens misslyckanden gällande att stå på mig.. åt frukost. Sen tänkte jag att äh, va sjutton.. nederlag hör ju till.

Ok, har inte vägt å mätt på ett par veckor. Å några vingummin, kokosboll och för mkt kesella med fun light påverkar tydligen inte lika mycket som promenader, bra kost i övrigt, och träningsflyt för TJOHOO ett kilo mindre och ett par cm i midjan (halv cm stuss)! :eek: På mätt mage!! *vrålglad*

Tja, nu är man motiverad och jag ska fortsätta äta bra å stå på mig! :D

Proteindrink
Morgonprommis 95 min (slö)
Frukost: havregröt med loppfrön + omellet på äggvitor, banan å kanel (!). En slurk fiskolja.

Lunchen jag äter nu består av äggvitor, sparris och tonfisk med curry. Rivna morötter till. Mumma!

Tjohooo!! Glad. *njuter..*

Lella
2002-04-29, 21:53
Blev en bra dag!

Efter lunchen å jobbet käkade jag tonfisk och vita bönor i tomatsås.
Sen mellis; kesella och funlight.
Träning: Skulle gå på aerobics men släpades med till boxning som var jätteskoj! :D Det måste jag fortsätta med.. ska se över hur det blir med styrketräningen i anslutning till det bara..
Sen blev det min första protec+ med druvsocker i - jättegott! Köpte en 3 kg jordgubbssmak. *nöjd*
Vet inte hur jag ska göra med CLA, inbillar mig att det är bra men det är lite dyrt..
Ja, sen blev det vita böndor i tomatsås med tonfisk (igen..lat!). Å nu är jag trött i hela kroppen..*skönt*

Jag skippar trerättersmiddagen imorrn. Det är ändå bara par, en annan singeltjej å jag ska göra stan istället.. :) Ska försöka hålla morgondagen hyfsat nyttig iaf..

Känner mig nöjd med idag, har haft kul! :)

Mia
2002-04-29, 22:00
Kanske en dum fråga, men blandar du kesellan med funlight? Det lät nästan så. Även om jag missuppfattat dig verkar det vara något att prova :D

Mia
2002-04-29, 22:12
Kesella med funlight apelsin och sötningsmedel. Imorgon blir det glass!

emmzan
2002-04-29, 22:20
Hur mkt druvsocker kör du i protecen? har undrat lite hur mycket man bör ösa i egentligen, saknar vettig hushållsvåg så jag har noll koll på hur mycket en matsked är!

Kesella + funlight är skitgott.. Vill man verkligen proteinchocka kroppen kan man ju alltid blanda kesella och jordgubbproteinpulver.. Det är verkligen tiptopp att käka till ugnspannkaka (minimjölk, yoghurt, ägg, graham- och vetemjölk + äpple). MYCKET bättre än traditionell sylt och vispgrädde!

Själv fick jag bara tag på choklad protec+ eftersom jordgubben var slut.. Själv ska jag köra protec+ efter träning och som mellanmål vid behov men triple whey innan morgonpromenaden!!!

Lella
2002-05-03, 11:52
Snabb genomgång av de senaste dagarna (haft kompis på besök) sitter här med fusklapp.. :)

30/4 (upp halv 5 :eek: för att hinna innan kompisen kom)
protec +
90 min morgonprommis
Gröt på grynblandning, minimjölk, kanel
Träning:bröst och mage (kände inte så mkt från boxningen som jag förväntat). Körde mage på bodyball vilket gick fint men sneda?! nix.. :)
Efter träning: Protec+ med druvsocker
Lunch :pasta med makrill i tomatsås
Jobba å stressa
Middag:grönsakswok med marinerad kycklingfilé
Kvällen: en näve popcorn.. :rolleyes:
Party:3 Galaxy :p

1/5
abstinens av morgonprommis
Grötfrukost
Prommis
Lunch :pasta med kycklingfilérester
Prommis
Middag (ute..): skaldjurssallad med vinegrettdressing
Bio
Hemma mys, kexchoklad :rolleyes:

Lella
2002-05-03, 11:54
Kunde tydligen inte posta allt på en gång.. =forts

2/5
Liten grötfrukost, leva-bröd med mini-messmör.
Träning:axlar+baksida lår.Gick bra! :)
Efter träning:Protex+ och äpple
Lunch: ris+tonfisk
Jobba
Middag: Pasta + tonfisk,ketchup med curry i
Kvällen: Hmm.. hade ju leva-bröd hemma.. hopplöst att ha bröd hemma.. åt några skivor med messmör å minimjölk till sen slängde jag brödet (hellre i soporna än på min kropp.. men det är ju sjukt att jag inte kan låta bli).

Jaja.. nu är det nya tag! :D

Idag:
Protec+
Morgonprommis 90 min
Grötfrukost

Sen får vi se! :)

Lella
2002-05-03, 12:02
-&gt; Emmzan - har noll koll jag med.. vi får kolla upp det.. har för mig att jag läste nåt om ett halvt gram per kilo kroppsvikt men det låter mycket...*funderar*

Har just vägt en msk druvsocker det blev 12 gram.

Tack för recepten! :) Och jag håller med om att kesella och funlight är MUMS!! :p :D Peache passion å kesella smakar som såna där persikogodisar (gelé) och skogsbär är ju såå gott.. sen kommer hallon, å jordgubb är också god men färgen blir ju skum (spela roll.. :rolleyes: ).

Kesella blandat med frysta bär (tex blåbär/hallon) är ju också mums.. å kesella med skivat päron å kanel.. kesella är ju gottis! :cool:

emmzan
2002-05-03, 14:47
Gjorde nåt skitsmart förra helgen. Skulle till först och köra styrka och sen till skolan för lite mikroskopering med kompisarna (helgnöje: titta på preparat på hanliga genitalia). Tog vassle+druvsocker direkt efter träningen och tänkte käka nåt efter en stund då vi pluggade. Tog därför med mig en plastburk med kesella som jag blandat med allbranflakes, lite proteinpulver och funlight... Var nog lite varmt i bilen eftersom kesellan hade så smått skurit sig samtidigt som flingorna smält ner till en brun geggamoja...

Kompisarna fick kräk-känslor medan vikingen emma åt med god aptit.. Blundade man smakade det utmärkt!
/emma

ps. perfekt, då vet jag hur mkt druvsocker en msk är. kanske borde skaffa mig en bra våg ngn gång...

Lella
2002-05-03, 19:26
-&gt; Emmzan Jaa, du - det där med kompisar. De flesta har ju vant sig vid mina "konstiga" matvanor sedan länge. Men vid Valborg kom en kompis jag träffar typ en gång om året på besök.

Hade köpt hem bröd, messmör å lite mer vanlig mat pga det. Tyvärr var varken brödet eller messmöret slut när hon åkte.. vilket gjorde att jag nyss när jag kom hem från ett såååå roligt pass (aerobics) satte mig med sked å messmörsburken.. slog mig själv på fingrarna och blandade protec+ med minimjölk. INGEN hit.. brukar alltid ta vatten - ska aldrig mer ta mjölk.. skum konsistens och lite läbbigt (å då är jag INTE äckelmagad när det gäller nåt annat).

Så det blev sked å messmörsburken igen... :o Men messmör borde ju vara ok, om jag förstår innehållsförteckningen rätt.. fast en halv burk? Hmm... jaja.. GOTT var det som sjutton iaf! :D

Ska fortsätta dagsrapporten också:

Lunch: pasta med makrill i tomastås
Middag: potatis, tonfisk
Efterrätt: kesella med funlight
Träning: aerobics

Å så messmör då.. :)

Mycket promenerande idag förresten!

Danne
2002-05-03, 19:42
Usch messmör.. dricker nog hellre Protec blandat i bensin än äter det.. Protec blandat i mjölk är ju supergott.

emmzan
2002-05-03, 21:03
Bjöd moster, som just börjat "viktväkta" och som förut varit typ "allt annat än grädde smakar ju inget", på protec i mjölk.

Vad sa hon?

Jo, hon undrade om det inte fanns några mindre burkar (jag har 1.5kg) som hon skulle kunan köpa... Där ser man!

Lella
2002-05-05, 09:05
Hmm.. ja, jag gillade INTE protec+ me mjölk iaf! *ryser* Lite för "slemmigt" för min smak..

Skrev ju inte upp gårdagen, här är den:
Protec +
Morgonprommis 90 min
Grötfrulle
Lunch: Korngrynsris med tonfisk och vita bönor
Träning: Baksida axlar och rygg (utan att cykla efter, gymet stänger för tidigt.. :( )
E träning: Protec + och lite vingummin..
Onödigt mål: kornris, sötningsmedel, kanel å lite minimjölk
Kvällsmål: tonfisk och vita bönor

Åkte förresten HD för första gången i livet (bakpå, jag har inte ens vanligt körkort :( ) och ha ont i rumpan, fanns tydligen ingen stötdämpare? :confused: Synd att det regnade å allt sånt.. men lite tufft var de! :cool:

Hehe.. :o Kändes lite pinsamt att kalla detta för deff så jag har ändrat rubriken..
:rolleyes:

[ 05 Maj 2002: Inlägget har ändrats av: Lella ]

Lella
2002-05-05, 21:01
Jahapp! Sol å skönt.. måånga var ute i spåret i morse! :)

Protec +
Morgonprommis
Grötfrulle
Träning: armar och mage
Efter Träning: Protec + och vingummin
Lunch: Omelett (en gula med) med tonfisk och skivad banan i + curry! MUMS!! :p
Middag: Kycklingfilé och två hela ägg.

Nu är jag sugen på nått.. vet inte vad.. så det blir protec..tror jag? *velar* (enormt brödsug som jag ska klara fint).

Imorrn vetesjutton hur det blir med mat osv.. ska börja jobba 7 vilket betyder att jag får gå hemifrån 6 vilket innebär att jag nog inte masar mig upp till morgonprommis... å så har vi lunch 12, jobbar till 16.. skandal juh.. får ta med frukt och protec + och hoppas att det finns någon hyfsat nyttig lunch i Köping! :)(på gymnasieskola och känner inte för att korka upp tonfiskburk, larvmaja.. :rolleyes: )

[ 05 Maj 2002: Inlägget har ändrats av: Lella ]

stybb
2002-05-05, 21:14
Lella&gt; börjar förstå ditt brödsug.. Är inne på min 5 dag på deffen och innan jag deffade åt jag en macka till lunchen i skolan.. Jag äter inte bröd hemma och har aldrig längtat till det.. men sen idag var jag ute på en promenad och skulle handla efteråt.. jag blev extremt sugen på baguette.. för första gången i livet.. usch..snart blir man sugen på kattmat..

Deff är nog inte nyttigt för psyket :)..

emmzan
2002-05-05, 21:32
Nytt ordspråk:
Deff danar karaktären!

Å andra sidan behöver man ju inte så himla mycket självdisciplin för att klara av en helhjärtad deff. Allt handlar om att hålla ut den första tiden, sen vänjer man ju sig så att man inte längre känner brödsug, godissug etc, lika mycket.

Det där lät ju jättebra, måste nog skriva upp det!
/emma

Lella
2002-05-06, 23:45
Jobbig dag!

Grötfrulle klockan 5 :eek:
Morgonprommis
Skollunch: ris, vita bönor utan sås, morötter, fiskpanetter.
Mellis, proteindrink twinlab diet fuel
Mellis, tonfisk+päron
Timmes prommis

Sen skulle det ha blivit box.. men en utmattad Lella somnade på soffan.. sooov (jobbig dag). Och sov lite till..har nog aldrig varit så trött ?? Stapplade sedan iväg till macken å så blev det en frankies pizza.. (nyckehål? inte för att det är så mkt att hänga i granen) onödigt värre.. har varit kärringen mot strömmen och skippat när "arbetslaget" åt på Macdonalds å glass i solen, åsså försover jag mig från träning å äter skräp på kvällen...

Usch va dålig jag är.. :mad:

Längtar efter i morgon då jag visserligen också har en massa jobb men bättre självdiciplin..*banne mig*

:o

Lella
2002-05-08, 08:34
Igår:
Grötfrulle
Morgonprommis 1 h
Lunch: korngryn + tonfisk
Middag :omellet (2 gulor) med tonfisk och curry, morot.
Mellis: Kesella med fun light peach passion....såååå gott! :p
Träning: Bröst, mage, utsida lår. 45 min cykel efter (annars alltid 30 min), jogg hem (annars prom).
Efter träning: kesella med kanel, liten proteindrink
Kvällen: alaska pollack

Idag: Tåååååååårta!=)

Men först har det blivit morgonprommis 90 minuter och grötfrulle. Nu ska jag göra tårta, som ska ätas ikväll! =) Jag åt ju faktiskt inge på min födelsedag (i lördags) så ikväll blir det smörgåstårta (nyttig iofs..riktigt nyttig när jag tänker efter?!), vitt vin och så maräng,glass-jordgubbstårta!

Mumma! :D

Lella
2002-05-09, 12:03
Igår:

halv proteindrink
Morgonprommis 90 min
Grötfrulle
Jobb-stress=hann ej göra smörgåstårtan
Medhavd kokt alaska pollac åts ur burk med godispapperspåse runt.. :o (ja vaddå? Äter man kokt torsk med händerna undrar ju folk.. att stoppa handen i en godispåse å plocka smågodis är mera accepterat så då får de väl tro det då! :rolleyes: ).
Träning: Axlar, baksida lår, insida lår - ingen cykelförbränning efter.
Sen blev det inge bra matmässigt..hmm..hann inte med middag innan folk kom å ville ha tårta= tårta till middag.
Under kvällen: 2 glas vitt vin, smågodis (även choklad), hempoppade popcorn. En white russian å massa vatten.
Hemma från krogen= 2 hela ägg, godis.

Idag (som inatt) är jag grymt pizzasugen, å inte blir det bättre av att jag när jag tittar ut ser en populär pizzeria. Har dock aldrig ätit därifrån, principssak.. :)

Pollentrött (och bakis - märkte att man inte ska blanda pollenmedicin med alkohol) orkade jag inte gå någon morgonprommis så det blev gröt med banan och mjölk i sängen.

För den som vill: mitt urgoda (skryt) tårtrecept!

två färdigköpta marängbottnar
2 liter jordgubbar
sötninsmedel (strö)
fettfri yoghurtglass ("i cant believe its yoghurt" Strawberry) ful färg bara - kan ju ha i karamellfärg om man vill.
Kesella 1 %
vaniljstång

1. botten
2.glassen ihoprörd med lite extra hackade jordgubbsbitar
3. botten
4. kesella hårt vispad med jordgubbssylt kokt på jordgubbarna och sötningsmedel ihop med vaniljstång. Blev lite lös (pga sylten - hemgjortd blir ju rinnig) men jag fixade det med lite dietfuel jordgubb från twinlab.
5. några sparade jordgubbar till dekoration

Det onyttigaste är väl sockret i marängen (man kanske kan göra egen på äggvitor + sötningsmedel?), men jag tror tårtan är rätt ok. Den blev populär iaf! (det var först efteråt som jag avslöjade att den inte var så onyttig som den smakade.. annars hade den inte räckt?? :D ). Kom på att om man inte vill ha kesella kan man säkert göra sylten geleig med hjälp av gelatin eller potatismjöl innan man häller över den över marängen..

Lovar - den smakar massa jordgubbar å gotter! :cool:

Tål man inte gubbarna kanske man kan byta ut mot blåbär/hallon/banan eller nåt? :)

[ 09 Maj 2002: Inlägget har ändrats av: Lella ]

[ 09 Maj 2002: Inlägget har ändrats av: Lella ]

stybb
2002-05-09, 14:40
Fan Lelle :P
Din träningsjournal har blivit min deff kompis :).. första pris till dig.. Keep up the good work

Hoppas du kan bjuda på mer smarriga tårtrecept i framtiden..

Föresten..finns de några bilder på dig?

Nu e de sommar nu ere sol !

Lella
2002-05-09, 14:50
-&gt; Stybb

Oj..kul - tack! :cool:

Bilder.. tja, i sommar om inte annat! Har inte mycket att visa upp än - dessutom är jag blygis, men klart jag ska lägga upp nån bild.

Nu ska jag skriva klart ett PM sen blir det sol å träning! :)

Abel
2002-05-09, 14:54
Hehe måste säga att det var en väldigt intressant dag du hade! Det me godispåsen får du 5:a för :). Tårtreceptet var även intressant!

Lycak till!

emmzan
2002-05-09, 18:34
Har faktiskt gjort en variant av din tårta till min mammas födelsedag förra året!

Gjorde egen marängbotten på socker och äggvita. La precis innan vi skulle käka den en blandning av keso naturell och några passionsfrukter- SNASK!
Sen la jag på bitar av konserverad ananas, jordgubbar samt lite lite hyvlad choklad som dekoration!!

Själv fyller jag år på lördag, då blir det prinsesstårta..

/emma

Lella
2002-05-10, 14:55
-&gt; Abel2000
Ja, vad gör man inte för att slippa kommentarer.. :rolleyes: :cool: Knäppt egentligen, att det är mer accepterat att mumsa färgämnen, gelatin och socker än en liten firre..

-&gt;emmzan
Tårta är gott! :p Stort GRATTIS i förskott!! :) *hipp hipp hurra*

Idag:
Upp för tidigt för att de ska vara skoj,
morgonprommis 60 min (hann ej med protecen :( )
Grötfrulle (mer som välling)
Jobbintervju - fick jobbet skyndade till:
Träning: Baksida axlar, rygg och mage. Gick jättebra, kände mig starkast i världen när jag "rodde" tekniskt tjusigt.. :D Lite förbränning sedan bråttom hem till
Lunch: Protec med druvsocker och så mkt tonfisk och grötvällingrester jag han kämpa ner innan jag sprang (varmt! *puh*) till jobbet. Där käkade jag ett päron och jobbet bestod mest i 2 timmars rask prommis så nu är jag skapligt hungrig. Å har lite bråttom IGEN - men ska snart mumsa potatis och tonfisk *hungrig*.

Sen bär det av på veckans roligaste pass - där man svettas som en tok och bara njuter av endorfiner som skuttar runt i kroppen..

Blir kanske lite väl mycket spring idag - men så kan det bli ibland. Känner inte att energin tryter nåt än iaf.. kanske ikväll när jag sitter med c-uppsatsen?

Hmm..Nu när jag sitter ner å pustar ut lite känner jag att jag är lite glad. Kär tror jag! (i livet, "pojkar" pysslar jag inte med för tillfället).

Mumsdags! :p

Lella
2002-05-11, 07:53
OJ va härligt pass det var igår! Kanske inte den träning jag ska prioritera - men det är det roligaste jag vet... skulle jag få välja mellan att äta 1 kg kexchoklad utan att det satte sig ngnstans å gå på det passet så vinner passet.. Sååå kul är det! :eek: :D

Efteråt blev det protec + (glömde ha i druvsocker tyvärr) och cola light och uppsatsskrivande.. lite kesella med fun light men mer mat hade jag nog behövt.

Idag: morgonprommis 60 min
Grötfrulle (grynblandning) + sötningsmedel.

Ska snart gå på ett step pass, känner mig seg å behöver skutta lite. Hatar pollen.. :mad:

Japps, de va allt hittills..

Lella
2002-05-11, 09:27
Stupid!!!! :mad: :o

"känner mig lite seg - behöver nog skutta lite.."

Kände mig helt död när jag kom fram till träningen, hög puls, ögonen rann, ont på ena sidan halsen och ben som spagetti.. ner å bytte om - halvvägs.. hade glömt träningsbyxor. Vilket var tur för nu hemkommen mår jag pissigt.. räknade på gårdagens kost 900 kcal.. puckat! Dessutom stressade jag runt som en skållad råtta hela dagen(vet inte hur många timmars prom), morgonprommis+styrkepass+förbränningsträning+kondi tionspass.. så otroligt puckat - inte undra på att min pollenkämpande kropp känns seg..

Idag ska jag äta BRA med mat, ta det lugnt förutom lite promenader (måste - ska till skolan 50 min bort).

Ibland är jag så korkad så det är inte sant - det finns fler sätt att förstöra en deff än att äta gotter..

Jaja, en vilodag idag alltså. Just nu i sällskap med messmör (light) och avocado med pressad citron.. (inte blandat heller!! :rolleyes: ) :)

stybb
2002-05-11, 09:34
900 kalorier :eek:

Jag blir helt knäckt om jag inte får i mig mina 2000 + 3liter cola light ...

Ha en underbart vilodag i det sköna ööörebroo...! Nästan hemma juh :p

Lella
2002-05-11, 09:45
-&gt; Stybb

Stressade bara runt, va pigg å glad men hade inte tid att äta.. kass ursäkt.. å äta som är så trevligt oumbärligt.. :)

Nåja, det är väl av misstagen man lär.. :o

Shit, det blir en massa cola det?! :eek: Har du stort matkonto? *avundsjuk*

(messmör är mums! *överdoserar* :rolleyes: )

[ 11 Maj 2002: Inlägget har ändrats av: Lella ]

[ 11 Maj 2002: Inlägget har ändrats av: Lella ]

Lella
2002-05-12, 09:10
Elände.. :(

Det gick snabbt utför igår.. gav mig iväg till skolan, fick vända efter 20 minuter.. feberfrossa. Gick förbi en fruktaffär som sålde ut frukt, köpte 2 kg äpplen å klementiner (mix) för 7.50 och halstabletter (tyvärr inte sockerfria, lämnade hjärnan hemma) för jag hade jätteont i halsen.

Så kosten blev frukt + halstabletter med jämna mellanrum, lunch:ris + tonfisk med vitabönor, middag:ris + skinka med vita bönor. Lite röd paprika också.

Åsså nån sked messmör.. :p

Men fyyyy va pyton jag mådde.. har feberyrat å vaknat i natt, men nu börjar jag må bra igen. Blir aldrig sjuk, så jag trodde ju först det var pollen. Men jag verkar hämta mig snabbt iaf *hoppas*.. blev ju sjuk snabbt.

Har lovat min kropp att inte pressa den som jag gör ibland, ska lyssna mer på den. För sådär vill jag ju inte må! :mad:

Idag: frukt och ännu mer vätska (vatten, pepsi max, fun light - i määngder).

Frazze
2002-05-12, 10:21
Ja, det är då till leda sånt där... Krya ¨på dig!

Lella
2002-05-14, 15:14
Ursprungligen skickat av Frazze:
<STRONG>Ja, det är då till leda sånt där... Krya ¨på dig!</STRONG>

Tack! Leda är det minsta man kan säga.. halsont fortfarande.. = ingen träning förutom 4-5 timmars prom/dag.. kanske inte bra men jag kreverar här hemma.. orkar inte bry mig om kosten så mkt, mycket jordgubbar å smörgåsgurka har det blivit.. slurpar protein förståss.. seg å är inte mig själv - vill bli frisk.. NU? *hoppas*

Hoppas ni andra njuter av solen, ökar å minskar å allt sånt! :D :cool:

Lella
2002-05-14, 15:18
Onödig info: min granne under har köpt några rejäla högtalare.. vill jag ha massage lägger jag mig bara på golvet... börjar fundera på att köpa skivstång å köra hemma -för det är riktigt hård musik han poppar.. lite frustrerande nu är jag är sjuk bara och har träningabstinens (å ett huve som dunkar i otakt med musiken)..

*dunkadunk* :cool: :(

nanna
2002-05-14, 18:53
Hur sjutton får du ihop 4-5 timmars promenad på en dag?? Går du allt i ett sträck eller är det uppdelat??
Du måste ju vila förstår du väl när du är sjuk...
:)
Vi vill ju inte att du ska bli ännu sämre...
Krya på dig tjejen!
kram anna

Lella
2002-05-15, 15:03
-&gt; Nanna

Det är inte så konstigt egentligen.. går 90 snabba minuter på morgonen.. skolan ligger 50-60 min enkel prommis bort.. jobbet ligger 30 min bort och väl där väntar ett normalt/långsamt promenerande ett par timmar.

Tar ofta en kvällsprommis å nu när jag är sjuk är jag hundvakt.. mina fötter är alltid tejpade med sån där brun elastisk tejp på rulle - annars skulle de ju inte gå! :D

Men nu vill jag verkligen bli frisk, håller på att bli knäpp.. som tur är är jag lite kär - annars skulle jag inte stå ut alls.. har inte tränat sen i fredags - going mad.. :mad:

Lella
2002-05-16, 12:05
Skriver väl ner käkandet då, har tagit ledigt från jobbet för att kurera mig så jag har inte traskat runt som jag brukar idag. Å att sitta å lusläsa forumet är sysselsättningen för stunden..

Sjukdag:

Protec på morgonen

ett par timmar senare - liten grötfrukost (grynblandning) med kanel och sötningsmedel.

Nu= äggvitor + tonfisk + curry= stek. Fun light till.. sugen på nåt annat, men vet inte vad.

Inte blir det bättre av att jag slagit hastighetsrekord när det gäller att gå från kär till olyckligt kär heller..

Jaja, det är väl bara att bryta ihop å komma igen!! :mad: :D

Lella
2002-05-16, 15:06
Jag är ju skadad.. *skrattar* Sitter å vräker i mig jordgubbar.. tyckte att det smakade som nåt annat bekant.. åt å åt å tänkte.. sen kom jag på det - jordgubbarna smakar Protec+!!! :D :rolleyes: (nää, inte tvärtom heller..)

Måste ju betyda ett gott betyg för ett pulver eller?!

razores
2002-05-16, 15:45
Jag är ju skadad.. *skrattar* Sitter å vräker i mig jordgubbar.. tyckte att det smakade som nåt annat bekant.. åt å åt å tänkte.. sen kom jag på det - jordgubbarna smakar Protec+!!! (nää, inte tvärtom heller..)
Måste ju betyda ett gott betyg för ett pulver eller?!

Förutsatt att det är jordgubbssmak då förstås... ;) :D

Lella
2002-05-17, 11:08
Jahapp.. kraxar idag med, är allmänt förkylningsäcklig. Vad gör man när man inte tränar?? :confused: Äter verkar det som.. vill äta konstant..

Jaja.. kan ju skriva kostdagbok för att ha kvar den kollen kanske..

Frulle:gröt, kanel, sötningsmedel, lite minimjölk. 1 tomat.
Lunch: ris+tonfisk+tomatpure. Väl salt men helt ok, skulle ha sköljt firren kanske..

Nu dricker jag fun light och har tråkigt.

[ 17 Maj 2002: Inlägget har ändrats av: Lella ]

Lella
2002-05-17, 21:54
forts.

Middag: tonfisk och vita bönor
Mellis: kesella och fun light
Kvällen: vita bönor

Och nu orkar jag inte längre.. har haft uppehåll med morgonprommisar och träning i en vecka - och känner mig lite halvseg men hoppas att jag inte har halsont och hosta imorrn.. hoppas massor!

Tänker hursomhelst ta en morgonprommis, och håller tummarna för att jag får belöna mig med ett styrkepass... :)

Känner mig svullen å inte alls fin, vill inte väga eller mäta mig efter denna veckas vila (endast promenader).. hoppas att det mest är psykologiskt men jag känner mig .. mjuk?

Funderar på att ligga lite högre än 1700 kcal, typ 1900 och börja med vitamintabletter (har inte tagit tidigare då jag haft leverinflammation troligtvis pga vitaminpiller). Tänker nämligen inte bli sjuk något mer.. det var över ett år sedan sist, och det ska dröja ännu längre till nästa.. :mad:

Största problemet nu är väl att försöka ta det lugnt om jag tränar imorrn..

Lella
2002-05-18, 23:59
Jahapp..

Vaknade helt igensvullen å ledsen.. = ingen morgonprommis..

åt min gröt.. (lite piggare)
åt lunch.. korngryn + tonfisk (mycket piggare)
åt päron (pigg!)
TRääääänade... kanske fel men jag tyade inte längre.. ååå -va gött det var! :D Lyxade till med baksida axlar och rygg.. ahh... *mysryser* Tänkte köra baksida axlar å triceps men fick tag i en hantel å började ro å på den linjen var det.. försökte ta det lite lugnt men det var skönare än någonsin..

Jaja.. :rolleyes:

Sen hem, Protec + med druvsocker
Korngryn + tonfisk

ÄCKLIG hemgjord ostkaka på keso, sötningsmedel, vispat ägg och hackade mandlar. Rekommenderas inte (hittade på receptet själv.. :o )

Sen blev jag bjuden på bio och en massa godis (inget av det favvo - men jag åt ändå?!? :eek: ). Ja världen lär ju inte gå under..

Imorrn är jag bjuden på bio igen! :) Tänkte ladda med vindruvor å mineralvatten så jag "slipper" sötsliska..

Hoppas på morgonprommis men är jag svullen i halsen stannar jag hemma..

Den som överlever får se.. :cool:

Lella
2002-05-20, 00:48
Hmm.. det blidde tydligen en ätardag? Eller nåt..

grötfrulle
korngryn + tonfisk
äggviteomelett med tonfisk och banan, curry
jordgubbar å glass
lösgodis
lite popcorn
korngryn + kanel
ägg
liten portion gröt
protec

Ja.. har typ ätit idag alltså. Va ju konstigt.. :( Blev för långt uppehåll efter lunchen tror jag.. vad är det för fel på mig..hmm.

Nya tag? I morgon är en annan dag.. :confused:

Lella
2002-05-21, 14:44
Going mad.. :mad: Detta blir en klagande dagbok. men det är MIN dagbok å sån är min dag idag.

Känner efter så jag blir tokig.. vet inte om jag är för sjuk för att träna eller inte. Å tränar jag inte är allt piss, så är det bara.

Känner mig död på mornarna, öm och svullen hals å "slemmig" - men framåt dagen är jag bara lite seg å snuvig. Velar exakt hela tiden hur jag ska göra.. jaja.. Får väl ta nån prommis.. men det är styrketräna jag vill.

*gnällo*

Käket:
Grötfrulle
Korngryn + tonfisk + ketchup
päron + minimjölk
Nu sippar jag på på pepsi max.. :) Pluggar gör jag tydligen också.. :rolleyes:

Varför är en dag utan träning så .. inte jätteskoj? :(

emmzan
2002-05-21, 16:31
Hej tjejen!
Sympatiserar med dig. sitter just nu på samma ställe: mår pissigt och bara lääängtar till gymet för lite triceps/axlar-träning.

Det är ju just det där att man inte känner sig helkass hela tiden utan att det växlar. Sen blir man ju jättepigg då man stoppat i sig:
-2 rinexin
-2 c-vitamintabletter
-2 alvedon

Kanske ska ta några koffeintabletter också och ta en riktig flygtur...

krya på dig!

Lella
2002-05-22, 08:59
ååÅÅå! :p

Känner efter: lite grötig men inte ont i halsen.. åå.. detta betyder TRÄNING!! :D

Blev så ruskigt jätteglad att jag tänkte ge mig iväg på jordens morgonprommis, men tänkte att jag sparar mig till ett styrkepass istället (vill ju inte förvärra). Uj! Va skoj!! :D

Idag:
fiskolja (som jag tar typ var 3:e dag, svårt att kommma ihåg!! Jaja.. tar ju cla frukost, lunch å middag iaf)) å extra stor grötfrulle, kanel, minimjölk.

Tänkte att jag tränar efter jobbet - det är bäst musik då. De kör alltid radio fram till tolv, jag brukar fråga om de är ok om de sätter på lite bra musik istället (för hur kul är det att kämpa till att nån radiosnubbe snackar med Asta 83 om tomatodling??).

Det är ALLTID bra musik när biffarn tränar 18-20, men då är det iofs alltid kö och folk som inte vill att man kör emellan eftersom de "bara har 2 set kvar" (med flera minuters vila mellan). Jaja.. nu ska jag inte vara gnällig (vant mig kanske? :rolleyes: ) för idag får jag ju TRÄNA!! :D

*yes - yes!!*

stybb
2002-05-22, 10:40
emmzan&gt; håller med dig om ditt fina ta bort sjukdom upplägg

-1 a-b-c-d-e vitamintablett
-2 c-vitamintabletter
-2 alvedon
-2 1,5 liter cola light
+glutamin i värsta fall
samt en massa frukt så e förkylningen borta :)..

Lella
2002-05-22, 23:11
Jahapp! :) Då är det officiellt.. jag är frisk! *överlycklig* :D Fast jag SKA inte dra på mig nåt mer, tvi vale.. :mad:

Ska köpa multivitamintabletter också, trots doktorns avrådan.. för jag äter nog lite ensidigt.. (vaddå? tonfisk, kesella, ägg, korngryn, gröt, tonfisk, gröt, kesella.. tonfisk :rolleyes: ).

Dagens:
Lunch: äggviteomelett (en gula) med tonfisk, tomat och en massa svartpeppar.
Middag: korngryn, tonfisk och ketchup.
Träning: Armar; körde biceps och triceps växelvis, varje till failure..sköönt! Mage gick sådär, fick inte riktigt bra kontakt (dvs kramp), men så var bollen upptagen också. Såg väldans pluffsig ut i speglarna (väl hemma vägde jag mig - 4 kg + på 1 ½ vecka?? Tja, jag har ju käkat som vanligt med vissa missöden - ingen träning.. inte så konstigt kanske men jag hoppas det var mkt vatten). Avslutade med ihärdigt trampande på motionscykel innan jag gick hem. På vägen hem insåg jag att träning är jobbigt, trött juh.. :rolleyes: :D

Sen blev det en rejäl proteindrink med druvsocker å så nävade jag i mig puffat rostat ris.. smask!

Ett (helt) ägg.. nu är jag trött..zzzz..å glad.. :)

JJ
2002-05-23, 10:05
Annars kan du ju bara köpa antioxidanter. Finns på apoteket och heter något med Antioxidant..... :)

Lella
2002-06-07, 08:35
Uj va länge sedan!! :eek:

Har inte bott hemma utan hos vänner på skolgården typ.. hmm lite sent ute med studier å sånt.. :o :rolleyes:

Men nu är det över! Träningen har det blivit si å så med, typ 2 morgonprommisar i veckan, rätt mängd styrketräning men ingen konditionsträning. Å idag kommer mina föräldrar så det blir väl inget nu heller.. (veckans favvopass ikväll..).

Käket har funkat sådär, käkat bra mat men mycket.. å så kanske nån glass för mycket. Jaja, har inte hängt med på nattliga pizzarace iaf. Har inte nån ångest över lite put utan mår bra. :)

Tränade på ökk istället för fjollstället ett pass (med träningskompis, nåt jag inte "använder" mig av annars då jag tränar när jag känner för det). Jävlar i min lilla låda rent ut sagt va härligt!! :D

Funderar på att återgå dit.. där vågar man svettas å ta i på ett annat sätt, ingen som kollar konstigt.

Tränar ju aldrig vader, men blev övertalad av träningskompisen att testa iaf. Många set (8 tror jag), många reps (12-15) på fullt magasin å inte ens trött efteråt.. *skryt* Han blev impad iaf!

Men för att inte dölja hela sanningen kan jag informera om att jag ett antal gånger fastnade i benpressen också (hehe :rolleyes: )
och att han fick vara alert när vi körde knäböj.. råkade bli sittande en gång..*ASG* Jaja, hade träningsvärk så det dög å blev över sen iaf. *ajaj*

Tänker inte träna vader i fortsättningen heller (de är konstant stora ändå) men nån gång ska jag testa hur mycket jag orkar (hänga på extra vikt). Vore ju kul å testa iaf!

Nu tänker jag försöka få tag på Arne också, å fråga om min axel. Så att jag inte pajjar nåt. Har skippat liggande tricepspress å kört extra rotatorcuffövningar.

Nu är det frulle! Häärlig sommar på er! :cool:

Lella
2002-06-15, 17:11
Öh, jag kan ha ett par jeans som jag hade när jag vägde 6 kg mindre! De är ju bra ju! Sitter lösare i midjan än då (lite väl tajta i rumpan kanske).

Onödig info va? :rolleyes:

Hursomhelst så skriver jag ju träningsdagbok när jag är på gymet, å så har jag börjat ha med mig en liten anteckningsbok som fungerar som kostdagbok så slipper jag ha bra minne. Därför är det lite tomt här.. kan ju inte sitta vid datorn när solen skiner heller! :)

Här checkar jag väl mest av lite.. skriver lite onödigt vetande.. typ om jeans.. :rolleyes: :cool:

Frazze
2002-06-15, 22:52
I egenskap av individ av det manliga släktet undrar jag om ett par jeans som sitter löst(?) i midjan verkligen kan sitta för tajt på baken?

...bara en stilla undran från en pojke som sitter här en lördagkväll med en proppfylld MRP...

Lella
2002-06-16, 10:24
-&gt; Frazze

Hmm, vågar jag fråga vad en MRP är? :confused: :o

Å vad gäller jeansen beror väl mkt på modellen (ett par Lee Felton flare - men det säger antagligen inte nåt).

Hursomhelst, deffen går hyfsat. Tar inte i så väldigt, prioriterar att må bra. Är jag hungrig fast jag ätit det jag ska, tar jag mig nåt. Det jag skrev först om 1700 kcal var helt galet, ligger på 2200 å tappar sakta.

Som världens blygaste kanske jag ändå lägger ut nån bild, ska ta iaf (hur nu det ska gå till - blyg som man är) och så gäller det bara att ragga upp nån med scanner å som kan hjälpa mig kamouflera att det är jag.. :rolleyes:

Åse Columbus
2002-06-16, 10:30
Hej

MRP = Meal Replacement Powder... ;)

Var nog den blygaste (tyckte jag)..la in en bild iaf.....Himlen har inte ramlat ner ännu!! :D :D

Åse :cool:

Lellan
2003-01-04, 10:54
I´M BACK! From outer space.. (Lella=Lellan om nån undrar).

Efter en konstig sommar, och en höst då jag fick veta att konstigheterna beror på att två hormoner som ser till ämnesomsättningen inte sköter sitt jobb utan är lata (och undantagsvis överambitiösa). Dessutom är levervärdena ibland åt ... och jag får någon magkramp å spyr å svimmar och sover över hos farbror doktorn. Är under utredning (femtielva doktorer men ingen kommer fram till nåt) men har någon nån idé om vad det kan vara eller nåt i den stilen så skicka ett PM.

Annars så bestämmer jag att det INTE ska pratas sjukdom i min journal (mår ju faktiskt prima mesta delen av tiden) och antagligen kommer det inte pratas cm eller kg heller eftersom det är lite svårt att reglera när kroppen är puckad. Hösten har varit hyfsad ur kost och träningssynpunkt, inte så bra resultatmässigt.

Kommer skriva upp lite kost och träning, och hur passen går (men inga vikter).

Har alltså inga resultatmål (mer muskler mindre fett om man får önska iofs) utan har fått sätta upp "levnadsmål" - nyttig kost, regelbunden envis träning och att hålla uppe motivationen och framförallt att ha kul.. "det är roligt att ha kul för det är så trevligt!" (citat från 95-årig cool gubbe i tv-dokumentär :smokin: ).

Käkar på som tidigare, ca 1800 - 2000 kcal (40 E% kollisar, 40 protte, 20 fett - testar detta ett tag) och tränar styrka 3-4 ggr/vecka, kondition 2-3 gånger. Morgonpromenerar 3-6 gånger i veckan, men nu är det ju svinkallt så det blir kanske en halvtimmes förbränning efter styrkepass om jag sackar efter med prommisarna.

Sådär, nu rockar jag på!!:hbang:

(Alltså: INGET sjukdomsprat här:nono: , vänta er inga mått el vikter, bara allmänt babbel rörande min träning och kost. Och kladda gärna! Alltid kul med kommentarer.)

Pudzianovski
2003-01-04, 13:20
Jag måste ha missat din journal. :em:

Hoppas träningen går bra!!

Kör hårt!!! Träna hårt menar jag. fast smart. kanske inte för hårt.

ja.

:bpump:

spinkoo
2003-01-04, 16:21
Äsch jag e värdelös, jag vill bara se bilder...:em:

Pudde du är lika logisk som vanligt...;)

Alltså...fanns det bilder eller?:loveyou:

Lellan
2003-01-04, 16:46
-> Pudding

Ingen större miss hörru.. :) Å hårt ska jag nog se till att det blir! Tänker försöka träna smart. Men hårt. (Hm.. låter inte hårt.. äh.. )

-> Spinkovaalp

Hörru.. du har fått så du tiger.. oki?? :nono: (Uppenbarligen inte, men det är inget att se ändå jag LOVAR.. tänker försöka vara vacker för en obducent.. alltså.. insidan ska få det den behöver.. å så håller vi tummarna för att utsidan fattar att det ska resultera i muckler å mindre mängd mjuk "dekoration" ovanpå).


Kan börja med att tala om att jag denna sköna vilodag struntade i morgonprommisen, åt gröt me minimjölk å sedan en protex innan jag drog på mig 3 långkalsonger mm och gick till skolan (tar vanligtvis 50 minuter, nästan nere på 45 idag). Brr! Plågsamt.

Gick hem (ännu värre.. ) och har käkat fiberpasta, tonfisk, kidneybönor och lite gravlaxsås (ja vaddå?! Det är såå gott och tonfisk är budgetlax så det så!). Funderar på middan..

Nu städas det, tavlor spikas upp och det poppas Accept högt på liten kass cd-spelare (åja, jag har Lopez och Pink också så min musiksmak är bredare än bra).

*over n out*

Niclaaas
2003-01-04, 16:49
äh posta bilderna så får vi bedömma :booty:

Lellan
2003-01-04, 16:56
-> Niclaaas

Som tur är jag korkad (fråga chrille om du inte tror mig) och kan inte med min scanner... Dessutom har jag inga "spänn-kort" att tala om. Men ingen förlust som sagt!

No pics.. :smokin:

spinkoo
2003-01-04, 16:56
Varför inte skapa Lellans dagbok och lämna Lella bakom dig för att storma mot nya vidder, säkra mer mark, krossa motstånd och helt enkalt vara bäst.

Och så lite bilder sen...:em: :notme:

EDIT: Niclaas frågade: Jag sa att Lellan var dum. Niclaaas ville ha bevis. Det fick han. Nu är han nöjd...:smokin:

Lellan
2003-01-04, 17:02
-> Gnällig valp

Lellan är ju en uppgradering från Lella, närmare bestämt v 2.0 och en ny dagbok är onödigt med tanke på att jag inte gillar att börja om från början ("börja upp på nytt" *trallar*) och har separationsångest. Tänker vara en envis rackare och fortsätta med denna dagbok i all evighet (sist var bara en intro fattar du väl). Amen.

Och så tror jag ju att själen försvinner när jag fotograferas.. eller nåt.. :rolleyes:

Pudzianovski
2003-01-04, 17:11
babblig medlem är passande iaf.


:notme:

:)

Lellan
2003-01-04, 17:24
Originally posted by Pudzianovski
babblig medlem är passande iaf.


:notme:

:)

Jag är beteendevetare.. nog sjutton borde jag ha tillräckligt med självinsikt för att veta sånt!

Ok.. Nu till KOSTEN.. :oh

Blir korngryn, rostad vitlök, torsk och kidneybönor. Ikväll blir det lite gröt me minimjölk å sen äggvitor (å morot och/el protec om jag är hungrig mer).

Å så nån balja te, en kompis skulle troligtvis komma över och störa studierna.. :thumbup:

Imorgon blir det rygg och axlar.. ska bli skööönt! *längtar*

Pudzianovski
2003-01-04, 17:26
jag tycker du och spinkoo passa ganska bra ihop

:love:


jag tro ni skulle ha mkt o prata om..babbla om..


:em:

:D

Lellan
2003-01-04, 17:30
Vem var det som var babblig..? :rolleyes:

Å Puddingen...:stick: Vi vet alla att det är DIG spinkis är kär i.. :love: Och du verkar ju lite sotis nästan.. så man kan nog ana att det är besvarat! ;)

Pudzianovski
2003-01-04, 17:32
Originally posted by Lellan
Vem var det som var babblig..? :rolleyes:

Å Puddingen...:stick: Vi vet alla att det är DIG spinkis är kär i.. :love: Och du verkar ju lite sotis nästan.. så man kan nog ana att det är besvarat! ;)

jag är redan ihop med en annan här på forumet. säg inte det till spinkoo bara.

;)

Niclaaas
2003-01-04, 17:38
Originally posted by Lellan
-> Niclaaas
Dessutom har jag inga "spänn-kort" att tala om.



låt mig förtydliga.....det är inte spännkorten jag vill se :booty: :booty: :booty:

hur gick det med hälsovakten förresten?

spinkoo
2003-01-04, 18:25
Kan ni inte åtminstånde låtsas som att ni gillar mig...:(

Pudde det är SLUT:stick: :stick: Ring inte mer på nätterna:cryout:

Lellan
2003-01-04, 19:51
-> Niclaaas

I vilket fall som helst kommer det inte upp några bilder här.. vilken ENVIS rackare du är!! :smash:

Spinkoo va helt jättegullig och att kicka igång hälsovakten tog väl.. tja.. nån vecka innan han gjorde hela jobbet åt mig så nu slipper jag räkna för huvud... så skönt.. som du märker gillar jag inte att använda de små grå mer än nödvändigt! :D

Tack för din hjälp också såklart! *datorallergisk*

-> Spinkoo

Vi låtsas ju så mycket vi kan!! Vad begär du... :rolleyes: :notme:

Niclaaas
2003-01-04, 21:06
envis....jaaag? :angel:


ja inte var det mycket hjälp du fick av mig men....jag försökte iaf :(

Hempa71
2003-01-04, 22:29
hej lellan


Stå på dig

hoppas din deff går som den ska, du har väl inte hamnat på latsidan va. Sånt fall ajaj baja.

gott nytt tränings år.

MVH

Hempa

Pecca
2003-01-05, 18:21
BILDER BILDER BILDER BILDER BILDER BILDER BILDER BILDER BILDER BILDER BILDER BILDER BILDER BILDER BILDER BILDER BILDER BILDER BILDER BILDER BILDER BILDER BILDER BILDER BILDER BILDER BILDER BILDER BILDER BILDER BILDER BILDER BILDER BILDER BILDER BILDER BILDER BILDER BILDER BILDER BILDER BILDER BILDER BILDER BILDER BILDER BILDER BILDER BILDER BILDER BILDER BILDER BILDER BILDER BILDER BILDER BILDER BILDER BILDER BILDER BILDER BILDER BILDER BILDER BILDER BILDER BILDER BILDER BILDER BILDER BILDER BILDER !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
:hbang:

Jag vill ha....BILDER!

:angel:
:notme:

Lellan
2003-01-05, 22:22
-> Pecca
Du vet inte ditt eget bästa.. :nono: Man får dessutom inte alltid som man vill, då får man gilla läget! Du ska nämligen få en rapport om vad jag ätit och tränat istället! Mycket bättre va?

-> Hempa

Titeln skrev jag i våras då jag hade nicket "Lella", skulle inte vilja kalla detta en riktig deff för omständigheterna är inte desamma men målet är ändå mer muskler (och starkare) och mindre fett. Förresten så har jag givetviiis ingen lat sida.. :D

Har slarvat lite med maten idag så det bliv drygt 1700 kcal och sista målet (kyckling) är i ugnen (men jag lär inte hoppa i säng än på ett tag så det är nog ingen fara att det är sent) , men bra fördelning iaf (41 % k, 42% p, 18 % fett).

På gymet kände jag mig fet och klen, innan jag insåg att det bara var att ta i och se glad ut som skulle kunna ändra på det så jag jobbade på bra! :bpump:

Det var förresten rygg och axlar på schemat (har kört på känn, vilket inte var så bra eftersom jag lätt "glömde" bröst väl ofta) men jag blev nog lite viktfixerad på hantelrodden för det blev 5 reps i varje set.. :em: (känns inge skoj att gå ner alltför mycket).

Dessutom tränade jag axlar i fredags men jag ville ändå köra igång med nya programmet nu, och eftersom jag plågade baksidan duktigt i fredags fick den vila lite idag. Men framöver kommer den vara med mer, den passar bra ihop med rygg tycker jag det känns som.

En sen och ganska kort morgonprommis + en halvtimmes cyklande på gymet var riktigt skönt! Men nu får det gärna bli lite varmare så man kan njuta lite på morgonpromenaderna istället för att ligga å dra sig.. :booty:

spinkoo
2003-01-05, 23:50
Glöm inte proteinet före promenaden :nono:

http://www.clicksmilie.de/sammlung/liebe/liebe082.gif

http://www.clicksmilie.de/sammlung/teufel/teufel041.gif /spinkoo

Jz2003
2003-01-05, 23:54
Lellan du e jö grym jö på att :eating: o :bpump: ... måste få lite tips av dig :) .. jag går i skolan o så. hur skall jag göra .. ta med mig gröt?? .. liksom...

visst helger e det lätt o äta flera gånger, men när man går i skolan :eek: ..

tacksam för lite tips o sånt :)

Lellan
2003-01-06, 00:09
-> Spinkoo

:eek: Hrrm.. om jag inte missminner mig så är det ca 35 kcal i en sån där, säkert bra aminosyraprofil på proteinet men om det spottas ut gör det väl ingen verkan? (din "gubbe" gör ju det) :confused:

-> Jz 2003

Finns nog många som är "grymmare" men tack ändå! :) Tja, ta med en shaker och spring in på toa å blanda till, hinner du även på en 5-minutersrast. Frukt är ju bra också. Nån brödbit är också lätt att ta med, men de två sista innehåller inte så mycket proteiner som musklerna behöver för att växa. Se till att käka mkt på skollunchen, drick mjölk å så.

Använd "search"-funktionen här på forumet så hittar du nog bra tips! :thumbup:

Nu måste jag :sleep: Nattis!

Lellan
2003-01-06, 12:45
Hej hopp!

Frös ihjäl imorse, men återuppstod.. :angel: Blev 45 raska minuter.

Tack så mycket The Dwag för hjälp med träningsupplägg! (hans försök att banka vett i min skalle finns under "träning" - träningsupplägg!).

Resultatet:

1: Rygg, axlar
2: Ben, mage
3: Vila
4: Bröst, Triceps
5: Biceps, underarmar, mage igen (ev vader) + intensivt konditionspass 75 min
6: Vila
7: Samma som dag 1

Kommer lägga till 1-2 60 minuters konditionspass, antingen efter ett styrkepass men antagligen på en vilodag - men en dag i veckan vilar jag helt, nån promenad blir det iofs. Dessutom 3- 6 morgonpromenader (som vid lathet byts ut mot ½ h cykel efter styrkepass).

Tur att det är en röd dag för klantiga jag glömde sätta på torkskåpet med ALLA träningskläder i så det blir lite senare än tänkt.. :rolleyes:
Men å andra sidan får jag ju ladda med lite mat nu! :eating:

Lellan
2003-01-07, 21:07
Gokväller!

Igår vart det 1810 kcal; 18% fett, 42% kolhydrater, 40% protein.

Tränade ben (fick torrt kläderna till slut!) och mage, kändes fiiint! :) Är för osmidig för knäböj, vilket jag tänker råda bot på, men tills dess är det benpress. Körde inte så tungt utan många reps i stället, har legat lite lågt med benträningen men vill hålla dem levande iaf. Blev 5 set i benpressen , 20 reps i de första och 15 i de senare. Kompletterade med bencurl men det kändes onödigt så det blev inte så mycket där utan lite adduktor och abduktor, många set. Kändes som det tog bra, har ett fint kvitto idag i form av skön rump/lårvärk iaf!

Testade med extra vikt på magpasset, har varit feg där eftersom jag har lite "lull-lull" som vadderar och vill inte ha större mage men har kommit fram till att eftersom jag gärna vill träna rygg tungt borde ju magen få det lite jobbigare också. Har värk även där med andra ord! :smokin:

Hursomhelst är det väldigt skön värk, klarar av att gå och skratta men är genommörbultad.

Idag har jag knatat runt 4 timmar ( 1 åt gången, men ingen morgonpromenad) i HÄRLIGT väder!! Vilken lycka!! Det är PRECIS såhär det ska vara, sol, minus fem, lagomt klädd, mjuk bomullssnö.. ahh...

Var lite sugen på ett step-pass men tänkte vara smartare än så (förutom benen så har jag tränat axlar både fredag och söndag, så här ska inte viftas nåt.. :nono: ) och har läst en bra bok i eftermiddag. Atle Dyregrov (norsk barnpsykolog) for president! :bow:

Lämnade in en uppsats idag och som vanligt blir böckerna intressantare när man inte MÅSTE läsa dem.. :rolleyes:

Å du SPINK: traumatiserade barn= barn som upplevt ett trauma. Inte svårare än så!

Va jag babblar..

Dagens mat: 1800 kcal; 20% fett, 43 % kolhydrater, 37% protein.

Lellan
2003-01-07, 21:13
Just det: Nya träningsupplägget! Tack alla för hjälpen :bow: (ingen nämnd ingen glömd!)

Tadaaa!

Ben och axlar ihop (vader/mage om ork)

vila

Bröst och triceps ihop med mage

vila

Rygg och biceps ihop (+ underarmar om de inte är slut) samt kondition

vila osv.

Kommer lägga till 1-2 60 minuters konditionspass, antingen efter ett styrkepass men antagligen på en vilodag - men en dag i veckan vilar jag helt, nån promenad blir det iofs. Dessutom 3- 6 morgonpromenader (som vid lathet byts ut mot ½ h cykel efter styrkepass).

Imorrn är det bröst och triceps (och magen om den vill!)! :kickass:

Lellan
2003-01-09, 22:24
Jahapp..

Var och kollade axeln igår, den krånglar under bänk och liggande triceps och det visade sig att jag inte tränat rotatorkuffen ordentligt. Har inte det minsta ont (förutom när han som undersökte tryckte på ett visst sätt) men det var tydligen bara en tidsfråga sa han, han hade själv precis börjat bli bra från samma skada så det var ju bra att jag får förebygga framför att rehabilitera. Men lite trist var det ju...

Så mitt upplägg blir lite annorlunda, rotatorkuffsträning varje pass + inga pressar framåt eller uppåt. Men om 3 månader ska jag ha tränat bort det om allt går som planerat! :)

Måste förresten tacka för hjälpen jag fick med övningar! (Åse, z_bumbi)

Och mildra den kritik jag haft mot nJoy och deras instruktörer, John som jobbar där är riktigt bra! :thumbup:

Passet igår blev lite sådär, testade rotatorövningarna och ett tricepspass men ingen riktig gnista, däremot plågade jag magen rejält. :)

Sprang hem och åt, sedan iväg på ett dans aerobicpass. Såå kul! Men det var ny koreografi så det blev inte så svettigt som det brukar. Blir bättre när koreografin sitter och man kan ta ut sig.

Åt 1793 kcal: 17% fett, 52% kolhydrater, 30% protein.

Idag var det vilodag, en kort morgonpromenad bara. Dagens mat: 1758 kcal: 17% fett, 42% kolhydrater och 41% protein.

Lite seeg idag, ska bli skönt att ta en lång morgonprommis imorrn och ett ordentligt rygg och bicepspass! :kickass:

spinkoo
2003-01-09, 22:32
Träna nu Lellan så tittar jag på :love: http://www.click-smilie.de/sammlung/teufel/teufel045.gif

Lellan
2003-01-09, 22:36
Originally posted by spinkoo
Träna nu Lellan så tittar jag på :love: http://www.click-smilie.de/sammlung/teufel/teufel045.gif

Titta på?? Latmask.. förresten kommer jag inte BARA träna mark (rumpput) imorrn.. så du får nog trist om du ska se på.. såg däremot att du hade lite snabba kollisar att bjuda på efter passet? :eating:

spinkoo
2003-01-09, 22:42
Jag kan vara din passare under marklyften. Har en underlig förmåga att få pump på de mest underliga ställen dock ;)

Får akta så jag inte övertränar underarmarna med dig :naughty:

Lellan
2003-01-09, 22:46
Originally posted by spinkoo
Jag kan vara din passare under marklyften. Har en underlig förmåga att få pump på de mest underliga ställen dock ;)

Får akta så jag inte övertränar underarmarna med dig :naughty:

:eek: *örfil*

Lellan
2003-01-10, 11:37
Varför måste det möbleras om i skogen? :blah: På min morgonpromenad var stigen borta, maskiner där och det blev att pulsa trevkvart uppför i lössnö, sedan hasa nedför.. :booty: bra träning, visst.. så... tja, då var det bra egentligen kanske.. *funderar* 90 minuters prommis totalt.

Hade tänkt ta passet med premiär på marklyft nu, men jag jobbar lite först och får i mig mer mat eftersom jag blev lite lat av morgonpromenaden.

Är lite fundersam på marklyften, instruktören sa att jag skulle värma upp 20 reps på 40 kg och sedan kunde jag lassa på. Han sa att 10 kg´s plattorna var bäst. Men jag har en fobi mot att skada mig så om jag inte hittar någon som vill kolla tekniken lassar jag nog inte på så mycket. Ska nog hitta 5 kgs plattor och öka sakta, har inte något begrepp alls om hur mycket man kan ha på. Så jag fegar nog lite i eftermiddag.. hellre det än att det blir fel. *feg*

Tycker det är rätt svårt överlag faktiskt, för jag tycker "hoppen" mellan vikterna alltid är så stora. Klarar man 15 på en vikt och höjer ett snäpp så blir det kanske 7 reps som det går väldans segt att få upp i antalet. Antar att det blir bättre med tiden!
:bpump:

z_bumbi
2003-01-10, 15:18
Ta det lugnt och försiktigt med viktökningarna i marklyften. 2.5kg är fullt tillräcklig ökning i taget.. Inte några jäkla 10-kilosplattor!

Kan även tillägga att den instruktören som råder dig att lägga på 20kg ökning/gång odyl troligtvis inte bör kontrollera din teknik i marken heller...

/emmzan

Ondjultomte
2003-01-10, 15:35
Hmm ... det måste vara någon slags missuppfattning hära,men att öka med 20 kilo åtgången i marklyft kan han inte mena.Det förstår ju vem som helst....

adde
2003-01-10, 15:47
Menas det inte värm upp på 40, lägg på två tior och kör, osv... dvs
40, 60, 80 osv...

Rätt jobbig stege att köra 40, 45, 50, 55, 60,osv

Nästa gång kanske 45, 65 osv?

så ett litet tips till er schizofrena: logga ut när ni byter personlighet... (z_emmzan)

/adde

Lellan
2003-01-11, 15:24
Igår var jag :insane:, men det kommer jag till.

-> z_bumbi/emmzan, Ondjultomte, Adde

Ok, så här var det: När han visade tekniken körde vi två reps på bara stången, sedan satte han på två (stora) 10 kgs plattor och vi övade lite. Jag frågade hur mycket vikt jag skulle ha på när tränade mark på min ryggdag (just det, han frågade om jag skulle ha marken på ryggdagen eller bendagen innan han visade tekniken - jag svarade alltså rygg). Då sa han värm upp 20 reps på 40 kg, de här plattorna är bäst sa han (och pekade på stora 10 kgs), tycker du det känns bra och är petig med tekniken kan du lassa på sen.

Igår när jag kom dit såg jag att det hängde båda sorternas 10 kgs plattor där, så jag kom på att han nog menade att det var den SORTENS plattor jag skulle hänga på - inte nödvändigtvis öka med (och jag hade ju bestämt mig för att fega).

Tillbaks till passet.. eh.. :em:

40 kg kändes jättebra, lugnt och fint och den teknik han visat (jag gjorde några luftlyft vid speglarna innan för att dubbelkolla). Kan ju nämna den förresten: axelbrett mellan fötterna, uppbröstad och putande, ganska brett mellan händerna (stången skulle glida på knäna upp), axlarna ska sträva rakt upp samtidigt som rumpan närmar sig mitten. Äh, jag kan inte förklara.

Hursomhelst. Efter det höjde jag med två 5 kgs plattor, kändes bra (15 reps). Nästa set blev på 60 kg.. men vad nu?? tre reps sedan började stången närma sig fingertopparna.. *grr* På det igen.. samma visa.. Blev inte bättre av att det kändes som att när jag drog stången över knäna så gled den mer ur händerna. Sänkte till 55 men nu var fingrarna slut. Det blev *funderar* 4 set på den vikten innan jag sänkte till 50 9 (!) set tror jag, men bara mellan 5-9 i varje.

Antar att mitt grepp är uselt.. :cryout: Har dessutom fuskat i latsdrag så att jag låst fast händerna genom att klämma fast fingrarna med tummen (istället för att envisas med att greppa, antar att det blir lite som om man använt sådana där rep).

Ryggen var alltså pigg, och i latsdrag så blev det många set igen för fingrarna pallade helt enkelt inte (blåsiga fingrar vid det här laget). Var så sur och besviken, hoppade på sittande rodd men tröttnade efter ett par set. Testade med hantelrodd men mina händer var bara elände. Blev ryggresningar med plattor, 4 set.

Såå.. nu vet jag PRECIS vad jag ska byta ut bröstträningen (fick bara ha kvar en övning) mot: GREPP-träning. Förslag mottages tacksamt! Tänker leta reda på vad Arne Persson skrivit också.

Förutom blåsiga fingrar så är knäna lite blå, antar att jag inte "gled" utan "gned" med stången..:rolleyes:

Bicepsträninge som följde gick mest ut på att trötta ut dem på kortast möjliga tid, till och med de hantlarna gled i händerna till slut (hammercurl). Inga starka nypor här inte. Ska åtgärdas.

Åt 1770 kcal 19%, 43%, 39% protein.

Idag blev det en lååång morgonprommis, sedan har jag tränat lite step. Blir en lugn lördag, ska bara småpyssla lite.. skönt!

Om någon orkat läsa ända hit (så får jag kanske beklaga? *ler* men även: ) fråga vilken greppträning jag kan ha hjälp av och hur lång tid det tar att märka resultat?

*over n out*

Lellan
2003-01-12, 20:45
Ahh.. härlig dag! Tänkte låna en hund till morgonprommisen men klarade mig fint på egen hand. Hittade en stig i skogen så jag slapp släpa mig uppför och nedför i lössnö denna gången, nice! *latmask* Fast den vart lång så såå lat var jag inte.

ÄNTLIGEN ett riktigt lyckat pass.. inga enorma vikter men bra ork och plågsamt nog för att jag ska få en fin träningsvärk imorrn. Var såå sugen på att lägga på en platta till på benpressen men slog mig själv på fingrarna, tog många långa sköna reps istället och ett bonusset.

Tränar axlar först, tränade lätt även här men många reps och set så det sved skönt. Tyckte jag var smart som sprang iväg och cyklade 5 minuter emellan axlarna och benpressen, vet inte om jag var det men det kändes bättre än att cykla i början av passet (går raskt dit och pendlar ordentligt med armarna i början så de borde vara varma ändå). Så benen har lite blod innan pressen tänkte jag. Var lite svag i abduktorn men inte så farligt.

Till nästa gång tänkte jag byta ut utfall i smith mot utfall med hantlar, borde ju träna greppet då tycker jag.

Igår åt jag 1783 kcal fördelat på 20% fett, 40% kolhydrater, 40% protein.

Idag: 1729 fördelat på 19% fett, 43% kolhydrater, 38% protein.

Imorgon blir det pulkaåkning och aerobic dance!:)

emmzan
2003-01-13, 16:28
Hejdär Lellan!

Det där med greppet i marklyft är jobbigt!

"Då sa han värm upp 20 reps på 40 kg, de här plattorna är bäst sa han (och pekade på stora 10 kgs), tycker du det känns bra och är petig med tekniken kan du lassa på sen. "

Hm. Det är rätt nödvändigt att man är "petig" med tekniken tycker jag då.... Annars kan ju instruktören stå bredvid dig hela tiden och kolla tekniken då du lägger på tyngre vikter... Kan lova att det behövs att bli kontrollerad.. Om du värmer upp med 20-reppare på 40kg förstår jag att greppet sen inte höll...


Greppträning är bra!!.. Jag brukar köra lite olika övningar. Ofta efter jag kört rygg om jag då har ork kvar.
Man kan t.ex vira ngt runt hantel/skivstång så greppet blir mkt tjockare och sen lyfta (svinigt tungt blir det).
Man kan stå och hålla tunga hantlar/skivstång maximal med tid (smärtsamt men bra).
Allmän underarmsträning kanske?

Finns uppsjö av övningar. Arne har skrivit nåt långt inlägg nånstans på forumet ja..

Nu har jag svamlat runt länge nog tror jag.. Hoppas du fått ut nåt vettigt av det.. Annars får du skrika så ska jag försöka samla tankarna lite (halvliter kaffe :D)

Hittade en annan länk förresten:
http://www.maxx.nu/bodybuilding/traningstips/underarmar.htm

Lellan
2003-01-14, 09:45
Lellan goes TANT! :em:

Att morgonpromenera och jobba (ledsagare åt blinda) på glashalka, höga vallar etc gjorde mig galen.. :insane: fick i morse nog och ringde och talade om vilka vägar de borde ha bättre koll på... Fick höra att det mest ringt in folk som berömt väghållningen, så jag får väl göra detsamma om de skärper sig.

Verkar kanske larvigt av mig men att leda en blind och två hundar när skriskor och snöskor vore att föredra är inte skoj.

-> Emmzan

Har bara förtroende för en instruktör på stället (han som visade marklyft), tyvärr är han inte alltid där men jag får grabba tag i honom när jag ser honom och be honom stå å glo lite! :)

Tack för tipsen, ska se till att stärka mina underarmar och händer! Det här går ju inte, hårdhandskar på..

Uppskattar "svamlet" - som är som korvspad! :thumbup:

Igår blev det ingen pulkaåkning.. Pojken (som var mitt alibi för att åka) hade upptäckt lunarstorm och den ömma modern tyckte vi kunde åka pulka en annan dag.. :( Det smälter ju snart booort juuuu.... ingen som har ett barn att låna ut?

Däremot var det ett väldans skoj dance-pass! Man ser väl ut som en elefant när man skuttar runt, men en glad sådan!

Åt 1757 kcal: 16% f, 46% k, 38% p. (Valios sommarbärsyoghurt=mums! )

Ondjultomte
2003-01-14, 15:08
Originally posted by Lellan
... ingen som har ett barn att låna ut?

Du kan ju alltid ta å låna spinkoo :D :p

stybb
2003-01-14, 15:22
Lellan> testa dragremmar i marklyftet. Först kör du några set på det du tycker e behagligt att "hålla" utan att du får ont. Sen drar du på dig remmarna och lastar på.. Då kan du frusta och skrika utan att händerna tar stryk samtidigt som du tränar greppträning.

Att sen tappa vikterna i bicepsträningen efter du kört rygg är du inte ensam om. Det handlar nog inte om greppträning utan om att rygg faktiskt sliter jävligt på armarna.

Keep up the good work:bpump: :eating:

---

Arnold bygdes inte på en dag

Örjan
2003-01-16, 04:19
Originally posted by spinkoo
Jag kan vara din passare under marklyften. Har en underlig förmåga att få pump på de mest underliga ställen dock ;)

Får akta så jag inte övertränar underarmarna med dig :naughty:

:laugh: Ännu en dagbok porrifierad av Spinkoo.

------

Kör på, Lellan! :hbang:

Lellan
2003-01-16, 09:20
-> Ondjultomte: Finns ändå inge snö kvar.. å var snäll mot spinko! En stark liten knatte ju!!

-> Stybb: Tack för tipset! Tänkte ändå försöka mig på att träna upp greppet först och främst, innan jag skaffar dragremmar. Har precis börjat med marklyft och vill vara helt säker på tekniken innan skriken kommer! Frustar gör jag redan.. :hbang: Å tack för peppning!

-> Örjan: Yep, "spinko was here"... Å självklart ska jag träna så det ryker! :bpump:

Sen sist:

Tisdag åt jag 1729 kcal; 14% fett, 44% kolhydrater, 41% protein. Tränade triceps, rotatorkuff, grepp - de två sista gick bra men det var svårt att få kontakt med triceps i det flesta övningar utom .. "nedåtpress i drag" (vad den nu heter) så det blev flest set på den. Gymet var smockfullt och folk verkade undra vad jag höll på med när jag stod och höll i 4 viktplattor och försökte andas lugnt och fint. Kom fram en kille jag brukar småprata med som inte kunde låta bli att vara nyfiken, pressade fram att jag tränade grepp varpå han rekommenderade dragremmar. Tror han tyckte jag såg ut som ett fån.. :D (helt korrekt iofs!). Sedan vet jag inte varför, men jag råkade hänga med på ett 75 minuters konditionspass. Var kul, men inte jätte.

Onsdag: Undrar hur många mil jag gick igår! 3 på förmiddagen(morgonprommis + lite för husbehov), på kvällskvisten blev det tjejskvaller och promenix i raskt tempo i 2,5 timmar på kvällen - men den sträckan kan jag inte mäta upp. På eftermiddagen fick jag syn på en lapp om ett nytt pass och kände ett enormt sug att testa. Shiiit va kuuul!! Högtempo, mest benträning skulle jag tro (miljarder knäböj utan vikt, utfall osv) - med det tjusiga namnet "buttblaster".. :booty: Blev lite greppträning efter det (syns i händerna). Åt jämt och bra hela dagen men hann ändå bara komma upp i 1850 kcal, fördelning: 20 % fett, 37% kolhydrater, 47% protein. Hade tänkt mig lite mer eftersom jag flög fram mest hela dagen.

Idaaa... På grund av att jag ska träna rygg och biceps idag softar jag med tända ljus och min andra frukost nu (vaknade hungrig 8 och åt en burk kesella, jag tror nästan min förbränning börjar kicka igång för jag är piggare och hungrigare *glad*).

Har blivit lite väl mycket kondition denna veckan men jag har varit rastlös och det har varit så otroligt kul. Ska vila både fredag och lördag så det är nog ingen fara.

Till sist; ett boktips! "Idrottarens energibok - en bok om mat, dryck och prestation" av Ulf Bohman och Per Isaksson. Har mest skummat den men tycker den är bra på så sätt att den har en avslappnad attityd och ändå innehåller bra information. :thumbup:

Ha det gott!

Lellan
2003-01-16, 20:31
Blev lite ledig från jobbet idag så jag och en lånad hund gjorde skogen osäker, SHIT han är såå kuuul!! Å han tyckte tydligen lika bra om mig, för han varken tog stinkande bad eller åt skit utan ägnade sig baara åt en helgalen Lellan! Vädret var strålande solsken från klarblå himmel, påminde mycket om när vi umgicks i somras faktiskt. Den vovven är så otroligt härlig, en riktig personlighet.. :hbang:

Fast han råkade nocka mig så jag trodde jag skulle få fläskläpp men klarade mig.. :D Hursomhelst så är mina armar slut (efter "holdbar"? Tränade tung greppträning igår), känns som om armågarna blivit "utsträckta" och fingrarna också.. Så istället för att slappa fredag+lördag blev det slappardag idag alltså, för att jag ska kunna göra bra ifrån mig på rygg å biceps - som bli i morrn bitti! :bpump:

Lite små trevliga promenader har det också blivit, och så skulle jag kolla tv men somnade..:sleep: En äkta slödag med andra ord.. "slöa bör man annars dör man"

Maten: 1597 kcal (22% fett, 44% kolhydrater, 34% proteiner) - men jag ska slurpa i mig en proteinare innan läggdags också.

spinkoo
2003-01-16, 20:34
Originally posted by Lellan
Blev lite ledig från jobbet idag så jag och en lånad hund gjorde skogen osäker, SHIT han är såå kuuul!! Å han tyckte tydligen lika bra om mig, för han varken tog stinkande bad eller åt skit utan ägnade sig baara åt en helgalen Lellan! Vädret var strålande solsken från klarblå himmel, påminde mycket om när vi umgicks i somras faktiskt. Den vovven är så otroligt härlig, en riktig personlighet.. :hbang:


Tack ;)

Jag älskar dig med :loveyou:

Niclaaas
2003-01-16, 20:36
spink + :cheers: :cheers: :cheers: :cheers: = kärleksfull spink :D

Lellan
2003-01-16, 20:37
Originally posted by spinkoo


Tack ;)

Jag älskar dig med :loveyou:

*asg* Jaa, förlååt valpen!! Men nu var det så att jag var otrogen å lekte med en fyrbent hund.. :em:

Men ni är båda sköna personligheter förståss! *smörar* :loveyou: (men vänta nu.. äter även DU nyupptinad gammal skit, gnager på kadaver å badar i lera??:eek: )

Örjan
2003-01-17, 05:13
Vad är detta för elakt rykte att Spinkoo skulle vara en valp, tänkte jag? Det är ju avklarat sedan länge att han är en kalv, eller ärkekalv, som han själv säger, när han fått spetsad mjölk.

Men nu bekräftar han alltså att han är en valp. Man kan ju nästan höra honom flåsa som en, när man läser inläggen. Är han månne en olycklig mutant, en hybrid?

För att göra det hela ännu värre: Jag har ibland misstänkt att han är en bläckfisk, då ingen varelse med färre än åtta tentakler kan sprida så mycket... ord så snabbt.

Och det tar aldrig slut: Endast kajor kan supa på det viset Spinkoo gör om helgerna. Fyllecell och så vidare.

Vi har alltså en blandning mellan kaja, valp, kalv och bläckfisk. Ja, det tro FAN att han inte vill lägga ut bilder i sin journal.

:D

spinkoo
2003-01-17, 13:03
No comments :bow:

Jag mår lite ¨dåligt just nu:em:

Niclaaas
2003-01-17, 16:54
örjan: lellan tycker spinkmannen ser ut som en valp....det är anledningen :D

spinkoo
2003-01-17, 17:08
Jag är ju ond och elak...:cryout: :em:

Varför tror ingen mig :cryout: :cryout:

Niclaaas
2003-01-17, 17:10
jag kan intyga att spink e fruktansvärd, brutal och ond....:blah:

Ondjultomte
2003-01-17, 18:07
JA! Han är nästan lika ond som en jultomte .. :o

Lellan
2003-01-19, 22:28
Originally posted by spinkoo
Jag är ju ond och elak...:cryout: :em:

Varför tror ingen mig :cryout:

Tjaa.. för att du gråter å rodnar en massa kanske? :rolleyes: ;)

->Niclaas & Ondjultomte: Tycker ni spink är ond så vet jag två som inte skulle vilja möta Lellan i en mörk gränd..

Jahaapppp!! Journalen var det ja!

Fredag:
Åt 1728 kcal; 26% f, 38% k, 36% p. För mycket fett, fick lov att äta upp lite lax om den inte skulle bli dålig.

Rygg och bicepspass som gick sådär. Hade en "övervakare" på marken och jag skulle göra 10 perfekta i följd innan jag fick höja vikterna, resultat: sönderskavda knän, miljoner reps i en halvtimma (knappt några pauser) och rätt så mycket revanshlusta till nästa ryggpass.. biceps minns jag knappt såhär i efterhand.

Åkte och hälsade på en "GOOT" (internt, HEJ GOOT om du läser! ) och hade jättetrevligt hela helgen.

Lördag:
Ont i lederna (främst höftbenen) och slö, sov mest.. Åt 1770 kcal, 13% f, 58% k, 28%p. Råkade visst äta 2 muffint..

Söndag:
..slank ner två muffins före frukosten också! Vet inte om det var pga dem men min mage blev arg på mig och även om jag åt var det inte mycket energi i mig. Hade tänkt mig ett axel och benpass men blev kry lite för sent (gymet hade stängt) så det blev en promenad. Intag: 1750 kcal, 20% f, 47% k, 33 % p. Uttag: no comments..

Befinner mig på hemmaplan nu så det blir skärpning med kosten, var inte såå ute och cyklade i helgen iaf (bara med muffinsen).

Och imorrn ska det bli ett rejält duktigt bra pass!

spinkoo
2003-01-19, 22:31
Asså den där bilden som åker runt, jag släppte garden i en sekund bara. Jag är alltid ond annars...:blah:

Lellan alla raggar på dig...du får säga att du är upptagen ju!! :(

Lellan
2003-01-19, 22:36
Originally posted by spinkoo
Asså den där bilden som åker runt, jag släppte garden i en sekund bara. Jag är alltid ond annars...:blah:

Lellan alla raggar på dig...du får säga att du är upptagen ju!! :(

Bild som åker runt? Syftar du på valpbilden så har jag lagt tassarna på den, delar inte med mig.. :love:

Jag är ledsen att göra dig besviken spink, men det du och jag har är helt platoniskt.. jag är tant lellan - du valpen spink.. kommer vara en nucka ett braaa tag framöver! :smokin:

Pecca
2003-01-19, 22:41
Jag kan meddela tant Lellan att jag faktiskt var nära att åka upp till Örebro i torsdags....
Hade så varit fallet hade du levt farligt.... mycket farligt....


:cheers:

spinkoo
2003-01-19, 22:43
Hur förklarar du att Niclaaas sitter inne med valp-bilden?:devil:

Givetvis menar jag dig och Niclaaas. Men om du gärna vill tro det där andra om dig och mig ska jag inte vara den som krossar dina drömmar...;)

Linnet
2003-01-19, 23:07
Spinkoo vi har diskuterat det här förr! Lellan är min!
(förutsatt att Lellan vill ha mig)

spinkoo
2003-01-19, 23:13
Originally posted by Linnet
Spinkoo vi har diskuterat det här förr! Lellan är min!
(förutsatt att Lellan vill ha mig)

*Biter dig i benet*

*Viftar på svansen och springer till Lellan...*

:angel:

Niclaaas
2003-01-19, 23:14
njae.....nu är det ju såhär att jag är upptagen redan och jag är psykolog här, inget mer. det första jag ska göra är att rekommendera lellan att hålla sig borta från linnet :nono:

Niclaaas
2003-01-19, 23:15
och självklart spink också :cheers:

Pecca
2003-01-19, 23:19
Jag då? Disco kungen självhttp://www.smilies.nl/muziek/music487.gif
http://www.smilies.nl/muziek/music342.gif

Niclaaas
2003-01-19, 23:21
förlåt jag glömde dig pecca....ska absolut inte rekommendera dig heller :thumbup:

spinkoo
2003-01-19, 23:25
Vem ska du rekomendera egentligen? :confused:

Alla vet att jag är ondast här :blah:

Niclaaas
2003-01-19, 23:26
jag tänkte mer nån trevlig vettig person än nån ond :blah:

*gör om lellans journal till en chatt för alla discomänniskor*

Pecca
2003-01-19, 23:29
Jag är ju bög enligt ett test så det måste väl betyda att jag är snäll....

Jag kan tänka mig Pudzi och lellan. Om inte jag får lellan så tycker jag att Pudzi ska få den äran!
Eller vad säger ni andra discomedlemmar

Ondjultomte
2003-01-19, 23:31
Niclas måste vara ondast av alla som spammar ner dagböcker så hära!!! :D

spinkoo
2003-01-19, 23:33
Pecca---> Ska du ta pudde ifrån mig nu också :cryout: :cryout:

Alla hatar mig...:(

*springer iväg*

Niclaaas
2003-01-19, 23:33
Originally posted by Ondjultomte
Niclas måste vara ondast av alla som spammar ner dagböcker så hära!!! :D

:rolleyes:

spinkoo
2003-01-20, 00:25
Lellan!! Niclaaas här! Jag glömde nämna att det är givetvis spinkoo som jag rekomnderar. Han är verkeligen killen för dig:thumbup:

/niclaaas

goa_killen
2003-01-20, 10:04
Urk, att ni orkar me... ;)

Linnet
2003-01-20, 10:51
Vad omoget av er tävla på detta viset! Jag skulle aldrig smöra på det viset för att vinna en flicka!

Lellan; Hoho jag är här nu! Vill bara säga att du är min favorit medlem här på forumet!:love:

spinkoo
2003-01-20, 13:29
Lellan hur kan du har så många beundrare...har du skickat "bilden" till Linnet :eek: :eek:

Det är dags att du träder fram son disco-drottningen :loveyou:

Försökte skrämma bort linnet åt dig, fast han gick offline. SÅ kan det gå :oh

Linnet
2003-01-20, 14:48
Jag fattar ingenting!

Hallå Det här är ostabilt!:confused:

spinkoo
2003-01-20, 15:54
Så går det när man blandar sig i internskämten :nono: :D

Niclaaas
2003-01-20, 16:03
är det bara jag eller har lellan emigrerat från den här journalen för längesen? :D


nädå kom igen nu, vet ju att du har (ska?) träna idag :bpump:

Ondjultomte
2003-01-20, 16:06
Stackars lellan, råkar ut för en "hostile takeover" av ett gäng hormosstinta tonåringar .. :o :D

spinkoo
2003-01-20, 16:17
Japp fy på er!;)

Särsklit östrostinne niclaaas som iofs skrev nåt bra där, fast han glömde logga ut :(

Lellan
2003-01-21, 10:38
Discodrottningen är tillbaks!!! Och fasar över beachbyggarnas härjande... :nono: ;)

Äsch småpojkar, vi tar väl en gruppkram? :love: Inte ska jag väl behöva VÄLJA? Ni är ju underbara allihoooopa... och förlåt att jag inte är så flitig besökare här som ni har varit nu på sistone, men ni får väl krama varandra!!

Igår var jag en grå, trött, seeeg trasa.. som inte alls ville träna. Allt var fel och jag bara bläää... åt duktigt för att se om orken kom då men resultatet blev bara att jag såg gravid ut.. Men så tänkte jag att jag kunde ju ta en promenad till gymet och se om jag skulle ändra mig. Var skeptisk hela vägen, kom in i köpcentrat där gymet ligger och där spelade de en gammal låt jag använde till peppning en gång i tiden.. och vips blev jag lite gladare.. :)

Tänkte att jag BARA skulle träna sköna roliga övningar (axlar och ben stod på schemat, men skippade benträningen) och blev glatt överraskad över hur stark jag var i baksidan axlar så den blev rund och go.. vid det här laget var jag riktigt glad och pigg och hoppade på ett dance-aerobicspass. Tjejen som har det är jätteduktig (Bea Pettersson, tävlar i fitness) och det var sååå kuuul och jag ville att det aldrig skulle ta slut!! Om någon får för sig att träna på nJoy i Örebro kan jag rekommendera hennes och Sigrids (efternamn??) pass varmt!

På vägen hem gick jag och tänkte massa glada tankar om träningen och lovade mig själv dyrt och heligt att ALDRIG sluta träna, jag förtjänar att ha kul och må gott!

Resten av kvällen var det pladder med en jättego vän, lite smådiskussioner men allt slutade väl och jag lovade mig själv att se till att vårda den vänskapen! Många löften, men ibland måste man påminna sig själv om vad som gör livet gött!

Maten: 1740 kcal; 20%f 45%k 34%p (fattas en procent, knepig hälsovakt?).

Ska träna i eftermiddag, vet inte riktigt vad.. kanske bara kondition, får se om jag tränar lite ben innan. Imorrn blir det iaf triceps, pec dec (enda bröstövningen jag får träna), grepp/underarmar och mage. Och rotatorcuffen förståss (tränas 3-4 ggr i veckan, aldrig tätare än varannan dag däremot). Gottoblandat med andra ord!

Morgonpromenaden idag var på raska 90 minuter, den sträckan är skönast då den till största delen sker i en gottluktande skoog!

Niclaaas
2003-01-21, 16:47
varför får du bara träna pec-dec? annars ser bra ut tant lellan! :kickass:

*ansluter sig till gruppkramen* :rolleyes: :D

spinkoo
2003-01-21, 16:57
Tänker inte delta i nån gruppkram :mad:

Linnet
2003-01-21, 18:06
Både niclaaas och Lellan får min kram, men Spinkoo får ingen, trots att jag vet att han vill få en:booty:

spinkoo
2003-01-21, 18:07
Ja du har rätt :em: :cryout:

...vi tar väl ett gruppsex? :naughty:

Pecca
2003-01-21, 18:12
Originally posted by Lellan


Resten av kvällen var det pladder med en jättego vän, lite smådiskussioner men allt slutade väl och jag lovade mig själv att se till att vårda den vänskapen! Många löften, men ibland måste man påminna sig själv om vad som gör livet gött!


Det var trevligt att prata med dig med!:love:

:D :notme:

spinkoo
2003-01-21, 18:18
Originally posted by Lellan

På vägen hem gick jag och tänkte massa glada tankar om spinkoo och lovade mig själv dyrt och heligt att ALDRIG sluta träffas, jag förtjänar att ha kul och må gott!


:em:

:love:

Lellan
2003-01-21, 21:24
-> Spinkoo :eek: :stick: Din hormonstinna lilla.. stora starka valp!! Porrigare än kramar blir det inte. (tant Lellan har talat) Och förfalska inte mina inlägg.. :nono: *spank spink*

-> Niclaas
Det är något strul med min rotatorkuff, inga pressövningar uppåt eller framåt på tre månader och rotatorkuffsövningar 3-4 ggr/veckan (lätta). Lätt pec dec med aktiv stretch är det enda tuttarna får!

-> Linnet
Jag tycker du och spinkoo ska ta en "bli sams kram".. :)

-> Pecca
Hyybris... Lellan har fler vänner än discomedlemmar.. men visst är du trevlig!

Idag blev det snabb rumpträning (abduktor och lite baksida lår, i liggande lårcurl) innan det var 75 minuter step kondition, därefter drog jag lite motvilligt åt olika håll för att vara snäll mot rotatorkuffen.

Mat idag: 1728 kcal: 18% f 42% k 40% p.

Nu ska jag gnaga på en kycklingfilé!

2snarthårdakillar
2003-01-21, 21:28
Ser fint ut!

Lycka till! Vi kommer själva snart (förhoppningsvis) att funka så bra! Men måste man äta så konstiga saker?

Lellan
2003-01-21, 21:34
-> 2snarthårdakillar

Om ni menar kycklinfilén så är det både gott och kroppen tycker det är helt ok, tänkte dricka lite mjölk till faktiskt också. Ska bli så gott så! :eating: :cheers:

Lycka till själva! :thumbup: Och var inte rädda för att äta konstiga saker..

2snarthårdakillar
2003-01-21, 21:37
Tack för tipset!

Vi undrar om det är bra att äta gröt? Det är vad vi har hört så vi har ätit gröt hela dan nästan. Vill man bli fin får man lida pin?

Vad mer? Kreatin?

Lellan
2003-01-21, 21:48
Originally posted by 2snarthårdakillar
Tack för tipset!

Vi undrar om det är bra att äta gröt? Det är vad vi har hört så vi har ätit gröt hela dan nästan. Vill man bli fin får man lida pin?

Vad mer? Kreatin?

Det där med lida pin låter jättehemskt.. ät de nyttigheter ni tycker är gott, mat ska man njuta av! Gröt är jättebra, men inte om ni lider av det? En del som inte gillar havregrynsgröt annars tycker det är gott om man mosar i en banan och låter den koka med. Eller testa allbran och mjölk istället kanske?

Titta gärna under "kost och näring" eller "matrecept" här på forumet! Kan tipsa om Emmzan, King Grub, Sverker och många fler.

Tycker personligen ni bör koncentera er på att lära er näringslära, kreatin funderar även jag på att testa men ekonomi tillåter inte nu. Viktigast är att äta bra mat; ris, pasta, potatis, grönsaker, fisk (gärna fet fisk som lax, makrill, sill), fågel, magert kött. Använd gärna oljor i matlagningen.

Variera och prova massa nyttig mat och ät det som ni tycker är gott!! Det tar ibland ett tag att ställa om sig och börja gilla nyttigare mat, men tänk på allt bra ni får ut av att äta det! :muscle:

Hoppas det går bra! Träna på, glöm inte vilan och ha kul.. :thumbup:

Pecca
2003-01-22, 17:18
Ville bara meddela Disco-drottningen att jag även idag har ätit mer kalorier från salta jordnötter än vad du stoppar i dig totalt under en hel dag:D :hbang:


sen att jag till skillnad från dig är smällfet är ju en annan sak....
:angel:


:cheers:

Pecca
2003-01-22, 20:55
Spinkoo och Nicklas>
Jag tror någon har spelat oss ett spratt!!!:mad:

spinkoo
2003-01-22, 20:58
Jaså har hon fuskat med maten :nono:

Pecca
2003-01-22, 21:00
Jag tror iaf vi måste sluta kalla Lellan för Disco-drottning iaf! Hon får nog gå tillbaks o bli tant-lellan!!!

Niclaaas
2003-01-22, 21:01
förklaring? :eek:

Pecca
2003-01-22, 21:03
Jag tänkte att Lellan skulle få berätta själv.... (åtminstone tänkte)

gissa!:D

Lellan
2003-01-22, 21:42
Hjälp..? Vad har jag nuuu gjort? :confused: Får jag inte vara eran discodrottning längre?:cryout:

Å käre Pecca, om det är SALTA jordnötter du envisas med att stoppa i dig är det nog vatten du drar på dig.. kan trösta dig med att vi TANTER är vana sånt, vi gör det en gång i månaden för skojs skull.

Så om jag fattat det hela rätt.. jag och Pecca = tanter.. resten, fortfarande disco? :hbang: (jaa jag veet, det borde inte vara nåt headbang här utan en travolta "do the disco"snubbe men jag hittade ingen cool animering)

Eftersom jag även har en plikt att skriva käk och träning, så vassego!

Käk: 1729 kcal: 21% fett, 40% kolhydrater, 39% fett. Träning: Ynka 50 minuters morgonprommis (ingen skog), triceps, underarmar (PUMP!), mage + buttblaster (med en förkyld ledare, en ny tjej som mest feberyrade stackaren.. ingen bra förebild som tränar såå sjuk! Ajabaja..).

Nå pöjkar, varför tant? Har en liten aning att Pecca lusläst King Grub (?eller någon annans, minns inte) inlägg i kostavdelningen om att det bara är 50 åriga tanter som ligger på 2000 kcal och under..:insane:

(Jo, Pecca - den där ämnesomsättningsjukan jag har du undrade över förresten, den sänker min förbränning.. så HA! jag har en kass lever + 2 bråkiga hormoner, är INTE tant.. :mad: )

Pecca
2003-01-22, 22:07
Lellan, gruppen har disskuterat igenom det hela och vi har kommit fram till att du är vår Disco-drottning igen!:bow:

Vi ber om ursäkt för att vi tvekade men det var spinkoo som spred en massa rykten!:notme:

Vi känner oss självklart stolta över att få ha en sådan gudinna som du är som vår Disco- drottning!!!:bow:

:hbang:

muskelbyggarn
2003-01-22, 22:09
>Pecca o Spinkoo

Ser ut som jag måste göra ett ännu bättre jobb med eran kontaktannons, det här går ju bara inte :D

Vänl,,,
Tobbe

spinkoo
2003-01-22, 22:10
Originally posted by Pecca

Vi ber om ursäkt för att vi tvekade men det var spinkoo som spred en massa rykten!:notme:


:insane: :insane: :insane:

Pecca ska få stryk för att han ljuger så illa :stick:

Pecca
2003-01-22, 22:10
Klistra in den under allmänt!!!:naughty:

Edit:
Jasså var det niclas?

spinkoo
2003-01-22, 22:11
Originally posted by muskelbyggarn
>Pecca o Spinkoo

Ser ut som jag måste göra ett ännu bättre jobb med eran kontaktannons, det här går ju bara inte :D

Vänl,,,
Tobbe

har du fått några svar än föresten ;)

Ja visst e vi hopplösa...men inte undra på att jag itne får tjejer när du skriver att jag väger 69 kilo :cryout:

muskelbyggarn
2003-01-22, 22:16
Bättre nu då?

Dags att sova nu innan jag får en :smash: av sambon...
(lev så länge du kan, med andra ord :naughty: )


Vänl,,,
Tobbe

Pecca
2003-01-22, 22:16
.... och när du skriver att jag har en jätte överläpp!!!
Gillar dock sista punkten:love:

Så hur många svar har du fått?

michael
2003-01-22, 22:19
Frågan är ju om man borde ansöka till eran jätteexlusiva discoförening , är det värt det? :)

spinkoo
2003-01-22, 22:20
Nu snackar vi, nu kommer tjejerna trilla in på löpande band :)

Men varför fick jag bara vara rolig och snäll när pecca fick vara mycket trevlig också...är det för att jag hadnlar star...:em:

spinkoo
2003-01-22, 22:22
Ansökningsblanketter hämtas hos Niclaaas: Han är ensam om att ta in nya medlemmar :loveyou:

muskelbyggarn
2003-01-22, 22:22
Ok sista uppdateringen, men Spinkoo du får inte den där sista stjärnan i kanten förens du vet vad :naughty:

Så slutar vi och kladdar ned Lellans fina träningsdagbok med detta trams, ok? :D

Vänl,,,
Tobbe

Lellan
2003-01-22, 22:25
Originally posted by michael
Frågan är ju om man borde ansöka till eran jätteexlusiva discoförening , är det värt det? :)

Jo, alla medlemmar får en signerad idolaffisch på discotrottningen Lellan... :rolleyes: (just kidding!)

-> Muskelbyggarn

Precis.. och jag är ju inte disco.. jag är hardcore.. :hbang:

Pecca
2003-01-22, 22:33
Muskelbyggarn>
Du glömde ju att skriva att jag är välutrustad!:rolleyes:

Lellan
2003-01-22, 22:35
Originally posted by Pecca
Muskelbyggarn>
Du glömde ju att skriva att jag är välutrustad!:rolleyes:

Jag vill INTE veta hur muskelbyggarna kan ha sån info om dig.. :eek:

spinkoo
2003-01-22, 22:36
Det vill jag :) Bildbevis? :love:

muskelbyggarn
2003-01-22, 23:06
>Lellan

Det är bara Pecca som försöker, det är väl alltid någon tös som går på det där snacket, men han har inte hittat denne ännu :D

Har ifrågasatt detta också, men som sagt jag vill inte se några bevis heller så vi får väl lita på honom :D

>Pecca

Du vet att det inte är storleken som räknas utan meter per sekund!!! :naughty:


Vänl,,,
Tobbe

Linnet
2003-01-23, 22:26
Lellan sa att alla fick va med!(fröken fröken hoppar ivrigt upp och ner och fäktar med armen):notme:

spinkoo
2003-01-25, 12:45
*Försöker muta Lellan*

http://www.click-smilie.de/sammlung/party/party037.gif

Jag har glömt vad jag ville ha...:(

JJ
2003-01-25, 12:48
Bilder kanske?:em:

emmzan
2003-01-25, 12:49
Originally posted by spinkoo
Ja visst e vi hopplösa...men inte undra på att jag itne får tjejer när du skriver att jag väger 69 kilo :cryout:

Gör du inte det då?? Du väger säkert mindre än mig iallafall:devil: :D

(sorry Lellan.. ska inte bidra till kladderiet i din journal mer :) )

Lellan
2003-01-25, 16:02
Hejsan hoppsan!

Gott folk, kludda gärna - inget jag hänger läpp över! Kul att vara värd för en chat, juh.. :D Slipper ju undra var min journal är när ni är snälla å ser till att den stannar på första sidan.. :thumbup:

Hehe.. viktdiskussion, sådan håller jag mig utanför.. :booty:

-> Linnet

Klart du ska vara med! Tror det är niclaas som undersöker om medlemmarna är tillräckligt disco..

KOST & TRÄNING var de ja!!

Ganska poänglöst och ointressant för andra än för mig, men:
23/1: 1717 kcal; 19% fett/42%kolhydrater/39%protein
24/1: 1739 k: 22/38/40

Torsdagen var vilodag (="skaffa mat dag": köper tonfisken på öb, blev en full ryggsäck = 30 burkar, köpte kycklingen på andra sidan stan för 50 kr /kg, köpte korngryn på Spar, yoghurten köper jag på ica, makrillen och havregrynen på willys, mjölken på en affär i stan.. fattig men har gott om tid, tar väl en 5-6 timmar att trava runt).

Freedag: 90 min morgonprommis och ett riktigt bra ryggpass. Marken får jag inget grepp om (haha..) mina knän blir fulare och fulare och jag vetesjutton. Ska leta rätt på nån som vill titta på (och korrigera osv).

Men i övrigt så var det ett kanonryggpass, greppet var bättre i både lats och sittande rodd och fin kontakt och strikt och guvetallt.. blev såå glad! Biceps var skamligt svaga efteråt iofs, men jag VET att jag drog med ryggen (fick lite trötta underarmar i lats iofs). Det krävdes inte mycket för att ta ut dem sedan. Roade mig med att växla mellan skivstångscurl, hammer och scottcurl - först en uppvärmning av varje, sedan en tung (max 8 reps) och sedan sänkte jag vikterna och det var inte mycket jag klarade.

Pressade i mig mat så det nästan kom upp igen, hade bråttom till jobbet så det blev en språngmarsh dit med full mage..

Eftermiddagen åt jag och pluggade lite (ytterst ytterst lite, men ändå!), kors i taket. På kvällen så släckte jag ner i lägenheten och tände en massa ljus, kollade på Det femte elementet (har aldrig sett hela, somnat - men jag gillar bildspråket och har fått för mig att jag vill se den) slevade njutningsfullt i mig en liter vitalinea danone jordgubbsyoghurt (den äär såå goooood!!) med flatbröd och psyllumfrön. Vaknade efter två på natten (somnade naturligtvis IGEN till filmen, hann se 1 -2 timmmar), lägenheten stod inte i brand iaf. Åt lite cottage cheese och en massa olja. Slocknade sen igen.

I morse blev det stressigt IGEN, eftersom jag ville på ett konditionspass tio. Blev ingen morgonprommis, kom sent till passet och fick stå med brädan mellan en pelare och spegeln och ta myrsteg så jag hoppade upp å ner desto mer.. Lite mage, rotatorcuff och grepp på det sen var jag helt färdig.

Sen dess har jag ätit, stoppat näsan utanför dörren och konstaterat att jag gjorde ett misstag som lade min enda regntåliga jacka (har inget paraflax) i maskinen.

Råkade tacka ja till en fest.. lite dumt, med tanke på att jag inte har något att ta på mig. När tjejer säger så brukar de ha garderoben full, men min har ju *host harkel* krympt så jag går inte i grejjerna. Inte på ett snyggt sätt iaf. Och fattiglapp som jag är så får jag gå med högt huvud och känna mig fin ändå. (ser ni någon som går å drar i en för kort och trång tröja ikväll så säg hej för det kan vara jag! :)).

Tja, det finns ju faktiskt en anledning till att det står "babblig medlem" ovanför mitt nick som ni ser nu.. :angel:

Pinglan
2003-01-25, 16:52
Lellan, visst var det så att du använder dig av Hälsovakten för att räkna ut kalorifördelning o.s.v? Jag har för mig att jag läste om det för ett tag sedan (är för lat för att själv titta efter, frågar istället).

Om det nu stämmer att du använder Hälsovakten, vad tycker du om det? Vilken version har du, fungerar det bra, är det krångligt att använda, vad kostar det, är det värt priset?

Funderar på att investera i en Hälsovakt åt mig själv för att lite smidigt (förhoppningsvis) hålla koll på energiintag och uttag.

Mvh Pinglan

Lellan
2003-01-25, 17:00
-> Pinglan

Hehe, några pengar har jag inte lagt ut - fråga någon medlem från discoklubben (spinkis och nickepicke & Co) så löser det sig nog..

Tja, den räknar lite fel ibland, man får kontrollräkna. Tex så stämmer ibland inte dl - gramfunktionen tycker jag (tex mandlar, där väger jag och skriver in, går inte att mäta i dl så det stämmer)Dessutom finns allt inte med (har Pro versionen), tex så äter jag inte sådan där smaksatt lättyoghurt som har 65-70 kcal/100 g utan bara den sorten som har 45 kcal/100 g - äter inte keso 4% iga keso utan Valios 0.003% iga (med 18 % protte!), linfröolja finns inte med men däremot fiskolja osv - men mycket finns.

Kom på att det säkert finns någon funktion där man kan lägga in egna livsmedel? :confused: Borde finnas tycker jag.. är INTE bra på datorer, men får försöka luska ut det! :)

Det som är bra att man själv kan ställa in vilken procentfördelning på fett/kolh/protein man vill ha - men som sagt får man ha ett öga på att den inte räknar fel. Men det är ju skönt att slippa räkna allt själv.. *laat* :D

Men jag skulle inte ha betalat den, är snålare än vad jag är lat.. :rolleyes:

Förresten så tror jag det ska finnas något mer sportinriktat liknande program, någon skrev om det på allmänna forumet men jag kommer inte på vad det hette? Vet inte dess funktioner, men det verkade mer träningsinriktat.. Återkommer när hjärnsläppet är över.

emmzan
2003-01-25, 18:02
Torsdagen var vilodag (="skaffa mat dag": köper tonfisken på öb, blev en full ryggsäck = 30 burkar, köpte kycklingen på andra sidan stan för 50 kr /kg, köpte korngryn på Spar, yoghurten köper jag på ica, makrillen och havregrynen på willys, mjölken på en affär i stan.. fattig men har gott om tid, tar väl en 5-6 timmar att trava runt).

Varför inte köpa kornris? Koktid 10min eller blötläggning över natten. Tycker dom är godare än korngryn och f-n så mkt mer praktiska... Äter dom som gröt varje morgon.. Mums!


Freedag: 90 min morgonprommis och ett riktigt bra ryggpass. Marken får jag inget grepp om (haha..) mina knän blir fulare och fulare och jag vetesjutton. Ska leta rätt på nån som vill titta på (och korrigera osv).

Fula knän? Det brukar vara mina skenben som är blå efterråt:D. Underbart då jag körde både mark och vader förra söndagen. Har haft ont i båda fram- och baksida på benen hela veckan :)


Råkade tacka ja till en fest.. lite dumt, med tanke på att jag inte har något att ta på mig. När tjejer säger så brukar de ha garderoben full, men min har ju *host harkel* krympt så jag går inte i grejjerna. Inte på ett snyggt sätt iaf. Och fattiglapp som jag är så får jag gå med högt huvud och känna mig fin ändå. (ser ni någon som går å drar i en för kort och trång tröja ikväll så säg hej för det kan vara jag! :)).

Kläder som krymper är fanimej irriterande. Att dom sedan tenderar att i regen mer krympa på bredden än på längden måste vara ett av de värsta tillverkningsfelen som finns. Tänker dagligen ilskna tankar om jeanstillverkarna som gjort så dåliga byxor.

Lellan
2003-01-26, 15:21
-> Emmzan

Jag kokar också mina 10 min? Blev fundersam när jag läste det du skrev så jag tajmade.. *skrattar* På med plattan, i med 1 dl korngryn, 3 dl vatten. Högsta värmen. När det kokar, sänger jag till näst lägsta. När vattnet sugits upp har jag i det jag ska äta till (just nu är det ugnsgrillad kyckling från kylen) och rör om så är det ättemperatur. Tar 10 minuter från det att jag sätter på plattan tills jag tar av det från spisen! :eating: Dessutom är korngryn billigare och i min mun godare, men tack ändå för tipset! :thumbup:

Mina knän: Det ser ut som två utropstecken om jag tittar ner... smal rand längs skenbenen och eftersom knät står ut lite "plattare" blir det en punkt där.. supertjusigt.. fast bara från mitt håll då.. (nu kommer psyket å hämtar maj.. :rolleyes: ).

När det gäller kläderna går mina tankar till två knäppa hormoner, som straff ska jag mäta dem genom blodprov på tisdag! Har de inte skärpt sig får jag piller då, som ska få dem att skärpa sig..:devil:

Men jag har inbillat mig att de skärpt sig lite, eller så är det bara önsketänkande. Mår bra iaf!

Äntligen lite liv i lellan! Var förståss nykter igår (leverkrånglet) men har varit jätteseg idag så jag tog en lång tupplur.. :sleep: SÅ skönt!!

En lite kul grej; hade med mig en 1 ½ liters citroncola till festen igår. Hade öppnat lite och druckit av den. Orkade inte förklara för folk att jag inte dricker, så folk antog ju att det var drinkar jag fixade med när jag pysslade med is, lime och citron i köket varje gång jag fyllde på. Och alla tog för givet att man drack.. hehe. Jag är smygnykterist.

Kul fest var det iaf! Dessutom hade de gurkstavar och morotsstavar så man behövde inte känna sig trist som inte åt snacks och godis. Kosten blev: 1697 k; 17, 35, 48.

Nu ska jag ta en energibrus så benen orkar jobba lite!

Pinglan
2003-01-26, 16:37
Lellan: Tack för synpunkterna angående hälsovakten. Tror kanske det är bättre att räkna själv i alla fall. Känns ju roligare om man vet att siffrorna stämmer med det man ätit ;)

Angående hormoner som spökar, du har sköldkörtelproblem eller? Jag har också en ledsen sköldkörtel, den funkar faktiskt inte alls utan jag får stoppa i mig Levaxin dagligen. Går och justerar dosen en gång om året och för mig har det funkat jättebra. Hoppas du också får ordning på dina hormondoser!

Linn
2003-01-26, 17:03
Lellan:
angående grötberoende, samma här kan jag säga, det är ju så himla gott! äter gröt fler gånger om dagen ju. Och grovt bröd med pålägg är också smakens. Jag äter hur mkt som helst just nu.
Men om du deffar är det nog klokt att hoppa över gröt och bröd, mycket kalorier ju. När jag deffade så körde jag bara gröt till frukost, inget bröd alls och slopade mjölkprodukter helt. Skulle iofs tävla men ändå.
Det är bara att bestämma sig. Ge inte upp!

/linn

Lellan
2003-01-27, 20:54
-> Pinglan

Tack för PM:et! Ska testa imorrn, vi får se hur hormonerna skött sig.. och jag ska sluta vara rädd för den där medicinen om den blir aktuell, se bara på dig - du är ju stålkvinna och pillertrillar såna! :)

-> Linn

Äter lite flatbröd som snabba kollisar efter träningen ibland, och gröt bara på morgonen. Skulle jag få vantarna på en Åkes Mustiga *muums* vet jag precis var den skulle hamna på nolltid..

Fast i morse vart det lite strul.. glömde havregrynmatlådan så det blev tonfisk, ett ägg och morötter till frukost. Rejäl lunch + ett par frukter, sen fick jag nästan springa hem och äta (hade ju redan ätit den matlådan) för att verkligen springa till gymet för att preciis komma för sent för att få lapp till passet..:cryout: JÄTTEkul pass, men nu blev det blandad kondition på maskiner istället.. jag KAN bara inte tycka att det är lika kul som att skutta runt, men effekten är väl densamma.

Så morgongröten blev middag istället, gott gott! :eating:

En bra tröst för det missade passet idag är att det är Buttblaster imorrn (garvar alltid åt namnet, kan ett pass heta nåt töntigare?) och jag hoppas det är en av mina favvoinstruktörer som leder. Dessutom blir det lite triceps och sånt, brukar ogilla tricepspass men sedan jag ändrade upplägget känns det bättre - de verkar trivas ihop med bröst och mage och annat småplock!

Så imorrn blir det skoj igen!:kickass:

Kost igår: 1712 kcal; 22% fett 34% kolh 44% prot
Kost idag: 1736 kcal; 19% fett 36% kolh 45% prot

spinkoo
2003-01-27, 20:57
Originally posted by Lellan
...de verkar trivas ihop med bröst och mage och annat småplock!

Inte kalla dina bröst "småplock" Lellan :nono: ...det ger fel signaler till små ungdomar tex niclaaas :em:

Pinglan
2003-01-27, 21:05
Originally posted by Lellan
-> Pinglan

Tack för PM:et! Ska testa imorrn, vi får se hur hormonerna skött sig.. och jag ska sluta vara rädd för den där medicinen om den blir aktuell, se bara på dig - du är ju stålkvinna och pillertrillar såna! :)


Håller tummarna för att det ordnar sig Lellan. Stålkvinnan, jo jag tackar jag :D men du har rätt, rädd för medicinen behöver du inte vara, den kan hjälpa dig att må bra igen! Lycka till!!

Niclaaas
2003-01-27, 21:07
Originally posted by spinkoo


Inte kalla dina bröst "småplock" Lellan :nono: ...det ger fel signaler till små ungdomar tex niclaaas :em:


jag tror iofs vissa här är mer hormonstinna är mig :naughty:

Pecca
2003-01-27, 23:01
Originally posted by Niclaaas



jag tror iofs vissa här är mer hormonstinna är mig :naughty:

Ja, muskelbyggarn!!! Erkänn nu!:smokin:

Lellan
2003-01-29, 00:01
Hormoner hit å hormoner dit! :booty: Lämnade iaf ett blodprov i morse så att farbror doktorn får undersöka mina. Fast hon som tog det sa " du tar Levaxin?" "nää?" sa jag.. "nähä?!" sa hon. Noll koll, kokosboll..

Var såååå trött imorse, vågade inte ta något koffeinpiller - jag ville inte riskera att det störde några hormoner men en liten protec tog jag eftersom jag skulle ut och gå efter doktorn. Var en sömngångare men höll tempo ändå, 50 minuter. Väl hemma fixade jag gröten, öste på kanel och in i munnen och *UÄCK* Blä fyy å tviii! Hade tagit fel på kanelen och cilipulvret.. trött och lat som jag var så sköljde jag bort mjölk och chili, jag tvättade alltså gröten i vatten - på med ny mjölk och massa kanel och det fungerade. Jag är ju rubbad.

Ytterligare ett bevis på hur korkad jag är, var att jag tog fel på dag och stressade hem från jobbet och öste i mig mat och skyndade bråttom bråttom till gymet för jag trodde det var Buttblaster idag. Men det är imorrn... så det blev triceps som gick dåligt:insane: , jag fattar inte vad det var men jag ORKADE lixom inte.. så jag körde lite smått och gott (SPINK, jag är ingen bystdrottning - så smått är faktiskt rätt benämning på liljekullarna..:) ).

Helt plötsligt hoppade jag och dansade runt och var tydligen med på ett aerobicspass. DÅ hade jag energi?? Jaja.. på torsdag eller fredag är det rygg å då.. DÅ ska jag ha energi och de ska göra grymt bra ifrån sig! Sådeså!

Kanske äter i underkant.. *funderar* Står still i vikt på nuvarande intag, men det kanske är idé att ladda lite nån dag. Tjejkväll på fredag, bra tillfälle! :eating:

Kost idag: 1727 kcal, 16% fett 42% kolh 42% prot.

Jz2003
2003-01-29, 00:15
Originally posted by Lellan

Väl hemma fixade jag gröten, öste på kanel och in i munnen och *UÄCK* Blä fyy å tviii! Hade tagit fel på kanelen och cilipulvret..



haha synd om tjejen :p .. har gjort samma misstag en gång förut .. fast det var med svartpeppar :eek:

Niclaaas
2003-01-29, 01:06
prövat mera fett och mindre kolhydrater då? funkar för mig iaf :cheers:

Lellan
2003-01-29, 08:48
Originally posted by Niclaaas
prövat mera fett och mindre kolhydrater då? funkar för mig iaf :cheers:

För ökad ork? Det var ju iofs bara ett pass, man kan inte alltid ligga på topp.. ;) Tänkte mer testa med lite koffein eller nåt.. ligger på knappa 200 g kolhydrater/dag oftast - är inte ute efter dietande - ÄN. Däremot så koncentrerar jag kollisarna runt träning och på kvällen är det protein och fett som gäller.

Har planer på att lägga på lite 20 min cardio efter träningen i mars och ta en funderare på keto om mina levervärden är bra i april.

Får jag fortfarande kallas discodrottning, trots att jag inte är en ÄKTA beach 2003 - deffare? :em: :D

Lellan
2003-01-30, 22:30
Nähäpp.. .då fick jag tydligen inte vara discodrottning då.. ;)

Igår så blev jag uppringd mitt i skogen, det var en sjuk matte så jag hämtade en hund och travade runt ett varv till och pysslade om matten lite efteråt.. SKOJA INTE va hungrig jag var när jag väl kom hem.. hade inte en enda muckel kvar heller, de få jag hade förtvinade pga det katabola tillståndet.. (yeah, right.. :rolleyes: )

På kvällen blev det då äntligen "Buttblaster" eller "mjölksyraplågeri" som vi döpte det till.. varför är det så kul att göra det så jobbigt för sig som möjligt? Jaja.. gött var det iaf!!

Käket: 1726 kcal; 23 % fett 35 % kolhydrater 42 % protein.

Morgonpromenaden idag var svinkall och hal men snabb! Inte så lång som igår, idag tog det max 90 minuter (utan fyrbent sällskap, lånade den efter frukost istället och travade runt).

Tränade rygg och biceps idag. Känner mig fortfarande osäker på marken, vill ha nån som blänger på mig. Så nästa vecka blir det en avstickare till ett annat gym. Den KÄNNS bra i alla fall, kör lätt och hoppas jag gör rätt just nu. Latsen var lite sämre men så satt jag i en annan än jag brukar köra i också. Sittande rodd gick jättefint, kände mig väldans mycket starkare på ingångsvikten idag och även lite tyngre kändes bra. Hade lite svårare på slutet att trycka handtaget mot magen, även om jag inte var trött första delen av rörelsen. Vet inte om folk har passare på rodd direkt (har aldrig passare tyvärr..) men det hade varit trevligt där tror jag. Har använt samma handtag en evighet där, så nu när det går bra så är det dags att byta till något snävare kanske.. *funderar* Även ryggresningar med vikt kändes utmärkt! :hbang:

Tog energibrustablett innan, kanske den som gav kicken? (druvsocker, guarana, koffein osv). Eller så tar jag åt mig äran själv helt enkelt.. :p

Starkare än sist i biceps, men gjorde inte så många set då jag var hungrig utan åkte hem och åt, drack och jäste framför tv:n.. *laat*

Kosten idag: 1705 kcal, 23% fett, 29% kolh, 48% prot.

Niclaaas
2003-01-30, 22:32
Originally posted by Lellan


För ökad ork? :D


tänkte mer på det totala intag du kör på alla dar....kolhydraterna är iaf mina värsta fiender när jag ska gå ner i vikt

spinkoo
2003-01-30, 22:34
...och om du verkeligen vill ha nån som blänger när du kör marklyft....du vet vem som kommer :rolleyes:

Mm....:booty: ....ahhh.....*lavett*..

WORTH IT :hbang:

Lellan
2003-01-30, 22:47
Originally posted by Niclaaas



tänkte mer på det totala intag du kör på alla dar....kolhydraterna är iaf mina värsta fiender när jag ska gå ner i vikt

Ingen brådska här inte, jag försöker mest hitta ett sätt att minska fettet och öka muskler utan att svälla.. 200 g kolhydrater/dag får det vara ett tag till. Fördelar dem kring frukost + träningen för orken, inga på kvällen.

Som jag skrev så blir det nog lite keto framåt våren om jag får "ok" från doktorn.. :thumbup:

Och spinkoo... skönt att veta att du finns där, dig kan man alltid lite på! :loveyou: :love:

Lellan
2003-02-03, 11:01
Det här blir ingen jättelattjo dagbok, men man kan inte alltid ligga på topp.. :(

På fredagen var jag på trerätters; laxtoast, fläskfile med ris, glass.. :eating: Skippade sås, tog lite glass och inget godis men summan av kardemumman blev ändå 2195 kcal; 32% fett 36% kolh 33% protein. Hade vilodag, vilket innabar runt 5 timmars promenerande.

Seeg på lördagsmorgon= ingen morgonprommis utan ett konditionspass på gymet på morgonen istället. Sedan hade jag tänkt träna styrka på eftermiddagen men kände mig sliten (lite sömn). Var rätt deppig, anti-allt.. kände mig så tråkig från gårdagen, när alla frossat i chips och godis och jag inte ens ville ta lika mycket glass som dem.. (att jag inte VILLE, det glömde jag bort). Så jag gick till affären och tänkte lyxa med kesella och frysta bär. Kesellan var slut, frysta bär var dyra och jag stod plötsligt och stoppade runt 20 mjuka skumsockerbitar i en påse.. Tja, var ju en månad sedan jag ätit sånt sist så..

När gymet stängt ångrade jag mig igen, hade ju varit skönt att träna ju.. :rolleyes:

Bestämde mig för att inte gå ut iaf, men lite social hade jag tänkt vara. Men ack vad jag bedrog mig.. för efter mitt godis slocknade jag i någon slags törnrosasömn och sov 12 timmar. Snopet värre.. :eek:

(Lördagen: 1887 kcal; 29% fett 37% kolhydrater 44% protein (råkade gräva för djupt i sötmandelpåsen också..)).

Söndagen var jag inte så mycket mer lattjo, blev en lång deppfunderar promenad innan jag ryckte upp mig och träffade en kompis som jag bjöd på min ryska fängelsesoppa (1 port= 1 dl korngryn, 1 burk tonfisk, 1 tsk kycklingfond) hon tyckte det var gott och jag litar på mina vänner så.. (den ÄR god!! testa å se..).

En massa träning på det; axlar (högreps), konditionsstep, sedan supersettade jag ben (det sved skönt, 20 reppare) i bencurl och benspark och tränade rumpan i olika vinklar i abduktorn. Efteråt irrade jag runt på stan för jag var så velig om hur jag skulle göra - var så sanslöst sugen på torkad frukt och gröt men det passade inte in då eftersom jag inte ätit toppen på hela helgen. Men så köpte jag torkad frukt iaf.. Kcal: 1800; 18% fett 37% kolhydrater 45% protein.

Idag ska jag skräpa kosten - inga bakslag förren tidigast 1:a mars. Vaknade med halsont som sitter kvar än, ska dricka en massa och får se efter jobbet hur jag gör. Det är ett aerobic dance pass idag, men jag kanske tar morgondagens "gott och blandat" - styrka istället för den höjer inte pulsen så mycket. Känns inte kul att vila efter den här konstiga helgen men kanske borde.. :confused:

Den som lever får se! Nu ska jag ta å rycka upp mig..

emmzan
2003-02-03, 13:50
Pigga upp dig nu Lellan... Vi håller på dig http://www.clicksmilie.de/sammlung/party/party027.gif

Rysk fängelsesoppa.. Ska jag bjuda pojkvännen på i helgen!:D

Lellan
2003-02-03, 21:48
Tack Emmzan! Det där var det sista jag läste innan jag gick till träningen, som gick så bra så! Har väl fyllt på lite lager i kroppen, och halsen gjorde inte alls ont och vips så skuttade jag runt med mungipor vid öronen på dance-passet! :D :booty:

Just det - den ryska soppan mår utmärkt i sällskap med tomatpure och nymald svartpeppar också! (man kan ju ha i vadsomhelst men jag tycker den kombinationen är tillräckligt oglamorös för att soppan fortfarande ska kunna kallas rysk fängelsesoppa... ).

Före danspasset idag tränade jag lite trevliga tricepsövningar, kickbacks gick väldans bra! Och underarmarna fick massor med stryk. Och magen. Inte så många övningar på varje muskelgrupp men det var knökfullt på gymet (måndagssyndromet).

Har ätit bra också, lagomt och tajmat och sådana trevligheter (1741 kcal; 16 % fett, 40% kolhydrater, 44% protein). Tyvärr börjar proteinpulvret sina - jag har 400 kr att klara mig på till den 20:e så det blir inget nyförvärv innan dess. Tro om jag ska klippa mig och skaffa ett jobb? Har lite innestående lön som kan dimpa ner när som helst men aldrig gör det, tycker att typ.. NU vore trevligt? :thumbup:

Mitt ögonmått anser att jag kan få en 20 g drink om dagen tills dess... har bara 21 burkar tonfisk kvar, så fyller jag på där + mjölk, morötter/broccoli och nån reaköttbit ska det gå galant!(oljor och torrvaror finns). :)

Fast jag får nog bita i det sura äpplet och skaffa ett till jobb, har nämligen tagit ett korkat beslut att inte ta mer studielån (ifall att jag vill plugga mer framöver). Men så har jag aldrig påstått mig vara särskilt smart heller.

michael
2003-02-03, 21:54
"bara 21st burkar tonfisk" :angel: bara och bara...
Jo jobb kan ju va bra speciellt om du tänkte satsa på tillskott, har själv idag sagt upp mig på mitt nuvarande lågbetalda jobb och blivit anställd av ett mer välbetalt och roligare jobb, så nu blir det 4-5 proteindrinkar om dagen bara för att fira! Självklart är det optimum nutritions pinacolada för den är så *** god :thumbup: Hej förresten, micke heter jag!

Lellan
2003-02-03, 22:01
Hallå där!

Ja, det är bara 21 burkar, brukar ha runt 40 hemma iaf eftersom min ryggsäck rymmer 30 burkar och jag handlar där rätt ofta.. :oh

Jag har två jobb på gång, men de ringer ju aldrig in mig.. :insane: Det ena är välbetalt, slappt och roligt - det andra är dåligt betalt men alla bäckar små.. så jag ska ragga upp något nytt. Men imorrn ska jag plugga klart veckans plugg först, sedan blir det jobbsök senare i veckan.

Tänkte mig någon ketogrej i försommar om doktorn och plånboken vill (protein i matform kostar också..) så då kan någon hink med pulver vara bra att ha.. och jag brukar ta 2-3 om dagen normalt.

michael
2003-02-03, 22:03
Dont call us, we'll call you.. den känner man igen :D ha inga höga förväntningar!

Pecca
2003-02-03, 22:14
Hehehe. den där We call you är tyvärr alldeles för känd:D . Den har jag fått höra ca 20ggr efter nyår! Jag tror att tant-lella får gå i Peccas fotspår o bli dagismamma.... timlönen är ju iaf ok!

om du vill ha tag i billiga kosttillskott så vet jag om att det finns ett huvudlager några mil österut från dig. Sno några ton o hälsa från mig!:D
:smokin:

Lellan
2003-02-03, 22:38
Men hörni, jag BRUKAR jobba där.. det är åt universitetet, nu har en undersöknining dragit ut på tiden bara.. men det är bara en timanställning och de ringer in en med kort varsel så förra veckan kunde jag inte pga ett annat jobb.. jag är inte huuur blåögd som helst.. :rolleyes: :D

Men Pecca dåå.. uppmuntran till brott? :eek: :nono:

emmzan
2003-02-04, 14:59
Originally posted by Lellan
Fast jag får nog bita i det sura äpplet och skaffa ett till jobb, har nämligen tagit ett korkat beslut att inte ta mer studielån (ifall att jag vill plugga mer framöver). Men så har jag aldrig påstått mig vara särskilt smart heller.

Vad är det du pluggar?

Lellan
2003-02-05, 00:04
Originally posted by emmzan


Vad är det du pluggar?

Ska tydligen kunna kalla mig beteendevetare, och borde hitta ett riktigt jobb men jag gillar tydligen skolbänken.. får skärpa mig.

Detta var en märklig dag.. mitt i all fattigdom ringer det en människa jag inte talat med på fem år, ber om mitt kontonummer och sätter in pengar!! :eek: Småslantar för er kapitalister (;)), men ungefär vad jag levat på under kanske drygt 2,5 månad så för mig är det multum.. Kunde inte hejda mig, det blev lite pulver (protec och hi whey) hastigt och lustigt.. :D (det var pengar som tydligen borde varit mina för länge sedan, men av olika anledningar har jag inte fått dem tydligen). Om turen håller i sig börjar jag jobba nästa vecka också, hoppas hoppas! Håll alla tummar ni har! :thumbup:

Det blev en massa rännande idag.. Morgonprommis, frukost och samma sträcka tillbaks plus lite till, hämtande av fyrbent lattjo liten pryl (galen labbe) =gå, lunka, löp, hem å tugga, halka till gymet för 75 minuters kondition (halkade tydligen tillbaks också).

Hann inte äta så mycket: men det var bra mat och jag är mätt och nöjd iaf; 1652 kcal ( 20% fett 37% kolhydrater 43% protein).

Lellan
2003-02-05, 11:48
Hmm.. Det är ryggdag idag och glad i hågen efter årets mest underbaaara skogspromenad (pudersnö men rätt tung ändå, DÄR snackar vi buttblaster!!) så ringde jag till ÖKK för att kolla om jag kan få hjälp med att lära mig marklyftstekniken.

Tyvärr hade de inga instruktörer som visar sådant, det var maskinerna jag skulle få lära mig då. Jag fick rådet att köpa ett klippkort och fråga den instruktör man får ett premiärpass med (som lär ut maskinerna) om hon vet någon som kan visa. Eller så kunde jag gå med i en styrkelyftarklubb - men alltså, jag vill bara kolla min teknik.... (har dessutom lite separationsångest att lämna fjollgymet jag går på nu, pga deras underbara konditionspass). Och någon styrkelyftare - hehe- det är jag inte, och kommer heller aldrig bli. "Men skivsstångsrodd då?" pep jag fram men det var tydligen lika ouppnåeligt som marklyft..

Hon sa iofs att jag säkert kan fråga någon från klubben när de tränar, men hallå - jag är världens blygaste tjej och skulle allra helst vara ensam på gymet typ.. :em:

Jag veet att den här marklyftsgrejen låter fånig, jag är INTE rädd att ta i - men jag har verkligen en fobi mot att skada mig för jag kan inte tänka mig att behöva vila från träning.

Så frågan är om jag ska köra på känsla och haffa den där instruktören (som var den enda som till slut gav efter för mitt tjat) varje gång jag ser honom, eller om jag ska skippa marklyftet tills jag hittar någon jag kan (och vågar.. :rolleyes: det är inte alltid lätt att vara blyg och patetisk) fråga...

Hur bra övning är marklyft? Ska jag envisas? :confused:

emmzan
2003-02-05, 12:56
Originally posted by Lellan
Hur bra övning är marklyft? Ska jag envisas? :confused:

Superövning... Så länge man gör den rätt.. Du får väl tjata lite mer på instruktören så du vet att du gör rätt och skynda långsamt!

Pinglan
2003-02-05, 18:53
Jag håller med emmzan, marklyft är verkligen en superövning. Helt klart den bästa ryggövningen tycker jag. När jag kör marklyft får jag träningsvärk från korsryggen upp till nacken i princip. Du måste envisas så att du får lära dig hur man utför den på rätt sätt.

michael
2003-02-05, 19:15
Jag började svikta med greppet i dagens pass på marklyften, givetvis åkte stången lite till vänster, jag hade inga klaffar o vikterna åkte ner i golvet, BOOM BOOM hördes, :em: men jag visade dem hur man skiter i det och fortsätter köra :cool:

Lellan
2003-02-05, 22:07
*sprickfärdig av stolthet*

Vad sägs om "exemplariskt" "jättebra" "ser hur bra ut som helst, vi lägger på lite?" (sa instruktören). Men ärligt talat så KÄNDES det väldans gott, fast jag ville inte lägga på mer (Emmzans ord klingande i öronen) fast jag hade 50 istället för 40 som jag hade sist jag "nötte" skenben (förutom uppvärmningen, då var det 40). Får bra och skön kontakt, övningen måste verkligen vara bra för HELA ryggen?

Kändes såå gott, har ju övat framför spegeln och med jämna mellanrum kollat marklyftslänkar. Hehe.. jätteglad blev jag! Som om det inte räckte "råkade" jag göra PB på sittande rodd, men det gick så bra så! Hann inte med så mycket biceps men det kändes som att det kvittar.

Glad i hågen gick jag sedan på det bästa dance aerobicspasset jag var på (Anna Dunberg om någon råkar veta vem det är) - får det vara så här kul att träna?? :hbang:

Njuter av flytet.. är faktiskt skitglad rent ut sagt! :D :bpump:

spinkoo
2003-02-05, 22:09
Bäst att spink får kolla tekniken. Går bra att PM:a 10 bilder ur olika vinklar, givetvis för att spink själv ska lära sig marklyfta :naughty:

Klä dig ...eller....äsch skit i det :hbang:

emmzan
2003-02-05, 22:10
Låter super!:thumbup: :kickass:

spinkoo
2003-02-05, 22:11
:eek: Till och med emmzan vill ha bilder :bow:

michael
2003-02-05, 22:26
haha inget går upp mot lite marklyftsbilder näck, du kan få 10st av mig spink där jag markar näck :naughty:

Pecca
2003-02-05, 22:45
Spinkoo du kan få några bilder när jag kör stela mark naken!!!:booty: :booty:

spinkoo
2003-02-05, 22:49
Hur kommer det sig att det bara är herrar som vill skicka den typen av bilder till mig :(

*väntar på Lellan :mallan: *

Lellan
2003-02-05, 22:51
-> Pinglan och Emmzan

Ja, marken tänker jag inte överge! Bra att ni "pushar" så man blir lite envisare... :thumbup:

-> Spink, Michael, Pecca

Discoklubben goes porrklubben? :kinky:

michael
2003-02-05, 22:53
Hur kan du förnedra mig såpass att du antar att jag ens beblandar mig med discoclubben? :insane:
Nä nu måste jag straffa dig, strip naked och börja knäböja :whipped: :angel:

Pecca
2003-02-05, 23:01
Lellan, du ska åtminstone få ett par halvnakna kort på mig. Bara du går upp nångång!!!

Lellan
2003-02-05, 23:01
-> Michael

Knäböj, ska det vara nödvändigt det? Samma dag som mark å allt..:( Den här kanske går bra? :bow: och lite :mallan: ?

Lellan
2003-02-06, 00:01
-> Pecca

Hur trög är jag då?? Vaddå gå upp.. jag står still i vikt.. ska ner snart.. (funderade jag)

Sen - aahaaa! Icq.. :rolleyes: Men nu var ju DU borta.. :furious:

Förvirringen kan bero på att jag just blivit erbjuden en GRYMT läcker lägenhet, drygt dubbel så stor för bara 800 kr mer i månaden, fint område, centralt men lugnt.. antik men nyrenoverad och tja.. min drömlägenhet. Visserligen bara andra hand (en kompis) men hyr jag ut min så.. jag är så sugen på den så att jag håller på att avlida..(blir inte bättre av att jag är den enda hon kan tänka sig att bo där och den är INTE svår att bli av med). Nyper mig lite i armen gör jag för hur mycket flyt har jag inte haft nu igår och idag? :confused:

Snälla snälla tur vänd inte, jag måste hinna köpa en trisslott.. :D

Pecca
2003-02-06, 21:11
Lellan, jag har blivit för gammal för att sitta uppe så sent om nätterna....

Lägenheten är den tillräckligt stor så både jag o valpen får plats då??? Tänk på att mina vingar behöver en stor bur:D

spinkoo
2003-02-06, 21:12
För att impa lite på Lellan inleder jag nu operation: Disco-träning. Den kommer bestå uteslutande av ving-träning :hbang:

Lellan
2003-02-06, 22:23
Vilodag! Som började 05.45 med två timmars morgonpromenad i -18. Småkallt..

Var kattvakt och tog för givet att alla har havregryn hemma men icke.. som tur var hade jag köpt med mig ett par Valios Cottage Cheese som jag värmde i micron (!) och hade kanel på.. gottigt! :eating:

Sen köpte jag naturligtvis trisslotter, har ju märkligt flyt och självklart vann jag på alla tre.. visserligen bara 25 och två 50 kronors men ändå!

Några timmars promenad till gjorde lungorna lite kalla kändes det som, så det blev dundervitaminsoppa till middag (postar receptet i receptavdelningen här på forumet).

Tja, förutom jobb och kel med två muskelpaket till katter (faktiskt, de är helt enorma! Inte feta utan djungelmissar) så har jag inte gjort ett dugg..

Men imorrn, åå då är det buttblaster och ett strykepass.. gött! :kickass:

Maten blev sådär: 1679 kcal; 14% fett, 36% kolh, 49% prot.

EDIT: Råkade missa discograbbsens smörande, tycker för övrigt det är väldans massa snack om vingar men lite väl få bildbevis? ;) Var det inte nån som skulle lägga upp bilder? Nåååå?

Pecca
2003-02-06, 22:28
:em:

spinkoo
2003-02-06, 22:45
Originally posted by Lellan

EDIT: Råkade missa discograbbsens smörande

Med sån attityd blir det inga bilder :nono: :cryout:

Ett par vingar för en :mallan:

Lellan
2003-02-06, 22:51
Originally posted by spinkoo


Med sån attityd blir det inga bilder :nono: :cryout:

Ett par vingar för en :mallan:

Men.. men.. ja ville ju bara titta ju... :em:

Lellan
2003-02-07, 09:26
Har fortfarande inte hört något från doktorn.. :smash: Börjar bli lite otålig, vore trevligt krympa lite. Så därför tänker jag gå ner till 1600 kcal i en vecka eller två och se vad som händer. Kommer bli ännu mer näringsfanatiker, inga tomma kalorier (är ganska hård i min bedömning där) nu när det blir så koncentrerat - utan det jag äter ska ha någon funktion. Träningen stormtrivs jag med även om det lätt blir lite mer kondition än planerat, inte mitt fel att det är så kul.

Osäker på energifördelningenfördelningen, men antagligen mer protein än tidigare på bekostnad av kolhydrater, fett har jag nog kvar på 18-20 %. Funderar på att köpa Udo´s Choice och Kreatin Pyruvat, vad tror folket? :confused: Är det onödigt dyrt? Kanske ska vänta lite..

För två år sedan när sjukan upptäcktes (inte hela, bara leverdelen) så var det ett himla hallå "vi ska verkligen satsa på dig, det här ska utredas" och jag fick ligga över för minsta lilla, nu får man ringa och tjata om det ska hända något.. eftersom de inte hittar felet så är det lika bra att strunta i det eller?? :insane: Fast jag mår riktigt bra nu, men den äran tänker jag ta åt mig helt själv för jag har lärt mig lyssna på kroppen och sköter om den efter bästa förmåga. Så det så.

Nu bryter jag regeln "inget sjukdomsprat i min journal", en engångsföreteelse - jag lovar. För här ska det minsann vara :kickass: å inget fjanteri!

Mina nuvarande svagheter:

-sötmandlar (lätt att överdosera.. får slurpa olja istället)
-Danone Vitalinea yoghurt (bara 44 kcal/100 g men också lätt att överdosera...)
-gröt (vilket åtgärdas genom att ha i massa psyllumfrön och linfrön, mätt på mindre!)
-frukt (1 om dagen max, onödigt snabba kollisar).
-Gröne slaktarens körvar (lågt kcal och fetthalt, men inte så mycket näring)
-Arlas kesella och kvarg (är Valios slut så köper jag Arlas, ska skärpa mig!)

Nu ska det bli åka av! Yii-haa! :mallan:

Nate
2003-02-07, 09:32
Vad är det för sjuka du har?

Jag kan inte heller kontrollera min Danone yoghurtkonsumtion... eller kunde rättare sagt. Nu har affärerna här uppe gjort mig tjänsten att sluta sälja den! Ska man tacka dom eller slå dom i huvet :smash: ?