handdator

Visa fullständig version : Lellas första försök till deff!


Sidor : 1 2 [3]

Bamse
2003-04-21, 20:17
Originally posted by Lellan
Sen blev det visst en 4 timmars rask prommis

Fyra timmar!!? Nästan ända fram till Umeå med andra ord? :thumbup: Din tok! :MrT:


Men i alla fall... STORT GRATTIS TILL VINSTEN! :kickass: :kickass: :kickass:

Lellan
2003-04-22, 16:56
Tack för gratulationerna, här ska shoppas träningkläder/grejjer! :hbang:

Har lämnat maten och föräldrarna i Dalarna (bulkpåsk), och känner mig lite småsleten efter 4 timmars sömn, varmt tåg och jobbpromenad a 3 timmar i sol med för mycket kläder och för liten vattenflaska.. :(

Dagens kost har varit riktigt bedrövlig, måste nästan dela med mig:

05.00 Frukost (bra början blev det iaf!): ugnstekt lax, havregrynsgröt kokt med fruktsallad i + minimjölk.

10.00 Lunch: protec choklad med havregryn.

12.00 Mat igen: ½ kycklingfile, 1 burk krossade tomater.

16.00 Middag: ris med tacobönor.
17.45 Efterrätt: ris (rester från middan) i lätt naturellt yoghurt.

Får skärpa mig.. har velat hit och dit om jag ska träna eller inte men jag har någon knut vid ena skulderbladet som ömmar så jag legat och masserat mig blå + att jag fått i mig alldeles för lite vatten... Ajabaja på mig! :whipped:

VILA med andra ord... jättevila, inga potatisland så långt ögat når! :cool:

Lellan
2003-04-24, 17:54
eh.. :em: hmm.. *host harkel* Första bröstpasset idag dårå.. *piinsamt*:em:

Tja. Vila stärker inte bröstmusklerna, så mycket kan jag säga. Tog kaxigt en låg uppvärmningsvikt. Ehe.. 10 reps på den ja. Resten 7:or (bänk: plan, lutanden och "negativt" lutande eller vad man ska säga).

Sedan lite kryssdrag uppifrån och nerifrån, pinsamt motstånd där med men mindre uppseendeväckande än att ligga på bänken och inte få upp en fjuttvikt.. Konstaterade krasst att jag bänkar på en vikt som är plättlätt i bicepscurl (och det beror INTE på starka biceps direkt).

Kan inte bli sämre iaf! Kände inte av rotatorcuffen, så det var ju gött!! Satsar järnet på tuttarna framöver då!:hbang:

Lite komiskt kändes det att lägga sig och pressa efter två tjejer som var massa mer starkare än mig + att gymets PT tränade intill samtidigt och jag kan nog svära på att de undrade vad jag höll på. Är man svag så är man, vill man bli stark så ska man. Jag SKA!!:bpump:

Nytt tricepsupplägg. Där VET jag ju iaf att jag är svag, ingen chock men ändå... inget pass som stärker självkänslan direkt. Avslutade med lite mage som även den kändes supersvag så jag tröstade mig med en extra stor prottedrink och 60 g mashmallows..

Hemma mumsades ris och chili con carne följt avi skogsrunda med bajsätande hund. Väl hemma igen var jag helt utpumpad så jag sov ett par timmar. Säga vad man vill om fjuttiga vikter men de gjorde mig helt slut iaf.:sleep:

Tja, vad finns det mer att säga? Håller fast vid mina morgonpromenader - riktigt friskt i morse men det blev 1!½ rask mil iaf! Lite snö i luften till och med.. knaasigt väder!

Visst ja! Gårdagen var ju kalas! Axelpass följt av underbart jättehärligt dance aerobicspass där alla (inkl instruktör lät det som, hon var lyrisk.. kul!) bara stornjöt!! Min plan att byta gym går sämre för varje sånt pass.. *tycker OM* Efter passet benpressade jag lite (tänker inte fokusera så mycket på ben), det blev inga 50 reps den här gången heller men 35 i omgångar. Sedan lite abduktor och sedan HEM i kylan. Men axlarna kändes jättestora! (inbillning men ändå!).

Lellan
2003-04-24, 18:05
Originally posted by Bamse
Tjenare Lella "Böcklingen" Lellasson! :thumbup: :smash:

Jag veet att det inte var någon lagad middag jag fick i mig, men böckling på bröd med hela korn + gurka och tomat var allt mina tuttar orkade med efter dagens pass.. sådeeeså! :eating:

Och himla gott är det också! :thumbup: Sådeså.. Bamse "köttfärssås" Bamsesson..:MrT:

Bamse
2003-04-24, 18:06
Originally posted by Lellan
böckling på bröd med hela korn + gurka och tomat var allt mina tuttar orkade med efter dagens pass

Så Tant Lellan ÄTER med TUTTARNA??? :MrT:

Fan vad mysko du är :smash:

:love:

spinkoo
2003-04-24, 18:07
Pax för tuttarna :em:

Lellan
2003-04-24, 18:11
Hörni, mina tuttar är heelt utarbetade så deras kommentar är bara :thefinger

Förstår ni inte att de vill vara ifred och mumsa mat och vila nu när de förnedrat sig på gymet.. :MrT:

Linn
2003-04-24, 19:16
pecs heter det faktiskt.. ;)

emmzan
2003-04-25, 09:11
Originally posted by Lellan
Hörni, mina tuttar är heelt utarbetade så deras kommentar är bara :thefinger

Förstår ni inte att de vill vara ifred och mumsa mat och vila nu när de förnedrat sig på gymet.. :MrT:

Heja Lellans tuttar! http://www.clicksmilie.de/sammlung/liebe/love-smiley-084.gif (skum men kul smiley!!)

Lellan
2003-04-27, 20:40
Ja hejja tuttarna/pecsen/brösten/boobisarna/whattevva! Träningsvärk hade jag i dem, men framför allt i triceps och mage så det hette duga..Blev Buttblaster i fredags, vilodag (spankulerande iofs) igår och i dag så har jag gått en massa i ett riiktigt tråkväder (hagel-blåst-regn) och konstaterat att ett regnställ är en av de saker som jag ska köpa för stadium-presentkortet. Brr!

Hunden åt förresten inte bara bajs idag, utan även en död fågel.. tjohoo.. :rolleyes: och jag gormade - folk brukar bli förvånade över hur grym jag kan låta.. :smokin: (men oroa er inte, blir bara arg om nån äter bajs/ruttnande fjäderfän).

Bidde inget Poweryoga för jag var lat och frusen och slappade ett bra tag.. Sedan blev det ett rygg och bicepspass + step kondition. Blev lite besviken, inget gudomligt roende och händerna tar slut först av allt.. :insane:

Så efter att ha försökt förmå dem att orka hålla diverse saker gav jag upp och skuttade runt lite på brädan och svettades sjukt mycket. Efter det kunde jag ta betydligt tyngre hantlar än före skutteriet så jag blev lite halvnöjd till slut ändå. Avslutade med mage som var lite svag men man kan inte få allt.

Nästa pass måste jag komma ihåg att slänga in lite rotatorcuff - har slarvat. :nono:

Apropå slarv har jag försökt att sköta maten bättre idag men är omotiverad, men tuggar och sväljer så det blir nog bra. Ibland vore det skönt med typ torrfoder.. :rolleyes:

Lellan
2003-04-29, 20:37
:insane: Upptäckt.. om man lagt in för många gubbar och det kommer upp ett fönster om att man fått nytt meddelande så försvinner allt man skrivit..

Men se det biter inte på mitt goa humör! Envis som synden..

Alltså:

På morgonpromenaden blev jag less och gick hem och åt ris och fläskkotlett (utan fett på) till frukost, lite fiskolja och BioViMi sen kändes det gomorron!

Har ätit jämnt och bra hela dagen, och bra har det känts - trevligt!

Festligheter i helgen och inget att ha på mig= shoppingrunda som var deprimerande så jag åt matsäck på äckelpäckeloffentlig toa (havregryn, protec, kreatinpuryvat) och gled ner på ett aerobic dance pass! Tjohej vad jag flög runt, knappast graciöst men KUUL! När de skulle varva ner var jag inte med på noterna utan gick ut och cyklade. Och konstaterade att jag nog är gymets svettigaste medlem. Alla är vi bra på nåt! (torkar faktiskt med pappershandukar vart jag än går och gör pölar).

Axlar + ben, tjohooo! Inledde med underbara baksida axlar. Högern är starkare än vänstern och tiggde om stryk men den fick nöja sig med lika många reps som västern - lite rättvisa får det vara. Hantellyft, sedan hantelpressar på samma vikt (har just börjat pressa efter rotatorcuffskrångel) och drag till halsgrop (riktigt trötta axlar vid det laget).

Pustade ut i benpressen. Inga 50 reppare idag heller :smash: , men förlät benen med tanke på pass + cykel så 40-reppare fick duga. Efter några set övertalade baksida lår/rumpa mig till en favvoövning - rumpdrag i trissa. Svett och pump! :kickass: 3 liter vatten på 2 timmar är rätt friskt skålat!:cheers:

Massa stretch, gelehallon, hi whey jordgubb och rosebröd på det!

Har dessutom tryckt i mig megastor portion ris, makrill i tomatsås (fel tajming för fet firre men jag ville ha och vill tösen ha ska hon få!) och tacobeans.. smarrigt men jobbigt att verkligen pressa in mat.

Tröttare än tröttast och helt salig av härlig träning är läget nu.. :love:

Lellan
2003-05-01, 19:44
Ägnade valborg åt att slappa på soffan sen sooova... hälsade på hos en kompis, stackarn får ha spa åt mig! Totaldäckar jämt när jag är där..:sleep: Var där och åt godis (dietorelle, men ändå), sooov, tog en för lång (? fick klagomål iaf..:D ) dusch, en kort prommis i regnet och så nallade jag massa frukost.

Blev hemkörd och sen ut i regnet, ner på gymet och skuttade mig svettig, hem i sällskap av en grillad kyckling.. det blev en enkel men god kycklingsallad *mätt* (kyckling, gurka. färska champinjoner. tomat. gul paprika + dressing av fettfri majo och sockerfri senap, bassallad men god). Men först godissockerbitar och en upphottad prottedrink (jordgubbs-hi whey med glutamin och nytinade hallon + vaniljsocker).

Nu är jag bara laat. Igen.:cool:

spinkoo
2003-05-01, 19:55
Hihi blir hungrig av att läsa :mallan:

Lellan
2003-05-01, 20:00
Originally posted by spinkoo
Hihi blir hungrig av att läsa :mallan:

Av att läsa? Då rekommenderar jag intensiv studieperiod vid bulken då.. :thumbup:

Skriver mest maten för att tala om att jag ÄTER:eating: , ni har mobbat mig för lågt kcal länge nog nu :insane: - men nu tänker jag hålla mig på 2000 kcal + så får ni så ni tiger.. :hbang:

Linn
2003-05-01, 20:13
det är bra Lellan, :eating: så du blir stor och stark :thumbup:

jag brukade oxå äta...

Allan
2003-05-01, 20:14
Ny version av kokboken på Matlagning&Recept!

allan

Lillen79
2003-05-01, 22:35
Originally posted by Lellan
Ägnade valborg åt att slappa på soffan sen sooova...

Både i sängen och soffan ska vi påpeka.

hälsade på hos en kompis, stackarn får ha spa åt mig!

Öppet 24/7

Totaldäckar jämt när jag är där..:sleep:

Det är bara för att jag är så tråkig.

Var där och åt godis (dietorelle, men ändå),

Mina godisar dög ju inte?

sooov,

Då var vi där igen.

tog en för lång (? fick klagomål iaf..:D ) dusch,

Du, det gjorde du med flit. Jag var ju mer eller mindre tvungen att fråga vad du pysslade med egentligen.

en kort prommis i regnet och så nallade jag massa frukost.

Mmm, mina ägg!

Du vet att du alltid är välkommen till ********´s SPA :love:

Fick visst med ett hjärta där också! :em:

Bamse
2003-05-01, 22:57
Originally posted by Lillen79
Både i sängen och soffan ska vi påpeka.

Hoppsan... där kom sanningen om Lellans valborg fram minsann! :kinky:

Lellan
2003-05-02, 07:48
Originally posted by Lillen79

Både i sängen och soffan ska vi påpeka.

Ja, tack det var snällt att jag fick sova i sängen! :thumbup: (kolozzeumfolket råkar ha vetskap om "mitt liv som nucka".. å det har ju faktiskt du med! Fast du har äran att uppleva det "live").

Originally posted by Lillen79
Det är bara för att jag är så tråkig.

Det är väl den som somnar heeela tiden som är tråkig?:sleep: Vad var det du kallade mig? Militär för att jag kan sova närsomhelst, varsomhelst? Jag skulle nog snarar kalla det narkolepsi..

Originally posted by Lillen79
Mina godisar dög ju inte?


*host harkel* Mjaha?.. VEM är det som är kinkig med maten? Det var ju VERKLIGEN svårt för mig att få ha min mat ifred.. (not)

Originally posted by Lillen79
Du, det gjorde du med flit. Jag var ju mer eller mindre tvungen att fråga vad du pysslade med egentligen.

Jag är tjej. Vi har mystiska ritualer för oss i badrummet, att ta en "dusch" är naturligtvis bara en täckmantel..:cool:

Originally posted by Lillen79
Du vet att du alltid är välkommen till ********´s SPA

Fick visst med ett hjärta där också! :

:bow: Å det är jag himla glad för! Inte behöver du rodna för "hjärtat", vi vet ju att du bara är tillfälligt sinnesförvirrad och snart kryat på dig! :thumbup:

Lellan
2003-05-02, 07:51
Originally posted by Bamse


Hoppsan... där kom sanningen om Lellans valborg fram minsann! :kinky:

Men bamse då! Du råkade ta fel smiley.. Det HÄR är sanningen om Lellans valborg ---> :sleep: :sleep: :sleep:

Som sagt.. låter väl skoj att fira Valborg med mig..?:rolleyes:

Lellan
2003-05-02, 07:58
-> Linn

"Brukade också äta"? Det tycker jag du ska fortsätta med.. det är ganska så trevligt faktiskt, rekommenderar det! :thumbup:

-> Allan

Verkar vara dags att tipsa Linn om det också! Jag ska göra den där laxen med täcke i eftermiddag hade jag tänkt.. *mums*

Har hunnit med 500 kcal redan, varit uppe i 4 timmar.. snart blir det mellanmål!:eating:

Pecca
2003-05-02, 14:04
Lellan även om du försöker bli nunna så kan du inte lura oss disco-kungar!
Vi vet att sömn i sängen är behövligt efter att ha varit ute o ägt dansgolvet och fått med sig ragg hem. Det är inget o skämmas över, welcome to our world:rolleyes:


Hoppas han var bra iaf:naughty:





:kinky: :kinky: :kinky:

AnderssoN
2003-05-02, 17:58
Hej Lellan,

Har du några bilder som du vill visa upp? Jag ser att det finns ett "gem" på din tråd så den innehåller väl någon eller några bilder, men jag tror inte jag har energi nog att leta bland sidorna.

Pecca
2003-05-02, 18:00
Jag har bilder på Lellan:naughty:

Fast du börjar väl inte ragga på min kära syster sen va?:insane:


:angel:

AnderssoN
2003-05-02, 18:05
Jag tänkte faktiskt fråga dig Pecca om du hade några bilder, heh.

Ragga? Vem, jag? Du vet att jag är seriösare än så! :cheers:

Lellan
2003-05-02, 18:38
:rolleyes:

Jag har INTE :kinky: på min kära vän Lillen... Får väl be honom försvara min heder (som han dragit i smutsen..:whipped: ) om ni tror att jag varit ute å raggat.. det ska jag ju inte göra förren i heelgeen juu! :angel: (så akta er där ute.. :devil:).

(inte ens det där sista var sant men det finns någon Dwag som påstår att jag är så torr att jag självantänder.. hm)

-> Andersson

Nu när du fått dina illusioner om manslukerskan Lellan krossade, kan jag meddela att det inte finns någon bild av mig på forumet - det har visst råkat slinta iväg någon till någon discomedlem här och var - men huuur disco är duu?!?

Dessutom har jag inga muskler, och således inga muskelbilder så då blev det hela rätt ointressant!

Lellan
2003-05-02, 18:53
Ingen bra dag.. :(

Min mormor har dött:( - det var inte helt oväntat men ändå är man inte förberedd, en orolig natts sömn senare släpade jag runt mig längs spåret, jobbade över, tvingade mig på nytt till stan för att skaffa kläder då jag råkar fylla i helgen + ska fira andra gamlingar (och vikten hit och dit gör att jag vetesjutton vad jag ska köpa - vara optimist eller pessimist..:( ), känns inte direkt som jag orkar bry mig för tillfället heller (när jag väl hade hittat ett klädesplagg så ringer min kompis jätteglad över att ha hittat en så fin top.. mot beskrivning insåg jag att vi skulle se ut som tvillingarna jansson.. =lämnade tillbaks den).

Känner mest för att strunta i hela grejjen- men då kommer jag bara bli ännu deppigare och folk blir besvikna hit och dit så vi får se. Sedan stressåt jag lättostkaka på en parkbänk och snortade i mig kreatinpyruvat för att upptäcka att gymet hade stängt.. Naturligtvis har jag ont i ena rotatorcuffen också så det var väl lika bra.

Vill dra ett täcke över mig och gömma mig för världen, men världen är lite snäll mot mig så jag ska hämta ett par paket på posten.. det finns snällisar där ute som muntrar upp! :love:

Linn
2003-05-02, 19:30
tråkigt med din mormor...jobbigt när sånt händer... :(
ta den tid du behöver och gråt ut, det behöver man!

fattar om du inte orkar tänka på träning... men ibland kan det vara skönt att göra något för att koppla bort alla jobbiga tankar. Behöver inte vara träning, sysselsätt dig med något du gillar bara. Det känns antagligen meningslöst men gör det ändå!

Jag säger asbolut inte att du ska glömma det som hänt, men försök tänka på annat ibland. Tankarna kommer finnas där oavsett hur du gör.
Livet går vidare.

Grattis i förskott och försök nu hålla humöret upp i helgen.

Kramar

Pecca
2003-05-02, 19:33
beklagar sorgen min sköna:( . Det är alltid lika tråkigt när nära o kära går bort. Livet suger ganska ofta så enkelt är det:cryout:


Andersson>
Ge mig 2 cm av dina armar så ska du få bilder på Lellan. Det är väl inte för mycket begärt?:D

emmzan
2003-05-02, 19:48
Jag tänker på dig lellan!http://www.click-smilies.de/sammlung/aktion/action-smiley-032.gif

Lellan
2003-05-02, 20:10
Det känns konstigt med mormor, kommer nog inte riktigt förstå det förrän jag träffar morfar. Ska upp till Hälslingland efter helgen och hälsa på, sedan blir det väl begravning - vet inte när. Har blivit ombedd att skriva det där som ska stå i tidningen, (minnesnotis) vilket känns både bra och jobbigt..

-> Pecca & Andersson

Tycker det är mer logiskt om JAG får 2 cm av Anderssons armar? :rolleyes:

(gärna så det blir en liten fin bicepsbulle! :thumbup: Tack på förhand!)

emmzan
2003-05-02, 20:12
Kan inte jag få en 3-4 cm från dina vader då? Och lite lår också??

Jag har massor med mage att dela med mig av om intresse finns?

http://www.hallospass.de/smilies/tierischesmilies/smilie_affe2.gif

emmzan
2003-05-02, 20:17
Perfekt! Du skickar över dom då?

Lite magmuskler kan du få men risken är ju att det följer med lite stoppning också förstås.. :D

Lellan
2003-05-02, 20:23
Originally posted by emmzan
Perfekt! Du skickar över dom då?

Lite magmuskler kan du få men risken är ju att det följer med lite stoppning också förstås.. :D

Hehe - tog visst bort min post... babblade i telefonen samtidigt och fattade knappt vad jag skrev.:em: Jodå - vi får idka kropsshandel allihopa.. thumbup: Foto mot armar (Andersson), vader och lår mot mage.. ska vi inte köpslå med Spinkoo då? Hans rygg.. Peccas vingar är inte heller dåliga iofs.. :MrT: :

Pecca
2003-05-02, 20:35
Ni kan få köpa hela mig om ni vill:angel: . Allt ingår, själklart det fysiska men också mitt inre samt all testo produktion:angel:




:kinky:

Bamse
2003-05-03, 01:37
Vad är det här för vuxendagis? :angel:

supremo
2003-05-03, 06:28
Har hittat en kött-affär också, idag på morgonpromenaden (övergav skogen, skulle hämta nycklar - ska vara katt och hundvakt i helgen). De säljer kycklingfilé för 48 kr/kg!

Jag som själv bor i örebro, MÅSTE få veta var denna kött-affär ligger, om den fortfarande finns och är något att ha!
Jag betalar för att få veta!!!

Lellan
2003-05-03, 09:53
Originally posted by Bamse
Vad är det här för vuxendagis?

Det är en kost och träningsdagbok - syns ju hur tydligt som helst.. :em:

-> Supremo

Åhå, örebroare - klart jag förklarar! :) Vilken kroppsdel ska vi låta dig betala med då..:MrT: (apropå kroppshandeln här i journalen).

Äh - jag är billig idag.. :angel: Problemet är mitt lokalsinne - men here we go..

Gå från Ekershallen, på gatan som går så att du har Victoriagrillen på vänster sida och Monument (el nåt sånt) video på höger - mot Lövstahallen till. Den ligger på din vänstra sida. De säljer bara döda djur har jag för mig! :thumbup:

Så fort jag tryckt i mig gröten efter att ha försovit mig 5 (!) timmar ska vi se hur jag hinner med allt jag ska i dag.. *stress*Håll tummarna för att jag hinner ta en räd på gymet!! Ska bara äta lite mer ägg först...

supremo
2003-05-03, 10:23
Okej, tackar!
Det ligger där i krökarna iaf..de ska nog gå :thumbup:

AnderssoN
2003-05-03, 16:40
Tråkigt, tråkigt angående din mormor!

Från det ena till det andra...

Man behöver inte ha en massa muskelmassa för att få visa upp bilder, det kan vara roligt att se ändå. Det är över huvud taget kul att se bilder på Kolozzeumare ju! :thumbup:

Lellan kan få 2-3 cm av mina överarmar, och så kan Pecca få det jag inte behöver kring midjan. Sen tar vi lite bilder och visar upp. Låter det okej?

I vilket fall som helst, nu är det lördag och snart dags för fest!

Pecca
2003-05-03, 17:12
Varför känns det som om jag blir den stora förloraren vid den där dealen?:D :cryout:

Du kommer dock inte bli besviken när du får se bilder på Lellan, hon är så söt och gosig, att hon redan är trevlig och rolig har du säkert redan märkt.
:love:

Allan
2003-05-03, 17:17
Jag har bilder på Pecca!!!


allan

emmzan
2003-05-03, 17:55
Originally posted by AnderssoN
Man behöver inte ha en massa muskelmassa för att få visa upp bilder, det kan vara roligt att se ändå. Det är över huvud taget kul att se bilder på Kolozzeumare ju! :thumbup:

Lellan kan få 2-3 cm av mina överarmar, och så kan Pecca få det jag inte behöver kring midjan. Sen tar vi lite bilder och visar upp. Låter det okej?

I vilket fall som helst, nu är det lördag och snart dags för fest!

Därför jag har lagt upp bilder förut ju :D

Får inte jag nånting då????:cryout:

Örjan
2003-05-03, 18:13
>Lellan: Tråkigt :(

Örjan
2003-05-03, 18:16
Originally posted by emmzan
Får inte jag nånting då????:cryout:

Jag tror de räknade med att du tar vad du vill ha...

(Varför saknar jag alltid en rädd-smiley när jag skriver till Emmzan?)

emmzan
2003-05-03, 18:26
Originally posted by Örjan


Jag tror de räknade med att du tar vad du vill ha...

(Varför saknar jag alltid en rädd-smiley när jag skriver till Emmzan?)

Duger denna http://www.world-of-smilies.de/html/images/smilies/schockiert/scared.gif

Allan
2003-05-03, 18:28
Originally posted by Örjan
(Varför saknar jag alltid en rädd-smiley när jag skriver till Emmzan?)


BestSmileys (http://pages.prodigy.net/rogerlori1/emoticons/pageindex.htm)



allan

Örjan
2003-05-03, 18:56
Tack Allan. Fanns hur många som helst där. Någon som minns var denna kommer ifrån? http://pages.prodigy.net/rogerlori1/emoticons/eyebrows.gif

Ber förresten om ursäkt om jag kladdar ner din journal med nonsens, Lellan... :D

spinkoo
2003-05-03, 18:58
Nu är det ju som så att jag säljer peccas bilder billigt, jag har en hel drös. Jag e nämligens Peccas pimp och har ensamrätt på gossen.

Hörde jag 10:- för en sats testo av pecca? :naughty: :kinky: :notme:

Vet även att Lellan bara spelar för galleriet, hon ska ge Anderssons armar till mig när jag fyller år :love:

emmzan
2003-05-03, 19:02
Hm.. jag kanske också ska sälja lite bilder.. Fåsenu... Pecca och Lellan har jag här.. Några bud?

Allan
2003-05-03, 19:02
Originally posted by Örjan
Tack Allan. Fanns hur många som helst där. Någon som minns var denna kommer ifrån? http://pages.prodigy.net/rogerlori1/emoticons/eyebrows.gif

Ber förresten om ursäkt om jag kladdar ner din journal med nonsens, Lellan... :D

Vi har väl...vant oss :em:

allan

f'låt - den var för uppenbar för att inte klippa till

Allan
2003-05-03, 19:03
Lellans bilder!! Erbjuder en professionell analys av träningsupplägg!

allan

spinkoo
2003-05-03, 19:05
Jag vill ha mer på Allan :em:

Jag har med Lellan ifall du ville byta Allan :angel:

emmzan
2003-05-03, 19:05
Originally posted by Allan
Lellans bilder!! Erbjuder en professionell analys av träningsupplägg!

allan

Om jag skickar över bilder på mig analyserar du mig då också?:naughty:

spinkoo
2003-05-03, 19:06
Varför kommer jag osäkt att tänka på lågstadiet och hockeybilder :D :hbang: :hbang:

"Jag har en Lellan med guldkant, den är värd fem Peccas osv...":cool:

emmzan
2003-05-03, 19:12
Men den vi alla vill se bilder på är ju Spinkoo!!!

Och han har ju digitalkamera sägs det ju...

Allan
2003-05-03, 19:15
http://pages.prodigy.net/rogerlori1/emoticons/hyper.gif
Men skicka då...

allan

emmzan
2003-05-03, 19:17
Originally posted by Allan

http://pages.prodigy.net/rogerlori1/emoticons/hyper.gif
Men skicka då...

allan

Med eller utan kadaver ? :D

Allan
2003-05-03, 19:27
Skitsamma...har varit med på en eller annan älgjakt,,


allan

Bamse
2003-05-03, 23:02
Tant Lellan har visst fått sig en egen tråd!

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?s=&threadid=10561

Pecca
2003-05-04, 15:59
Vaddå att en lellan är lika mycket värd som 5 av Pecca!?!?!?:insane: :insane: :insane:

Allan>
Du kan skatta dig lycklig att du har fått bilder av mig från unga dar. Då har du ju något att berätta om sen när jag vinner Mr Oöympia titeln...:angel:





Grattis lellan min lilla älksling:love:

Lellan
2003-05-05, 09:40
Oj vad gulliga ni är allihopa! :love:

Snart åker måttbandet fram så får vi se om ni stått för era ord och gett mig lite kött på benen.. :naughty: (eller tja, snott från benen osv - ni fattar).

När det gäller foton så - förstår jag inte HUR man kan tipsa om träningsupplägg utifrån dem - då skulle jag bli rikitgt impad men ett sånt erbjudandet tackas det ju inte nej till.. men som sagt - det blir mest träningsupplägg för ansiktet dårå?:MrT:

Får hänvisa till mina "pimps" i discoklubben isf för min dator håller på att paja big time. Litar dock på deras goda omdöme att inte prångla ut bilder till höger och vänster (det minns man ju med hockeybilder - att även en pissig spelare kan bli värdefull om den är sällsynt..:em: ). Och träningsupplägg baserade på dem mottages tacksamt - men blir nog mest för dem man sett att få se ett ansiktet på tanten så man kan hälsa om man skulle råkas typ.

När det gäller nonsens i min träningsjournal så är det väl don efter person! :em: Skriver inte så mycket vettigt själv. Kan berätta att helgen inneburit massa mat och ingen träning alls förutom promenader (med träningsbagen på ryggen ifall att jag skulle hinna smita till gymet..). Nåja, man ska tydligen vila ibland också.

Nu ska jag kika vad det är för tråd det bubblas om! Kraam på er! / Gammeltanta!

Örjan
2003-05-06, 06:02
Originally posted by Allan


Vi har väl...vant oss :em:

allan

f'låt - den var för uppenbar för att inte klippa till

Ber om ursäkt för mina utsvävningar om deff/bantning. Det var fel plats och ton. Var dessutom rätt yr, och därför skrev jag också osammanhängande.

Lellan
2003-05-07, 10:06
-> Örjan

Förstår inte vad du babblar om men lika glad är jag för det!

Vilka dagar.. LATMASKEN har ni här! Luften gick ur mig, efter att inte ha tränat på hela helgen var jag helt nerdegad och bakis av sockret på födelsedagen (usch å fyyy - dessutom fick jag sötsug jättelänge efter... fattar verkligen inte det där). En prommis på måndagen var allt jag orkade med (knappt det), igår så höll jag på att somna när jag gick till jobbet, när jag kom hem slocknade jag på soffan några timmar. Försökte väcka mig till liv med mat (havregrynsgröt, kalkon + senap) och kreatinpuryvat och hade inte minsta lilla lust att träna vilket kändes.. konstigt.

Tog mig i örat och gick dit, efter halva passet blev jag plötsligt träningsglad :bpump: (ryggpass men inledde inte med marklyft eftersom jag hade ont i ena skinkan) fast då skulle de strax stänga... Men jag hann gudinne-ro lite och log hela vägen hem. Såå glad att jag pallrade mig dit, även om passet inte hör till de bästa direkt. Shit happens.

Hade inte mått bättre hemma i soffan med fettfria chokladmuffins (inget tillsatt fett iaf, gulor iofs) och minimjölk som jag verkligen verkligen ville. Har nog aldrig haft sådant träningsmotstånd förut, och tänkte på vägen dit att jag säkert skulle ångra att jag gick å tränade (skada mig eller nåt annat dumt - det är sånt som kallas mental träning va.. :nono: ).

Nu har jag lärt mig att det tankesättet är fel. När jag tog ultrarapidlatsdrag så njöt jag så det gick njutningsrysningar längs ryggraden.. :love: Jag må kanske inte nå så himla bra resultat, men jag njuter av det som få iaf! :hbang: Livskvalité!

Snabba kollisar efter passet blev bröd med lättmessmör. Ryste av tanken på yrsel och bakis när jag kikade på sötsaker så det blev ett pitabröd bara.

Sov jättelänge idag också. Vilket innebär att jag PÅ NYTT :nono: missade att lämna blodprov.. och ingen morgonprommenad.

Förstår inte riktigt varför jag är så trött, men misstänker lite pollen (är snuvig). Jaja. Dagens frukost är udda: grytbitar, rågflingegröt och apelsin. Kanske är tröttare pga att jag släpar på mer extravikt.. *funderar*

AnderssoN
2003-05-07, 11:01
Kanske jag skriver några rader då och då, om hur träningen går och så.

Följer givetvis din dagbok, det är roligt att läsa om lite annat än bara vikter, reps hit och dit. Känslor är underbara...

Finns det förresten något bättre än att vara väldigt "osugen" på att träna och sedan, mitt under passet, känna att det faktiskt är riktigt kul.

Kör hårt och fortsätt njutningsrysa!

Lellan
2003-05-07, 19:56
-> Andersson

Ja, jag blev så glatt paff över när det vände! Skönt! :thumbup:

Aerobic Dance idag.. alltså, det måste vara det roligaste någon uppfunnit! För en rejäl tös som mig så är det lite sport att hoppa högst, snurra, gliiida och fjanta runt som vi gör.. ser antagligen inte klokt ut, men sjukt kul. Känns lika jobbigt som två spinningpass ungefär - illamående och såna trevligheter! :hbang: (Och jag antar att de överdimensionerade vaderna kommer därifrån - men i så fall är det kört och helt ok. Och det är generöst sagt av mig till mina vader).

Det jobbiga är att jag verkligen verkligen vill byta gym.. kan ju inte betala så mycket för att studsa runt.. :MrT: Hade tänkt "säga upp" mig efter passet men tja.. dålig karaktär... :whipped:

Bamse
2003-05-07, 20:07
Har du nåt slags "multikort" på N'Joy? Där både styrketräning och aerobics ingår?

Går det inte att komma undan billigare genom att ENBART köpa access till aerobicsen på N'Joy..... och sedan avsätta pengarna som blir över till ett gymkort på det andra stället? :MrT:

Låter väl bra? :cool:

Fast när allt kommer omkring kanske inte mitt förslag fungerar så bra i praktiken? :notme:

Lellan
2003-05-07, 20:09
-> Bamse

Tyvärr kan man bara köpa hela "kitet".. :(

Pecca
2003-05-07, 21:37
Lellan>
Jag ber om ursäkt för jag är en dålig människa, det är bara att hoppas att jag också växer upp någon dag och kan lära av mina misstag.


:em: :em: :em:

spinkoo
2003-05-07, 21:40
Originally posted by Pecca
Lellan>
Jag ber om ursäkt för jag är en dålig människa, det är bara att hoppas att jag också växer upp någon dag och kan lära av mina misstag.


:em: :em: :em:

:laugh: :laugh:
Förlåt

Lellan
2003-05-07, 22:16
-> Pecca

Som det är nu får någon oskyldig rackare lida för ditt roliga, men jag håller med dig. Lid nu, lär av det och väx upp..

JAG diggar ju dig fortfarande vet du ju, men jag måste ju få läxa upp dig när du inte beter dig som en man! :whipped: (oki oki, du är ingen än - men börja låtsas i tid så är det ingen som märker nåt.. :D ). Pecca= :thumbup: Peccas beteende= :furious:

(neej, han har inte gjort nåt olagligt.. men jag är sträng! :devil: )

Pecca
2003-05-08, 12:42
du är underbar Lellan.... synd att du ska vara så gammal bara:angel:


:cool:

Lellan
2003-05-08, 13:03
Oj vilka snälla ord.. :em: Tack!

MEN.. Gammal?!?!:eek:
Man är inte äldre än man gör sig! *smiskar Pecca med ungdomlig energi* :whipped:

spinkoo
2003-05-08, 16:53
Och när ni två gullat färdigt så får vi ta och spela minigolf :kinky: :kinky: :kinky:

Bamse
2003-05-08, 17:24
Originally posted by spinkoo
Och när ni två gullat färdigt så får vi ta och spela minigolf :kinky: :kinky: :kinky:

Alltså er humor....... :smash: :smash:

spinkoo
2003-05-08, 17:31
Du är bara sur för att du inte vet vad som hänt Pecca med Lellan som gjorde Lellan sur :thefinger

Skärpning bamse du e värre än min moster som inte fått se dagens avsnitt av BigBrother :smash: :furious: :thefinger

Bamse
2003-05-08, 17:37
Relationsguide för kvinnor - by Spinkoo & Pecca.

1. Det är viktigt att hitta en man som hjälper till i hushållet, lagar mat, städar och har ett bra jobb.

2. Det är viktigt hitta en man som kan få dig att skratta.

3. Det är viktigt att hitta en man du kan lita på och som inte ljuger.

4. Det är viktigt att hitta en man som är bra i sängen och som älskar att ha sex med dig.

5. Det är viktigt att dessa fyra männen inte känner varandra.

Linn
2003-05-08, 18:24
Originally posted by Bamse
Relationsguide för kvinnor - by Spinkoo & Pecca.

1. Det är viktigt att hitta en man som hjälper till i hushållet, lagar mat, städar och har ett bra jobb.

2. Det är viktigt hitta en man som kan få dig att skratta.

3. Det är viktigt att hitta en man du kan lita på och som inte ljuger.

4. Det är viktigt att hitta en man som är bra i sängen och som älskar att ha sex med dig.

5. Det är viktigt att dessa fyra männen inte känner varandra.

:laugh:

Lellan
2003-05-08, 19:54
-> Spinkis
Åja herr Nyfikenstrut, du var rätt frågvis vill jag minnas? :thefinger

-> Bamse
Langa hit dom bara..:D

Jahapp! Då har man delat ut sin sista dumlekola då.. för snart är skolan slut, och alla barnen springer ut. Någon som har ett RIKGTIGT jobb åt mig? (framförhållning..).

Ingen morgonprommis, roade mig med att väcka folk i ottan istället (överraskade en i duschen, en i sängen). Dom åt dumlekolor till frukost och mellanmål, pizza till lunch.. och de undrar över MINA matvanor?!? Jaja.. har ätit duktigt och bra hela dagen - slutar säkert på 2500 k. Mår så gott så!!

(Suersnabb gryta: korngryn stormkokas i krossade tomater, purjolök, i med strimlad skinka + tomatskivor, fransk senap, balsamvinäger, pyttelite kalvfond, svartpeppar - tog 12 minuter *pip*)

Fick mitt stadiumpresentkort! Bort väck och adjö (ok.. gömmer dem på vinden.. gammal kärlek rostar aldrig.. har kört dem i tvättmaskinen ett antal gånger nu på slutet) med mina totalmegautslitna Meindl-vandrarkängor. Min ryggsäck som håller på falla i tusen bitar har redan bytts ut. *glad*

Step kondition idag, varken kul eller trist men svettig blev man iaf.

Dagens spartips: kolla in rea-hörnen på mataffärer. Har köpt ett paket ärter á 3 kr, 2 kg ris för 9, grovt rågmjöl 2 kg á 4 kr, 2 kg fullkornsspagetti 5 kr, 1½ kg havregryn 5 kr(=varor som är ihoptejpade pga trasig förpackning, jag är inte kräsen!), , en tub tomatpure och en tub senap för 2 kr styck pga ingen kork, stor flarra fun light för 9 (de byter design). Massa käk ju!:eating: Inte ens två selmor för hela kalaset..:thumbup:

/SNÅLlellan :D

Bamse
2003-05-08, 20:09
Jag - Peccas penis - begär löneförhöjning av följande skäl:

1. Jag utför kroppsarbete.
2. Jag arbetar på stora djup.
3. Jag störtar - med huvudet först - in i mitt arbete.
4. Jag har aldrig ledigt på helgerna.
5. Jag arbetar i en fuktig omgivning.
6. Jag får inte betalt för övertid.
7. Min arbetsplats är mörk och har dålig ventilation.
8. Jag arbetar i höga temperaturer.
9. Mitt arbete utsätter mig för höga smittorisker.


Kära herr penis

Efter noggrant övervägande av er begäran har förvaltningen kommit till slutsatsen att avslå densamma av följande grunder:

1. Ni arbetar inte 8 timmar i ett sträck.
2. Ni somnar redan efter kortvarigt arbete.
3 Ni följer inte alltid ledningens anvisningar.
4. Ni arbetar inte alltid på er - av ledningen - anvisade plats, utan uppehåller er oftast på andra platser.
5. Ni tar inget eget initiativ, utan måste sättas under press och bli
vänligt behandlade innan ni överhuvudtaget börjar arbeta.
6. Er arbetsplats är tämligen smutsig när ni lämnar den.
7. Ni följer inte alltid säkerhetsföreskrifter, tex användandet av
skyddskläder.
8. Ni går i pension långt före 65
9. Ni tar aldrig några dubbelskift.
10. Ni lämnar ibland er anvisade plats utan att ha slutfört ert arbete.
11. Och som om det inte vore nog. Vi har ständigt sett er lämna
arbetsplatsen bärandes på två säckar med misstänkt utseende.

Med vänlig hälsning

Ledningen

supremo
2003-05-09, 07:00
Originally posted by Bamse
Jag - Peccas penis - begär löneförhöjning av följande skäl:......


:laugh: :laugh: :laugh:

Pecca
2003-05-09, 15:28
Jag ska genast överklaga!!!:insane:







:laugh: :laugh: :laugh:

Lellan
2003-05-09, 19:37
-> Peccas Penis

Löneförhöjning.. ? Jag som trodde du var billig.. :confused: (just kidding)

Och för den som undrar - NEJ, det är INTE jag som är Peccas Boss.. :kinky:

Jahapp:
Morgonprommis - missat det nån gång nu på sistone, men det blir standard varjedagvarianten á 90 el mer framöver hoppas jag.
Axlar (ALLT upptaget heela tiden..:insane: Inledde med hantellyft åt sidan 4 set + ett pyramidset, baksida axlar (öökning! ) i drag 4 set, drag till hakan (ganska lätt stång men trötta axlar..).

Sedan Bodystep (högkonditonsstep med mycket knäböj utan vikt osv) och därefter ben (benpress - la på en extra röd och gjorde lika många reps som förra gången dvs 35, vilket kändes bra! Sedan "rätt vikt" och 16 reps, sedan ultrarapid 35 stycken Grym mjölksyra på slutet. Utövar förresten handpåläggning i pressen, ser säkert knäppt ut när jag håller i skinkorna men va fasen.. :booty: tycker det är lättare att styra vad som jobbar då. Sedan abduktor 3 set: /18/17/14, har tyvärr blivit svagare eller så var jag bara trött). Avslutade med rumpdrag i trissa där jag var starkare än vanligt! Har läst så mycket om vadträningsvärk så jag tänkte vadpressa men har guldfiskminne så det blev inte så.

Sedan blev jag utsjasad ur gymet (stänger tidigt) och gick som en gammal fotbollspelare hem (hjulbent, trippande på tå..).

Knepig kost idag:
Korvsoppa till frukost (krossade tomater, vitabönor, gröneslaktarnkorv, chili).
Gröt + protec choklad till lunch 1.
Glömde lunch 2 hos en kompis så det blev skivad smörgåsskinka + päron på gående fot. Tog kreatinpuryvatet som det var *stressad* på väg till gymet. Det gör jag INTE om..
90 g skum och gelegodis (råkade ta lite mycket.. :))+ lite vassle.
Bruna bönor och skinka till middag..
Är sugen på kesella till efterätt.. *kurr kurr*

Niclaaas
2003-05-09, 19:50
va aktiv du är hela tiden tant lellan....blir ju trött bara av att läsa här :thumbup:

Pecca
2003-05-10, 14:28
Nae lellan. Jag tror alla förstår att du inte är min boss. Hade du varit bossen så hade du ju gått med på alla punkter.:D :kinky:

nicce>
Hon är inte mer aktiv än oss andra, det är bara att det tar lellan 25 rader att skriva det som vi andra skriver på 3 rader:cool:
:laugh:

Lellan
2003-05-10, 17:38
*hmfp* :MrT:

Träning: 0
Mat: bra + glass.
Söm: 9 timmar.








;)

Bamse
2003-05-10, 17:39
Originally posted by Lellan
Söm: 9 timmar.

9 timmars syjunta? :thefinger

Lellan
2003-05-10, 17:43
Originally posted by Bamse


9 timmars syjunta? :thefinger

NNNNnnnnnnnnnnnnn!! Ä.:thefinger

Pecca
2003-05-10, 19:33
Stående ovationer till Lellan:thumbup:
Hon lär sig:D

Nej, gå tillbaka till ditt gamla jag igen där du bara kluddrar så härligt:thumbup:

Lellan
2003-05-11, 17:16
Just nu är jag den mest patetiska fjolla jag någonsin skådat. Jag borde ha fett med stryk.

Släpade mig upp i ottan och morgonpromenerade, hem och åt frukost och gosade ner mig under täcket igen.. :sleep:

Har grejjat hela dagen (tvättat, städat köksskåp osv) i väntan på att styrketräna innan step kondition. Men se.. när jag skulle iväg så fick jag för mig att jag var fulast i världen och att jag inte alls vill sticka nosen utanför dörren.

Kompromissen blev att gå till ett annat gym och känna mig anonym, tyvärr är det söndag och kassa öppettider så jag drog mig tillbaks till hålan igen utan att hunnit träna.

Alltså, det är så megafånigt men enda anledningen till att jag inte tränat idag är att jag känner mig ful och folkskygg. :smash: Jag måste vara unikt dum i huvudet.

Och den där glassen jag åt igår tär på mitt samvete. Shit hur dum i huvudet får man bli. Träningssugen är jag i alla fall så det blir skogen när det skymmer och med lite fantasi ska jag träna hemma. *skäms* :em:

Kosten då? Jodå.. havregryn + psyllumfrön + proteinpulver. x 4.

Nu ska jag ge mig själv ett kok stryk så jag får en vackert skär rumpa iaf! :whipped: Beklagar för klagandet, men om ni inte fattar hur man kan känna såhär så ska ni bara vara glada! :thumbup:

Bamse
2003-05-11, 17:20
- Hej, jag heter Fröken Sverige och jag är fruktansvärt ful. :booty:

Skärpning anbefalles! :devil:

Allan
2003-05-11, 17:22
Stackars liten. Vi har alla såna där dagar - en del oftare än andra. Ibland kan man vara glad över att man knallar hemifrån 0520 när ingen vettig människa kan ställa krav på att man ska se sådär fräsch och reklamfilmshurtig ut..
Bara att komma igen. Det klarar du!

allan

Lellan
2003-05-11, 17:24
Originally posted by Bamse
- Hej, jag heter Fröken Sverige och jag är fruktansvärt ful. :booty:

Skärpning anbefalles! :devil:

Handlar faktiskt inte om spegeln, har undivikt den idag. Känner mig riktigt UGLY ibland bara - vilket jag själv tycker är fel för ingen är helt ful. Men så kan jag känna mig ibland, sällan - men jobbigt när det händer.

Ska försöka fokusera på något annat. Har sorterat papper och gjort lite vettigt iaf. Tänkte göra riktigt fint här hemma, nymanglad linneduk är på plats!

-> Allan

Jag förlägger gärna mina morgonprommisar till den tiden.. :D Jag VET att det är fånigt och korkat, men rätt vad det är (sällan) så överväldigas man av att inte känna sig på topp och beter sig osmart. Huvudsaken är väl att man kommer igen. Vet ju att jag inte kommer känna så här resten av livet direkt. :cool:

Niclaaas
2003-05-11, 17:25
om du vill känna dig snygg kan jag alltid lägga upp din bild här och låta kolozzeum-folket överösa dig med :eek: :love: och :bow: smilys!

Lellan
2003-05-11, 17:30
Originally posted by Niclaaas
om du vill känna dig snygg kan jag alltid lägga upp din bild här och låta kolozzeum-folket överösa dig med :eek: :love: och :bow: smilys!

INTE det nej!!:nono: Vet ju att du menar väl, men jag vet inte hur jag ska förklara.. hm..

Idag känner jag såhär, en annan dag kanske jag känner mig bäst i världen! :mallan:

Niclaaas
2003-05-11, 17:37
tänkte inte göra det ju :em:

alla har såna dagar som sagt, bara att komma igen!

du vet ju vad vi i discoklubben tycker :D

Lellan
2003-05-11, 19:24
Å Discoklubben vet ju vad jag tycker om den.. :love:

Har vågat mig utanför dörren iaf, tjohoo!! Tv-kväll tills det skymmer nu (aldrig verkar det som? :MrT: Sool och mera sool..).

Träffade på en STÖRTskön misse när jag slängde soporna så det blev en halvtimmes kel och jag mådde massa bättre.. tänkasig! :)

Pecca
2003-05-12, 13:40
Originally posted by Lellan
en halvtimmes kel och jag mådde massa bättre.. tänkasig! :)

Yes, där har du svaret. Du behöver kärlek!!! :naughty: Även om du bor mitt i gnällbältet så borde det finnas en trevlig karl även för dig.
Du vet ju redan att du är snyggast i Sverige så varför klaga... tänk på oss fula satar då:(

Lellan
2003-05-12, 17:06
-> Pecca


:love: är ju aldrig fel, men nu råkade det faktiskt vara en kissemiss vi snackar om! Som va himla go...

Och det här låter mer och mer fånigt, men jag skrev inte att jag kände mig "uschlig" för att få sympatier eller smör (margarindisco.. ;) Snälla ord men du blandar ihop mig med någon annan, inte för att det gör mig nåt iofs!) utan det blev bara en sådan dag då jag inte ville ha tajta kläder på gym eller frottera mig och prestera bland folk. Trist att inte träna, men jag ångrade mig lite väl sent och ett par prommisar och situps och grejer fick det bli.

Lite svårt att förklara - men nu känns det som om jag framstår som någon patetisk "ser jag tjock ut i den här"-tjej och det ÄR jag inte. Väldans ältande det här, men är man babblig så är man.. :D

Idaag då?

Jodå, morgonprommis 90 min + ett par mil till. Nu ska jag slappa lite, mumsa på nåt och sen ska jag roa mig med bänk och armskoj! :bpump: Och hiit! :hbang:

Lellan
2003-05-12, 21:14
Blev lite stressad när jag skulle träna, och på vägen dit så blev jag yr (ungefär som när man har huvudet på en pinne i backen och snurrar runt pinnen och sedan ska springa?) och ökade takten (smart..) och fäste blicken rakt fram för att inte åka in i väggen i tunneln som jag gick i - tamesjutton gick jag inte RAKT in i vägen och kasade ner på ena knät och kände mig superdum.. :em:

Väl på gymet blev det 6 set bänkpress (ca 15 reps, höjde vikten 3 ggr), 5 set pec dec (höjde efter första och höll mig där, 10-12 långsamma reps), tricepspress med stång (2 pinnhål lättare än vanligt.. :( ), press ovanför huvudet där vikten jag tänkt ta på en arm krävde båda armarna - två set (12 i varje) och så det pinsammaste av allt - samma vikt som precis när jag började träna när jag körde avslutande kickbacks.. :insane:

Kände mig matt. Vetesjutton varför..:confused: Har ätit helt ok. Jaja, imorgon är en annan dag! :kickass:

Bamse
2003-05-12, 21:20
Vi kan alltså sammanfatta kvällen som så, att du inte bara "gick in i väggen" på väg till gymmet, utan även i gymmet! :(

Men imorrn är en annan dag! :thumbup: :kickass:

Lellan
2003-05-14, 17:04
Igår: Morgonprommis, två konditionspass (1h+75 min), inte en torr fläck på mig och jag skvätte blött överallt! :hbang: Kände verkligen att jag behövde det, det var superskönt att träna.

Har fått massa dåliga nyheter om nära och kära härochvar, tror det tog lite på krafterna för jag tog sovmorgon i morse (ingen morgonprommis) plus att min lilla powernap idag råkade bli 3 timmar lång (!). Det är som att jag behöver mer sömn när jag är mentalt uttröttad än fysiskt.. :confused:

Så dagens efterlängtade ryggpass får bli av imorrn, sitter right this minute och väntar på en ledsen människa jag ska pigga upp..

Har känt mig plufsig osv hela dagen, fick "ångest" när jag vaknade efter "powernappen" och insåg att jag sovit bort mitt träningspass..:furious: men det är väl SKITSAMMA när det händer allvarligare saker.:( Hade tänkt börja med keto idag, men för att orka på jobbet blev det en barnmatsburk + en bar till lunch och jag ska nog planera lite mer om jag verkligen ska ta en keto (för som jag fattat det är kolhydrater viktiga för thyroidfunktion och den är under utredning).

Ha det gott därute! *kram*

Mallan
2003-05-14, 17:55
Trisst att höra om de trakiga nyheterna om dina nära och kära. Nu vet jag i och för sig inte vad det handlar om, men det är alltid jobbigt.
Själv vill jag första och acceptera vilket inte alltid gar.
Ta det lugnt och vila om du känner att du behöver det. Träna hinner du efterat.
Träning kan a andra sidan hjälpa dig att inte deppa ihop totalt (om det nu kan vara en risk...det vet du bäst själv). En lite promenix brukar kännas skönt, bade för tankar och kroppen.

Hoppas det löser sig och ta hand om dig!!

Grahn
2003-05-14, 18:53
Att sova är nyttigt, var glad för den sömn du får. :)

Pinglan
2003-05-14, 20:35
Var rädd om dig Lellan och ställ inte så höga krav på dig själv nu när du har det jobbigt. KRAM

Lellan
2003-05-15, 09:55
Va gullig ni är folks! :love: Sköt om er!

Ingen morgonprommis, tog så väldigt lång tid för mig på morgonen så magen kurrade hejvilt och orken var noll. Blev en stadig frukost istället (grönsakswok med ägg, protec + choklad med havregryn + bran flakes "korvar" o en rabarber.. tror jag försökte tröstäta mig gladare men jag blev visst bara mätt..:rolleyes: ).

Det är inte MIG det är synd om direkt, men jag blir så nojjig när folk omkring mig mår dåligt. Min bästis har fått veta att hon har en obotlig sjukdom med dålig prognos, min mamma ligger på sjukan och min jobbarkompis ledarhunden börjar tackla av. Hoppas alla tre får må så bra det är möjligt snart!

Blev en tretimmarsprommis i går kväll i alla fall, inte jättetempo men lite luft iaf. Ska bli riktigt skönt att träna idag, aerobic dance + ryggpass dvs bara favoriter.. nice!

Vet inte hur jag ska göra med keton. Hade tänkt börja idag (därav äggen och proteinpulvret imorse, innan allt annat slank ner) men jag vet inte. Känner inte att jag orkar läsa på eller ta det jobbiga nu - även om det vore bra att komma in i det innan sommarjobbet börjar så att den värsta slöheten är över då. Kan för skojs skull testa protte + fett idag, men lite kollisar efter träningen vill jag nog ha. Ger järnet på ae d + kommer vara slut efter rygg+biceps.

En tröstprommis blir det ikväll också, känns skönt att bli uppskattad för sånt även om man önskar man kunde hjälpa på riktigt på något sätt.

Idag ska jag toknjuta av att kroppen fungerar och jatt man kan göra allt man vill, hoppas fler gör detsamma! :hbang:

Lellan
2003-05-15, 17:54
SåDÄRja! :thumbup:

Kände mig jättesugen på träning - trots lite ont om tid. Det löste sig fint.

Marklyften blev 18 reps på första vikten, sen höjde jag och gjorde 15/13/6/6 och så höjde jag igen och gjorde 6+3(fick ta nytt grepp). Hantelrodd på okänd vikt (stressad - grabbade tag i en hantel som såg lagom fet ut och konstaterade att här vankades pb´s). Han tyvärr bara med två set en tia och en åtta.

Åååå - sen var det lycka! Aerobic Dance! *extas* Tokflinade och virvlade runt med endorfiner studsandes runt i kroppen. :love:

Sen skulle de avsluta med situps och grejjer, då gick jag ut och visade folk hur svettig man kan vara.. :hbang: Svettade ner latsdraget (eftersom jag var varm och go så hoppade jag över uppvärmning och drog 3x12 på en bra vikt, höjde och gjorde en tia). Sen svettade jag ner sittande rodden, första setet blev lite halvdant men så sänkte jag och höjde för varje set istället - 4 set totalt.

Följt av lite ryggresningar med platta varvat med magmaskin (de två trivs SÅ bra íhop). Bicepscurl (grabbarna hade snott mina tunga hantlar men snäppet under var nog bara bra, var liite trött ändå). Men fin teknik och 15-reppare i 3 set, sen lite underarmscurl med en chockerande lätt skivstång - men hey.. två timmars himmelrike var det - så jag ska inte klaga.

Och så det vanliga avslutet - hi whey jordgubb med glutamin och skumsockerbitar.. :cheers:

Nu ska här tryckas in lite käk så ska jag på tröstpromenad snart. Och jag ska INTE må dåligt för att jag mår lite gott, man kan hjälpa andra bättre om man mår bra själv får hoppas välmåendet smittar.

Krama varandra därute! :hbang:

Bamse
2003-05-15, 18:02
:thumbup:

Niclaaas
2003-05-15, 18:04
:thumbup:

-xR-
2003-05-15, 18:04
:thumbup:

spinkoo
2003-05-15, 18:04
:thumbup:

goa_killen
2003-05-15, 18:05
:thumbup:

Pinglan
2003-05-15, 18:08
Underbart pass Lellan, bra jobbat. :bpump: :bow:

Lellan
2003-05-15, 22:13
OJ.. :em: :bow:

Fast i ärlighetens namn var det mest glad (snarare än stark) jag var! :D

Men håll med om att det är gott att träna.. uj UJ! :bpump: :hbang:

Lellan
2003-05-18, 10:16
Vader (!) och step kondition i fredags, minns inte hur morgonprommisen var, kort morgonprommis i lördags och typ ett halvt kg lösgodis OCH glass i går kväll! :hbang:

Folk älskar att se mig ätat mättat fett ihop med socker... :smokin: (en stor attraktion bland mina vänner..).

Faktiskt så hade jag inte tänkt äta upp hela godispåsen, men man kan inte hyra en skräckis och äta långsamt och tro att man ska få nåt! :angel:

Bamse
2003-05-18, 11:27
Originally posted by Lellan
Man kan inte hyra en skräckis och äta långsamt och tro att man ska få nåt! :angel:

Få nåt? :naughty: :angel:

Lellan
2003-05-18, 14:46
Originally posted by Bamse


Få nåt? :naughty: :angel:

Goooodis... :smash:

Jag åt upp det jag plockat i (sockerbitar, gelehjärtan, skumjordgubbar, skumbanan) men så var det någon dåre som stoppat i en massa "non stop" och det hör man ju på namnet.. de är ju så farbaskat små å äckliga att man inte kan sluta äta.. och så sa jag visst nåt om "nej, tack - äter inte kokos" i början av godispåsen men va fasen - när allt annat var slut så försvann koksprickarna också.. :D

Just nu laddas det (trots lätt godisbaksmälla) för axel - benpass (jag jag VET att det är bröst och triceps idag, men imorrn är en helt ok dag det med..så jag sparar lite.. :angel: ).

Lillen79
2003-05-18, 15:56
Originally posted by Lellan
Vader (!) och step kondition i fredags, minns inte hur morgonprommisen var, kort morgonprommis i lördags och typ ett halvt kg lösgodis OCH glass i går kväll! :hbang:

Du glömde "bete sig allmänt grinigt åt i bilen i 1½ timme". Så jag tänkte att jag håller väl käft dårå, tydligen så hoppade det bara ur grodor ur munnen på mig. Smidighet är inte min starka sida. :angel:

Folk älskar att se mig ätat mättat fett ihop med socker... :smokin: (en stor attraktion bland mina vänner..).

Faktiskt så hade jag inte tänkt äta upp hela godispåsen, men man kan inte hyra en skräckis och äta långsamt och tro att man ska få nåt! :angel:

I affären: "Vad ska du med de där till, de är ju äckliga". "Usch, godis som innehåller cocos avskyr jag." "Har du inte redan tagit punchpraliner???"

Hemma: "Mmm, va gott det här var!" "Alltså jag kan inte sluta äta" (med munnen full i godis) "Snart är det sluuuuuut"

Jag trodde hon skämtade men på morgonen så fanns det 5 stycken non-stop som lyckats gömma sig i ett skyttevärn medans de var under attack av Lellan :eating:

Allt som allt var det ändå en jättetrevlig helg. Som vanligt när man träffar Lellan.

Lellan rekommenderar:
Lösgodis från Coop (Närmare bestämt 0,596kg) Hehehe
Crema Di Mascarpone (Glass som man helst avnjuter tillsammans med punchpraliner)
Kyckling med Heinz BBQ sauce på. (Någon sorts Hickory historia)

Hoppas träningen går bra!

Lellan
2003-05-19, 08:05
-> Lillen 79

Du kanske fick i mig non stop, punchpraliner och kokosprickar.. :nono:

Men jag fick ju FAKTISKT dig att:
Gå morgonprommis (även om den inte blev lång)
äta: makrill i tomatsås (det var "blä"), valios grynost "DEN får du behålla själv"), Valios kesella + bröd med hela korn ("Det smakar ingenting..." och det var tydligen ett bra betyg..:rolleyes: ), psyllumfrön fick betyget "riktigt funky, jag tänkte slänga det där" (jag hade några på jäsning i ett glas), gröt med protec + choklad i minns jag inte betyget på. Sist men inte minst smög jag ner lite glutamin i Lillens prottedrink sen var mitt uppdrag slutfört.. *puh* :thumbup:

Stötte på en gammal vän på väg till gymet igår, som släpade med mig hem igen och vi såg Matrix - så idag är jag frustrerat träningsabstinent.. *lääängta*

Ha det gott folk! :hbang:

Lellan
2003-05-19, 21:51
Väcktes i ottan av en hantverkare som ville göra fint här, så jag släppte in honom och vi mumsade frulle (ok, jag mumsade han jobbade å jag såg på.. :D ) och sedan ringde ett jobb och sa att jobbet idag blev inställt - himla irriterande då jag tackat nej till ett mer välbetalt jobb idag pga det.

Löste det hela genom att ringa och erbjuda mina tjänster som hundpromenerare så det trillade in någon liten slant iaf.

Var jätteladdad för ben+axlar och ae dance.. lite FÖR laddad kanske för dance-passet blev sådär, och efteråt var jag så trött och lat såå.. allt jag försökte använda krampade. Men det blev hantelpressar, hantellyft och baksida i drag. Ganska oinspirerat om jag ska vara ärlig.. :MrT:

Sen benpress.. 30-reppare på 125 några set, sedan blev jag lat och ville lägga mig och sova. La mig i liggande bencurl och njöt... Pump i rumpan vid det laget! (har hittat rätt fotställning osv i benpressen för rumpan! *glad*)

Lite abduktor (lika stark som förr i tiden. bra. ) och adduktor (lika svag som förr i tiden. illa).

Någon mer än jag som får ont i knäna av adduktor? (typ gyn stol?):confused:

Sen kokosboll och apelsin och hi whey.. Följt av chili con carne (har lagat åt ett helt kompani så det lär vara det morgon middag kväll nån dag nu. Flyttar till frys först i slutet av sommaren.. gaah.)

Sket förresten i att stretcha för jag kände mig så stel. <- korkad mening, men så korkad var Lellan.. :rolleyes:

Bamse
2003-05-19, 21:56
Originally posted by Lellan
Väcktes i ottan av en hantverkare som ville göra fint här :kinky:

http://www.aftonbladet.se/kvinna/0305/19/snygg-173553-308474.jpg

supremo
2003-05-19, 23:31
Originally posted by Lellan

Löste det hela genom att ringa och erbjuda mina tjänster som hundpromenerare så det trillade in någon liten slant iaf.


Det där lät lite intressant.
Har själv hund, och ibland vill man ju ha någon som går på promenad med han, när man inte hinner ;)
Är det något du gör åt de som vill, eller är det åt såna du känner?

Lellan
2003-05-20, 14:41
Originally posted by supremo


Det där lät lite intressant.
Har själv hund, och ibland vill man ju ha någon som går på promenad med han, när man inte hinner ;)
Är det något du gör åt de som vill, eller är det åt såna du känner?

Va har du för byracka då? :MrT: Jag är inte billig vet du, att bli rastad á la Lellan stylee kostar på.. :smokin:

-> Bamse

Hm.. ingen sån "handyman" heller!!

Upp 4 och stappla runt spåret, sen iväg och jobba vilket slutade snopet och för tidigt så jag stack till ett annat jobb och sen hem till maten igen.

Har blivit ganska så kär i mat faktiskt. Räknar inte kcal men har inte gått upp (kanske ner?) sen förra veckan, och borde säkert "deffa" men har nog ingen lust.. det här ätandet, ha ork osv - tja.. jag gillar det! :thumbup: Mår gott i kroppen.

Skulle fått provresultaten nu, men fick en lapp om återbesök hos doktorn. Vet inte vad det betyder men hur sjuk kan man vara när man mår bra?

Har just vaknat ur en riktigt djup tupplur (öppen balkong och nåt övningsläger för polisbilar + mc´s inkl deras sirener har pågått under mitt fönster till och från i några timmar) och försöker vakna till liv inför aerobicsen. JA. Jag SKA köra bröst och triceps innan. Mage efter. Varför ska det var så "jätteintekul" med bröst och tricepsträning?! :( (Läs: varför är jag så förbaskat svag där).

Jaja, nu blir det lite kreatinpuryvat tror jag så jag vaknar - det här går inte.. *gäzzp*

tinus
2003-05-20, 14:49
Ha...jag är alltså inte ensam om att tycka att bröstträning är såå trist (läs klen) :hbang:
Känns så tröstlöst att försöka få konturer där när det är massa saker ivägen så det blir inte särskilt synligt iaf :D

emmzan
2003-05-20, 15:27
Originally posted by tinus
Ha...jag är alltså inte ensam om att tycka att bröstträning är såå trist (läs klen) :hbang:
Känns så tröstlöst att försöka få konturer där när det är massa saker ivägen så det blir inte särskilt synligt iaf :D

Jag sällar mig till tutt-tränings-hata-gänget :D

Lellan
2003-05-20, 18:35
Bullar och mjölk! :eating:

Tog kreatiinpuryvat, tokpeppade och skulle dra iväg. Hittade inte låset till skåpet. Eftersom de är så giriga att de tar 10 kr för att hyra ut skåp, tokletade jag i en kvart. Sen bestämde jag mig för att sticka ändå så de förhatliga tuttarna skulle få sitt.

Men då har hantverkarn tapetserat bort min nyckelkrok och jag har extranycklarna spridda hos folk (eftersom jag är rädd att jag ska tappa nyckeln..:rolleyes: ). Hittade både nycklar och lås efter ett bra tag, min nya ryggsäck har miljarder fack.. jättepraktiskt.. Kom alltså iväg en timme senare.

Då var valet och kvalet om jag skulle gå på passet först eller köra styrka. Valde passet eftersom min favvoinstruktör skulle leda. Naturligtvis var det vikarie. Tråååååkigt.. :sleep:

Ont i axlarna (träningsvärk från igår?) hade jag också, för att inte tala om benen (ändå körde jag inte så tungt.. Hm. Klen.).

Skulle värma upp med armhävningar inför bröstpasset efter konditionen men det gjorde svinont så jag blev förbannad och gick stapplande (benvärk) hem i regn.

Lellan - humörsvängningarnas drottning! :rolleyes:

emmzan
2003-05-20, 18:43
Du är inte bara humörsvängningarnas drottning, du är ju roddens gudinna också *påminna*

Kram! http://www.world-of-smilies.de/html/images/smilies/love/knuddel01.gif

Lellan
2003-05-20, 18:47
Originally posted by emmzan
Du är inte bara humörsvängningarnas drottning, du är ju roddens gudinna också *påminna*

Kram! http://www.world-of-smilies.de/html/images/smilies/love/knuddel01.gif

:thumbup: Tack Multisportkvinnan! Ja, tänk vad ljuvt livet vore om man kunde ro sig igenom det.. vad ska man med tuttar till.. :D

Edit: Bullar hjälper inte mot dåligt humör. Två bullar modell XL från macken = illamående till tusen. Yeah! :kickass: :smash:

Pecca
2003-05-20, 21:23
Originally posted by Lellan

vad ska man med tuttar till.. :D



tillfredsställa oss killar såklart, vad annars?:smash:
:angel:



Är det inte dumt att träna bröst om man har kört axlar dagen innan???

Bamse
2003-05-20, 21:26
Originally posted by Pecca
tillfredsställa oss killar såklart, vad annars?:smash:
:angel:

Dricker du fortfarande bröstmjölk, pojk? :nono:

Pecca
2003-05-20, 21:50
Varför tror du jag jobbar på en skola så jag träffar ca 50 mammor på en dag för?:naughty:






:cool:

Lellan
2003-05-21, 14:01
Originally posted by Pecca



tillfredsställa oss killar såklart, vad annars?:smash:
:angel:



Är det inte dumt att träna bröst om man har kört axlar dagen innan???

No comments på den första - och JO på den andra.. :em: Jag tänkte att eftersom jag körde ett rätt klent axelpass så skulle det vara ok. Hade fel.

Andra lärdomar:

2 xl bullar och en liter minimjölk efter passet ger INTE bra återhämtning...:nono:

Särskilt inte om det åtföljs av långprommis, flera timmars fasta, lasagne innan läggdags och istället för läggdags miljarders miljarders övningsknäböj? Ibland är man mer än lovligt stuupid. Testade kknäböjen med olika skor, hittade ett par riktigt stadiga på vinden och med gatsten á 12 kg i famnen så försökte jag hitta tekniken.

Morgonpromenaden idag var helvetisk, att jag tog mig upp ur sängen var ett under och det var himmelskt att efter morgonpromenad light få lägga sig och låta benen krampa i sömnen resten av förmiddagen.

Har jävulsk träningsvärk av det där knäböjandet, jag som tyckte det verkade så oskyldigt - de flesta var ju till och med utan vikt..:em:

Min mage och HELA låren skriker efter vila. Tänker inte röra en fena..

Lellan
2003-05-21, 14:02
Originally posted by Pecca
Varför tror du jag jobbar på en skola så jag träffar ca 50 mammor på en dag för?:naughty:


För att det är enda chansen till kontakt med kvinnliga könet för stackars Pecca? :confused: :notme: ;)

Pecca
2003-05-21, 15:21
Jag tror det behövs lite fakta här spinko!

Lellan
2003-05-21, 16:32
Originally posted by Pecca
Jag tror det behövs lite fakta här spinko!

Hm?:confused: Är Spinkoo Peccas pimp?

Sitter just nu och velar.. aerobic dance.. har ben med grym träningsvärk.. kommer träna imorrn men sen ska jag bort till och med söndag..

VILL gärna dansa loss.. frågan om jag KAN (kan knappt gå). Vilja, våld, vaselin och ae dance brukar fungera på det mesta iofs..

*velpottar*:(

Pinglan
2003-05-21, 18:50
Originally posted by Lellan


Testade kknäböjen med olika skor, hittade ett par riktigt stadiga på vinden och med gatsten á 12 kg i famnen så försökte jag hitta tekniken.



Whow, knäböjar med gatsten i famnen, så är det är bara riktiga tuffingar som tränar. Häftigt Lellan!!:hbang: :hbang:

Lellan
2003-05-21, 19:20
Originally posted by Pinglan


Whow, knäböjar med gatsten i famnen, så är det är bara riktiga tuffingar som tränar. Häftigt Lellan!!:hbang: :hbang:

Snattade den nån dag gymet hade stängt.. :em: :notme:

Ahhh.. åååå.... *lycka* Passet var gudomligt!! Fick en kommentar efteråt "du är den svettigaste människan jag sett!!" från en gubbe på gymet. Yepp, drippade och droppade hej vilt.. :D

Lellan
2003-05-25, 15:38
Ingen träning torsdag, fredag, lördag och jag tror inte det blir någon idag heller! :( :eek:

Känner mig sliten helt enkelt. Axlarna värker (svider, känns överansträngda) och jag är dessutom helsvullen efter några dagars ogenomtänkt kost (enda jag höll fast vid var minst 20 g protte var 3:e timme, har ätit bra mat men tillskott av fikor osv så kcal har varit i topp). Sovit lite för lite, druckit för lite. Konstaterat att jag gillar att sköta mig bättre..

Så resten av dagen ska jag äta bra, ta en långprommis/joggingtur när det skymmer och stretcha igenom kroppen.. konstigt nog är jag mer sugen på glass än torsk men det vänder nog när jag är mätt! ;) :thumbup:

Lellan
2003-05-25, 20:19
Jag är generös. Det är bara pengar, bara döda ting. *tokintalning*

Jag stoppar in kortet i bankomaten. Trycker koden. Trycker in hur massa mycket pengar jag ska spendera i veckan. Får frågan om jag vill ha kvitto. Tänker glatt för mig själv att det vill jag ju, det var längesedan och tjohej vad det är bra med kvitton. Tar kvittot och går därifrån.

Observera det sista.. "tar KVITTOT och går därifrån" Alltså SHIT WHAT THE F-CK!! :insane: :furious: Hoppas den som hämtade mina pengar när jag hunnit in i affären blev jätteglad och var utfattig så det var någon nytta med det.

JAA, detta platsar faktiskt i en träningsjournal.. fick hög puls osv - språngmarsh ut till bankomaten också. :thumbup:

Vill ha mina pengaaar... nån som vill byta mot ett fint uttagskvitto?:smash:

Nate
2003-05-25, 20:53
ajaj, låter faktiskt mindre kul det där. Är något som jag säkert också skulle lyckas med... var det många pengar du fipplade bort?

Lellan
2003-05-26, 20:14
Originally posted by Nate
ajaj, låter faktiskt mindre kul det där. Är något som jag säkert också skulle lyckas med... var det många pengar du fipplade bort?

Veckans matkassa, äter för ganska många dineros.. Så jag ska inte köpa NÅGOT i födoväg denna vecka. Har lyckligtvis en del hemma redan.

Apropå mat så har jag INTE ätit bra idag.. gröt + prottepulver, lite mjölk, kycklinfile, lite pumpernickel, 10 skumsockerbitar, gröt och kycklingfile. Ingen matlust - eller styrketräningslust.. Illa.

Blev några timmars promenerande + ae dance och motionscykel.

Dagens konstigaste möte: en ORM. Söt!:love:

Dagens konstigaste fråga: "hej! Kan vi få köpa dina trosor?":smash:

Dagens konstigaste åktur: Sniiigelfart på MC. Nice! :thumbup:

spinkoo
2003-05-26, 20:23
Får jag köpa dina trosor :naughty: :confused:

Lellan
2003-05-26, 20:31
Originally posted by spinkoo
Får jag köpa dina trosor :naughty: :confused:


Glömde visst:

Dagens konstigaste Kolozzeummedlem: Spinkoo:whipped:

När det gäller trosköpet så kom jag gående i långbyxor, långtröja och keps och ett par killar kom och frågade, antar att det gällde nåt kul "vad" eller nåt för jag fattade inte poängen.. såg inte direkt vulgo ut så jag råkade nog bara bli offer för ett skämt.. :smash:

Bamse
2003-05-26, 20:33
Men Lellan, med tanke på det lilla missödet vid bankomaten igår så hade ju de där trospengarna kunnat komma väl till pass..? :smash:

spinkoo
2003-05-26, 20:39
Alla tjejer brukar bli glada när jag vill köpa deras trosor :confused:

Lellan du är nog konstigast ändån :angel:

Lellan
2003-05-26, 20:41
Edit:

Dagens konstigaste medlemAR: Spinkoo och Bamse :smash: :smash:

(och SNÄLLA... skicka inga kalsonger.. :nono: Vi tjejer har inte samma läggning åt använda underkläder som en del killar tycks ha.. :rolleyes: )

spinkoo
2003-05-26, 20:44
Jag råkar se bra ut i string :booty:

Lellan
2003-05-26, 20:49
Originally posted by spinkoo
Jag råkar se bra ut i string :booty:

Sa inte att jag hade något emot BILDER på kalsonger...:naughty: (tips! Finns en sektion "Medlemsbilder".. posta där..:thumbup: jag vill ju inte var snål och behålla bilderna för mig själv.. :angel: )

spinkoo
2003-05-26, 20:58
Tror jag skulle bli bannad av en avis-mod här på forumet. Det vore ju PezT för denne mod att se min rumpa så fin som den e :hbang: Och eftersom du inte ville ha bilderna själv så får väl ingen se dom då :(

emmzan
2003-05-26, 20:59
Du har haft.. hmm.. en konstig dag..

Lellan
2003-05-26, 21:59
Originally posted by emmzan
Du har haft.. hmm.. en konstig dag..

Ja, inte varje dag man möter ormar! :D

-> Spinkoo

Åkeejjrååå... hojta till på icq:n när du har nåt fint foto att posta... :thumbup:

Lellan
2003-05-26, 22:41
Nu spammar jag min egen dagbok.. :rolleyes: :D

Tänkte mest skriva en påminnelse till mig själv:

Nu har jag hört från 3 oberoende folk att jag är snäppet gladare och goare när jag inte är så petig med maten utan äter mer (var faktiskt ingen surkärring innan men ändå), så utseendet får nog stryka på foten ett tag framöver är jag rädd. Är lite VÄL rund, tänker inte så mycket på mat utan äter den istället. För det är trevligt och gott att äta (tyckte jag ioifs inte tidigare idag - men imorrn blir det bra med käk. :thumbup:).

Får lägga in mer promenixer och framförallt lite hiit för formens skull istället - sånt blir man också gladare av. Har varit så lite i skolan på sistone så jag har inte travat runt så mycket.

Mat är kalas! :eating:

/ Lellan version 2: Betydligt rundare, goare, gladare å piggare! :hbang:

Bamse
2003-05-27, 07:35
Härlig inställning! :thumbup: Jag tror också att det är lätt att bli nojig/irriterad om man går runt med allt för stort "kontrollbehov". Så om du känner att du mår bättre av att äta mer "fritt" säger jag bara: :eating:

Du nämner HIIT också, vilket ju är känt som raketbränsle för förbränningen! Ta en titt i Munters journal för referens. Igår skrev han någonting i stil med att han numera måste äta mer än han vill - trots diet! :D

Glöm heller inte vilans betydelse för förbränningen! Sömnbrist stör ämnesomsättningen, ger sänkt insulinkänslighet, höjda blodsocker- och kortisolnivåer! Topparna av tillväxthormon är högre på natten än på dagen, och förutom att detta hormon har positiva effekter på återhämtningen har det även kraftfulla fettförbrännande egenskaper.

Tycker därför att det kan vara en idé att ge fasen i att kliva upp 04:30 på morgonen och promenixa. :D Sov i stället ut riktigt ordentligt - och byt ut 2 h promenad mot 20 min HIIT senare under dagen! :cool:

Just my two cents...

Lellan
2003-05-27, 08:14
Originally posted by Bamse
Härlig inställning! Jag tror också att det är lätt att bli nojig/irriterad om man går runt med allt för stort "kontrollbehov". Så om du känner att du mår bättre av att äta mer "fritt" säger jag bara: :eating:

Jepps, tror på det här med att äta. Slipper dessutom överhetta hjärnan genom att räkna och krångla med varje litet tuggummi, glas fun light och liten sötmandel.. har nog hyfsat bra hum om vad som är bra mat och vad kroppen behöver och när den behöver det, gäller att våga lita på det..

Originally posted by Bamse
Du nämner HIIT också, vilket ju är känt som raketbränsle för förbränningen! Ta en titt i Munters journal för referens. Igår skrev han någonting i stil med att han numera måste äta mer än han vill - trots diet!

En fälla har nog varit step och aerobicpass. Visst - det är gudomligt kul - men nu blir det mer och mer så att styrketräningen får stryka på foten pga dem- och det är faktiskt så att jag upplever att styrketräningen ger mer resultat än skuttande. Så ETT Ae dance i veckan (max två), och hiit istället.

Originally posted by Bamse
Glöm heller inte vilans betydelse för förbränningen! Sömnbrist stör ämnesomsättningen, ger sänkt insulinkänslighet, höjda blodsocker- och kortisolnivåer! Topparna av tillväxthormon är högre på natten än på dagen, och förutom att detta hormon har positiva effekter på återhämtningen har det även kraftfulla fettförbrännande egenskaper.

Tycker därför att det kan vara en idé att ge fasen i att kliva upp 04:30 på morgonen och promenixa. :D Sov i stället ut riktigt ordentligt - och byt ut 2 h promenad mot 20 min HIIT senare under dagen!

Just my two cents...

:thumbup:

Du har så rätt.. Skärpning här! Det blir bakläxa. Fast jag måste faktiskt tala om att jag inte morgonpromenixade förrän 5.30 i morse så.. och inte 2 timmar utan 90 minuter.. :thefinger

Nya takter:
- INTE räkna så farbaskat. Det är inte hjärnceller jag vill krympa utan fettceller (och prioriteringen ska lígga på att göra bra ifrån mig på träningen - mindre fokus på hullet).
- BARA gå på dance aerobics när det garanterat blir ett kul pass, dvs när jag klarat av det jag ska när det gäller styrketräning + om det är en skoj instruktör (kan rekommendera Njoy´s instruktörer Andreas (efternamn?), Anna Dunberg, Beatrice Pettersson, Sigrid (efternamn?) - resten passar bättre på andra pass än Ae Dance). MAX 2 ggr/vecka.
-Hiita mera!
-Morgonpromenad ENDAST om jag sovit 8 timmar. Vilket förhoppningsvis kan få mig i säng tidigare, och hinner jag inte med promenixen så tar jag ett hiit-pass på kvällen i stället.
- Generellt: Inte krångla så mycket.. träna, äta, sova och ha kul. Dvs back to basics! :kickass:

tinus
2003-05-27, 08:17
Låter som en vääldigt bra idé Lellan :hbang: :kickass:

Lellan
2003-05-29, 11:09
Originally posted by tinus
Låter som en vääldigt bra idé Lellan :hbang: :kickass:

Tack, jobbar på att göra verklighet av den!

Tisdag:rygg och biceps.
Måste få igång styrketräningslusten (så att jag slutar smita från bröst och tricepsträning, brösten vetesjutton men triceps har nästan försvunnit?! Ser det ut som iaf.. )som plötsligt gömde sig något. Och inget fungerar bättre för det än just ryggpass! :hbang:

Hela örebro skulle tyvärr träna exakt just då, lite jobbigt.. fick ge upp försöken att norpa åt mig nåt att marklyfta så jag inledde med rejäl uppvärmning (ville inte inse att det inte skulle bli någon mark); först cykel och sen roddmaskin.

Styrkan började med latsdrag, försökte få kontakt med latsen men rhomberna ville också vara med. Armarna var helt urkopplade iaf. Höjde och höjde vikten men varken händer eller armar sa något utan det slutade med att jag inte kunde gå så"djupt" så jag antar att marklyften hjälpt greppet! Inga alarmerande vikter men skönt.

Rodden kändes superlätt men samma här, kunde inte gå lika "djupt" (mot magen blir det väl) när vikterna blev tyngre. Men ryggen kändes stark och pålitligt iaf! :) Kändes lite i baksidan axlarna också tyckte jag, försökte dra bak axlarna mycket men jag får nog stretcha bröst mer för de vill inte hela vägen.

Lite ryggresningar varvat med situps och sedan biceps som var jobbigt men jag var svag.. :( Bicepscurls varvat med hammercurls. Några konc curls i slutet och så var jag supersvag när jag skulle testa skivstångscurls och klarade med näppe en 5:a på svag vikt så jag la mig och strechade istället.

Igår undvek jag att träna och tog en rask promenad på kvällen på ett par mil och idag har jag inte morgonpromenerat och med tanke på att senaste veckan varit lugnt träningsmässigt så känner jag mig helt.. soffpotätad. Gymet har lite knasiga öppettider idag men ska jobba sent och får skynda dit då. Blir fint det

emmzan
2003-05-29, 11:50
Originally posted by Lellan
Igår undvek jag att träna och tog en rask promenad på kvällen på ett par mil

Undvek du att träna och gick några mil istället? Öh. Eh.. Va?

spinkoo
2003-05-29, 12:41
Haha, Lellan-style :D :D

En hajk på ett par mil, ett styrkepass och 2 aerobicspass e ju rena vilodagen för damen ifråga :angel:

Lellan
2003-05-29, 18:14
Yeye.. jag menade: jag svettades inte, blev inte anfådd eller helt slut - å inte hade jag kul heller..

Ingen morgonpromenix idag, och gymet stängde innan jag hann dit.. :smash:

Inte min dag, men nu är jag så utvilad man kan bli! Imorrn ska jag döda både bröst, triceps och ben!! :hbang:

Frågan är vad jag gör av resten av kvällen.. pappersarbete måste göras, låter som ett perfekt avslut på denna dag.. :rolleyes:

(fast humöret är inte så illa som det låter, lite träningssugen bara.. bådar gått för i morrn med andra ord! :kickass: :bpump: )

Lellan
2003-05-30, 14:27
Eftersom min "volym" är större än förra sommaren och det är VARMT begav jag mig till stan för att ekipera mig. Kom hem utan kläder och vips så har jag börjat med keto. :em: :rolleyes: :notme:

Det är tamesjutton enda sättet min hjärna kan acceptera att äta en dag som denna..

:smash: :insane:

Pecca
2003-05-30, 14:33
BILDER!!!:naughty:

Lellan
2003-05-30, 15:06
Originally posted by Pecca
BILDER!!!:naughty:

Är du GALEN människa?! :eek: Jag kanske skulle ha förtydligat att det inte rör sig om muskelvolym... :( ingen som kan synas genom lagret iaf.

Vill helst gå å gömma mig.. men ska strax strutta ner till gymet och visa hur en bulkig tjej ser ut! :hbang: :MrT:

emmzan
2003-05-30, 15:08
GO SHOW THEM GIRL!!:hbang:

Pecca
2003-05-30, 15:11
Originally posted by Lellan


Är du GALEN människa?!


dom brukar säga det...




Klart du ska visa dig! Om jag ska visa mig i den oförskämt dåliga formen som jag befinner mig i så får du allt visa lite hud:naughty:





:kickass:

Lellan
2003-05-30, 19:19
Hehe.. lååång keto... :rolleyes: :cool:

I dag:
Frukost: Kroppkakor med lightlingonsylt och äggvitor.
Mellis: prottedrink
Lunch: prottedrink
Middag: prottedrink :em:
Träning: stress-bröstpass, hann med någon tricepsövning också sedan tok-hiit i 20 minuter tills jag var en pöl och blev utslängd från gymet (de stängde). Pump i rumpan (hiitade på cykel) och darrande armar..:bpump: Inte nöjd med styrkan, men shit happens..
Efter träning: Färskost utspätt med fun light å vatten till "yoghurt" och Kelloggs frosties till.
Direkt efter: meer hungrig (läs: sugen på frosties) = prottedrink med frosties.

Fast inga mer kollisar nu. Men MAT. Vet inte riktigt vad det ska vara bra för men jag väller över byxan och inbillar mig att det är kolhydraterna som "väller".:rolleyes:

Edit: Urk. Köpte hem räksallad, kalvsylta, alaska pollack, ryggbiff och kryddsmör för att försöka med keto iaf. En matsked räksallad och sen var jag äcklad, kalvsyltan var bara oljig i munnen.. tänkte äta biff med lite smör till kvällsmat istället men jag undrar verkligen om det är så smart med keto. Har varit emot den länge, men jag vill krympa snabbt utan att tappa för mkt muskler och då vet jag inget annat sätt (snabbt är dumt, jag VET men jag är lite dum i huvdet just nu..). Är för dåligt påläst, blev lite hastigt och lustigt det här.. hm.

Pinglan
2003-05-30, 22:37
Ha, ha, du är rolig du Lellan! Snart kan du utmana mig om titeln till årets beslutsångestdrottning. Iof är jag kanske inte så het på den titeln längre, det verkar ju som att jag har bestämt mig vad jag vill göra med min träning. Nu återstår visst för dig att bestämma vad du vill göra med din kost, keto eller inte. Träningen har du ju järnkoll på :hbang: så där behöver du ju inte besluta något. Kör hårt! :bpump: :cheers:

Lellan
2003-06-01, 04:59
-> Pinglan

Ja, hej å hå vilken velpotta man är. Men jag ketar ett litet tag, nåt ska väl tösen ha att göra.. eller vad man nu kan hitta för bra anledning.

Dumt att gå på fest när man påbörjar keto kan jag tala om. Grilltajm var det. Åt kycklingfilé och drack pepsi max men så tänkte jag "äh vasjutton" och tog en 6:a shot och jordnötter. OJ vilket vilt leverne.. :cool:

Efterfesten var städad med pyttipanna där jag försökte urskilja köttbitarna - pillipill.. Nu har jag tryckt i mig lite kryddsmör, ägg och räkor + protec.

Mötte granntanten när jag kom hem.. "Ja, jag har börjat göra som du - det är ju så hääärligt med promenad på morgonkvisten!!" (alltså brukar jag väcka henne när jag morgonpromenerar :em: och var inte så snofsig när allt kom omkring.. :MrT: ).

25 timmar vaken i ett sträck.. :nono: Hmm.. men inte mitt fel att festen tog slut sent.. :notme:

Just det, morgonpromenad för ett dygn sedan alltså (kunde inte värja mig, lovar bot tills imorrn) och så en lång hiit och lite rotatorcuff å mage.

Nu återstår skutt i säng!

Alcazara
2003-06-01, 08:47
Tjeeeena Lellan!

Kan inte låta bli att berömma din styrka när det gäller dieter!!!!
Har läst i denna jornal och du verkar ha dietat fram och tillbaka ett bra tag...STARKT!!!
Det ser dessvärre ut som om din kost innehåller lite FÖR lite fett, som du också nämnde i början...och kanske är det där problemet ligger...
Ville bara påminna dig om att utan fett, så kommer inget fett brännas. Och jag vet själv att man får kanonsug efter onyttigheter om man får i sig for lite fett...och så vräker man och får dåligt samvete...sedan är man i en ond cirkel... Testa att lägga till lite mer fett i kosten och se vad som sker...spännande...Om det känns HÄMSKT till en början, så ta LITE bara och öka sedan successivt...Det där vet du redan, men ville bara påminna dig...sånt kan behövas ibland :love:

Vad har du för leverskada förresten?

Ha det bra, Lellan!!!!

Lellan
2003-06-01, 19:25
Originally posted by Alcazara
Tjeeeena Lellan!

Kan inte låta bli att berömma din styrka när det gäller dieter!!!!
Har läst i denna jornal och du verkar ha dietat fram och tillbaka ett bra tag...STARKT!!!

Tjenna!

Nej, det är väl snarare en svaghet än en styrka att dieta fram och tillbaks utan resultat. Det är lättare att hålla sig till en specialdiet än att äta vettigt allmänt, för då finns det massor med frestelser juh.. ;) Målet är att jag ska kunna genomleva sommaren utan att svälta mig eller svälla. Planen från början var att lätta under hela våren till sommaren och så hålla den vikten till hösten och då bulka upp till ursprungsvikten och lägga på MAASSA muckler.. Men min kropp låter sig inte behandlas hursomhelst, den är en riktig överlevare som håller i fettet och tycker muskler är onödigt. Nu blir det till att hålla den här höga vikten i sommar, och norpa liite av den under en liten ketoliknande sak nu. Bulk och deff är inte bra för jojjon Lellan, så jag ska försöka ligga på en så stabil vikt det går med högt energiintag och bra träning.


Originally posted by Alcazara
Det ser dessvärre ut som om din kost innehåller lite FÖR lite fett, som du också nämnde i början...och kanske är det där problemet ligger...
Ville bara påminna dig om att utan fett, så kommer inget fett brännas. Och jag vet själv att man får kanonsug efter onyttigheter om man får i sig for lite fett...och så vräker man och får dåligt samvete...sedan är man i en ond cirkel... Testa att lägga till lite mer fett i kosten och se vad som sker...spännande...Om det känns HÄMSKT till en början, så ta LITE bara och öka sedan successivt...Det där vet du redan, men ville bara påminna dig...sånt kan behövas ibland :love:

Tack för omtanken, sånt behövs! Blir illamående av fett och magen blir galen, men jag får ta den här ketogrejjen som ett sätt att vänja sinne och kropp vid mer fett. År kryddsmör inatt, lite väl extremt men jag kan vara lite fettfobiker sen gammalt så det är bara nyttigt att testa och se att jag inte dör av det. Fast jag hoppas det inte är alltför illa i vanliga fall, äter fet fisk var och varannan dag och försöker komma ihåg tillskott av oljor.


Originally posted by Alcazara
Vad har du för leverskada förresten?

Ha det bra, Lellan!!!!

Tack! Jag vet inte vad jag har för fel på levern, värdena har varit på tok för höga och tytt på förgiftning - men jag dricker väldigt sällan och lite och lever sunt, så jag vet inte varför. De har inte varit dåliga sen augusti dock! :thumbup:

Idag:

Vaknade 15.00 oops..

Har hunnit äta kryddsmör, ägg, räkor, keso, kyckling, 10 g choklad (var suugen..). Tycker kolhydrater är mums så det blir ingen livsstil av dieten. Vattnet har trillat av lite redan tycker jag, får se till att hålla lågt på kolhydrater och se till att de är av god kvalite bara så får vi se hur högt jag kan gå på dem sen utan att känna mig plufsig. Ska "gå bredvid" och lära mig jobbet nästa vecka, blir jag för korkad ökar jag kolhydraterna - detsamma om träningen går åt fel håll. Man har ju prioriteringar!

Har inte mätt någon försämring vad gäller styrkan förresten.. har nämligen inte tränat.. :smash:

Pecca
2003-06-01, 19:27
du har ju fått se lite hud också!:angel:

Lellan
2003-06-01, 19:33
Originally posted by Pecca
du har ju fått se lite hud också!:angel:

Ja, du får väl flasha resten av forumet också? :thumbup:

Alcazara
2003-06-01, 21:39
Tack för omtanken, sånt behövs! Blir illamående av fett och magen blir galen, men jag får ta den här ketogrejjen som ett sätt att vänja sinne och kropp vid mer fett. År kryddsmör inatt, lite väl extremt men jag kan vara lite fettfobiker sen gammalt så det är bara nyttigt att testa och se att jag inte dör av det. Fast jag hoppas det inte är alltför illa i vanliga fall, äter fet fisk var och varannan dag och försöker komma ihåg tillskott av oljor.

______
Ja , det är nog bra för dig att vänja magen vid lite fett, tar du det sakta så går det nog bra...
Du kanske behöver lite mer strikt kostupplägg, någon som slår dig i huvudet om du inte äter, eller äter FÖR mkt...:smash: Tycker ändå att det verkar som om du får i dej en hel del fett, men kanske inte tillräckligt...Se till att få lite rutin i ditt ätande så kommer det gå som smort sedan...och så slipper du "joja"...
Träligt det där med levern, hoppas att den "helar sig"!

Lycka till med kosten!!!

Lellan
2003-06-03, 18:22
-> Alcazara

Tack, den lyckönskningen kanske behövs - lever antagligen mot bättre vetande nu.

Japp, jag ketar vidare. Har just ätit grädde för första gången sen studenten (gjorde den berömda ketoglassen!) och det slank ju ner fint men jag har aldrig gillat grädde men nu är jag smord i mun iaf! :D

Ligger just nu under 5 E% kollisar, tänkte först strunta i att hamna i ketos men en ketodiet utan att vara ketodeff är kanske bortkastat? Sen antar jag att man bör ligga under sin förbrukning för att det ska kallas deff, nu ligger jag på ca 2400 och om en vecka - 10 dar så testar jag om jag är i ketos och kanske slänger in mer kollisar.

Har inte kommit på nåt ketoaktigt jag tycker om än - förutom vanligt protein. Men fett har jag svårt att tycka om om det inte kommer i sällskap med kollisar.

Nu har jag svept kreatinpuryvat så jag är fortfarande lite skrynklig i nyllet - nu blir det första ordentliga träningspasset på keto! (har bara tränat step innan)

Axlar och ben (vågar man lägga sig under pressen utan kollisar..:confused: ) - hääärligt! :) Är peppad iaf! :kickass: Lite frosties ska bli gott efter! :eating:

Lellan
2003-06-03, 21:01
Axlarna gick fint, tyvärr glömde jag drag till hakan men pb i baksida så det jämnade ut sig! :hbang: Inget axelont whatsoevva så det blev tunga (ja jag är väl svagast i världen när det gäller dem - samt bänkpress men ändå) hantelpressar. Inledde förresten med hantellyft, sista setet hantellyft.

Benpressen var trååkig, brukar sikta på 50 reps i första setet och sen höja vikten (=färre reps också) i varje set men nu blev det 4 set med 15 i varje istället. Hyfsad vikt, men uj vad osmidig:confused: (och lat, ville mest gå hem ett tag:notme: ).

Lite abduktor och sen mage, sen stängde de - vet inte vart tiden tog vägen.. Får var ute i bättre tid nästa gång jag tränar sent.

Chokopops var inte så gott, kan bero på att jag hade heta fantasier om vad jag skulle gjort med ett äpple istället.. :naughty:

Edit: Yyyyrr i bollen... *snurr snurr*Skippar nog snabba k under keton.. *fundera* Ett äpple innan träningen kanske är bättre.. *fundera mera, dregla massor mera*

Lellan
2003-06-04, 09:30
Vägde mig - 3 kg morgonvikt sen i fredags. Lite väl snabbt, ändå har jag druckit MINST 4 litera vatten/dag och ligger på 2400-2500 kcal (hade tänkt 45% fett, 50 % protein och max 5% kollisar första veckan men råkade bli så att fett och protte bytte plats). Hmm? Jaja, det är ju bara vatten ändå.

Tycker inte kroppen borde bli så stressad av dieten ändå, eftersom jag ligger så högt på kcal jämfört med en ketodeff?:confused:

Känns jobbigt om dieten är elak mot min kropp, jag ketar och funderar vidare.

Är lite sugen på ett aerobicspass efter rygg + biceps idag, får se om jag hinner och orkar. Vilar mycket annars, inte mer promenerande än jobbet osv.

Nu väntar soolen.. :cool:

Lellan
2003-06-04, 13:44
Originally posted by batesman
Vad är det du deffar inför Lellan?? Nån tävling eller beachen??

Kommer inte flascha mig på nåt av ställena:mallan: , det är snarare så att jag inte pallar den här sommaren som fullfjädrad tungviktare och tänkte sikta in mig mot lättfjädrad dito tills det blir lite svalare.. korkat men det är så det är iaf!

Ingen deff i ordets rätta betydelse alltså, kommer ha en hel del reserver kvar. Syftar du på titeln så sattes den för lääänge sedan :angel: när jag var yngre och dummare.. nu är jag bara gammal och dum.. :rolleyes: :smokin:

(och svettig - puh vilken värme!! :cool: )

Lellan
2003-06-04, 20:00
Räknade ut att jag slurpat i mig 7 (!) liter idag, får kanske lugna mig.. :cheers:

Rygg och bicepspass: Marklyften var tunga, men det var händerna som släppte. Blev några omtag så hur många set det blev till slut vetesjutton. Lite latsdrag på det - varje set gick bra i början men greppet var svagt så jag tyckte det var lika bra att höja vikten när det iaf blev lågreps, och det gick ju det med.

Superkontakt i.. hm, på båda sidorna nedanför skuldrorna samtidigt som baksida axlar på nåt sätt i rodden - skönt men inga högreppare här heller. Ett extra set istället. Hantelrodd är jag svag i - och jag var helt slut så det blev två set bara. Skönt att vila resten av ryggen och ta långsamma ryggresningar sen.. ahh.. :)

Biceps var svår att få kontakt i, jag var bara trött. Tänkte hiita men det blev en halvtimmes cykling istället med högt tempo. Försökte öka och sänka en gång och dog nästan..

Dieten.. tja, jag vet inte bättre just nu utan fortsätter. Kan inte annat än gå käpprätt! :rolleyes:

Lellan
2003-06-05, 20:56
Hejsan hoppsan!

Vet inte varför jag oroade mig för att nattpassen skulle inverka på träningen.. Idag när jag jobbar dagpass så jobbar jag 9-20 - gymet öppnar 8 och stänger 21 vardagar, dessutom tar det en stund att ta sig dit.. :MrT:

En suuuperskön morgonprommis blev det idag iaf. Mådde kalas! Så jag tänkte mig morgon - och kvällsprommisar (ev byta till joggingtur på kvällen).

Har mått bra hela dagen, trots att jag egentligen hatar fett. Kosten har varit Fibrex (bara 4 gram kollisar/100 gram och det blir en stoor tallrik grötgegg av 2 msk) ihop med protec blåbär till frukost, ketoglass till lunch, torsk med äggsås (hackat hårdkokt ägg + majonäs + lättgrädde) till middag, keso blandat med lättvispad grädde och fun light jordgubb till kvällsmål och nu har jag ätit gouda-ost. Imorrn blir det mest kött för hela slanten.

Den sista är det enda jag inte har exakt kollisvärde på - de är dåliga på att skriva ut kolhydratesmängden på ostar.. :nono: Men när det gäller kosten så äter jag för tillfället inget med över 4 g kolhydrater/100 gram och håller mig lätt under 5% totalt. Mår förträffligt, mycket piggare än igår då jag var nere å vände. Undrar om jag är i ketos (veet, skulle inte gå så lågt var det tänkt från början men jag tror inte jag är i ketos för nu mår jag som vanligt igen. Kanske är funlighten som förstör..). Ska köpa ketostix när jag hinner, jobbar 11 timmar imorrn igen + jobb på lördag.

Fantiserar inte längre om äpplen, men när jag ska ladda då kommer det bli en fruktsallad som heter duga! :hbang:

Mallan
2003-06-06, 17:32
Kollade i en tabell hur mkt kolhydrater olika tva typer ost, per 100g, innehaller;

Gouda 45%-
365kcal
25,5g protein
29g fett
0g kolhydrater

Edamer 45%-
354kcal
25g protein
28g fett
0g kolhydrater

Bara att :eating: vidare

Lellan
2003-06-06, 22:01
Originally posted by Mallan
Kollade i en tabell hur mkt kolhydrater olika tva typer ost, per 100g, innehaller;

Gouda 45%-
365kcal
25,5g protein
29g fett
0g kolhydrater

Edamer 45%-
354kcal
25g protein
28g fett
0g kolhydrater

Bara att :eating: vidare

Tack mallan! :) Ostgratinerad kummel till kvällsmål.. :D

Får lite konstiga blickar på nya jobbet, annars går kosten fint. Morgonpromenixade i morse också, kunde inte låta bli. Jag har nog aldrig njutit av morgonpromenader som nu - det var nog bra att tvinga sig bort från dem! =) Har ju knatat nåt år.

Häärligt är bra förnamnet.. :love:

Idag har det varit fisk och kött för hela slanten, imorrn ska jag försöka skära ner på det mättade fettet - men har inte ätit sånt på en herrans massa år och måste ju smaka på saker! Favoriten hittills är arlas keso + vispad grädde + fun light jordgubb, men det innehåller ju lite kollisar och jag roar mig med att få dem under 15 g/dag på en diet på 2400 k.

Är supertrött efter att ha varit ensam första gången på nya jobbet, 11 timmarspass är jag inte van och det är nog dumt att kombinera med vanliga jobbet men jag har aldrig påstått att jag var smart.

TRÄNA ska jag göra imorrn också!! *lääängta* :bpump:

emmzan
2003-06-07, 17:24
Lellan! Om du äter mindre än 15g kolhydrat/dag tycker jag allvarligt synd om både din lever och din hjärna... Var lite schysst mot vitala organ, snälla!

Btw kanske du ska överväga att blir antingen en ko eller katt så slipper du oroa dig för kolhydraterna. Dom kan ju inte tillgodogöra sig kolisarna från kosten utan omvandlar dom till fett istället :D:D

Kom nu lellan! kiss kiss kiss!!! *Muuuuuuu*
http://www.click-smilie.de/sammlung/tiere/animal-smiley-027.gif http://www.click-smilie.de/sammlung/tiere/animal-smiley-034.gif


ps. Ja, jag har total sockerkick efter träningen....

Grahn
2003-06-07, 17:27
Kan inte kossor tillgodogöra sig kolhydrater? Aldrig sett en ko jaga kött....

emmzan
2003-06-07, 18:37
Nja.. dom omvandlar de kolisar de äter till fettsyror.. Men sen tillverkar de själva de kolhydrater som de behöver till ex. hjärnan och mjölk osv... Intressanta djur.. kor och katter... Glukoneogenesen bigtime!

Dock kan ju kor även äta kött, exempelvis råttor som hamnat i fodret och på det sättet kan faktiskt nötkött innehålla trikiner, vilket annars tros bara drabba svin. För att spåna vidare är det inte ovanligt att i andra länder ge hästar kött för att slutgöda dem innan slakt.

Lellan
2003-06-07, 18:39
-> Emmzan

:em: Fast jag MÅR bra.. min hjärna är nog inte så vital.. eller levern heller, det vet vi ju sen förr.. Nej. Jag vet. Desto större anledning att vara rädd om det antar jag.. när man inte har så mycket att va rädd om lixom.. :em:

Känns inte kul att "gambla" med sin hälsa. Men nog borde kroppen tåla lite? Till jag tröttnat på ketoglass iaf? :notme:

Sockerchock.. där har vi ju ytterligare en fördel med keto! ;) Sockerchockar är inga höjdare.. (är ketofrälst, härliga stekar och ostgratinerade firrar gör mig otrogen mot havregrynsgröten).

-> Grahn

Skitsamma, jag är ingen jvla kossa ändå.. http://www.click-smilie.de/sammlung/tiere/animal-smiley-027.gif *purr purr*

Lellan
2003-06-09, 12:14
Sen sist: promenader + triceps och bröstpass, lite mage också. Blev en herrans massa set pga att jag inte befann mig på gymet utan gick tillbaks hem (hade glömt skorna, inget vitalt för just bröst och triceps men jag trivs inte med att trippa runt i strumplästen på gymet) och tränade med diverse tillhyggen och kropp istället (gatsten, vattenhink, stol, bäddsoffa..). Blev svettig iaf - men det kan även bero på att jag bor i en 25 kvadratmeter stor bastu.. :cool:

Idag ska jag köra mitt första riktiga kondispass. Är inne på 11:e ketodagen men vet inte riktigt när jag ska kolisladda. Mår så fint nu och gruvar mig inför övergången kolis -> keto sen för det är väl där man mår piss..

Färgen på stickorna är riktigt MÖRK, vet inte om det är bättre än att det bara ger utslag.. har inget sug efter kolisar - förutom när jag kom att tänka på mina fettfria äpplemuffins med vaniljsås till.. de går lixom inte av för hackor. Planen inför laddningsdagen:
1. Havregrynsgröt. Tror jag kommer köra den naturell för jag älskar smaken.
2. Frukt (äpplen och apelsiner framför allt).
3. Fettfria (nästan iaf) äppelmuffins med marsánsås.

Har kommit på att en svaghet i min vanliga kost är bristen på kontinuitet. Jag gillar verkligen variation vilket leder till en massa överläggningar i hjärnan om Gi, energifördelning och kcal.

Tror jag ska förbestämma att tex frukosten ska innehålla en viss energifördelning och kcal tex - och sen skriva ner några fasta menyer - likadant med övriga mål. Då kan jag ha en grötstandardfrukost, en brödstandardfrukost, en drinkfrulle, en omelett frulle, en proteinpannkaksfrulle osv färdiga att variera mellan istället för att stå å vela och räkna varje morgon. :confused:

För ofta blir det så att står i köket på mornarna och funderar över hur jag ska höja ditten och sänka datten och hur det påverkar resten av dagens kost osv. Onödigt. Efter keton tänkte jag börja med att i alla fall ha ett - två mål om dagen (tex frulle och kvällsmål) som jag inte varierar VARJE gång utan att jag har ett par standardmenyer för att inte överhetta hjärnan.

För en anledning till keton var nog att jag var trött på att tänka. Keto gör ju att gi och kcalräkning blir lättare och för en velpotta som mig minskar variationsmöjligheterna vilket faktiskt är skönt.

Jiiiises vilket pladder.. :em: :rolleyes:

Bamse
2003-06-09, 12:21
Har du aldrig funderat på att ansöka om en egen talkshow i TV, babbelmaja? :D

spinkoo
2003-06-09, 12:25
Originally posted by Bamse
Har du aldrig funderat på att ansöka om en egen talkshow i TV, babbelmaja? :D

:laugh: :D :D

Mobba inte tant :smash:

Pecca
2003-06-09, 14:08
Jag undrar vad som skulle hända om man stängde in Mig, spinkoo, dwag o lellan i ett rum...

Alltså innan dwagen skulle äta upp mig och spinkis... skulle nog bli väldigt mycket babbel...:angel:

Lellan
2003-06-10, 20:16
Originally posted by Pecca
Jag undrar vad som skulle hända om man stängde in Mig, spinkoo, dwag o lellan i ett rum...

Alltså innan dwagen skulle äta upp mig och spinkis... skulle nog bli väldigt mycket babbel...:angel:

Hmm.. en liten Pecca kan vän inte innehålla så mycket kollisar? Borde vara helt ok på keto... och jag tänker ju hålla hög kcalnivå så det skulle väl sluta med en mätt Lellan som höll monolog.. :D

Apropå monolog.. sista tiden på keton spenderades ihop med en vegetarian. Han uppskattade inte mina mellanmål i form av döda djur, så var 3-4:e timme (pallar inte att vara utan mat under keto.. är mkt mer beroende av regelbundna mål - någon tipsade förut om att inte äta så mycket på natten om man jobbar natt fast det kommer inte fungera med keto - utan energi så dör jag) var det föreläsningsdags.

Bortsett från det var han hur trevlig som helst, förutom att han var tvungen att ha ett äppel/kaka i munnen hela tiden. Hade faktiskt väldigt trevligt, gäspade första gången vid 7- snåret (började 20) men var pigg 9 då jag slutade. Var en hel del att göra också så det blev inte så mkt dötid.

Innan jag åkte och jobbade rodde jag och cyklade. Rodden var superskön trots att jag nog inte hade något i musklerna alls, svettades och stornjöt.. :love:

Inledde morgonen med med 50 g lösgodis, sedan jordgubbar och mjölk. Till lunch gröt där jag kokade med banan och hade mjölk till, äpple å mjölk till mellis och till middag blev det pasta med tonfisktomatsås med hejvilt med vitlök i! Jag stinker som baaara den!

Har just ätit smörgåsar med messmör (liiite fett kan jag nog unna mig idag också, är ju bara 2 % i messmör) och proviva blåbär till. Är ganska däst och mycket trött, för jag jobbade en stund på dagen också och telefonen har ringt. Ska ta tupplur nummer tre strax!

Ingen träning idag (förutom jobbpromenixandet) men imorrn - då ni! :bpump:

Har kommit på att kolhydratet tar mer plats i magen än fett, så nu knäcker jag lätt Bamses gamla avatar! :D

Lellan
2003-06-10, 20:27
Originally posted by Bamse
Har du aldrig funderat på att ansöka om en egen talkshow i TV, babbelmaja? :D

Äh, har ju mitt lilla hörn i sajberrymden här där jag får pladdra hejvilt.. :em: (tack Kolozzeum..:bow:) Slipper visa nunan också och kan vara anonymt dryg tant! :D :hbang:

Lellan
2003-06-12, 07:22
HA! Trodde jag va... blev visst lite :mallan: ändå.. :rolleyes: Snällt nog fick jag lite "maskering" :MrT: så att det syns att jag tillhör "den älskade (fruktade/ökände/patetiske? Nee... älskade! :love: ) Discoligan".

Var jättemegainställd på jordens träningspass igår men en kompis mådde inte toppen så jag fick laga henne istället, men det är en dag idag också å då ska jag pressa in ett pass! :bpump:

Kolisladdade iförrgår och igår - men OJOJOJ vad hungrig jag blev?? Vaknade tom i natt två gånger av hunger, är jättetrött nu men stekte mig lite fläskschnitsel så nu ska jag somna om..

Är rätt skönt om ett par dagar antar jag, när hungern är borta. Men det måste vara så att man tar igen det med råge när man laddar för jag har nog aldrig varit så hungrig som igår. Ändå åt jag mest gröt och pasta (+ ketchup och isglass, gott gott!).

Nu ska jag somna om, har lite olika jobb att grejja med idag.

Kram på er alla!

Pinglan
2003-06-12, 18:16
Originally posted by Lellan

ketchup och isglass, gott gott!
:eek: Men Lellan, så kan man väl inte äta? Blir man sugen på den blandningen av att köra keto tror jag att jag avstår :D :thumbup:

Lellan
2003-06-13, 09:28
Originally posted by Pinglan

Men Lellan, så kan man väl inte äta? Blir man sugen på den blandningen av att köra keto tror jag att jag avstår :D :thumbup:

Gör du rätt i, keto är ingen hit.. :MrT:

Min lilla uppfattning om keto, helt subjektiv och inte grundad på så långt ketande:

Fördelar:
- den fungerar
- när man väl är i ketos mår man helt ok
- första måltiderna på laddningsdagen är GODA
- man botar lätt fettfobi, inser att man inte dör ens av mättat fett
- utsätts inte för frestelser eftersom man vet att allt fett och protte är ok, bara att ta bort kollisar
- man blir någon erfarenhet rikare
- ingen hunger som stör, man äter efter klockan och gör man inte det så tar man pangslut så man måste äta


Nackdelar:
- övergången "laddningsdag" -> ketos är överjävlig
- fett är äckligt att äta. Fet fisk fungerar men kostar pengar
- känns som om konditionen är bortblåst
- träningsglädjen dämpas
- träningsvärken tycks aldrig gå över?
- armarna hänger och dinglar pga matthet
- kroppen får klara sig utan naturliga vitaminer och antioxidantar m.m. för att sedan överösas med kolhydrater så den blir helt snurrig
- man är inte så kvicktänkt alla gånger (fast det är mest i övergången tror jag)
- ingen frukt!
- aldrig läge för kollisar+ fett= inga avocados, inga mackor med makrill, ingen glass.. Ätardagarna (laddningsdagarna) är till för rena kolhydrater utan fett.
- magen utsätts för hårda prövningar
- överdriven törst under keto, överdriven hunger under kollisladdning
- lever, njurar och hjärna kan bli arga på dig
- man dricker olja, äter bara döda djur och pissar på stickor.. inte så normalt beteende kanske..

Slutsats: Jag vetesjutton om det är något att ha, inget för folk som gillar träning iaf enligt mig. Säkert bättre om man är ganska inaktiv och gillar att äta fett. Det är faktiskt jätteskönt att slippa hunger, och att slippa känna sig svullen. Men jag måste erkänna att min träning definitvt blir lidande. Vet inte om jag ska tro på det där att man inte tappar så mycket muskler heller, det känns lite som om man gör det.

Men jag har hållit på för kort tid för att kunna rikta misstankarna mot keton, så jag fortsätter... time will tell!

spinkoo
2003-06-13, 09:31
Jag läste allt så nu har jag bränt 514 kcal :booty:

Då slipper jag gå morgonpromenad :D :notme:

Lellan
2003-06-13, 09:33
Originally posted by spinkoo
Jag läste allt så nu har jag bränt 514 kcal :booty:

Då slipper jag gå morgonpromenad :D :notme:

Och det måste ju gå åt minst dubbla att skriva eländet + att jag just har gått morgonpromenad och ska iväg till gymet nu, FATTA va brännigt! :eek: ;)

Lellan
2003-06-14, 00:34
Nu mår jag som vanligt igen. Men träningen går ruskigt dåligt, sänkta vikter och reps och gudvetallt.. efter att ha försökt få liv i axlarna (hantellyft, axelpressar, drag till hakan och baksida i drag - inledde passet med lätta rotatorcuffsövningar som nästan tog musten ur mig bara de) struntade jag i alltihop och gick. :booty:

Ska sluta med keton. Fast när vet jag inte. Och HUR vet jag inte.. ska man öka gradvis? Lägga på 20 g om dagen eller nåt. Hursomhelst är den ingen hit för träning.

Sitter och äter lite makrill med bortsköljd tomatsås, inte trött men det är läggdags.. Har förresten börjat morgonpromenera igen, vet inte om jag sagt det. Orkar ju inte med så mycket konditonsträning men har myror i benen!

Dagens hit: outspädd fun light + mineralvatten.. heelt otroligt gott!! :cheers: :hbang:

no1fitness
2003-06-14, 03:46
Hej Lellan. Har läst din discoträningsdagbok och den är mycket underhållande !
:hbang:

Jag för min del kunde aldrig genomföra en keto-diet. En gammal hederlig låg kolisar-diet fungerar perfekt på mig.
Lycka till i fortsättningen och ge dig med keton så träningsglädjen kommer tillbaks.:bpump:

Jag måste också få säga att jag håller med om att du är forumets babbligaste medlem...:notme:

Lellan
2003-06-14, 13:45
-> No1fitness

Babblig..? Jag? Nää... :D

Kul att man underhåller lite iaf! :)

Skulle morgonpromma idag men tvättmaskinen pajade så jag fick vänta på en gubbe, sen blev det träning. Nej. Fel av mig. Sen var jag på gymet. Tror inte man kan kalla det träning? (plocka fram ett par hantlar.. "Åhh-heej" Nähä. Lättare hantlar " åå-he.." nähää.. hm. Byte av övning. "åh.." osv. ). Blev sur. Så jag bestämde mig för att ta lite gröt och sen gå å träna igen.

Kom annat emellan (en skånsk amerikan som lagade köttbullar + min söta goa rara bästis) , men nu när jag kom hem kom jag av mig... Ska jag verkligen avbryta redan.. det kanske är nåt annat som tagit min ork. Hm. Så ingen gröt än.

Det är rätt skönt att sitta ner upptäckte jag nu. Mmm.. inte lyfta ett finger. Så jag får väl ge upp iden att ha kul här i livet, träna och sånt. *ironi* Sitta och pissa på stickor istället. Smutta lite olja om jag vill ha riktigt holabaloo.. :hbang:

Näpp. Jag saknar att träääna.. att orka träna, att ha forsande svett över hela kroppen, endorfiner kittlades överallt och mungiporna vid öronen.

Ska ut ikväll, kanske onödigt att avbryta nu.. men ketonerna ska väck! Lågkollis får det bli! :) Nån som vet om man fortfarande ska äta massa fett då? (hoppas inte)

Niclaaas
2003-06-14, 13:49
den här journalen är som en blandning av spinkos och funtex swingers :D


go queen :kickass:

AciDBL00D
2003-06-14, 15:22
Hur lyckas du få ner fiberex jag har själv försökt men klara det inte. Vad blandar du i och sånt?

Lellan
2003-06-14, 15:35
Originally posted by AciDBL00D
Hur lyckas du få ner fiberex jag har själv försökt men klara det inte. Vad blandar du i och sånt?

15 g fibrex och någon dl vatten får svälla nån stund (20 min kanske? Har ingen koll egentligen) och sen har jag på mer vatten och vispar ner ca 30 g protec blåbär. Det får stå till sig lite och så äter jag med sked (fast det krävs mycket vatten i, men det sväller ju). Går säkert med annat prottepulver också! :)

-> Niclaaas

Det där var nog den finaste komplimang man kan få.. :D :hbang:

no1fitness
2003-06-15, 00:28
Originally posted by AciDBL00D
Hur lyckas du få ner fiberex jag har själv försökt men klara det inte. Vad blandar du i och sånt?

Säger det samma ! Det smakar och ser ut som små träbitar...:rolleyes:

Lellan
2003-06-15, 01:45
Originally posted by no1fitness


Säger det samma ! Det smakar och ser ut som små träbitar...:rolleyes:

Tjaa.. en angenäm smak av.. *funderar* .. björk kanske?

THE SPELL IS BROKEN!! :hbang: (keton alltså)

Gick på fest och blev där erbjuden mat (vi tänkte äta men du kanske vill ha en makrillsburk?). Jättesnällt men plötsligt kände jag mig som en kissemiss som just blivit insläppt..

Chili con carne. Mmm.. bönor.. Mmmmm! :eating: Kändes inte det minsta fel, utan mer som att "hur skulle dessa goda smakliga bönor kunna vara fel för min kropp?" Såg framför mig att lever och lite andra kompisorgan tyckte jag var toppen som bjussade dem på smask.:hbang:

Eftersom det ändå var Grand Finale så lät jag mig bjudas på en likör 43 med mjölk också (här var inte levern lika uppåt men jag tröstade den med att smaklökarna måste få ha lite skoj de med).

Så nu är tant Lellan nöjd från topp till tå! :thumbup:

no1fitness
2003-06-15, 02:08
Originally posted by Lellan



THE SPELL IS BROKEN!! :hbang: (keton alltså )


Grattis !!:cheers: Nu ska du se att träningslusten kommer tillbaks ! Gå och lägg dig nu, såhär länge får du inte vara uppe...:smash: :D

Lellan
2003-06-15, 02:14
-> no1fitness

Ja, mamma.. ;) :) :sleep:

Gött att krama kudde! :love: :sleep:

Pinglan
2003-06-15, 07:58
Originally posted by Lellan
Så nu är tant Lellan nöjd från topp till tå! :thumbup:

Underbart att höra min vän! :) Ska bli spännande att se hur träningen fungerar nu när kroppen får kolisar igen. Jobba på :bpump: :cheers:

Lellan
2003-06-16, 11:13
-> Pinglan
Ja, nu börjar jakten på endorfiner och muskler igen! :hbang: :bpump:

Men först lite udda leverne.. :em:

Åt gröt till frukost igår, var halvdöd några timmar, blev hämtad av Lillen 79 som såg till att jag fick god mat (Tack tack! ) och så råkade han handla massor med godis. Min standardkommentar "nej, inget godis" . "jo, godis!!". "ingen choklad iaf" *mumsar choklad* :notme:

Tyvärr inträffade det som ALLTID händer när jag äter godis. Jag toksomnar.. :sleep:

Lillen79: "ät mer godis så att du håller dig vaken! (vi kollade film). Jag förklarade inte att då hamnar jag i koma utan åt mer och inom kort så snarkade jag (han ljuger säkert..Lite små snusningar på sin höjd tror jag..). Var inte så levande resten av kvällen utan svårväckt zombie. Filmen försvann in i någon dimma.

Sliten idag, fick lite ont i halsen + har ont i skuldrorna men se det gör iiingentiiing för jag ska gå på danceaerobics!! Känner jag mig helt kry så blir det styrka innan!

Nu är det vanlig, bra mat som gäller. Godis dröjer, gillar inte koma även om gommen tyckte det var lite skoj.

Lellan
2003-06-16, 20:33
Ae Dance pass! :love: Häärligt.. SVETTIG... uuuunderbart...:love:

Är träningssugen så jag håller på spricka. Imorrn bitti ska jag till gymet och njuta, vi får se vilka kroppsdelar som ska få visa vad de går för.

ALDRIG mer keto iaf, inte min grej. Kollisar till frukost, lunch och efter träning är min melodi. :thumbup:

Dagens känsla: bakis -> trött -> svettig -> lycklig och lugn :hbang:

Dagens besvikelse: Ekströms lågkalori drottningrkräm. Förstöra bär på det sättet! :nono: Blä.

Men viktigast; livet är underbart och snart är det midsommar!! Yihaaa!

emmzan
2003-06-16, 21:21
Låter bra att lellan äter gröt och frukt igen!! :thumbup:

Nate
2003-06-16, 22:30
Originally posted by no1fitness


Säger det samma ! Det smakar och ser ut som små träbitar...:rolleyes:

Träbitar?! Vad är det för skitsnack som når mina öron? (ögon snarare iof ;) ). Fibrex är mumma - vare sig vi snackar keto eller kolhydratsorgier - jum! :eating:

/ Nate - fiberfetisch

no1fitness
2003-06-16, 23:39
Originally posted by Nate


Träbitar?! Vad är det för skitsnack som når mina öron? (ögon snarare iof ;) ). Fibrex är mumma - vare sig vi snackar keto eller kolhydratsorgier - jum! :eating:

/ Nate - fiberfetisch

Smaken är som baken...:booty: :D

no1fitness
2003-06-16, 23:40
Originally posted by Lellan


Men viktigast; livet är underbart och snart är det midsommar!! Yihaaa!

Vad bra att du har hittat tillbaka till ditt gamla jag !!!:cheers: :thumbup:

Lellan
2003-06-18, 08:21
-> No1fitness

Mitt gamla jag med lite nya dåliga vanor verkar det iofs som.. (godis i söndags + massa gott igår). Men ibland ska man kanske släppa på kosten lite! :D

Hade jobbig huvudvärk efter morgonprommisen igår, men sköt till träningen till efter jobbet. Tyvärr så krympte tiden ihop till 45 minuter träning - hann med ryggen, inte biceps. Men PB i latsdraget! :hbang: Blev så till mig så jag satt där och varierade vikten och takten och drog och drog. Lite hantelrodd på det (där är jag svaag.. :().

Sen skulle jag ro och det gick inte så bra för det stramade som bara den i rumpan (!). Nån konstig träningsvärk från passet igår. Ryggresningarna var ok, lite svagare här med. En gnutta mage sen toksprang jag hem. Tyvärr var det poliser överallt så jag fick snällt stå och vänta vid rödljus, är för fattig för att undersöka om man får böta om man går mot rött.. Nån som vet?

Väl hemma möttes jag av den skånska amerikanen och min sockersöta kompis som sa att nu var det BANNE mig dags för mig att göra Morotskaka (har lovat det i 2 år men jag ska ju alltid krångla med kosten). Fick iaf duscha innan jag blev bortrövad..

Slutsats: Latsdrag är kul:bpump: , morotskaka är gott! :eating:

emmzan
2003-06-18, 10:06
Latsdrag är kul! morotskaka är gott!

tillägg: Frukt är gott! Rammstein är bra! Sol är trevligt! Träna är jobbigt men underbart! Cykla är smärtsamt men kul! Inlines kan vara farligt! Mat är GOTT!

Babbel från emmzan :D

Henke
2003-06-18, 10:22
Måste nog komma med lite synpunkter emmzzan.
Cykla är INTE kul, inlines är livsfarligt och mortoskaka e sisådär.
Men ramstein e suverän träningsmusik å frukt e toppen, så lite rätt var det iallafall :cheers:

MVH

Bamse
2003-06-18, 10:43
Originally posted by Lellan
Slutsats: Latsdrag är kul:bpump: , morotskaka är gott! :eating:

... och mina blåklädda vänner kommer inte ge dig böter för att du går mot rött :thumbup:

Det är "olagligt" att gå mot rött, men som jag har förstått det finns det inget straff. :MrT:

Pinglan
2003-06-18, 13:35
Originally posted by Lellan
[B Men PB i latsdraget! :hbang: [/B]

Härligt jobbat tjejen, fortsätt så! PB är KUL :bpump: :cheers:

Lellan
2003-06-23, 22:57
Originally posted by Pinglan


Härligt jobbat tjejen, fortsätt så! PB är KUL

Joo, men det beror på vilka sorts PB.. :em: just nu är det i att vara slöfock med taskiga matvanor (ok, skärpte mig idag så jag har gått nån timme och ätit bra - men helgen.. ujuj..:nono: ).

-> Henke och Emmzan

Håller med delvis, har varken cykel eller inlines, morotskakan är uppäten och stereon paj.. sol är lite för varmt men vem fasen klagar? :angel:

Vet inte riiiktigt hur jag hade tänkt mig att jag skulle träna dagar då jag jobbar 9-21, jag måste hitta nåt annat snart för jag förstår inte hur jag ska stå ut att inte göra så mycket på så lång tid. Behöver tidsfördrivande aktiviteter!! Just nu jobbar jag inte ensam, men när jag gör det tänkte jag hoppa och skutta eller vad som helst. Min kropp gråter för den får inte skutta nåt.

Nej, folks - nu ska jag laga matlådor för hela i morgon - efter en titt i förråden verkar det bli soppa på spik för hela slanten.. :eating: Lön på fredag.

Doktorn idag. Meeer utredning, värdena hoppar. Levern mår inte bra (tur att jag bara tog en schnapps på hela midsommar då, hade hursomhelst jättekul och partajade mig hes - och ev lite småkrasslig).

Jaja, JAG mår bra men är väääldans trött iaf... :sleep: Ha det gott folks får vi se när jag har nåt vettigt träningspass att skriva in här!

Lellan
2003-06-27, 17:17
Nää, men TITTA!! Ååå va sött! Jag har nu lyckats med TVÅ halvdana helkroppspass! *gulligull*

Jag vill träna och ha kul!! Som alla andra kolozzeumare(de sjuka borträknat) - varför vill inte min kropp? :cryout:

Jag testade med vila men blev lat, tjock och fick ont. Nu har jag testat med helkroppspass men det är bara jobbigt och tråkigt. Jobb.. tja, det har jag också skaffat mig. :nono: Så när de underbara passen tar vid återstår att se..

Känner för att skylla allt på den där förbenade keton, inget pass har varit riktigt underbart sen dess vad jag minns. Tror till och med jag ska käka bröd nån dag, och så ska jag skita i vågen och verkligen ge järnet och träna upp min sega lekamen så jag kan hoppa, skutta, springa och lyfta och vara go och gla. (hör du det kropp? :whipped: ).

Nu börjar fas femtielva i denna journal: Lellan ska :kickass: (på måndag då alltså..:em: det är 30 timmars arbete fram till passet - men ikväll ska jag leka med min bästis.. se ya! )

no1fitness
2003-06-28, 00:40
OK, jag ska med spänning följa Lellans nya fas !
:kickass:

sussie.j
2003-07-01, 17:06
Himla trevlig sida kul att läsa, tur det finns nån som förstår att man kan vara lat ibland.:nono: Väntar på fortsättning.
Sussie

emmzan
2003-07-01, 17:10
Originally posted by Lellan
det är 30 timmars arbete fram till passet - men ikväll ska jag leka med min bästis.. se ya! )

Det där lät kul iaf! :booty: :em:

Bamse
2003-07-01, 22:07
R.I.P. för denna journal då'rå :D

Lellan
2007-11-06, 00:24
R.I.P. för denna journal då'rå :D

Hm.... återuppta eller starta en ny kanske? :confused:

Joo, jag har tränat sen sist.. :D Men inte skrivit upp/ner/in det.