handdator

Visa fullständig version : nannas träning


nanna
2002-04-18, 22:02
Oj, vad många det är som lagt upp sin träning här.. Jag hakar på..det är alltid skönt att få respons då och då..
Vem är jag då?
tjej
24 år (om ett halvår)
171 cm (kort, hade velat vara längre)
58 kg ( sist jag vägde mig, typ 1 mån sen)

målet är att kunna tävla i athletic fitness 2003 el 2004.
Just nu har jag dragit ner på konditionspassen för att se om jag kunde lägga på mig muskelmassa och jäklar, trodde det inte själv men det hargett resultat så nu kör jag hårt!!
Har gjort allt från att dansa balett i 8 år till att spela innebandy..
Har styrketränat regelbundet sen jag var 16 men seriöst i ca 2 år.. med rätt kost ca 1.5 år. Det tar tid att bygga muskler..
Nyutbildad spinninginstruktör( har "uppkörningspasset" kvar men om nån vecka har jag mitt diplom.förhoppningsvis)
Ska utbilda mig till styrketräningsinstruktör i sommar.
Har provdeffat med hjälp av PT förra våren och fick väldans bra resultat..
träningsprogrammetser ut så här..
mån: bröst, biceps +spinning 1h
tis: ben
ons: axlar,triceps +spinning 45 min
tors: rygg,mage
fre: axlar + en för veckan prioriterad muskelgrupp, ev spinning 1h

Vissa veckor blir det mer kondition andra lite mindre men eftersom jag jobbar på att lägga på mig muskelmassa så försöker jag hålla konditionspassen på högst tre till antalet.
Jag har en ätardag i veckan när jag äter godis. Annars så försöker jag äta 5-6 ggr per dag..missar förmiddagsmellis oftast vilket inte är bra=(
Slukar proteindrinkar, kan bli upp till 3 st per dag..tur att dom smakar gott!! :)
Det var väl allt för den här ggn..
Vi hörs!!

Mia
2002-04-18, 22:07
Skitspännande!

Du verkar ja vara tjejen med koll, den här ska bli kul att följa :)

Petrus
2002-04-18, 22:11
:D Fan vilken bra slogan du har valt! :D
Borde kanske jag ha istället...
Kört hårt!
Vänligen,

Petrus

nanna
2002-04-19, 11:56
Jaha, en ny dag och mer träning..
Kom precis hem efter en timmes förbränningsträning på trappmaskinen nu är det bara att hoppa in i duschen , käka och dra upp igen för axlar,triceps träning!!
Det bästa av allt är att jag klarar av att göra 9 st dips själv utan hjälp!!!
Målet är att kunna göra åtminstone 18 st så jag ligger i klass med de andra fitnesstävlande tjejerna..

Danne
2002-04-19, 13:15
En klar femma från Danne ! kör hårt !!

Daemon
2002-04-19, 14:29
Blir det inte jobbigt för benen med ett spinningpass dagen före och ett dagen efter benpasset??

Kanske bara jag som har dålig återhämtning :D

Ser bra ut annars, You go girl!! :D

//Daemon

nanna
2002-04-19, 15:17
daemon, nej det blir inte jobbigt för benen. Däremot så har jag dumt nog nån gång kört ben och spinning på en och samma dag och då kom mjölksyran fort...Satt och mescyklade i 40 min..Inte att rekommendera.

Nyss hemkommen från gymmet, sitter här och trycker i mig dagens andra proteindrink och en massa knäckebröd( högt GI=mumma)
Det blev axlar och två prioriterade muskelgrupper idag; biceps och triceps.
Måste ha skadat axeln sist när jag körde dips för jag fick så jäkla ont idag och kunde bara köra 6 st :(
axelpress 3*8-10 ā 8 & 9 kg
cablecross 3*10 ā 10 kg
lateral raise i trissa 3*8 ā 5 kg
press bakom nacken 3*8 stång 12 kg
tricepspress 3*10 ā 6kg
tricepspress i trissa m stång 3*10 ā25 kg
samma som ovan fast med rep 3*8 17 kg
dips(veckans misslyckande) endast 6 st
hammercurl 3*10 ā 8 kg
bicepscurl m stång 3*10 ā 10 kg

Det var det.Nu ska jag vila i helgen, möjligen åka inlines i morgon. Det ska ju bli sånt underbart väder :)
Ha en superhelg allihopa( ikväll blir det party för mig!!)

emmzan
2002-04-19, 15:59
har du några bra träningstips för att lära sig "riktiga" dips??

mina armar klarar att "lyfta" 37-40 kg 12 reps (kör 3 set) men jag vill gärna ha tips!!

/emma

nanna
2002-04-20, 19:47
Hej Emma!
Jag gjorde som så att jag körde först i en kombinerad chins/dips maskin där man kan lägga knäna på en platta och styra med hjälp av vikter hur mycket av sin egen kropssvikt man bär upp. Den är inte numrerad vid vikt utan från 1-12(tror jag). Jag har kört på 4 till och börja med( ca 75% av min kroppsvikt) och sen sänkt till 2 el 1 för att därefter med passning av min pojkvän börjat köra riktigt. Nu klarar jag 3*7 vilket är väldans bra tycker jag.
Hoppas att du fick lite tips och lycka till!!

nanna
2002-04-20, 19:56
OJ OJ Oj!!
Jag är bakis vilket jag inte varit på länge..Men vad jag hade skoj igår. Nästan alla som ingår i spinninggruppen hade fest ihop igår och det var en av det roligaste fester jag varit på!! Vi tjejer hade pull-up tävling.. jag vann med 4 st i onyktert tillstånd :)
Hade orkat fler men jag började skratta så våldsamt att jag tappade taget.. :)
Nån som har nåt tips på hur man ska få i sig en massa vatten när man kommer hem efter att man varit ute och speciellt dagen efter??
Jag har så svårt att dricka vatten när jag är bakis vilket resulterar i vätskebrist..
Fatta vilka ,ursäkta uttrycket, djävulska sendrag jag har haft i natt och idag...
Hela höger baksida lår drog ihop sig.. Lär ta en evighet innan jag blir lika flexibel igen.. ;)
Nu ska jag resten av kvällen bara slappa..Imorgon ska jag sätta ihop mitt spinningpass och till veckan ska jag köra det så nu jäklar...

nanna
2002-04-22, 15:36
en ny vecka och en ny dag på gymmet. Körde bröst och biceps , men det var svårt för inspirationen att infinna sig idag.Kände mig lite sleten.Det blev alltför lite sömn i helgen och för lite mat också.

Bröst:
liggande hantelpress 3*10 12,5 kg
sned bänkpress 3*10 25 kg + 30 kg
flyes i trissa 3*10 10 kg
Biceps:
hammercurl 3*10 7 kg, 8 kg
Bicepscurl m stång i trissa 3*10 22 kg
bicepscurl m stång 3*10 10 kg
bicepscurl m rep i trissa 3*10 10 kg

Skulle ha av slutat passet med 45 min spinning men kände att orken inte fanns där så det blev rodd 10 min och cykel 10 min.

emmzan
2002-04-22, 17:51
brukar bälga i mig lightläsk på kvällen innan jag lagt mig, om jag fått i mig lite spiritus! sen är jag alltid vansinnes-törstig på morgonen efter och bälgar i mig ännu mer lightläsk...

bubbel i magen? jajemen

/emma

nanna
2002-04-23, 08:51
Damn vad jag har blivit lat! :)
Skulle ha varit uppe kl. 0800 och stått på löpbandet i en timme före frukost men det ville inte min kropp så det blev till att sova lite till..
Det här är inte bra..
Idag blir det iaf BEN!! Jag älskar att köra ben, ben och rygg är mina favoriter för det är där som jag är starkast!
Sen får jag väl lägga löpbandspasset efter styrkepasset. Vill man bli fin får man lida pin...
Skriver mer snart igen. Ciao

nanna
2002-04-23, 12:07
Jaha, ytterligare ett pass på gymmet avklarat.
Benspark 4*10 25,27,30,35 kg
lårcurl liggande 3*10 25,27,30kg
sittande lårcurl 3*10 27-35 kg
squats i smith 3*10 40 kg
benpress 3*10 40-60 kg
utfall m hantel 3*10 9 kg-hantlar
benövn ā la M.Wiekovski 3*10
glömde vaderna men dom tar jag imorn.

Löpband 45 min fick avsluta passet. Skulle ha kört 60 min eg. men jag fick sån förbannad skoskav så det var bara att kliva av..Jaja, 45 min är bättre än inget :)
Sitter just nu och trycker i mig knäckebröd, banan och proteindrink.

nanna
2002-04-24, 20:01
Tjoho!!
Axlar,triceps pass tillsammans med min boyfriend.
Jag ökade rejält denna gång..
hantelpress 3* 8 8 kg, 10 kg
press bakom nacken (smith) 3*8 20 kg
cablecross 3* 10 10kg
framsida axlar i trissa 3*10 5kg, 7kg
lateral raises 3*10 6kg
dips 12,10,12 med lite passning
triceps kickback 3*8 6kg
tricepspress m stång i trissa 3*10 27 kg, 30 kg
tricepspress i trissa m rep 2*10 sista fallande set 22 kg

Jag har ökat rejält på vikterna idag..
hantelpress 8kg till 10 kg
triceps i trissa från 22,5 till 27,5 och 30kg
+ att jag klarade av att göra totalt 34 dips med lite passning.. förut klarade jag bara 24st!! :D :D
Det var det , nu ska jag suga på den här karamellen tills morgondagens pass då det blir rygg och mage..
see ya!

nanna
2002-04-25, 09:46
Halloj!
Snart ska jag gå i Emmzans fotspår och lägga ut bilder på mig själv. Pojkvännen blev eld och lågor i går när han fotade mig och mina muskler. :D
Förhoppningsvis så kommer dom in i morgon eller i början av nästa vecka!!

Imorse kom jag äntligen upp i tid och jag åkte iväg till gymmet för 60 min på löpbandet. Tyvärr så var båda löpbanden upptagna så det fick bli 50 min på trappmaskinen ist. Sen var det hem och äta ordentlig frukost.
Nuska jag snart iväg igen till gymmet för dagens styrkepass; Rygg och mage blir det idag.
Jag blir så glad när det är så vackert väder. Får lust att slänga av mig alla kläderna och springa runt naken men si det går inte för sig.. :D

nanna
2002-04-25, 12:05
Det går bra nu, jag har ökat idag också!!
Rodd 3*10 35,40,40 kg
latsdrag 2*8 1*6 30, 35 kg
bellyback 3*10 5 kg viktskiva
rodd m hantel 3*10 15 kg
chins 2*10 körde på nr 3 i mskinen (80 % av min kroppsvikt) men det var inget bra att lägga den sist i passet. var slut i musklerna.
mage 5*20 med lutning
lite vader blev det på slutet
stående vadpress 4*10 40 kg-60 kg
Det var det. Nu ska jag ut i solen och gassa.
Helt underbart!
:) :)

JJ
2002-04-25, 12:07
En liten fråga bara, varför åka till gymmet för att gå på löpband när solen skiner? ;)

Pecca
2002-04-25, 14:05
Det är inte bara solen som skiner. Det är varmt och skönt också. Ut och gå i den vackra staden.

nanna
2002-04-25, 15:37
Halloj allihopa!! För er som vill så ligger min bild uppe nu på min profil!!
Skratta inte bara när ni ser den.... :)

Petrus
2002-04-25, 16:02
Ursprungligen skickat av nanna:
<STRONG>...blir det idag.
Jag blir så glad när det är så vackert väder. Får lust att slänga av mig alla kläderna och springa runt naken men si det går inte för sig.. :D</STRONG>

Jodå, det går alldeles utmärkt!!! :D :D

Cina
2002-04-25, 19:01
&gt;Nanna

Skratta :confused: Den där bilden såg toppen ut ;)

//Cina

Forest
2002-04-25, 19:51
Jösses, du ser inte bara bra ut, du har ju riktiga muskler till och med!

Jag förstår att pojkvännen bliv lite sån.

Med tanke på bilden så är jag lite förvånad att du inte använder tyngre vikter till bröst, axlar och armar. Men vadå, det funkar ju uppenbart!

nanna
2002-04-26, 11:14
Sista träningspasset denna veckan. Bestämde mig för att skippa morgonprommisen och köra hårt på gymmet istället.
Idag blev det åter axlar och dagens prioriterad muskelgrupp blev baksida lår.
hantelpress 3*8 10 kg
press bakom nacken(smith) 3*8 22.5kg
cablecross 3*10 10 kg
framsida axel i trissa 3*8 7kg
lateral raises 3*10 6kg
drag till hakan med stång 3*10 15kg
sittande lårcurl 3* 8 35 kg
liggande lårcurl 3*6 35 kg
rumpan i trissa 3*10 22 kg

Sitter just nu och äter musli och proteindrink, mina bananer är slut!!
I hlegen ska jag bara ta det lugnt, ska bla gå på balett I Göteborg. Det ser jag fram emot jättemycket :)
Jag hoppas att alla ni andra får en lika trevlig helg som jag.
Ha det gött!!

Lella
2002-04-26, 18:33
En liten pyttefråga bara... rumpa i trissa? Har du nån bra beskrivning? Fäster du ett sånt där band runt ankeln å "sparkar" (kontrollerat) bakåt? För jag har grunnat å det är väl det jag kan tänka mig att det är?

(=pyttefråga med överflöd av ord! :))

Ha det gott! Trevlig helg! :D :cool:

nanna
2002-04-29, 09:42
hej Lella!!
Du har klurat mycket och jag får bara lov att säga att du har klurat rätt!! jag fäster bara ett "sånt där band" runt vristsn och sparkar kontrollerat bakåt. För att komma upp lite från golvet så har jag stödbenets fot på en liten upphöjning.

Åse Columbus
2002-04-29, 10:01
Har ni provat en sak?

Om man böjer knät när man gör denna övning så kan man koppla ur hamstrings ganska bra och mer parten av övningen hamnar rumpan...vill man däremot ha med hamstrings så håller man benet rakt.

En parentes i tillvaron.

Åse :cool:

nanna
2002-04-30, 13:51
Åhhh.. vad jag hatar allergi!!
Jag går om kring som en sovande zombie och orkar knappt träna pga denna förbaksade pollenallergi!! :mad: :mad:
Så igår blev det bara spinning 1h
och idag skulle det ha blivit styrka och kondition men det blev bara step 1h!!
Men, skam den som ger sig(gäsp) på torsdag tar jag nya tag och då blir det styrka!!
Ha en trevlig valborg allihopa! Hoppas att ni har bättre väder än jag... :D

nanna
2002-05-02, 12:26
Dumma allergi!!
Jag orkar inte alls lika mycket som förr nu när kroppen kämpar mot pollen!
idag körde jag bröst,biceps
bänkpress m hantlar 3*10 13,5 kg
sned bänkpress 3*8 25 kg
flyes i trissa 3*10 10 kg
flyes m hantel 3*10 7 kg
hammercurl 3*10 8 kg
bicepscurl sned stång 3*10 25 kg
bicepscurl m skivstång 3*10 11 kg
bicepsurl m rep i trissa 3*10 20,22,25 kg
konc bicepscurl 3*10 7 kg
ingen kondition idag för jag ha redan kört två pass denna vecka och imorgon väntar ett spinningpass och på sön ska vi spinningtjejer träffas och köra två pass.

Åse Columbus
2002-05-02, 13:02
Sänk immunförsvar...hjärtat får jobba hårt!

Se till att inte överanstränga hjärtat under det att du har allergin...hjärtmuskelinflammation pga överansträngning inte att leka med!

Åse :cool:

nanna
2002-05-02, 13:35
Tack Åse! Jag ska tänka på det...
Hur vet man att man har hjärtmuskelinflammation??? I tisdags när jag var och tränade kändes det på vänster sida övre bröstkorgen lite men det var bara en kort stund...sen gick det över.
Vilka är varningstecknen??.

Åse Columbus
2002-05-02, 13:38
Kan vara ett tecken...lyssna på din kropp ordentligt!..

den säger till dig när du ska låta bli....sen har ju vi kvinnor en tendens att alltid behöva vara duktiga....låt bli det ...iaf ibland*smile*.

Åse ;)

PK
2002-05-03, 11:40
så du ska bli PT. det hade jag också tänkt mig, men det blir så dyrt sen ska man ha bostad också. eller ordnar PTskolan rum eller liknande(jo jag borde ringa och fråga) har du något gym som betalar utbildningen? :eek:

nanna
2002-05-03, 22:30
Ny dag=nytt pass
Idag blev det axlar och triceps tillsammans med min gubbe :)
hantelpress 3*8 10 kg
cablecross 3* 10 10kg,12kg
framsida axel i trissa 3*8 7 kg
lateral raises 3*10 6kg
drag till hakan m skivstång 3*10 13,5kg
triceps kickback 3*10 6 kg
tricepspress m stång i trissa 3*10 35 kg
tricepspress m rep i trissa 3*10 20 kg
dips 8+12

Det var det! Imorgon blir det rygg och mage.. jag älskar att köra mage..så mycket att jag ibland tränar den 4 ggr/v.. :rolleyes:

nanna
2002-05-04, 12:39
Jaha.. jag tror att jag äter för dåligt, anledningen till att jag tror det är att min ork har börjat tryta nu när jag kör och jag orkar inte ta ut mig helt..
Senast nu idag när det blev rygg och mage..
Latsdragen och rodden som brukar gå så bra gick förbannat illa.. :mad: :mad:
latsdrag 3*10 35 kg
rodd 3*10 35 kg
bellyback 3*10 10kg
rodd m hantel 3*10 15 kg
mage 3*20
mage i maskin 3*15 22kg
fasen också... varför går det så dåligt!!! :mad:

Det blev 1 timmes intensiv promenad också efter att jag i drygt en timme gjort min pojkvän galen
;)
Sen har jag städat och tvättat som en tok också så idag när jag har min ätardag så blev det faktiskt panpizza och(!) godis!!mumsfilibabba :D :D
ikväll är det starwars och jag sitter bänkad :)

[ 04 Maj 2002: Inlägget har ändrats av: nanna ]

Pez
2002-05-04, 12:44
Hejsan Nanna! Kul med en tjej som tränar hårt.
Ditt problem med orken kan mycket väl som du själv kommit fram till bero på att du äter för dåligt, hur ser en dag ut rent kostmässigt för dig?

/pez

nanna
2002-05-04, 18:54
&gt;Pez så här ser en vanlig dag ut för mig..
frukost: 2 dl fettfri fruktyoghurt
30 g branflakes alt 1 dl musli(osötad) med lite russin
1 glas juice
1 skiva fullkorn m kesella och 2 skivor skinka (2,5%)
Eller 1 port. fiberhavregrynsgröt med russin ,minimjölk och hemlagat äppelmos.
mellis: 1 frukt el 1 proteindrink
lunch: 50-60 g pasta
100g räkor/kräftsjärtar el 1 kycklingfilé
grönsaker
3 tsk olje/vinäger dressing
vatten
mellis: 100-150 g lättkesella m 1-2 msk funlight
middag: 50-60 g pasta el ris med kyckling/köttfärssås/ wok
grönsaker, vatten el mjölk(mini)
ibland blir det sås på lättcremefraiche(5-6%)
mellis: 150 g lättkesella m 1-2 msk funlight
alt 1 proteindrink och en frukt(äpple el päron)

Jag har en ätardag i veckan när jag får äta godis eller som idag både pizza och godis. Pizza blir det dock bara 1ggn varannan månad. Jag måste känna sug efter det för att det ska vara gott..
Jag är ju inte på deff just nu men jag vill ändå inte lägga på mig en massa fett..
Jag tror att jag äter för lite kolhydrater.

Pez
2002-05-05, 00:13
Som det ser ut nu tycker jag du kan/ska öka kaloriintaget, för en aktiv tjej på 58kg ser det där ut som svältkost (?!) och du är inte ens på deff.

Tips överlag:
Öka kaloriintaget, fördela de nya kalorierna med vikt på protein och fett. För att bygga muskler måste du ge kroppen ett kaloriöverskott - det går inte att komma ifrån.

Tips/måltid:
Antalet måltider är bra, 6ggr om dagen funkar.

Frukost:
Tillför mer protein till frukosten, gärna genom en proteinshake eller ägg/äggvitor, det är trots allt ca. 8 timmar sedan du åt sist eller hur?
Byt ut den fettfria yoghurten mot en 0.5% yoghurt, fettfri har en tendens att innehålla rätt mycket socker. Bran flakes är bra, musli helt ok - dock har råa havregryn relativt högt GI. Havregrynsgröt - suveränt, koka den på minimjölk istället för vatten om du inte redan gör det.

Mellis1:
En frukt OCH prot.shake helst. Gärna ett päron eller annan frukt med lågt GI.

Lunch:
Häll lite oliv/rapsolja över pastan för att tillföra lite extra ("nyttigt") fett, olja/vinägerdressing - jättebra, båda anses ha effekten att de sänker GI.

Mellis2:
Lite mer kesella. Öka till 200-250gr.

Middag:
Beroende på kött (fetthalt i och mängd) och huruvida du har sås till så bör du tillföra lite fett genom oliv/rapsolja (tex om du äter kyckling utan sås till pasta blir fetthalten för måltiden nästintill obefintlig, medans om du har köttfärssås med sås blir den ok).

Mellis3/Kvällsmål:
Samma som mellis2, öka kesella till 200-250gr eller prot.shake.

Övrigt:
På ätardagen kan du äta samma men lite mer av det goda så att säga, dvs byta middagen mot pizza, godis till film m.m men sköta kosten i övrigt.

Kom ihåg att äta varannan-var 3e timme så kroppen aldrig tillåts hamna i en katabol fas.

Fett är inte dåligt, med en väl avvägd mängd fett i maten hålls förbränningen igång och fettet hjälper även till bl.a genom att sänka GI:t på måltiden.

Du bör få i dig 2-3gr protein/kg kroppsvikt om du vill lägga på dig muskler. Viktigast är det att tillföra protein på morgonen och direkt efter träning.

Skulle du märka att du börjar öka i fettmassa (BF% alltså, en viss extra fettinlagring får man tåla om man ska bygga muskler) så skär ner på kalorierna i omgångar om ett par hundra tills du tycker det är acceptabelt.

Du kunde säkert redan det mesta av det jag skrivit men jag hoppas nåt av ovanstående kan komma till hjälp, det är bara råd/tips/funderingar och inga regler/måsten.

Kom ihåg - Känslan är viktigast!

Är det nåt du undrar eller behöver hjälp med så fråga.

/pez

[ 05 Maj 2002: Inlägget har ändrats av: Pez ]

nanna
2002-05-05, 17:31
&gt;Pez, du är helt underbar!!!!
Tack så hemskt mycket för att du tog dig tid och verkligen skrev ut hur och vad jag ska äta!! :D :D
Det uppskattas enormt från min sida!!

Idag söndag blev det 3,just det tre!!spinningpass.. :eek: :eek:
Det skulle bara vara två(vi är 5 st nya spinninginstruktörer som brukar köra våra pass på varann för att få feedback) jag hann inte köra mitt pass igåe så jag fick lov upp tidigt och köra mitt imorse så det blev tre.
Efter träningen så blev det en liten sportlunch(choklad ca 25g) och en halo kola( lågkalori) det var slut på bananer sen så bastade vi allihopa för att sen dra iväg och käka pizza!! Jag säger bara det , har ni vägarna förbi Linköping och är pizzasugna-valla pizzeria är det som gäller!! :D :D
Skulle eg inte äta pizza eftersom jag hade ätardag i går och käkade pizza då men jag var så hungrig med tanke på att jag bara ätit en räkomelett till lunch så det fick bli pizza.mums!
Nu ska jag äntligen slappa ;) Ikväll är det starwars ;" may the force be with you"
Imorgon blir det spinning och styrka.

Pecca
2002-05-05, 17:58
3 spinningpass!!! (jag höjer på ögonbrynen och ser frågande ut) :eek: . I´m impressed :).

Sen får du inte luras så där (om Valla- Pizzerian alltså :D )

nanna
2002-05-05, 20:10
&gt;Pecca..
Vadå luras :rolleyes: jag bara talar om sanningen! eller har du hittat nån bättre? ;) ;)

Pez
2002-05-06, 01:08
ehm.. blir nästan generad här.. inte varje dag man blir kallad underbar. :D

/pez :cool:

nanna
2002-05-06, 07:51
Sitter här och äter min frukost i godan ro..
Är så trött sen igår och inatt. Jag vaknade när min sambo kom hem klockan 0145 sen har jag inte kunnat somna om förrän nu på morgonen.
Ska upp och köra igenom mitt pass nu på förmiddagen. 1,5 timme spinning igen men sen blir det vila tills på onsdag.Styrka ska jag dock köra hårt!
Ikväll blir det bröst och biceps.
Solen har äntligen börjat skina efter två dagar med regn. Härligt! :D :D

emmzan
2002-05-06, 12:46
Hur gick det mest bröst/bicepspasset?

Testade nämligen att köra den kombinationen igår eftermiddag och det funkade över förväntan, har kört bröst/rygg och biceps/triceps förut, men tänkte prova lite nytt..

/emma

nanna
2002-05-06, 20:53
Jaha, nyss hemkommen efter att ha kört ett pass(bröst,biceps) och därefter handlat mat till hela veckan.
bänkpress m hantlar 13.5*8, 13.5*8, 16*7
sned bänkpress 25*8, 30*8, 32,5*8 (ökning)
flyes i trissa 12,5*8, 15*8, 15*8(ökning)
hammercurl (dagens ökning)9*10, 10*10, 10*10
bicepscurl m stång i trissa 25,27,30*8
bicepscurl m rep i trissa 22*8,22*8,22*8

haha, I´m back!! Där ser man vad lite extra fett och kolisar kan göra!!(helgens pizza och godisfrosseri) :D :D
Nu ska jag slappa. Det bidde ingen spinning imorse men imorgon tar jag nya tag, då blir det två timmar på förmiddagen för att finslipa mitt pass och prova nya låtar. Sen blir det axlar,triceps alt ben på eftermiddagen...

Pez
2002-05-07, 01:37
Härligt att se lite ökningar... efter bara en dag med mer mat, testa en hel vecka så höjer du ännu mer ska du se! :D

Kör hårt!

/pez

nanna
2002-05-07, 11:05
Joho..Tillbaka efter 1h40 min spinning! :eek: :eek:
Ni lär ju tycka att jag är dum ihuvet men så är inte fallet.. Hittade en massa nya låtar i går som jag fick lov att upp och prova för att se om de passar att cykla till och de gjorde de så nu jäklar!
Jag kommer att få till ett kanonpass :D :D
Sitter just nu och trycker i mig musli och russin..
Vid sista sprinten så kände jag att "jag orkar inte,jag orkar inte jag orkar inte.."
Och så var det bara att stanna upp och sänka tempot..
Jag är så kräsen också, vill hitta musik som jag får "kickar" utav..därför så har jag mycket trance/techno/house i mitt pass blandat med en del andra goa låtar som sensuella isabella med Tomas Ledin.Bättre sommarpartylåt finns inte :)
Nu ska jag duscha sen ska jag ut i det fina sommarvädret och sola lite..

ToXY
2002-05-07, 11:21
Vill du ha kickar så sätt på Dansa i Neon med Barbados!! ;) Eller Gyllene Tider č ju helt suvve att få dunder kickar utav!!! Eller Gotliath nr 10!! Funderar faktiskt på att testa spinning nångång! :D

/Martin

nanna
2002-05-08, 08:59
Åh, vaknade i morse kl 0745 och tittade ut, solen strålade från en klarblå himmel så jag fick bara lov att gå på promenad..60 min blev det.
Så från och med idag så ska jag nu försöka få in 4 st morognpromenader i veckan..
Ska utan att deffa försöka få bort min lilla mage.Den putar inte eller så, det är bara enligt mig lite för mycket fett på den.
Och eftersom jag äter så pass bra under veckorna så tänkte jag att det kanske räcker med att lägga till morognpromenader för att det ska försvinna..
Vi får se vad som har hänt i augusti för det är så länge jag har tänkt att köra mina morgonprommisar..

Lella
2002-05-08, 09:04
Visst är det hääärligt ute?!? :cool:

Har också njutit i solen... *nöjd* Bättre sätt att vakna finns ju inte! Ha en fortsatt bra dag!

Pecca
2002-05-08, 14:17
Pizzeria Monte Carlo!!!
Där blir man garanterat mätt. Det är gott och 35:- med läsk, bröd och sallad är inte helt fel och sen att den ligger 50meter från skolan är väl ett plus också...

Jag har fått ett erbjudande om sommarkort på Campushallen för ynka 350:- (2 månader) så man kanske dyker upp där i sommar och tar sig ett och annat spinningpass.

Om man tittar på din bild så ser du inte ut att ha en put mage direkt, fast det kanske bara är min uppfattning ;)

[ 08 Maj 2002: Inlägget har ändrats av: Pecca ]

nanna
2002-05-08, 15:31
&gt;Pecca, jag har aldrig sagt att jag har en putmage. Det har jag inte men..Jag har rutor men dom syns inte och det är det jag vill att dom ska göra.. iaf lite...jag vill inte bli stenhårt deffad för det tycker inte jag är snyggt...
Självklart ska du träna på campushallen..bästa stället istan..
Och för den delen.. om du var på montecarlo.. varför gick du inte över gatan och käkade på valla..då hade du fått 50 m extra motion ;)
Så du läser på folkunga?? Vilket program?

Pecca
2002-05-08, 16:17
Sorry läste lite dåligt, får be om ursäkt(angående magen alltså).

Sam ekonomisk, sista året (9 skoldagar kvar... :D )
Det är väl inte så att du har ngn kompis som nyligen har varit och praktiserat där va...??? (har säkert lyckats och skämma ut mig i sådant fall)

Gå 50 meter extra för att käka pizza!!! Jag måste väl se upp så att jag inte bryter ner mina surt förvärvade muskler
:D :D :D

nanna
2002-05-08, 20:53
Hemkommen efter ett träningspass så här på kvällskvisten..
Axlar ,triceps stod på programmet idag..
hantelpress 10*10, 11*8, 11*8 (ökning)
cablecross i trissa 10*8, 12*8, 12*8 (liten ökning)
framsida axel i trissa 7*8, 7*8, 7*8
flyes 6*8, 7*8, 7*8 (ökning)
drag till hakan m stång 12.5*8, 12.5*8, 12.5*8
triceps kickback 7*8, 7*8, 7*8 (ökning)
tricepspress m stång i trissa 27*8, 30* 8, 35*8
tricepspress m rep i trissa 22*8*3

Sen har jag kört ett lunch pass spinning idag också ..så nu ska jag med gott samvete inleda min godisdag :D :D

nanna
2002-05-10, 15:31
Aaahhh, käner mig fet som en padda efter 2(!) godisdagar. I onsdags blev det inte så mycket godis och inte i går heller för den delen men igår var det fest så då blev det 3,5 cider och en välkomstdrink(!) :mad:
Det tog kan jag tala om.Jag har inte festat mycket under mitt första år i Linköping så jag är lättpåverkad..
Vi fick mat också men det dröjde ett tag så när vi väl fick ta mat så var jag vrålhungrig. Siktade in mig på proteinet och frukten dock och så det blev en minibaguette och lite potatissallad. Sen fick vi kaka också (kärleksmums) så jag åt 1,5 sån ruta.. :mad: :mad:
Jag vet att man ska tillåta sig att njuta ibland men jag hatar mig själv dagen efter..
Sprit gör att man tänker "ah, va fan en liten kaka gör väl inte hela världen"
Pojkvännen har dragit till Kristianstad idag så jag är alldeles ensam.. Men en kompis har förbarmat sig över mig och bjudit hem mig på middag..Gött!! :D
Har varit på gymmet alldeles nyss. Det blev rygg, mage och jag hade en jäkla massa energi i kroppen som for ut ..

Latsdrag 30*8, 35*8, 35*8
ryggövn m roddhantag 35*8, 35*8, 40*6
rodd 35*8, 35*8, 40*8
enarmsrodd 17*8*3
övn i trissa 22*8,25*8,25*8
rodd m hantel 13.5*8, 16*8, 16*8
bellyback 10*3
mage 20*3
sneda magmusklerna 12*2,15*1
lite baksida axlar kom med också..

saknar min gosis...hur ska jag kunna sova ikväll?? :rolleyes:

nanna
2002-05-11, 14:07
Yes! Idag fick jag till det igen med en underbart härlig morgonprommis i solskenet kl 0820, 60 min blev det. Hade kunnat vara ute längre om inte mina fötter sagt ifrån. :mad: :mad:
Efter frullen blev det axlar, biceps och lite triceps(lite)
hantelpress 10*8,10*8, 10*8
cablecross 10*9.10*10,10*8
flyes i trissa 5*10,5*10,5*10
framsida axel i trissa 7*8,7*8,7*8
baksida axel 5*8*3
flyes m hantel 7*8,7*8,7*8
hammercurl 7*10, 8*10,8*10
bicepscurl m stång i trissa 25*8,30*8,30*8
bicepscurl m skivstång 10*8,10*8,10*8
tricepspress i trissa 25*10, 30*10, 35*8, 35*8
just ja, sen blev det lite till mage :D :D
mage lutande bänk 20*3
magmaskin 25*15, 25*2

Nu ska jag äta lite lunch, får se vad det blir.. Hatar att laga mat när jag är hemma själv..

nanna
2002-05-12, 09:05
Vilken underbar morgon!!
Solen skiner, det är varmt och är man ute runt åtta innan luften blivit för varm så luktar det så gott av alla blommor som håller på att slå ut. Jag pratar förstås om morgonpromenaden jag tog i morse. Sextio minuter blev det idag också.. Min morgonpromenader är heliga för mig..man kan bli religiös för mindre ;)
Nu ska jag gå ut i solen än en gång, denna gången för att sola och plugga..
Ska väl som det är tänkt köra ben lite senare idag. Skriver mer då..CIAO

emmzan
2002-05-12, 10:46
Läskig upplevelse:
Var själv ute på morgonpromenad i härlig sommarsol, dock bara 45 minuter, benhinnorna hade ingen lust till mer.

Har legat några timmar och pluggat i solen och ska snart in till gymet för en benpass!

/emma

nanna
2002-05-12, 14:20
hemma igen efter världens mest misslyckade benpass!! :mad:
Det började bra med framsida lår och liggande lårcurl men sen gick det åt h...e! Fick för mig att istället för att köra squaten i smithmaskinen som jag brukar så körde jag med fri stång och jag hade svårt att hitta balansen ordentligt så framsida fick jobba nästan själv..(hade tänkt försöka få in baksida lite mer)..Det gick så dåligt så när endast vaderna återstod så körde jag bara två pass :mad: :mad:

benspark 27*10, 30*10, 35*10 40*8
lårcurl(liggande) 27*10, 30*10 35*8,
sittande lårcurl 27-35*8
squats 35*8
utfall 13,5(hantel)*2
baksida i trissa 35*8
vader 70*8*2

Jag hatar när det går så här jäkla dåligt :mad: :mad:

[ 12 Maj 2002: Inlägget har ändrats av: nanna ]

nanna
2002-05-13, 14:17
Tror ni inte att jag efter att ha kört ben som tok igår har fruktansvärd träningsverk..
Jag stretchade igår men som vanligt stretchade jag för lite ;)
Idag har jag varit med på en kompis uppcyklingspass i spinning, Terräng 45 . Hon var jätteduktig, jag var där som morlaiskt stöd och det är aldrig fel att få köra ett pass!
Får se om pojken min orkar köra pass ikväll(han har festat i dagarna 2 i helgen) annars kör styrkan igång imorn igen med bröst , biceps. :D :D
Jag försår inte tjejer som bara kör kondition, visst jag tycker det är jättekul och köra spinning annars hade jag inte blivit instruktör, men det finns inget som är så kul som att köra styrka!!
Jag helt enkelt älskar det!! :D :D

emmzan
2002-05-13, 14:46
Men vet inte du det nanna! Man blir ju inte smal om man styrketränar! Man blir stor, tjock och ser ut som Hulken!

Se bara på mig! :eek: .

Dessutom ska man köra stenhårt kondition, sen får man inte äta något för då blir man inte smal.

/emmzan

nanna
2002-05-14, 15:01
Igår blev det inget styrka. Fick räcka med spinningpasset och så blev det godisdag. Hade sånt enormt godissug igår som jag fick lov att tillfredställa. Jag har ingen fast ätardag utan jag tar den när jag är sugen. Det känns meningslöst att ha godisdag på lör bara för att jag bestämt att så ska det vara. Jag äter den dagen jag är sugen och så får det räcka. Blir jag sugen igen så får det bli fruktsallad eller nåt dom andra dagarna.

Idag blev det ytterligare en helt underbar morgonprommis på 60 min i strålande solsken!
Sen efter plugget så blev det 1 timmes bröst, biceps..
Kom att tänka på när jag låg och körde bröst att för ett år sen så drömde jag om den dagen när jag kunde använda dem "stora" hantlarna, dvs dom hantlar med viktskivor på sidorna. Dom använder jag nu..
Så även om det går sakta så går det framåt :D :D

dagens bröst/biceps pass:
bänkpress m hantlar 13,5 *10,13,5*10, 13,5*
sned bänkpress 30*8, 30*8, 35*7
flyes i trissa 12,5*10, 15*8, 15*8
annan bröstövn i trissa 7*8,7*8,7*8
bicepscurl 10*10,10*10,10*10
bicepscurl m stång i trissa 25*10,27*10, 30*8
bicepscurl m rep 22*10,22*10,22*10
bicepscurl m skivstång 10*8,10*8,10*8
Det var det. Härligt!!
Nu blir det plugg, har en översättningstenta imorn..

Lella
2002-05-15, 15:06
Nanna, härligt att komma på sig själv med framsteg! Det är en av sakerna jag gillar med styrketräning.. tidigare tränade jag mest aerobics - där är ju framstegen inte lika mätbara.. när det gäller styrketräning är det så konkret.. gillar det! :D

Hoppas att det fortsätter i samma stil, lycka till! :cool:

nanna
2002-05-16, 07:44
orkade inte skriva igår, kom hem från träningen ganska sent och då ville jag äta..
Det blev iaf :
morgonprommis 60 min i mulet väder denna gång. Dock var det lika skönt som alltid
:D
Sen på kvällen blev det axlar,triceps(just nu mina favvo-muskler)
hantelpress 11*8,11*8,11*8
cablecross 10*8,12*8,10*8
framsida axel i trissa 7*8,7*8,7*8
flyes i trissa 5*8,5*8,5*8
flyes m hantel 7*8,7*8,7*8
triceps 6*8,6*8,6*8
tricepspress m stång i trissa 30*8,35*8,35*8
tricepspress m rep i trissa 22*8,22*8,22*8
dips 12,10,10

Det var gårdagen det. Idag et jag inte vad det blir, förmodligen blir det spinning eller vilodag. Ska nämligen på joobbintervju i eftermiddag kl 1500 så vi får se... :cool:

ToXY
2002-05-16, 12:32
Tjena!

JAAAAAA!!! Gyllene tider ju så underbart att gå till va!! :D Fint väder..solen på ansiktet osså strömmar Gyllene Tider ur hörlurarna.. (helst skall man ju ha med sej en stero ;) ) helt undrbart!!!

Har inte du varit med i någon tidning??? :confused: träningstidning asså! :D

/Martin

nanna
2002-05-16, 16:25
&gt;Toxy, jag har varit med i en träningstidning,i fitness förra nummer var jag med i ett reportage..
:D
Gjorde det för att det var en kul grej!!
Så du har rätt
:cool:

&gt;Tjejer, är det bara jag som får fruktansvärt sug efter allt onyttigt typ pizza och godis vid en speciell tidpunkt varje månad??
Jag håller på att bli knäpp :eek:
Den här veckan har jag haft sånt pizzasug att jag klättrar snart på väggarna... ;)
Hjälp!!!

några timmar senare.... Jag föll för suget.. :mad: Det blev pizza, med motivationen att jag har tre styrkepass, två spinningpass och tre morgonpromenader kvar denna vecka så förhoppningsvis har jag bränt av överskottet tills på söndag.. :rolleyes:
Nu ska jag inte äta pizza nåt mer förrän i juli när mina päron kommer förbi. De har hört så mycket om de beryktade panpizzorna så jag har lovat dom att ta med dom dit på sommarbesöket
:D

[ 16 Maj 2002: Inlägget har ändrats av: nanna ]

nanna
2002-05-17, 08:08
Ytterligare en otroligt härlig morgonprommis på 60 min är avklarad. Som vanligt blev det gyllene tider i lurarna!!
Det ger kickar,speciellt när solen skiner och det är varmt. Finns det nåt bättre än sol, värme=sommar och gyllene tider??
Tror inte det va! :D ;)
Nu ska jag upp på campushallen och köra igenom mitt spinningpass, nästa fredag smäller det!!

ToXY
2002-05-17, 08:35
*Får rysningar utav läsningen!!!* :D

kramis
Martin

nanna
2002-05-17, 16:50
Halloj!!
Nyss hemkommen från stan där jag lunchat med brudarna, samt fikat lite. Sen har jag också varit och köpt cykelpjuck så nu jäsiken ska här bli rundtramp ;) ;)
Det går att cykla med vanliga skor(typ gympapjuck) och få till rundtrampet. Det funkar åt mig nu men med cyckelpjuck blir det bättre..

Efter frukosten blev det 45 min spinning terräng.Åkte upp och körde igenom mitt pass. Glömde listan med övningarna men det gick bra ändå.. När man hör låtarna så kommer man ihåg.
Nu snart, väntar på att gubben min ska komma hem, så ska jag iväg och köra styrka. Rygg och mage står på agendan. Ska bli kul för jag älskar att köra mage och rygg tungt!!
forts. följer....

nanna
2002-05-17, 20:28
Halloj! hemma igen efter rygg och mage-pass.
Har precis ätit middag; potatismos och citronbitare blev det. Perfekt efter träningen mat.
Var grymt stark i dag i vissa övningar. Måste bero på att jag käkade pizzan igår och fick i mig lite mer energi. Jag äter antagligen för lite, för det är inte första ggn kroppen svarar efter att jag käkat pizza!

Latsdrag 30*10,35*8,35*8
rodd 30*8,35*8,40*8,40*8 (ökning)
enarmsrodd 17*8*3
hantelrodd 12,5*8,15*8,15*8,17,5*8 (ökning)
bellyback 3*10
mage 20*2

Imorgon ska jag köra axlar,ben, mage och veckans prioriterade muskel. Har inte riktigt bestämt än vad det blir. Anledningen till att det blir så många muskler imorn är för att gymmet är stängt på söndag..
Nu ska jag slappa samtidigt som jag tvättar..
Ha det gött!! :D

nanna
2002-05-18, 12:50
tja!! gott väder i morse också och som vanligt blev det en morgonprommis på 60 sköna minuter med gyllene tider i lurarna!
Sen blev det frukost och lite senare hastade jag iväg till gymmet. Idag blev det axlar och ben. Skulle eg ha kört mage och nån mer muskelgrupp men jag lyckades köra slut på mig vilket var bra :)

benspark 30*10,35*10,40*10
lårcurl 30*10,35*8,35*8
squats i smith 30+10*8, 30+20*8,30+20*8
utfall i smith 30+10*8,30+10*8,30+10*8
sen blev det tre sett till ismith men utan annan viktbelastning än stången, dvs 30kg.
hantelpress 9*8,10*8,10*8,10*8
cablecross 10*8*3
framsida axel 5*8,7*8,7*8
flyes i trissa 5*8,5*8,5*8
baksida axel 22*8*3
flyes m hantel 7*8*3

Sen var jag bokstavligen helt slut. Det var nära att jag inte hade kommit hem för mina ben var som spaghetti när jag satte mig på cykeln men som ni ser så kom jag hem.
Imorn har gymmet stängt så då blir det vila så när på en morgonprommis.
På måndag kör vi hårt igen med styrka och spinning. Ska köra igenom mitt pass med mina nya pjuck :D

Nu däremot ska jag sätta mig och tentaplugga (blä)
Ha det gott i sommarsolen! :cool:

nanna
2002-05-20, 08:49
godmorgon!
Igår hade jag vilodag från allt vad träning heter men idag är det måndag och ny vecka så imorse var det dags för morgonprommis igen. Det var lite segt att komma upp, men så tycker jag att det alltid är bara jag haft uppehåll en dag, undrar varför? :confused:

Iaf så blev det en helt underbar morgonpromenad på 60 min i strålande solsken. Som vanligt, :) så blev det gyllene tider i lurarna..
Annars vad som händer idag är inte riktigt klart, har bokat spinningsalen från kl 12 för att köra igenom mitt pass, men jag vill träna styrka med gubben min också och jag hinner inte göra både och med den fruktade tentan på onsdag så jag måste plugga, så det blir antingen spinning el styrka. Känner jag mig själv rätt så blir det styrka..
Nu blir det iaf plugg..
See ya!

nanna
2002-05-20, 17:26
Det blev styrka närmare bestämt bröst,biceps. Dvs som vanligt på måndagar.

bänkpress m hantlar 12,5*8, 15*8, 15*6
sned bänkpress 30*8 ,32,5*8,32,5*8
cablecross 12*8,15*8,15*8
bicepscurl 10*8,10*8,10*8,10*8
bicepscurl m stång i trissa 30*8,35*8,35*8
bicepscurl m rep i trissa 22*8,22*8,22*8,22*8

Ja, det var det det..
Sitter just nu och pluggar för glatta livet inför tentan som för övrigt är en omtenta. Förra ggn orkade jag itne plugga till den så nu får jag bita i det sura äpplet.. ;)

nanna
2002-05-21, 09:13
Hjälp! Jag har blivit beroende av... morgonpromenader ;)
Det är het otroligt, går jag inte ut och går på morgon så får jag nästan dåligt samvete. Vaknade halv åtta i morse och kände mig lite sleten så jag tänkte ligga kvar och sova lite till, men jag fick ingen ro i kroppen så efter en kvart var det bara att gå upp och slänga på sig kläderna, svälja proteindrycken och ut och knata.. :D :D
Förmodligen gjorde vädret sitt också.. hade det regnat ute så hade jag nog (kanske) legat kvar..
Men det blev morgonprommis 65 min.. Och som vanligt lyssnade jag på gyllene tider!
Känner dock att hur mycket jag än älskar gyllene tider så måste jag hitta ett till band att variera med annars kommer jag att ha lyssnat sönder det här bandet i augusti..
Nu ska jag ut och sola/plugga..
ha det gott!!

nanna
2002-05-22, 11:27
bläääääähhhhh... tenta alldeles snart och jag är inte på långa vägar laddad trots flera timmars plugg( hela storbrittaniens historia + en massa bilder på hus och målningar och arkitektur anteckningar)
Har god lust att strunta i den och ta den i höst istället men jag lär väl få lov att åka dit..

I morse blev det som vanligt 60 min morgonprommis följt av grötfrulle och proteindrink..
Skulle ha kört igenom mitt pass nu på förmiddagen men spinningsalen var upptagen så det får bli imorn istället..
Ikväll blir det iaf styrka; axlar ,triceps alt. rygg,mage.. vi får se...
:cool:
Håll tummarna för mig, det kan behövas :(

Pudzianovski
2002-05-22, 11:33
fan va du är ute o går mkt.

puhhhh....


lycka till!


:D

nanna
2002-05-23, 07:39
Pudzianovski&gt; tycker du? ja, det kanske jag är. Idag tog jag iaf vilodag från morgonprommisarna. Glömde fylla i vad jag hade tränat igår.. Det blev axlar,triceps men det gick inget bra alls.. :mad:
Jag brukar ha hur mycket ork som helst och igår orkade jag knappt få upp hantlarna i första setet, men skam den som ger sig. Med lite hjälp av min gubbe så gick det.. men jag är inte nöjd.. :(
hantelpress 10*8,10*8,10*8
x-cable 10*8,10*8,10*8
framsida axel i trissa 7*8,7*8,7*8
lateral raises i trissa 5*8,5*8,5*8
drag till hakan m skivstång 10*8,15*8,15*8,15*8 (ökning)
triceps extensions 6*8,7*8,7*8,8*8 (ökning)
tricepspress m stång 15*8,17*8,17*8
tricepspress m rep 12*8,12*8,12*6+10*4
Det är andra siffror på dom två sista tricepsövn och det beror på att vi körde i den ställning som är avsedd för triceps. annars brukar vi köra triceps i samma trissor som man kör cable cross etc..

Igår blev det sill,potatis och gräddfil m gräslök till middag. Jag brukar bara äta lite sill vi dmidsommar men det blir det nog ändring på för det var mumma!!
Skulle vilja hitta nåt anat än gräddfil dock att ha ner gräslöken i men det blir nog svårt med tanke på att det är ju lite söt-sur.. Fast eg borde det ju funka med mini-fraiche eftersom creme fraiche har ung samma smak som gräddfil.. Nån som har nåt tips??
Nu ska jag äta min gröt, sen så blir det sista spinningpasset innan min uppcykling imorn kl 13:30. I eftermiddag blir det rygg och mage..

nanna
2002-05-23, 11:19
genrepet på spinningcykeln gick inget bra...
antagligen för att jag satt clipsen på cykelskorna för långt fram så det kändes som om att bara främre lårmusklerna fick jobba..
Ska sätta om dom nu så att det funkar imorn..
Iaf så är jag inte så nervös för att det gick dåligt.. När jag dansade och vi hade genrep inför våra förställningar så gick det alltid dåligt på genrepen men inte på föreställningen så det ska nog ordna sig..

Blev så jäkla hungrig när jag satt på spinningcykeln så när jag kom hem blev det en stor tallrik fruktsallad och keso men nu en halvtimme senare så är jag hungrig igen..
Jag måste ju äta för dåligt men det känns som om det är svårt att tro för jag tycker att jag äter så mycket mat... :confused:
Nån som känner likadant??

nanna
2002-05-23, 15:16
Gäsp.. nu är jag helt slut!!
Nyss hemkommen från dagens rygg och mage pass. Det blev ett riktigt bra pass, trots att jag är seg.. fick riktigt bra kontakt med både rygg och magmuskler.. :)

latsdrag 30*8,35*8,35*8
rodd 35*8,35*8,35*8
rodd m en arm 17*8,17*8,17*8
bellyback 10*3 (två sista seten m viktskiva)
annas special 25*8,27*8,27*8
rodd m hantel 15*8,17,5*8,15*8
mage sned bänk 20*4
magmaskin 15*3

Det var det. Nu ska jag bara slappa för det är jag värd.. ;)

Pecca
2002-05-23, 15:24
Visst är man hungrig hela tiden(fråga mamma och pappa som betalar min mat... :) ).
Nästa vecka ska jag nog se till att få ändan ur vagnen och dra o testa Campus...får se om det är ngt speciellt. Jag kanske t o m tar ett spinning pass :)

Lella
2002-05-24, 02:10
Måste bara fråga.. övningen Annas special? *nyfiken*

Ha de gott! :)

nanna
2002-05-24, 11:37
Det finns bara ett ord som kan sammanfatta hur jag känner mig just nu: NERVÖS!!!!
Om precis en timme kl 13:30 så gäller det. Det är då som jag har min uppcykling på spinningen...hela dagen har jag vart nervös till gränsen mot sammanbrott, till skillnad mot igår då jag var ko-lugn!
Vi får se hur det går... rapport kommer om en och en halv timme ca.. :cool:

Lella
2002-05-24, 11:40
Det klarar du finfint! *lovar* Ha kul!

*lyckosparkar i baken* :D

Pecca
2002-05-24, 14:59
May the Force be with you, nanna :)

nanna
2002-05-24, 15:01
:D :D :D
Jag är så glad, det gick kanonbra!!!
Fast jag var nervös och inte blev bättre av att jag inte kunde ha mina cykelskor för clipset hamnade snett, hade inte dragit åt det ordentligt tydligen så jag fick ha mina aerobicsskor ist. Men efter det lilla missödet så gick allt jättebra så nu är jag officiellt spinninginstruktör för LSIF i Linköping!!! :D :D
Jag är så lycklig !!(nähä :rolleyes: )
Tack Lella för ditt stöd, det är alltid skönt att veta att människor bryr sig.
:)

[ 24 Maj 2002: Inlägget har ändrats av: nanna ]

nanna
2002-05-24, 18:17
&gt;Pecca, glömde att tacka dig så "tack" för ditt stöd också!! :)

emmzan
2002-05-24, 20:50
Gratulerar!!!

nanna
2002-05-25, 15:37
&gt;Emmsan, tack!!

Idag är det ätardag och vilodag.. Och som valigt så har jag ett sådant fruktansvärt sug efter skräpmat :mad:
Köpte en fet godispåse som jag har börjat småsnaska på men det som jag verkligen skulle vilja ha är en supergod panpizza från valla pizzeria... Vart ska det här sluta.. :confused:
Till råga på allt så blir jag nästan sur på älsklingen min för att han försöker hålla övriga måltider nyttiga..i morse när jag frågade han vad vi skulle äta så sa han kycklinggryta, och visst den är helt underbart god med soltorkade tomater, inlagd vitlök, oliver och persikor, men jag ville så klart höra "Pizza"... Börjar tro att det är nåt fel på min kropp.. Det måste fattas nåt eftersom jag har ett konstant sug efter pizza.. Har man brist på fett då eller?? Förmodligen har man brist på fettlösliga vitaminer.. Vad vet jag..

Vilodag blev det för jag har småkänningar ihalsen så jag tänkte att det är bäst att ta det lugnt så kanske det inte bryter ut och jag kan träna som vanligt imorgon... :cool:
Har precis köpt nytt proteinpulver idag.. Det blev "strength- milk and whey" i smaken jordgubb. Supergott!! Smakar jordgubbsmilkshake om man blandar det med minimjölk.. :)

Skriver mer imorn.. Ha det gött i helgen allihopa!!

nanna
2002-05-27, 08:47
Blåst och spöregn kunde inte stoppa mig imorsen när jag begav mig ut på mina vanliga 60 min morgonpromenad innan frukost. Det var skönt att komma ut, var så himla trött när jag vaknade. Jag tycker att det är otroligt skönt att vara ute och gå när det regnar, luften fylls av mycket syre och blir väldigt frisk :)
Idag blir det plugg(hemtentan ska in imorn) och ikväll blir det styrka; bröst,biceps precis som det ska vara på måndagar!!

Glömde skriva igår.. Iaf så blev det morognprommis då också på 60 min men det blev ingen styrka. Vi hann inte träna igår pga av tvätt och annat så det blev aktiv vila för mig..

Pecca
2002-05-27, 17:43
Imorse när jag drog upp rullgardinen så tänkte jag att det bara var knäppa människor som är ute i sådant här väder :D . Men nu vet jag att det inte är enbart knäppa människor som går i spöregn, eller??? ;) Så för att du inte ska känna dig knäpp så ska jag ut och promenera i spöregnet imorrn :)

(det blev luddigt det här)

nanna
2002-05-28, 11:27
&gt; Pecca, jag är nog lite knäpp ;) Jag insåg det själv när jag kom till valla gård och det regnade som värst...

Det blev ingen styrka igår men idag blev det det.
Dagen börjades med en morgonpromenad på 60 min följt av frukost (yoghurt m branflakes) som följdes av ett pass styrka..
Det blev bröst och biceps( jag körde stenhårt)
liggande bänkpress m hantlar 13,5kg*8*3
sned bänkpress(smith) 15kg+10*8, 15+15*8,15*17,5*8 (15 kg är stångens vikt)
cable cross 12kg*8,12*8,12*8
annan bröstövn 7kg*8,7*8,7*8
bicepscurl 10kg*8,10*8,10*8
bicepscurl m stång i trissa 27kg*8,30*8,30*8,30*8
bicepscurl m skivstång 10kg*8,10*8,10*8
bicepscurl m rep i trissa 22kg*8,22*8,22*8
avslutade med att pumpa ur bicpes lite till..

Jag var helt slut i armarna efteråt vilket är bra!!
Fick papperna från SAFE, nu är det bara 2 veckor kvar innan kursen börjar..Ska bli så himla kul! :D

nanna
2002-05-29, 08:12
jag har hittat en ny favvo-låt, Alysée med låten "moi, Lolita" Äntligen en bra fransk låt som har tagit sig upp! ( jag är francofil efter mitt år i France -97/98)
Idag blev det ingen morgonprommis, skulle skjutsa min älskling till flygplatsen kl 0745 och jag var så hungrig när jag vaknade att jag käkade frulle.
Idag blir det styrka- antingen ben eller rygg, har inte riktigt bestämt mig :confused: Sen blir det spinning, Charlotte, en utav mina polare ska ha sin uppcykling på spinningen idag och då ska jag vara med. Får se om mina cykelskor funkar denna gång :mad:

Jag känner mig rastlös och jag vet att det beror på att jag inte var ute och gick imorse.. Imorgon hinner jag förmodligen inte heller gå, ska på jobbintervju kl 10 och jag vill inte gå upp kl 0600 för att hinna gå.. riktigt så galen är jag inte. ;)

nanna
2002-05-29, 16:12
halloj! Det blev rygg och mage idag på styrkepasset..kändes riktigt bra, fick kontakt och körde tungt!!
latsdrag 35kg*8,35*8,35*8
rodd v-handtag 35kg*8,35*835*8
rodd enarms 17 kg*8,17*8,17*8
bellyback 5kg*10,5*10,5*10
rodd m hantel 13,5*8,13,5*8, 16kg*8
chins i maskin på nr 4 8*2
mage 20*3 ( hann inte mer så det blir mer mage imorn.)
Efter det var det hem , slänga i sig snabba kolisar i form av russin och en proteindrink för att 15 min senare bege sig till gymmet för andra ggn idag och köra spinning!!
Nu ska jag slappa och äta middag, idag blir det potatismos(snabba kolisar efter träning ) och citronbitare samt morötter..
ha det gött!
Imorn ska jag på jobbintervju...spännande! :cool:

Pecca
2002-05-29, 21:52
Imorrn kommer jag ev. att komma ut till Campus o ta mig ett pass för att testa gymmet jag räknar med att komma strax efter lunch nån gång. Inte 100% säker än, det beror på om jag orkar dra mig till skolan och hämta en digital kamera eller ej(känner det börjar bli dags o vika ut sig här).

nanna
2002-05-30, 20:23
&gt; Pecca, var du på campus eller??
Jag var där mellan halv tolv och kl ett så vi kanske gick om varandra..

Idag är det ätardag och det blev pizza till middag och när jag var nere på stan tidigare så köte jag mig en stor godispåse men nu är ajg så mätt av pizzan att jag får knappt i mig nåt... :(

Körde axlar ,triceps idag. Trodde att det skulle bli tungt med tanke på att jag körde rygg och mage igår men det gick kanonbra!! Var hur stark som helst vilket förmodligen beror på att jag har ätit ordentligt hitills i veckan..(duktig flicka ;) )

hantelpress 11kg*8,11*8,11*8
x-cable 10kg*8,10*8,10*8,10*8
framsida axel i trissa 5kg*8,7kg*8,7*8,7*8
lateral raises i trissa 5kg*8,5*8,5*8
lateral raises m hantlar 7kg*8,7*8,7*8
drag till hakan m skivstång 10kg*8,15kg*8,15*8,15*8
tricepspress m hantel 7kg*8,7*8,7*8
tricepspress m stång 30kg*8,35kg*8,35*8,35*8
tricepspress m rep 22kg*8,22*8,22*8
tricepskickback i trissa 7kg*8,7*8 (bara för att köra ur det sista ur triceps och det lyckades)

Jaha, det var det. Imorgon blir det morgonprommis igen. Har haft uppehåll nu två dagar men imorn kör vi igång igen. Imorgon blir det också ett spinningpass och ett benpass.. Benpasset ska jag köra ganska många reps på, tycker att jag redan har så stora främre lårmuskler att det får räcka..

Ska återgå till mitt godis, se om jag får plats med nå mer...Det är ju så gott!!! :D

Pecca
2002-05-31, 14:16
Nae tyvärr så blev det inget Campus igår, hade en del att göra o eftersom jag bor 1,5 mil därífrån så tar det ett tag att ta sig dit. Men på söndag blir det nog, efter fotbollen ngn gång. :)

nanna
2002-06-01, 22:43
Tjoho!
Glömde att skriva igår. Det blev först morgonpromenad på 60 min. Sen på förmiddagen blev det spinning i en timme för att på eftermiddagen avsluta med ett benpass. Jag tyckte inte att jag körde speciellt tungt men idag har jag djävulsk träningsvärk.. :(

ben:
baksida lår 30kg*10,30*10,30*10,35*8,35*8
marklyft i smith 40kg*10,40*10,40*10,40*10
squats i smith 20kg+10kg*12,20+20*10,20+20*10,20+20*10
utfall i smith bara stångens vikt(20kg)*10*3
benpress 50kg*10*4 (för att tömma benen)
stående vadpress 70kg*8*3
annan vadpress 60kg*8*2
mage lutande bänk 20*8*3

Det var det..

Idag lördag blev det axlar, triceps igen..

hantelpress 11kg*8,11*8,11*8
x-cable 10kg*10,12*8,12*8,10*10
framsida axel hantlar 7kg*8,6kg*8,6kg*8
lateral raises i trissa 5kg*8,7kg*6,5kg*8,5kg*8
lateral raises m hantlar 7kg*8*3
baksida axel i mask. 22kg*8*3
tricepspress m hantel 7kg*8,7*8,7*8
triceps kickbacks m hantag i trissa 7kg*8*3
tricepspress m stång 30kg*8,30*8,30*8
tricepspress m rep i trissa 22kg*8*3

Sådär.. Nu kommer jag att skriva varje dag igen. Det har varit lite svårt att göra det de senaste tre dagarna då vi har haft besäök och den här killen har sovit i vårt arbetsrum och då vill man ju inte bara klampa in..
Imorogn blir det förmodligen morgonprommis men jag vågar inte lova nåt.. vi får se... :cool:

Pure
2002-06-01, 23:07
Sill o gräddfil... kanske går det med kesella! Har inte provat själv!

Du känner nästan ett fettsug, med tanke på pizzatankarna alltså, eller?
Får du i dig tillräckliga mängder fett då?
Det blir ju lätt att man tar bort för mkt av fettet! Du måste ju få i dig en viss mängd fett. Fett i sig är ju inte farligt snarare tvärt om så länge det är rätt fett! Även under deffen. Allt handlar ju om att höja och sänka energi ut! If you know what I mean!

nanna
2002-06-03, 07:50
Ny vecka= nya tag
Idag blev det iaf morgonpromenad 60 min. Det var skönt att få komma ut och röra sig lite. Jag behövde det!!
Förra veckan blev det lite för mycket gott;godis två dagar vilket gjorde att jag kände mig svullen. Sen har det ju inte blivit bättre av att jag dragit på mig vatten (roliga delen av månaden) och gått upp ett kg.
Idag blir det iaf bröst och biceps men det blir inte förrän ikväll. Ska iväg och köra lite kondition innan dess....

nanna
2002-06-04, 14:37
Jaha, i går efter att jag skrev ovanstående så ändrades hela min dag. Det blev ingen kondition för jag fick lov att åka iväg på ett möte. Sen på kvällen så hann jag coh min pojkvän bara bort till gymmet och börja köra bänkpress när gymmet stängde. Sommartiderna har börjat vilket innebär att dom stänger kl 21.

Idag blev det iaf nya friska tag. Dagen började med morognprommenad 60 min som följdes av grötfrukost. Sen har jag varit iväg och av slutat vad vi påbörjade igår, dvs mitt bröst och bicepspass. Det gick riktigt bra, fick en enorm kontakt med bröstmusklerna vilket var kul!! :D
Bänkpress hantlar 13,5kg*10,13,5*10,16kg*8
sned bänkpress(smith) 20kg+5*8*3
flyes trissa 12kg*8,12*8,12*8
annan bröstövn 7kg*8,7kg*8,7kg*8,5kg*10
bicepscurl 10kg*8,10*9,10*10
bicepscurl m stång (trissa)27kg*8,30kg*8,30*8
bicepscurl m skivstång 10kg*10*3
bicepscurl m rep 22kg*8,25kg*8,25*8
mage 20*4

Det var det. Nu ska jag städa. Brudarna kommer över på middag ikväll vilket ska bli riktigt trevligt. Jag ska bjuda på kycklingryta(MUMS) :D
Ha det gött i solen!

nanna
2002-06-05, 11:38
Gårdagen blev mycket trevlig!! Tjejerna ville ha receptet så jag fick skrivkramp efter att har skrivit recept till dom.. ;)

Idag har jag varit ute och gått på morgonen, 60 min blev det innan frukost. Jag la till morgonprommisarna för att jag skulle bränna lite men jag har hållit på i 3-4 veckor nu och jag tycker inte det händer nåt.. Jag snarare upplever mig själv som fetare.. :mad:
jag förstår inte... De ätardagarna när jag har ätit pizza så orkar jag tio ggr mer dagarna efter vilket måste vara ett tecken på att jag äter för dåligt...
Kan man bli fetare av att äta för lite?? :confused:
Äter jag för lite fett, för mycket fett??
Eller är det kolhydratintaget som är för högt el för lågt??
Jag blir knäpp... Nånstans brister min länk men jag kan inte hitta felet...

Mallan
2002-06-05, 13:07
Hej Nanna,

Kul att läsa det du skriver.
Jag hade själv samma känsla under min sk "deff". Kämpade på som en gris :mad: utan att jag varken såg eller kände någon drastisk förändring. :confused:

Nu när jag gått tillbaka till att bygga, öka konditionen och samtidigt ökat på med protein och fett så ser jag större resultat :)
Om det är psyket som spökar eller just det du själv nämner...för lite fett är jag inte helt hundra på, men jag skulle råda dig till att öka på fettintaget. Alternativt variera förbrännningen med intervallträning. Det kan ju hända att kroppen "vant sig" vid morgonpromenixarna.

Vad har du på för upplägg på maten idag?!

[ 05 Juni 2002: Inlägget har ändrats av: Mallan ]

nanna
2002-06-05, 17:16
&gt;Mallan, jag ligger inte på deff jsut nu men jag tycker jsälv att jag äter väldigt strikt. Jag har en dag i veckan då jag tillåter mig att äta det jag är sugen på: pizza,godis, glass etc. Vissa veckor,som förra, kan det dock bli två godisdagar om jag känner för det. Kan ju tillägga att jag har fettnoja..är väldigt noga med att inte äta fet mat.. anv lite olja när jag lagar maten osv..
Just nu äter jag sex ggr per dag exl maten som jag äter efter träningen dvs proteindrink och snabba kolisar.. Till frukost blir det oftast fibergröt m russin och äppelmos och en proteindrink. Försöker äta mellis sen(se eftermiddag) men missar det oftast.. Till lunch blir det allt från fisk och ris till proteinberikade pannkakor.. Sen dagens andra mellis är jag bra på att äta då blir det antingen frukt/grovt bröd med proteindrink eller kesella och middag blir som lunch. Sen brukar jag äta nåt innan jag går och lägger mig, typ kesella, proteindrink eller ett äpple.
Jag tror att jag ligger nånstans mellan 2200 och 2700 kcal per dag...
Just nu ligger jag i snitt på 10-12 pass i veckan. 5 seriösa styrkepass, 4-5 pass morgonpromenader och två pass spinning/ aerobics..
Jag vet att det är mycket.. speciellt när jag samtidigt vill och jobbar hårt för att lägga på mig muskelmassa, det är bara det att jag är livrädd för att jag ska bli fet.. det är ju inte fett jag vill lägga på mig utan muskelmassa....
Funderar på att ta kontakt med en som kan kost och träning men just nu är jag pank.

nanna
2002-06-05, 20:53
Hemkommen efter ett pass rygg och mage på gymmet. Körde hårt men tycker inte att jag fick så bra kontakt med latsen som jag brukar få.. :mad:

rodd 35kg*10,40kg*8,40*8
enarmsrodd 17kg*8*3
latsdrag 30kg*10,35*8,30*8
hantelrodd 13,5kg*10,18,5kg*8,18,5*8
bellyback m vikt(5kg) 10*3

mage i maskin 25kg*15*4
mage lutande bänk 15*2

Det var det.I morgon blir det nog ben och step up..styrka blir det garanterat.. det andra får vi se, beror på hur pigg jag är. ska upp halv sex och jobba imorn..

Mallan
2002-06-06, 07:59
Du kan ju få GRATIS hjälp här på forumet!!!..

Ok, i morse konstaterade jag följande. Har tappat fett på magen och sidorna EFTER att jag slutade min deff. Det enda jag ändrade var intaget av protein (ökade) samt ÖKADE ordentligt på mitt fettintag (la till MCT, flytande linförolja=+20g/dag).
Jag förstår din rädsla för fett, jag HADE samma känsla tidigare, idag vet jag bättre pga fakta.

Så mitt råd blir alltså, försök att tillåta dig till att äta nyttiga oljor, avocado, tistelolja, linfröolja etc. Blanda dem i proteindrinken så känner du inte av det så mycket. Om du fortfarande känner dig tveksam så gör det under helgen då du unnar dig lite x-tra.

Lycka till och ge det "en prövning" ;) :D

nanna
2002-06-06, 16:14
Hade en kanondag på jobbet! Där kommer jag definitivt att trivas :D
Nyss hemkommen efter ett benpass på gymmet. Tyckte att jag tog det lugnt men tji fick jag när jag cyklade hem, då skakade benen som under en jordbävning ;)

lårcurl liggande 30kg*8,30*8,30*8
sittande lårcurl 35kg*8*3
benspark 30kg*8*3
squats 20kg+15*10*4
insida lår(mongomaskin) 20kg*10*2
vader stående 60kg*10*3
sittande vader 35kg*8*2,20kg*10

Det var det. Idag är det precis en vecka tills SAFE instruktörsutbildning börjar som jag ska gå.. Det ska bli så himla kul!!
zzzz.. känner att jag börjar bli trött, inte så konstigt kanske med tanke på att jag varit uppe sen kl 0520.. Typ 2 timmar för tidigt mot när jag brukar vakna..

&gt;Mallan, tack för tipset! :D Jag ska tänka på det. Just nu har jag itne så mycket pengar men när jag får det så ska jag försöka få tag på typ linfröolja..

emmzan
2002-06-06, 19:45
Kan du inte bara äta krossade linfrön? Kostar inte så mycket! (typ 10-15kr/400g). Har dem i gröten (0.5-1.5dl/dag)...

nanna
2002-06-06, 21:13
Smart Emma! Det tänkte inte jag på.. Men funkar det då??
Och köper du hela linfrön som du krossar själv eller köper du färdigkrossade linfrön( finns och hos friggs)?

emmzan
2002-06-06, 21:22
har köpt på coop forum och på rätt pris!

Köper färdigkrossade men har tänkt att prova krossa själv - blir bra mycket billigare! Förvarar dem i glasburk i kylen...

Tror att det funkar!

nanna
2002-06-07, 09:01
Ååååhhh vilket underbart väder!!!
Idag började jag dagen med 60 min morgonpromenad. Har precis ätit frukost. Jag är på sånt himla bra humör idag :D
Senare idag blir det styrka; axlar och triceps och förmodligen (men inte helt bestämt) så blir det ett pass spinning också..
Ikväll kommer mina päron och min älskade lillebrorsa och hälsar på. Ska bli så himla kul att träffa dom, har inte träffat dom på två månader..Nu ska jag ut i solen och bli brun :cool:

nanna
2002-06-07, 16:55
Det blev ingen spinning, när jag kom dit kl 1530 så fick jag reda på att passet var inställt så det blev att köra styrkepasset nu istället för senare..

hantelpress 11kg*10,11*10,11*8
x-cable 10kg*8,10*8,10*8,10*8
lateral raises i trissa 5kg*10,5*10,5*10
drag till hakan 16kg *10,16*10,16*10
lateral raises hantlar 7kg*8,7*8,7*8
baksida axlar 22kg*10,22*10,22*10
militärpress i smith stång(20kg)+10kg*8*2
avslutade med att pumpa ur axlarna i maskinen där man kör axelpress...

triceps kickback 7kg*10,7*10,7*10
tricepspress i trissa m stång 30kg*8,35kg*8,35kg*8,35,30,27kg*14(alltså fallande set)
tricepspress m rep 22kg*8,22*8,22*8
tricepskickback i trissa 10kg*10,10*10,10*10

jaha, det var väl det. Det var inte världens roligaste pass idag. Det var svårt för inspirationen att infinna sig men det gick skapligt ändå..
Nu ska jag laga middag; spaghetti och köttfärssås(gjord på nötfärs 10%) med rivna morötter står på matsedeln idag..
:D Mumsfilibabba!!!!

nanna
2002-06-09, 21:21
Söndag och veckan sista pass; axlar,triceps.
Det gick sådär, jag var ganska svag idag, trots ätardagen igår då det blev både pizza och godis men det kan ha berott på att jag druckit lite för dåligt. Jag har nämligen varit ute vid bergs slussar nästan hela dagen och solat!! :D
Just det, glömde skriva att jag var ute på morgonpromenix imorse. Det blev den vanliga rundan på 60 minuter. Just nu håller jag på att packa för min 3 veckor långa sejour i Göteborg och SAFE-utbildningen. Det ska bli så himla kul!!!

Iaf för att återgå till dagens axelpass så var det som följer..:
hantelpress 11kg*8,11*8,11*8
cablecross 10kg*8,10*10,10*10,10*8
framsida axlar 7kg*8,7*8,7*8
lateral raises 7kg*8,7*8,7*8
drag till hakan m skivstång 15kg*10,15*10,15*9
baksida axlar maskin 22kg*8,22*8,22*8

triceps kick back 7kg*8,8kg*8,8*8(ökning)
tricepspress m stång 35kg*8,35*8,35*8,30*6
tricepspress m rep 22kg*8,22*8,22*8

passet avslutades m. lite mage 22kg*20,22*20,25kg*15,25*15

Det var det. Nu ska jag gå tillbaka till min packning.. Det är helt otroligt vad mycket grejer som ska med..(en herrans massa träningskläder bla.)
Ha det gött. skriver lite mer imorn efter passet. Imorgon blir det bröst och biceps.

nanna
2002-06-10, 12:01
Jaha, idag är nog sista ggn som jag skriver nåt här på kolozzeum på några veckor. Idag om några timmar bär det av till Göteborg och utbildning.
Idag blev det morgonprommis 60 min innan frukost och nu är jag precis hemkommen från ett bröst,biceps pass.

bänkpress m hantlar 13,5*10,13,5*8,13,5*8,13,5*8
cablecross 12kg*10,12*8,12*8
sned bänkpress(Smith) 15kg+10*10,15+15*8,15+15*8

bicepscurl 10kg*8,10*8,10*8
bicepscurl m stång i trissa 30kg*8,30*8,30*8
bicepscurl m rep 22kg*8,25kg*8,25,22,20*15(dropset)
pull ups 10*3 på 3:an

Det var det. Ha det så gott så hörs vi igen i juli!!!

Mallan
2002-06-10, 12:27
Lycka till med utbildningen!!
Ha det så jättekul och vi hörs när du är tebaks. ;) :D

Verkar som PB står på mitt träningsschema idag..du är stark bruden. :eek:

nanna
2002-07-01, 09:05
Jaha... En ny dag idag. Det var väldans skönt att få sova i sin egen säng i natt.. tre veckor sen sist! :eek:
Idag blir det bröst/biceps och ett step-pass efteråt. Ska bli så himla kul!!
Jag har tränat när jag varit i Göteborg men det ska bli så himla kul... Nu ska jag resten av sommaren köra stenhårt!!!

nanna
2002-07-01, 19:15
Nyss utstigen ur duschen och nymatad så nu är jag pigg igen...

bröstpress hantlar 11kg*10,16kg*6,6,6(ökning)
flyes i trissa 10kg*10,10,10
övre bröst i trissa 5kg*10,10,10
hantelcurl m tvist 6kg*10,10kg*10,10,10
hantelcurl i trissa m stång 27kg*10,10,10
hantelcurl m rep 22kg*10,10,10
hantelcurl m skivstång 10kg*8,8 12,5kg*6

Känns gött att öka lite nu så här efter tre veckor med lite mindre träning än normalt..
Nu ska jag på bio!
:)
Imorn och på onsdag har jag aerobicsutbildning men jag ska köra styrka som vanligt efteråt...

Pecca
2002-07-01, 19:48
Trevligt att du är tillbaks :) Hur var det i Göteborg då??? Inget vidare va? dom pratar ju så konstigt :D :D

nanna
2002-07-02, 15:33
Oj oj oj.. det är inte lätt att vara allergisk.
Hela förra veckan när jag var i Götet och hade den praktiska träningen så var jag så allergisk tack vare att mina tabletter tog slut.. Min toleransnivå sjönk så lågt att jag igår fick en allergisk reaktion när jag åt lunch. I och med detta så beslöt jag mig för att hoppa aerobicsutbildningen idag och imorn och ta det lungt och vila min kropp lite. Så idag blir det istället total vilodag kombinerat med godisdag och så kör jag igång lite hårdare imorn istället..
Det är så otroligt viktigt att lyssna på sin kropp..Jag har äntligen lärt mig att göra det :)

nanna
2002-07-03, 19:37
Halooj!
Jag tror jag behövde lite extra energi och lite vila för att åter vara på fötterna. Idag har jag varit mycket piggare, vilket har varit helt underbart med tanke på hur zombie-aktig jag var igår.. zzzz :D
Idag har jag iaf varit och tränat. Det blev rygg och mage och jag avslutade med 40 min på trappmaskinen.

latsdrag 27kg*12,30kg*10,10,10
latsdrag smalt grepp 35kg*8,8
rodd v-handtag 25kg*10,30kg*10,10,10
hög rodd 22kg*10,25kg*10,10
bellyback 3*10
hantelrodd 13,5kg*10, 18,5kg*6,6(ökning)
magmaskin 22kg*15,15,15,15
mage lutande bänk 3*15

trappmaskin 40 min följt av stretch.
Jag kör lite lättare vikter nu för att ha lite mer koll på tekniken..
Sen bar det av hemmåt för lite snabba kolisar(lösgodis från igår) och 30g protein.
Imorgon blir det ett step pass kl 8.30 följt av ett benpass lite senare på dagen..
Ha det gött!!

nanna
2002-07-05, 08:52
oops, glömde skriva in gårdagens träning..
Det blev iaf 1 timmes step-pass kl 830 följt av 65 min ben på eftermiddagen.
Jag var så seg igår så jag fick lov att sova middag innan jag åkte iväg på eftermiddagen..:sleep:

iaf benpasset såg ut som följer:
benspark 25kg*12,12, 27kg*10, 30kg*10,10
lårcurl 25kg*12,12, 27kg*10, 30kg*10,10
benpress 50kg*10,10,10
utfall smith endast stångens vikt= 25kg*10,10,10
raka marklyft 40kg*10,10,10
baksida lår & rumpa i trissa 17kg*12,12 20kg*10,10
insida lår (trissa) 12kg*12,12
stående vadpress (hacklift) 50kg * 12,12, 70kg*10,10
sittande vadpress 20kg*10,10,10

passet avslutades med stretch..
När jag kom hem så tryckte jag i mig resten av lösgodiset som var kvar..Snabba kolisar.:eating: hihi
Det är nog det bästa.. att jag kan äta lite godis efter träningen om jag är godissugen vilket jag var igår... Det var dock inget chokladgodis utan enbart sockergodis typ skumkuddar och svampar...

Idag blir det bara en 1 timmes promenad. Jag börjar jobba kl 1630 och gymmet öppnar 1600 så nästa gymträning blir på söndag . Imorn har gymmet helt stängt, så då blir det promenad då också..

Pecca
2002-07-05, 16:10
Jag kommer på måndag och tar ett spinning pass då! Hur bokar man??? Räcker det att ringa, eller ska man åka dit?



:bpump: :bpump: :bpump:

nanna
2002-07-06, 10:11
Pecca> Det räcker om du är där uppe ca 30 min innan passet.. Bokningen är nere för sommaren så det är först till kvarn som gäller.. Men 30 min innan brukar räcka. Vill du vara helt säker så kör du styrka 45 min innan passet (ej ben) och hämtar ut biljetten då..
Jättekul att du kommer !!:hbang:

Pecca
2002-07-07, 17:36
Jag räknar med att vara uppe vid 17:45 för att dra av ett sjuhelsikes hårt axel och tricepspass i tempo furioso:devil: . Sen när uppvärmingen är över så är det bara att ladda för ett spinning pass:hbang:


:muscle:


http://www.mansun-nl.com/smilies/bounce.gif

nanna
2002-07-07, 17:43
Hemma igen efter ett axlar/triceps pass...
Idag gick det jättebra. Fick väldans bra kontakt med musklerna idag..:bpump:

axelpress 7kg*10, 10kg*8,8,8
lateral raises i trissa 5kg*10,10,10,10
framsida axlar i trissa 7kg*6,6 5kg*8,8
"blottarrörelsen" 5kg*10,10,10
liggande omvända flyes i trissa 7kg*10, 10kg*8,8 7kg*10
tricepspress m hantel 7kg*10,10,10
tricepspress m stång i trissa 27kg*8,10,10
tricepskickback i trissa 7kg*8,8,8
dips 5,5,5

Jaha.. det var det!!
Imorn blir det bröst och biceps samt ett backpass(spinning) 45 min !!

nanna
2002-07-08, 20:01
Tjohooooo!!!!:hbang:

Hemma igen efter sommarens första egna spinningpass!!!
Hade Pecca som gäst och jag måste ge han beröm.. han kämpade på bra för att vara första gångs cyklare!!:kickass:

Jag har mått så där idag.. fick nån släng av sommarsjuka och var hlet väck i magen på förmiddagen men repade mig så pass att jag kände att jag ville köra mitt backpass...
Jag är glad att jag gjorde det..:D
Man får sådana otroliga adrenalinkickar när man sitter på ledarcykeln...
Det är det här jag vill hålla på med på heltid.. instruera andra!!
Jag fullkomligt älskar det!!

Tyvärr blev det inget bröstpass idag, får ta det imorn istället.
Fick lov att köra igenom mitt pass innan för att kolla att det funkade med musiken och så...

Måste ge mig själv lite credit utan att verka skrytsam..
Jäkligt bra backpass bruden!!:hbang:

Pecca
2002-07-08, 20:44
Jag måste säga att det var väldigt trevligt med spinning passet. Fast om jag ska erkänna en sak så är jag ingen beginner när det gäller cykling:D . Visserligen så var det några år sedan (och ca 25kg sedan) jag tränade cykel seriöst men känslan sitter iaf kvar även om det inte märktes:D .

Om jag får ge dig lite kritik så skulle du kunnat berätta lite oftare hur långt det var kvar av "backarna", du kunde även ha haft micen lite närmre munnen (fast det är kanske inte så lätt). Jag får tacka så mycket för det var grymt skoj.


Tyvärr var inte gymmet lika bra som jag hade hoppats:( . Jag har lite ont om likvida medel för tillfället så jag har tyvärr inte råd med ett kort men efter den 25:e så får vi se!:)

nanna
2002-07-15, 09:47
Halloj!
Så var man tillbaka i stan igen efter lite semester hemma i Mora.
Jag börjar med förra veckans träning..
Måndagen hade jag spinningpass 1 h
tisdagen började jag med ett pass bröst, biceps och axlar följt av kvällspromenad med mor 45 min.
På onsdagen var jag på Body Pump 1h. Senare på kvällen var jag tillsammans med mor och far ute och gick 80 min .
På torsdagen var jag på Body Attack 1h. Ni som inte provat på det gör det. Asjobbigt men superkul!
Eftersom brorsan fyllde år denna dag och vi åt tårta och annat gott så blev det här min godisdag.
Fredagen blev lugn= vilodag
På lördagen så var mor och jag ute och gick 80 min.
Sen igår söndag så åkte vi tillbaka till Linköping och det tar sin lilla tid, ung 5 h.

Idag, måndag 15/7 har jag varit ute och gått innan frukost. 1 h blev det i det vackra vädret.. :thumbup:
Tänkte att jag skulle gå mina promenader nu innan jag ska iväg till Göteborg om 1,5 vecka.
Måste försöka tappa lite fett...
Jag tappar min muskelmassa väldigt fort när jag inte äter alla mina mål mat.Nu när jag varit hemma så har jag bara ätit ett av mina tre mellanmål och det märks.. Jag tappar muskelmassan väldans fort vilket är lite tråkigt!! Men det är väl bara att börja äta igen och träna hårt!!:eating: :bpump:

Rob The Man
2002-07-15, 13:48
Hejsan nanna!! Du verkar både köra stenhårt på gymmet och med spinning,promenader,mm en tjej med mycket energi i.
Håller med dig det är jätteroligt att va aktiv forsätt med det så länge du orkar bara och se till att du:eating: :eating: :eating: ordentligt så du inte bränner ut dig.


Kör hårt

/Robban

nanna
2002-07-16, 15:01
Hallojsan!
Gårdagen bjöd även på ett pass styrka. Jag har kastat om min passordning lite för skojs skull så igår blev det rygg/mage.

chins 3*8 på 4:an
latsdrag 27kg*10, 35kg*8,8,8
rodd v-handtag 27kg*10, 30kg*8, 35kg*8,8
hög rodd 22kg*10,25kg*10,10
hantelrodd 16kg*8,8,12
bellyback 3*10 utan belastning
magmaskin 22kg*20,15,15,15,15,15 Den lutande magbänken var upptagen)
vanliga situps 2*20
sneda 1*20 ( jag brukar inte träna obliquerna så mycket för jag tycker att jag har så bred midja redan samt de assisterar ju i vanliga situps också..)

Idag, rättar sagt imorse så blev det iaf bröst/biceps. Jag värmde upp med en promenad på 10-15 min eftersom jag upptäckte när jag kom ut att jag fått punka på bakhjulet:insane:

bänkress hantlar 10kg*12, 13,5 kg*8,8,8
sned bänkpress 15+10*10, 15+15*8,8
flyes i cable cross 10kg*10,12kg*8,8,8
övre bröst i cable cross 5kg*10,10,10
bicepscurl 8kg*8,8,8
bicepscurl m stång i trissa 27kg*10, 30kg*8,8
bicepscurl m rep 22kg*8,8,8
bicepscurl m skivstång 10kg*8,8,8
avslutade med en tricepsövning bara för skojs skull....

Vad gör jag för fel?? Jag tycker att jag äter bra och så med det kan jag inte göra för jag har tappat muskelmassa men lagt på mig fett..(tycker jag)..Bör tilläggas att jag är inte på deff eller så men försöker äta fettsnålt etc..

Det här har jag ätit hitills idag..
frukost: 2dl fruktyoghurt (0,05%) och 1 dl branflakes, 1 glas juice( sötad med sötningsmedel) + vitaminer
träning 1h styrka
34g protein i 3dl lättmjölk, en banan och 1/2 dl russin
lunch: pastasallad med pennepasta+1/2 msk basilikapesto, 1 kycklingfilé, soltorkade tomater, körsbärstomater,gurka och isbersallad. vatten att dricka
mellis: 1 minimeal (3%) 3 glas tab-cola, 1 l funlight saft

till middag blir det 2-3 tortillas (små) med 150 g nötfärs(max 10%) tacosås, massa grönsaker som isbergsallad, gurka, tomat, gul lök och lite guacamole. Dricka till blir förmodligen fun light saft.
Är jag hungrig innan jag går och lägger mig så blir det lite kesella ca 125-150g m fun light..

Är det här för mycket eller för lite?? För mycket eller för lite fett/protein/kolisar??
Jag tränar i snitt 4-5 pass styrka (tungt), 2 pass kondition samt 1-4 promenader antingen på morgonen eller efter frukost. Är det för mycket??

Jag behöver tips!!!

Pecca
2002-07-16, 15:59
Om jag inte minns helt fel så hade du vilo vecka från styrkan förra veckan??? Det brukar alltid ta ett par pass innan man kommer igång för fullt. Sen så har det ju också varit "ganska" varmt dom senaste dagarna vilket också gör sitt. Testa o drick lite mer, för jag har svårt o tänka mig att det är överträning om du vilade förra veckan.



:muscle: :bpump:


( och så gick jag tilbaka och såg att du inte hade vila förra veckan. Då är det en helt annan 5:a:D )

emmzan
2002-07-16, 16:44
Funderingar från yrvaken nattjobbare:

Spontant tycker jag att det är lite magert på matfronten.. Särskilt om du bara får i dig lite yoghurt och flingor på morgonen och sedan tränar hårt på det, men även resten av dagen.. Gymmar jag på morgonen direkt efter frukost är det 2 port gröt m. mjölk, russin, linfrö, mandel samt en grov macka med sill/makrill/keso etc. Behöver nog iallafall få i dig mer protein i frukosten!

Känns som du äter den typ av mat jag gjorde då jag låg på snitt 1900kcal/dag.. Hur många kalorier äter du?? Hur vet du att du ökar i fett? Vikt, måttband, känsla?

När jag "deffade" och låg rätt lågt kalorimässigt fick jag samma fenomen i slutet - ökade i fett (enl. fettmätning) och stod still/minskade i muskelmassa. Kroppen fick väl helt enkelt för lite bränsle...

Har lärt mig lite mer nu och satsar därför på en sak i taget. Antingen bygga eller bränna, för att få bra resultat.. Visst kan man väl få både ökad muskelmassa och bränna späck samtidigt men då får man nog inga topp-resultat på något område..

nanna
2002-07-17, 09:31
jaha, dagen började med 1 timmes promenad innan frukost. Det var lite jobbigt, det var så himla kvavt ute, nästan inget syre i luften trots att det började regna när jag var ute. Regn brukar ju annars rensa luften men icke...

Senare idag så blir det iaf ett pass BEN!!
Det var iaf 2 veckor sen jag körde ben sist. Ska bli kul!! :bpump:

Pez
2002-07-17, 11:38
Nanna - tycke precis som Emmzan att det verkar vara för lite mat, speciellt frukosten var ganska "tunn". Får referera till mitt tidigare inlägg om din kost...

http://home.admax.net/kolozzeum/showthread.php?s=&threadid=4081&perpage=15&pagenumber=3

/pez

nanna
2002-07-17, 22:35
Hallo hallo!!
Nyss hemkommen efter en liten kväll med brudarna. Vi var på flamman och käkade deras goda burgare:eating:

glömde skriva i dagens pass...
Det blev inte ben utan axlar,triceps.

hantelpress 9kg*12, 11kg*8,8,8
lateral raises i cable cross 5kg*8, 7kg*8,8
framsida axel 5kg*8,8,8
"blottarrörelsen" 5kg*8,8,10
baksida axel i cable cross 10kg*8,8,8
drag till hakan m skivstång 10kg*10,10,10

triceps extension 7kg*8,8,8
tricepspress m stång 15kg*8,8,8
tricepspress m rep 10kg*8,8,8

Det var det. Nu ska jag sova..:sleep: :sleep:

nanna
2002-07-18, 11:29
Bläh... Jag mår alltid ptyon i kroppen när jag ätit onyttig mat och druckit lite. För det första så svettas jag kopiösa mängder pga min förbränning ligger på 150 och för det andra så tål inte min mage fet mat.. Min magkatarr säger ifrån på skarpen!!:nono:

Idag har jag trots mina kroppsliga våndor vart iväg och kört ett benpass.

lårcurl 25kg*12, 30kg*8,8,8
benspark 25kg*10, 35kg*8,8,8
knäböj i smith 20kg+20 *8,8,8
utfall i smith 20kg+10*8,8 20kg*10
rumpan i trissa 15kg*15,15,20
utsida lår 20kg*12,12,
insida lår 20kg*12,12,15
benpress 60kg*10,10

sittande vadpress 20kg*10,10,10
stående vadpress 50kg*10, 60kg*10,10

Det var det . Nu ska jag hoppa in i duschen....

nanna
2002-07-19, 08:48
Godmorgon!
Har precis ätit frukost efter att ha varit ute och gått i en timme . Jag var så trött när jag vaknade, jobbade sen kväll igår men jag gav mig f-n på att jag skulle upp och gå och det gjorde jag.

Gymmet öppnar inte förrän kl 1400 idag så nu ska jag slappa lite innan jag ska dit. Idag blir det axlar,biceps och förmodligen lite dips-träning också...
Jag önskar så att jag hade nån som kunde passa mig när jag gör chins, så jag kunde lära mig det nån gång. Min killes träningskort har gått ut och han vill inte köpa nåt nytt innan jag kommer tillbaka från Göteborg den 6 el 7 augusti !

Jag har sådan fruktansvärd beslutsångest. Jag kan inte bestämma mig om jag ska plugga ihöst (120 p hälsopromotion i Vänersborg) eller om jag ska jobba ett år. Jag har nämligen blivit erbjuden jobb här i Linköping..
Nån som vet nåt om Vänersborg? Är det en trevlig stad? Finns det nåt bra gym? Händer det nåt i den staden? Den är ju ganska liten...:confused: :confused:
HJÄLP!! Jag vet inte vad jag ska göra...

nanna
2002-07-19, 22:49
Imponerad av Emmzans ökningar drog jag till gymmet vid 2-tiden. Det blev ett mycket bra pass, intensivt, det tog bara 45 min drygt vilket är ung en kvart mindre än vanligt...
hantelpress 8kg*12, 11kg*8,8,6
lateral raises i cable cross 7kg*8,8,8
blottarrörelsen 5kg*8,8,8
baksida axlar i cable cross 7kg*8,8 10kg*8,8
drag till hakan 15kg*6,7,8 (ökning)
bicepscurl m stång 25kg*12, 30kg*8, 35kg*8,8
bicepscurl m hantel 11kg*4,5,4
bicepscurl m ez-stång +5kg*8, +10kg*8,8

Det var dagens pass. Jag är mycket nöjd!
Tack Emmzan för inspirationen:thumbup:

emmzan
2002-07-20, 08:42
http://www.uniquehardware.co.uk/server-smilies/otn/realhappy/yl2jump.gif
Brukar gå in och snoka i din journal och hämta inspiration också...

Så, vad tyckte du om mitt träningsprogram då?

Have a nice dayhttp://www.westwoodi.net/~smilies/otn/realhappy/luxhello.gif

nanna
2002-07-22, 08:55
God morgon!
En ny vecka har börjat och denna vecka ska jag förska hålla uppe min morgonpromenader iaf tom torsdag. På fredag befinner jag mig nämligen i Göteborg igen och i skolbänken. Denna gång så är det utbildning till PT som gäller. Ska bli väldigt kul!

Idag måndag så började jag dagen med 60 min promenad innan frukost. Idag blir det även styrka bröst/biceps men också spinning kl 1900.
Jag tycker det är så svårt att äta nu på sommaren. Det är alldeles för varmt för att min kropp ska tycka att det är gott att äta varannan-var tredje timme. Jag missar oftast både morgon-mellis och kvällsmålet vilket inte är speciellt bra...

nanna
2002-07-23, 09:00
Glömde ju skriva in gårdagens styrkepass....

bänkpress m hantel 11kg*12, 13,5kg*8,8, 16kg*6,6 (ökning)
flyes i cable cross 10kg*10, 12kg*10, 15kg*8,8 (ökning)
sned bänkpress i smith 15kg+10kg*10, 15+15*8, 15+20*8,8
bicepscurl 9kg*8,8,8
bicepscurl m stång i trissa 27kg*8,8,8
bicepscurl m ez-stång stång+10kg* 4,4,4

Det var det. Trodde att jag skulle få träningsvärk men hitills så har jag inte känt av någonting...
Jag blir så jäkla inspirerad av emmas ökningar så nu jäklar....:bpump: :bpump:

nanna
2002-07-23, 09:04
Halloj!
Har precis ätit frukost. Var ute och gick i 55 min innan frukost i regn....
Jag trodde när jag gick ut att det inte regnade så farligt så jag tog bara på mig regnjackan , inte regnbyxorna. När jag hade kommit en tredjedel av sträckan så var jag pissblöt om benen. Skam den som ger sig tänkte jag, förbannad som f-n för att det regnade , och gick hela sträckan!!!:hbang:
Jag kom in genom ytterdörren som en dränkt katt:D

Idag blir det iaf rygg och mage om nån timme. Sen blir det (tror jag) spinning idag istället. Jag hade så ont i huvudet igår pga åska så jag sket i spinningen igår... men idag ska det bli av...

nanna
2002-07-23, 11:54
Imponerad av Emmas ökningar så utför också jag stordåd i gymmet( stordåd i mina mått iaf :D ):bpump:

Latsdrag 27kg*12, 30kg*10, 35kg*6,6,6, 25kg*15,15 (35kg =ökning)
rodd 27kg*12, 35kg*8,8,8 25kg*15
hög rodd 25kg*12, 30kg*8,8,8 (ökning)
hantelrodd 16kg*8,8,8 ( nästa gång blir det ökning)
bellyback 3*8

mage lutande bänk 20,15,15
magmaskin 22kg*12,12 , 20kg*15

Det var det. Jag har den seanste tiden haft känslan av att jag har ökat i fettprocent trots att jag har rört på mig. Jag tror att det beror på att jag inte har ätit alla mina mål och tränat kanske lite för mycket i jämnförelse till vad jag har fått i mig så från och med idag ska jag börja äta lite mer och se om det blir lite bättre..

:eating: :eating: :eating:

nanna
2002-07-24, 17:39
Idag har jag varit ute på morgonpromenix 55 min före frukost. Sen så har jag ,nyss hemkommen, varit på gymmet och kört axlar, triceps.:bpump:

axelpress 11kg*8,8,8,8
lateral raises i trissa 5kg*10, 7kg*8,8,8
blottarrörelsen 5kg*8,8,8
baksida axlar 10kg*6, 7kg*8,8,8
framsida axel 5kg*8,8,8

triceps kick-back 7kg*8,10,10
superset tricepspress över huvudet och push down 17kg*8,8,8 och 22kg*8,8,8 avslutade med att köra några push down på 15kg
enarmstriceps push down m hantag i trissa 7kg*10,10,10

avslutade med lite mage 5*20 på lutande bänk..

:muscle: :muscle: :muscle:
snälla sankte per :angel: GE MIG MUSKLER!!!!!!!!!!!

nanna
2002-08-07, 10:01
hallå alla glada!
Nu är jag tillbaka i Lkpg igen efter 11 dagars intensivt plugg och praktik!
Kan rapportera att det praktiska provet klarade jag galant, fick mycket fina omdömen där vilket är jättskoj!!:D :D
Teoriprovet har jag inte fått svaren på än, eftersom vi skrev det i måndags och sen skickas det direkt upp till stockholm för rättning, men jag ska ha det hos mig i slutet på denna vecka ...

Jag har hållt uppe träningen men med lite variation .. jag har kört triset och cirkelpass blandat med spinning och body combat!!
Samtidigt så har jag passat på att äta lite mer kolhydrater och det känns bra!
mätte min fettprocent i Göteborg och den låg på 20,8% vilket var helt ok. Jag trodde att den skulle vara högre. Fick sen höra utav en av mina lärare att den kan nog tom vara ännu lite lägre...
Lite kul ändå.. förra våren hade jag 21,9 innan jag började äta ordentligt och så och nu har jag nästan bara kört styrka + högst 3 pass kondition i ett helt år och min fettprocent har sänkts!
Jag tror jag fortsätter i samma bana och mäter igen nästa år för att se om den sjunkit ytterligare....

Ikväll blir det, som det ser ut nu iaf, styrka (rygg/mage) följt utav 1 h backpass spinning. Tänkte att jag skulle cykla igenom mitt pass en gång...

nanna
2002-08-11, 17:14
Jag har haft lite att göra denna veckan vilket har gjort att min bokföring av tränade pass har kommit av sig lite...
Jag har fått jobb som receptionist / PT på world class i Lkpg vilket jag är jätteglad över!!!

iaf i onsdags så blev det rygg/mage. dock ingen spinning efteråt. Jag hade inte motivation..
I torsdag så flängde jag runt som en galning på cykeln så det fick räcka som motion.
I fredags körde jag ett tungt benpass på 75 min. Gick kanonbra med en del ökningar men jag har glömt i vilka övn och vilka vikter...:insane:
I går lördag så åkte jag inlines intensivt i 1,5 timme och det har jag gjort idag söndag också...

Igår hade jag också min ätardag. Det blev tacos med en massa grönt och nötfärs (10%) samt en fet godispåse efteråt. Jo , tidigare så åt jag en bägare med två kulor glass från Bosses glassbar. Jag rekommenderar starkt polka-glassen! MUMS!!!

Det var väl det . Imorn blir det upp tidigt. Börjar jobba kl 800!
ha det gött!!!

Pudzianovski
2002-08-11, 17:16
Originally posted by nanna

Det var väl det . Imorn blir det upp tidigt. Börjar jobba kl 800!
ha det gött!!!

jag käkar lunch vid 0800 (nästan)

:D