handdator

Visa fullständig version : Punktförbränning


Entity
2005-03-30, 11:24
Alla säger att punkförbränning inte fungerar, men ändå står jag lite tveksam över detta påstående. Har tränat i ca 9 månader nu oavbrutet och väldigt diciplinerat.

Överallt där mina muskler har varit väl använda, armar särskilt underarmar, och lår har jag tappat mycket fett, men just vid magen har knappast något hänt. Visst jag har kört situps o så, men jag funderar ändå om inte det försvinner mer fett i armar i ben för blodstillförslen ökar när man tränar så hårt. Vilket är svårare runt hela magen.

I allafall börjar man undra om inte punktförbränning kan fungera till viss mån ?

Gabber
2005-03-30, 11:45
det har då fan inte hänt mig. jag är större nu än när jag började men fettet har bara bytt plats om du fattar vad jag menar?

fettet försvinner inte av styrketräning (inte synligt) i alla fall. inte på mig kan jag väl lägga till.

raZmus
2005-03-30, 11:48
Det man menar med att punktförbränning inte fungerar är att man inte kan träna en viss del av kroppen och sedan förvänta sig att fettet ska försvinna just där. Kroppen tar fett från hela kroppen, även om det skiljer sig till viss del från individ till individ. Att kroppen "sparar" på fettet kring magen är inte heller det något konstigt. Här finns många viktiga organ som kroppen vill skydda och det är ofta även här fettet släpper sist.

Vill du bli av med det är det bara att fortsätta med att ha koll på kosten och att köra kardiovaskulär träning.

skaparn
2005-03-30, 16:43
Känner du någon som ägnar sig åt racketboll? Ta en titt på armarna, kläm, känn eller varför inte mät BF så får du svaret. Jag har gjort en ytterst ovetenskaplig studie baserad på två racketviftande individer som båda spelade med endast ena armen (dvs icke ambidextrilsa). Studien(!) visade att de hade lika mycket fett (iofs väääldigt väldigt lite) på båda armarna.

Zonyk83
2005-03-30, 18:05
Alla säger att punkförbränning inte fungerar, men ändå står jag lite tveksam över detta påstående. Har tränat i ca 9 månader nu oavbrutet och väldigt diciplinerat.

Överallt där mina muskler har varit väl använda, armar särskilt underarmar, och lår har jag tappat mycket fett, men just vid magen har knappast något hänt. Visst jag har kört situps o så, men jag funderar ändå om inte det försvinner mer fett i armar i ben för blodstillförslen ökar när man tränar så hårt. Vilket är svårare runt hela magen.

I allafall börjar man undra om inte punktförbränning kan fungera till viss mån ?

Om du nu inte är en ny x-men kille så kan du glömma din teori....Att fettet är kvar på magen beror på, som någon ovan nämnde, att fettet oftast försvinner där allra sist. Alla individer lagrar olika mkt fett på olika ställen, men fettdepån brukar vara störst på magen hos killar. Så är det iaf på mig *cry*

Scratch89
2005-03-30, 18:12
Om du nu inte är en ny x-men kille så kan du glömma din teori....Att fettet är kvar på magen beror på, som någon ovan nämnde, att fettet oftast försvinner där allra sist. Alla individer lagrar olika mkt fett på olika ställen, men fettdepån brukar vara störst på magen hos killar. Så är det iaf på mig *cry*
Glöm inte röven o låren! :D
:thumbup:

Matte_Maiden
2005-03-30, 18:17
Glöm inte röven o låren! :D
:thumbup:

Det är främst hos er med höga nivåer av kvinnligt könshormon. ;)

z_bumbi
2005-03-30, 18:39
Känner du någon som ägnar sig åt racketboll? Ta en titt på armarna, kläm, känn eller varför inte mät BF så får du svaret. Jag har gjort en ytterst ovetenskaplig studie baserad på två racketviftande individer som båda spelade med endast ena armen (dvs icke ambidextrilsa). Studien(!) visade att de hade lika mycket fett (iofs väääldigt väldigt lite) på båda armarna.

Det finns minst en studie utförd på tennisspelare som har kommit fram till samma slutsats som du har gjort. :hbang:

Prankie
2005-03-30, 18:43
Du har fett kvar på magen för att det är oftast det sista fett som släpper då det största fettreserv sitter runt buken.

skaparn
2005-03-30, 19:09
Det finns minst en studie utförd på tennisspelare som har kommit fram till samma slutsats som du har gjort. :hbang:

Cool! Iofs var detta en badminton- och en tennisspelare. Därav det generella "racketboll". Men kul att det fanns tyngre stöd för detta.

Scratch89
2005-03-31, 20:58
Det är främst hos er med höga nivåer av kvinnligt könshormon. ;)
:laugh: :thumbup:
Har faktiskt gått o funderat på det..
men man kanske får grymma tuttar av det, vem vet? ;)

HenrY
2005-03-31, 22:53
:laugh: :thumbup:
Har faktiskt gått o funderat på det..
men man kanske får grymma tuttar av det, vem vet? ;)

Om du anser bitch-tits som grymma tuttar så!:D