handdator

Visa fullständig version : Ingen träningsverk, skit konstit =S


Suhain
2005-03-30, 07:37
Tränade biceps och triceps igår, brukar alltid få tränings verk, men igår ändrade jag på träningen lite, körde tungt men få reps.
För bicepsen blev det inte en sån bra träning pga en "skada", men för tricepsen blev det skit bra, förväntade mig en jävla träningsverk, men nej =S
Men för bicepsen brukar det ändå alltid kännas liiiite dagen efter, men inte idag. =S

sunkan
2005-03-30, 08:51
Jag brukade inte heller få träningsvärk när jag körde få reps. Du ska ju vara glad om du inte får träningsvärk, då kan man ju vara en normal människa dagen efter iaf :D

Suhain
2005-03-30, 08:54
Jag brukade inte heller få träningsvärk när jag körde få reps. Du ska ju vara glad om du inte får träningsvärk, då kan man ju vara en normal människa dagen efter iaf :D

Haha true true :D

Straffaren
2005-03-30, 09:19
Är det bara jag som tycker om träningsvärk? Alltså, den totalt handikappande "jag-har-haft-träningsuppehåll"-sorten är ju aldrig kul men om jag tagit ut mina muskler skall det gärna kännas lite också!

mini_Arnold
2005-03-30, 09:26
Är det bara jag som tycker om träningsvärk? Alltså, den totalt handikappande "jag-har-haft-träningsuppehåll"-sorten är ju aldrig kul men om jag tagit ut mina muskler skall det gärna kännas lite också!
Jag älskar det. Men inte i låren om jag ska cykla... inte bara pga smärtan utan får man motvind kommer man aldrig fram

Suhain
2005-03-30, 09:29
Är det bara jag som tycker om träningsvärk? Alltså, den totalt handikappande "jag-har-haft-träningsuppehåll"-sorten är ju aldrig kul men om jag tagit ut mina muskler skall det gärna kännas lite också!

Nej nej ja älskar träningsverk, då vet man ju att gårdagens träning va bra, tycker jag iaf.

Zonyk83
2005-03-30, 10:13
Om jag har inte har grym träningsvärk dagen efter så känns gårdagens träning helt värdelös. Även om den säkert inte var det, så är träningsvärk ett måste för min boost

Är det bara jag som tycker om träningsvärk? Alltså, den totalt handikappande "jag-har-haft-träningsuppehåll"-sorten är ju aldrig kul men om jag tagit ut mina muskler skall det gärna kännas lite också!

Timme
2005-03-30, 10:28
Jag älskar träningsverk men det som är lite konstigt är att jag typ aldrig får träningsverk i axlarna hur mycket jag än tränar dem. Vad kan det bero på? Brukar ni få träningsverk i axlarna?

mini_Arnold
2005-03-30, 10:30
Jag älskar träningsverk men det som är lite konstigt är att jag typ aldrig får träningsverk i axlarna hur mycket jag än tränar dem. Vad kan det bero på? Brukar ni få träningsverk i axlarna?
Behöver inte betyda nåt men kan vara att du tränar dem ostrikt eller för lite.

Numera får jag alltid värk i axlar.

Hannes
2005-03-30, 10:55
träningsverk är ju underbart.
som tidigare har skrivit så vet man ju att musklerna har fått en rejäl träning dagen innan.

fast är det rejäl träningsverk är det inte lika skönt ;) fast tanken att veta att det var rejäl träning dagen innan väger upp det :thumbup:

Suhain
2005-03-30, 11:17
Jag älskar träningsverk men det som är lite konstigt är att jag typ aldrig får träningsverk i axlarna hur mycket jag än tränar dem. Vad kan det bero på? Brukar ni få träningsverk i axlarna?

Jag får inte heller träningsverk i axlarna, bara om jag har tex vart borta från träningen i 2 veckor pga sjukdom, annars aldrig =(
Och jag tränar dem väldigt strikt o bra!

AngelLove
2005-03-30, 11:30
Ni vet att träningsvärken inte är ett måste för ett bra pass va ?? Det har dryftats eb hel del om det i andra trådar.

Grov
2005-03-30, 13:28
Om jag har inte har grym träningsvärk dagen efter så känns gårdagens träning helt värdelös. Även om den säkert inte var det, så är träningsvärk ett måste för min boost


Instämmer :cool:

slowpoke
2005-03-30, 14:21
Ska det vara så att träningsvärken blir värre 2 dagar efter passet? För mig är det så nämligen...

vattenbuffel
2005-03-30, 14:42
jag brukar då aldrig få träningsvärk

Jonny_88
2005-03-30, 16:10
Jag körde alltid alla muskelgrupper 2 gånger i veckan och då fick jag inget träningsverk, nu kör jag dem typ 1 gång per vecka, och får träningsverk. Tycker jag ökat bra i vikterna nu när jag gett musklerna lite mer vila.

Och jag håller med AngelLove.

abjorn
2005-03-30, 16:14
Träningsverk suger... jag är glad så länge jag slipper den.

raQblad
2005-03-30, 16:36
Inte heller jag får träningsverk i axlarna, och dom tränas väldigt strikt och hårt.
Träningsvärk är ju hur gött som helst överallt utom i benen, då blir man ju helt jävla handikappad. Och självklart, för att gud alltid står på min sida, så får jag ALLTID träningsverk i benen...fan.

Yip_man
2005-03-30, 17:23
Ni som kör hårt och inte får träningsverk. Kör hårdare!! Minska vilan ,öka setten ,ös på mer vikt... (man ska få träningsvärk)

Tricklev
2005-03-30, 17:40
Ni som kör hårt och inte får träningsverk. Kör hårdare!! Minska vilan ,öka setten ,ös på mer vikt... (man ska få träningsvärk)

Nej? Alla får inte träningsvärk, jag kör så hårt jag kan, om jag minskar vilan och sänker vikterna klarar jag inte av några reps ;)

jag får träningsvärk i en del muskler, och i en del får jag inte, och jag växer som fan just nu.

Träningsvärk är inget bevis för bra träning.

JAM
2005-03-30, 19:37
"skit konstit"... Vad är konstit? Någon syra?
Det tog ett tag innan jag fattade rubriken.

Jag får så gott som alltid träningsvärk i alla muskler jag tränar. Dock känns den tydligare i vissa.

rememberence
2005-03-30, 20:00
"skit konstit"... Vad är konstit? Någon syra?
Det tog ett tag innan jag fattade rubriken.

samma här, jag vet inte riktigt vad det är, men jag såg det en gång på lunarstorm. måste va någon konstig grej *screwy*

abjorn
2005-03-30, 20:02
TRÄNINGSVERK ÄR HARDCORE :hbang:














*bs*

mini_Arnold
2005-03-30, 20:06
undrar om dom stora byggarna brukar få träningsvärk...... ;)

Timme
2005-03-30, 21:54
Asså jag tränar axlarna minst lika hårt och strikt som vilken annan muskelgrupp som helst men ingen träningsverk.
Jag körde 3-6 reps på militärpressen 4 set och sedan så körde jag 4 set Hantel pressar. Tungt som tusan men träningsverk, nej nej. Det är konstigt tycker jag. Axlarna växer ju på bra som alla andra muskler gör. Jag får väl prova att köre ett pass med höga reps (10-15) och se om det blir någon träningsverk.

En annan muskel grupp jag knapp får träningsverk i är latsen. Om jag vill ha träningsverk i dem så måste jag köra as hårt och hög volym på passet med mycket roddövningar.

abjorn
2005-03-30, 22:02
Ni som tycker träningsverk är härligt:

Har ni haft sån träningverk i benen så ni ömöjligen kunnat sätta er på toalätten för att strypa ett par bruna?
Har ni haft sån träningsvärk i ryggen att ni inte kan torka er där bak efter avslutad nr 2?
Har ni haft sån träningsverk i armarna att ni inte kunnat klä er efter duschen?

Om ni har haft det, och fortfarande älskar träningverk, måste ni verkligen hata er själva ;)

kroy
2005-03-30, 22:15
Tränade biceps och triceps igår, brukar alltid få tränings verk, men igår ändrade jag på träningen lite, körde tungt men få reps.
För bicepsen blev det inte en sån bra träning pga en "skada", men för tricepsen blev det skit bra, förväntade mig en jävla träningsverk, men nej =S
Men för bicepsen brukar det ändå alltid kännas liiiite dagen efter, men inte idag. =S

antagligen har du inte utvecklat lika mycket mjölksyra när du inte kört högreppare, vilket antagligen sänkt träningsvärken en del...

Zonyk83
2005-03-30, 22:30
Ni som tycker träningsverk är härligt:

Har ni haft sån träningverk i benen så ni ömöjligen kunnat sätta er på toalätten för att strypa ett par bruna?
Har ni haft sån träningsvärk i ryggen att ni inte kan torka er där bak efter avslutad nr 2?
Har ni haft sån träningsverk i armarna att ni inte kunnat klä er efter duschen?

Om ni har haft det, och fortfarande älskar träningverk, måste ni verkligen hata er själva ;)

Svar: Ja på alla dina punkter med tillägget att jag även ibland önskar att jag hade BH på mig när jag går nerför trappor dagen efter ett hårt bröstpass, och även det är helt underbart :D

Sonny
2005-03-30, 23:38
Ni som tycker träningsverk är härligt:

Har ni haft sån träningverk i benen så ni ömöjligen kunnat sätta er på toalätten för att strypa ett par bruna?
Har ni haft sån träningsvärk i ryggen att ni inte kan torka er där bak efter avslutad nr 2?
Har ni haft sån träningsverk i armarna att ni inte kunnat klä er efter duschen?

Om ni har haft det, och fortfarande älskar träningverk, måste ni verkligen hata er själva ;)

Jag håller fan med, vem tycker det är kul att nästan börja gråta när man sätter sig på muggen? *screwy*

ZLTN
2005-03-30, 23:51
Ska det vara så att träningsvärken blir värre 2 dagar efter passet? För mig är det så nämligen...

Ska o ska, men så ere för mig med ivf...

drkrupp
2005-03-30, 23:56
"Träningsvärk" torde vara det mest felstavade ordet på svenska träningsforum. Hur som helst...

Att axlar inte ger träningsvärk i samma utsträckning kan möjligen bero på att de utsätts för mer frekvent träning? Nämn ett vettigt träningspass som är semester för axlarna, möjligen bortsett från "måndag: mage och underarmar".

Se även: http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=37430

Jonny_88
2005-03-31, 10:47
Jag tror många ( Inkluderat mig ) stavade "träningsverk" undermedvetet ( Fast man visste ju hur det stavades ), för att trådskaparen skrev så...

Timme
2005-03-31, 12:12
Ni som tycker träningsverk är härligt:

Har ni haft sån träningvärk i benen så ni ömöjligen kunnat sätta er på toalätten för att strypa ett par bruna?
Har ni haft sån träningsvärk i ryggen att ni inte kan torka er där bak efter avslutad nr 2?
Har ni haft sån träningsverk i armarna att ni inte kunnat klä er efter duschen?

Om ni har haft det, och fortfarande älskar träningverk, måste ni verkligen hata er själva ;)

Ja, jag har nästan alltid sån träningsvärk i benen och ryggen efter tunga marklyft och knäböj......det e hur gutt som helst att sitta där på dasset och känna smärtan av träningsvärk i arslet och i låren.

Rockhard
2005-03-31, 16:14
Jag älskar träningsverk men det som är lite konstigt är att jag typ aldrig får träningsverk i axlarna hur mycket jag än tränar dem. Vad kan det bero på? Brukar ni få träningsverk i axlarna?

Nej, kan inte komma ihåg senast jag fick det. Ändå tycker jag axlarna är mina bästa muskelgrupp efter ryggen. Så dom verkar få sitt iaf.

jwzrd
2005-03-31, 16:24
Jag skaffar mig lätt träningsvärk i axlarna, det är ingen höjdare dock. Axlarna sprakar och låter mer en vanligt säkert en vecka efteråt.

rememberence
2005-03-31, 18:13
Jag skaffar mig lätt träningsvärk i axlarna, det är ingen höjdare dock. Axlarna sprakar och låter mer en vanligt säkert en vecka efteråt.
sprakar?, det var något nytt hehe :D

xplizit
2005-04-01, 06:52
Det är sällan jag får träningsverk =/
Magen e ju det absolut skönaste stället att ha det på!! Då känner man vilken enorm tvättbräda man har (under allt hull) så fort man spänner eller garvar :D

Nån som håller med?

mini_Arnold
2005-04-01, 06:54
Nån som håller med?
Jag håller med! Men jag garvar jävligt ofta, så det blir smärtsamt

Timme
2005-04-01, 10:34
Jag gillar inte att träna magen. Jag har redan en fin tvättbräda under hullet :D Tränarjag magmusklerna så växer de och magen blir ennu större. Det vill jag inte!

Jo det e likadant med mig. Axlarna har växt på bra men typ aldrig träningsvärk.
Kan det vara så att axlarna gjort sig imuna (stavning) mot träningsvärk? De är ju i prinsip med i varenda övning du gör för överkroppen.