handdator

Visa fullständig version : Kramp problem!


raQblad
2005-03-29, 16:39
Halloj, inte ofta man gör trådar här, det mesta har redan tagits upp :)
Dagens styrkepass: Ben

Mina benpass brukar bestå av drygt 4 set knäböj, 3 set benpress och sen antingen (eller både och) Benspark, Lårcurl.
Efter knäböjen känner jag en halvdan utmattning, sådär lagomt. Efter benpressen däremot (som jag är RIKTIGT vek i) skakar benen. Totalt utmattade.
Fast det går över till en viss del efter några minuter.

Nu till nästa moment, Bensparken och Lårcurlen. Vid benspark går det bra, svetten rinner.
Och dagens problem: När jag lägger mig o kör lårcurlen drabbas jag av extrem vadkramp....helt sinnesjukt så ont det gör. Hur mkt jag än sänker vikten drar det ihop i vaden på mig.

Så därför har jag nu idag tagit beslutet att ta bort Lårcurl från mitt schema.
Någon annan själ där ute som har samma problem som mig?

JoelR
2005-03-29, 16:43
Jag har aldrig haft nåra problem med kramp, men ett tips jag hört är att dricka mycket vatten.

turbocalle
2005-03-29, 16:55
Jag har aldrig haft nåra problem med kramp, men ett tips jag hört är att dricka mycket vatten.
Inte som jag gjorde sist.. Spydde i omklädningsrummet.. var en mindre trevlig upplevelse.. :hbang:

MvH Carl

raQblad
2005-03-29, 16:59
JoelR: Mja, jag dricker väl runt 1-2 liter under träning, om det är mkt eller lite vet jag inte. Men det känns mkt i magen iaf.

Turbocalle: haha smidigt *spy* Du måste ju ha fått i dig en sjö..

turbocalle
2005-03-29, 17:03
JoelR: Mja, jag dricker väl runt 1-2 liter under träning, om det är mkt eller lite vet jag inte. Men det känns mkt i magen iaf.

Turbocalle: haha smidigt *spy* Du måste ju ha fått i dig en sjö..
Ja.. Drack rätt mycket men jag körde inte heller stenhårt och med rätt lång vila mellan passen vilket jag tror bidrog till att jag inte heller svettadess något. så jag behöll ju allt vatten jag fick i mig..

MvH Carl

ankan
2005-03-29, 17:19
Jag har också problem med kramp. Efter ett benpass kan jag inte strecha eftersom jag får kramp direkt. Senast tänkte jag att jag iaf skulle köra lite "foten i arslet" eller vad man kallar den. :cool: Det hela slutar med att jag rasar ihop i en hög med enorma smärtor, är tvungen att bita i min vattenflaska så jag inte skulle börja skrika. Måste sett rätt roligt ut misstänker jag. :em: