handdator

Visa fullständig version : Synpunkter angående mitt "nya" kostupplägg..?


ruggugglan
2005-03-29, 09:56
Hejsan alla träningsveteraner. Jag är en kille på snart fyllda 20 år som behöver gå ner i vikt. Jag har tidigare tränat på gym väldigt seriöst ca 5 ggr i veckan med morgonpromenader och allt vad det nu var.

Anledningen till att jag slutade på gymet var att jag började på taekwondo, vilket var väldigt roligt till en början men tröttnade sedan på de bestämda tiderna osv, de krockade väldigt mycket med mitt jobb. Jobbar som kock så jag smakar hela tiden osv, vilket inte är så bra men försöker spotta ut det istället för att låta det glida ner :)

Nuff said... Ska börja styrketräna och köra cardio och försöka äta som innan. Vad tycker ni om detta kost schema för viktminskning?

frukost:
5 dl lättfil
3 dl fiberhavregrybn
3 ägg


mellanmål 1:
30 gram proteinpulver
1 rågkuse

lunch:
300 gram kött (fläskfilé, kassler torsk, kycklingfilé, lövbiff)
1.25 dl ris

Mellanmål 2:
lättkesella 250g
ev en rågkuse

Efter träning:
prot shake me lite malto till, ev frukt också

Middag:
ungefär samma som lunch, kanske ska dricka ett glas minimjölk till

Sängdags:
Proteinshake
ev ngr carbs


Jag ska styrketräna 4 ggr i veckan samt 20-30 min cardio efter varje pass, sen ha ett pass i veckan där jag enbart fokuserar mig på cardio träning...

Tacksam för svar

Tack på förhand

MyungChul
2005-03-29, 11:07
frukost:
5 dl lättfil
3 dl fiberhavregrybn
3 ägg


mellanmål 1:
30 gram proteinpulver
1 rågkuse

lunch:
300 gram kött (fläskfilé, kassler torsk, kycklingfilé, lövbiff)
1.25 dl ris

Mellanmål 2:
lättkesella 250g
ev en rågkuse

Efter träning:
prot shake me lite malto till, ev frukt också

Middag:
ungefär samma som lunch, kanske ska dricka ett glas minimjölk till

Sängdags:
Proteinshake
ev ngr carbs