handdator

Visa fullständig version : Biggest losers


Cilia
2005-03-28, 11:08
När jag läste big brother tråden här var jag tvungen att gå in på Kanal 5 hemsida eftersom jag har noll koll på BB och då hittade jag en länk till en ny såpa som heter biggest losers. Dom söker där feta personer som ska tävla om att gå ner i vikt. Nedan står vilka kriterier man måste ha för att kunna kvalificera sig. Undra hur någon med god hälsa någonsin kan vara "biggest loser" oavsett den vikt man har. Förstår varför man sätter upp det kriteriet men jag reagerar nog för jag tycker att det verkar vara en extremt smaklös såpa. Det blir som en freak show lite känns det som.

För att kunna medverka i programmet skall du uppfölja dessa kriterier:
· Du ska vara överviktig. (Ha minst 20 kilos övervikt).
· Du ska vara toppmotiverad för att gå ner i vikt.
· Du ska vara en tävlingsmänniska.
· Du ska kunna deltaga från den 9 maj och tio veckor framåt.
· Du ska vara inställd på att du under denna period kommer att vara isolerad från din vanliga hemmamiljö.
· Du ska vara vid god hälsa.
· Du ska vara inställd på en spännande och annorlunda upplevelse.
· Du ska vara mellan 20-40 år.

Sen är ju frågan vilken typ av samhälle vi vill ha. Vill vi ha ett där vi ska sitta och skratta och förfasa oss åt andra människors livsöden eller ett samhälle där vi respekterar och accepterar att det finns många olika typer av människor där alla har sitt egna värde? (nu lät jag säkert gammal men jag kan reta mig på alla program som går ut på att vi alla ska se likadana ut). Är det bara på mitt gym eller tänker inte ni på hur många tjejer som har gjort bröstoperationer? Herregud dom flesta tjejer är ju födda med riktigt fina bröst och ändå känner så många att dom behöver förbättra eller iaf förändra.

mangemani
2005-03-28, 11:16
alla såna där program borde förbjudas.
alla big brother,farmen osv osv osv.
löjliga och patetiska program om personer som söker uppmärksamhet.
såg på BB 1 säsong(när den där linda var med),tror jag aldrig har sagt så många sarakastiska meningar åt ett program förut...att deltagarna inte fattar att dom gör bort sej,att dom ens är med i programmen=/.
gav upp helt efter den säsongen med BB,aldrig sett på nå mer dokusåpor sen dess.

som jag har sagt tidigare,sånna här program är för fjortisar,gjorda av fjortisar.

Yankeee
2005-03-28, 11:17
Det finns redan en amerikansk (http://www.nbc.com/The_Biggest_Loser/) version som går på någon kanal, förmodligen kanal 5.

Antar att de med "vid god hälsa" menar att man ska vara skade och sjukdomsfri.


Jag undrar iaf till vilken gräns ska alla få ha sitt "värde"?

Rockhard
2005-03-28, 11:34
Såg det första avsnittet av den amerikanska versionen. Inget nytt direkt, som en vanlig dokusåpa feat. tjockholmen.

Rätt patetiskt när det var presentation av deltagarna och alla var tvungna att säga "I want to become the biggest loser" med spelad entusiasm.

Prankie
2005-03-28, 13:57
Kan man vinna massor pengar så... Vi som är hyperaktiva kanske kan satsa på bulka dit 20kg och sen deffa i 10veckor och vinna stålar. :D

ölobrännvin
2005-03-28, 15:48
Jag förutser dokusåpans död inom en snar framtid eftersom inte många ser skiten. Själv har jag slutat se på tv helt nästan, jag tränar spelar gitar och spammar kolo i stället.