handdator

Visa fullständig version : Jays deffexperiment


Sidor : [1] 2

Jay-Z
2005-03-28, 10:09
Med tanke på att påskmaten har fått mig att känna mig en aning uppblåst så känner jag mig nödgad till att i fortsättningen dokumentera mina deffexperiment. Dessa "experiment" kommer att pågå från och med idag till 1 juni. Därefter blir det underhåll för att inte bli en stor ballong.

Med experiment menar jag att lite annorlunda upplägg kommer testas under dessa två månader. De upplägg jag kommer köra/experimentera med är:

UD2.0 (Ultimate Diet 2.0)

CKD (Cyclical Ketogenic Diet)

Fram till den riktiga starten med UD2.0, måndag 4 april, kör jag det jag hittills har kört i en månad, The Velocity Diet, som i princip är en lågkaloridiet med ett högt (E%-mässigt) intag av protein, låga kolhydrater och nyttigt fett, vilket i princip har översatts till proteindrinkar med krossade linfrön, multivitamintabletter och Omega 3-kapslar.

Om du stör dig på de utrikiska namnen på dieterna så är vi två. Fördelen är att läsarna av denna journal sedan kan söka vidare information utifrån detta.

mystic[-_-]
2005-03-28, 10:13
UD2.0 det är den man ska köra tömningspass osv? :) Lycka till

Jay-Z
2005-03-28, 10:15
']UD2.0 det är den man ska köra tömningspass osv? :) Lycka till

Japp, upplägget med tömningspass känns plågsamt. Men sen får man ladda också. Tack! Ska titta på din deff också, såg det bara som hastigast. :)

Jay-Z
2005-03-28, 19:57
Riktig gourmetdag har det varit idag. :D

Frukost: Proteindrink (Protec) med krossade linfrön

Lunch: Proteindrink (Protec) med krossade linfrön

Mellanmål: Proteindrink (Protec) med krossade linfrön

Middag: Proteindrink (Protec) med krossade linfrön

Mellanmål: Proteindrink (Protec) med krossade linfrön

Hungerskänslorna gjorde sig påminda idag. Över påskhelgen har varit första gången på cirka 20 dagar som jag har ätit fast föda och det har väl vidgat magsäcken en aning. Dämpade hungerskänslorna med mycket snus och kaffe. Känner mig väldigt vätskefylld efter helgens ätande.

UD2.0
Påbörjar UD2.0 redan imorgon, då jag tyckte det var dumt att vänta en hel vecka. Otålig som man är. Tömningspass imorgon, weee.

Måndag-torsdag
1300-1400 Kcal om dagen.
Protein: 200 gram
Kolhydrater: 50 gram (intas runt träning)
Fett: 30-35 gram

Fredag
Protein: 200 gram
Kolhydrater: 1000 gram kolhydrater (försöka undvika socker och fruktos)
Fett: 30-35 gram

Lördag
Protein: 200 gram
Kolhydrater: 250 gram
Fett: 30-35 gram

Söndag:
Protein: 200 gram
Kolhydrater: 150 gram
Fett: 30-35 gram

mystic[-_-]
2005-03-28, 19:59
du kommer garanterat få ont i magen på fredagar :D Drick mycket vatten

sunkan
2005-03-28, 20:01
vilken rolig och omväxlande kost du har :thumbup:

Jay-Z
2005-03-28, 20:02
Måndag och tisdag (tisdag och onsdag bara denna vecka)

15-20 repetitioner kort vila (c:a 1-1,5 minut)

Cirkelträningx2 varv enligt följande:
3x15 benpress, liggande lårcurl, sned bänk i smith, sittande rodd, sittande sidolyft, stående vadpress

2x15 bicepscurl rak stång, dips

Fredag

2x6-12 för hela kroppen.

Lördag

3-6 reps 3-6 set
Främst basövningar

Cardio i den mån jag orkar.

Jay-Z
2005-03-28, 20:04
']du kommer garanterat få ont i magen på fredagar :D Drick mycket vatten

Joru, fredagar lär inte vara nådigt på magen. :D

Sunkan: Visst är den. :thumbup:

Fors
2005-03-28, 22:51
Intressant idé det här. Skönt att du vågar prova så att jag slipper :) Hade du tänkt köra dieterna en månad var?

formula4shape
2005-03-28, 23:15
jag röstar på fiskolja före linfrön, du får omega-3:n från linfröna men en ganska försumbar mängd EPA och DHA. Sen är dagsbehovet mer än vad man tror.. Ska iaf bli intressant att följa, inte speciellt snällt mot tarmsystemet dock ;)

Jay-Z
2005-03-29, 07:06
jag röstar på fiskolja före linfrön, du får omega-3:n från linfröna men en ganska försumbar mängd EPA och DHA. Sen är dagsbehovet mer än vad man tror.. Ska iaf bli intressant att följa, inte speciellt snällt mot tarmsystemet dock ;)

Får i mig 5-6 gram EPA/DHA per dag. Linfröna är bara en del av fettintaget, och har inte som primärt syfte att göra så att jag får i mig Omega3, utan snarare för att hjälpa just tarmsystemet genom att tillföra fibrer som jag annars inte hade fått i mig. Och min mage har mått bra den första månaden jag har kört den just den varianten, alltså The Velocity Diet.

Jay-Z
2005-03-29, 07:07
Intressant idé det här. Skönt att du vågar prova så att jag slipper :) Hade du tänkt köra dieterna en månad var?

Ja, eller kanske. :) Det beror på hur bra UD2.0 funkar. Sedan har jag hört att man helst ska köra den i 6 veckor innan man riktigt kan utvärdera den.

Jay-Z
2005-03-29, 07:09
Mått idag jämfört med en vecka sedan

Midja, vid navel: (74 cm) (-0 cm)

Midja, fetaste stället strax under navel: 80 cm (0 cm) (92 centimeter 27/12-04)

Vikt: 77,4 kilo (+1,8)

Runda Grodan
2005-03-29, 13:49
Är det här din nya journal eller kommer du att skriva i den gamla?

Jay-Z
2005-03-29, 13:58
Är det här din nya journal eller kommer du att skriva i den gamla?

Jag stängde den gamla. Den här kommer finnas i c:a två månader och sedan startar jag en ny. <journalkåthet>Jag</journalkåthet> ;)

Pinglan
2005-03-29, 14:33
Jösses Jay-Z att du bara orkar experimentera sådär med kosten! Jag skulle bli tokig minst sagt! Men det är roligt att följa dina olika dieter :thumbup:

Jay-Z
2005-03-29, 14:42
Jösses Jay-Z att du bara orkar experimentera sådär med kosten! Jag skulle bli tokig minst sagt! Men det är roligt att följa dina olika dieter :thumbup:

Hehe. Ja, någon gång ska jag nog också följa en traditionell diet. :thumbup:

30cm
2005-03-29, 16:05
Galet! Ska bli intressant att se om det verkligen funkar.

Jay-Z
2005-03-29, 18:55
Hejåhå, när man har kört lågreps under lång tid är det minst sagt en annorlunda upplevelse att ligga runt 15-20 reps med endast 1 minuts vila mellan seten. Puuh. Och detta skall upprepas imorgon. Hejåhå. Spyfärdig när jag började köra ben. :D

Dagens mat so far...

3 proteindrinkar med krossade linfrön.

:eating:

Stumpis
2005-03-29, 19:00
:bow: :bow: :bow:

Du är minst sagt viljestark! :thumbup:

Jay-Z
2005-03-29, 19:02
:bow: :bow: :bow:

Du är minst sagt viljestark! :thumbup:

Ja, alltid nåt att ha när man är liten och klen. :thumbup:

supremo
2005-03-29, 19:14
Tror jag såg dig på campushallen idag.
Om det var du måste jag säga att de bilder jag sett av dig verkligen inte gör dig rättvisa; Tyckte du såg mycket grövre ut än på de bilder jag sett av dig...

Jay-Z
2005-03-29, 19:21
Tror jag såg dig på campushallen idag.
Om det var du måste jag säga att de bilder jag sett av dig verkligen inte gör dig rättvisa; Tyckte du såg mycket grövre ut än på de bilder jag sett av dig...

Ja, det borde ha varit jag. Det var riktigt snällt sagt och kul att höra! :) Då kan vi konstatera att kameran ljuger! (hoppas domarna i fototävlingen hör det här)

Vem är du då? Så jag vet vem jag ska hälsa på nästa gång. :)

supremo
2005-03-29, 19:26
Vem är du då? Så jag vet vem jag ska hälsa på nästa gång. :)
Hmm, ja du, tränade i en blå t-shirt idag.
Bulkig och klen som få, om det säger dig något :D

Jay-Z
2005-03-29, 19:29
Hmm, ja du, tränade i en blå t-shirt idag.
Bulkig och klen som få, om det säger dig något :D

Om du inte är tjej så lade jag nog inte märke till dig. :D Du får säga hej nästa gång. :) Tror för övrigt att jag var lätt klenast på gymmet idag. 45 kilo i snedbänk. :thumbup:

supremo
2005-03-29, 19:47
Om du inte är tjej så lade jag nog inte märke till dig. :D Du får säga hej nästa gång. :)
Haha, det var ett riktigt bra skäl tycker jag :naughty:
Ska hälsa nästa gång jag ser dig!

On topic så undrar jag hur du pallar med att bara dra drinkar dagarna i ända?
Blir det inte tradigt?

Jay-Z
2005-03-29, 20:01
Haha, det var ett riktigt bra skäl tycker jag :naughty:
Ska hälsa nästa gång jag ser dig!

On topic så undrar jag hur du pallar med att bara dra drinkar dagarna i ända?
Blir det inte tradigt?

Nja, ska skippa drinkarna imorgon. Var bara lite bekvämt de här två dagarna då jag hade mycket proteinpulver över. Men imorgon blir det keso och skinka. :eating:

Stumpis
2005-03-29, 20:58
Keso och skinka... Vad ska du fira..? :D

mystic[-_-]
2005-03-29, 21:00
ja menar det är de fest?;)

Jay-Z
2005-03-29, 21:06
Stumpis och Rey Mysterio: Visst är det fest! Trodde ni jag skulle leva på proteindrinkar hela livet? :D

Stab
2005-03-30, 00:28
shit vilken kost du vågar dig på ;) själv skulle ja fan krasha å brinna direkt om ja inte fick mat i magen haha, hoppas det går bra.. hur tycker du deffen gått hitills ?

Jay-Z
2005-03-30, 06:00
Det går bra. Sitter just nu och mumsar på frukosten, som består av keso och skinka. Alla måltider kommer inte vara baserade på proteindrinkar, det var mest av bekvämlighet. Bara jag ligger inom rätt intervall så kan jag äta hur mycket som helst.


Träningsvärken idag är inte vad jag trodde den skulle vara. Väldigt mild med andra ord. Får se hur det känns efter att jag har upprepat samma pass idag.

Daniel Mattusch
2005-03-30, 11:31
Vilket jävla psyke du måste ha! :devil: Allafall om det är första gången du deffar "så hårt"!

Jay-Z
2005-03-30, 11:52
Vilket jävla psyke du måste ha! :devil: Allafall om det är första gången du deffar "så hårt"!

Tackar! Det lär visa sig om två månader om jag har "what it takes". :) Kul att se ett nytt ansikte i här inne.

Jay-Z
2005-03-30, 12:05
Ja, det här börjar ju bra. Känner mig lite halvsjuk idag, så jag kommer hoppa dagens tömningspass. Förhoppningsvis kan jag ta igen det imorgon. Kan bero på att jag har sovit dåligt inatt, endast 5 timmar. Men gör inga avvikelser med natten iaf.

Stumpis
2005-03-30, 20:10
Hur är det med dig nu då; var det en tillfällig formsvacka eller har du (makterna förbjude) gått och blivit sjuk? :(

Jay-Z
2005-03-30, 21:49
Hur är det med dig nu då; var det en tillfällig formsvacka eller har du (makterna förbjude) gått och blivit sjuk? :(

Tillfällig formsvacka, dvs 5 timmars sömn kombinerat med stress, troligtvis är jag i form imorgon och kör ett riktigt tömningspass! Men maten har jag hållt på åtminstone. Och på fredag, om jag lyckas klämma in mina pass, är det laddardag (1000 gram kolhydrater) :eating:

Sallae
2005-03-30, 22:21
FyyyfaN!;D vilken ball diet, hade som många andra troligen blivit helt galen av att inte få äta riktig mat *screwy*
Som sagt, tur att det finns sånna som du så att man inte behöver prova på alla galenskaper själv!! :thumbup:
mycket respekt till dig ! Lycka Till :hbang:

Jay-Z
2005-04-01, 08:24
Sallae: Jo, en hel del riktig mat går ned. Dock inga kolhydrater. Har konstant, nåja, metallisk smak i munnen. Ett tag trodde jag att det var blod, men när hjärncellerna fick arbeta i några sekunder kom jag på ett det beror på att jag är i ketos.

Träning och mat
Har fått ont under skulderbladet. Lite bättre idag dock och förhoppningsvis håller det på att läka. Håller på att flytta samtidigt som jag är lite halvrosslig i kroppen, så jag har alltså bara tränat i måndags, vilket gör att jag inte följer schemat med tömningspass. Med andra ord ingen kolhydratsladdning denna vecka. Annars flyter matbiten på på riktigt bra, ligger lågt i kcalintag. Har inga hungerskänslor, varvar keso/kvarg med skink/kalkon/kyckling. Och givetvis multivitaminer, grönt te och Omega-3 (c:a 5-6 gram DHA/EPA). (om Grub lyssnar)

supermatt
2005-04-01, 12:52
Du är galen!
Själv tryckte jag i mig i en pizza igår *cry*
Ska ta tag i dieten igen, men inte lika agressivt som du.
Hoppas komma ner till 70 pannor till beachen.

Jay-Z
2005-04-01, 13:09
Du är galen!
Själv tryckte jag i mig i en pizza igår *cry*
Ska ta tag i dieten igen, men inte lika agressivt som du.
Hoppas komma ner till 70 pannor till beachen.

Fan, jag svullade upp mig till en slät, slät säl under påsk. Var ju tvungen att gå igång hårt igen. :D

supermatt
2005-04-01, 13:21
Vill du fortfarade ta bilder imorgon?

Jay-Z
2005-04-01, 13:22
Vill du fortfarade ta bilder imorgon?


Det kan ju inte skada. Har du tid då?

Danny
2005-04-01, 16:01
OjOj mr Jay, inga tramserier med dieten ser jag :D
kör hårt! :hbang: och se till att hålla oss fegisar uppdaterade om hur du utvecklas

Jay-Z
2005-04-03, 09:42
Danny: Här ska köras hårt. Ska bli hård som sten och väga 70 kilo. :D Lightweight, baby! :P

Igår bestod dieten av flytande föda, sprit och öl. Idag är jag seriös igen, när väl min huvudvärk har gått över. :thumbup:

mystic[-_-]
2005-04-03, 10:08
Danny: Här ska köras hårt. Ska bli hård som sten och väga 70 kilo. :D Lightweight, baby! :P

Igår bestod dieten av flytande föda, sprit och öl. Idag är jag seriös igen, när väl min huvudvärk har gått över. :thumbup:

Du fyllde på leverdipåerna? :D *innocent*

Danny
2005-04-03, 20:25
hörru, du får ta o hälsa på mj eller någe om du ser mj nån gång, mycket roligare om man vet vilka folk e ju :D

Jay-Z
2005-04-04, 09:35
mystic: Japp, de är ordentligt påfyllda. :D

Danny: Will do! Hälsar nästa gång jag ser dig. :thumbup:

Runda Grodan
2005-04-04, 17:38
Du verkar också ha tagit det lite lugnt vad gäller träning den senaste tiden men kört på desto värre med dieten. Blev du nöjd med bilderna till tävlingen?

Jay-Z
2005-04-04, 18:31
Du verkar också ha tagit det lite lugnt vad gäller träning den senaste tiden men kört på desto värre med dieten. Blev du nöjd med bilderna till tävlingen?

Ja, jag har varit lite småkrasslig, haft fullt upp med flytt och ett stort projekt på jobbet. Men efter imorgon blir det ändring. Kroppen känns bra, jag är inflyttad och projektet avslutas (ta i trä) imorgon.

Jag är faktiskt riktigt nöjd med bilderna, de togs på 10 minuter medan gästerna stod i princip i farstun. Sedan att jag inte har några ben eller vader gör att jag ser väldigt asymmetrisk ut.

Stumpis
2005-04-04, 18:55
Skönt att höra att du haft giltigt förfall när det gäller din tränings-frånvaro! :D
Så får man äntligen något att läsa igen imorgon, då??? ;)

Jay-Z
2005-04-04, 19:08
Skönt att höra att du haft giltigt förfall när det gäller din tränings-frånvaro! :D
Så får man äntligen något att läsa igen imorgon, då??? ;)

Jag ska göra mitt bästa. ;)

Jay-Z
2005-04-05, 15:26
Måtten inom parentes från en vecka sedan, 29-03-2005

Midja, vid navel: 73 cm (74 cm) (-1 cm)

Midja, fetaste stället strax under navel: 79 cm (-1 cm) (92 centimeter 27/12-04)

Runda Grodan
2005-04-05, 16:56
Shit JayZ, du håller väl inte på att utveckla nån ätstörning va? Det kommer ju inte bli något kvar av dig om du ska fortsätta såhär. *cry* Hur mås det nu när du har dietat så hårt och länge?

Jay-Z
2005-04-05, 17:55
Shit JayZ, du håller väl inte på att utveckla nån ätstörning va? Det kommer ju inte bli något kvar av dig om du ska fortsätta såhär. *cry* Hur mås det nu när du har dietat så hårt och länge?

Inget kvar..hehe. Jodå, här finns en del att ta av. Fast jag tycker din fråga är intressant. På något sätt har man väl redan någon form av ätstörning, det vill säga kosten är ju i fokus väldigt mycket, även om jag inte skulle dieta. Sträva efter att tajma näringsintaget maximalt och så vidare. Men inte ätstörning i den formen att jag inte äter någon mat. Nja, dieten känner jag mig inte sliten av, som tur är. Fast det är tråkigt att jag inte hunnit träna något regelbundet de senaste två veckorna, fast nu är projektet på jobbet avslutat. Eller snarare går in i en mer avslappnad fas och då blir det mer tid till träning.

mystic[-_-]
2005-04-05, 18:14
Du har ju ingen midja kvar =D När är det dags att börja bygga igen?

30cm
2005-04-05, 19:30
Hur har "the velocity diet" funkat då? Jag vill se resultat, i form av bilder helst.

Jay-Z
2005-04-06, 06:52
Hur har "the velocity diet" funkat då? Jag vill se resultat, i form av bilder helst.

Du kan få lite mått före och efter Velocity-diet.

1 mars
Midja fetaste stället: 86 cm

Midja, vid navel: 80

4 april
Midja fetaste stället: 79 cm (-7 cm)

Midja, vid navel: 73 cm (-7 cm)

Jag är otroligt nöjd med detta. Har inte gjort denna jämförelse tidigare, men WTF! 7 centimeter på en månad.
:hbang:

aidee
2005-04-06, 07:46
Stårlande, jag testade nåt liknande under tre dagar o det slutade bara med att jag var lättretad o skethungrig =)

Bra jobbat!!

30cm
2005-04-06, 07:51
Det låter ju bra, men hur mycket muskler och styrka har du förlorat? Har du bröst eller armmått eller nåt också?

Jay-Z
2005-04-06, 08:25
Det låter ju bra, men hur mycket muskler och styrka har du förlorat? Har du bröst eller armmått eller nåt också?

Inget vad jag har märkt. Iaf inget styrkemässigt, vilket är lite förvånande. Gjorde snarare rejäla ökningar hela den månaden jag körde Velocity. Och även om jag skulle förlora några gram här och där så kommer det tillbaka så fort jag ökar energiintaget. Muskelminne är en bra sak.

mystic[-_-]
2005-04-06, 08:27
Det låter ju bra, men hur mycket muskler och styrka har du förlorat? Har du bröst eller armmått eller nåt också?

Bröst eller armmått ;)

Komigen Jay! Får se vad jag ska prova för diet när jag väl kör :) Bra att du testar och utvärderar alla :D

Jay-Z
2005-04-06, 08:27
']Du har ju ingen midja kvar =D När är det dags att börja bygga igen?

1 juni eller om jag är rippad innan dess. Fat chance, though. :D

Jay-Z
2005-04-06, 08:30
']Bröst eller armmått ;)

Komigen Jay! Får se vad jag ska prova för diet när jag väl kör :) Bra att du testar och utvärderar alla :D

Mäta bröstet? Nää, de är bara fett ju.
Armarna mäter 39-40 utan pump. Med lite pump och glycerol lätt 46 cm. :D

De här dieterna funkar, OM man har rätt mental inställning. :)

Thony
2005-04-06, 08:49
En fråga, när du körde protte drinkar+ frön, hur såg din skit ut då ? ;)

30cm
2005-04-06, 08:49
Mystic:
Vadå ;)? Sa jag nåt dumt? Jag använder aldrig mått så jag vet inte, kanske finns det något bättre ställe att mäta muskelutveckling på?

Jay-Z:
"The velocity diet" verkar vara the ultimate diet. :)
Kan du förklara enkelt hur man gör den?

Det verkar vara som atkins fast med nyttigt fett? Ska man träna på något speciellt sätt?

edit: du kanske har ngn bra länk?

Jay-Z
2005-04-06, 09:20
En fråga, när du körde protte drinkar+ frön, hur såg din skit ut då ? ;)

Den luktade betydligt godare åtminstone. ;)

Jay-Z
2005-04-06, 09:28
Mystic:
Vadå ;)? Sa jag nåt dumt? Jag använder aldrig mått så jag vet inte, kanske finns det något bättre ställe att mäta muskelutveckling på?

Jay-Z:
"The velocity diet" verkar vara the ultimate diet. :)
Kan du förklara enkelt hur man gör den?

Det verkar vara som atkins fast med nyttigt fett? Ska man träna på något speciellt sätt?

edit: du kanske har ngn bra länk?

Du ska nog inte räkna med att bygga muskler på den här dieten.

Dieten är enkel:
1) Ligg lågt i kalorintag, jag låg på 1200-1500 Kcal/dag och då vägde jag runt 82 kilo.
2) "Mat" som intas är proteindrinkar med krossade linfrön. Givetvis kan du äta mat om du håller dig inom dietens ramar. Regeln här är enkelhet. Med drinkar vet du precis vad du får i dig.
2) Kolhydrater endast kring träning, c:a 60 gram.
3) Högt proteinintag 200-250 gram/dag.
4) Moderat intag av fett 30-40 gram/dag, från Omega 3-tabletter (se till att få i dig 5-6 gram DHA/EPA per dag) och krossade linfrön.
5) Räkna med att tappa mycket vikt första veckan, som består till största del av vätska och muskelglykogen.

Träna som du gör vid en normal diet, det vill säga tungt.

Bra länk:
The Velocity Diet (http://www.t-nation.com/readTopic.do?id=546491)

30cm
2005-04-06, 11:58
Tack! Den verkar intressant.

Jay-Z
2005-04-06, 12:48
Kört tömningspass enligt UD2.0 idag. Riktigt jobbigt. Känns inte så manligt heller att köra hantelcurl med 11:orna. +15 reps är jag inte van vid. Blir box ikväll för att ytterligare tömma.

Tömningspass imorgon inplanerat.

Stumpis
2005-04-06, 17:54
Verkar ju bra med dina framsteg mått-mässigt; ser fram emot att få se bilderna till Fototävlingen! :thumbup:
Håller med om att det är tufft att köra med lägre vikter än vad man är van vid; det är kass för självkänslan! :em:

Jay-Z
2005-04-06, 19:56
Verkar ju bra med dina framsteg mått-mässigt; ser fram emot att få se bilderna till Fototävlingen! :thumbup:
Håller med om att det är tufft att köra med lägre vikter än vad man är van vid; det är kass för självkänslan! :em:

Japp, it sucks. Du får tydligen vänta i 3-4 veckor på bilderna, för jag vågar inte lägga upp dem här. Skapa nån flummig hotmail-adress så kan jag dra iväg dem dit. :)

Jay-Z
2005-04-07, 09:39
Blev ett boxpass igår också. Händer inte varje dag, så idag är jag sliten i musklerna. Ska bli väldigt skönt med ett till tömningspass idag. :D

Runda Grodan
2005-04-07, 09:56
Blev ett boxpass igår också. Händer inte varje dag, så idag är jag sliten i musklerna. Ska bli väldigt skönt med ett till tömningspass idag. :D
Har bara provat på det en gång och det var i lumpen. Jag tror i alla fall det var ett boxpass. Det var en grymt vältränad tjej som höll i det och inte en enda i plutonen genomförde hela passet. Jag tror i och för sig att vi var lite för stora och tunga för hennes övningar.

Jay-Z
2005-04-07, 10:00
Har bara provat på det en gång och det var i lumpen. Jag tror i alla fall det var ett boxpass. Det var en grymt vältränad tjej som höll i det och inte en enda i plutonen genomförde hela passet. Jag tror i och för sig att vi var lite för stora och tunga för hennes övningar.

När man kört mycket styrketräning med lågreps och helt plötsligt ska köra mer uthållighets- och mjölksyreträning blir det jobbigt.

Jay-Z
2005-04-07, 18:50
Veckans andra tömningspass. Idag var det tungt. Spelade bänkpress och alla andra övningar med silvervikterna. I princip. Oh, so macho.

Har varit och köpt på mig mat inför laddningsdagen imorgon. 1000 gram kolhydrater skall ned. Det är mycket, må jag säga. 500 gram cous-cous t ex fick plats i en 1,25 liters bytta. Och det är endast 370 gram kolhydrater. Hej å hå. Få se hur matglad jag är efter imorgon. :eating:

Runda Grodan
2005-04-07, 18:59
Veckans andra tömningspass. Idag var det tungt. Spelade bänkpress och alla andra övningar med silvervikterna. I princip. Oh, so macho.

Har varit och köpt på mig mat inför laddningsdagen imorgon. 1000 gram kolhydrater skall ned. Det är mycket, må jag säga. 500 gram cous-cous t ex fick plats i en 1,25 liters bytta. Och det är endast 370 gram kolhydrater. Hej å hå. Få se hur matglad jag är efter imorgon. :eating:
Vad beräknas energiintaget bli på en sådan laddningsdag? Det borde ju bli mer än 5000 kcal i alla fall, för du ska väl ha något till kolisarna?

Jay-Z
2005-04-07, 19:08
Vad beräknas energiintaget bli på en sådan laddningsdag? Det borde ju bli mer än 5000 kcal i alla fall, för du ska väl ha något till kolisarna?

Ja, det hamnar nog runt 5800-6000. Lite lagom sådär. :D

Stumpis
2005-04-07, 19:09
Ja, det hamnar nog runt 5800-6000. Lite lagom sådär. :D

Tjo, det är rätt ordentligt, det! Tugga, tugga, tugga... Stackars din mage! :D Här pratar vi förvirring för de stackars tarmarna... *screwy*

Danny
2005-04-08, 05:49
Ja, det hamnar nog runt 5800-6000. Lite lagom sådär. :D

gör som jag istället, käka en uppvärmningskorv, tryck sedan i dig en 1,2kg hamburgare o ta en glass till efterrätt :eating:
checka in min thred för bild :naughty:

Jay-Z
2005-04-08, 12:19
gör som jag istället, käka en uppvärmningskorv, tryck sedan i dig en 1,2kg hamburgare o ta en glass till efterrätt :eating:
checka in min thred för bild :naughty:

Fan, din hamburgare gick inte av för hackor. :D Jävlar vad studiemedlet måste gått upp de senaste åren.

Detta har jag tryckt i mig hittills idag:

Post workout shake: 25 gram protein, 80 gram kolhydrater
Två Hönökakor med skinkost
En halv liter mjölk
200 gram godis
Två stora portioner kinabuffé

To be continued....

mystic[-_-]
2005-04-08, 12:22
Fan, din hamburgare gick inte av för hackor. :D Jävlar vad studiemedlet måste gått upp de senaste åren.

Detta har jag tryckt i mig hittills idag:

Post workout shake: 25 gram protein, 80 gram kolhydrater
Två Hönökakor med skinkost
En halv liter mjölk
200 gram godis
Två stora portioner kinabuffé

To be continued....

jag röstar för kebabpizza med en malto/protteshake till ;D då jävlar får du fart på förbränningen ska köra det imorgon haha

Danny
2005-04-09, 09:09
']jag röstar för kebabpizza med en malto/protteshake till ;D då jävlar får du fart på förbränningen ska köra det imorgon haha

kebabpizza e bra bra, men 2 kebabpizzor e myyyycket bättre :thumbup:

Jay-Z
2005-04-09, 11:08
kebabpizza e bra bra, men 2 kebabpizzor e myyyycket bättre :thumbup:

Grabbar ni är galna! Har ni en förbränningsugn till mage? :D

Danny
2005-04-09, 11:13
näää, men min mage e jävligt duktig på att puta ut, som någon slags gummigrejj :D

Jay-Z
2005-04-09, 11:16
Lördagar kör man tungt enligt UD2.0. 3-6 reps och 3 set per muskelgrupp.

Here goes..

Plan hantelpress

2x41 kilo

Bänkpress i Smith

1x100 kilo
Failure på 105 kilo

Hantelrodd
7 reps på 41 kilo
6 reps på 46 kilo
5 reps på 46 kilo

Sedan luffade jag mest omkring och hade tråkigt. :D

Runda Grodan
2005-04-09, 11:59
Lördagar kör man tungt enligt UD2.0. 3-6 reps och 3 set per muskelgrupp.

Here goes..

Plan hantelpress

2x41 kilo

Bänkpress i Smith

1x100 kilo
Failure på 105 kilo

Hantelrodd
7 reps på 41 kilo
6 reps på 46 kilo
5 reps på 46 kilo

Sedan luffade jag mest omkring och hade tråkigt. :D
Annorlunda pass. Vad är tanken med det här upplägget? Jag trodde nästan du gett upp styrketräningen för att bara köra dieten...

Jay-Z
2005-04-09, 12:11
Annorlunda pass. Vad är tanken med det här upplägget? Jag trodde nästan du gett upp styrketräningen för att bara köra dieten...

Jag antar att tanken är att utnyttja depåerna man har i kroppen efter gårdagens laddning för att köra riktigt tungt. Han som gjort dieten säger att man till och med kan bygga muskler under dieten. Det är jag tveksam till. I bästa fall kanske man iaf behåller det mesta av muskelmassan under dieten.

Stumpis
2005-04-09, 15:09
Lördagar kör man tungt enligt UD2.0. 3-6 reps och 3 set per muskelgrupp.

Here goes..

Plan hantelpress

2x41 kilo

Bänkpress i Smith

1x100 kilo
Failure på 105 kilo

Hantelrodd
7 reps på 41 kilo
6 reps på 46 kilo
5 reps på 46 kilo

Sedan luffade jag mest omkring och hade tråkigt. :D

Usch, verkar hyper-tungt! Vete f-n om man orkat med det.
Tummen upp för dig som gör det! :thumbup:

Jay-Z
2005-04-09, 15:18
Usch, verkar hyper-tungt! Vete f-n om man orkat med det.
Tummen upp för dig som gör det! :thumbup:

Det var tungt ett tag, sen gick jag in i nån koma och anstängde mig inte vidare värst. Börjar ju bli svag som en räka nu ju... :cryout:

Stumpis
2005-04-09, 15:20
Det var tungt ett tag, sen gick jag in i nån koma och anstängde mig inte vidare värst. Börjar ju bli svag som en räka nu ju... :cryout:

Måste vara en muterad jätteräka som bänkar 100kg i smith under en extremdiet... :D

Jay-Z
2005-04-09, 15:25
Måste vara en muterad jätteräka som bänkar 100kg i smith under en extremdiet... :D

Det är ju Smith. Det ska ju vara fjolligt har jag hört. Och i början av dieten gjorde jag ju en 4:a. Fast jag ska väl vara nöjd. För jag upptäckte en ådra på magen jag också. :D

Jay-Z
2005-04-12, 08:33
Jämfört med 4 april.

Vikt: 75,1 kilo

12 april

Midja fetaste stället: 78 cm (-1 cm)

Midja, vid navel: 73 cm (0 cm)

Jay-Z
2005-04-12, 08:39
Dublett

Jay-Z
2005-04-12, 18:35
Tömningspassen ligger som sagt på 15-20 reps så jag finner det inte riktigt värt att notera min bäbisvikter.
Dock kan nämnas en 15-reppare på 60 i sned bänk. Så då förstår ni vilken patetisk nivå passen ligger på. :D

mystic[-_-]
2005-04-12, 18:51
Tömningspass fifan :) Börjar själv en liten diet imorgon! ska ta mig ned cirka 5 kg så jag landar på 77-78 :) Blir dock inte någon extrem diet som du kör hehe =)

Stumpis
2005-04-12, 20:38
Måtten under deff är enda gången man är glad när man går minus... :D

Starkt jobbat, som vanligt!

Jay-Z
2005-04-13, 11:55
Mystic: Hur ser ditt upplägg ut? Bara fett? :D

Stumpis: Ja, jag är förvånad att det går nedåt. Fast ska börja slänga in cardio på allvar nu. Få bort de sista 3-5 kilona. :)

Stumpis
2005-04-13, 17:56
Vad har du tänkt dig för typ av cardio? Blir det mer box eller du ska blanda lite? :)

Jay-Z
2005-04-13, 18:51
Vad har du tänkt dig för typ av cardio? Blir det mer box eller du ska blanda lite? :)

Blir nog lite basket, box och morgonpromenader. Ska bara komma igång också. :D

Stumpis
2005-04-13, 20:50
Blir nog lite basket, box och morgonpromenader. Ska bara komma igång också. :D

Se till att komma igång då! ;)
Hur ofta tänker du köra? Jag vill veta ALLT!!! :naughty:

supremo
2005-04-13, 21:17
Blir nog lite basket, box och morgonpromenader. Ska bara komma igång också. :D
Kör du såna boxpass på Campushallen. Nåt du kan rekommendera?

Jay-Z
2005-04-14, 08:24
Kör du såna boxpass på Campushallen. Nåt du kan rekommendera?

Jag suger stenhårt på box, men i konditions- och fettförbränningssyfte kan jag rekommendera dem. Riktigt roligt, men som sagt jag slår lika hårt som en 5-årig flicka. :D

Jay-Z
2005-04-14, 08:27
Hur ofta tänker du köra? Jag vill veta ALLT!!! :naughty:

Jo, jag vet. :)

Ok, då måste jag alltså bestämma mig här och nu!

Så här blir cardioupplägget när man blir tvingad av Strumpan. :D

Måndag: Morgonprommis.
Tis: Basket
Ons: Box
Tors: Sovmorgon, kanske lite självförvållad cardio innan uppstigning. :thumbup:
Fredag: Morgonprommis och morgonträning.
Lördag: Basket
Söndag: Som torsdagar.

Och idag är det alltså torsdag... :D

supermatt
2005-04-14, 18:45
Riktigt roligt, men som sagt jag slår lika hårt som en 5-årig flicka. :D

Passar ju bra då du också ser ut som en .
:thefinger

supermatt
2005-04-14, 18:47
Det blir alltså bara ett styrkepass i veckan nu fram till bulk alltså.
Du kommer att bli stenhård!

Jay-Z
2005-04-14, 19:31
Det blir alltså bara ett styrkepass i veckan nu fram till bulk alltså.
Du kommer att bli stenhård!

Förhoppningsvis, du 6-åriga flicka med skägg. :laugh:

Stumpis
2005-04-15, 06:36
Jo, jag vet. :)

Ok, då måste jag alltså bestämma mig här och nu!

Så här blir cardioupplägget när man blir tvingad av Strumpan. :D

Måndag: Morgonprommis.
Tis: Basket
Ons: Box
Tors: Sovmorgon, kanske lite självförvållad cardio innan uppstigning. :thumbup:
Fredag: Morgonprommis och morgonträning.
Lördag: Basket
Söndag: Som torsdagar.

Och idag är det alltså torsdag... :D

Tack,nöjd! ;)

Jay-Z
2005-04-15, 07:29
Tack,nöjd! ;)

Nu ska jag bara fuska en hel massa också. ;)

Stumpis
2005-04-15, 11:05
Nu ska jag bara fuska en hel massa också. ;)


:nono: *slap* :D

Jay-Z
2005-04-16, 15:26
Fick hjälp av en 4-åring som passare idag. Dagen efter ätardagen. Dagen man kör tungt. Bland annat detta hände:

Bänkpress i Smith
1 rep på 105 kilo

Wee, liksom. Den var dock inte vackert utförd.

Plan hantelpress
6 reps på 36 kilo
4 reps på 36 kilo

Sittande militärpress i Smith, utan ryggstöd
5 reps på 60 kilo
3 reps på 60 kilo

Smalbänk i Smith
4 reps på 80 kilo

Stående pushdowns
Fullt mag @ 10 reps
Fullt mag @ 6 reps

Hantellyft åt sidan
12 reps på 16 kilo

Runda Grodan
2005-04-16, 15:45
Kul att se att du tränar lite i alla fall. Jag tycker inte du ska dra ner till bara ett styrkepass i veckan. Jag tror du kommer förlora för mycket styrka och massa då men du kanske har bättre koll på detta än vad jag har...

Du skriver att du kört på "fullt mag" men hur mycket är det? Man vill ju veta allt... :)

Jay-Z
2005-04-16, 15:49
Kul att se att du tränar lite i alla fall. Jag tycker inte du ska dra ner till bara ett styrkepass i veckan. Jag tror du kommer förlora för mycket styrka och massa då men du kanske har bättre koll på detta än vad jag har...

Du skriver att du kört på "fullt mag" men hur mycket är det? Man vill ju veta allt... :)

Jag tränar och kommer träna styrketräning 4 dagar i veckan. Två av passen är högreppare för att bli av med muskelglykogen. 1 för att bli av med det allra sista och då är reppen mellan 8-10. Och sedan det här passet som jag kör så tungt det bara går. Så ingen fara på taket att jag ska lägga av med styrketräningen.

Fullt mag, är 60 kilo i en Nordic cable-cross. Jag använder bara uttrycket för att många retar sig på om man använder det. :D

GrayHaven
2005-04-16, 16:11
Hur bra skulle den här Velocity Diet funk om man inte kör så mycket styrketräning utan bara cardio säg morgonpromenader och hiit spinning ?

tappar man fortfarande kroppsfett i bra fart tror du?

mystic[-_-]
2005-04-16, 16:14
bra pass hogan!

Runda Grodan
2005-04-16, 16:17
Jag tränar och kommer träna styrketräning 4 dagar i veckan. Två av passen är högreppare för att bli av med muskelglykogen. 1 för att bli av med det allra sista och då är reppen mellan 8-10. Och sedan det här passet som jag kör så tungt det bara går. Så ingen fara på taket att jag ska lägga av med styrketräningen.

Fullt mag, är 60 kilo i en Nordic cable-cross. Jag använder bara uttrycket för att många retar sig på om man använder det. :D
Ok jag måste ha missförstått det här med att du skulle dra ner på träningen. Det har dock sett lite skraltigt ut med styrkepass på senare tid i din journal men det kanske bara beror på att det är så många som skriver i din journal.

Fullt mag 60kg? Bebisvikter :D Du kommer ju få hänga på vikter snart.

Jay-Z
2005-04-16, 16:21
Hur bra skulle den här Velocity Diet funk om man inte kör så mycket styrketräning utan bara cardio säg morgonpromenader och hiit spinning ?

tappar man fortfarande kroppsfett i bra fart tror du?

Ja, du skulle säkert tappa bra med kroppsfett. Fast om du kör utan styrketräning skulle du säkert tappa ganska mycket muskler också. Tung styrketräning gör att du kan behålla musklerna under deff.

Jay-Z
2005-04-16, 16:23
Ok jag måste ha missförstått det här med att du skulle dra ner på träningen. Det har dock sett lite skraltigt ut med styrkepass på senare tid i din journal men det kanske bara beror på att det är så många som skriver i din journal.

Fullt mag 60kg? Bebisvikter :D Du kommer ju få hänga på vikter snart.

Jo, jag har varit dålig på att skriva upp passen också. Mest för att det är bebisvikter mestadels rakt igenom. Ska bli bättre på det.

Mystic: Thanks, nu börjar jag bli sugen på att bulka igen. :thumbup:

GrayHaven
2005-04-17, 01:17
man blev ju lite sugen att prova den där velocity diet..eftersom det är så mycket protein lär man ju inte ha samma hungerskänslor som om du skulle köra samma kcal intag på annat vis..

har du något protein att rekommendera för den velocity diet, vilket körde du med??

Jay-Z
2005-04-17, 07:23
man blev ju lite sugen att prova den där velocity diet..eftersom det är så mycket protein lär man ju inte ha samma hungerskänslor som om du skulle köra samma kcal intag på annat vis..

har du något protein att rekommendera för den velocity diet, vilket körde du med??

Jag gick inte och hungrade alls. Kommer nog köra två veckor till snart. Jag körde Protec (kaseinbaserat).

GrayHaven
2005-04-17, 11:35
hej igen ursäkta att jag drar iväg tråden lite :)

läste om protec på eiselts hemsida.
"men dess nackdel är att det även minimerar fettnedbrytningen (och istället främjar förbränning av kolhydrater). "

det är väl inge bra eftersom det är det man är ute efter..men jag antar att den kanske tar fett ändå eftersom du inte får i dig såmycket kolhydrater? kan man kombinera det med nåt som höjer fettförbränningen tex CLA eller ALA tror du ?

Jay-Z
2005-04-17, 18:45
Tråden handlar ju om deff så den drar inte iväg. :)

Ja, om jag ska vara ärlig så har jag ingen aning om vad de dillar om på den hemsidan. Hade inte kännedom om att kaseinbaserade protein fungerade på det sättet. Iofs är det 25 %, tror jag, vassle i Protec. Samtidigt så med tanke på det stora energiunderskottet på den här dieten så går du ner i vikt. Det går inte att undvikas.

GrayHaven
2005-04-17, 21:15
okei det jag är nyfiken på är om du hade en extern kolhydratskälla för det var ju typ vad..5 gram ungefär om du äter det proteinet 5 gånger om dagen och det måste väl vara på tok för lite för att basfunktionerna skall funktionera som de ska..eller? löser det sig om du äter några frukter bara eller..gjorde du något speciellt..vid tränar dagar kan man ju självklart inte en större dos efter träningen då den används upp men vanliga dagar om du bara kör en morgonpromenad osv..hur gjorde du?

Jay-Z
2005-04-18, 08:37
okei det jag är nyfiken på är om du hade en extern kolhydratskälla för det var ju typ vad..5 gram ungefär om du äter det proteinet 5 gånger om dagen och det måste väl vara på tok för lite för att basfunktionerna skall funktionera som de ska..eller? löser det sig om du äter några frukter bara eller..gjorde du något speciellt..vid tränar dagar kan man ju självklart inte en större dos efter träningen då den används upp men vanliga dagar om du bara kör en morgonpromenad osv..hur gjorde du?

Jag låg mellan 40-100 gram kolhydrater per dag. 100 gram på träningsdagar (styrketräning), i en efterträningsdrink (60 gram) och 40 gram utspritt på resten av dagen. 40 gram kolhydrater kan t ex vara 2 dl havregryn.

Kroppen klarar sig bra utan kolhydrater, och bildar då istället glukos från andra källor, som protein (glukoneogenes).

Mart|n
2005-04-18, 09:07
Det funkar bra med min diet känns det som iaf. Testade ett par byxor i helgen, funkade bra med midjan, men för små i låren... :) Hade antagligen varit bättre att köra med kassein, men jag har typ 15kg vassleprotein här hemma som måste bort :D

Jay-Z
2005-04-18, 09:43
Det funkar bra med min diet känns det som iaf. Testade ett par byxor i helgen, funkade bra med midjan, men för små i låren... :) Hade antagligen varit bättre att köra med kassein, men jag har typ 15kg vassleprotein här hemma som måste bort :D

15 kilo. Ja, då kan du deffa länge. :D

GrayHaven
2005-04-18, 10:13
Aha okei..men då kan man ju göra så att man tar en portion gröt varje dag då det kan ju inte skada då kanske? bara inte kroppen går in i svältstadie så e det väl lugnt antar jag :)

Jay-Z
2005-04-18, 12:25
Aha okei..men då kan man ju göra så att man tar en portion gröt varje dag då det kan ju inte skada då kanske? bara inte kroppen går in i svältstadie så e det väl lugnt antar jag :)

Varför och när skulle kroppen gå in i svältstadiet?

Diana
2005-04-18, 12:31
Beundransvärt attdu orkat träna me den lille kolismängden :bow: Ja får allti akut-panikhunger *screwy* när ja försökt mej på den sortens låg kolisdeffar!E de inte typ nån ketovariant du kört på? velocity? har aldri hört ordet faktiskt.. grymmt jobbat!

Jay-Z
2005-04-18, 12:42
Beundransvärt attdu orkat träna me den lille kolismängden :bow: Ja får allti akut-panikhunger *screwy* när ja försökt mej på den sortens låg kolisdeffar!E de inte typ nån ketovariant du kört på? velocity? har aldri hört ordet faktiskt.. grymmt jobbat!

Nu är jag i stadiet när jag tycker att 100 gram kolhydrater om dagen är mycket. :D Min hjärna verkar fungera bra utan trots ett lågt intag, men eftersom jag ligger runt 40-100 kolhydrater per dag så tror jag inte att jag kommer in i ketosis. Det finns inget syfte, så vitt jag vet, att gå in i ketosis med den här typen av diet. Typen av diet går under kategorin PSMF, Protein Sparing Modified Fast, alltså som en, eller VLCD (Very Low Calorie Diet) fast med proteiner för att förhindra muskelförlust.

GrayHaven
2005-04-18, 12:50
vet inte varför den skulle gå in i svält :) mest felriktad propagande som man blivit utsatt för :) jag vet inte vad det kom ifrån hehe

nu har jag beställt 3 kg protein så nu ska jag snart börja prova på den där velocity :)

kommer nog se ut såhär en vanlig dag

morgonpromenad
1 portion gröt

5 drinkar utspridda över dagen

spinning/HIIT på kvällen
mag träning på boll och lite hantlar varannan dag..

samt dricka mycket vatten

kan funka eller?

har du några före/efter bilder på när du körde din velocity?

Jay-Z
2005-04-18, 12:59
Glöm inte fibrer om du inte vill bli förstoppad.

Sheogorath
2005-04-18, 13:07
Glöm inte fibrer om du inte vill bli förstoppad.

Han har ju en portion gröt *rolleyes*. Btw, nu börjar jag komma ner smärtsamt lågt i energi också, iaf med mina mått mätt. Hur går din träning, förresten?

supermatt
2005-04-18, 13:13
Bänkpress i Smith
1 rep på 105 kilo


Yeah :hbang:
Fett som fan.

Jay-Z
2005-04-18, 13:23
Han har ju en portion gröt *rolleyes*. Btw, nu börjar jag komma ner smärtsamt lågt i energi också, iaf med mina mått mätt. Hur går din träning, förresten?

Sheogorath: Den går bra. Iaf efter laddningsdagarna, som består av 1000 gram kolhydrater, då har jag tryck. :D
Annars är det mest högreps för att bränna slut på muskelglykogen och det är astrist. Funderar på att sluta. Vill tillbaka till mitt kära 4-6 reps intervall. :)

supermatt: Jag använde bröstet som studsmatta a lá tvillingarna: :D

Jay-Z
2005-04-18, 19:22
Boxsquat
6 reps på 80 kilo
2 reps på 100 kilo
12 reps på 80 kilo
2 reps på 100 kilo
Trevlig övning. Dock är knäböj (boxsquat) något som jag har respekt för. Förhoppningsvis tappar jag den respekten snart. Det är planen iaf.

Raka mark
6 reps på 100 kilo
4 reps på 100 kilo
6 reps på 100 kilo
Den tar bra, men jag måste bli vigare för att komma djupare. Nu vänder jag innan ryggen krummar sig, vilket inte är direkt djupt.

Liggande lårcurl i Nordic
6 reps på 40 kilo
4 reps på 40 kilo
4 reps på 35 kilo
Den tar väldigt bra.

Vadpress i benpress
18 reps på 110 kilo
15 reps på 110 kilo
13 reps på 110 kilo
4 reps på 160 kilo
8 reps på 160 kilo
7 reps på 160 kilo
Har smått böjda ben, om jag har helt raka får jag stor belastning på korsryggen.

Sittande vadpress
7x8x7 reps på 35 kilo

8 set mage fick avsluta

Tutti frutti: Det är väldigt roligt att träna ben. Måndagar är bendag framöver. Kommer växla mellan djupa knäböj och boxsquat varannan vecka. Annars kommer det se ut som ovanstående, troligtvis. Kanske benpress när jag börjar få upp lite flås och uthållighet. Supermatt är brutal på boxsquat. 170 kilo. Cheezus. Liksom bara sådär.

Jay-Z
2005-04-19, 09:01
En timmes morgonpromenad vid Stångån imorse. Fick lite ont under foten de sista 15 minuterna. Kom hem och åt frukost och kände ingenting. Sedan när jag gick utanför dörren till bussen hade jag märkbara problem att gå. Riktigt ont gjorde det. Verkligen roligt nu när man kommit igång med morgonpromenaderna. Not. Förhoppningsvis är det en sån där sak som kommer fort och även försvinner fort.

mystic[-_-]
2005-04-19, 12:24
Bra benpass :D

Jay-Z
2005-04-19, 12:33
']Bra benpass :D

Vad flinar du åt, tjockis? :D

Diana
2005-04-19, 13:08
Nu är jag i stadiet när jag tycker att 100 gram kolhydrater om dagen är mycket. :D Min hjärna verkar fungera bra utan trots ett lågt intag, men eftersom jag ligger runt 40-100 kolhydrater per dag så tror jag inte att jag kommer in i ketosis. Det finns inget syfte, så vitt jag vet, att gå in i ketosis med den här typen av diet. Typen av diet går under kategorin PSMF, Protein Sparing Modified Fast, alltså som en, eller VLCD (Very Low Calorie Diet) fast med proteiner för att förhindra muskelförlust.

Very Low Calorie Diet -ahh nu fattar ja, tillfällig tröghet där :D men ja tror nog visst de kan va möjligt att du kommer i ketos me 40-100gram? eller? har hört folk utan muskelmassa att tala om, som kommer i ketos när de käkar 30 g kolisar o din muskelmassa lär väl garanterat SLUKA dessa mängder, men iofs de kanske beror mycke på va man gör om dagarna oxxå, ja minns att ja prövade en sån logkolis-typ keto-grejj förr o ja vart helt flummig haha glömmde saker heletiden osv. Laddningsdagarna va ju iofs som himmelriket minns ja, nästan så man fick orgasm av dom där satans kolisarna :D GRYMMT benpassoxå! måste pröva den där boxsquat nån gång har hört många som kör den, aldri sett nån dock *screwy*

mystic[-_-]
2005-04-19, 13:21
Vad flinar du åt, tjockis? :D

Jag flinar inte *flex* Det var bra! Sen matchar magen hakorna så jag är totalt symmetrisk! :naughty:

Jay-Z
2005-04-19, 13:48
Very Low Calorie Diet -ahh nu fattar ja, tillfällig tröghet där :D men ja tror nog visst de kan va möjligt att du kommer i ketos me 40-100gram? eller? har hört folk utan muskelmassa att tala om, som kommer i ketos när de käkar 30 g kolisar o din muskelmassa lär väl garanterat SLUKA dessa mängder, men iofs de kanske beror mycke på va man gör om dagarna oxxå, ja minns att ja prövade en sån logkolis-typ keto-grejj förr o ja vart helt flummig haha glömmde saker heletiden osv. Laddningsdagarna va ju iofs som himmelriket minns ja, nästan så man fick orgasm av dom där satans kolisarna :D GRYMMT benpassoxå! måste pröva den där boxsquat nån gång har hört många som kör den, aldri sett nån dock *screwy*

Är ingen expert på keto, men jag har hört 40 gram som någon gräns för ketos. Fast det beror säkerligen på hur stor jag är. Och eftersom jag är liten och klen så lär jag inte sluka kolhydrater. Väger beskedliga 76 kilo.
Boxsquat var det första gången jag körde och jag kommer växla mellan den och djupa böj. Boxsquat ska tydligen vara bra för att ge kroppen lite "viktvana". Måste slita lite med benen så jag kommer ikapp dig!

Jay-Z
2005-04-19, 13:51
']Jag flinar inte *flex* Det var bra! Sen matchar magen hakorna så jag är totalt symmetrisk! :naughty:

Ah, har du också den berömda AF-symmetrin? :D Då blir det Luciapokalen för oss då? :thumbup:
:em: Trodde du hånade mitt benpass, vilket du iofs har all rätt att göra.

tinus
2005-04-19, 13:53
En timmes morgonpromenad vid Stångån imorse. Fick lite ont under foten de sista 15 minuterna. Kom hem och åt frukost och kände ingenting. Sedan när jag gick utanför dörren till bussen hade jag märkbara problem att gå. Riktigt ont gjorde det. Verkligen roligt nu när man kommit igång med morgonpromenaderna. Not. Förhoppningsvis är det en sån där sak som kommer fort och även försvinner fort.

Där brukar jag också gå mina promenixer när jag är i Linköping :) Rätt mysig runda faktiskt..och inte ens jag kan gå vilse :laugh: :thumbup:

Jay-Z
2005-04-19, 14:00
Där brukar jag också gå mina promenixer när jag är i Linköping :) Rätt mysig runda faktiskt..och inte ens jag kan gå vilse :laugh: :thumbup:

Ja, det var en hel del folk ute och gick samtidigt som jag. Mest tjejer. Eye candy, liksom. Perfekt runda. 3 varv runt går ungefär på en timme. Ja, om man går som jag; långsamt och från brandstationen till slussarna. :D

tinus
2005-04-19, 14:06
Ja, det var en hel del folk ute och gick samtidigt som jag. Mest tjejer. Eye candy, liksom. Perfekt runda. 3 varv runt går ungefär på en timme. Ja, om man går som jag; långsamt och från brandstationen till slussarna. :D
Brandstationen vet jag vart den ligger :D *stolt* jag börjar lääängst upp i Tannefors och går så långt bort jag kan komma och sedan över någon bro..tar mellan 60-70 min

Jay-Z
2005-04-19, 14:08
Brandstationen vet jag vart den ligger :D *stolt* jag börjar lääängst upp i Tannefors och går så långt bort jag kan komma och sedan över någon bro..tar mellan 60-70 min

Fan, då hittar ju du bättre än vad jag gör. Man kanske skulle våga sig på en längre runda någon dag. Risken att gå vilse i Tannefors är ju i och för sig överhängande. :D

tinus
2005-04-19, 14:13
Fan, då hittar ju du bättre än vad jag gör. Man kanske skulle våga sig på en längre runda någon dag. Risken att gå vilse i Tannefors är ju i och för sig överhängande. :D

Ja det är fruktansvärt stort och många ställen man kan gå fel på :laugh:
Jag kan rita en karta åt dig jag kallar rundan morgonprommis a´la Martina..den är så enkel att en människa med normalt lokalsinne kan gå den med förbundna ögon :em:

Jay-Z
2005-04-19, 14:16
Ja det är fruktansvärt stort och många ställen man kan gå fel på :laugh:
Jag kan rita en karta åt dig jag kallar rundan morgonprommis a´la Martina..den är så enkel att en människa med normalt lokalsinne kan gå den med förbundna ögon :em:

Kan du inte göra den i blindskrift så att till och med JAG kan hitta. :laugh:
Fan, minsta fel vänstesväng så är man ju nånstans i Skäggetorp och luffar runt. :D

Diana
2005-04-19, 14:26
Va gullit om ni både kunnde ha en liten ros i knapphålet eller nåt nästa gång ni e ute o knalla där samtidigt så ni vet vem den andra e? en liten hook-up? :cool:

Runda Grodan
2005-04-19, 15:34
Bra benpass JayZ. Du är så populär att dina pass försvinner...

Jag har också smått böjda ben på vadpressen. Har jag inte det får jag ont i knäna.

Jay-Z
2005-04-19, 17:37
Bra benpass JayZ. Du är så populär att dina pass försvinner...

Jag har också smått böjda ben på vadpressen. Har jag inte det får jag ont i knäna.

Ja, det är bra att vissa pass göms. Fast just benpasset är jag ganska nöjd med. Sedan var det också riktigt roligt att köra ben den här gången, med det här upplägget.

Jay-Z
2005-04-19, 17:38
Snedbänk i Smith
4 reps på 85 kilo
Långsamt ned och explosivt upp.

Militärpress i Smith utan stöd
6 reps (5+1) på 60 kilo
Börjar gilla denna övning.

Frenchpress, rak stång
6 reps på 33 kilo.
Wtf, pinsamt.

Stumpis
2005-04-19, 18:36
Härligt jobbat!

Vad hände med din fot sen då? Ont fortfarande? :(

Militärpress i smith utan ryggstöd... Är det nåt man borde prova? Tycker det ser lite läskigt ut när jag sett nån köra det. Nåt speciellt jag ska tänka på om jag ska testa?

Frenchpressen pratar vi inte om... :D

mystic[-_-]
2005-04-19, 18:39
Stabila pressar! Tricep får du kämpa lite mer på ;) men när man väl kommer igång går det fort!

Jay-Z
2005-04-19, 18:48
Stumpis: Foten besvärar fortfarande. Vete tusan vad det kan vara. Förhoppningsvis är det bara nåt tillfälligt.
French pressen, ja den var usel. Riktigt usel. Fördelen utan stöd är väl, som jag har förstått det, att det inte går att "fuska upp" genom att använda kraften från benen upp genom ryggen. Antar jag. :D

mystic: Ja, jag undrar vad som hände med french pressen. :D

GrayHaven
2005-04-20, 14:13
yeah nu har jag fått mitt proteinpulver så nu ska det dras igång med den där velocity diet..smakade apa dock :) tror du man förlorar mycket i effekt om man har mini/lätt/låglaktos mjölk istället för vatten?
och tar du 2 matskedar linfrön till varje drink eller på hela dagen?

Jay-Z
2005-04-20, 17:17
yeah nu har jag fått mitt proteinpulver så nu ska det dras igång med den där velocity diet..smakade apa dock :) tror du man förlorar mycket i effekt om man har mini/lätt/låglaktos mjölk istället för vatten?
och tar du 2 matskedar linfrön till varje drink eller på hela dagen?

Ja, du får i dig för mycket kolhydrater sett till hela dagen. Tog en halv deciliter linfrön (krossade) till varje drink.

OggeP
2005-04-20, 17:26
Har du varit på Gymbolaget och handlat Fairings?

Jay-Z
2005-04-20, 18:29
Har du varit på Gymbolaget och handlat Fairings?

Har inte hunnit med det idag, blev en tripp fram och tillbaka till Stockholm, men jag planerar med det under morgondagen. :thumbup:

OggeP
2005-04-20, 18:31
Har inte hunnit med det idag, blev en tripp fram och tillbaka till Stockholm, men jag planerar med det under morgondagen. :thumbup:

Det låter klokt! Var tränar du annars då?

Jay-Z
2005-04-20, 18:33
Det låter klokt! Var tränar du annars då?

Campushallen, då det är nära jobbet, men funderar på att ha ett kort till på Gymbolaget då det är rätt nära hem. Ska checka ut stället imorgon. Vad är bra respektive dåligt? Kommer jag vara minst? :D

OggeP
2005-04-20, 18:40
Campushallen, då det är nära jobbet, men funderar på att ha ett kort till på Gymbolaget då det är rätt nära hem. Ska checka ut stället imorgon. Vad är bra respektive dåligt? Kommer jag vara minst? :D

Positivt:
Tillgängligheten öppet dygnet runt
Bra mentalitet på gymet

Nej du kommer inte att vara minst det kan jag garantera.
:thumbup:

Jay-Z
2005-04-20, 18:52
Positivt:
Tillgängligheten öppet dygnet runt
Bra mentalitet på gymet

Nej du kommer inte att vara minst det kan jag garantera.
:thumbup:

Låter bra! Kanske kör ett testpass imorgon då! :thumbup:

GrayHaven
2005-04-20, 19:05
Ja, du får i dig för mycket kolhydrater sett till hela dagen. Tog en halv deciliter linfrön (krossade) till varje drink.

men det borde vara ok om man håller sig under 40 gram kolhydrater då? kan man ju tex bara ta 2 dl havregrym eller om jag skippar dom helt kommer jag få i mig +- 55 gram kolhydrater (50g i mjölken) vilket är lite över..men lättmjölk eller minimjölk borde man ligga inom gränsen med..fibrerna kan man ju kompensera med fibertabletter kanske..

Jay-Z
2005-04-21, 11:29
Sextio minuters trappmaskin läsandes James Elroys "White Jazz". Om inte jag hade haft boken hade jag dött av uttråkning. Klarar inte av att gå morgonpromenad just nu, då jag har grava problem att gå pga benpasset i måndags, som verkligen har gjort att jag känner att jag lever.

Blir ett styrkepass ikväll; rygg, biceps, u-armar och vader.

Runda Grodan
2005-04-21, 12:29
Sextio minuters trappmaskin läsandes James Elroys "White Jazz". Om inte jag hade haft boken hade jag dött av uttråkning. Klarar inte av att gå morgonpromenad just nu, då jag har grava problem att gå pga benpasset i måndags, som verkligen har gjort att jag känner att jag lever.

Blir ett styrkepass ikväll; rygg, biceps, u-armar och vader.
Ja det låter inte så skoj att gå på trappmaskin i en timme. Vad är det för bok du läser? Just nu läser jag en bok om Ryska Revolutionen men den är så tråkig så jag somnat nästan varenda gång ja plockat upp den. :sleep:

Jay-Z
2005-04-21, 12:54
Ja det låter inte så skoj att gå på trappmaskin i en timme. Vad är det för bok du läser? Just nu läser jag en bok om Ryska Revolutionen men den är så tråkig så jag somnat nästan varenda gång ja plockat upp den. :sleep:

Ellroy skriver nästan bara hårdkokta deckare, och den här är inget undantag. Det är även han som skrivit LA Confidential, som senare blev en underbar film. Handlingen utspelar sig under 50-60-talet. Jag kan även rekommendera "En amerikansk myt" och "Sextusen kalla".

Runda Grodan
2005-04-21, 16:55
Ellroy skriver nästan bara hårdkokta deckare, och den här är inget undantag. Det är även han som skrivit LA Confidential, som senare blev en underbar film. Handlingen utspelar sig under 50-60-talet. Jag kan även rekommendera "En amerikansk myt" och "Sextusen kalla".
Filmen La Confidential är grym! Kanske ska ta och läsa något av denna författare längre fram. Just nu har jag lite böcker på lager. Sorry om jag skriver "annat" i din journal.

Jay-Z
2005-04-21, 18:45
Filmen La Confidential är grym! Kanske ska ta och läsa något av denna författare längre fram. Just nu har jag lite böcker på lager. Sorry om jag skriver "annat" i din journal.

Äsch, det är bara bra att journalen inte blir helt fyrkantig av en massa deffsnack. :) Rekommenderar verkligen hans böcker till de som gillar hårdkokta deckare med störda män, ofta huvudpersonerna.

Jay-Z
2005-04-21, 18:49
Hepp, lite rygg und biceps blev det idag.

Chins
10 reps
7 reps
Slängde på lite magnesium
10 reps
4 reps med superbrett
13 reps
10 reps

Nöjd. Magnesiumet gjorde susen. :thumbup:

Stångrodd
8 reps på 70 kilo
8 reps på 80 kilo
5 reps på 90 kilo
Bytte till överhandsgrepp med bredare fattning och mer framåtlutning med drag till bröstet
4 reps på 60 kilo
3 reps på 60 kilo

Nordicmaskin för baksida axlar
3 set på detvetefanantalkilo

Sittande rodd
5 reps på 80 kilo
Sedan orkade jag inget mer rygg

Stående hantelcurl
6 reps på 21 kilo
fortsatte direkt med
5 reps på 16 kilo
5 reps på 13 kilo

Och lite annat smått och gott.

Runda Grodan
2005-04-21, 18:52
Nu börjar det likna riktiga pass JayZ. :thumbup: Riktigt schyssta chins!!! Lite fler set än du brukar köra va?

mystic[-_-]
2005-04-21, 18:54
Schtabilt!! *flex*

OggeP
2005-04-21, 19:03
Hepp, lite rygg und biceps blev det idag.

Chins
10 reps
7 reps
Slängde på lite magnesium
10 reps
4 reps med superbrett
13 reps
10 reps


Riktigt bra chinspass! :thumbup:

Länge leve magnesiumoxid :bow:

Jay-Z
2005-04-21, 19:11
Runda Grodan: Ja, nu kör jag bara på känsla och vad kroppen vill ha för behandling.

mystic: Visscht serru. *skål*


OggeP: Har inte testat magnesium innan. Var ju som att köra handbollsklister runt stången. Mycket bra. :thumbup:

Jay-Z
2005-04-22, 13:25
Plana hantelpressar
3 reps på 41 kilo
restpause, sedan...
5 reps på 31 kilo

Sittande sidolyft, hantlar
6 reps (4+2) på 16 kilo
restpause, sedan...
4 reps på 13 kilo + 6 reps på 11 kilo

Smalbänk i Smith
8 reps (5+3) på 80 kilo

Vadpress i benpress
10 reps på 150 kilo
11 reps på 150 kilo
8 reps på 180 kilo
6 reps på 200 kilo
5 reps på 200 kilo
4 reps på 200 kilo

Sittande vadpress
6 reps på 45 kilo
5 reps på 45 kilo

Jay-Z
2005-04-22, 13:28
En liten fitnesspose från idag. :D

mystic[-_-]
2005-04-22, 13:31
En liten fitnesspose från idag. :D

Börjar se markeringar på ryggen jao! :) Bra!

AFanatic
2005-04-22, 13:31
Fina pass Jay! O på avataren att dömma så går deffen framåt.

Jay-Z
2005-04-22, 13:36
mystic: Thanks mate, ner under 10 % hoppas jag på. :eating:

AFanatic: Tack! Kul att du tittar in! Ja, deffen går klart framåt och jag tycker det är riktigt roligt att deffa.
Ryggen börjar bli hårdare, nu vill jag bli av med det sista fettet i slutet av ryggen. Los bilringors.

Tog en massa bilder idag, de där jag spänner mig ser man till och med lite mer markeringar i ryggen. Fast vågar inte lägga upp dem, då moderatorerna inte vill. Kommer ta jämförelsebilder, dvs när bilderna från Bästa Fysiken blivit offentliga ska jag ta nya för att se om jag är i bättre form nu.

AFanatic
2005-04-22, 13:42
Låter bra! Ska bli kul att se jämförelsebilderna sen då. O jag har allt hållt ett öga på dig fast inte skrivit ngt förräns nu ;) gl

Jay-Z
2005-04-22, 13:51
Låter bra! Ska bli kul att se jämförelsebilderna sen då. O jag har allt hållt ett öga på dig fast inte skrivit ngt förräns nu ;) gl

Ajdå, nu blev jag nervös. ;)

Stumpis
2005-04-23, 11:57
Härliga pass!
Härliga chins
Härlig bild... :naughty: :D

Har aldrig testat m magnesium, antar att du rekommenderar det då?

Diana
2005-04-23, 12:32
Riktigt STARKT pass! :hbang: Ryggen ser ju grymm ut, men ljuset kunde nog varit bättre för att göra dej rättvisa :thumbup:
De är ett knepigt va ibland med cardioform -prommenix i vårsolen eller inne i gymmet med en bra bok!

Jay-Z
2005-04-23, 18:20
Stumpis: Tack! Ja, magnesium var grymt, som handbollsklister i princip. Har aldrig testat tidigare! Nu är jag frälst.

Diana: Cardion är riktigt rolig, fast det är svårt att hänga med i boken när jag studsar upp och ned på trappmaskinen. :cool:


Tack för kommentaren om bilden, igår hade jag självförtroendekrasch efter följande kommentar på en annan bräda: "Om du har tränat länge så bör du nog se över ditt schema." :D
Som tur är har jag bara tränat sedan i augusti. På riktigt. ;)

Diana
2005-04-23, 20:50
Låter som en rent utsagt fördjävlig bräda! :whipped: Håll dej till kolo-utvik så skaru se att du får rättvis bedömning av dina bilder! :thumbup:

Jay-Z
2005-04-23, 21:37
Låter som en rent utsagt fördjävlig bräda! :whipped: Håll dej till kolo-utvik så skaru se att du får rättvis bedömning av dina bilder! :thumbup:

Ja, den suger! Aldrig mer ska jag visa upp fettet på Slynarstormbrädan. :D

Danny
2005-04-25, 05:47
Ja, den suger! Aldrig mer ska jag visa upp fettet på Slynarstormbrädan. :D

Oj Oj, fina resultat, ryggen ser riktigt bra ut :thumbup:
kör hårt!

Jay-Z
2005-04-25, 05:56
Oj Oj, fina resultat, ryggen ser riktigt bra ut :thumbup:
kör hårt!

Tackar! :)
Ja, nu ska jag köra hårt! :thumbup:

Vic_1981
2005-04-25, 07:03
Låter som en rent utsagt fördjävlig bräda! :whipped: Håll dej till kolo-utvik så skaru se att du får rättvis bedömning av dina bilder! :thumbup:

Ja, precis, här ska man lägga ut bilder om man vill ha en rättvis bedömning av sin fysik. Inga ryggdunkare här inte. *rolleyes*


Jay-Z, du har väl ingen anledning att ta åt dig åt kommentaren på det andra forumet (läste den själv) när han nämnde att om du har tränat länge eller liknande.

Jay-Z
2005-04-25, 07:44
Jay-Z, du har väl ingen anledning att ta åt dig åt kommentaren på det andra forumet (läste den själv) när han nämnde att om du har tränat länge eller liknande.

Nej, tog inte åt mig. Jag är själv så jäkla nöjd med mina framsteg sedan i höstas så något gör jag nog rätt. Sedan är jag mycket mindre på bild också. 76 kilo till trots. *flex* :D

Kul att du tittar in förresten, går deffen bra? Du verkar ju vara på helt rätt väg att döma av bilderna jag sett på dig. Några tips för att få till den där sista hårdheten? Bara nöta på med cardio och äta rätt, kanske?

Jay-Z
2005-04-25, 12:46
Oj, när körde jag ben två veckor i rad förut? :D

Boxsquat
10 reps på 80 kilo
12 reps på 80 kilo
4 reps på 90 kilo
3 reps på 100 kilo (Här satte jag mig ner efter 2 repetitionen. Snacka hjärnsläpp. Var ju en aning jobbigt att försöka ställa sig upp. :D)

Sittande lårcurl
10 reps på 40 kilo
7x6x5 reps på 45 kilo
En massa reps på 30 kilo

Sittande vadpress
7x6x5 reps på 50 kilo
6 reps på 40 kilo

Magmaskin
11 reps på 40 kilo
11 reps på 45 kilo
10 reps på 45 kilo'

Snabbpass på lunchen. Nu. Stressa. Stressa.

supermatt
2005-04-25, 15:57
Schysst pass!
Det går framåt.

Runda Grodan
2005-04-25, 17:00
Jag som trodde man skulle sätta sig ner när man körde boxsquat. Jag vet att jag passat en kille som körde boxsquat med 150kg på en rätt låg box. Han böjde djupare än 90 grader och satte sig på boxen och sedan reste han sig. Det såg väldigt jobbigt ut men den killen är både stor och stark. Antar att man gör som man tycker känns bäst. Bra pass!

Sheogorath
2005-04-25, 17:08
Kör du boxsquat för att du inte har power-rack eller böjbur, eller varför?

Jay-Z
2005-04-25, 18:04
Rundis: Ptja, inte vet jag. Andra gången jag har kört den övningen så jag ska nog inte uttala mig huruvida man ska sätta sig ned. Menar du att han tar en paus?

Sheogorath: Det var supermatts tanke att vi skulle köra den. Jag skyller allt på honom. Tanken ska vara att få in lite viktvana. Givetvis kommer jag köra djupa böj också.

Stumpis
2005-04-25, 18:09
Härligt snabb-pass! *flex*

Men akta så du inte övertränar dina ben; jag menar, två gånger inom loppet av två veckor... ;) :D

Runda Grodan
2005-04-25, 18:10
Rundis: Ptja, inte vet jag. Andra gången jag har kört den övningen så jag ska nog inte uttala mig huruvida man ska sätta sig ned. Menar du att han tar en paus?
Jag ska heller inte uttala mig om hur man ska göra... "Han" satte sig på boxen i nån sekund och sedan reste han sig. Det såg jävligt tungt ut. Man kanske skulle prova nån gång.

Jay-Z
2005-04-26, 07:50
Härligt snabb-pass! *flex*

Men akta så du inte övertränar dina ben; jag menar, två gånger inom loppet av två veckor... ;) :D

Ja, nu måste jag vila i två veckor. Bra att du uppmärksammade ett potentiellt problem! :thumbup:

Jay-Z
2005-04-26, 11:21
Jay drar åt tumskruvarna

Nu går min deff in i ett seriösare skede, nu ska det "sista" bort, c:a 5 kilo gissar jag på. Nu har jag dietat ganska länge och min kropp har inte lika längre lätt att bli av med skiten. Antagligen en kombination av platå och nåt annat. :D

Anyways, för att dra åt tumskruvarna, aka få kroppen att släppa de sista fem kilona blir planerar jag dessa åtgärder som "tumskruvar" de närmaste 7 veckor framöver. Synpunkter önskas. Cardio, morgonpromenader innan frukost ligger på 4 ggr/vecka.

Vecka 1 (denna vecka)
Ta bort företräningsdrinken (50 gram CHO=200 Kcalx4=800 Kcal)

Vecka 2
Skära ned CHO med 30 % (70 gram CHO=280 Kcal=1960 Kcal/vecka)
Lägg till 1 cardiopass/vecka

Vecka 3
Lägg till 1 cardiopass/vecka

Vecka 4
Skära ned fettet till med 40 gram till 30 gram (40 gram FAT=360 Kcal=2520 Kcal/vecka)

Vecka 5
Skära CHO med 50 % (70 gram CHO=280 Kcal=1960/vecka)
Lägg till 1 cardiopass/vecka

Vecka 6
Lägg till 1 cardiopass/vecka (totalt 8/vecka)


Vecka 7
Samma som vecka 6

Vecka 8
Vara snygg eller betala för fettsugning.

:thumbup:

supremo
2005-04-26, 11:52
Jay drar åt tumskruvarna
Det ser onekligen ut som om du har 7 tuffa veckor framför dig!
Men är det någon som skulle klara det så lär det ju vara du, baserat på vad du hittills pallat med! :thumbup:
Bara att kämpa på med andra ord! :whipped:

Diana
2005-04-26, 12:07
Ja, precis, här ska man lägga ut bilder om man vill ha en rättvis bedömning av sin fysik. Inga ryggdunkare här inte. *rolleyes*


.

Hörredudu allt är ju faktiskt objektivt *slap* ;) Jag tycker man kan hålla käft ifall man inte har nån KONSTRUKTIV kretik att komma med, ehhm nu har jag ju iförsej inte läst vad som skrevs till honom på den andra brädan men det låter ju INTE som det var i konstruktivaste laget iaf *screwy* Säkert bara en massa snorungar som hade en dålig dag och villa få ut lite aggressioner eller nåt ;)

Diana
2005-04-26, 12:12
Jay drar åt tumskruvarna

Nu går min deff in i ett seriösare skede, nu ska det "sista" bort, c:a 5 kilo gissar jag på. Nu har jag dietat ganska länge och min kropp har inte lika längre lätt att bli av med skiten. Antagligen en kombination av platå och nåt annat. :D

Anyways, för att dra åt tumskruvarna, aka få kroppen att släppa de sista fem kilona blir planerar jag dessa åtgärder som "tumskruvar" de närmaste 7 veckor framöver. Synpunkter önskas. Cardio, morgonpromenader innan frukost ligger på 4 ggr/vecka.

Vecka 1 (denna vecka)
Ta bort företräningsdrinken (50 gram CHO=200 Kcalx4=800 Kcal)

Vecka 2
Skära ned CHO med 30 % (70 gram CHO=280 Kcal=1960 Kcal/vecka)
Lägg till 1 cardiopass/vecka

Vecka 3
Lägg till 1 cardiopass/vecka

Vecka 4
Skära ned fettet till med 40 gram till 30 gram (40 gram FAT=360 Kcal=2520 Kcal/vecka)

Vecka 5
Skära CHO med 50 % (70 gram CHO=280 Kcal=1960/vecka)
Lägg till 1 cardiopass/vecka

Vecka 6
Lägg till 1 cardiopass/vecka (totalt 8/vecka)


Vecka 7
Samma som vecka 6

Vecka 8
Vara snygg eller betala för fettsugning.

:thumbup:

Låter som en utmärkt plan det där du! :thumbup:
Fettsugning ja- det är ju allti nice att veta att man har ett skyddsnät ifall det skulle skita sej helt:D

Jay-Z
2005-04-26, 13:09
supremo: 7 tuffa och spännande veckor! Och du är fortfarande lika anonym på gymmet? ;)


Diana: Ja, jag hoppas på att planen håller måttet. Nu ska det sista bort. Lite dyrt att casha upp för en fettsugning. :D

Jay-Z
2005-04-26, 13:26
Kosten dessa sju veckor kommer att ha principen enkelhet , jag har saknat enkelheten från the Velocity Diet, som motto och bestå främst av:


Protein: Proteindrinkar. Kasein: Fääääjring Slåååw Protein. Vassle: Rääpid Hajdro Bländ. (endast vid träning)
Fast föda: kyckling, makrill, rökt skinka och kalkon.

Kolhydrater: Polarkraft Extrem eller havregryn vid måltider. Maltodextrin efter träning.

Fett: Rapsolja, olivolja och linfröolja. Omega 3-tillskott.

Fibrer: Linfrön och grönsaker med lågt kolhydratsinnehåll.

Tillskott: Omega 3. Multivitamin. Koffeintabletter. Nikotin. Grönt te.

supremo
2005-04-26, 15:22
supremo: 7 tuffa och spännande veckor! Och du är fortfarande lika anonym på gymmet? ;)

Haha, ja, det beror nog mest på att den kille jag trodde var du inte hade nån tatuering som du har ;)
Såg det när jag såg gamla bilder på dig häromdagen eller nåt.
Så nu borde jag rätt lätt kunna känna igen dig, nästa gång jag VERKLIGEN ser dig, för jag tror jag sett dig egentligen utan att reagera, eftersom jag vet att jag sett den tatueringen förut :D

Jay-Z
2005-04-26, 15:27
Haha, ja, det beror nog mest på att den kille jag trodde var du inte hade nån tatuering som du har ;)
Såg det när jag såg gamla bilder på dig häromdagen eller nåt.
Så nu borde jag rätt lätt kunna känna igen dig, nästa gång jag VERKLIGEN ser dig, för jag tror jag sett dig egentligen utan att reagera, eftersom jag vet att jag sett den tatueringen förut :D

Men vafan, du tyckte jag såg grov ut förut ju! *cry* *cry*

supremo
2005-04-26, 15:29
Men vafan, du tyckte jag såg grov ut förut ju! *cry* *cry*
Se det så här: Du är säkert ännu grövre! :thumbup:
Själv är jag mest fet!

Jay-Z
2005-04-26, 15:31
Se det så här: Du är säkert ännu grövre! :thumbup:
Själv är jag mest fet!

Ja, men då ser man ju grov ut åtminstone! *cry* :D Hur känner man igen dig då?

supremo
2005-04-26, 15:35
Ja, men då ser man ju grov ut åtminstone! *cry* :D Hur känner man igen dig då?
Jag ska hälsa på den jag numera tror är du nästa gång jag ser dig så får jag se om jag har rätt :cool:
Så om du har någon som säger "Tjena, är det du som är Jay-Z på Kolozzeum?" till helt fel person så får du ju gärna gå in å bryta :D

Jay-Z
2005-04-27, 09:40
Idag kommer jag kunna mörda någon på gymmet. Kl är 1030 och jag har så mycket adrenalin i kroppen att det är ohälsosamt. Den som säger ordet IT-konsult kommer jag att döda.

Morgonpromenad 60 minuter idag hittills.

Men igår tränade jag biceps och axlar

Sittande militärpress i Smith, utan ryggstöd
5 reps på 60 kilo
5 reps på 60 kilo
2 reps på 60 kilo
4 reps på 50 kilo

Sittande sidolyft
8 reps på 13 kilo
8 reps på 11 kilo
8 reps på 11 kilo
6 reps på 11 kilo

Stångcurl, EZ
3x3 på 43 kilo
4 reps på 39 kilo

Sittande hammercurl
Tre set på 16 kilo

Jag har tappat som fan i biceps.

Idag blir det rygg, biceps, uarmar och vader á la Dogg Crapp.

Henke
2005-04-27, 09:45
Har du något emot it-konsulter? Vi är faktiskt ganska snälla.

Inpsirerande deff, hur känns det efter det att tumskruvarna har dragits åt?

Jay-Z
2005-04-27, 09:53
Har du något emot it-konsulter? Vi är faktiskt ganska snälla.

Inpsirerande deff, hur känns det efter det att tumskruvarna har dragits åt?

Nejdå inte generellt. Men jag har problem med värdelösa projektledare på en it-konsult som inte vet vad en kund är. Själva konsulterna är duktiga.

Den här veckan är ju tumskruvarna inte så hårt åtdragna ännu, har ju bara skurit med 50 gram kolhydrater drygt. Känns lite mesigt faktiskt. Dock så hittade jag en ny ådra på magen idag efter morgonpromenaden.

Henke
2005-04-27, 10:01
Håller med om att en del projektledare är lite mysko, det verkar som en del får en sådan tjänst som tack för lång och trogen tjänst eller nåt, ungefär som landshövding.

Ådror på magen är coolt, har jag nog aldrig haft, kanske ett blåmärke...

Jay-Z
2005-04-27, 10:10
Ådror på magen är coolt, har jag nog aldrig haft, kanske ett blåmärke...

Ja, tyvärr är det här en projektledare runt 30....fast han kanske aspirerar till landshövding.

Haha. Det har jag inte heller haft tidigare. Nu vill jag inte bli av med mina nya kamrater. :)

Stumpis
2005-04-27, 10:59
Välkommen i ådror-på-magen-sällskapet! :bow:
Går du ut med en allmän varning när du ger dig av till gymmet för dagen, så de som tänkt träna kan hålla sig undan... ;) Vill ju inte riskera att få en hantel kastad efter sig om man råkar säga it-konsult... (Vilket är ett vanligt förekommande ord i normala samtal på gymmet...) :D

(Hoppas ironin lös igenom, så du inte blir arg på mig nu??) :em:

Jay-Z
2005-04-27, 11:15
Vilken ironi? :MrT:








:D ;) Klart den lös igenom. Ådror är trevligt, de ska jag alltid ha kvar!

Diana
2005-04-27, 12:12
Idag kommer jag kunna mörda någon på gymmet. Kl är 1030 och jag har så mycket adrenalin i kroppen att det är ohälsosamt. Den som säger ordet IT-konsult kommer jag att döda.

Morgonpromenad 60 minuter idag hittills.

Men igår tränade jag biceps och axlar

Sittande militärpress i Smith, utan ryggstöd
5 reps på 60 kilo
5 reps på 60 kilo
2 reps på 60 kilo
4 reps på 50 kilo

Sittande sidolyft
8 reps på 13 kilo
8 reps på 11 kilo
8 reps på 11 kilo
6 reps på 11 kilo

Stångcurl, EZ
3x3 på 43 kilo
4 reps på 39 kilo

Sittande hammercurl
Tre set på 16 kilo

Jag har tappat som fan i biceps.

Idag blir det rygg, biceps, uarmar och vader á la Dogg Crapp.

Haha,, JAA va uunderbart att va så extremt aggressivt 'laddad' när man ska flänga upp vikter *screwy* :thumbup:
grymma pressar!! :hbang:

Jay-Z
2005-04-27, 12:17
Haha,, JAA va uunderbart att va så extremt aggressivt 'laddad' när man ska flänga upp vikter *screwy* :thumbup:


Ja, idag blir det en mordisk inställning till träningen. :devil:

Jay-Z
2005-04-27, 18:12
Latsdrag, frampå med rak stång
10 reps (7+3) på 85 kilo

Ryggstretching 60 sekunder

Hantelrodd
Höger: 12 reps (6+4+2) på 49 kilo
Vänster: 8 reps (6+2) på 49 kilo

Ryggstretching 60 sekunder

Sittande hantelcurl
12 reps (7+3+2) på 19 kilo

Bicepsstretching 60 sekunder

Reverse stångcurl
9 reps (7+2) på 32,5 kilo

Vadpress i benpress
10 reps på 160 kilo
9 reps på 160 kilo
7 reps på 160 kilo
5 reps på 200 kilo
4 reps på 200 kilo

Sittande vadpress
6 reps på 50 kilo
5 reps på 50 kilo
2 reps på 50 kilo

mystic[-_-]
2005-04-27, 18:58
Stabila vikter! :) Går allt bra med deff osv? Själv ar jag vägning på fredag men det verkar ha gått framåt eftersom jag ökat i chins :P

Jay-Z
2005-04-27, 19:04
']Stabila vikter! :) Går allt bra med deff osv? Själv ar jag vägning på fredag men det verkar ha gått framåt eftersom jag ökat i chins :P

Thanks, mate! Jag tror det går bra. Har ju min 7-veckorsplan och förhoppningsvis gör den att jag är på rätt spår. Ska väga och mäta på måndag för att se hur landet ligger.

Ökat antal chins är ett bra tecken på att du går ner i vikt! :thumbup:

Ska du mäta också på fredag?

mystic[-_-]
2005-04-27, 19:14
Thanks, mate! Jag tror det går bra. Har ju min 7-veckorsplan och förhoppningsvis gör den att jag är på rätt spår. Ska väga och mäta på måndag för att se hur landet ligger.

Ökat antal chins är ett bra tecken på att du går ner i vikt! :thumbup:

Ska du mäta också på fredag?

Väger mig + tar totalt avslappnat midjemåt =) Hoppas på -0.5 på båda ;)

Jay-Z
2005-04-27, 19:25
']Väger mig + tar totalt avslappnat midjemåt =) Hoppas på -0.5 på båda ;)

Jag ska hålla tummarna! :thumbup: :thumbup:

AFanatic
2005-04-27, 19:26
Fint pass Jay! :thumbup: Vad innebär Reverse stångcurl? Me not get how it works. *screwy*

Jay-Z
2005-04-27, 19:37
Fint pass Jay! :thumbup: Vad innebär Reverse stångcurl? Me not get how it works. *screwy*

This is how it be working. :) http://www.exrx.net/AnimatedEx/Brachioradialis/BBReverseCurl.gif

AFanatic
2005-04-27, 19:39
This is how it be working. :) http://www.exrx.net/AnimatedEx/Brachioradialis/BBReverseCurl.gif


Aha...pronerat. Mäh säg det då! :D

Jay-Z
2005-04-27, 19:41
Aha...pronerat. Mäh säg det då! :D

Pro...what? :D Är motsatsen supinerat? I så fall har jag lärt mig nåt nytt. Kan inte så många fancy ord. :)

mystic[-_-]
2005-04-27, 19:42
Pro...what? :D Är motsatsen supinerat? I så fall har jag lärt mig nåt nytt. Kan inte så många fancy ord. :)

precis ;D

AFanatic
2005-04-27, 19:44
Pro...what? :D Är motsatsen supinerat? I så fall har jag lärt mig nåt nytt. Kan inte så många fancy ord. :)


Haha..ja det stämmer bra det..Precis som mysis säger..precis. Ja har oxå lärt mig något nytt...reversed, i det här fallet, är iaf pronation. :D

Jay-Z
2005-04-27, 19:48
mysterio & Fanatic: Ni är ju värre än Arne. Båda två. Med ert pronerat och suspensoarerat hit och dit. :D

Jay-Z
2005-04-28, 17:14
Morgonpromenad 60 minuter.

Jay-Z
2005-04-28, 19:38
Sneda hantelpressar
8 reps (7+1) på 36 kilo

60 sekunder bröststretch i pecdec

Sittande hantelpressar
6 reps på 26 kilo

60 sekunder axelstretch

Enhandshantelextension
4 reps på 16 kilo restpause 4 reps på 13 kilo

60 sekunder tricepsstretch

Lite magmaskin.

Dagens pass kördes på Gymbolaget (http://www.gymbolaget.se). Och jag kom även hem med en påse Fairing Sloow Protein (http://www.kolozzeum.com/product_info.php?products_id=121)

mystic[-_-]
2005-04-28, 19:41
yeah stabila pressar!

OggeP
2005-04-28, 19:48
Dagens pass kördes på Gymbolaget (http://www.gymbolaget.se). Och jag kom även hem med en påse Fairing Sloow Protein (http://www.kolozzeum.com/product_info.php?products_id=121)

Jaså? Du har varit och träna på Gb? Hur kändes det att byta fjantushallen mot ett hederligt källargym? :thumbup:

Jay-Z
2005-04-28, 19:53
mystic: Sneda pressarna kändes bra, men hantelpressarna kändes dåligt. Fast det gör de alltid så jag är van.

OggeP: Blev lite förvånad över att det var så tomt. Jag hade förväntat mig 30 grova byggare som stod och frustade ala Dorian och hans träningskompis. Källargym är nice! Så det blir nog träning på GB nån gång i veckan framöver. :thumbup:

gargantua
2005-04-28, 20:03
Hej!

Vad många det verkar vara som håller till på CH. Jag som har spanat förgäves efter för/mellan-drinkar med ration 1:4 protein:carbs och folk som fotar varandra i omlädningsrummet.

Är inte gymbolaget rätt litet?

Mvh Gargantua

Jay-Z
2005-04-28, 20:08
Hej!

Vad många det verkar vara som håller till på CH. Jag som har spanat förgäves efter för/mellan-drinkar med ration 1:4 protein:carbs och folk som fotar varandra i omlädningsrummet.

Är inte gymbolaget rätt litet?

Mvh Gargantua

Hej Gargantua,
Då har du missat mig och supermatt i så fall. Vi fotar och dricker 1:4-drinkar rätt så ofta. Ja, vi kanske inte fotar så ofta men dricker iaf sådana drinkar.

Gymbolaget var mindre än campushallen, men det verkar inte vara lika tätt befolkat heller. Sedan såg jag inte heller några tvillingar som höll på att ta livet av sig i cable-crossen som jag så ofta ser på Campushallen. :laugh:

gargantua
2005-04-28, 20:13
Hej Gargantua,
Då har du missat mig och supermatt i så fall. Vi fotar och dricker 1:4-drinkar rätt så ofta. Ja, vi kanske inte fotar så ofta men dricker iaf sådana drinkar.

Gymbolaget var mindre än campushallen, men det verkar inte vara lika tätt befolkat heller. Sedan såg jag inte heller några tvillingar som höll på att ta livet av sig i cable-crossen som jag så ofta ser på Campushallen. :laugh:

Cable-crossen måste vara den flitigast använda maskinen på hela gymmet! Dock lyser knäböjarna/marklyftarna med sin frånvaro, vilket jag tycker är synd då jag försöker lära mig en bra teknik.

Kul att träningen går bra! Gillar du DC?

Mvh Gargantua

Jay-Z
2005-04-28, 20:16
Cable-crossen måste vara den flitigast använda maskinen på hela gymmet! Dock lyser knäböjarna/marklyftarna med sin frånvaro, vilket jag tycker är synd då jag försöker lära mig en bra teknik.

Kul att träningen går bra! Gillar du DC?

Mvh Gargantua

Cable-crossen får man inte många tillfällen att använda. Fast tror inte jag har nån övning i mitt upplägg som jag behöver den till heller. Som tur är. För då hade det inte blivit mycket tränat.

Gillar DC starkt. Det passar verkligen min mentalitet; lassa på och köra balls through the walls. Sedan om det bygger muskler. Ja, hoppas kan man ju alltid göra.

Vad har du för upplägg?

gargantua
2005-04-28, 20:23
Då jag fortfarande är en novis har jag "bara" kört på standarden 3 set 8 rep (sista repsen till failure). Har dock ökat med sett på sistone i vissa övningar.

Jag försöker slipa formen lite innan jag åker hem över sommaren och ska börja med en ordentlig uppbyggnadsfas. Så cirka en månad kvar med högreps och strikt kaloriintag. Funderar på att testa DC senare, verkar roligt.

Kör du någon typ av HIIT?

supremo
2005-04-28, 20:29
Sedan såg jag inte heller några tvillingar som höll på att ta livet av sig i cable-crossen som jag så ofta ser på Campushallen. :laugh:
Om det är de jag tror du menar så är det ju bara :laugh:
Är de tvillingar? Har funderat på detsamma :D

supremo
2005-04-28, 20:32
Dock lyser knäböjarna/marklyftarna med sin frånvaro, vilket jag tycker är synd då jag försöker lära mig en bra teknik.
Vafasen, är ju där och kör knäböj minst en gång i veckan, du måste missat mig helt *slap*
Marklyft blir mer sällan dock.

gargantua
2005-04-28, 20:41
Vafasen, är ju där och kör knäböj minst en gång i veckan, du måste missat mig helt *slap*
Marklyft blir mer sällan dock.

Ah! Jag tränar dock vanligtvis tidigt på morgonen, men kör allt oftare på eftermiddagen. Själv då?

Är det någon som vet om det är någon som tävlar inom Af eller liknande i Linköping?

supremo
2005-04-28, 20:45
Ah! Jag tränar dock vanligtvis tidigt på morgonen, men kör allt oftare på eftermiddagen. Själv då?

Är det någon som vet om det är någon som tävlar inom Af eller liknande i Linköping?
Nu börjar det bli chatt i Jay-Z:s tråd här ;)
Jay-Z: Säg till om det blir för mkt

Jag tränar ibland på förmiddagarna, ibland runt 16-17.
AF: Tror jag sett någon från Lkpg på nån resultatlista någon gång. Lite osäker på När och Var dock.

Jay-Z
2005-04-28, 21:13
Kör du någon typ av HIIT?

Nej, jag har för dålig kondition för det.

BraTryck
2005-04-28, 21:13
Imponerande målmedvetenhet! Kul med folk på campushallen som verkligen går in för träningen. Tror jag har sett dig några gånger, tycker nog att du sett grövre ut då än på bilderna jag sett. Det är alltså en komplimang och inte en pik åt bilderna. ;)

Det kanske undgått mig men... vad är det för fysik du slutligen eftersträvar?

Tvillingar i cable-crossen? Har jag missat något? :)

Jay-Z
2005-04-28, 21:14
Om det är de jag tror du menar så är det ju bara :laugh:
Är de tvillingar? Har funderat på detsamma :D

Ja, de är riktigt underhållande. Släkt måste de åtminstone vara. Undrar vem av dem som skadar sig först. Och vem som skadar sig mest allvarligt. :laugh:

Jay-Z
2005-04-28, 21:18
Åh, Sloow Protein var som att dricka After Eight. Go Fairing-Lasse.

BraTryck: Tack, det känns kul att höra, speciellt eftersom jag känner mig lika stor som en tolvåring nu när jag deffar. Hmm, fysik jag eftersträvar. Bra fråga. Men jag skulle säga åt Mats Egelstig (Action) (http://www.matsegelstig.com)-hållet. Eller Armen. Själv då? :)

Om du har sett tvillingarna så hade du kommit ihåg dem. :laugh:

supremo
2005-04-28, 21:20
Åh, Sloow Protein var som att dricka After Eight. Go Fairing-Lasse.
Den är rätt god tycker jag med.
Hur mycket vatten kör du till hur mycket pulver?