handdator

Visa fullständig version : ont i underarmen!


Fettecke
2005-03-28, 01:10
Jag har ett större problem jag dras med...

vid tunga lyft i skivtångs curl (bicepc) så får jag smått ont i underarmarna.
Beskrivnining var:
lägg handen med handflatan neråt, mät ut mitten av underarmen från undersidan, där... där är de =/

Iaf, problemet är att det kommer just vid 50kg.
det som är relativt mysko är att det är helt OK med 47kg... men det pass jag går upp på 50, så börjar de göra ont i undermarnen 5-10 dagar efter, specielt vänster...
50kg är inte tungt, utan det går med ansträngning klara av 3 set x 7 reps.

Jag har funderat på ifall underarmarna är för klent tränade?, leder som inte är van vid denna vikt... eller vad det nu kan bero på.

Det vore bra ifall någon visste vad detta kan bero på, och ha en vettig lösning på det hela. *screwy*

nemd
2005-03-30, 13:36
Jag har samma sak. Bara i vänstern. :( Fast jag får bara ont under lyftet, men det gör grymt ont. Så jag kör inte med stång längre, tråkigt de då det är skönaste.

Fettecke
2005-03-30, 14:25
Jag har funderat lite kring detta... och undersökt min träning lite...

Detta kom jag fram.
Eftersom jag har ökat mkt i vikter på just biceps, så vill jag ha tydligare resultat, så jag har provat att maxxa lite då och då, dvs hoppat +/- 10kg, samt lyft saker på jobbet som är tungt, men som jag kan lyfta med biceps...

Detta är kanske inte det mest optimala... det med att viktökningen gått så pass fort, så har (troligen?) mina leder osv inte hunnit anpassa sig till dena ökning... det är nog till 90% chans just därför jag hade ont i underarmen... det har gått över nu...

Jag drog ett bic. pass i måndags på just 50kg, har fortfarande inte kännt av några problem... jag ska gefan i att ens försöka maxa nånting nu... (PB på skivstångs-curl är för 3v sedan 62kg)

Kanske ska ge det en chans att se om 2 månader... om jag håller mig skadefri tills dess dvs =D

Är det nånting som stämmer in på dig i träningssättet så kanske du ska prova att hålla dig till en vikt för att vänja muskulatur osv?

*uppdate*
Förut när de va som värst och jag som dummast( snart 1 år sedan), så tränade jag även fast jag hade ont... efter avslutat set kunde jag inte släppa taget om skivstången på 30 sek, för att de gjorde så förbannat ont när jag släpte taget. :furious:

Det är inte att rekomendera...