handdator

Visa fullständig version : Jobba med sig själv.


Überbiffen
2005-03-28, 00:50
Jag har tänkt mer och mer på en sak den senaste tiden. Alla mina ideal, allt det jag vill uppnå.. allt som jag dagligen sliter som ett svin för att komma till. Allt som jag ofta deppar över att jag inte har. Det är killar som har tränat ~10 år längre än vad jag har och förmodligen har dom inte heller "rent mjöl i påsen". Jag vill ha det NU men det säger sig själv att det inte är något jag kommer komma i närheten av på flera år (och då även hamnat i dopingträsket?). Jag är medveten .. men mår inte bättre för det.

Någon som känner igen sig? Någon som lyckats vrida rätt på sitt huvud?

Vad djup man kan bli. : )

The_RobRoy
2005-03-28, 01:54
Känner igen mig helt klart..

Metal_boy_
2005-03-28, 02:22
Även när du är där du vill vara imorn så kommer du inte vara nöjd. Muskler tar tid att bygga, jag räknar med att vara så bra jag kan vid närmre 40år. Har också tänkt som du, och förmodligen går du o glor i spegeln varje dag och deppar. Gör inte det, skit i det ett tag. Träna på, ät och ha lite distans till skiten utöver träningen. Nån dag ett tag framöver så kanske du knäpper av lite foton och tar av dig framför spegeln, det är DÅ du ser skillnad. Inte när du springer och tänker på att du vill ha nu, samt springer vid spegeln som en kärring ;) Så låt det ta tid och få kvalitet :thumbup:

The_RobRoy
2005-03-28, 02:29
Även när du är där du vill vara imorn så kommer du inte vara nöjd. Muskler tar tid att bygga, jag räknar med att vara så bra jag kan vid närmre 40år. Har också tänkt som du, och förmodligen går du o glor i spegeln varje dag och deppar. Gör inte det, skit i det ett tag. Träna på, ät och ha lite distans till skiten utöver träningen. Nån dag ett tag framöver så kanske du knäpper av lite foton och tar av dig framför spegeln, det är DÅ du ser skillnad. Inte när du springer och tänker på att du vill ha nu, samt springer vid spegeln som en kärring ;) Så låt det ta tid och få kvalitet :thumbup:

Bra sagt :thumbup:

Men fan så svårt o låta bli dendär jävla spegeln :em:

Megatuttarna
2005-03-28, 02:57
Allt har sin gång. Det gäller att kunna hysa en kyla som underlättar det målmedvetna arbetet utan trånandet efter eftergiftslösa och direkta resultat (som oftast ändå aldrig finns; extrema byggargener, enorma arv, någon som gör allt åt en o s v...)

Det är fruktansvärt skönt att kamma hem ett par miljoner på lotto. Givetvis är det emellertid inget realistiskt alternativ till att bli förmögen. För att ha en påtaglig chans till pengarna jobbar man för att framgent kunna röra sig med lotto-förmögenheten istället. Samma infallsvinkel aktualiseras för alla resultatinriktade gebit.

Du blir ingen framgångsrik entreprenör om du är för het på gröten på detta sätt. :D

Sverker
2005-03-28, 07:34
Mental träning ;)

Ditt huvudsakliga mål är för abstrakt eftersom du inte vet riktigt hur det kommer att se ut. Svårt att visuallisera, och i de inre tankarna se ditt resultat.

Det är för avlägset.
Dela upp träningen i små delmål. En eller t o m tre månader i taget. Målen bör ligga inom en realistiskt ram men ändå vara så svåra att de lockar dig till att göra ditt absolut bästa.

Slartibartfast
2005-03-28, 08:54
Det är därför man ska ha Brad Pitt som förebild. Uppnåeligt och dopingfritt. :thumbup:

mini_Arnold
2005-03-28, 10:21
Håller med slarti där. Jag har redan hans vader och lår, jobbar på resten nu

überöstrogen: Du har helt enkelt för höga förväntningar och har alldeles för lite tålamod, min vän :)

Thony
2005-03-28, 10:28
Håller med slarti där. Jag har redan hans vader och lår, jobbar på resten nu

überöstrogen: Du har helt enkelt för höga förväntningar och har alldeles för lite tålamod, min vän :)


vadå har du aldrig kört ben + vader då eller =? :D

Cilia
2005-03-28, 10:43
Men det handlar mycket om att få balans i livet också.
Det kan lätt bli fel om man bara fokuserar på en sak.

För ett par år sedan gick jag ett personlig ledarskapsutvecklingsproram. Där handlade det mycket om det som Sverker pratar om och det är målbilder. Det gäller att ha målbilder som man kan uppnå snart och sedan på längre sikt. Att fokusera och visualisera. Vi jobbade med det ganska mycket när jag tränade på ganska hög nivå med mitt lag men då var det fortfaranade i nybörjarfasen.

Det går att nå långt genom att systematiskt arbeta med den mentala biten men jag hävdar att man måste arbeta med alla delar i sitt liv inte bara träning utan arbete, privat och ev andra mål man har. Då först kommer man att bli riktigt framgångsrik,

Hoffa
2005-03-28, 12:27
Man skall aldrig ha en enda sysselsättning som källa till sin egen lycka. Man måste ha flera, dessutom är bra att ha någon som är lätt att få uppfylld så man aldrig hamnar i en depression men därför behöver man inte ha källor till lycka som man måste kämpa för. Man man måste ha en "grundsäkerhet" man kan inte bygga sin lycka och tillvaro på att man ska lyckas bli jättestor och rippad det är för osäkert och i längden så håller det inte. När du är 65 år så är det svårt att forsätta att vara jättestor och rippad.

Alla människor som har barn inser att deras egna källa till lycka ligger i att det går bra för deras barn och inte alltid att dom själva lyckas med allt (jobb,pengar,status osv).

Träningen får man vara realistisk med annars kommer man alltid att misslyckas även fast man producerar resultat. Vill du lägga på dig 10 kg muskler på 1 år månader och du bara lägger på dig 2-3 kg muskler så har du misslyckats men du har förmodligen gjort allt du kunnat eftersom 2-3 kg är en mycket bra ökning. Hade du istället sagt att du vill lägga på dig 1 kg muskler på 1 år så hade du lyckats mer än väl och varit jätteglad.

Jag tycker inte att man kan misslyckas, alla resultat du får är ett steg framåt oavsett vad resultaten är eftersom du då vet vad du inte skall göra och vad du skall göra beroende på vad du gjorde senast. Jag sätter upp mål som är möjliga i teorin och praktiken och sen kämpar jag som attans, når jag målen så funkade planen, når jag inte målen så gjorde jag något fel antingen i planeringen eller i utförandet, det viktigaste är att inte se det som ett nederlag och låta det gå ut över sin tillvaro och lycka. Träningen & Kosten är en del av min tårta (läs mitt liv) jag har flera andra större tårtbitar som jag hela tiden kan äta av som aldrig tar slut (inte just nu i alla fall) som ger mig lycka.

Är man ärlig och realistisk så kommer man att lyckas.