handdator

Visa fullständig version : Proteinbars!


Björn W
2005-03-27, 02:33
Hur många äter proteinbars? Vad är skillnaden mellan bars/drinkar? Ja förutom priset, bars e ju skitdyra. "Riktig" mat är bäst men om det tar lång tid innan man kan få i sig nåt så kan det vara bra att kompletera.

Idag köpte ja en Wiederbar men 42 gram protte och den kosta 40 spänn!! Någon som vet något ställe som har billigare? Jag köpte på naturapoteket..

mini_Arnold
2005-03-27, 07:23
Konstaterades det inte nyligen att weiders bars är skit?
Nåt med kasst protein var det

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=37369&highlight=weider+bar

Maria Eriksson
2005-03-27, 09:11
Hur många äter proteinbars? Vad är skillnaden mellan bars/drinkar? Ja förutom priset, bars e ju skitdyra. "Riktig" mat är bäst men om det tar lång tid innan man kan få i sig nåt så kan det vara bra att kompletera.

Idag köpte ja en Wiederbar men 42 gram protte och den kosta 40 spänn!! Någon som vet något ställe som har billigare? Jag köpte på naturapoteket..


:) Hej! Jag tror jag har testat nästan alla bars som finns på marknaden eftersom jag verkligen är tokig i dem men sen Fairing kom ut med sina kan jag inte äta annat, smaken är helt överlägsen, när det gäller innehållet så kan jag inte säga till 100% att det är de nyttigaste men de tillhör absolut de nyttigaste, här får du lite info;
Proteinet kommer från vassleisolat,kolhydraterna kommer från glukossirap som tillför snabb och omedelbar energi samt fruktossirap som håller blodsockret på en jämn nivå under lång tid. Innehåller MCT-fett, ett slagt fett som har ett snabbt upptag i magen och går direkt till levern där den omsätts som energi. De mellanlånga fettsyror lagras aldrig in i underhuden.
Mina barn ( 14 och 16 år)får ibland med sig en bar som mellanmål efter träningen och de tycker om dem(barn kan vara väldigt kräsna...)
Men som du säger, bra som komplement till en bra kost och till aktiva människor, det ger ju trots allt energi= kalorier, så t ex jag som tycker så mycket om dem får vara väldigt försiktig, kan äta hur många som helst! :eating:
Priset: 20 kr/st (kolozzeum säljer dem), du hitar dem billigare (till mässpriser)på t ex diverse fitness/BB-expo.Där finns det en hel "djungel" av bars :naughty:
Hoppas du hittar något som passar dig! Lycka till! :) /Maria

Energivärde 217kcal /1 bar=58 gr
Protein 19,7g :thumbup:
Kolhydrater 27,4g
Fett 4,4g
Mineraler 0,92g
Fibrer 0,29g
Smak Toffe &
MintChoklad

SORRY!!skrev fel!det ska vara energivärde per bar! inte per 100gr.

TPS
2005-03-27, 11:14
Även jag är ute efter bars, men dock inte utav denna typ som mariae beskrev nyss.

Jag vill ha en bar som består av så mycket protein som möjligt. Några bra exempel på det?

pellepedal
2005-03-27, 12:20
Jag äter en hel del bars. De är bra att ha med sig i väskan närman är ute och reser och så, när det kan vara svårt att hitta bra mat fort eller man inte vill hålla på att blanda drinkar överallt.
Jag har mina favoriter, men inget jag kan skriva här.

King Grub
2005-03-27, 12:22
Inget hindar dig, så länge du inte länkar till en affär som säljer produkten.

Beast
2005-03-27, 13:38
mariae: Har du testat ABB´s steel bars? Absolut bästa enligt mig.

Maria Eriksson
2005-03-27, 15:32
mariae: Har du testat ABB´s steel bars? Absolut bästa enligt mig.


Hej Beast!Ja, jag har som sagt ätit de flesta bars, ABB´S är ok, ff a Cookies And Cream-smaken, innehållsmässigt är den också bra. :thumbup: /Maria :)
... ;) men jag har min favorit.... ;)

Björn W
2005-03-27, 16:22
Vad är det för dörhållande mellan drinkar/bars?

Ex. en whey-80 + dextropur jämfört med en bar från Fairing

Någon som vet?

MyungChul
2005-03-27, 16:57
Vad är det för dörhållande mellan drinkar/bars?

Ex. en whey-80 + dextropur jämfört med en bar från Fairing

Någon som vet?

förstår inte riktigt vad du menar, men det beror helt på bar och hur mycket pulver du blandar?

KIRE
2005-03-27, 17:03
Jag behöver lite bars att lägga i väskan och bilen så det alltid
finns energi tillgängligt om man inte får tag i riktigt käk av någon
anledning.

Ingen har opponerat sig mot Fairing barsen så det verkar vara ett OK val alltså?
Även ABB kanske?

Då är frågan, vilka smaker är godast? :eating:

Tomas W
2005-03-27, 17:16
förstår inte riktigt vad du menar, men det beror helt på bar och hur mycket pulver du blandar?


Björn W här.. inne på brorsans data.

Jo jag menar om man tar en prottedrinksportion, (ca 1.5 skopa e de va? ) och lagom mycket dextropur.

vad är det då för skillnad att ta en bar som mariae föreslog?

skillnad på energiinnehåll mm.?
innehåller bars mer som är bra än en drink?
proteinskillnad?

Beast
2005-03-27, 22:36
Hej Beast!Ja, jag har som sagt ätit de flesta bars, ABB´S är ok, ff a Cookies And Cream-smaken, innehållsmässigt är den också bra. :thumbup: /Maria :)
... ;) men jag har min favorit.... ;)

haha jo och jag har oftast ett par lådor abb hemma :P
Har faktiskt inte testat fairings.. får nog ta och göra det!

TPS
2005-03-27, 22:46
Björn W här.. inne på brorsans data.

Jo jag menar om man tar en prottedrinksportion, (ca 1.5 skopa e de va? ) och lagom mycket dextropur.

vad är det då för skillnad att ta en bar som mariae föreslog?

skillnad på energiinnehåll mm.?
innehåller bars mer som är bra än en drink?
proteinskillnad?
Det är väl inge svårt å ta reda på?

Titta på innehållsförteckningen på ditt protein samt dextropuren. Sedan jämnför du det med Fairings bar som du finner här i shoppen...

Sverker
2005-03-28, 07:57
vad är det då för skillnad att ta en bar som mariae föreslog?

skillnad på energiinnehåll mm.?
innehåller bars mer som är bra än en drink?
proteinskillnad?

Vi jämför de två godaste bars som finns på marknaden.

Jag själv håller Fairings bar högre än ABB eftersom fettet, 4 g, uteslutande är rent MCT och att proteinet endast är kasein och vassleisolat.

ABB bar är baserad på palmolja och palmkärnolja. Inget fel på de oljorna helt klart bättre än härdade oljor som finns i andra bars. ABB proteinet är kasinat,sojaisolat och vassleisolat. Absolut inget fel på sojaisolat men mjölkproteinerna är bättre.

Beast
2005-03-28, 13:58
Sverker: Vad tycker du smakmässigt? Jag käkar typ 1bar /dag på vardagarna och då är det ABB som gäller för mig.

Maria Eriksson
2005-03-28, 17:18
haha jo och jag har oftast ett par lådor abb hemma :P
Har faktiskt inte testat fairings.. får nog ta och göra det!


:) Tycker absolut att du ska göra, på egen risk..... :naughty: jag lovar; du kommer att bli beroende... ;) :eating: Ha en bra eftermiddag/Maria

Tomas W
2005-03-28, 20:19
Skulle man kunna byta ut proteindrinken mot en bar??

Langster
2005-03-28, 20:52
Skulle man kunna byta ut proteindrinken mot en bar??
Njä, det är inte riktigt samma sak. En bar tas inte upp lika snabbt av kroppen som en proteindrink med kolhydrater. Just efter träningen vill man ju att energin ska in i musklerna så snabbt som möjligt.
Det funkar att äta bars efter träningen, det är bara inte lika bra.

Bars är snacks, godis. Men med mer protein. Alltså ett bättre alternativ vid de tillfällen du annars skulle käka en snickers.

Jag brukar ibland käka en bar som andra mål efter träningen om jag inte orkar fixa nåt bättre.

- M -
2005-03-29, 10:13
Dalblads Swebar - Mintchoklad, ruskigt ruskigt god.