handdator

Visa fullständig version : Dips (både bröst och triceps)


Brattström
2005-03-27, 01:24
tja när på passet ska man köra dips i början, mitten eller slutet?(både för bröst och triceps)

Karl_alfred
2005-03-27, 01:25
Ska? Det gör man väll som man känner för!

Sheogorath
2005-03-27, 02:10
Var sjätte vecka kör jag med kroppsvikt för att se hur många reps jag klarar som max. Då ligger dips naturligtvis först så att jag är maxstark. Sen fortsätter jag och gör dips tills jag kommer upp i totalt 60 st på så många set som krävs, och hoppar sen in på mitt vanliga bröst/axlar/tricepspass. Dock så är bänkpress och dips med vikt strukna från schemat dessa två veckor jag kör såhär. Efter 60 dips har bröst fått alldeles tillräckligt och lite därtill, så bänk och mer dips är onödigt.

Vanliga veckor ligger dips med vikt efter bänk, det vill säga som andra- eller tredjeövning beroende på om jag har bänk eller militärpress/sittande hantelpress som förstaövning.

Detta är ett sätt att inkorporera dips i sitt pass. Obeservera att jag uteslutande kör bröstdips.

Edit: kan väl tillägga att jag tycker att dips är en sån bra övning att jag tycker den förtjänar bättre än att ligga sist i passet som någon slags "köra-ut-det-sista-övning" som mest bara görs för att man får fin pump innan man går ut för att spegla sig...

Jorgen
2005-03-27, 07:41
tja när på passet ska man köra dips i början, mitten eller slutet?(både för bröst och triceps)
Som KA skrev. När du känner för det.

//Jörgen