handdator

Visa fullständig version : Puzianowski


ugly_kid
2005-03-26, 21:02
Dom sa på dagens avsnitt av världens starkaste man att Puzianowski testades positiv efter finalen, var det så??
Trodde han var avstängd på grund av nåt tjabb med polska furbundet eller vad det var.

Jorgen
2005-03-26, 21:28
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=33772&highlight=pudzianowski

//Jörgen

sunkan
2005-03-27, 08:01
Han blev tagen för att ha tagit kokain. *slap*

tp_88
2005-03-27, 11:50
Han blev tagen för att ha tagit kokain. *slap*

Seriöst?

Så det var inte bola? :confused:

sunkan
2005-03-27, 11:55
Seriöst?

Så det var inte bola? :confused:

Det är vad jag läst iaf. Å det känns ju nästan dummare å snorta kokain än å ta bola i hans läge *slap*

abjorn
2005-03-27, 12:02
finns det något positivt med att snorta kokain innan tävling ? ;)

sunkan
2005-03-27, 12:03
finns det något positivt med att snorta kokain innan tävling ? ;)

Sa jag det då? Det jag menade var att kokain hjälper ju inte han precis. Men det kan bola göra ;)

mr ruhl
2005-03-27, 12:06
finns det något positivt med att snorta kokain innan tävling ? ;)


ökar nog syreupptagningen och kämpaviljan blir högre, är vad jag tror iallafall..

Dav0d
2005-03-27, 12:15
Kan tänka mig att alla av dom tar steroider så det testar dom nog inte. Dock kokain har ju stora effekter på prestation. Framför allt i slutskedet när alla är helt döda i kropp och hjärna. Så det är självklart att han ska bli kickad och banad.

sunkan
2005-03-27, 12:15
ökar nog syreupptagningen och kämpaviljan blir högre, är vad jag tror iallafall..

Kokain höjer toleransen för intensiv träning trots att det har negativa kroniska effekter på energimetabolismen. Dess största verkan verkar vara vid förhöjd anaerob korttidsträning. Kokain är mycket beroendeframkallande och kan orsaka cerebrala och kardiella biverkningar.

Taget från www.medicallink.com

abjorn
2005-03-27, 12:34
Kan tänka mig att alla av dom tar steroider så det testar dom nog inte.

det gör dom nog visst det ska du se.

sunkan
2005-03-27, 12:37
Kan tänka mig att alla av dom tar steroider så det testar dom nog inte. Dock kokain har ju stora effekter på prestation. Framför allt i slutskedet när alla är helt döda i kropp och hjärna. Så det är självklart att han ska bli kickad och banad.

Om jag inte hörde fel så testades alla deltagare. Vet inte om det då var alla i finalen det snackades om då :booty:

mr ruhl
2005-03-27, 12:45
det gör dom nog visst det ska du se.


bullshit, dom vill få det att låta som att dom dopingtestar, men istället så drogtestar dom, tror du att pudzi är ren i övrigt förutom kolan?

mr ruhl
2005-03-27, 12:46
Om jag inte hörde fel så testades alla deltagare. Vet inte om det då var alla i finalen det snackades om då :booty:

vad jag hört/läst så var det endast svend karlsen och pudzi som blev testade men det vet jag inte om det stämmer..

sunkan
2005-03-27, 12:49
vad jag hört/läst så var det endast svend karlsen och pudzi som blev testade men det vet jag inte om det stämmer..

Lördagar 19.00 sänds först Sveriges Starkaste Man på ZTV, som sedan följs upp med sändningar från Världens Starkaste Man från Barbados. Repris söndagen 16.00.

"De starkaste männen i Sverige tävlar i grenar som arm över arm, runda stenar, traktordrag och däckvält. Giganten från Kisa, Magnus Samuelsson kämpar mot 19 andra deltagare, och bara vinnaren får en biljett till Världens starkaste man. Förutom själva tävlingen får vi också höra Magnus berätta om livet som Strong Man, familjen och dopingtester som från och med i år är obligatoriska i Världens starkaste man-tävlingen."

Detta tolkar jag som om att alla blir dopingtestade i wsm :thumbup:

Matte_Maiden
2005-03-27, 13:04
vad jag hört/läst så var det endast svend karlsen och pudzi som blev testade men det vet jag inte om det stämmer..

Det kan nog att ha att göra med att de hållt på i andra förbund och grejat va? Det är nog lättare att "belöna" Pudz med en kokaindom eftersom de då antagligen slipper rensa ut halva startfältet om de tagit någon för bola. :D

Pudzianovski
2005-03-27, 13:26
Alla hör så jävla mycket.

Det står "officiell" info på ironmind.com bland annat.

Läs och få svar på era frågor istället för att spekulera vilt.

There was also a drawing for the doping control, and Mariusz Pudzianowski and Svend Karlsen won.

http://www.ironmind.com/morenews.php?id=884#884


*uppdate*

sunkan
2005-03-27, 14:56
Alla hör så jävla mycket.

Det står "officiell" info på ironmind.com bland annat.

Läs och få svar på era frågor istället för att spekulera vilt.

There was also a drawing for the doping control, and Mariusz Pudzianowski and Svend Karlsen won.

http://www.ironmind.com/morenews.php?id=884#884


*uppdate*

It is important that all athletes realise that the IFSA Health Policy will be implemented this year. Those qualifying for National Finals will once more be required to undergo a premptive health check - details and paperwork will be distributed at each national final. The same premptive checks will suffice for competitors progressing to WSM. Those qualifying will also require to hold IFSA membersip contracts.AtNational Finals and other major contests there will be random drug testing in line with WADA recommendations.
In addition there will also be quick response tests for amphetamine type and recreational drugs.Urine samples will also be sent to an independent
laboratory to test for steroid abuse and other prohibited substances. Results will be examined by a medical consultant and any necessary action taken. The enforcement of the Health Policy is part of IFSA's duty of care for its athletes. More info later on this site!

IFSA

Doctor Snuggles
2005-03-27, 15:51
Hela grejen är bullshit.
IFSA försöker statuera ett exempel med Pudz som gått ur polska IFSA (strongman poland) för ett tag sedan för att sida med sin polare (vad han nu hette igen) som startade upp ett eget förbund, för att IFSA i polen var riktiga skojare som hade slavkontrakt på sina atleter t.ex
Det är bara att läsa på lite på nätet så börjar de begravna hundarna att komma fram. T.ex här:
http://p083.ezboard.com/fstrengthdiscussionfrm25