handdator

Visa fullständig version : Hjälp med att komma igång!..!


_Robbie_
2005-03-26, 19:12
Jag var på gymmet för nårra dagar sedan med ett par kompisar.. Och jag förvånades över att de inte har någon uppläggning alls på sin träning utan bara kör lite övningar här o där utan någon diciplin alls..

Hur ska jag göra för att komma igång,Med uppläggning, övningar o allt som har med gym att göra?

På tisdagar och torsdagar kommer jag att vara på gymmet...
Kan stanna på gymmet i cirka 3 timmar max . på torsdagar dock lite längre 4-5 timmar ;p

15 år och 4 månader ;) kille... 1,75cm lång..
Tränat till och från hemma med hantlar ;p
väger cirkus 60 kg...
Går på konditions pass flera dagar i veckan.. så det är inget fel på konditionen eller smidigheten... Nu är det styrka som behövs :p

Just de... Vilka muskler blir tränade vid bänkpress? alltså vilka muskler arbetar under bänkpress..

/Robert

kimonque
2005-03-26, 19:13
Gå genast till Best Of delen av forumet! Där finns ett antal nybörjarguider som ger dig ex. på träningsscheman m.m.

Lycka till!

_Robbie_
2005-03-26, 19:52
Gå genast till Best Of delen av forumet! Där finns ett antal nybörjarguider som ger dig ex. på träningsscheman m.m.

Lycka till!


Jag har läst igenom allt... Men det hjälper mig inte så mycket =/

Vill mest veta hur man kommer igång på gymmet osv... tränar på (SKA) F&S

Ska man börja med tunga marklyft osv? Vill helst inte skada mig =/

Loke
2005-03-26, 20:06
Just de... Vilka muskler blir tränade vid bänkpress? alltså vilka muskler arbetar under bänkpress..

Det varierar. Bänkpress anses vanligtvis vara en bröstövning. Främst är det bröst, triceps och framsida axlar som används. Men även andra muskler kan involveras, så som vaderna till exempel. Vissa människor tycks ligga och vrida sig så hela kroppen är med på det ;)

Förresten vill jag säga att i best of måste du kolla på botten av sidan och välja From the: Beginning. Annars syns inte de gamla texterna, som ofta är de mest lärorika.

HenrY
2005-03-26, 20:07
Jag var på gymmet för nårra dagar sedan med ett par kompisar.. Och jag förvånades över att de inte har någon uppläggning alls på sin träning utan bara kör lite övningar här o där utan någon diciplin alls..

Hur ska jag göra för att komma igång,Med uppläggning, övningar o allt som har med gym att göra?

På tisdagar och torsdagar kommer jag att vara på gymmet...
Kan stanna på gymmet i cirka 3 timmar max . på torsdagar dock lite längre 4-5 timmar ;p

15 år och 4 månader ;) kille... 1,75cm lång..
Tränat till och från hemma med hantlar ;p
väger cirkus 60 kg...
Går på konditions pass flera dagar i veckan.. så det är inget fel på konditionen eller smidigheten... Nu är det styrka som behövs :p

Just de... Vilka muskler blir tränade vid bänkpress? alltså vilka muskler arbetar under bänkpress..

/Robert

haha, ja kör du 5 timmar!;) kör 5 timmar benböj så skaru se att du växer pöjk!:D :cool:

kroy
2005-03-26, 20:52
Text

som det redan sagts, kolla i best of delen..

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=9555
där finns ett bra schema du kan börja med, kolla i övningsbanken(ligger som sticky) här i träningsavdelningen om du inte vet hur en specifik övning utförs.

få dina polare att köra efter samma schema, men kom ihåg att träna individuellt! bara för att nån tar xx kg i bänkpressen betyder inte att du/nån av er ska vara värre!
ta det i varsam takt för att först lära er tekniken (fråga instruktör/erfarna på gymmet), speciellt i övningar som marklyft..
efter ett tag kommer ni kunna köra lite tyngre, men skynda långsamt; och ha kul!