handdator

Visa fullständig version : Någon här som äger eller har kört en Porsche Boxster mycket?


GymTT
2005-03-25, 21:28
Funderar på en, behöver lite tips.

MVH TT

Pellefant
2005-03-25, 21:35
Här kanske du kan få lite hjälp. :)

http://www.porsche.nu/

Yankeee
2005-03-25, 21:35
Mitt tips är att köpa en bil för 10.000-20.000 som första bil. Du kör inte bra, och chansen att du krockar, eller har sönder bilen på ett annat sätt är ganska stor.

Dessutom, hur ska du ha råd med försäkringen? Sätta bilen på föräldrarna?

Herkulez
2005-03-25, 21:45
boxter är ju en porsche för tjejer =)

internethjälten
2005-03-25, 21:47
boxter är ju en porsche för tjejer =)

...vad har du för färg på din ?

mini_Arnold
2005-03-25, 21:47
Mitt tips är att köpa en bil för 10.000-20.000 som första bil. Du kör inte bra, och chansen att du krockar, eller har sönder bilen på ett annat sätt är ganska stor.

Dessutom, hur ska du ha råd med försäkringen? Sätta bilen på föräldrarna?

Brajja är fina grejer det.. ;)

Har man råd att köpa en porsche har man nog råd med försäkringen också. Om vi nu ska anta så mycket..

Och vadå chans, det räknas väl mer som en RISK att krocka? :D

Xponent
2005-03-25, 22:36
Om du nu funderar på en Porsche, värför inte välja en 935:a? (http://www.mobile.de/SID2MBvb4oOrg6l-rEMhga8uA-t-vaNexlCsAsCsK%F3P%F3R~BmSB11LsearchPublicJ11117898 04A1LsearchPublicD1100CCarW-t-vctpLtt~BmPA1A1B20A4%81J-t-vCaMkMoSeSmVb_X_Y_x_ysO~BSRA6D1100E20100C935CPKWC9 35HinPublicA2A0A0A0A0/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&top=4&id=27326749&)

Yankeee
2005-03-25, 22:45
Har man råd att köpa en porsche har man nog råd med försäkringen också. Om vi nu ska anta så mycket..

Även om han nu har råd med försäkring så tillkommer det reparationskostnader, bränslekostnader osv. En vanlig 18-åring har inte råd med en hyfsat ny Porsche, så är det bara.

Pellefant
2005-03-25, 22:49
Även om han nu har råd med försäkring så tillkommer det reparationskostnader, bränslekostnader osv. En vanlig 18-åring har inte råd med en hyfsat ny Porsche, så är det bara.

Vid vilken ålder har en vanlig person råd med en hyfsat ny Porsche då? Handlar nog oftast om annat än ålder.

Daniiiel
2005-03-25, 22:53
Vid vilken ålder har en vanlig person råd med en hyfsat ny Porsche då? Handlar nog oftast om annat än ålder.


typ hur rika föräldrarna är

Yankeee
2005-03-25, 22:54
Vid vilken ålder har en vanlig person råd med en hyfsat ny Porsche då? Handlar nog oftast om annat än ålder.

Det beror ju på inkomst, prioriteringar, andra eventuella skulder osv. När man är 18 så har man med största sannolikhet varken en hög eller stabil inkomst.

Efter 30 är det förmodligen inget problem för en normal person att ha en Porsche, dock är det något man måste prioritera.

Jay-Z
2005-03-25, 22:55
Hej Kolozzeum (aka you poor bastards),
Jag är en kille på 18 vårar som har en shitload med pengar, eller min pappa har det, och jag vill bara berätta det. Peace out.

Skojar GymTT, jag är bara avundsjuk. Boxsquat kommer baxa din bil, det vet du va?

Metal_boy_
2005-03-25, 23:29
Det beror ju på inkomst, prioriteringar, andra eventuella skulder osv. När man är 18 så har man med största sannolikhet varken en hög eller stabil inkomst.

Efter 30 är det förmodligen inget problem för en normal person att ha en Porsche, dock är det något man måste prioritera.

Kanske har rika föräldrar?

Bucyrus
2005-03-26, 00:24
Satsa på en manlig bil......en Hummer!.....el. en Volvo 240 :D

s_himself
2005-03-26, 00:48
Enklast är väl att du söker på t.ex. blocket.se ... mobile.de eller bytbil.com


edit: man kan lära sig mycket av att läsa på annonser. annars som någon tipsa, porsche.nu eller vad det va :)

Dipshit
2005-03-26, 01:03
en polare har en såddan..
köpt i tyskland.. inte alls dyrt..

men tycker inte man får mkt för pengarna..
inte speciellt snygg för det första.. (min åsikt, ja)

å ska man undvika kvinnobilar så är det ju en Mustang man ska ha! :hbang:

Zozza
2005-03-26, 01:12
Äääh. Varför fjanta runt med såna billiga bilar.. köp den här istället:

http://www.blocket.se/view/4602740.htm?caller=obl_s&l=0&c=1&city=0 :MrT:

sunkan
2005-03-26, 02:26
Äääh. Varför fjanta runt med såna billiga bilar.. köp den här istället:

http://www.blocket.se/view/4602740.htm?caller=obl_s&l=0&c=1&city=0 :MrT:

med tanke på markfrigången så hänger nog bilen upp sig mitt under på första bästa vägbula :D

mini_Arnold
2005-03-26, 09:09
Finns en porsche i vårt gemensamma garage.
Jag kan ta bilder om du vill?

Yankeee
2005-03-26, 09:38
Kanske har rika föräldrar?

Om du hade läst mina inlägg så hade du sett: "En vanlig 18-åring" och "När man är 18 så har man med största sannolikhet..."

Arne Persson
2005-03-26, 10:00
Här har du bästa priserna! Hälsa Thomas från mig. http://www.bytbil.com/bilsmedjan/

Action
2005-03-26, 10:18
Bättre alternativ än en Boxter om du frågar mig. Själv lite sugen på en sådan inom något år.

MB 320 SLK (http://www.blocket.se/view/4380355.htm?caller=shl_s&l=0&c=1&city=0)

Alternativt en 230 SLK

Mandus
2005-03-26, 10:39
Om du hade läst mina inlägg så hade du sett: "En vanlig 18-åring" och "När man är 18 så har man med största sannolikhet..."

Men du, kan du inte bespara oss dina spekulationer för du har ju ingen aning om hur mycket pengar han äger. Det var ju inte ens det tråden handlade om.
Man måste ju kunna ställe en sådan fråga oavsett hur gammal man är utan att folk börjar fråga hur fan man ska ha råd, eller? Ge ett vettigt svar på hans fråga istället.

Yankeee
2005-03-26, 10:43
Men du, kan du inte bespara oss dina spekulationer för du har ju ingen aning om hur mycket pengar han äger. Det var ju inte ens det tråden handlade om.
Man måste ju kunna ställe en sådan fråga oavsett hur gammal man är utan att folk börjar fråga hur fan man ska ha råd, eller? Ge ett vettigt svar på hans fråga istället.

Aaaw.

Det första jag skrev var seriöst. Att folk sen ska tjafsa kan knappast jag hjälpa. Jag frågade om försäkringen endast för att jag var nyfiken på om han hade tänkt på andra kostnader än enbart inköpet. Du behöver inte läsa om det stör dig.

Mandus
2005-03-26, 10:44
Funderar på en, behöver lite tips.

MVH TT

Pröva att registrera dig här www.zatzy.com och ställa din fråga i forumdelen köpråd. Finns mycket kunnigt folk där.

Mandus
2005-03-26, 10:47
Aaaw.

Det första jag skrev var ett seriöst. Att folk sen ska tjafsa kan knappast jag hjälpa. Jag frågade om försäkringen endast för att jag var nyfiken på om han hade tänkt på andra kostnader än enbart inköpet. Du behöver inte läsa om det stör dig.

Jo, jag förstår att du menade väl. Men om jag utgår från mig själv då så om jag hade ställt denna fråga hade jag nog bara varit ute efter ett svar från någon som hade erfarenhet av bilen eftersom det framgick klart av frågan. Men strunt samma, vi låter honom hantera sina finanser på egen hand för det tror jag han är kapabel till så svarar vi på frågor angående bilen här istället.

Yankeee
2005-03-26, 10:51
Jo, jag förstår att du menade väl. Men om jag utgår från mig själv då så om jag hade ställt denna fråga hade jag nog bara varit ute efter ett svar från någon som hade erfarenhet av bilen eftersom det framgick klart av frågan. Men strunt samma, vi låter honom hantera sina finanser på egen hand för det tror jag han är kapabel till så svarar vi på frågor angående bilen här istället.

Ställer man en fråga på ett forum så får man räkna med att någon undrar över något, eller att någon ställer en motfråga.

Dessutom, vill man verkligen ha ett seriöst svar om en bil så ställer man inte frågan på ett träningsforum.

Pecca
2005-03-26, 12:27
Kört en hel del Boxter.... Visst skön bil... men bortsett från namnet så är det ju inte så jättemycket o ha.... Polarn som äger bilen har satt på skärmar från GT3an o då blir den ju en ny bil som är betydligt grymmare än originalet....

Jag skulle nog satsa på en begagnad Porsche av någon av dom andra modellerna istället om jag vore dig....

Titta dig lite om efter ett annat märke också.... För du kan få bättre bilar för pengarna....

Markus H
2005-03-26, 13:54
Har kollat en del på Porsche Boxter (den ligger rätt i pris) men har kommit fram till att om man köper en Mercedes C43 AMG -97 - -99. mycket snabb och fin bil och inte alls dyr att försäkra (jämfört med porschen) 0-100 på sex sekunder (automatlåda) och spärrad vid 250km/h. Riklig komfort och jävla massa utrustning. En sån blir min nästa bil d.v.s min sjätte..

Beast
2005-03-26, 14:44
haha, vill man ha en boxter eller nåt frågar man nog inte direkt på ett forum... träningsforum iaf.


"tjena grabbar, nån som kört en mclauren f1 eller köniegsegg? funderar på att köpa den"

Markus H
2005-03-26, 15:04
haha, vill man ha en boxter eller nåt frågar man nog inte direkt på ett forum... träningsforum iaf.


"tjena grabbar, nån som kört en mclauren f1 eller köniegsegg? funderar på att köpa den"


haha, nu är jhu inte en boxter en helt orimlig bil att äga....... om man prioriterar bort vissa saker iaf. varför inte fråga om bil-råd här då? kanske inte är så svåra frågor att svara på.

"hej jag bor i en stuga utan el och vatten utanför Mertajärvi, reser aldrig någonstans, köper aldrig dyra kläder, jobber hemmifrån alternativt åt fjällräddningen"

GymTT
2005-03-26, 16:07
Finns en porsche i vårt gemensamma garage.
Jag kan ta bilder om du vill?


Det skulle jag vara mycket tacksam för! Tacksam för PM med bilderna isf!
Tack!

TT

GymTT
2005-03-26, 16:09
Bättre alternativ än en Boxter om du frågar mig. Själv lite sugen på en sådan inom något år.

MB 320 SLK (http://www.blocket.se/view/4380355.htm?caller=shl_s&l=0&c=1&city=0)

Alternativt en 230 SLK


Tja Action!
Jo tittat en del på SLK också , tycker dock Boxster är lite mer ovanlig och mullrigare ljud :D

MVH TT

GymTT
2005-03-26, 16:13
Tack för er som svarat seriöst! Absolut INTE meningen att detta skulle bli en sådan dryg tråd av något slag, Som sagt, FUNDERAR på en, allt kan hända.
Sedan hur det skall finansieras har nog ingen här med att göra som någon nämde. Tackar återigen för de som svarat. Och Boffen gärna bilder på den där i garaget! :cool: :hbang:

MVH TT

Markus H
2005-03-26, 16:18
Tja Action!
Jo tittat en del på SLK också , tycker dock Boxster är lite mer ovanlig och mullrigare ljud :D

MVH TT


SLK 55 AMG har också skönt ljud, och jag som är V8-frällst föredrar det ljudet framför det mesta.

nim
2005-03-26, 18:40
Har kört en hel del Porschar när jag jobbade som lossare i Södertälje hamn dit de flesta(om inte alla) som importeras till Sverige hamnar.

Helt klart en sjyst bil men man fick ju även köra 911 Turbo och GT3 och i jämförelse med dom har den inte mycket att komma med.

Krille
2005-03-26, 18:41
Äger själv en porsche dock av lite äldre model och har lite erfarenhet av boxstern. Mitt tipps är att satsa på en S eller en av dom senare modellerna då dom första faktiskt är relativt trötta i motorn. I övrigt en mycket trevlig bil med bra väghållning. För övrigt är det stående tippset när det gäller porsche att verkligen passa på att provköra och vända in och ut på en bil man vill köpa. Oväntade reparationer är DYRA...

Lycka till med bilköpet så synd vi kanske på vägarna!

GymTT
2005-03-26, 19:09
Äger själv en porsche dock av lite äldre model och har lite erfarenhet av boxstern. Mitt tipps är att satsa på en S eller en av dom senare modellerna då dom första faktiskt är relativt trötta i motorn. I övrigt en mycket trevlig bil med bra väghållning. För övrigt är det stående tippset när det gäller porsche att verkligen passa på att provköra och vända in och ut på en bil man vill köpa. Oväntade reparationer är DYRA...

Lycka till med bilköpet så synd vi kanske på vägarna!

Tjena! Jo alltså jag hade köpt en S om ekonomin tillåtit det, absolut!
Men det där med hästarna i motorn tror jag räcker iallafall ett tag. Har ju trots allt prövotid 2 år till så får ta det relativt lugnt.

MVH TT

GymTT
2005-03-26, 19:10
Har kört en hel del Porschar när jag jobbade som lossare i Södertälje hamn dit de flesta(om inte alla) som importeras till Sverige hamnar.

Helt klart en sjyst bil men man fick ju även köra 911 Turbo och GT3 och i jämförelse med dom har den inte mycket att komma med.

Okej, Kul! Heheh jo jag förstår att Boxstern inte har mycket att säga till om mot de där bestarna ! :)

MVH TT

victor_n
2005-03-26, 19:48
satsa inte på en sådan bil... för mycket pengar för en så tanig bil!
ta och satsa på nått med lite hästar i iaf...

ta och köp en jappsare trimma så den går som en GT3 och så får du pengar över och mindre att behöva betala på dyr försäkring och dyra reservdelar!

för att skryta lite nu när man ändå är inne på ämnet... farsan å jag har mött en hel del boxar på sthlms gator i sommras å dom hängdes av som skodor!
helt enkelt för mkt kg per hk!

aliquis
2005-03-26, 21:11
Vid vilken ålder har en vanlig person råd med en hyfsat ny Porsche då? Handlar nog oftast om annat än ålder.
jag är 25, jag har inte råd med en v4 :D

Lillgrabben
2005-03-26, 21:24
Skaffa då en sån här istället!! *flex*

Shelby GT 500


Du ska ha bra mkt Porsche före du åker ifrån ngt liknande.......


http://www.fastcoolcars.com/images/wallpaper4/1967-Shelby-GT500-428-2.jpg


Som ngn vis man sa en gång; " Nothing beats cubic inches"!!



MVH

Yankeee
2005-03-26, 21:26
Du ska ha bra mkt Porsche före du åker ifrån ngt liknande.......


Om vägen svänger då? ;)

Lillgrabben
2005-03-26, 21:27
Om vägen svänger då? ;)


Då svänger kärran också, kanske inte åt samma håll men, men det är ju petitesser man får ta!

victor_n
2005-03-26, 21:28
Skaffa då en sån här istället!! *flex*

Shelby GT 500


Du ska ha bra mkt Porsche före du åker ifrån ngt liknande.......


http://www.fastcoolcars.com/images/wallpaper4/1967-Shelby-GT500-428-2.jpg


Som ngn vis man sa en gång; " Nothing beats cubic inches"!!



MVH

två problem bara! sällsynta och svindyra! går loss på mellan 750000-1,4milj så good luck ;)

victor_n
2005-03-26, 21:29
Om vägen svänger då? ;)

vrid ratten :confused: eller...?!

Yankeee
2005-03-26, 21:30
vrid ratten :confused: eller...?!

Tänkte mer på att amerikanska bilar inte så bra rykte när det gäller annat än att åka rakt fram :)

mini_Arnold
2005-03-26, 21:33
http://www.napalm.ch/napalm/users/marx/Musclecars/Dodge%20Charger/Dodge%20SuperBee%20main6pk.jpg

Lillgrabben
2005-03-26, 21:36
En f.d. arbetskompis hade en sån här; *flex*

http://www.seriouswheels.com/pics-1960-1969/1968-Dodge-Coronet-Blue-fa-rt-sy.jpg


En äkta Dodge Coronet R/T med 440 Magnumsnurra samt bucket seats & hela köret!!

Den gick som bara faaen!

swarre
2005-03-26, 21:36
Tja.

Gå in på http://www.kaisercars.se/ och titta runt lite. Om jag inte missuppfattat det hela bor du väl i sthlm? I så fall tycker jag att du ska åka ut till dom och prata med dom direkt, jättetrevliga killar och riktiga experter på det dom sysslar med (högprestandabilar).

Yankeee
2005-03-26, 21:42
Jag kan säga att jag skulle göra vad som helst för denna (http://www.kaisercars.se/regvard/visabil.php?regnummer=UGN413) eller denna (http://www.kaisercars.se/regvard/visabil.php?regnummer=UWX549).

victor_n
2005-03-26, 22:22
Tänkte mer på att amerikanska bilar inte så bra rykte när det gäller annat än att åka rakt fram :)


fatta det! ville bara jäklas lite med dig ;)

victor_n
2005-03-26, 22:26
kan väll säga att era bilar som ni snackar om syftar på dom tyska kommer framstå som seg schnitzel (stavning) mot denna kärra http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload8/cobra427.jpg



kan tillägga att en vän till familjen har en sån orginalare :cool:

Björn W
2005-03-27, 02:19
Satsa på en manlig bil......en Hummer!.....el. en Volvo 240 :D

240 rockar:D

Beast
2005-03-27, 02:24
haha, nu är jhu inte en boxter en helt orimlig bil att äga....... om man prioriterar bort vissa saker iaf. varför inte fråga om bil-råd här då? kanske inte är så svåra frågor att svara på.

"hej jag bor i en stuga utan el och vatten utanför Mertajärvi, reser aldrig någonstans, köper aldrig dyra kläder, jobber hemmifrån alternativt åt fjällräddningen"

Nej visst den är inte den dyraste men hur som helst är det inte en billig bil. Och om han som 18 år eller vad han nu är har tjänat den summan själv... ja då hade han inte tänkt på att köpa en boxter iaf. Ska det vara porsche ska det vara dom ordentligare modellerna och inget som man kan hänga av med dom flesta nya bilarna (och en massa gamla).

Sen får du hålla med om att vill man veta om en viss bil söker man nog snarare (om man inte känner nån som har eller kan nåt om den modellen) upp infon. Eller kanske (ren spekulation) kollar på ett BILforum?

Dipshit
2005-03-27, 02:41
Skaffa då en sån här istället!! *flex*

Shelby GT 500


Du ska ha bra mkt Porsche före du åker ifrån ngt liknande.......

MVH
Du verkar rätt vis själv!

Grymmaste bilen evöör!

http://bradbarnett.net/mustangs/timeline/67-68/67/GT500E-4.jpg

Din blåa va inte dålig heller!

Yank: du sjönk lite på bästis-listan där ;)
vad som helst för en stinkin' merca?

Vastrix
2005-03-27, 16:19
Som ngn vis man sa en gång; " Nothing beats cubic inches"!!


MVH

Samma person tyckte att bladfjädring var optimalt. Inget ont om Ponnyn men den gör sig bäst på kvartsmilen, Porsche har man troligtvis inte för att vara snabbast på strippen.
Ang. boxstern så blev den testad i senaste avsnittet av fifthgear. Tyvärr är din (Gym_TT) låda full men vill du ha länk så rensa.

/V.

GymTT
2005-03-27, 16:30
Samma person tyckte att bladfjädring var optimalt. Inget ont om Ponnyn men den gör sig bäst på kvartsmilen, Porsche har man troligtvis inte för att vara snabbast på strippen.
Ang. boxstern så blev den testad i senaste avsnittet av fifthgear. Tyvärr är din (Gym_TT) låda full men vill du ha länk så rensa.

/V.

Låter mycket intressant! Tar gärna länken via PM nu! (har rensat)

MVH TT

Cilia
2005-03-27, 16:37
Jag kan säga att jag skulle göra vad som helst för denna (http://www.kaisercars.se/regvard/visabil.php?regnummer=UGN413) eller denna (http://www.kaisercars.se/regvard/visabil.php?regnummer=UWX549).

Jag skulle aldrig lägga 800 tkr på en bil oavsett hur mycket pengar jag har. Jag tycker det är galet att betala en kvarts miljon för en bil som en vanlig standardbil kostar. Hutlöst mycket pengar för ngt man bara ska transporteras i men det är väl bara att bita i det sura gräset.

oohhhh för att inte tala om försäkringar. Min bil blir nu 3 år gammal och då går vagnskadegarantin ut och försäkringen blir dubbelt så dyrt. Dom där försäkringsbolagen gör en salig vinst på mig.

Yankeee
2005-03-27, 16:43
Jag skulle aldrig lägga 800 tkr på en bil oavsett hur mycket pengar jag har. Jag tycker det är galet att betala en kvarts miljon för en bil som en vanlig standardbil kostar. Hutlöst mycket pengar för ngt man bara ska transporteras i men det är väl bara att bita i det sura gräset.


Mja, men det beror ju på. Jag skulle aldrig köpa t.ex ett hus för 2 miljoner som andra kan tänka sig. Jag älskar att köra bil, och kicken man får att dra iväg med en "superbil" är oslagbar. Det är inte bilen i sig jag skulle betala för, utan kicken och känslan.

abjorn
2005-03-27, 16:50
ska man ha kukförlängare ska det vara amerikanskt stål ;)

GymTT
2005-03-27, 16:51
Mja, men det beror ju på. Jag skulle aldrig köpa t.ex ett hus för 2 miljoner som andra kan tänka sig. Jag älskar att köra bil, och kicken man får att dra iväg med en "superbil" är oslagbar. Det är inte bilen i sig jag skulle betala för, utan kicken och känslan.


Precis, allt handlar ju om prioriteringar hus eller bil, självklart bil :D

MVH TT

abjorn
2005-03-27, 17:04
Precis, allt handlar ju om prioriteringar hus eller bil, självklart bil :D

MVH TT

bor du i bilen eller svenne ? ;)

Metal_boy_
2005-03-27, 17:36
Om du hade läst mina inlägg så hade du sett: "En vanlig 18-åring" och "När man är 18 så har man med största sannolikhet..."

Så du bara antog att han var en vanlig 18åring? Hur bildade du den uppfatningen, med tanke på hans fråga i ämnet?

Yankeee
2005-03-27, 17:41
Så du bara antog att han var en vanlig 18åring? Hur bildade du den uppfatningen, med tanke på hans fråga i ämnet?

Ja? Själva bilen behöver inte vara speciellt dyr, det är inte inköpskostnaden som är problemet. En 18-åring kan mycket väl ha fått säg 300.000 i arv. Köper man då en bil för 290.000 så har man inte råd med driftkostnader, försäkring, skatt osv. Det är inte alla som tänker på det.

Som jag skrev så frågade jag för att jag undrade om han hade tänkt på alla kostnader.

Metal_boy_
2005-03-27, 17:43
Ja? Själva bilen behöver inte vara speciellt dyr, det är inte inköpskostnaden som är problemet. En 18-åring kan mycket väl ha fått säg 300.000 arv. Köper man då en bil för 290.000 så har man inte råd med driftkostnader, försäkring, skatt osv. Det är inte alla som tänker på det.

Som jag skrev så frågade jag för att jag undrade om han hade tänkt på alla kostnader.

Kunde ju fråga han hur det låg till, sen utgå från situationen med tips ;)

Metal_boy_
2005-03-27, 17:45
Köp den här istället, en Mustang GTR och smek den var dag. :thumbup:
http://www.webwombat.com.au/motoring/news_reports/images/mustang-gtr3.JPG

Yankeee
2005-03-27, 17:45
Kunde ju fråga han hur det låg till, sen utgå från situationen med tips ;)

Men hur många 18 åringar har du inte sett som frågar om "tips" på bilar de inte är i närheten av att ha råd med?

Metal_boy_
2005-03-27, 17:50
Men hur många 18 åringar har du inte sett som frågar om "tips" på bilar de inte är i närheten av att ha råd med?

Sant och sen får dom sälja den efter 6mån, jag vet. Men det behöver ju inte uteslutande vara så. :)

Slartibartfast
2005-03-27, 18:04
Bilar är skit.

Skulle aldrig lägga mera pengar än jag absolut behöver på en bil.

GymTT
2005-03-27, 19:17
Men hur många 18 åringar har du inte sett som frågar om "tips" på bilar de inte är i närheten av att ha råd med?


Äh, grabbar den där diskussionen om hur bilen skall finansieras kan ni väl lägga ned. Kom gärna med tips på Boxsterns för/nackdelar istället.
Tack!

MVH TT

Trance
2005-03-27, 19:29
Äh, grabbar den där diskussionen om hur bilen skall finansieras kan ni väl lägga ned. Kom gärna med tips på Boxsterns för/nackdelar istället.
Tack!

MVH TT

Det är en bil för medelålders chefter i mindre företag, alltså en bil för gubbar.

Köp dig en bmw z4..

s_himself
2005-03-27, 19:34
Köp den här istället, en Mustang GTR och smek den var dag. :thumbup:
http://www.webwombat.com.au/motoring/news_reports/images/mustang-gtr3.JPG
:thumbup: :thumbup:

mr ruhl
2005-03-27, 20:14
Äääh. Varför fjanta runt med såna billiga bilar.. köp den här istället:

http://www.blocket.se/view/4602740.htm?caller=obl_s&l=0&c=1&city=0 :MrT:


undra om det hade varit svårt att pruta ner dom där 400 kronorna från 2567400kr om man hade slängt upp 2567000 i kontanter :D

swarre
2005-03-27, 20:21
Det är en bil för medelålders chefter i mindre företag, alltså en bil för gubbar.

Köp dig en bmw z4..


Om Boxern är en bil för medelålders män, vad är då inte z4:an...?

Större ålderskomplex får man ju leta efter...

victor_n
2005-03-27, 20:49
Äh, grabbar den där diskussionen om hur bilen skall finansieras kan ni väl lägga ned. Kom gärna med tips på Boxsterns för/nackdelar istället.
Tack!

MVH TT

enligt mina erfarenheter av nära å kära som haft en boxer så va det inte direkt positiva tyvär=/ gick alltid sönder något tydligen.. å jah bilarna va från olika år!
kolla även upp me folk på zatzy å dom bad mig att råda dig till att köpa något vettigare än en dyr bil med dyr försäkring som kommer kosta dig 2-3ggr mer i skador å reps :nono:

sunkan
2005-03-27, 20:56
undra om det hade varit svårt att pruta ner dom där 400 kronorna från 2567400kr om man hade slängt upp 2567000 i kontanter :D

Är du en jävel på att förhandla så kan det gå :D

Yankeee
2005-03-28, 00:10
Äh, grabbar den där diskussionen om hur bilen skall finansieras kan ni väl lägga ned. Kom gärna med tips på Boxsterns för/nackdelar istället.
Tack!

MVH TT

Men suck. Han frågade. Du behöver inte påpeka något.

raZmus
2005-03-28, 00:25
Jag skulle gärna ha en Infinity FX45 eller en Dodge Magnum :)

http://www.bytbil.com/images/jctradingnacka/ZZF350-1001.jpg
http://www.bytbil.com/images/jctradingnacka/ZZF350-2021.jpg
http://www.bytbil.com/images/jctradingnacka/ZZF350-2041.jpg

raZmus
2005-03-28, 00:26
http://www.bytbil.com/images/jctradingnacka/ZZD983-1001.jpg http://www.bytbil.com/images/jctradingnacka/ZZD983-2021.jpg

victor_n
2005-03-28, 00:28
http://www.bytbil.com/images/jctradingnacka/ZZD983-1001.jpg http://www.bytbil.com/images/jctradingnacka/ZZD983-2021.jpg

tycker att dodge magnumen i 50 cent & the game's video e rätt skön;) dock e bilen 50 rullar i fetare :cool:

raZmus
2005-03-28, 00:36
Kollar inte på teve något så jag vet inte vad du pratar om :)

victor_n
2005-03-28, 00:42
Kollar inte på teve något så jag vet inte vad du pratar om :)
önskar att jag hade bild på bilarna men tänk dej magnumen helt tonad runt om.. sänk nästan till backen. måsvigedörrar och feta 24"are å lacken e såklart svart!

sen edcaladen som 50cent rullar i är 05an den oxå svart.. på 24" sänkt och lambo dörrar.. tonad även den! riktigt cleant :thumbup:

GymTT
2005-04-01, 11:35
Ingen som vet någon som säljer en billig boxster för ungefär 200k?
97a? krav = svensksåld..Hjälp mig? Polare som säljer?

MVH TT