handdator

Visa fullständig version : uppfinningen flingor


30cm
2005-03-25, 20:57
Jag har hört att flingor uppfanns för att hålla nere sexlusten hos män. Hittar dock ingen källa. Stämmer det?

Griip
2005-03-25, 20:58
hmm.. låter rätt logiskt, dem är ju trots allt inte särskilt upphetsande.. havre fras däremot, RRrrrr

King Grub
2005-03-25, 21:04
"Believe it or not, modern ready-to-eat cereal was invented to reduce the sex drive. It began at the Western Health Reform Institute at Battle Creek Michigan. Founded in 1866 by Seventh Day Adventist Sister Ellen Harmon White, the Institute was dedicated to the idea that "purity of mind and spirit" could be attained by eating the right foods–vegetables, fruits, and bread from Graham flour."

Whole Pop Catalog: The Berkeley Pop Culture Project, 1991, Jack Mingo & John Javna, Avon Books

Grahn
2005-03-25, 21:10
Finns väl ngn film om det som ett institut med överste Kellog eller ngt om jag inte minns fel.

30cm
2005-03-25, 21:26
Vad är det som gör att flingor har den effekten? Har flingor den effekten?

Är det kanske det låga fettinnehållet som stimulerar mindre testosteron?

Pellefant
2005-03-25, 21:28
Vad är det som gör att flingor har den effekten? Har flingor den effekten?

Pga att det är en frukost som inte kan ätas i sängen? *screwy*

30cm
2005-03-25, 21:42
Det går det väl visst det, inte mindre än havregrynsgröt iaf. Eller vad åt dem innan flingornas upptäckt?

King Grub
2005-03-25, 21:53
Vad är det som gör att flingor har den effekten? Har flingor den effekten?

"Dr" Kellogg visste inte vad han pratade om. ;)

Han ansåg också att pojkar skulle omskäras utan bedövning för att "penis" för alltid skulle förknippas med "smärta".

Och kvinnorna skulle inte ha det mycket trevligare:

"Kellogg recommended the application of carbolic acid directly to the clitoris as: an excellent means of allaying the abnormal excitement, and preventing the recurrence of the practice in those whose will-power has become so weakened that the patient is unable to exercise entire self-control."

30cm
2005-03-25, 22:17
Kellog var ju ond!

Prankie
2005-03-25, 22:45
Dr Kellogs kanske fick sin penis avbiten av arga feminister och därför är så tjurig och förknippa penis med smärta.

Tolkia
2005-03-25, 22:48
Jag har för mig att det ansågs att fiberrik "hälso"-kost överlag minskade den otäcka sexdriften. Grahamskex etc ... Man kan ju undra vilken förklaring Dr. Kellog et consortes skulle ha givit till det faktum att olika grönsaks- och fruktätande "urbefolkningar" inte dött ut p.g.a. att inga barn blev gjorda om fibrer nu var så effektivt för att reducera libidon. :D

Metal_boy_
2005-03-25, 23:26
säkert bara för att man blir bög av Havrefras och Digestive, rätt vad det är så springer man väl och fjollar på kafferep och tänker endast på virknålar. *rolleyes* :D

Griip
2005-03-25, 23:31
BS alltihop, luktar ju enda hit..

Dipshit
2005-03-26, 01:15
Jag har för mig att det ansågs att fiberrik "hälso"-kost överlag minskade den otäcka sexdriften. Grahamskex etc ... Man kan ju undra vilken förklaring Dr. Kellog et consortes skulle ha givit till det faktum att olika grönsaks- och fruktätande "urbefolkningar" inte dött ut p.g.a. att inga barn blev gjorda om fibrer nu var så effektivt för att reducera libidon. :D
feta word drops *slap* :D