handdator

Visa fullständig version : bestulen i garderob


jocke19
2005-03-25, 10:22
tjena, va på en frest igår på en " klubb" i sthlm och lämna in jackan i garderoben ( ipod i innerfickan glömde man givetvis att ta ut *grr* )!

när man skulle hämta jackan va ipoden borta. lacka ordentligt men man kan ju inte göra ett piss. fick ngt sunkigt nummer man skulle ringa idag. e 100 % på att fi**an i garderoben snodde den. den vanliga garderoben så vi som kom sent hänvisades till att lämna in jackorna i köket ( ja litet ställe ) och där låg dem i ngn liten korridor. E detta ngt att ta upp när man ringer idag? va ska man säga? hare hänt er ?!?! tacksam för svar!

Allan
2005-03-25, 10:26
Polisanmälan - hemförsäkring - ta ett snack med krogen om att de får betala självrisken


allan

henke_in_training
2005-03-25, 10:32
Polisanmälan - hemförsäkring - ta ett snack med krogen om att de får betala självrisken


allan

kan säkert bli svårt om de har nån skylt typ "vi ansvarar ej för värdesaker" men det är ju så klart värt ett försök!!

Allan
2005-03-25, 10:44
kan säkert bli svårt om de har nån skylt typ "vi ansvarar ej för värdesaker" men det är ju så klart värt ett försök!!

Man ska anmäla dem ändå. Det blir ett helvete med försäkringsbolaget annars.


allan

jocke19
2005-03-25, 10:45
ajuste den fråga jag om igår. då sa han " aa vi har en lapp vi e bara ansvariga för jackan " då bad jag om att få se den och då sa han nee. jag ba " men va fan river ni söndern den efter varje kväll eller " han svara " aa". fy fan va man ville dunka till då asså men med 6 vakter kring hörnet har man inget att vinna på det. Men eftersom jag lämna in jackan i en provosorisk garderob ( i en jävla håla vid köket ) så kan de ju inte suttit ngn skylt där!

jocke19
2005-03-25, 10:45
hur mkt tror ni man får ut av försäkringen då? allt? självrisk? stor?

jocke19
2005-03-25, 10:47
e sån här skit vanligt förresten? ngn annan som råkat ut för liknande sak?!

internethjälten
2005-03-25, 10:47
Att göra en anmäla är en självklarhet för det är inte säkert att du är den 'ende' som blivit av med grejjer där. Kommer det in tillräckligt många så blir det garanterat utredning...

...du har ingen drulleförsäkring ? -"Råkade spola ner den i toastolen"

supremo
2005-03-25, 10:48
hur mkt tror ni man får ut av försäkringen då? allt? självrisk? stor?
Beror helt på din försäkring. Anmäl först, sen kontaktar du ditt försäkringsbolag.

Allan
2005-03-25, 10:48
Ring försäkringsbolaget. Det finns faktiskt regler för hur klubben/krogen får förvara dina kläder om de har garderobstvång. Ring på en gång - flera av bolagen har jourtelefon.


allan

jocke19
2005-03-25, 10:51
fick ju nummret till ägarn av skiten och kunde ringa i kväll vid 8 tiden sa dem. ere lönt att polisanmäla och skit innan man snackat med honom. på en av snubbarn lät de lite som om de fanns en chans att jag fick tillbaka den eller han sa " vi ska leta bla bla " men de lät typ " jag ska snacka med polarn " ( underförstått lixom)

så ere inte bra att vänta? eller ere bara falska förhoppningar jag har?!?

Pellefant
2005-03-25, 11:15
eller ere bara falska förhoppningar jag har?!?

Ja, tyvärr.

Nismo
2005-03-25, 11:32
Jag lånar din tråd lite, eftersom du fått svar hoppas jag det är okej.

Jag var på krogen och hängde in min jacka OCH kavaj i garderoben, som givetvis är bemannad. Jag fick min bricka och festade kvällen lång. När jag i slutet av kvällen skulle hem fanns bara min jacka kvar. Kavajen var alltså helt borta.

Ansvarar de för min kavaj i detta fallet?

Dipshit
2005-03-25, 11:41
Jag lånar din tråd lite, eftersom du fått svar hoppas jag det är okej.

Jag var på krogen och hängde in min jacka OCH kavaj i garderoben, som givetvis är bemannad. Jag fick min bricka och festade kvällen lång. När jag i slutet av kvällen skulle hem fanns bara min jacka kvar. Kavajen var alltså helt borta.

Ansvarar de för min kavaj i detta fallet?
Jag har jobbat som garderobiär :em: :em:
Och när en jacka försvann där så betalade klubben för den..
OBS dock att jag inte har en aning om hur andra klubbar gör
eller va lagen säger..