handdator

Visa fullständig version : Vad pratar du med din partner om?


Garnax
2005-03-24, 18:29
Då jag aldrig hittat en människa varken man eller kvinna som man kan tala med på annat än en lokal nivå så undrar jag vad ni pratar med era pojk/flickvänner om...

Anledningen till att jag inte kan ha ett längre förhållande är att jag blir less på att aldrig kunna få ett intellektuellt utbyte, då spelar det ingen roll hur underbar den man är tillsammans med är. Efter ett par år är jag trött på snack om jobb, hur vädret blir, hur gamla mamma mår, idiotiska elbolag som inte gör det dom ska, hur illa regeringen sköter sig och om inte priserna på ICA faktiskt skulle kunna sänkas mer...

Pudzianovski
2005-03-24, 18:30
Det kanske är så att det inte är alla andra det är fel på.

Yankeee
2005-03-24, 18:31
Då jag aldrig hittat en människa varken man eller kvinna som man kan tala med på annat än en lokal nivå så undrar jag vad ni pratar med era pojk/flickvänner om...


Säger killen som aldrig lämnat katrineholm.

ölobrännvin
2005-03-24, 18:33
Jag har ibland långa filosofiska utläggningar med min tant men förväntar mej inga svar direkt utan är glad om hon svarar mej.....

*Flash*
2005-03-24, 18:38
Det är väl inte så svårt? Bara att öppna munnen och börja snacka om allt mellan himmel och jord elelr vad man nu känner för just då, har alltid funkat för mig iaf.
Även om kanske inte alla uppskattar mitt öppna sätt och kan bli förvånade över vad jag kan slänga ur mig så.. :cool:

Trance
2005-03-24, 18:38
Då jag aldrig hittat en människa varken man eller kvinna som man kan tala med på annat än en lokal nivå så undrar jag vad ni pratar med era pojk/flickvänner om...

Anledningen till att jag inte kan ha ett längre förhållande är att jag blir less på att aldrig kunna få ett intellektuellt utbyte, då spelar det ingen roll hur underbar den man är tillsammans med är. Efter ett par år är jag trött på snack om jobb, hur vädret blir, hur gamla mamma mår, idiotiska elbolag som inte gör det dom ska, hur illa regeringen sköter sig och om inte priserna på ICA faktiskt skulle kunna sänkas mer...

Om jag skall vara helt ärlig så förstår jag inte riktigt vad du menar. Menar du filosofiska frågor eller mer avancerade vetenskapliga frågor?

Garnax
2005-03-24, 18:39
Jag har ibland långa filosofiska utläggningar med min tant men förväntar mej inga svar direkt utan är glad om hon svarar mej.....

Jag är glad om hon vrider huvudet ifrån TV:n

Garnax
2005-03-24, 18:40
Det kanske är så att det inte är alla andra det är fel på.

Ta o släng en blick, ut ifrån ett fönster och berätta vad du ser...

så ska jag berätta vad jag ser

Hades
2005-03-24, 18:40
Garnax: Alltså, jag tycker verkligen man ska få pissa var man vill när man varit ute och supit!
Garnax' flickvän: *Host* Jo, just det...
Garnax: Äh, vafan, du är ju helt blåst. Get out!

Garnax
2005-03-24, 18:43
Ingen som kan berätta vad de brukar prata om med sin tjej?

bara kommentarer om mig eller vad jag borde göra istället, eller vart jag rest?

Ingen som vågar ge sig i kast med vad de brukar prata om?

För er som inte har tjejer kan juh berätta vad ni pratar med era föräldrar om eller era vänner...

Sport? Bilar? Vad ni gör i helgen? En brud ni såg igår? En bra film kanske?

Senaste som hänt i BB eller någon annan såpa?

Trance
2005-03-24, 18:45
Ingen som kan berätta vad de brukar prata om med sin tjej?

bara kommentarer om mig eller vad jag borde göra istället, eller vart jag rest?

Ingen som vågar ge sig i kast med vad de brukar prata om?

För er som inte har tjejer kan juh berätta vad ni pratar med era föräldrar om eller era vänner...

Sport? Bilar? Vad ni gör i helgen? En brud ni såg igår? En bra film kanske?

Senaste som hänt i BB eller någon annan såpa?

Oftast om tentor, vad som hänt senast. Snackar om vad man hört om kompisar, vad som händer allmänt i världen. Filosofiska frågor kommer mest upp när man är lite full. Men att snacka om Big Bang varje vecka brukar inte hålla så bra.

Annars får jag ut mina mesta diskussionsbegär på diverse forum på Internet där man kan diskutera allt möjligt.

Hades
2005-03-24, 18:46
Om du försöker prata med dem om samma ämnen som du brukar starta trådar om så förstår jag om du inte får någon större respons.

Jag brukar prata om allt möjligt med mina vänner, har aldrig sett det som något problem att komma på ämnen.

Pudzianovski
2005-03-24, 18:46
Ta o släng en blick, ut ifrån ett fönster och berätta vad du ser...

så ska jag berätta vad jag ser


Jag ser hus.

Du behöver inte svara vad du ser.

Yankeee
2005-03-24, 18:47
Man pratar väl om vardagliga saker. Är inte din tjej intresserad av att snacka om kvantfysik så är det väl bara att prata med någon som tycker att det är intressant. Tror du att hon tycker att allt du gör / pratar om är intressant?

Prankie
2005-03-24, 18:47
Jag pratar om träning, kost, datorer, spel, anime för det mesta med vänner. mat och ekonomi med föräldrar. Sen ibland händer det att jag filosofera kring livet tills klocka 4 med vissa. Det antar jag är vad du menar med intellektuell utbyte.

Garnax
2005-03-24, 18:48
Om du försöker prata med dem om samma ämnen som du brukar starta trådar om så förstår jag om du inte får någon större respons.

Jag brukar prata om allt möjligt med mina vänner, har aldrig sett det som något problem att komma på ämnen.

Nej de ämnen jag önskar tala om med människor skriver jag inte om här...

De jag skriver om här är även det lokala ämnen, regering,invandring,systembolagets monopol och rättsväsende är kul ämnen att diskutera ibland men fortfarande på lokal nivå...

blekfet2
2005-03-24, 18:49
instämmer till det Pudzianovski skrev...

Om du nu har problmen att komma på något att tala om så kanske det är bara bättre att vara tysta....bara fjolliga 08:or (muhaha) måste babbla på hela jä....tiden...skönt med tysdnad för då hör man bättre det rispande ljudet som framstår när man kliar sig hårt mellan skinkorna.......bähähähä

J.Saarela
2005-03-24, 18:49
Jag pratar om allt med henne.

Officer
2005-03-24, 18:50
Jag har inte haft så långa stadiga förhållanden men med de jag är med så pratar jag väl om sex och musik med, oftast. Båda ämnen är oändliga, dvs man blir aldrig trött på att prata om de :)

mangemani
2005-03-24, 18:50
jag säger bara nått när jag har nått vettigt att säga till mina flickvänner,annars är det dom som pratar på och jag svarar,kan vara ämnen innehållande allt.
samma gäller polarna,har ett nytt spel tex kommit ut(detta är ämnen som jag inte kan snacka om med mina flickvänner för jag har ej hittat någon som har det intresset)så tok snackar man om det spelet....ja,nått sånt.

RobbeliRobban
2005-03-24, 18:51
Filosoferar man för mycket blir man bitter och livstrött. Rent allmänt alltså.

Hades
2005-03-24, 18:51
Nej de ämnen jag önskar tala om med människor skriver jag inte om här...

De jag skriver om här är även det lokala ämnen, regering,invandring,systembolagets monopol och rättsväsende är kul ämnen att diskutera ibland men fortfarande på lokal nivå...
Och vilka ämnen är det som du vill prata om med din partner? Filosofi? Astrologi? Energiprincipen? Kubismen?

Garnax
2005-03-24, 18:53
Det kanske är så att det inte är alla andra det är fel på.

Helt rätt, troligen mig det är fel på.

Först när jag läste det brydde jag mig inte men sen läste jag det igen och då insåg jag att det stämmer.

Jag känner ett behov av att tala om saker som de flesta 99.99% inte bryr sig direkt mycket om vilket leder till att man inte finner så många man kan tala med...

Sen om "felet" ligger hos mig som har behovet eller hos andra som nöjer sig med att snacka om sport o skvaller låter jag vara osagt.

Bao-Bao
2005-03-24, 18:54
Jaa, det blir ju självklart en hel del träning som diskuteras här hemma, även kost och allt som hör till.
Saken är väl den att om man vart tillsammans med varandra i ett antal år så finns det inte alltid saker att prata om. Det är helt okej för mig att det ibland är tyst.

Sen förstår jag iofs inte din indelning mellan "lokala" och andra ämnen.

boxsquat
2005-03-24, 18:57
Det är helt okej för mig att det ibland är tyst.

Det är väl nästan att föredra när man är tillsammans med jwzrd?

KIRE
2005-03-24, 18:57
Garnax, hon kanske tycker samma om dig?

Vad har du själv att komma med när det gäller intellektellt utbyte?

Vad är din defenition på det uttrycket?

Jag sorterade in dig i facket för sopor efter att endast läst ett fåtal inlägg av dig. Sedan dess har jag inte ens reflekterar över något du skrivit. Men nu
råkade jag se denna diskussion och blev genast orolig för om jag missat något här. Är du måhända en kille att ta på allvar?

Upp till bevis nu :)

Yankeee
2005-03-24, 18:58
Är du måhända en kille att ta på allvar?



Om du vill spara några sekunder så kan du läsa svaret nedan.

Nej.

J.Saarela
2005-03-24, 18:58
Det är väl nästan att föredra när man är tillsammans med jwzrd?



*spy*

Tricklev
2005-03-24, 19:04
Självklart snackar jag om allt, även filosofiska ämnen bakom "vardaglig nivå" som du så fint uttryckte dig.
Försöker tom slänga in det här och vad, men bara om jag vet att personen jag talar med själv har ngåot intresse av det, annars är det bara drygt ;)


Och Hades exempelt var klockrent
Hades: :thumbup: :laugh:

Bao-Bao
2005-03-24, 19:05
Det är väl nästan att föredra när man är tillsammans med jwzrd?

Inser du inte att du är lite töntig nu.

jwzrd
2005-03-24, 19:06
Säger killen som aldrig lämnat katrineholm.

Amen.

boxsquat
2005-03-24, 19:07
Inser du inte att du är lite töntig nu.

Ska du säga som har en kille som är oskuld.

jwzrd
2005-03-24, 19:08
Det är väl nästan att föredra när man är tillsammans med jwzrd?

:D

Tricklev
2005-03-24, 19:10
Ibland talar vi om Garnax fria urinering, det brukar underhålla oss ett tag.

mmmCay
2005-03-24, 19:17
Nej de ämnen jag önskar tala om med människor skriver jag inte om här...

Nu blir jag kuriös!

Jag och pojkvännen brukar prata om träning, kost osv men också politik och yrkesfrågor.

Jag har en stark intresse på en specifik ämne som pojkvännen inte bryr sig mycket om. Jag läser böcker om det istället. Men om jag skulle vilja diskutera om det med honom, så skulle jag be honom att läsa böckerna.

Har du ingen att prata med som stimulerar din intellektuella sida, kanske är det dags att skaffa nya kompisar. Har du inget att prata med flickvännen alls, kanske är det dags att skaffa ny flickvän.

boxsquat
2005-03-24, 19:22
Men egentligen, är det inte så att Internet är till för intellektuellt utbyte (ja t.o.m. kolozzeum, kan man tänka sig) och afk är till för att supa, slåss, träna, äta och ******?

*Flash*
2005-03-24, 19:30
Jag förstår inte riktigt exakt vad det är du vill kunna prata med din partner om.
Färgen på din senaste spya? Utrikespolitiska frågor? Big Bang? Sex? Filosofer och deras idéer? osv..

Jag menar vad det än är så är det väl bara att börja prata om det? Ser inte riktigt problemet.
Dessutom så hoppas jag att du vet att det finns ett flertal på denna jord med tillräckligt högt IQ för att kunna föra en diskussion om vad den än skulle behaga prata om.

Dorn
2005-03-24, 20:05
Enda gången vi pratar med varandra är när vi gör upp om betalningen.

adeleine
2005-03-24, 20:09
om du inte kan prata med din respektive så kanske du har gått efter fel kriterier när du blivit tillsammans med denne? *slap*

Fartman
2005-03-24, 20:13
Filosoferar man för mycket blir man bitter och livstrött. Rent allmänt alltså.

sanning. att filosofera suger balle

Rockhard
2005-03-24, 20:57
När tjejen kommer hem så pratar hon skvaller från jobbet i typ 3 timmar. Jag pratar ingenting för jag sitter hemma hela dagarna och har inget att berätta. Senare på kvällen vid tv'n så brukar jag dock göra små kommentarer om dåliga program och ibland klaga på reklamen. Går väl lite på tomgång just nu...

Karl_alfred
2005-03-24, 21:02
Låter som att du ska bryta förhållandet, det ör väll för sjutton bara att prata om vad som helst.

mini_Arnold
2005-03-24, 21:04
Jag svarar bara vid tilltal.
Ibland om jag varit nyfiken ett tag frågar jag men utöver det håller jag käften.

Men är jag själv så garvar jag hela tiden(offtopic)

Cinna
2005-03-24, 21:08
Efter alla dessa år så finns det nog inget som vi inte pratat om !!!

Ingen av oss har dock behovet av att ha djupa filosofiska diskussioner varför vardagliga saker som träning, vänner, familj, jobb och studier blir vanliga samtalsämnen.

Sen om detta är för "lokalt" och tråkigt för vissa är en annan sak. Känner mig varken mindre interlektuell eller uttråkad ... funkar för oss helt enkelt :)

påven
2005-03-24, 21:23
jag o min tjej snackar om allt möjligt. Allt från hur många kluttar det kom när hon bajsade sist till vart hon vill att jag ska lägga satsen

mangemani
2005-03-24, 21:38
När tjejen kommer hem så pratar hon skvaller från jobbet i typ 3 timmar. Jag pratar ingenting för jag sitter hemma hela dagarna och har inget att berätta. Senare på kvällen vid tv'n så brukar jag dock göra små kommentarer om dåliga program och ibland klaga på reklamen. Går väl lite på tomgång just nu...


låter som taget ur seinfeld
:thumbup:

har du sett serien så förstår du vad jag menar ;)

Runda Grodan
2005-03-24, 21:45
Jag och min flickvän pratar nästan uteslutande om vilken lyckosam människa hon är eftersom hon är ihop med mig. Men det är klart ibland så pratar vi också om hur stora muskler jag har. *flex* .......... Eller det är vad vi skulle prata om ifall jag hade haft en flickvän. :D

Mustang_Horse
2005-03-24, 22:15
Garnax du kan inte ha det lätt du.
Jag hade en polare som var precis som du. Jag menar inget illa men du borde slappna av lite mer och tänka lite mindre. Njut av livet lite och var lite mer enkel, annars komer livet att straffa dig min son

muahaha :)

Herkulez
2005-03-24, 22:18
Jag och min flickvän pratar nästan uteslutande om vilken lyckosam människa hon är eftersom hon är ihop med mig. Men det är klart ibland så pratar vi också om hur stora muskler jag har. *flex* .......... Eller det är vad vi skulle prata om ifall jag hade haft en flickvän. :D
..och stora muskler






J/K :D

Runda Grodan
2005-03-24, 22:20
..och stora muskler






J/K :D
Det gäller att skaffa sig en liten flickvän förstår du och sedan hålla henne borta från alla big boys (ni behöver inte påpeka att jag då måste låsa in henne nånstans tack). :cool:

Metal_boy_
2005-03-24, 22:22
Pratar väl om allt som är väsentligt...Menar du att man ska ha en jävla kategorilista att gå efter?? :confused: *screwy*

n1tro
2005-03-24, 22:39
Garnax du kan inte ha det lätt du.
Jag hade en polare som var precis som du. Jag menar inget illa men du borde slappna av lite mer och tänka lite mindre. Njut av livet lite och var lite mer enkel, annars komer livet att straffa dig min son

muahaha :)

öh det är inge fel med att filosofera och sådant.. o nej livet straffar inte en, tvärtom, du blir upplyst
jag är själv en sådan person...

Tricklev
2005-03-25, 02:12
Garnax du kan inte ha det lätt du.
Jag hade en polare som var precis som du. Jag menar inget illa men du borde slappna av lite mer och tänka lite mindre. Njut av livet lite och var lite mer enkel, annars komer livet att straffa dig min son

muahaha :)

Sedan finns det ju olika saker att filosofera om, och olika sätt att göra detta, alla leder inte till deppresion kan jag lova dig *slap*

boxsquat
2005-03-25, 02:56
Sedan finns det ju olika saker att filosofera om, och olika sätt att göra detta, alla leder inte till deppresion kan jag lova dig *slap*

Ja, tänka sig att man tvärtom kan bli miljarder gånger lyckligare av att läsa och tänka än att sitta hemma och vara dum. Är du mentalt svag så spelar det ju ändå ingen roll vad du gör, du kommer ändå inte kunna uppleva någon riktig lycka.

Sen jag började läsa filosofi har mitt liv förbättrats gånger en miljard. Just därför jag har lärt mig att vara lite enklare och ta lättare på saker och ting. Dessutom är det ett coolt trick på krogen att kunna hela Zarathustra utantill.

ölobrännvin
2005-03-25, 05:33
Jag vart avbruten förut då det kom en snubbe hem till mej som vifta med knivar, därav kunde jag inte ge dej ett ärligt svar Ganax. Jag brukar prata kvantfysik och om kvarkar verkligen är materians minsta beståndsdel och hur bra det ska bli när fusionsdriften kommer igång , hur ska dom komma upp i en miljard grader och kunna hålla det stabilt då *screwy* ...

no1fitness
2005-03-25, 06:15
Vi pratar om allt som intresserar oss.
Blir en del om jobbet när vi jobbar, annars träning, hundarna och ALLT helt enkelt...
Men det är också skönt att känna honom såpass att man kan vara tysta tillsammans utan att det blir pinsamt eller jobbigt. :thumbup:

n1tro
2005-03-25, 08:30
Ja, tänka sig att man tvärtom kan bli miljarder gånger lyckligare av att läsa och tänka än att sitta hemma och vara dum. Är du mentalt svag så spelar det ju ändå ingen roll vad du gör, du kommer ändå inte kunna uppleva någon riktig lycka.

Sen jag började läsa filosofi har mitt liv förbättrats gånger en miljard. Just därför jag har lärt mig att vara lite enklare och ta lättare på saker och ting. Dessutom är det ett coolt trick på krogen att kunna hela Zarathustra utantill.

kurd ? eller iranier? :D

Herkulez
2005-03-25, 08:37
kurd ? eller iranier? :D
finne

ölobrännvin
2005-03-25, 09:27
svenne