handdator

Visa fullständig version : Konditionsträning


obesogen
2005-03-24, 15:39
Tjenare tjenare,
Jag ligger på 75kg/177 cm hyfsad fysik ,skulle behöva gå ner typ 3 kilo till sommaren för ett okej beachbygge :) Jag har dock usel kondis, och vet inte riktigt hur jag ska börja, f.ö får jag inte gymma de närmsta veckorna pga av en inklämmd radiusnerv så det blir konditionsträning för hela slanten.
Ska man börja springa direkt? Hur många ggr i veckan och hur lång tid + med vilken intensitet ska jag lägga upp det hela? Målet är att kunna lira fotboll med polarna i sommar utan att dö av flås som jag brukar.

MyungChul
2005-03-24, 15:49
spring, spring och spring lite mera.. det är mitt tips.. och det känns alltid som det är lättare att springa på natten, vet inte varför *screwy*

Olsson
2005-03-24, 16:26
börja med att springa i lugnt tempo de 2 första veckorna. 2 ggr / vecka kanske. tredje veckan kan du försöka öka distansen på det ena passet och testa höj tempot på det andra passet lite o kör hellre kortare. efter 2 veckor till lägger du in ett tredje pass. ganska bra schema för att komma igång utan att dra på sig en massa skador. vill du så kan du ju värva med lite cykling 1-2 gånger i veckan oxå te.x. men benhinnorna trivs gärna inte med att öka löpträningen för mycket för snabbt.