handdator

Visa fullständig version : Ny mp3spelare.


nemd
2005-03-24, 13:49
Nu har min mp3 pajjat så det är dags att köpa ny. Tänkte höra mig för vad ni rekomenderar och vad man verkligen inte ska köpa.

Lite krav på spelaren.

Minst 256mb
Batteritiden ska vara ganska hyffsad iaf uppåt 20 timmar.
Priset, runt 1000kr
Flashminne

:D

Nismo
2005-03-24, 14:38
Nu har min mp3 pajjat så det är dags att köpa ny. Tänkte höra mig för vad ni rekomenderar och vad man verkligen inte ska köpa.

Lite krav på spelaren.

Minst 256mb
Batteritiden ska vara ganska hyffsad iaf uppåt 20 timmar.
Priset, runt 1000kr
Flashminne

:D


http://194.132.118.17/item_img/se/large/l096762.jpg

En sådan köpte jag mig. Bra ljud. Dålig radio. Skum att sätta på. BILLIG.
Finns på netonnet.

/Nismo

Edit: Hade tydligen bara upp till 12 timmar batteritid..

j_p
2005-03-24, 15:07
Jag har en iPod Shuffle, rekomenderas skarpt till den som vill ha en liten, lätt, snygg spelare som är lättanvänd. Den har ingen display, eq eller andra finesser, men det var också precis vad jag ville ha, en enkel spelare för träning, cykelturen osv. 895:- för 512Mb.
Apple (http://store.apple.com/Apple/WebObjects/swedenstore/)

e150d
2005-03-24, 17:03
vi har precis börjat sälja ipod shuffle och jag har bara hunnit pilla lite på den men det jag har sett har varit mycket bra.

nemd
2005-03-24, 17:40
Den var ju rätt shysst den där ipod, inte för mycket funktioner och riktigt stilren. Men tyvärr är det laddningsbart batteri det är ett stort minus. Annars hade jag redan köpt en Jens of sweden. :D

Ska kolla den där på netonnet

Pretender
2005-03-24, 20:19
Efter omfattande tester har jag kommit fram till att följande är den ultimata uppsättningen för musik på gymmet: Ipod shuffle + koss the plug med gummitjafset (se bild). Lossnar aldrig... och om man drar sladden längs med ryggen stör den inte. Bra ljud i de små lurarna också :thumbup:
Enda nackdelen med lurarna är väl att de blir lite gross efter ett tag... men det får man leva med.

Ett annat plus: de stänger ute allt ljud, så man slipper höra rix morgonzoo...

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload2/shuffle.JPG

/P

hallar
2005-03-24, 20:49
Den var ju rätt shysst den där ipod, inte för mycket funktioner och riktigt stilren. Men tyvärr är det laddningsbart batteri det är ett stort minus. Annars hade jag redan köpt en Jens of sweden. :D

Ska kolla den där på netonnet

Hur kommer det sig att laddningsbart batteri är ett stort minus? Skall du ut i ödemarken och vandra eller?

nemd
2005-03-24, 21:10
Nej men jag brukar åka till götebort tex och på sommrarna cyklar jag rätt långa sträckor ganska ofta, jag tycker det är smidigt att ha baterier då. Har iof varit rätt nära att köpa en med laddningsbart batteri ändå eftersom där finns dem bästa spelarna för pengen. Är jäkligt sugen på Ipod shuffle nu efter att nån nämde den. Men det tar emot endå, har fått uppleva många gåne hur bra det är med batteri då batteriet tagit slut och det bara varit att sätta dit ett nytt. :D

aliquis
2005-03-25, 01:09
iriver eller iaudio kör ju med vanligt batteri, men de kostar ju lite mer.

mini_Arnold
2005-03-25, 08:16
iriver eller iaudio kör ju med vanligt batteri, men de kostar ju lite mer.
VIlken iaudio tänker du på då? Den jag har har inbyggt och uppladdningsbart batteri. (1900kr)

nemd
2005-03-25, 09:40
VIlken iaudio tänker du på då? Den jag har har inbyggt och uppladdningsbart batteri. (1900kr)

Det är Iaudio U2 sen finns det väll 3 andra som kör med vanligt bateri.

Jag har sån jädra beslutsångest. Äh får se vad jag gör, är grymt sugen på Ipod shuffle nu, blir nog den. :D

Men kom järna med fler förslag och sen kan ni väll skriva en liten bit vad ni tycke r om ljudet funktionerna osv. Om ni kanske kan jämföra den mot nån mp3 ni haft förut.


nemd

mvda
2005-03-25, 11:05
tänkte själv börja träna med någon mp3 spelare om ett tag eftersom jag kommer träna själv. Har en ipod mini (4 gb) liggande här hemma som pappa fick för ett tag sen. Är denna helt ok eller finns det nackdelar med att använda denna på gymmet?

raZmus
2005-03-25, 11:08
tänkte själv börja träna med någon mp3 spelare om ett tag eftersom jag kommer träna själv. Har en ipod mini (4 gb) liggande här hemma som pappa fick för ett tag sen. Är denna helt ok eller finns det nackdelar med att använda denna på gymmet?

Nej, kör på bara. Prova, tänk, upptäck själv :)

mvda
2005-03-25, 11:11
Jo men man vill ju inte uppfinna hjulet igen eller hur det nu var någon sa här för ett tag sen. :naughty:

Tänkte bara att det kanske var något som inte var bra med just ipod mini eftersom ingen rekommenderat den tidigare.

e150d
2005-03-25, 11:20
ingen har rekommenderat den eftersom att han ville ha en flash baserad spelare och ipodmini är hårddisk baserad. Annars är minin ett mycket bra alternativ, tänk bara på att den är mycket mer stötkänslig än en flash spelare pga hårddisken. Så som trännings spelare skulle jag använda en flash

abjorn
2005-03-25, 11:31
ipod ser ut som ett förminskat tandborstefodral

mvda
2005-03-25, 12:13
Stötkänslig? Nu är jag mycket dåligt insatt eftersom jag i stort sett aldrig använt en mp3 spelare men när det är en hårddisk borde den väl inte vara så stötkänslig? Eller menar du att den lätt kan gå sönder?

abjorn
2005-03-25, 12:14
en hårddisk är ganska stötkänslig i sig...

mvda
2005-03-25, 12:22
Ok, men det borde väl inte vara nåt problem att ha den till träning? Trodde folk använde den när dom var ute och sprang.

Förresten, vad använder du för tandborste??