handdator

Visa fullständig version : Ultraway eller fastway efter träningen ?


negative
2005-03-24, 00:56
Vilket av dessa tillskott är bäst ?


Markus

King Grub
2005-03-24, 06:13
Om du med "bäst" menar "snabbast" så måste det vara Ultraway.

Fredrik790
2005-03-24, 10:07
Enligt Eiselt innehåller Fastway 50% proteinhydrolysat medan Ultraway ligger på 10%.

King Grub
2005-03-24, 10:22
Enligt Eiselt innehåller Fastway 50% proteinhydrolysat medan Ultraway ligger på 10%.

Fastway: Vassleprotein (från koncentrat och isolat) innehållande beta-laktoglobulin, alfa-laktablumin, immunoglobulin, laktoserumalbumin, glykomakropeptider, laktoferrin, laktoperoxidas och andra närbesläktade peptider), Kasein, Nitrol™ (vasslemikropeptider med molekylvik under 500 D), Lactol™ (kaseimikropeptider med molekyl vikt under 500 D), L-glutamin, Arom, Guargum, Xantan, Syltol™, Aspartam.

raZmus
2005-03-24, 10:32
Hade också för mig att den innehöll häflten hydrolysat :(

Har det möjligen ändrats och tagits bort?

King Grub
2005-03-24, 10:36
"Sammansättningen inkluderar även Nitrol™ (mikropeptider från enzymatiskt hydrolyserat vassleprotein) och Lactol™ (mikropeptider från enzymatisk hydrolyserat kasein. Båda dessa är kraftigt hydrolyserade"

Dessa ingredienser är kraftigt hydrolyserade.

raZmus
2005-03-24, 10:38
Precis vad jag just hittade :)

Fredrik790
2005-03-24, 10:43
"Det är totalt ganska exkt 50 % hydrolysat + l-glutamin i Fastway och ganska precis 25 % vassle och 25% kasein. Av hydrolysatet kommer lite mer än hälften från vasslehydrolysat och resten från kaseinhydrolysat.

Vi har pressat ned priset till 569 kr för 2 kg, vilket gör att den är betydligt mer prisvärd än tidigare. Hos vissa butiker är den givetvis billigare.

Att kaseinet skulle hämma upptaget är nog mesdt spekulation.

/ Henrik"

"Det är ca 10 % i Ultraway, bara avsett att tillgodose det omedelbara behovet av aminosyror."

King Grub
2005-03-24, 10:45
Att ha en innehållsförteckning som säger en sak och säga en annan själv är ju inte så roligt för den potentielle köparen.

tannat
2005-03-24, 12:51
Att ha en innehållsförteckning som säger en sak och säga en annan själv är ju inte så roligt för den potentielle köparen.

Hur menar du då? Vasslehydrolysatet och Kaseinhydrolysatet kommer på tredje och fjärde plats i innehållsförteckningen. Hur säger det mot hans påstående? Jag kan hålla med om att innehållsförteckningen kan ge intrycket av att fastway har en sämre innehållfördelning men med den innehållsfördelningen är innehållsförteckningen korrekt skriven.

Max
2005-03-24, 22:45
Nu är fastway och ultraway de enda kosttillskotten jag smakat, men mina smaklökar är eniga, fastway är besk, det är inte ultraway. Och den beska smaken brukar väl komma från hydrolysat?

z_bumbi
2005-03-25, 11:38
Och den beska smaken brukar väl komma från hydrolysat?

Jo rent hydrolysat med hög hydrolyseringsgrad är beskt, ett ganska enkelt sätt att kolla upp ett hydrolysat. Beskt=hög hydrolyseringsgrad, inte beskt=det kan inte vara hög hydrolyseringsgrad om det inte innehåller några specifika ämnen som ska förhindra beskheten.

EiseltUK
2005-03-26, 12:59
Nu är fastway och ultraway de enda kosttillskotten jag smakat, men mina smaklökar är eniga, fastway är besk, det är inte ultraway. Och den beska smaken brukar väl komma från hydrolysat?

Jo det stämmer.

Deklarationen kanske är lite förvirrande om man ska försöka läsa av hur mycket det är av respektive ingrediens eftersom vi använder ungefär lika mycket av 4 ingredienser samt relativt hög halt l-glutamin. Det gör att om man slår ihop hydrolysaten + glutaminet så har man ganska exakt 50 % av sammansättningen.


/ Henrik