handdator

Visa fullständig version : Mat till träning?


Alexlindgren
2005-03-23, 23:16
Tja! jag är 14 år, har börjat träna hård styrketräning, ska också börja löpa regelbundet imorgon. Jag tänker alltså minska underhudsfettet och försöka bygga lite till sommarn :P.
Nu när det är lov så behöver jag lite tips på frukost och lunch , dom kan jag också använda efter lovet, men behöver lunch o frukost tips till lovet. Så skriv lite göttiga maträtter med rätt så låg fetthalt men hög proteinhalt som jag måste ha på frukosten t.ex. efter mitt löppass på morgonen.

Ledsen om det är stavfel, men jag känner mig jäkligt trött nu :)

GymTT
2005-03-23, 23:24
Kul initiativ att börja med styrketräning!

Tänk på att inte fixera dig bara vid proteinintag, tänk på att kroppen behöver allt, fett, protein, kolhydrater, energi, för att du skall kunna bygga.
Mål att starta med som är bra är, gröt (fiberberikad havre), fisk, fågel, hamburgerkött, kalkon, ägg, magra ostar osv osv.

Lycka till! MVH TT

Johan_P
2005-03-24, 00:50
Om du är 14 år så är det strax tid för näringslära i hemkunskapen i skolan :) Läs allt om näringslära och motion i din bok, det har jag gjort. Man lär sig mer än vad man tror när man har intresset.

MyungChul
2005-03-24, 15:14
läs deffguiden om du vill minska på fettet, och det är verkligen komplicerat att både öka i muskelmassa samtidigt som du ska minska på fettet..