handdator

Visa fullständig version : Porr, feminism och Aftonbladet


Bjorne
2005-03-23, 22:49
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,621803,00.html

Hur menar dem att Telia skulle tjäna 1.6 miljarder? Helt orimligt tänkade, sedan att 20% av allt som tankas ner är porr, hur har killen kommit fram till det?

Det går att blockera porren men det vore ekonomiskt självmord, säger han i en intervju med SVT:s Rapport.

1. Varför skulle man vilja blockera porren?
2. Hur menar han att det skulle gå? Vi kan ju inte blockera något annat, enstaka sidor går, men vad hjälper det i det stora...

Pellefant
2005-03-23, 22:57
Hur menar dem att Telia skulle tjäna 1.6 miljarder? Helt orimligt tänkade, sedan att 20% av allt som tankas ner är porr, hur har killen kommit fram till det?

Alla Telias internetabbonemangintäkter delat med fem kanske? *screwy*

Skulle vara på sin plats att de skrev i samma artikel hur mycket alla Aftonbladets telefonsexannonser drar in varje år.

Hades
2005-03-23, 23:05
Ja, vad ska man med en internetanslutning till om man inte kan tanka porr? Lika bra att säga upp sitt telia-abbonemang då.

Pellefant
2005-03-23, 23:09
Tycker de kan blockera sidor med rabiata feminister istället.

aliquis
2005-03-23, 23:28
samma med wärsch ;D

jwzrd
2005-03-23, 23:32
samma med wärsch ;D

Bort med wärschen!

Tolkia
2005-03-24, 01:25
Tycker de kan blockera sidor med rabiata feminister istället.
Åja, jag har svårt att tro att Mattias Andersson skulle vara någon rabiat feminist, hängivet agerande med revolution mot kvinnoförtryck och förnedring framför ögonen. Han är nog en helt vanlig frilansande journalist med Den Säljande Storyn som främsta (och enda?) mål ... :D

Shadow Warrior
2005-03-24, 06:27
Jag tycker det är fel att censurera internet, däremot så får dom lägga ner hur mycket resurser dom vill på att stänga ner olagliga siter men d ska fan inte blockas nånting på min dator! *grr27*

Eller vad säger ni?

ölobrännvin
2005-03-24, 06:37
Jag måste vara helt onormal eftersom jag inte tankar porr alls, jag kan däremot leta efter nakenbilder, men jag finner inget nöje i porrfilmen spänningen är borta sedan länge, allt har gjorts så nu satsar porrbranchen(på intenet) på sjukare saker som barnporr och piss o skit, jag tror inte att man kan vara vettig och normalt funtad om man går in på feras jävla sidor som i samma stund som du klickar på länken så kapar dom hela din dator med poups
. Tacka vet jag fäbojäntan.

Loke
2005-03-24, 07:57
Haha, vilken idiot. Med det här argumentet skulle man ju även kunna säga att telia inte blokerar all e-mail spam bara för att dom tjänar så mycket pengar på det. Jag antar att han har inspirerats av anti-piratbyrån.

kroy
2005-03-24, 10:24
Ja, vad ska man med en internetanslutning till om man inte kan tanka porr? Lika bra att säga upp sitt telia-abbonemang då.

ja du kan ju byta abonnemang, för det verkar ju bara gå att ladda ner porr med telia ... ;)

raZmus
2005-03-24, 10:31
Förstår inte heller varifrån diskussionen kommer. Det är väl inte olagligt så vitt jag vet och inte ska väl Telia eller någon annan bestämmma vad folk vill göra på fritiden.

Mandus
2005-03-24, 11:03
Skulle gärna vilja se en redogörelse för hur f-n han räknar när han säger att telia tjänar 1,6 miljarder på porren. Aftonbladets trovärdighet har nått botten för mig nu med deras skandal- och varningsartiklar som allt som oftast har svag vetenskaplig grund.

daja
2005-03-24, 11:26
Endast ett ruttet sätt att smutskasta Telia. Fattar inte varför man inte tar upp de andra internetleverantörerna med, dom har ju knappast spärrat dom heller.
Och när kommer artikeln att Radiotjänst tjänar mångmiljoner på porren?