handdator

Visa fullständig version : Tjejer: Vad är ett resonabelt liv för er?


kalle_banan
2005-03-23, 20:09
frågan kanske är luddig, men det jag undrar över är: 1, vill ni ha barn? 2, vill ni gifta er? 3, vad söker ni för kille? (kanske är en lika luddig fråga, men ska han vara metrosexuell/skogshuggare/tönt/egen profil)

och ni män som vill svara, gör en egen tråd men tillägnad män, smutsa inte ner ännu en tråd (som tex när nån snubbe frågade om kvinnoideal när det gäller utseende och typ 1000 inlägg var från män och 4 från kvinnor, snälla?)

Yankeee
2005-03-23, 20:11
Jag kan säga att det finns lika många svar på dina frågor som det finns tjejer.

King Grub
2005-03-23, 20:44
Trådstartaren bad uttryckligen om att inte få tramsinlägg. Skärpning!

Nate
2005-03-23, 21:53
frågan kanske är luddig, men det jag undrar över är: 1, vill ni ha barn? 2, vill ni gifta er? 3, vad söker ni för kille? (kanske är en lika luddig fråga, men ska han vara metrosexuell/skogshuggare/tönt/egen profil)

och ni män som vill svara, gör en egen tråd men tillägnad män, smutsa inte ner ännu en tråd (som tex när nån snubbe frågade om kvinnoideal när det gäller utseende och typ 1000 inlägg var från män och 4 från kvinnor, snälla?)

1. Nej,just nu har jag ingen lust med barn. De dräglar, bajsar, skriker och är inte det minsta söta. Lider inte en gnutta av "åååh, titta vad söt han är"-sýndromet som de flesta andra tjejer verkar göra.

2. Nja, giftemål är väl rätt onödigt i dagens samhälle? Iaf om man INTE har barn ihop. Kan iof fylla ett syfte om mannen i ens liv är rik... och i arvfrågor och sådant. Men då kan man ju lika gärna vara sambos och testamentera sina tillgångar till varandra.

3. Han ska vara intelligent, inte rädd för att framstå som fjollig - vilken inte är synonymt med att han SKA vara fjollig... pallar bara inte machomän som måste försöka hävda sig hela tiden. Känsligt, omtänksam, stilmedveten. Dessutom ska han kunna fungera som en bästa kompis som man kan prata om allt med... allt från vårtor till jag vet inte vad. Och utöver det så ska han vara tokfuckable. Sen finns det tretusen till egenskaper som är värda att rabla upp som jag inte orkar tänka fram. Kort sagt ska han vara som min Liebling ungefär :kinky: :love:

HellCat
2005-03-23, 22:11
1. Nej vill absolut inte ha barn, varken nu eller senare.

2.Ser ingen vits till att gifta sig (som nate sa, om man inte har barn) Det blir bara ännu jobbigare när det tar slut, massa pappersjobb o skit.

3. Han ska stå stadigt med båda fötterna på jorden o vara trygg i sig själv. o garanterat klara av mig o mitt humör =). Sen (som nate oxå sa), han ska vara ens bästa vän.

Cinna
2005-03-23, 22:12
Barn: Ja någongång ... men det kommer dröja flera år tills jag känner att jag har tid och tålamod. Alldeles för ego idag :D

Giftemål: Tror faktiskt inte det. Räcker gott å väl med att vara sambo. Får man unge kan det kanske komma att låta annorlunda.

Egenskaper: Finns massa saker som jag tittar på. Vissa viktigare än andra. Intelligens, omtänksamhet och en herrans massa humor är dock a och o. Utseendet är viktigt, måste vara någon man blir attraherad av, men det är absolut inte avgörande.

vildängel
2005-03-23, 22:13
1. Ja, men inte än på ett bra tag.
2. Ja, men även det rätt lång fram i tiden.
3. Jag söker ingen kille överhuvudtaget, för jag hittade honom för 2½ år sen. Men egenskaper som uppskattas (och finnes) är t.ex att han ska vara min bästa vän, som redan nämnts ska man kunna prata om allt. Han ska inte vara stöpt i samma form som alla andra, utan ha nåt bra som skiljer honom från mängden, vad det än må vara. Han ska få mig glad även när jag är som allra ledsnast och vi ska ha samma barnsliga, sarkastiska humor (dvs Killinggänget, Anders&Måns, Futurama mm). Ärlighet är också nåt som det är helt kört utan. Han behöver verkligen inte ha "perfekt" utseende, men han ska ta vara på sin kropp på ett bra sätt utan att vara fåfäng. Skulle kunna fortsätta ännu mer, men då blir ni bara uttråkade. Men det var iaf lite.

wintersnowdrift
2005-03-23, 22:21
frågan kanske är luddig, men det jag undrar över är: 1, vill ni ha barn? 2, vill ni gifta er? 3, vad söker ni för kille? (kanske är en lika luddig fråga, men ska han vara metrosexuell/skogshuggare/tönt/egen profil)

och ni män som vill svara, gör en egen tråd men tillägnad män, smutsa inte ner ännu en tråd (som tex när nån snubbe frågade om kvinnoideal när det gäller utseende och typ 1000 inlägg var från män och 4 från kvinnor, snälla?)

Först och främst håller jag med Yankeee, men om jag ska svara utifrån mig själv så...

1. Någon gång så ja, troligtvis. Men jag är så ung ännu att det ligger lååångt i framtiden.

2. Inget måste dirket; men visst, ett romatiskt kyrkobröllop med vit klänning, "I do", brudbukett och hela kittet skulle jag nog inte tacka nej till heller (med rätt kille då givetvis!).

3. Håller med Nate i mångt och mycket här, uppskattar precis som henne ett skarpt intellektet - jag vill ha en kille man kan snacka med som är smart, rolig och har något innanför pannbenet. Enbart en snygg fysik räcker inte långt, även om det inte är någon nackdel heller om man säger så :naughty:. Och man måste ju känna sig attraherad av sin partner... Nåja, till syvende och sist är det ganska mycket "personkemi" som avgör, det är VÄLDIGT svårt att försöka standardisera sin "drömkille" tycker jag...

//Kristin

Bao-Bao
2005-03-23, 22:54
1. Japp, japp, japp. Barn är coola.

2. Njaee, eller jag vet inte. Mest av praktiska/juridiska skäl då, jag passar ändå inte i vitt. :)

3. Smart, rolig, charmig och intressant. Jag är väldigt nöjd med slusken jag dras med, faktiskt. *kissass*

Leon
2005-03-23, 23:36
1) Har redan två,det räcker och dom är faktiskt det bästa i mitt liv.Har aldrig varit intresserad av barn utan tvärtom funderat om jag verkligen skulle ha några.Men det är kanonkul!

2)Om man har barn ska man självklart vara gift är väldigt traditionsbunden av mig,och skulle absolut vara gift innan jag fick barn.Gifte mig Juli 2000,fick min son okt 2000!

3)Min respektive ska vara psykiskt och fysiskt stark(så han klarar av mitt temperament).inte det minsta fjollig.Han ska vara min bästa vän och vara en social person som gillar när det händer saker.Har hittat rätt kille faktiskt och vi har varit tillsammans i elva år,flyttade ihop efter tre veckor
!

*Flash*
2005-03-24, 00:24
1. Nej inga ungar, aldrig någonsin (hoppas jag).
Fast skulle vara helt okej om jag träffade en kille som hade barn men då är det inte min unge så..

2. Beror väl på, kanske. Eller det vill jag men bara om jag hittar rätt kille så att säga.

3. Intelligent, dominant, omtänksam, rolig, osv... Träningsintresserad och får gärna ha en snygg kropp och se bra ut dessutom gärna vara rik.
Sen självklart att jag ska kunna prata med honom om allt.
Borde kanske lägga till att det är en klar fördel om killen ifråga orkar med mig också..

no1fitness
2005-03-24, 00:30
Barn, NEJ !

Giftemål, kanske, men känns lite onödigt...

Min sambo och förlovade har varit i mitt liv i över 12 år och är Killen med stort K för mig. Han är träningsintresserad, intelligent, hundälskare och min allra bästa vän som vet allt om mig och känner mig bäst av alla. :love:
Dessutom perfekta muskler...:kinky:

adeleine
2005-03-24, 01:22
frågan kanske är luddig, men det jag undrar över är: 1, vill ni ha barn? 2, vill ni gifta er? 3, vad söker ni för kille?


1. ja det vill jag....när jag är kapabel till att göra ett bra jobb som mamma.....sen vill jag inte tänka på den vidriga processen; förlossning...kräk.

2. ja, när jag känner att det är rätt..

3. medveten om sina positiva och negativa sidor...allmänbildad, humoristisk (gärna på ett orginellt sätt) och en sjukt stark attraktion. Glimten i ögat.

tinus
2005-03-24, 08:24
1. NEJ!

2. Ja,jag vill absolut gifta mig.

3. Han ska vara allt ifrån min älskare till bästa vän,stå ut med mitt hiskeliga humör när jag dietar :em: (tro mig jag är hemsk!). Ge mig massor med uppmärksamhet(jag är som en liten unge ;) )

Träningsintresserad är klart en fördel dels för att det kan vara lite svårt att leva med någon som inte delar min "besatthet" samt att jag tycker att muskler är väldigt snyggt!

Som tidigare nämnts är utseendet självklart viktigt, det måste finnas en attraktion.

emmzan
2005-03-24, 09:27
1. Inte inom den närmsta framtiden iallafall, har en utbildning att göra klart, några år att jobba och en doktorsavhandling att fixa, seeeen får vi se om det blir ungar :)

2. Beror väl på om någon friar!

3. Stor snäll nallebjörn :D

Stumpis
2005-03-24, 12:58
1. Så småningom vill jag nog ha barn, men jag ändrar åsikt i denna fråga sådär flera gånger i månaden... Den biologiska klockan tickar, tick, tack, tick, tack...

2. Ja, jag vill gifta mig; det är dessutom på gång! :)

3. Han måste ha förståelse för min träning, och gärna dela det intresset, det är nummer ett. Har tidigare levt med en kille som var totalt ointresserad, och det funkade inte i längden. Sen ska han ha humor, vara oberoende av sin mamma och gärna en "äkta arbetare" dvs hantverkare av något slag.

Jolene
2005-03-24, 15:53
1. Klart jag vill ha barn. 2 är idealt tycker jag. Min kille vill ha 4... Kräk och sånt är faktiskt inte så äckligt när det är ens eget barns (eller ett barn till nån som är en närstående). Andra barn kan däremot vara väldigt äckliga.

2. Ja, jag vill gifta mig. Jag tycker att det är coolt.

3. Jag har hittat en kille redan, han har ALLT! Intelligens, djup, humor och allt sånt men framför allt har han en perfekt mage, en lagom "stor" ölmage. Tycker det är MYCKET härligare än rutor.
Som pricken över i-et har han bra klädstil och gillar fotboll!
:)

AFanatic
2005-03-24, 17:00
1. Nej inte nu. Sen? Vem vet. För tillfället nöjer jag mig dock med att garva åt andras barn :D

2. Nej jag är inte kristen i den bemärkelsen. Tyvärr? är systemet uppbyggt så att det är bäst att vara gift för familjebildandet menmen...om det blir så röstar jag för borgerligt.

3. Någon som älskar mig och som jag inte kan leva utan, ser bra ut, har humor, är ärlig!, inte spelar spel/roller etc.

Emilia
2005-03-25, 19:27
1. jag vill absolut ha barn, men inte riktigt ännu. måste bli klar med studierna först och få ett jobb. konsumera som en tok några år så länge jag har råd! sen blir det högst två barn.

2. absolut ett riktigt bröllop. romantikern i mig skulle aldrig nöja sig med att gå till magistraten. egentligen finns det väl ingen bra orsak att gifta sig, utom att det är det ultimata tecknet på kärlek. att man är så älskad att den andra är beredd att binda sig. men alla människor behöver ju inte den typen av bekräftelse. det är individuellt.

3. mannen ska vara som min sambo. svårt att beskriva allt som är bra med honom. man ska helt enkelt passa ihop och ha liknande värderingar.

mmmCay
2005-04-05, 03:22
Jag är lite sent med mina svar...
1. Nej. Som tjej, folk frågar mig detta ofta. Men de frågar inte pojkvännen.
2. Nej. Har redan varit gift, det funkade inte. Men om det finns någon anledning med att gifta mig igen, så skulle jag göra det (har inget emot det i prinicip).
3. Killen skall kunna engelska, vara intellektuell och vara något ambitiös. Basprofilen bara.

Men första frågan var: Vad är ett resonabelt liv för er?
- Att hitta en sätt att tjäna pengar att leva på som är också givande.
- Att bli hälsosamt och hålla det för virtuellt evighet.
- Att lära mig så mycket som möjligt. Är på väg nu, med tredje språket ;)

Jag undrar vad att skaffa barn, skaffa äktenskap och skaffa kille har att göra med ett resonabelt liv? Hade du frågat detta till killarna istället, blir frågarna samma?

Cilia
2005-04-05, 07:09
Är det bara jag som är fascinerad av att alternativen för ett resonabelt liv för en tjej handlar om barn, giftemål och en kille?

Var tog hon själv vägen och det hon vill uppnå i livet förutom att föda upp barn och ta hand om en man?


(nu kom feministjävelen i mig fram iaf *eg*)

AFanatic
2005-04-05, 11:01
Cilia: Tror inte det fanns någon djupare tanke bakom öht ;)

mini
2005-04-05, 11:06
haha, som sagt är frågan märkligt ställd, men iaf:
Barn känns ganska avlägset och inte speciellt viktigt. Är inte helt förtjust i dem.
Gifta mig, nä, varför då?
Idealmannen är intelligent och kul och tycker att jag är det också.