handdator

Visa fullständig version : kvalitèn på protein


mmartin
2005-03-23, 19:40
Har kikat i tidigare trådare och läst lite och såg inlägg där eiselt påpekade att fairing och eiselt höll likvärdig kvalitè, sett till innehållet antar jag då- men dalblads ej var riktigt där..?

stämmer det? alltå håller dessa två en bättre kvalitè än vad dalblads har i sina produkter?

Vad är det som avgör kvalitèn? halten protein?

Nu måhända att det var en gammal tråd, kanske detta har ändrats sig och dalblads tom är bättre än dessa 2 numera, det vet inte jag...

KIRE
2005-03-23, 20:13
Har kikat i tidigare trådare och läst lite och såg inlägg där eiselt påpekade att fairing och eiselt höll likvärdig kvalitè, sett till innehållet antar jag då- men dalblads ej var riktigt där..?

stämmer det? alltå håller dessa två en bättre kvalitè än vad dalblads har i sina produkter?

Vad är det som avgör kvalitèn? halten protein?

Nu måhända att det var en gammal tråd, kanske detta har ändrats sig och dalblads tom är bättre än dessa 2 numera, det vet inte jag...

Det där vet nog ingen säkert. Däremot om du frågar respektive tillverkare
så har dom nog en ganska klar uppfattning. Sedan kan man inte dra ett speciellt märke över en kam heller, det kan ju vara olika kvalitet på olika produkter och olika batchar.

Du kan säkerligen välja vilket märke du vill på den svenska marknaden och få ut exakt samma träningsresultat av alla olika proteiner om du äter dom med exakt samma förutsättningar.

Det är absolut inte så att om du väjler tex fariing så blir du grov som fan men tar du twinlab så får du nöja dig med dåliga resultat.

Det viktiga är att du väljer en proteintyp som passar vid rätt tillfälle och sedan käkar den i rätt mängd, sedan kan du skita helt i vad det står för märke på burken.

Beast
2005-03-23, 23:49
Köper man ett billigt skitprotein så är det oftast skit också.

Pez
2005-03-23, 23:53
Köper man ett billigt skitprotein så är det oftast skit också.
Ja - om man köper ett "skitprotein" så är man bra dum, vare sig det är billigt eller dyrt. Om det nu inte var skit man var ute efter, då är det väl ok antar jag.

Fairing
2005-03-24, 07:54
[QUOTE=KIRE
Det är absolut inte så att om du väjler tex fariing så blir du grov som fan men tar du twinlab så får du nöja dig med dåliga resultat.[/QUOTE]

Men där har du fel.Du får tveklöst mer muskler med Fairings protein...... :naughty:

mmartin
2005-03-24, 10:27
ok men själva nyckeln i denna fråga är nog ändå mer åt själva produktinnehållet, alltså är det klarlagt att en del märken har bättre och finare råvaror i sina kosttillskott??

Kanske är en dum fråga då antagligen detta är mycket svårt att veta och är det nån tillverkare som har sämre produkter i så kanske inte detta framkommer ändå...

Fastnade lite på just den jämförelsen som skrevs, att det var mer rättvist att jämföra eiselt med fairing för dem hade mer likvärdiga rävaror, och detta jämfört med dalblads??

Inget ont om eiselt eller fairing(använt det en del och gillar fairings produkter) men min uppfattning har ju alltid varit att alla dessa tillverkare är nästintill snarlika i deras innehåll? givetvis vet jag skillnad på koncentrat och isolat osv men ni förstår kanske vad jag menar...

muskelbyggarn
2005-03-24, 13:26
Men där har du fel.Du får tveklöst mer muskler med Fairings protein...... :naughty:


Men Lasse-lille, vänta nu lite, med tanke på din långa taninga kropp så stämmer det väl inte? eller är det så att du är en smygare med twinlab? :D

Fairing
2005-03-24, 14:01
Men Lasse-lille, vänta nu lite, med tanke på din långa taninga kropp så stämmer det väl inte? eller är det så att du är en smygare med twinlab? :D

Tobbe Du vet att jag numera tillbringar mer tid på Järfälla Boxklubb än på firman och att bygga muskler har man växt ifrån.188cm fördelat på 109kg är väl lite tunnt men det räcker för mig :D

EiseltUK
2005-03-26, 14:09
Har kikat i tidigare trådare och läst lite och såg inlägg där eiselt påpekade att fairing och eiselt höll likvärdig kvalitè, sett till innehållet antar jag då- men dalblads ej var riktigt där..?

stämmer det? alltå håller dessa två en bättre kvalitè än vad dalblads har i sina produkter?

Vad är det som avgör kvalitèn? halten protein?

Nu måhända att det var en gammal tråd, kanske detta har ändrats sig och dalblads tom är bättre än dessa 2 numera, det vet inte jag...


Kvalitén kan mätas på flera sätt och är vädligt relativ. Det kan vara smak, löslighet, tungmetaller och föroreningar, läkemedelsrester, etiska faktorer, proteinhalt, laktos -och/eller fetthalt osv. På en annan produkt är det kanske helt andra parametrar.

De flesta proteiner på den svenska marknaden är säkert helt okej. Det är nog större skillnader på produkter med andra ämnen i och kombinationsprodukter(där man blandar flera ingrededienser).


/ Henrik