handdator

Visa fullständig version : Jobbtråd. Bra grejer att söka?


scythe
2005-03-23, 19:40
Har börjat fundera på allvar att flytta in till Göteborg (bor tre mil utanför), och nu kan det hända att jag har möjlighet att flytta in hos min gitarrist som har en ganska go' lägenhet i gbg och behöver en room-mate för att fixa hyran.
För att fixa detta behöver jag, givetvis, ett jobb i GBG.
Vad är "standardjobben" att söka? Har för mig att jag läste något om att Yankeee har börjat på CityMail. Det är just sånt jag är ute efter. Vilket jävla jobb som helst som betalar en hyra.
Så posta gärna tips på jobb á la CityMail. Och allt annat med för den delen.

Efter några år av sjukdom, att hela tiden få förlita sig på andra är jag sugen på att leva "vanligt". Jobba, träna, spela musik, äta och sova. :)

mmartin
2005-03-23, 19:41
citymail???

scythe
2005-03-23, 19:45
citymail???
Undrar du vad CityMail är, eller varför i helvete man jobbar där?
Care to elaborate?

Yankeee
2005-03-23, 19:49
CityMail är faktiskt helt ok. Lönen suger, det är typ den enda nackdelen jag vet, än så länge. Fast det är hyfsade förmåner. Visst är det ganska tungt ibland, men det vänjer man sig vid. Dagarna går ruskigt fort, man har alltid något att göra, eller så har man inget att göra och då slutar man. Att det i princip bara är unga som jobbar där är också skönt Att man får kondition som en häst är en fin bonus :)

Gillar du att röra på dig, och göra saker så sök. Du lär inte bli besviken :)

scythe
2005-03-23, 19:57
CityMail är faktiskt helt ok. Lönen suger, det är typ den enda nackdelen jag vet, än så länge. Fast det är hyfsade förmåner. Visst är det ganska tungt ibland, men det vänjer man sig vid. Dagarna går ruskigt fort, man har alltid något att göra, eller så har man inget att göra och då slutar man. Att det i princip bara är unga som jobbar där är också skönt Att man får kondition som en häst är en fin bonus :)

Gillar du att röra på dig, och göra saker så sök. Du lär inte bli besviken :)
Låter bra. Hur svårt var det för dig att få jobbet? Vad kan man räkna med för lön när man börjar?

Yankeee
2005-03-23, 20:01
Låter bra. Hur svårt var det för dig att få jobbet? Vad kan man räkna med för lön när man börjar?

Det tog 2 månader från att jag var på första intervjun. Men jag ville bara ha fast anställning, därför tog det längre tid. Kan man tänka sig att jobba som timanställd (extra) så tror jag att man kan få ganska snabbt.

Ingångslönen som fast är 13500, sen ökar den med 500 kr var 6:e månad. Timlön vet jag inte, men man tjänar mindre än som fast.

scythe
2005-03-23, 20:06
Det tog 2 månader från att jag var på första intervjun. Men jag ville bara ha fast anställning, därför tog det längre tid. Kan man tänka sig att jobba som timanställd (extra) så tror jag att man kan få ganska snabbt.

Ingångslönen som fast är 13500, sen ökar den med 500 kr var 6:e månad. Timlön vet jag inte, men man tjänar mindre än som fast.
Okej. Tack! Ska titta närmare på det då. :)

Metal_boy_
2005-03-23, 20:34
tycker du att lönen suger hästpåle så är det ju bara hitta nått extra kneg

JJ
2005-03-23, 20:38
Butiksjobb brukar annars inte vara omöjligt att få. På helger och kvällar är lönen rätt ok.

Yankeee
2005-03-23, 20:41
tycker du att lönen suger hästpåle så är det ju bara hitta nått extra kneg

Det beror ju på vad man har för jobb. Men visst finns det en del sjuka människor. När jag delade ut tidningar var det några som jobbade som brevbärare samtidigt. Alltså kl 2 till 5-6 dela ut tidningar för att sen köra ett pass 8-10 timmar med sortering och utdelning av post.

Metal_boy_
2005-03-23, 20:43
Det beror ju på vad man har för jobb. Men visst finns det en del sjuka människor. När jag delade ut tidningar var det några som jobbade som brevbärare samtidigt. Alltså kl 2 till 5-6 dela ut tidningar för att sen köra ett pass 8-10 timmar med sortering och utdelning av post.


haha ja det är väl lite väl antar jag. Då gäller det att man är arbetskåt, och varken har träning eller tjej :)

Dipshit
2005-03-23, 20:48
Ett tips:

Gå till arbetsförmedlingen och se om de har några praktikplatser.
Sen letar du upp nåt acceptabelt. (Har du inte haft nåt normalt
jobb på skitlänge så är det ganska lätt). Som det jag hittade:
En månads praktik (man får alltså lön motsvarande din "a-kassa").
Sen två månader med full lön.
Om jag har tur så får jag sommarjobb på det också!
Iom att jag kan systemet där (ett lager) så vet de ju att jag är
effektivare än en ny snorunge.