handdator

Visa fullständig version : YEEY välkomna mig till DE MANLIGA VIKTERNA!


flikkan_helgonet
2005-03-21, 22:47
*flex*

Jepp, jepp. Idag körde jag bröst och tänkte, där jag stod bland de stora svettiga karlarna; Ja, va fan!
Jag gick långsamt bort mot de STORA hantlarna och stirrade ett tag på de lättaste av dem; 11-kilorna.
Sen tittade jag bort mot tjejernas hylla, de med 1-10 kiloshantlarna.
Jag greppade de MANLIGA vikterna. måste ha versaler varje gång också :D
Sen la jag mig på min lutande bänk och körde 10 ggr bröstpress med dem.
Och tio till.
Och nio till.
YEEY, och sen reagerar jag precis som en tjej *rolleyes*
Ha de alla.

The_RobRoy
2005-03-21, 23:25
:D

snart börjar du snegla på dom ännu mer MANLIGA hantlarna, dom som faktiskt ser ut att va tunga, med dubbla 5kg vikter

bra jobbat :thumbup:

flikkan_helgonet
2005-03-21, 23:27
:D
snart börjar du snegla på dom ännu mer MANLIGA hantlarna, dom som faktiskt ser ut att va tunga, med dubbla 5kg vikter
Känner mig redan sugen. Ganska bra ökning på 4 mån från 6 kgs-hantlarna. *flex*

Bempers
2005-03-22, 00:07
sist jag var och tränade hantelpress(rak) så har jag ökat från 20kg till 25kg på varje hantel *flex*
men det är starkt jobbat tjejen!!!! *yourock*

flikkan_helgonet
2005-03-22, 00:09
sist jag var och tränade hantelpress(rak) så har jag ökat från 20kg till 25kg på varje hantel *flex*
men det är starkt jobbat tjejen!!!! *yourock*

Hate U :D
men... :thumbup:

muffmuff
2005-03-22, 00:26
Klart du ska köra mer vikt! Började med 6 kg och nu efter en månad kör jag 11kg:s hantlarna

mmmCay
2005-03-22, 00:47
Sen la jag mig på min lutande bänk och körde 10 ggr bröstpress med dem.
Och tio till.
Och nio till.


Bra jobbat. Nästa gång, ta ännu tyngre vikter, eftersom du klarade med de 11 kilos så lätt. :)

Bempers
2005-03-22, 16:35
Hate U :D
men... :thumbup:
Älskar dig med :thumbup:
Imorrn blir det nästa bröstpass får se hur det går då,tränade 2 timmar axlar,triceps och ben igår och har ont som fan av träningsvärk idag.Så man får se om det går lika bra bra som sist,ooops glömde säga att jag hade ökat 10kg på det jag ligger och tränar på i bänken den gången också :booty:
:D

JAM
2005-03-22, 16:58
*flex*

Jepp, jepp. Idag körde jag bröst och tänkte, där jag stod bland de stora svettiga karlarna; Ja, va fan!
Jag gick långsamt bort mot de STORA hantlarna och stirrade ett tag på de lättaste av dem; 11-kilorna.
Sen tittade jag bort mot tjejernas hylla, de med 1-10 kiloshantlarna.
Jag greppade de MANLIGA vikterna. måste ha versaler varje gång också :D
Sen la jag mig på min lutande bänk och körde 10 ggr bröstpress med dem.
Och tio till.
Och nio till.
YEEY, och sen reagerar jag precis som en tjej *rolleyes*
Ha de alla.
Bra jobbat där! Nu kan du pumpa på med de MANLIGA vikterna och titta bort mot de andra flickorna som kör med sina flickvikter. ;)

Cinna
2005-03-22, 21:17
Grattis :thumbup:


Visst känns de mycket stabilare än silverklumparna ???

Enda nackdelen är att hoppen mellan hantlarna blir större...

nemd
2005-03-22, 21:40
Grattis :thumbup:


Visst känns de mycket stabilare än silverklumparna ???

Enda nackdelen är att hoppen mellan hantlarna blir större...

aa men det dröjer ju rätt länge till, iaf på vårat gym då det finns 11,12,13,14,15,17,18 det är inte så stora hopp. :) Men sen så kommer dem stora hoppen.

Sonny
2005-03-22, 21:44
Starkt jobbat, fortsätt i samma stil :thumbup:

Cinna
2005-03-22, 21:45
aa men det dröjer ju rätt länge till, iaf på vårat gym då det finns 11,12,13,14,15,17,18 det är inte så stora hopp. :) Men sen så kommer dem stora hoppen.

Åååå vilket lyx !!!

Vi har typ 11 - 13,6 - 16,4 - 18,6 - 21,4 *grr27*


Blir ganska tuffa ökningar *flex*

nemd
2005-03-22, 21:50
Åååå vilket lyx !!!

Vi har typ 11 - 13,6 - 16,4 - 18,6 - 21,4 *grr27*


Blir ganska tuffa ökningar *flex*

Oj, låter inte kul det där, det är ju roligare att kunna öka oftare man får sånt fint ego av det. :D

Försten grymt gjort, jag kommer ihåg när jag själv gav mig på dem där lite större vikterna. Kändes hel häfftigt.
:hbang:

Semiramis
2005-03-22, 22:12
Grattis!

z_bumbi
2005-03-22, 22:13
Vi har typ 11 - 13,6 - 16,4 - 18,6 - 21,4 *grr27*


Blir ganska tuffa ökningar *flex*

Din lösning kan vara Platemates, magnetvikter som man fäster på hantlarna så det går att justera i mindre steg. Det kostar en slant men är värt det om man tycker stegen är för stora och det är ju inget som man sliter ut.

flikkan_helgonet: Läs första delen av min signatur. :D

victor_n
2005-03-22, 22:16
grattis tjejen :thumbup: bara å ta mer nästa pass dåra eftersom detta verka lite lätt ;)

Cinna
2005-03-22, 22:53
Din lösning kan vara Platemates, magnetvikter som man fäster på hantlarna så det går att justera i mindre steg. Det kostar en slant men är värt det om man tycker stegen är för stora och det är ju inget som man sliter ut.


Låter supersmidigt ju !!! Undara om det är något som man kan få gymmet att köpa in ... eller de kanske försvinner för lätt ???

Hursomhelst låter betydligt lättare än att alltid hitta någon stackare som måste passa :)

JAM
2005-03-22, 23:39
Låter supersmidigt ju !!! Undara om det är något som man kan få gymmet att köpa in ... eller de kanske försvinner för lätt ???

Hursomhelst låter betydligt lättare än att alltid hitta någon stackare som måste passa :)
Här hittar du dem:
http://www.theplatemate.com/products.htm

z_bumbi
2005-03-23, 08:43
Låter supersmidigt ju !!! Undara om det är något som man kan få gymmet att köpa in ... eller de kanske försvinner för lätt ???


Jag gissar att de försvinner om man lägger dem lösa ute i gymet men är det ett bemannat gym så kan man kanske lägga dem i receptionen?

Cinna
2005-03-23, 08:56
Ja hos oss förvinner t o m stora saker som bänkar (när gymmet är öppet *grr27* ) så receptionen är en smart idé. Definitivt något som kan vara värt att ta upp med gymmet.

Tack för tipset :)

pellepedal
2005-03-23, 11:13
Kul med tjejer som törs försöka köra lite tyngre.
De flesta tjejerna på gymmen är alldeles för rädda av sig.

Fortsätt så!

palme
2005-03-23, 11:28
Fan jag klarar inte ens av 11kg! Härligt tjejen!

Karl_alfred
2005-03-23, 12:22
Kul med tjejer som törs försöka köra lite tyngre.
De flesta tjejerna på gymmen är alldeles för rädda av sig.

Fortsätt så!
Det brukar ju finnas en gräns för tjejer, klarar man inte 15 reps så höjer man inte vikten :D

pellepedal
2005-03-23, 13:19
Det brukar ju finnas en gräns för tjejer, klarar man inte 15 reps så höjer man inte vikten :D :D :thumbup:

Semiramis
2005-03-23, 14:15
Det brukar ju finnas en gräns för tjejer, klarar man inte 15 reps så höjer man inte vikten :D

Livligt understödda av tidningar och TV-program och tyvärr även av en del instruktörer på gymen.

tinus
2005-03-23, 14:36
Manliga vikterna? Där jag tränar är det då precis lika många kvinnor som använder de "större" hantlarna som män.. är vi mindre kvinnliga då? *rolleyes*

Kul att du har ökat tjejen! :thumbup: men jag stör mig lite på det där med kvinnliga och manliga vikter..Som om vi tjejer skulle vara så mycket klenare och "måste" träna med små hantlar *grr27*

/Tinus..hungrig,lättretlig & enormt stingslig :em:

JAM
2005-03-23, 14:38
men jag stör mig lite på det där med kvinnliga och manliga vikter..Som om vi tjejer skulle vara så mycket klenare och "måste" träna med små hantlar *grr27*Men så är det ju i de flesta fallen... ;)

tinus
2005-03-23, 14:41
Men så är det ju i de flesta fallen... ;)

Passa dig.. *grr27* :furious:
Skämt åsido..lättare ja,men långtifrån alla tjejer kör med de helgjutna "hundbenen" ;)

Cinna
2005-03-23, 14:54
Passa dig.. *grr27* :furious:
Skämt åsido..lättare ja,men långtifrån alla tjejer kör med de helgjutna "hundbenen" ;)

Härligt gym du måste köra på !!!

Hos oss är det knappt en handfull tjejer som lämnat silverklossarna. Istället ligger de å högreppar på 8-10 kg pinnarna. Så kommentarer som "manliga" , "tjejvikter" å "du är stark för att vara tjej" lär hänga med ett bra tag till *grr27*

Semiramis
2005-03-23, 15:50
Härligt gym du måste köra på !!!

Hos oss är det knappt en handfull tjejer som lämnat silverklossarna. Istället ligger de å högreppar på 8-10 kg pinnarna. Så kommentarer som "manliga" , "tjejvikter" å "du är stark för att vara tjej" lär hänga med ett bra tag till *grr27*

På ett av mina gym har jag aldrig sett någon tjej köra med något annat än silvervikter, jag tror att det blir självgenererande också, vi har ju en tendens at göra som alla andra. Tur att det finns kvinnliga förebilder här på Kolo annars hade det nog tagit mig betydligt längre tid att våga mig på som stora, farliga vikterna.

Zonyk83
2005-03-23, 17:20
Kul med tjejer som törs försöka köra lite tyngre.
De flesta tjejerna på gymmen är alldeles för rädda av sig.

Fortsätt så!

Är det att de är rädda av sig eller är det att de inte tränar för att bli "monster"? Personligen så tycker jag det är väldigt >kvinnligt< av tjejerna som tränar med silverhantlarna upp till 10kg, de får ju sakta men säkert mer muskulatur eller tränar bara för att ha kvar denna/öka uthålligheten i musklerna...Det är ju inte så att alla, eller ens de flesta, tjejer tränar för att öka så mkt som möjligt...tjejer som pressar med manliga vikter får ju gärna göra det men i mina öron är det lika avlägset som killar som >vill< pressa med kvinnliga vikter...(Ok, beredd på en massa kritik)

pellepedal
2005-03-23, 17:28
Är det att de är rädda av sig eller är det att de inte tränar för att bli "monster"? Personligen så tycker jag det är väldigt >kvinnligt< av tjejerna som tränar med silverhantlarna upp till 10kg, de får ju sakta men säkert mer muskulatur eller tränar bara för att ha kvar denna/öka uthålligheten i musklerna...Det är ju inte så att alla, eller ens de flesta, tjejer tränar för att öka så mkt som möjligt...tjejer som pressar med manliga vikter får ju gärna göra det men i mina öron är det lika avlägset som killar som >vill< pressa med kvinnliga vikter...(Ok, beredd på en massa kritik)

Och om de går upp på 12 eller 15 kg blir de genast stora hemska fula monster?
Tänk om nån av dem skulle testa 20 kg då??? Ojojoj.... :MrT:

Zonyk83
2005-03-23, 17:39
Och om de går upp på 12 eller 15 kg blir de genast stora hemska fula monster?
Tänk om nån av dem skulle testa 20 kg då??? Ojojoj.... :MrT:

Beros ju på om vi snackar hantelpress eller bicepscurl? ;) Men det e klart en definitionsfråga, det enda jag ville få sagt var att man inte ska gå och tro att alla tjejer som kör på silverhantlar är en bunke fegisar som inte vågar öka...Jag menar man har ju olika mål med sin träning, no more

Diana
2005-03-23, 17:53
Jepp, jepp. Idag körde jag bröst och tänkte, där jag stod bland de stora svettiga karlarna; Ja, va fan!
Jag gick långsamt bort mot de STORA hantlarna och stirrade ett tag på de lättaste av dem; 11-kilorna.
Sen tittade jag bort mot tjejernas hylla, de med 1-10 kiloshantlarna.
Jag greppade de MANLIGA vikterna. måste ha versaler varje gång också
Sen la jag mig på min lutande bänk och körde 10 ggr bröstpress med dem.
Och tio till.
Och nio till.
YEEY, och sen reagerar jag precis som en tjej
Ha de alla.

Bra dääääär!
kännnn hur världen ligger för dina fötter! :thumbup: :D

Men va e de för kleptomaner du gymmar me? att tillochme BÄNKARNA försvinner :laugh:

iofs kanske de inte e så extreemt förvånande, kommer ihåg att vi va tvungna att kedja fast allt från plastväxter till brödtänger på mitt förra jobb *screwy*

när de gäller va som e manligt eller kvinnligt så har ju alla säkert redan sin personliga åsikt/uppfattning o ja ser ingen mening me att försöka konvertera andra tilla att tycka som just jag så ja håller mej utanför de lille ämnet.. :devil:

mmmCay
2005-03-23, 18:22
Beros ju på om vi snackar hantelpress eller bicepscurl? ;) Men det e klart en definitionsfråga, det enda jag ville få sagt var att man inte ska gå och tro att alla tjejer som kör på silverhantlar är en bunke fegisar som inte vågar öka...Jag menar man har ju olika mål med sin träning, no more

Jag tror att några kvinnor som tränar med lätta vikter tror på spot reduction och också att de får långa, kvinnliga muskler så.

De flesta skulle inte träna med tyngre vikter pga att det är faktist jobbigt, och inte värt besväret.

Och kanske att de har ingen aning var man börjar med att träna seriöst?

-mmmCay, medelstark tjej

Fatalist
2005-03-23, 18:53
Tur att inte alla gör en tråd så fort de byter upp sig :D

Grattis :thumbup:

Zonyk83
2005-03-23, 21:28
Jag tror att några kvinnor som tränar med lätta vikter tror på spot reduction och också att de får långa, kvinnliga muskler så.

De flesta skulle inte träna med tyngre vikter pga att det är faktist jobbigt, och inte värt besväret.

Och kanske att de har ingen aning var man börjar med att träna seriöst?

-mmmCay, medelstark tjej

Jadå, det stämmer alldeles säkert att det är så också! Men vissa tjejer kanske inte vill träna med tunga hantlar, och inte har det som mål heller...Och det av skälet att de inte vill få "för" synliga muskler, eller? Det är ju bara min manliga spekulation men jag vore mycket förvånad om det inte var så...Att träna med lätta hantlar funkar ju fortfarande för en liten styrkeökning och framförallt för att hålla igång och förbränna eller bygga upp uthållighet, gymet behöver inte betyda att man har som mål att öka sin muskelmassa...För alla har vi ju olika ideal Edit> Det jag menar är att inte alla tjejer vill öka så mkt som möjligt (i vikt och massa) och kanske har sin övre gräns viktmässigt satt lägre än många andra pga detta och vill då inte öka vikter fast att de vet att de kan...

Granpa
2005-03-23, 21:58
Bra jobbat brawden! Keep it up!

Ehm, en fråga lite snabbt sådär. På mitt gym ser hantelvikterna ut såhär:

10 - 12,5 - 15 - 17,5 - 20 - 22,5 - 25 - 30 - 35 - 40 - 45 - 52 - 58

Alltså 5kg hopp mellan 25Kg - 45Kg.

Är det ovanligt? Bör det finnas fler "storlekar" mellan dem?

flikkan_helgonet
2005-03-23, 22:34
Jadå, det stämmer alldeles säkert att det är så också! Men vissa tjejer kanske inte vill träna med tunga hantlar, och inte har det som mål heller...Och det av skälet att de inte vill få "för" synliga muskler, eller? Det är ju bara min manliga spekulation men jag vore mycket förvånad om det inte var så...Att träna med lätta hantlar funkar ju fortfarande för en liten styrkeökning och framförallt för att hålla igång och förbränna eller bygga upp uthållighet, gymet behöver inte betyda att man har som mål att öka sin muskelmassa...För alla har vi ju olika ideal Edit> Det jag menar är att inte alla tjejer vill öka så mkt som möjligt (i vikt och massa) och kanske har sin övre gräns viktmässigt satt lägre än många andra pga detta och vill då inte öka vikter fast att de vet att de kan...
Jag vill faktiskt inte öka i massa, bygger inte på något sätt, tycker bara om att pressa mig själv. Frågan är hur troligt det är att en vanlig normalbyggd tjej vaknar och är ett muskelberg... ;) Feluppfattning det där. Jag försöker förklara de för dem jag säljer medlemskap till. När de säger: (tanig tjej) Jag vill inte bli helt biffig. Då säger jag: Det krävs åratals träning och mat i mängder för att öka i muskelmassa. Om du inte går in för det blir det inget.

TINUS: Jag var ironisk angående hantlarna, det var faktiskt en kille bredvid som kommenterade så; därav kvoteringen "". Men det är inte så många tjejer som använder dem... Sen att de är fega eller vilket skälet nu än är, är det deras problem, eller hur? :D

Och till alla: känns bra fortfarande. Stort steg för mig, nu rusar vi vidare uppåt. Tog 11 i axelpress idag också, tror att det var en mental boost att kunna köra lite tyngre.
*flex*

kimonque
2005-03-23, 22:39
Du verkar kunna detta helgonet! Fortsätt öka *flex*

mmmCay
2005-03-24, 01:00
Jag vill faktiskt inte öka i massa, bygger inte på något sätt, tycker bara om att pressa mig själv.

Menar du att ditt mål är att bli starkare?

boxsquat
2005-03-24, 02:08
Men ditt resonemang är ju helt åt helvete. Varför lägga ner fem träningspass i veckan på att åstadkomma det man skulle kunna på två pass? Det enda som händer när man ständigt inte ökar belastningen och tränar hårt är att det tar mycket längre tid att åstadkomma några resultat. Förutsatt nu att man inte älskar att träna för tränandets skull så är det väl klokare att träna med lägre volym, fast hårdare?

Vissa av begreppen du använder i ditt inlägg är skitlöjliga, det låter som något man skulle kunna hitta i en tidskrift som Veckorevyn eller Skönhet & hälsa. Vilken styrkeökning får man om man kör med samma lätta hantlar hela tiden? Man ökar i styrka genom att öka belastningen. Du blir inte starkare av att köra 3x10 på 5kg hantlarna i tio år. Du blir starkare av att kontinuerligt öka belastningen i alla övningar.

Vad menar du med "hålla igång"? Hålla igång vad? Blodcirkulationen? Lura sig själv att man åstadkommer något? Vad förbränner man exakt på att träna skitlätt? Är det inte bättre att köra någon form av aerob träning ifall man är ute efter fettförbränning?

På gymmet kan man göra tre saker: förbränna fett/förbättra sin kondition, bygga muskler och bli starkare. Vill man "forma sin kropp" kan man hålla på med Pilates eller tennis.

Du måste lära dig att skilja mellan vad människor egentligen vill och vad människor gör pga villfarelser om hur saker och ting fungerar. Jag är bombsäker på att 100% av alla på gymmen, både tjejer och killar, skulle göra saker annorlunda bara dem hade kunskapen. Så även för mig. Läser jag något nytt som ger mig fördelar över något jag gjorde tidigare så byter jag självklart taktik.

Zonyk83
2005-03-24, 07:47
Jag vill faktiskt inte öka i massa, bygger inte på något sätt, tycker bara om att pressa mig själv. Frågan är hur troligt det är att en vanlig normalbyggd tjej vaknar och är ett muskelberg... ;) Feluppfattning det där. Jag försöker förklara de för dem jag säljer medlemskap till. När de säger: (tanig tjej) Jag vill inte bli helt biffig. Då säger jag: Det krävs åratals träning och mat i mängder för att öka i muskelmassa. Om du inte går in för det blir det inget.


ja det är sant, många, både killar och tjejer, som tror att man blir stor bara av att röra ett par hantlar och äta knäckebröd när man kommer hem...Så det var inte direkt så jag menade, kanske är de rädda för att bli stora även om de inte blir det så lätt, eller att de börjar känna sig för manliga om de kör med för höga vikter? Men du har rätt

Zonyk83
2005-03-24, 07:49
Men ditt resonemang är ju helt åt helvete. Varför lägga ner fem träningspass i veckan på att åstadkomma det man skulle kunna på två pass? Det enda som händer när man ständigt inte ökar belastningen och tränar hårt är att det tar mycket längre tid att åstadkomma några resultat. Förutsatt nu att man inte älskar att träna för tränandets skull så är det väl klokare att träna med lägre volym, fast hårdare?

Vissa av begreppen du använder i ditt inlägg är skitlöjliga, det låter som något man skulle kunna hitta i en tidskrift som Veckorevyn eller Skönhet & hälsa. Vilken styrkeökning får man om man kör med samma lätta hantlar hela tiden? Man ökar i styrka genom att öka belastningen. Du blir inte starkare av att köra 3x10 på 5kg hantlarna i tio år. Du blir starkare av att kontinuerligt öka belastningen i alla övningar.

Vad menar du med "hålla igång"? Hålla igång vad? Blodcirkulationen? Lura sig själv att man åstadkommer något? Vad förbränner man exakt på att träna skitlätt? Är det inte bättre att köra någon form av aerob träning ifall man är ute efter fettförbränning?

På gymmet kan man göra tre saker: förbränna fett/förbättra sin kondition, bygga muskler och bli starkare. Vill man "forma sin kropp" kan man hålla på med Pilates eller tennis.

Du måste lära dig att skilja mellan vad människor egentligen vill och vad människor gör pga villfarelser om hur saker och ting fungerar. Jag är bombsäker på att 100% av alla på gymmen, både tjejer och killar, skulle göra saker annorlunda bara dem hade kunskapen. Så även för mig. Läser jag något nytt som ger mig fördelar över något jag gjorde tidigare så byter jag självklart taktik.

Ehm..det låter som att du försöker förklara för mig hur man bygger? tror inte det...villfarelserna du pratar om stämmer, de flesta vet för lite och gör fel på gymen, jag nämnde bara undantagen! så bli inte så förbaskat upprörd