handdator

Visa fullständig version : Ingen Knäböj eller marklyft


rQx
2005-03-21, 17:55
Hej.

Hur pass mycket förlorar jag på att jag på mitt gym inte kan utföra dessa övningar? Knäböj kan väl nästan ersättas av benpress men marklyft =)

Hur mycket vinner jag på om jag hittar ett sätt att utföra det på?

NerX
2005-03-21, 17:56
Varför kan du inte göra marklyft da? Ni har la skivstänger på ditt gym eller?

Solle
2005-03-21, 17:57
Vad är ditt mål med träningen? Ska du bli styrkelyftare är det ju katastrof, om du ska bygga är det ju överkomligt.

rQx
2005-03-21, 18:21
Jo, vi har skivstänger men platsen är liten och jag är inte ensam om den. De försöker bygga ut men kommunen motsätter sig =)

Jag ska bygga så det är ok då? Får väl roffa åt mig lite då =P

Big_Vik
2005-03-21, 18:24
Ungefär så Solle fast jag skulle säga såhär:'

SL: Omöjligt (säger väl sig själv?)
OL: ???
Byggare: halvsvårt - ganska svårt (beroende på individen)
Söndagsmotionär/beachbuilder/ träna för kul osv: Inga problem.

Det var mina funderingar, och inga studier :em:

Dav0d
2005-03-21, 18:24
Beror på hur mycket du vill ändra på dig själv. Det är ju dom 2 bästa övningarna som finns när det gäller ren styrka enligt många. Så vill du ha det bästa av det bästa så går det inte att överkomma dom övningarna. Annars kan du ju improvisera med andra.

rQx
2005-03-21, 18:26
Känns som att jag måste köra marklyften då =D.. Hm, får leta reda på en dag när det inte är miljoner av folk på gymmet =D..

Men knäböj, går det att överkomma med benpress?

vikingur
2005-03-21, 18:32
Jag skal vänta inte säga så mycket kanske :D men gör det ändå...har allafall hört många prata om det och läst att knäböj är nog en av dom bästa allround övningen och ger väldigt mycket fast den kan vara jobbig i början. Har själv slarvat jättemycket med den men nu blir det skärpning

z_bumbi
2005-03-21, 18:36
Varken böj eller mark är ett måste för att bygga eller styrketräna rent allmänt.

Benpress är, rätt utförd, en bra övning för benen.

nemd
2005-03-21, 19:56
Men det är ju dem två roligast övningarna också. :)

pellepedal
2005-03-22, 18:09
De är inga måsten, men de är båda ypperligt bra övningar för att bygga hela kroppen.

RobbeliRobban
2005-03-22, 20:11
Något man missar en del och får överkompensera som fan om man inte kör mark är de uteblivna gigantiska erectorerna den ger. Ryggresningar blir en väldigt blek återspegling, och att tro att man fixar det med rodd är att blåsa sig själv. kan du köra goodmornings? den är hyfsad för ändamålet.

Att inte kunna köra böj, är däremot skitsamma, finns många med gigantiska quads som får stora skälvan bara de går i närheten av ett powerrack eller en böjställning.

nemd
2005-03-22, 20:29
Något man missar en del och får överkompensera som fan om man inte kör mark är de uteblivna gigantiska erectorerna den ger. Ryggresningar blir en väldigt blek återspegling, och att tro att man fixar det med rodd är att blåsa sig själv. kan du köra goodmornings? den är hyfsad för ändamålet.

Att inte kunna köra böj, är däremot skitsamma, finns många med gigantiska quads som får stora skälvan bara de går i närheten av ett powerrack eller en böjställning.

Om jag inte missminner mig så har väll Johan Oldenmark ganska stora ben och han kör inte knäböj.

Otto GROV
2005-03-22, 20:55
Om jag inte missminner mig så har väll Johan Oldenmark ganska stora ben och han kör inte knäböj.

jaså hur vet du det? har han sagt de till dig?