handdator

Visa fullständig version : Kostupplägg


wurre
2005-03-20, 22:27
Tjo, ny på forumet som kanske märks. Har tränat lite si och så sen 3 år tillbaka men utan att äta riktigt optimalt. Tänkte slänga upp mitt "Kostschema" här för lite kritik. *popcorn*

10.00
150g Havregrynsgröt
2dl mjölk, 2dl vatten, 1 banan och 30gram Protec i en mixer

13.00
120g Rågbröd
100g Grynost

16.00
130g Kycklingbröst
4dl Ris

18.30
3 ägg, Omelett (slänger in tomat, skinka, ost osv)
Slänger upp det på 4 skivor Fullkornsbröd (120g)

21.00
120g Rågbröd
100g Grynost

23.30
Kan ibland slänga upp en sallad eller dra i mig Fairings M.R.P om jag inte orkar göra något annat.

Salladen består av
140g tonfisk
140g ananas
2 tomater
Lite gurka, 2st kiwi, grynost, paprika

Allt detta borde bli runt 2500kcal per dag. Eftersom jag väger lika mycket som en kråka (61kg, 175cm) så ska det nog vara tillräckligt.

Detta är exempel på en dag då jag inte tränar såklart, utan pre och post-workout shake. Tar även multivitamin tillskott, omega 3.

Några kommentarer? :eating:

Brenner
2005-03-20, 22:31
alltså gubben tänk inte på vad du äter när du ska buffla upp dig! ÄT det du känner för! lägga upp schema tycker jag att man ska lägga upp när man deffar annars blir det för mycket.... ÄT!!!

KIRE
2005-03-20, 22:34
Det där är bra käk!
Men för lite fett, lägg till lite fett på dom måltider
som inte är direkt på morgonen och efter träning.
Har du inte råd med fettet i din "kaloribudget" så
plocka bort motsvarande energimängd kolhydrater.

Välj raps, olivolja eller nötter som fettkälla i första hand.
Eller lägg in lite makrill tex.

wurre
2005-03-20, 22:45
alltså gubben tänk inte på vad du äter när du ska buffla upp dig! ÄT det du känner för! lägga upp schema tycker jag att man ska lägga upp när man deffar annars blir det för mycket.... ÄT!!!

Jag vet vad du menar. Använder detta som grund för vad jag äter och oftast är det dom här sakerna jag hittar i skåpet. Och förbereder kycklingen en vecka framöver då jag är lat framför spisen *rolleyes*

Välj raps, olivolja eller nötter som fettkälla i första hand. Eller lägg in lite makrill tex.

Vad sägs om att lägga till en matsked rapsolja till några måltider? Ibland äta lite Cashewnötter... mmm, dom är goda dom.

JAM
2005-03-20, 23:07
Fettkälla? (OLW:s) Torrostade jordnötter! Ahhh, underbara!