handdator

Visa fullständig version : Nån som lirar World of warcraft?


=strongman= Smirnuff
2005-03-20, 16:18
Hade tänkt skaffa skiten, så undrar om de e värt de. De e ju skitsvårt att få tag på, slut överallt.

Och de kostar väll ca 450 kr o sen 120 kr i månaden efter det. Kommer att säja ajj i plånboken så e de värt??

Frazze
2005-03-20, 16:22
... (http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=32797&highlight=warcraft)

davidh
2005-03-20, 16:24
kollade lite på det hos en kompis och det är jädrans nice. Verka rätt skoj. Men jag tänker inte köpa det. Dels för att min dator hade begått självmord innan jag ens börjat installera spelet, dels för att jag inte är så mycket för fantasy liknande spel.

sen gillar jag inte att man måste betala var månad *screwy*

Ett spel ska vara en engångsutgift annars kan det va...

Elajt
2005-03-20, 16:38
kollade lite på det hos en kompis och det är jädrans nice. Verka rätt skoj. Men jag tänker inte köpa det. Dels för att min dator hade begått självmord innan jag ens börjat installera spelet, dels för att jag inte är så mycket för fantasy liknande spel.

sen gillar jag inte att man måste betala var månad *screwy*

Ett spel ska vara en engångsutgift annars kan det va...

Det endel personer inte förstår med månadskostnaden är att det tillåter spelutvecklarna att fortsätta korrigera spelet, bygga ut det, jobba med det, i mycket större grad än i ett annat spel.

se t.ex. på Dark age of Camelot. där har de gjort en helt ny värld, gör stora ändringar i spelet och gör en massa förbättringar som inte skulle kunna vara möjliga om man inte hade heltidsanstälda.

mangemani
2005-03-20, 16:40
vänta tills dark and light kommer istället...utklassar WOW med hästlängder.
vet dock inte hur mycket det kostar i månaden att spela osv,men det lär ligga runt 100 där med.

ZLTN
2005-03-20, 16:44
Jag spelade betan, men jag vågar inte skaffa fullverren nu... Jag har fastnat i mmorpg's förut, och köper jag detta lär jag göra det igen. Men är du redo att offra ditt sociala liv och leva med att träningen kommer bli lidande vare sig du vill eller inte... Så kan jag lova dig att det är värt det :) Om du gillar mmorpg's vs.

Prankie
2005-03-20, 17:23
Jag stör mig grymt mycket på spelet, fast bara för att jag går i en IT skolan.

1. Elever som plötsligt förvinner ett par veckor, kan inte göra grupparbete.
2. Många ser grymt slitna i skolan.
3. Är de väl är i skolan så går gruppuppgifter ändå åt helvete då allt som pratas är WoW.
4. Har man inte lirat WoW så fattar man inte heller vad de snacka om.

Mikeman
2005-03-20, 18:09
Är man redo att offra allt socialt liv och flickvän ska man börja med mmorpg.
Det är dock det roligaste man kan hålla på med i datorväg. Sjukt ball.

abjorn
2005-03-20, 18:12
jag lyckas kombinera skola, träning, socialt liv och wow aldeles ypperligt... bra va? *flex*

=strongman= Smirnuff
2005-03-20, 18:44
fan hade de inte vatt slut överallt hade jag nog köpt de *grr*

=strongman= Smirnuff
2005-03-20, 18:45
Ingen här inne som vill bli av med spelet o ge/sälja de till mig?? :)

davidh
2005-03-20, 19:18
Det endel personer inte förstår med månadskostnaden är att det tillåter spelutvecklarna att fortsätta korrigera spelet, bygga ut det, jobba med det, i mycket större grad än i ett annat spel.

se t.ex. på Dark age of Camelot. där har de gjort en helt ny värld, gör stora ändringar i spelet och gör en massa förbättringar som inte skulle kunna vara möjliga om man inte hade heltidsanstälda.

Det är säkert jättebra men spelar man inte så mycket så känns 100kr, för ett spel man redan betalt för, ganska mycket.
Förstår att det leder till vidareutveckling och att en hel del av dom jobbigaste fjortis nubsen avstår från att spela.

bonydrop
2005-03-20, 21:28
Jag förstår att man kan tycka att 100 kr per månad är mycket att betala för ett spel. Men tycker man det är roligt är det verkligen värt pengarna. Och ser man det som ett nöje är det hur billigt som helst. Hur mycket kan du göra för 100 kronor? Ett biobesök på 2 timmar kostar nästan lika mycket. Så det är ju betydligt mer prisvärt än nåt annat man kan hitta på

Allan
2005-03-20, 21:38
Det ligger två trådar om samma sak just nu - jag låser den som hart minst poster!

allan