handdator

Visa fullständig version : Ett bra träningsprogram!


ops
2005-03-20, 09:32
Länk till i mitt tycke ett bra träningsprogram!
http://www.t-nation.com/readTopic.do;jsessionid=FEE457E7C90146AAB06AB884A9 D0E150.titan?id=459321 :thumbup:

aliquis
2005-03-20, 13:06
Är alltid så mycket konstiga övningar inblandade i många av programmen dock, även om grundtanken kanske är bra.

ops
2005-03-20, 13:32
? vilka är konstiga?

HookersUnited
2005-03-20, 16:25
Har kollat på det där programmet ett par ggr och det ser onekligen intressant ut :thumbup:

? vilka är konstiga?
Dom med engelska övningsnamn :D

Big_Vik
2005-03-21, 18:42
Här är ett annat svinbra rullande program, som jag plockat ihop själv lite snabbt. Dock har jag inte testat det än :angel:

Vetefan varför jag skriver det, har tråkigt nu. Tänkte iallafall testa detta under deffen. Jag kallar det...

Modifierad grubsplitt :D

Träningsdagar: Måndag, Onsdag, Fredag
Vila: 4-5 dagar/muskel
Volym: Det du brukar delat i häflten.
Övningar: Bara basövningar Inga sidolyft eller shrugs, ingen bakside axelträning (men en hel del rodd- vilket bevisligen räcker för mig) inga flyes. Endast hantlcurl och liggande tricepspress för armar, kort sagt- inget fjolleri!!!

Pass.1.

Bänkpress 3-4x
Sned hantelpress 2x
Hantelcurl 3-4x
Knäböj 4-5x
Lårcurl 4x
Vader i superset med mage 3x

Pass.2.

Rodd 4x
Marklyft 3x
Axelpress 4-5x
Tricepspress 5x
Vader i superset med underarmar 3x

Pass.3

Bänkpress 3-4x
Sned hantelpress 2x
Hantelcurl 3-4x
Knäböj 4-5x
Stela mark 4x
Vader i superset med mage 3x

Pass.4

Rodd 4x
Chins 3x
Militärpress 5x
Tricepspress 4-5x
Vader i superset med underarmar 3x

* Ben körs sist p.g.a. jag omöjligen kan köra något annat efteråt
* Har redan överbra vader, men vill lägga in ett superset bara för intensiteten och vader tycks för mig omöjliga att överträna.
* Marklyft var 8-9 dag så man är fräsch till dess. Kanske köra stela mark varannan vecka på bendagen för baksidan.
* sätter set-antalen i en "gaffel" (Stahlbergsutttryck om en annan sak egentligen) så kan man känna efter själv, om man är sliten eller liknande, det lägre talet passar troligen bättre när man bara vilat fyra dagar. Annars får man väl anpassa sig....
* har obefintliga underarmar som behöver tränas, trapz däremot har jag så det räcker

Solle
2005-03-21, 18:47
Här är ett annat svinbra rullande program, som jag plockat ihop själv lite snabbt.
Triceps får det jobbigt :angel:

Shadow Warrior
2005-03-21, 18:58
Jag fortsätter i Big Viks spår och postar ett grymt schema:

THE GROW OR DIE ROUTINE!

Detta är ett schema som först dök upp 1917 och jag tror jag återgivit det korrekt, har ingen källa just nu.

(5x5 = 2uppvärmninggset och 3st worksets)

2st träningar per vecka.

Träning 1
Knäböj med djupandning/rest pause 1-2x20* 1x20
Ryck 5x5
Bänkpress 5x5
Skivstångscurl 5x5
Farmers Walk 2xMax

Träning 2
Marklyft med Djupandning/rest pause 1-2x20* 1x20
Overhead press 5x5 (innefattar +2Pushppresses per set)
CG-Benchpress 5x5
Omvänd Skivstångscurl 5x5
Statiska Chins 2x30sec


Jag har själv kört detta i 8veckor 2001, funkade bra, ökade bra i styrka och fick upp en bra explosiviter, jag kunde enhands snatcha en 37,5kg hantel när jag provade, starkt för mej även om vissa här tycker det är lite. Allt slutade dock med att jag skadade ryggen eftersom jag fick för mej att jag skulle prova att maxa lite i böjjen, bara sådär utan anledning vilket resulterade i att jag skadade ryggen, jävligt hårt schema i allafall.

ops
2005-03-21, 23:50
Kul att se lite mer (o)tradionella program!