handdator

Visa fullständig version : Dopade måste träna hårdare?


HenrY
2005-03-19, 14:02
vad är det för talesätt? Många säger det, alltså att dom som tar AAS o andra droger måste slita mycket hårdare osv för att få resultat!
Skitsnack?! Jag tycker det Borde vara tvärtom!! nu har jag aldrig tagit någe prepp så jag vet ju inte.
men vaddå, om jag nu skulle ta AAS, skulle jag få slita hårdare för resultat?! vad är det då för mening med att dopa sig?
Någon får gärna förklara det talesättet för mig!

Mvh. HenrY

Karl_alfred
2005-03-19, 14:04
Det är *bs*

King Grub
2005-03-19, 14:06
Dopade personer kan träna hårdare i och med förbättad återhämtning och proteinsyntes. En ren person som försökte sig på samma upplägg skulle bli övertränad, skadad och utsliten. Tränar både den rene och den dopade personen lika hårt (förutsatt att alla andra faktorer är identiska) får den dopade bättre resultat, eller om du så vill, han "kommer undan" med slöare träning och får ändå lika bra resultat som den hårdtränande rena individen. Den senare är dock oftast vinnaren i det långa loppet.

Metal_boy_
2005-03-19, 14:08
Goder afton, goder afton, både herre och fru, vi VI ÖNSKAR ER EN TREVLIG!! FÖRBANNAT TREVLIG JUL!!!!!!!!!!!JHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHH!!!!!!!! !!

Mehdi
2005-03-19, 14:08
Jag tror nog att en dopad person har svårare att träna "efteråt". Därför måste han/hon slita arslet av sig för att kunna utvecklas.

Metal_boy_
2005-03-19, 14:10
Jag tror nog att en dopad person har svårare att träna "efteråt". Därför måste han/hon slita arslet av sig för att kunna utvecklas.


Menar du då efter att den har slutat med prep??

Mehdi
2005-03-19, 14:12
aa

jwzrd
2005-03-19, 14:13
EDIT: grubben hade redan förklarat oändligt mycket bättre.

Metal_boy_
2005-03-19, 14:14
aa

Vad jag erfarar så verkar det inte vara så iaf.

HenrY
2005-03-19, 14:14
Menar du då efter att den har slutat med prep??

Aa, eftersom jag vet att individen som dopar sig har chans att få avstannad testo produktion.

bear.flowertwig
2005-03-19, 14:15
Jag tror nog att en dopad person har svårare att träna "efteråt". Därför måste han/hon slita arslet av sig för att kunna utvecklas.

Har "svårare" att träna låter väl lite skevt uttryckt... Men att få upp hormonnivåerna till en naturlig nivå efter att under kuren ha undertryckt dem rejält - absolut!

jwzrd
2005-03-19, 14:15
Aa, eftersom jag vet att individen som dopar sig har chans att få avstannad testo produktion.

Chans? Det finns i stort sätt inget sätt att missbruka AAS på dom inte stänger av din testoproduktion (dock oftast temporärt).

Metal_boy_
2005-03-19, 14:15
Aa, eftersom jag vet att individen som dopar sig har chans att få avstannad testo produktion.

Egenproduktionen kommer tillbaka när du slutat.

HenrY
2005-03-19, 14:17
Dopade personer kan träna hårdare i och med förbättad återhämtning och proteinsyntes. En ren person som försökte sig på samma upplägg skulle bli övertränad, skadad och utsliten. Tränar både den rene och den dopade personen lika hårt (förutsatt att alla andra faktorer är identiska) får den dopade bättre resultat, eller om du så vill, han "kommer undan" med slöare träning och får ändå lika bra resultat som den hårdtränande rena individen. Den senare är dock oftast vinnaren i det långa loppet.

Aa, den som dopar sig kan ju givetvis träna hårdare. Dock tror jag inte så är fallet för det mesta, dom som Jag vet dopar sig kör ren trams träning o växer som svin iaf! jobbigt o se, då man själv sliter som ett djur men får inte ens hälften av resultaten. men samtidigt tror jag att psyket iaf avgör, kan man inte växa utan doping så kommer man inte komma långt!

Metal_boy_
2005-03-19, 14:18
Aa, den som dopar sig kan ju givetvis träna hårdare. Dock tror jag inte så är fallet för det mesta, dom som Jag vet dopar sig kör ren trams träning o växer som svin iaf! jobbigt o se, då man själv sliter som ett djur men får inte ens hälften av resultaten. men samtidigt tror jag att psyket iaf avgör, kan man inte växa utan doping så kommer man inte komma långt!

Med tramsträning så växer du inte även om du är dopad.

HenrY
2005-03-19, 14:18
Egenproduktionen kommer tillbaka när du slutat.

Kommer ja, men den kan vara låg ett bra tag efteråt.
Som jwzrd skrev så är detta en mycket vanlig biverkning bland de som dopar sig.

HenrY
2005-03-19, 14:19
Med tramsträning så växer du inte även om du är dopad.

Beror på vad man menar med tramsträning. Som dom tränar, Som Jag vet dopar sig, kallar jag ren tramsträning. Pumpar praktiskt taget bara muskeln.
Tramsträning enligt mig!;)
När jag säger pumpar så menar jag säkert runt 20 reps på varje övning, lätt vikt och inte ens nära fail! Och endå så växer "individerna" på denna tramsträning!

bear.flowertwig
2005-03-19, 14:19
Egenproduktionen kommer tillbaka när du slutat.

När du säger kommer tillbaka låter det som ett absolut begrepp. Som 1 eller noll. Av eller på. Så är ju inte riktigt fallet. Visst förbättras den men det kan ta tiiiiid och gör att många mår rejält psykiskt dåligt.

Edit: HenrY hann före *rolleyes*

JAM
2005-03-19, 14:20
Stämmer det också för steroid(miss)brukande personer att "om de inte lever och tränar på ett sätt som gjort att de fått resultat utan dessa preparat, får de heller inte resultat med preparaten"?

(Jag är rätt okunnig inom detta område...)

jwzrd
2005-03-19, 14:20
Kommer ja, men den kan vara låg ett bra tag efteråt.
Som jwzrd skrev så är detta en mycket vanlig biverkning bland de som dopar sig.

Det är inte bara en vanlig biverkning. Det händer _alla_ _alltid_, men i något olika grad. Är man ung återhämtar man sig kortsiktigt snabbt, men man vet inte vad det satte för långsiktiga spår. När man sen är 40 så får man kanske inte upp snorkeln mer.

Metal_boy_
2005-03-19, 14:21
Beror på vad man menar med tramsträning. Som dom tränar, Som Jag vet dopar sig, kallar jag ren tramsträning. Pumpar praktiskt taget bara muskeln.
Tramsträning enligt mig!;)


om dom bara som du säger pumpar muskeln så går dom misste om mycke resultat, förmodligen kan du få bättre resultat ren om du tränar stenhårt och rätt då.

jwzrd
2005-03-19, 14:22
Stämmer det också för steroid(miss)brukande personer att "om de inte lever och tränar på ett sätt som gjort att de fått resultat utan dessa preparat, får de heller inte resultat med preparaten"?

(Jag är rätt okunnig inom detta område...)

Till viss del, om du aldrig lärt dig träna och sköta dig själv effektivt nog att bygga muskler utan AAS, så kommer du få dåliga resultat med och fungera katastrofalt dåligt efter/mellan. Personer som använder AAS på det sättet bryr sig oftast inte om det dock, deras förhållande till AAS liknar mer än narkomans förhållande till droger. Det handlar om kicken bara.

Karl_alfred
2005-03-19, 14:26
Med tramsträning så växer du inte även om du är dopad.
Beror helt på vad man menar med tramsträning. Jag är ren tycker jag tränar rätt mesigt nu, men har aldrig gått så bra.

pellepedal
2005-03-19, 14:28
Varför lägga av?
Har man än gång trampat ner i träsket, kan man lika gärna köra på.
Det är så gott som ingen kom kan köra bara en kur...
Det är inget roligt att träna utan sen..man måste ha en till...
Sen hålle rman på.. Bara korta viloperioder emellan kurerna, när man planerar nästa kur.

King Grub
2005-03-19, 14:29
Med tramsträning så växer du inte även om du är dopad.

Jo... sorgligt nog.

bear.flowertwig
2005-03-19, 14:31
Jo... sorgligt nog.

Vet iofs en bekant som käkade d-bol i gymnasiet och bara körde armhävningar och situps. Fick väl sådär resultat :)

King Grub
2005-03-19, 14:32
Det finns en nedre gräns också. ;)

HenrY
2005-03-19, 14:41
Det finns en nedre gräns också. ;)

jo precis! med tramsträning så menar jag inte att man bara kan kolla på vikterna och fantisera om hur man tränar för att växa.
Men som vissa av dessa dopade personer tränar, skulle jag kunna göra även om jag hade 45 graders feber och var döende. Patetiskt!

pellepedal
2005-03-19, 14:41
Jo... sorgligt nog.

Definiera "tramsträning" tack.

pellepedal
2005-03-19, 14:42
jo precis! med tramsträning så menar jag inte att man bara kan kolla på vikterna och fantisera om hur man tränar för att växa.
Men som vissa av dessa dopade personer tränar, skulle jag kunna göra även om jag hade 45 graders feber och var döende. Patetiskt!

Om de inte behöver slita mer på kroppen för att få de resultat de vill ha, så varför....

HenrY
2005-03-19, 14:43
Varför lägga av?
Har man än gång trampat ner i träsket, kan man lika gärna köra på.
Det är så gott som ingen kom kan köra bara en kur...
Det är inget roligt att träna utan sen..man måste ha en till...
Sen hålle rman på.. Bara korta viloperioder emellan kurerna, när man planerar nästa kur.

Du verkar ha en sund inställning till kurande? :)
Skämt åsido, jag vet vad du menar!

HenrY
2005-03-19, 14:43
Om de inte behöver slita mer på kroppen för att få de resultat de vill ha, så varför....

Förstår inte riktigt vad du menar här...

pellepedal
2005-03-19, 14:46
Du verkar ha en sund inställning till kurande? :)
Skämt åsido, jag vet vad du menar!

Jag gillar inte kurande, men jag känner folk som hållt/håller på.
Jag ser vad de lider när de slutar med en kur..

pellepedal
2005-03-19, 14:47
Förstår inte riktigt vad du menar här...

Jag fattade det som om du tycke rde tränar som kärringar. men de behöver tydligen inte träna hårdare för att växa. Så varför skulle de göra det, och samtidigt riskera skador m.m.

bear.flowertwig
2005-03-19, 14:54
Men som vissa av dessa dopade personer tränar, skulle jag kunna göra även om jag hade 45 graders feber och var döende. Patetiskt!

Är det gissningar, något du vet eller vad...? :confused: Tycker det snarare verkar vara tvärtom(med undantag för puckade 18-åringar som provar utan att ha en aning om vad de gör). De som dopar sig går verkligen in för det. Blir om möjligt ännu mer extrema och anpassar hela livet efter det... :eating: :bpump: :eating: :bpump:

snej
2005-03-19, 14:56
Jag tycker framförallt Olympia-eliten är ett stående exempel på hur dåliga resultat kurande ger... Finns så grova killar på mitt gym, och dom är rena det lovar dom.

HenrY
2005-03-19, 15:02
Är det gissningar, något du vet eller vad...? :confused: Tycker det snarare verkar vara tvärtom(med undantag för puckade 18-åringar som provar utan att ha en aning om vad de gör). De som dopar sig går verkligen in för det. Blir om möjligt ännu mer extrema och anpassar hela livet efter det... :eating: :bpump: :eating: :bpump:

Självklart finns det vissa som verkligen går in för byggningen, men de personer jag vet kurar kör tramsträning och sköter inte kosten direkt jätte bra. De satsar typ enbart på att hålla protein och kcal intaget högt.

Tramsträning för mig innebär att man inte alls kör hårt. Alltså oavsett om man kör tungt eller inte. De pressar sig inte ens i närheten av vad de skulle kunna göra, och ENDÅ växer som svampar!

Baan
2005-03-19, 15:02
Jag tycker framförallt Olympia-eliten är ett stående exempel på hur dåliga resultat kurande ger... Finns så grova killar på mitt gym, och dom är rena det lovar dom.

lätt :D

------------

jag tror också (eller skulle väl säga vet men har inte träffat majoriteten som kurar och tränar så dte är svårt att påstå) att man kan komma undan med sämre träning så att säga om man kurar på -- finns en del exempel på killar som fått tag på ryssfemmor och gått och kört lite bröst/armar några dagar i veckan och fått betydligt bättre resultat än om dom hade gjort det rena. Dvs med andra ord tramsträning som gett betydlgit bättre resultat p g a steroiderna. Sen kan man nog påpeka att om dom hade gjort allt annat mycket bättre och skitit i aas så hade dom kanske någt ungefär likvärdiga resultat men det är en annan femma

boxsquat
2005-03-19, 15:02
Aa, eftersom jag vet att individen som dopar sig har chans att få avstannad testo produktion.

Såhär är det. När du tillför kroppen exogent testosteron kommer den inte att se något behov i att producera något endogent. Den "behöver" ju bara en viss mängd testosteron för att fungera, mer gör ingen riktig nytta för kroppen (bara för oss som tränar). Tillför du bara en liten mängd testosteron kommer din egenproduktion av det endogena testosteronet inte att avta helt.

Däremot finns det mediciner som sätter igång din egenproduktion efter kuren. Dessa brukar ingå i vad man kallar för PCT (Post Cycle Therapy). Så så illa är det inte heller.

bear.flowertwig
2005-03-19, 15:02
Jag tycker framförallt Olympia-eliten är ett stående exempel på hur dåliga resultat kurande ger... Finns så grova killar på mitt gym, och dom är rena det lovar dom.

Är det sant??? :eek: :bow:






















:D

AndersHermansson
2005-03-19, 15:08
Kommer ja, men den kan vara låg ett bra tag efteråt.
Som jwzrd skrev så är detta en mycket vanlig biverkning bland de som dopar sig.

Går att fixa så att man ligger på baseline direkt efter avslut. Så det är väl inte en anledning att inte preppa. Men det finns ju andra bättre anledningar :)

HenrY
2005-03-19, 15:09
Jag fattade det som om du tycke rde tränar som kärringar. men de behöver tydligen inte träna hårdare för att växa. Så varför skulle de göra det, och samtidigt riskera skador m.m.

har jag sagt att de skulle göra det eller? Isof, My bad!
Men, som topicen lyder så undrar jag varför många säger att de som preppar måste träna hårdare för resultat! Det är ju rent skitsnack! Dessa behöver ju inte alls pressa sig till det yttersta som t.ex. jag måste göra för att växa.

HenrY
2005-03-19, 15:12
Såhär är det. När du tillför kroppen exogent testosteron kommer den inte att se något behov i att producera något endogent. Den "behöver" ju bara en viss mängd testosteron för att fungera, mer gör ingen riktig nytta för kroppen (bara för oss som tränar). Tillför du bara en liten mängd testosteron kommer din egenproduktion av det endogena testosteronet inte att avta helt.

Däremot finns det mediciner som sätter igång din egenproduktion efter kuren. Dessa brukar ingå i vad man kallar för PCT (Post Cycle Therapy). Så så illa är det inte heller.

Aight, thx for da info!

Lizard
2005-03-19, 16:46
Tycker iofs Grubben svarade på frågan redan på inlägg tre......

Men annars är det som med alla andra droger; man vågar och då vågar man mer. Dessutom så blir man en trasa utan och, med tiden, en trasa med kurandet....

Lizard

-AG-
2005-03-19, 17:43
Varför lägga av?
Har man än gång trampat ner i träsket, kan man lika gärna köra på.
Det är så gott som ingen kom kan köra bara en kur...
Det är inget roligt att träna utan sen..man måste ha en till...
Sen hålle rman på.. Bara korta viloperioder emellan kurerna, när man planerar nästa kur.


En bekant hade den erfarenheten när han skulle utföra en studie på personer som dopat sig tidigare men varit rena de senaste XX åren (10?) för att studera långtidseffekter av dopingpreparat. Det var nästan omöjligt att hitta någon som slutat helt. De flesta sa... "jo, jag har i princip slutat, tar bara nån liten kur ibland". De som en gång kurat har problem med egot när de ska försöka träna rena sen, för oftast vill de ju iaf vara biffen i allas ögon och det är svårare när de ska träna utan "vitaminer".

Allan
2005-03-19, 23:04
Jag ska dela upp det här svaret i två delar. Den första delen handlar om just den ursprungliga frågan. Mitt svar är - nej, de verkar inte behöva träna hårdare. Om man med resultat menar att de blir fetare och drar på sig mer vatten och därigenom kan hantera mer vikter eftersom de blir tyngre. Men hårdare verkar de då rakt inte träna.

Ikväll har jag varit ute på några av de mer frekventa dopingforumen och kikat - jag brukar göra det emellanåt för att få bli lite förbannad. På flera ställen har de bildsektioner där man kan glo på folks framsteg.
Att de inte skäms! Nittioåtta procent av alla resultat jag sett ikväll är helt inom räckhåll även för folk som inte dopar sig. De andra två procenten ligger också inom det fattbaras gräns, fast det kanske tar lite längre tid.

Att träna hårt är ju faktiskt inget man kan medicinera sig till. Jag har sett säkert tusen dopade människor träna, och det är en ytterpyttteliten del jag blivit imponerad av. De jag sett som tränat har alla också det gemensamt att de når långt i sin utveckling. De övriga tränar...mesigt! På halvfart, satsar inget, har inget driv i träningen.
Nån skrev ovan att om man dopade sig skulle man liksom sätta extra fart. Kolla detaljer i kosten, sova ordentligt, föra dagbok, och träna hårdare...
Träna hårdare? Jamen gör det då!

Man kan vara hur noga som helst med sin kost och sömnen och lägga tusentals kronor på tillskott och tillbehör...men tränar man inte hårt kommer man bara att få de där halvdana resultaten. Och detta oavsett om man dopar sig eller inte - vare sig proteinpulver eller dopingpreparat är dunderhonung!

Jag ska citera mig själv, från en annan tråd...
Det finns nån slags myt om att de som kurar skulle kunna så jävla mycket. Det är givetvis lögn. Jag har sagt det förr - med tanke på den uppskattade mängd av införda dopingpreparat vi har i Sverige borde vi ha en armé av bra byggare. Det har vi inte - slutsatsen måste ju bli att i stort sett allting tas av folk som inte kan nåt, inte vet nåt och aldrig kommer att bli nåt.

Denna tanke förstärks extremt mycket när man kan följa folks resonemang från ett forum till ett annat (byt nick era puckon!). På ena forumet ger någon avancerade steroidråd, och på ett annat forum frågar samme person om det är viktigt med protein efter träningen (jag skojar inte!)....

Nå, om man säger så här - de som faktiskt får resultat av sin träning är de som tränar riktigt hårt. Och det tar så oerhört lång tid att lära sig träna hårt. Det är ytterligt sällan jag sett folk med mindre än tio års erfarenhet som faktiskt tränar hårt. De TROR att de tränar hårt, men tyvärr....Det finns några enstaka, och de står på scen!

Den andra delen...

Den psykologiska delen av dopingen är extremt underskattad. Dessvärre är den outforskad också; det skulle knappast vara etiskt försvarbart att genomföra en sån studie, och intervjuer funkar knappast. Givetvis är det så att folk blir kära i sina egna spegelbilder. De blir beroende av sina resultat. Och de är sååååå patetiska.
Megarexi är en sak - men det är ju så få av vanebrukarna som faktiskt är stora. De måste ju ha sanslöst dåliga självbilder - eftersom så få av dem visar upp sig. Jag måste instämma i det AG skrev - det verkar som de både förringar och romantiserar bruket. För övrigt är det väl i den kretsen som langarna brukar återfinnas - feta, med byggarkläder, rakade skallar och komplexfordon....


allan

Herkulez
2005-03-19, 23:18
inge fel med rakade skallar och fina bilar *grr*


annars :thumbup:

Lasse Kongo
2005-03-19, 23:21
det är ju det ja har skrivit i var och varannan tråd, folk tränar inte tillräckligt hårt, dopade som odopade.

Karl_alfred
2005-03-19, 23:23
det är ju det ja har skrivit i var och varannan tråd, folk tränar inte tillräckligt hårt, dopade som odopade.
Och hårt är?

Herkulez
2005-03-19, 23:27
Och hårt är?
min *** när lasse står brevid.

nämen titta på gymmen, 95% står och drar lite i kablarna för att köra en lätt 5reppare i bensparken, läs allans tråd i best of det är hård träning =)

Lasse Kongo
2005-03-19, 23:31
Och hårt är?

ja, för mig är det att man tar ut sig maximalt i varje pass oavsett om man kör tungt eller lätt, sen visst, ja förstår din pik, hårt är ju olika från person till person och jag kan ju inte sätta normen för vad hårt för dig är.

Vet inte hur ja ska sammanfatta men jag har träffat på så sjukt många som dopat sig genom åren och till 99% ser dessa ut som skit, och i mina ögon tränar de som fjollor, 99% har aldrig kört mark eller knäböj.

Svårt att förklara, men om du har vägarna förbi så dra ett pm så ska jag visa min definition av hård träning, bangar aldrig ett pass *flex*

Karl_alfred
2005-03-19, 23:37
Var inte en pik riktigt lasse *kissass* Blir bara så fundersam ibland vad det innebär, du har ungefär samma defenition som mig på hård träning. Ju närmare man är att stupa desto hårdare är väll min defenition. Konstigt nog har resultaten åkt rakt upp i toppen sen jag inte alls tränar lika hårt enligt denna defenition, men å andra sidan sköter inte jag det andra perfekt heller. Har inga sånna planer men jag tycker det är kul att ha en defenition på olika begrepp så att det inte bara är nått folk slänger ur sig för att det ska låta bra hehe

Sen har jag sett folk ur sverigeeliten träna många gånger och de passar absolut inte in på denna defenition därför jag alltid vart förvirrad kring detta begrepp.

Lasse Kongo
2005-03-19, 23:44
Var inte en pik riktigt lasse *kissass* Blir bara så fundersam ibland vad det innebär, du har ungefär samma defenition som mig på hård träning. Ju närmare man är att stupa desto hårdare är väll min defenition. Konstigt nog har resultaten åkt rakt upp i toppen sen jag inte alls tränar lika hårt enligt denna defenition, men å andra sidan sköter inte jag det andra perfekt heller. Har inga sånna planer men jag tycker det är kul att ha en defenition på olika begrepp så att det inte bara är nått folk slänger ur sig för att det ska låta bra hehe

i see =)

träna hårt behöver inte vara att köra tunga lågreppare på 200 i bänk o 300 i böj för mig, jag har faktiskt ändrat min träning totalt sista tiden, och det är fan i mig det bästa jag gjort ngnsin, tog mig 10 år och få till det som funkar för mig :D

så det är kortfattat lägre vikter, striktare utförande och högreps och många set som gäller för mig nu sedan en tid tillbaks, fast det betyder inte att ja inte tränar lika hårt som förr då min träning va raka motsatsen, jag tycker personligen jag har höjt mig flera snäpp på gymmet sista tiden och det finns ta mig faen inget kvar o ge när ja kryper till min ryggsäck där min drink väntar efter passen :D

Träna hårt.. det är att träna hårt det hahaha (dagens visdomsord)

Karl_alfred
2005-03-19, 23:48
i see =)

träna hårt behöver inte vara att köra tunga lågreppare på 200 i bänk o 300 i böj för mig, jag har faktiskt ändrat min träning totalt sista tiden, och det är fan i mig det bästa jag gjort ngnsin, tog mig 10 år och få till det som funkar för mig :D

så det är kortfattat lägre vikter, striktare utförande och högreps och många set som gäller för mig nu sedan en tid tillbaks, fast det betyder inte att ja inte tränar lika hårt som förr då min träning va raka motsatsen, jag tycker personligen jag har höjt mig flera snäpp på gymmet sista tiden och det finns ta mig faen inget kvar o ge när ja kryper till min ryggsäck där min drink väntar efter passen :D

Träna hårt.. det är att träna hårt det hahaha (dagens visdomsord)
:D :thumbup:

Achryl
2005-03-20, 01:54
vad händer med någon som aldrig rört en vikt och som dopar sig?

boxsquat
2005-03-20, 06:14
Givetvis är det så att folk blir kära i sina egna spegelbilder. De blir beroende av sina resultat. Och de är sååååå patetiska.

Den biten är väl ingenting? Den värsta psykologiska aspekten är depressionerna folk får av dopingen, och det är ett faktum. Jag vet jättemånga som käkar lyckopiller idag pga AAS. Inga andra bieffekter tar jag på allvar. Allt annat går att förebygga mer eller mindre. Men den psykologiska biten är ett faktum och den går inte att förebygga med varken nolvadex, clomid, arimidex, femara eller något annat. Folk lider av rejäla humörsvängningar och får rejäla depressioner av doping. Det borde alla vara medvetna om. Därmed inte sagt att alla får det varje gång, men det är nästan säkert att man någon gång under sitt steroidbruk råkar ut för det, och frågan är då om man vill ta den risken? Är det värt det?

boxsquat
2005-03-20, 06:18
vad händer med någon som aldrig rört en vikt och som dopar sig?

Det finns en studie på det där. Man ökar rejält i styrka och muskler ifall man injicerar testosteron i doser från 300mg i veckan och uppåt även om man inte tränar, enligt den studien.

ölobrännvin
2005-03-20, 08:17
När jag var 17 18år nånting så var det ett gäng som dopade sej med ryssfemmor såklart. Dom vart aggressiva och slog ner folk på stan och växte väl en del. Den ena vi kan kalla honom Torbjörn är idag knarkare och åker in och ut på behandlings hem och tränar lite sporadiskt. Så fort han börjar få ordning på sitt liv så börjar han träna lite , blir rastlös går en kur mår bra som fan i några veckor och så börjar det om med mer kurande och droger som efedrin och amfetamin och så är det snart dags för behandlings hem igen. Den andre som vi kan kalla Jimmy ser nu ut som en valross med gyno och sluttande axlar. En viss agressivitet har dem alltid haft även som små knattar i skolan men det verkade som den förstärktes av kurandet. Detta var ju lite OT men ändå inom ämnet.. Så kan det gå.

Karl_alfred
2005-03-20, 10:08
Det finns en studie på det där. Man ökar rejält i styrka och muskler ifall man injicerar testosteron i doser från 300mg i veckan och uppåt även om man inte tränar, enligt den studien.
Det säger en hel del.

Grahn
2005-03-20, 10:26
Det finns en studie på det där. Man ökar rejält i styrka och muskler ifall man injicerar testosteron i doser från 300mg i veckan och uppåt även om man inte tränar, enligt den studien.

En studie som de felsta kurande talar väldigt tyst om kan tilläggas. ;)

HenrY
2005-03-20, 10:35
Allan: :thumbup: Mycket bra skrivet!

hasse36
2005-03-20, 10:46
läs allans tråd i best of det är hård träning =)Kan någon djuplänka (som det heter numera) till Allans hårdträningstråd.

pellepedal
2005-03-20, 12:46
Har Allan skrivit en hårdträningstråd?
Den vill jag gärna läsa.











Men Allan tränar väl inte så hårt?

HenrY
2005-03-20, 13:35
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=19348

Det är väl denna ni menar?
Tror nog Allan tränar hårt Pellepedal, iaf som jag hört!

Edit: Det han skriver där, detta är raka motsatsen till tramsträningen man Kan köra för att bli stor med steroider!