handdator

Visa fullständig version : homeopati o grejer


aliquis
2005-03-19, 12:04
http://www.newscientist.com/channel/space/mg18524911.600
punkt 1 o 4 hör ju ihop lite grann, kanske.
allt är intressant dock.

AndersHermansson
2005-03-19, 12:24
Om homeopati fungerar vill jag aldrig mer dricka renat kranvatten *spy*
Men det tror jag inte.

Metal_boy_
2005-03-19, 13:41
Hade det inte funkat så hade inte min mor varit botad från sin laktosintolerans.

Yankeee
2005-03-19, 13:48
Hade det inte funkat så hade inte min mor varit botad från sin laktosintolerans.

lol?

Metal_boy_
2005-03-19, 13:51
lol?


Det är faktiskt sant, min mors arbetskamrat hade en man som är homeopat, så morsan fick medicinen billigare. Iannat fall hade det säkert totalt gått på 20.000kr, efter som det är en väldigt lång process och dyr.

Yankeee
2005-03-19, 13:57
Typ: http://www.physto.se/~vetfolk/links/ Sök på "Homeopati" och läs texterna.

Dumleman
2005-03-19, 14:01
Det är faktiskt sant, min mors arbetskamrat hade en man som är homeopat, så morsan fick medicinen billigare. Iannat fall hade det säkert totalt gått på 20.000kr, efter som det är en väldigt lång process och dyr.
Då hade din mor laktosintollerans enbart på det mentala planet :).

King Grub
2005-03-19, 14:03
Homeopati är en pseudovetenskap. Bluff. Det handlar om utspädning till en grad där det inte finns en enda molekyl kvar av det verksamma ämnet.

Metal_boy_
2005-03-19, 14:04
Typ: http://www.physto.se/~vetfolk/links/ Sök på "Homeopati" och läs texterna.

Jag hittar ingen sökruta? Tro på det får man väl göra hur man vill. Jag vet att hon sket på sig av minsta lilla mjölkinnehåll och det försvann efter lång behandling. Jag har själv använt mig av det när det gäller min panikångest men jag pallade inte med att det va så lång behandlingstid.

Yankeee
2005-03-19, 14:04
Jag hittar ingen sökruta? Tro på det får man väl göra hur man vill. Jag vet att hon sket på sig av minsta lilla mjölkinnehåll och det försvann efter lång behandling. Jag har själv använt mig av det när det gäller min panikångest men jag pallade inte med att det va så lång behandlingstid.

ctrl + f.

Metal_boy_
2005-03-19, 14:19
Stod en massa skräp om det. Text säger mig inte mer än en personlig upplevelse i vilket fall.

Yankeee
2005-03-19, 14:22
Stod en massa skräp om det. Text säger mig inte mer än en personlig upplevelse i vilket fall.

Hahaha, ja ******** har inga gränser iallafall.

Metal_boy_
2005-03-19, 14:24
Hahaha, ja ******** har inga gränser iallafall.


kan du inte skriva ditt censurerade ord eller? är du fjortis yankee?

Yankeee
2005-03-19, 14:30
kan du inte skriva ditt censurerade ord eller? är du fjortis yankee?

Ja, jag är fjortis, fråga Thony.

Du kan ju leka lite, tänk ut ett ord på åtta bokstäver som brukar användas med "har inga gränser" och för att hjälpa dig på traven så kan jag säga att det inte är "kärleken".

Metal_boy_
2005-03-19, 14:33
Ja, jag är fjortis, fråga Thony.

Du kan ju leka lite, tänk ut ett ord på åtta bokstäver som brukar användas med "har inga gränser" och för att hjälpa dig på traven så kan jag säga att det inte är "kärleken".


Jag fattar att det är nått med att jag är dum eller nått. Visst då får jag vara det ;) trodde inte heller på skiten innan, men men alla tror vad vi vill. Så länge jag vet själv så bryr jag mig inte ;)

Tolkia
2005-03-19, 22:17
Jag är själv tveksam till homeopati och en hel del andra alternativmedicinska metoder. Icke desto mindre är det många som blivit hjälpta, och så länge behandlingarna utförs av seriösa, kunniga personer, så varför inte? Risken för skada är ju minimal just med tanke på utspädningsgraden hos homeopatiska preparat. Och spelar det egentligen någon roll om det är en rent kemisk eller en psykosomatisk (placebo-) reaktion som ligger bakom så länge som patienten bli hjälpt? Dock är det tragiskt att det finns så många charlataner i branschen som inte är engagerade i något annat än att fylla den egna plånboken på sjuka, ofta desperata människors bekostnad.

Med tanke på vilka teorier som ibland förfäktas här kan jag ju f.ö. tycka att vi kanske skall ligga lite lågt med att avpollettera den som är postivi till homeopati som kvalificerad idiot ... (inte riktat till någon särskild) ;)