handdator

Visa fullständig version : bättre än vassle?


throat
2005-03-19, 01:33
Jag har förstått att hydrolsat ska vara snabbare än vassle. Men hur är det med denna "blandning" jag kollat på?

Protein Blend (Whey Protein Isolate, Whey Protein Concentrate, Whey Peptides).

Är den bättre än vassle, utan att veta procenten i blandningen? För det där säger inte mig så mycket.

Jakobbus
2005-03-19, 03:17
Nu ar du ute och cyklar lite, vassle finns i olika former, som koncentrat, isolat och hydrolysat.
Koncentratet ar langsammast och hydrolysatet snabbast.

throat
2005-03-19, 03:21
Nu ar du ute och cyklar lite, vassle finns i olika former, som koncentrat, isolat och hydrolysat.
Koncentratet ar langsammast och hydrolysatet snabbast.
Tack, det var jag faktiskt. Det var hydrolsat jag tänkte på när jag skrev isolat. Något bra svar på min fråga då?

King Grub
2005-03-19, 06:56
Isolat är snabbare än koncentrat. Den där blandningen innehåller mer isolat än koncentrat. Alltså är den snabbare än rent koncentrat.

Sverker
2005-03-19, 07:01
Jag har förstått att hydrolsat ska vara snabbare än vassle. Men hur är det med denna "blandning" jag kollat på?

Protein Blend (Whey Protein Isolate, Whey Protein Concentrate, Whey Peptides).

Är den bättre än vassle, utan att veta procenten i blandningen? För det där säger inte mig så mycket.

Utan att veta procenthalterna så är det ett vassleproteinisolat som är utblandat med vasslekoncentrat för att bli billigare. Tydligen finns det en liten mängd hydrolysat med också eftersom de deklarerar vasslepeptider.

Bättre än vasslekoncentrat ? Ja. Uppenbarligen med mindre fett och mjölksocker.

Bättre än vassleisolat ? Nej. Den är ju utblandad med billigare koncentrat.

Värt att köpa ? Det får priset avgöra.

z_bumbi
2005-03-19, 07:39
Utan att veta hur mycket och mer exakt vad det är i så vet man inte heller om den är prisvärt.

Det kan ju vara så illa att det är 50% isolat av en sämre typ, 48% koncentrat och 2% peptider.
Då är det inte bättre än koncentrat i mina ögon utom möjligtvis vad gäller laktoshalten.