handdator

Visa fullständig version : Fullvärdigt protein? kasein m.m


CroCop
2005-03-18, 21:39
Hej, fick hem "Milk 90" för några dagar sen, ett kaseinprotein. Jag har blivit riktigt kär i detta och kör med ca 40g som mellanmål minst 1 gång per dag nu.
Är det fullvärdigt protein i Milk 90? eller behöver man kombinera det med någon annan källa för att få i sig de essentiella aminosyrorna i rätt mängder?
Är det FÖR långsamt att köra som mellanmål två gånger per dag, hinner proteinet tas upp eller är det verkligen ett renodlat "nattprotein" som ger lite åt gången under flera timmar typ? Kanske det är helt idiotiskt att göra såhär men det känns väldigt smidigt att dra i sig efter skolan lixom, bu eller bä? :)

Arnesson
2005-03-18, 21:45
Hej, fick hem "Milk 90" för några dagar sen, ett kaseinprotein. Jag har blivit riktigt kär i detta och kör med ca 40g som mellanmål minst 1 gång per dag nu.
Är det fullvärdigt protein i Milk 90? eller behöver man kombinera det med någon annan källa för att få i sig de essentiella aminosyrorna i rätt mängder?
Är det FÖR långsamt att köra som mellanmål två gånger per dag, hinner proteinet tas upp eller är det verkligen ett renodlat "nattprotein" som ger lite åt gången under flera timmar typ? Kanske det är helt idiotiskt att göra såhär men det känns väldigt smidigt att dra i sig efter skolan lixom, bu eller bä? :)

Den innehåller väl 30% Vassle och 70% kaseinprotte. Det är fullvärdigt protein. Funkar bra som mellanmål, dock kanske du vill ha kollisar och fett till mellanmålen också (??).

CroCop
2005-03-18, 21:54
Jag vet inte om det är den sammansättningen men det kanske det är? Både vassle och kasein är ju med i innehållsförteckningen så det är mycket möjligt. =) självklart rockar man en grovmacka med lättmessmör på också, det enda jobbiga är att, hmm ja vi kan säga att toalettbesöken ökar av det förbannat goda messmöret, lite (re)laxerande effekt så att säga :P

The_RobRoy
2005-04-21, 23:05
Har också köpt hem milk 90 nu, efter att ha förbrukat 3 kilo Slooow från Farining som nattprotein.

Anledningen att jag bytte var att jag är så trött på mintchokladsmaken *spy*

Vore ju fint om faring kunde ta fram lite fler smaker.

Milk 90 jordgubb smakar iallafall kalas än så länge :eating:

påven
2005-04-21, 23:29
smakar milk90 likadant som whey80?

King Grub
2005-04-22, 06:08
Allt animaliskt protein är helt fullvärdigt, med dom lustiga undantagen kollagen och gelatin.

muskelbyggarn
2005-04-22, 07:33
>The_RobRoy

Sloow protein finns nu i jordgubb!

Vänl,,,
Tobbe

The_RobRoy
2005-04-22, 07:54
>The_RobRoy

Sloow protein finns nu i jordgubb!

Vänl,,,
Tobbe

Kanon :thumbup:

ska jag beställa det nästa gång jag handlar

The_RobRoy
2005-04-22, 07:57
smakar milk90 likadant som whey80?

Inte riktigt, annan konsistens (eftersom det är kasein) och lite beskare smak.

whey80 skulle jag säga är godare, men inte jättestor skillnad direkt

En grej som är lite skum, är att pulvret i milk 90 är inte alls likadant som Sloow:s, vilket är lite mysko, eftersom det nästan ska vara samma sak?

EiseltUK
2005-04-22, 09:52
Inte riktigt, annan konsistens (eftersom det är kasein) och lite beskare smak.

whey80 skulle jag säga är godare, men inte jättestor skillnad direkt

En grej som är lite skum, är att pulvret i milk 90 är inte alls likadant som Sloow:s, vilket är lite mysko, eftersom det nästan ska vara samma sak?

Kaseinater kan ha olika lite viskositet. Kasein brukar däremot vara relativt lika från den ena producenten till den andra.

/ Henrik

The_RobRoy
2005-04-22, 11:13
Kaseinater kan ha olika lite viskositet. Kasein brukar däremot vara relativt lika från den ena producenten till den andra.

/ Henrik

Vad är skillnaden på kaseinater och kasein?