handdator

Visa fullständig version : Mobilpratande på gymmet?


Pellefant
2005-03-18, 17:57
Hejsan,

Häromdagen blev jag superirriterad, en tant pratade i mobilen säkert 20 min, sådär högt och ljudligt samtidigt som hon körde ben, sen ungefär när hon var klar så satte en av gymmets PT igång med samma sak en bra stund lutad mot en maskin.

Är det bara jag som är lättirriterad...? :confused:

Vad tycker ni, är mobilpratande på gymmet ok?

Har du pratat på gymmet i mobilen nångång?

Froddan
2005-03-18, 18:00
Japp! Spillerill! :)

Halldin
2005-03-18, 18:00
Inte mer än när två personer står och pratar jämte varandra... det kan också vara irriterande, visserligen.

Pellefant
2005-03-18, 18:02
Inte mer än när två personer står och pratar jämte varandra... det kan också vara irriterande, visserligen.

Det stör mig inte lika mycket, men med mobilpratande så hör jag bara (ofrivilligt) ena sidan av konversationen. :(

Thony
2005-03-18, 18:02
Aldrig. Har inte ens med mig mobilen in. Ja är där för att träna, prata kan jag göra efteråt. Stör mej som fan på folk som står och tar upp plats på gymmet genom att prata.

mini_Arnold
2005-03-18, 18:03
har bara haft med mig mobilen en gång och då tränade jag inte..

förstår inte sånt, men det är mycket jag inte förstår så det är lugnt

Yankeee
2005-03-18, 18:03
Bryr mig inte så länge de inte gör som någon fjant sist på gymmet. Han glider runt och pratar i telefon, efter ett tag kommer det en annan kille som ska ta v-handtaget och köra rodd. Då kommer snubben som snackar i telefon och säger att han inte är klar där, för att sen gå iväg och fortsätta prata i telefon... :furious:

Pellefant
2005-03-18, 18:05
Bryr mig inte så länge de inte gör som någon fjant sist på gymmet. Han glider runt och pratar i telefon, efter ett tag kommer det en annan kille som ska ta v-handtaget och köra rodd. Då kommer snubben som snackar i telefon och säger att han inte är klar där, för att sen gå iväg och fortsätta prata i telefon... :furious:

Tror du missuppfattade det hela, det måste ha varit en dolda kameran inspelning. :D

nossie
2005-03-18, 18:06
Har aldrig med mig mobilen, gillar inte att bli avbruten i träningen.

Jet
2005-03-18, 18:06
Där jag tränar pratar de i mobil med headset SAMT läser tidning.... *grr27*

Thony
2005-03-18, 18:08
Bryr mig inte så länge de inte gör som någon fjant sist på gymmet. Han glider runt och pratar i telefon, efter ett tag kommer det en annan kille som ska ta v-handtaget och köra rodd. Då kommer snubben som snackar i telefon och säger att han inte är klar där, för att sen gå iväg och fortsätta prata i telefon... :furious:


Blev du lessen när han sa till dig >`? :booty:

Yankeee
2005-03-18, 18:12
Blev du lessen när han sa till dig >`? :booty:

Ja *cry*

Thony
2005-03-18, 18:15
Ja *cry*


förstår det :D

Pellefant
2005-03-18, 18:16
Sätt in störningssändare på alla gym! :D

Baan
2005-03-18, 18:19
nä fan ser ingne anledning till att bli sur, i så fall så får det ändå vara något onödigt som att den personen blockerar någon maskin/hantel/rumpa jag vill åt, men då brukar det räcka med min allmänt argsinta utländksa framtoning för att dom ska flytta på sig alternativt försvinna därifrån typ "Är du klar där" , "kör du på den?" och massa andra klockrena alternativ. Funkar alltid :booty:

kimonque
2005-03-18, 18:23
kan inte bry mig mindre

raZmus
2005-03-18, 18:24
Träna istället ;)

melancoolio
2005-03-18, 18:26
Börja träna på gym med mobilförbud eller skaffa mp3-spelare med the plug i öronen! Det funkar till 99%! :hbang:

christian
2005-03-18, 18:49
... eller träna på källargrym utan fönster och täckning. ;)

Själv köra jag mp3 och the plug, hör inte ett jota utom sweet, sweet metal.

HenrY
2005-03-18, 18:56
Vi har 2 st på mitt gym som jämt ska prata i telefon.
En ung kille, runt 20-25 som ALLTID ska prata i telefon på gymmet.
Sedan en gubbe runt 40 år, han pratar också ALLTID i mobil på gymmet.
Alltså tror dom att dom är tuffa när dom pratar i telefon på gymmet? För det är ju jämt dom som ringer från gymmet med.
Blir irreterad när jag tänker på det, men när ja e där bryr jag mig inte.

Baan
2005-03-18, 19:28
Vi har 2 st på mitt gym som jämt ska prata i telefon.
En ung kille, runt 20-25 som ALLTID ska prata i telefon på gymmet.
Sedan en gubbe runt 40 år, han pratar också ALLTID i mobil på gymmet.
Alltså tror dom att dom är tuffa när dom pratar i telefon på gymmet? För det är ju jämt dom som ringer från gymmet med.
Blir irreterad när jag tänker på det, men när ja e där bryr jag mig inte.

att prata i mobil var väl tufft så sisådär 15-20 år sedan, ja för 15 år sedan fick man väl gå med en tegelsten om man ville flasha på gymmmet :D

men nej tror faktiskt folk ser gymmet som sin fritidsyssla och inte något som man tar grymt seröist , så det är inte konstigt att massa människor snackar skit med varann, med mobilen, eller allmänt bara lökar och inte verker utnyttja tiden på gymmet ordentligt. Men det måste väl ändå vara okej anser jag sålänge dom inte är i vägen för andra som vill träna, särskillt med tanke på att dom betalar avgifterna som alla andra.

Gäller fokusera sig mer på sin egen träning så slipper man störas av massa skit. Det går :)

Honn
2005-03-18, 19:36
Tar aldrig med mig min mobil in i gymmet, däremot har jag tagit med företagets när jag haft jour. Som tur var har det aldrig ringt i den då. Stör mig inte speciellt mycket på folk som har mobilen med sig,så länge de går iväg när de ska prata, i stället för att stå i vägen.

Mehdi
2005-03-18, 19:39
Du har uppenbarligen inte tränat i en tyngdlyftarlokal. Det HÖRS när man släpper ner vikte frånr över huvudet. Släpp handväskan nu va *flex*

Piranha
2005-03-18, 19:57
Döda !!!

mangemani
2005-03-18, 20:04
och på vilket sätt stör mobil pratande din träning?

så länge det inte stör din träning så du ej kan utföra dina övningar så,who cares?

Hades
2005-03-18, 20:16
och på vilket sätt stör mobil pratande din träning?

så länge det inte stör din träning så du ej kan utföra dina övningar så,who cares?
Ofta ringer det ju när en person har ockuperat en bänk/maskin/skivstång och om man tränar på ett gym där det bara finns en eller några få uppsättningar av dessa saker så är det ganska irriterande när en person sitter och pratar i telefon i 10 minuter utan att träna. Själva pratandet jag inget problem med.

mangemani
2005-03-18, 20:20
då frågar man den personen om man kan få ta den bänken,då lägger han antingen på och fortsätter med sin träning eller så börjar han käfta och säger att bänken är upptagen vilket då du säger att bänken INTE är upptagen pga hanses mobilpratande och på så sätt så börjar han att träna eller så tar du bänken medans han pratar i mobilen(han kan ju då inte säga nått,bänken är ju inte upptagen)du har ju inte tid att stå och vänta tills han är klar med sitt pratande.

CroCop
2005-03-18, 20:31
Tycker känslan av svett och träning försvinner vilket är rätt trist. Förut var gymmet ett ställe där man kunde "fly" från omgivningens tjatter, visst är det okej om man småpratar med varandra men stämningen försvinner när mobilerna tas med, ska man träna eller ska man snacka mobil? Iofs är det inget jag stör mig jättemycket på, finns mycket värre saker men det irriterar ändå litegrann. När någon sätter sig tillrätta vid powerracket och börjar prata i typ 20 min stiger ilskan..:P

bubbe
2005-03-18, 20:42
kunde inte bry mig mindre.

Brukar faktiskt ha med telefonen själv, ivarjefall när jag tränar under "arbetstid" , brukar smussla lite med min arbetstid förlänga lunchen en tim osv för att få lite extra tid i gymmet, å andra sidan går jag oftast ut från själva träningslokalen går ju ändå inte att prata där pga allt oljud.

Tolkia
2005-03-18, 20:44
Mobilpratande på allmän plats över huvudtaget är ett oskick, tycker jag. Undantaget utgörs av verkligt viktiga samtal, typ alarm till 112, men hur många av de samtal som förs offentligt är speciellt viktiga egentligen? Man kan ju fundera över vad man vill försöka bevisa genom att låta alla veta att man minsann har folk som ringer till en/folk man kan ringa till ...?

Pellefant
2005-03-18, 20:45
å andra sidan går jag oftast ut från själva träningslokalen går ju ändå inte att prata där pga allt oljud.

Menar du alla andra mobilpratare? :D

Cinna
2005-03-18, 20:55
Själva pratandet stör mig inte det minsta. Men mobiler som ligger å tar upp plats på bänkar, löjliga ringsignaler å folk som ser gymmet som en telefonhytt är hur irriterande som helst *grr27*


Näää ... gymmet ska vara en mobilfri zon :)

AnimalGen
2005-03-18, 20:56
Det har varit nära några gånger att visa personer var på väg att få sin mobiler nerkörda i halsen eller uppkörda någon annanstans.

bubbe
2005-03-18, 21:27
Det har varit nära några gånger att visa personer var på väg att få sin mobiler nerkörda i halsen eller uppkörda någon annanstans.

tur jag inte tränar i helsingborg då.....

nämen, så här är det blir jag störd av att någon ringer mig när jag tränar så händer detta
1. telefonen är ju i väskan inne på gymmet, risken är stor att jag eller någon annan inte hör signalen
2. hör telefonen och kollar vem det är som ringer, är det en kund så blir det tystknappen, är det från kontoret tar jag det och går ut till omklädningsrummet.
3. det är ju inte jag som håller på och ringer, det är mer för att moraliskt kunna försvara mig mot att jag går till gymmet och ändå plockar ut lön för den tiden som råkar hamna som arbetstid....(jag vet jag är en fuling)

aliquis
2005-03-18, 23:32
jag har med den eftersom ändå ingen ringer, en gång väntade jag på samtal så då var det ju en vits med det och ringde. Men jag springer ut på omklädningsrummet eller något o snackar där.

kimonque
2005-03-18, 23:51
Det har varit nära några gånger att visa personer var på väg att få sin mobiler nerkörda i halsen eller uppkörda någon annanstans.
men istället sprang du ut och repa deras bil? *cry*

Hades
2005-03-19, 01:13
då frågar man den personen om man kan få ta den bänken,då lägger han antingen på och fortsätter med sin träning eller så börjar han käfta och säger att bänken är upptagen vilket då du säger att bänken INTE är upptagen pga hanses mobilpratande och på så sätt så börjar han att träna eller så tar du bänken medans han pratar i mobilen(han kan ju då inte säga nått,bänken är ju inte upptagen)du har ju inte tid att stå och vänta tills han är klar med sitt pratande.
Då hade det ju varit bättre om personen hade stängt av telefonen innan så slipper man diskussioner eller osämja.

Trance
2005-03-19, 01:20
och på vilket sätt stör mobil pratande din träning?

så länge det inte stör din träning så du ej kan utföra dina övningar så,who cares?

Det argumentet är lika bra som att vifta framför någons ansikte och säga "luften är fri, jag rör dig inte".

Tolkia
2005-03-19, 01:26
... löjliga ringsignaler ...
Det är inte utan att det är lite komiskt hur folk vill vara "originella" och ha "annorlunda" ringsignaler - vilket i slutänden blir detsamma som att ha samma ringsignal som alla andra var för att alla så dedikerat anstränger sig för att vara "originella" ... suck.
"För alla vill ha samma typ av annorlunda saker
och var lite udda på ett likadant sätt."
(Wille Crafoord - tror jag)

mangemani
2005-03-19, 01:53
Då hade det ju varit bättre om personen hade stängt av telefonen innan så slipper man diskussioner eller osämja.



säg det då till personen nästa gång det händer.

trance:lukt kan jag tänka mej att det förstör träningen,stinker en person svett så är det ju svårt att få syre och det kan påverka träningen,men att nån pratar i mobilen,ljud,stör det en verkligen?är ju en hel del ljud runtomkring en,vikter som skrammlar,musik osv,men mobil samtal,prat alltså,det stör då?

Trance
2005-03-19, 02:02
säg det då till personen nästa gång det händer.

trance:lukt kan jag tänka mej att det förstör träningen,stinker en person svett så är det ju svårt att få syre och det kan påverka träningen,men att nån pratar i mobilen,ljud,stör det en verkligen?är ju en hel del ljud runtomkring en,vikter som skrammlar,musik osv,men mobil samtal,prat alltså,det stör då?

Beror på, pratar de högt och ljudligt och halvkör vid en maskin/stång jag vill ha så blir jag irriterad. Men jag blir irriterad på allt möjligt, kan gå och muttra en hel dag om folk som skriver jobbiga förkortningar på Internet. Men jag visar det så gott som aldrig utåt. :)

internethjälten
2005-03-19, 08:00
...sluta lipa nu, vill folk prata i mobil på gym eller läsa en tidning så låt dem göra det.

...känns bara pinsamt att det ens finns en tråd om att någon tar illa åt sig över att andra pratar i en mobil.

...stackare *slap*

Hades
2005-03-19, 10:31
säg det då till personen nästa gång det händer.

Du frågade på vilket sätt en persons mobilpratande stör träningen, nu har jag förklarat det för dig. Det ska inte vara upp till mig att tjata på folk för att de inte ska störa min träning, det borde vara självklart att man inte gör sånt.

Cinna
2005-03-19, 10:40
Det är inte utan att det är lite komiskt hur folk vill vara "originella" och ha "annorlunda" ringsignaler - vilket i slutänden blir detsamma som att ha samma ringsignal som alla andra var för att alla så dedikerat anstränger sig för att vara "originella" ... suck.
"För alla vill ha samma typ av annorlunda saker
och var lite udda på ett likadant sätt."
(Wille Crafoord - tror jag)

Jopps ... det mest orginella är snart att gå tillbaka till telefonernas standardsignaler !!!

Alla minns väl gammla hedliga Erikssonsignalen :love:

bear.flowertwig
2005-03-19, 12:11
Mobilpratande på allmän plats över huvudtaget är ett oskick, tycker jag. Undantaget utgörs av verkligt viktiga samtal, typ alarm till 112, men hur många av de samtal som förs offentligt är speciellt viktiga egentligen?

Håller med. Jag vill tom ta det ett steg längre. Ska man få prata på allmän plats ÖVERHUVUDTAGET om man inte har något vettigt att säga? Tycker det är något polisen borde prioritera. Folk som diskuterar segelbåten, kommande semestrar, om man ska välja rött eller vitt på bolaget osv... För jävligt!

Angående ringsignaler håller jag däremot med dig ;)

TommyBoy
2005-03-19, 14:27
Måste ha mobilen med, avskyr det men jag har alltid jour på mitt jobb. Dag som natt och samtalen måste besvaras omedelbart.
Antar att de som ser mig stolpa runt med mobilen tycker att jag är löjlig men då de tycker något om mig utan att ha alla fakta så slår löjligheten direkt tillbaks till dem.

bear.flowertwig
2005-03-19, 14:29
Antar att de som ser mig stolpa runt med mobilen tycker att jag är löjlig

Bara du inte har den i hölster/bältet så är det ok :thumbup:

Beast
2005-03-19, 14:34
Aldrig mobilen med på gymet.. Stör mig så jävla mycke när man ska lyfta mark eller nåt och nåns telefon börjar ringa. Tur är väl att jag väljer musiken och alltid har skithögt :)