handdator

Visa fullständig version : Var ingen Hero på gymmet!


mr_ping2
2005-03-18, 13:40
Ni som läste om mina fantastiska skador hela tiden kan ju tänka er för själva med... i somras skulle jag ju bygga ben o lasta på som fan tills det sa PANG i ryggen.

Har inte blivit helt bra ännu trots att jag inte tränat något sånt ännu.
Däremot skulle jag skura golvet igår... och då sa det pang igen.

Gick till en naprapat och han konstaterade att ett ligament GÅTT AV i ryggen.

Såå... ta det lugnt med vikterna... sånt man inte kan hantera egentligen skadar!

HookersUnited
2005-03-18, 14:07
Ni som läste om mina fantastiska skador hela tiden kan ju tänka er för själva med... i somras skulle jag ju bygga ben o lasta på som fan tills det sa PANG i ryggen.

Har inte blivit helt bra ännu trots att jag inte tränat något sånt ännu.
Däremot skulle jag skura golvet igår... och då sa det pang igen.

Gick till en naprapat och han konstaterade att ett ligament GÅTT AV i ryggen.

Såå... ta det lugnt med vikterna... sånt man inte kan hantera egentligen skadar!
Så länge man kör med bra teknik ser jag inga problem med att lasta på som fan.

jwzrd
2005-03-18, 14:49
Så länge man kör med bra teknik ser jag inga problem med att lasta på som fan.

Ta en titt på pingens videos så ser du vad han menar med att lasta på. Han menar att bryta nacken, inte träna.

Karl_alfred
2005-03-18, 16:36
Hero blir man i mina ögon när man kan hantera tunga vikter på ett bra sätt det är en stor skillnad.

MAXX
2005-03-18, 16:54
Japp, lämna egot hemma. Kör bara så tungt så du kan köra med bra form.

Tricklev
2005-03-18, 17:14
Ta en titt på pingens videos så ser du vad han menar med att lasta på. Han menar att bryta nacken, inte träna.

Vart finns dessa videosar?

Bite
2005-03-18, 17:18
Uppvärmning och bra teknik är a och o när det gäller att minimera skaderisk,men ger man sig i kast med att träna hårt och tungt så får man vara beredd på att man kan skada sig oavsett hur man beter sig.

Ping, jag har för mig att du skrev att du pajat ryggen i benpressen? Lyckades du runda korsryggen och lyfta röven i bottenläget tro?

jwzrd
2005-03-18, 17:29
Vart finns dessa videosar?

Har ingan länkar, du får söka. uxconsulting.se nånting.

hyppe
2005-03-18, 21:26
Var det ingen Hero på gymmet? Han finns på mitt gym :cool:

Tränar på samma gym som Roddy Benjaminsson ;)

Scratch89
2005-03-19, 00:07
Var det ingen Hero på gymmet? Han finns på mitt gym :cool:

Tränar på samma gym som Roddy Benjaminsson ;)
Han har varit på mitt med ett par gånger ;) Plazagymmet i Skövde, vart bor o tränar du ? :hbang:

Patriarch K
2005-03-19, 02:01
Intressant.

Läs min tråd om detta http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=39968&page=1

Kanske har vi samma problem? Vad sa din naprapat? Kan ligamentet läka och bli som vanligt igen?

Kan ju tillägga att min rygg mår relativt bra just nu. Det känns inte så mycket längre nu två dagar efter.

Styrkebyggare
2005-03-19, 09:29
Vid tunga basövningar så är det också jäkligt viktigt att ha full koncentration när man kör.

Jag känner ett flertal som har skadat ryggen vid medeltunga böj eller mark. Personen i fråga kanske maxar 250, går in och värmer på 150 som känns skitlätt (men alltjämt är en relativt tung vikt). Lite slappt och okoncentrerat utförande, sen Pang!

hyppe
2005-03-19, 14:34
Han har varit på mitt med ett par gånger ;) Plazagymmet i Skövde, vart bor o tränar du ? :hbang:

jag bor i skara, tränar på gymmet i idrottshallen :D

pellepedal
2005-03-19, 14:37
Han har varit på mitt med ett par gånger ;) Plazagymmet i Skövde, vart bor o tränar du ? :hbang:

Nä men guuudd!!! Tänk att få vara i samma lokal som Hero!!! *rolleyes*







;) Skämt bara.

Zonyk83
2005-03-19, 14:59
Var det ingen Hero på gymmet? Han finns på mitt gym :cool:

Tränar på samma gym som Roddy Benjaminsson ;)

Well, Magnus Samuelsson har tränat på mitt gym och jag har även fått äran att vara passare åt honom i bänkpress...om vi nu ska börja glorera *flex*

Yankeee
2005-03-19, 15:08
glorera

Kom du på det ordet nu eller? :D

jwzrd
2005-03-19, 15:20
Kom du på det ordet nu eller? :D

Du får en DrygPoäng(tm) av mig nu. Bara 2 miljarder kvar innan du rubbar mig :D

Big_Vik
2005-03-19, 15:53
Har du försökt tränat upp omkringliggande muskler och så för att avlasta så att säga? Att t.ex. helt sluta träna rygg och mage helt är ju som bekant inget vidare.

Zonyk83
2005-03-19, 16:04
Kom du på det ordet nu eller? :D

hehe..ehm..ne det hoppas jag inte :)

pellepedal
2005-03-19, 19:21
Du får en DrygPoäng(tm) av mig nu. Bara 2 miljarder kvar innan du rubbar mig :D
Det var du som sa det...

mr_ping2
2005-03-20, 15:48
Jag har inte tränat rygg och mage på ett bra tag... får väl erkänna att jag inte tränade mage innan heller.

Men måste jag det... och har fått rehabprogram om 5 övningar typ.

Patriarch: Jo, verkar vara samma som du. Jag har dock haft ont från o till i 8 månader nu... :(


De som vill se mina gamla hjältedåd kan kolla på: http://www.uxconsulting.com/private/styrkelyft/annat/

Scratch89
2005-03-21, 00:06
Nä men guuudd!!! Tänk att få vara i samma lokal som Hero!!! *rolleyes*







;) Skämt bara.
:thefinger: :D